کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از کم حیایی تا گستاخی؛

مهناز افشار مصونیت «خاص» دارد؟

22 اسفند 1397 ساعت 16:08

مهناز افشار یکی از سلبریتی‌هایی است که در موارد مختلف نظر دهی و حاشیه سازی می کند.


گروه فرهنگی جهان نیوز، حسام‌ زبیراوی:سلیبریتی‌ها این روزها وجهه و ژست کارشناسان را به خود می گیرند و در مورد همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد سخن می گویند. درواقع حضور آنان در شبکه های اجتماعی هم این روند نظرسازی و نظریه پردازی را بیشتر کرده است. متاسفانه غیر کارشناسی و علمی بودن این نوع مباحث سبب حاشیه های زیادی هم در فضاهای مختلف سیاسی فرهنگی شده است.

این نظرات غیر کارشناسی اغلب مخاطبان را به اشتباه می اندازد و یک دور باطل بحث‌ و مشاجره را درموضوعی سطحی و انحرافی ایجاد می کند. قطعا برخی طرفدار سلبریتی‌ها و برخی نیز منتقدان آنها می شود و افکارعمومی در یک سلسله بحث‌های غیرکارشناسی گیر می افتد که نتیجه و مبنایی ندارد.

حتی خود هنرمندان هم منتقد چنین ورود غیرکارشناسی سلبریتی‌ها هستند.

«حمید گودرزی» بازیگر سینما و تلویزیون با گلایه از سلبریتی‌هایی که ژست همدردی با مردم می‌گیرند، بیان می کند: « واقعاً این شرایط سلبریتی‌ها را نمی‌توان تحمل کرد که درباره هرچیز و هرکسی اظهارنظر می‌کنند. ورود به هر حوزه‌ای به واقع تخصص لازم می‌خواهد که این دوستان ندارند. درباره مشکلاتی که همه جامعه درگیر آن هستند همدردی می‌کنند اما واقعیت امر همدردی نیست برای جذب فالوور این پست‌ها و اقدامات فضای مجازی انجام می‌شود. فکر می‌کنند اگر بحث گوشت، دلار و دغدغه‌های دیگر امروز جامعه را مطرح کنند محبوب‌تر می‌شوند، در حالیکه دغدغه خیلی از دوستان، مردم نیست.»
 

درواقع گودرزی خودنمایی را دغدغه سلبریتی‌ها معرفی می کند و بیان می کند این افراد با ژست حمایت از مردم سعی می کنند که برای خود کسب وجهه و به اصطلاح شبکه های اجتماعی فالوور جمع کنند.
 

یکی از همین سلبریتی‌ها که در موارد مختلف خصوصا موارد خاص سیاسی ورود کرده است، «مهناز افشار» است. وی در سالی که گذشت با ورود غیر کارشناسی در مورد مصرف یک دارو برای ترک اعتیاد مورد انتقاد قرار گرفت. نقاشی بی حجاب از خود منتشر کرد و از کشف حجاب حمایت می کند. 


از قانون شکنی «فرهاد مجیدی» و برخوردش با پلیس راهور حمایت کرد. با برخی از مجرمان و متهمان  عکس یادگاری گرفت و خواستار آزادی محکومان امنیتی شد.

 
با این حال از لحاظ قضائی برخورد چندانی با این سلبریتی صورت نگرفته است و این سئوال به وجود می آید که آیا وی و برخی از سلبریتی‌ها مصونیت خاصی دارند یا «مصونیت سلبریتی بودن» بوجود آمده است که برخورد خاصی با این افراد صورت نمی گیرد.


کد مطلب: 677566

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/677566/مهناز-افشار-مصونیت-خاص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com