جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴۲
فیاض زاهد، فعال اصلاح‌طلب:

حزب‌اللهی‌ها را در موضوع FATF تحریک می‌کنند/ روحانی مظلوم است/ دلواپسان زمین‌گیر کردن دولت را از سال گذشته شروع کردند/ استعفای ظریف خون تازه‌ای را تزریق کرد/ نگرانی‌های خاتمی کاملا جدی است

سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 677505
گرانی‌های رئیس دولت اصلاحات کاملا جدی است و اگر فردا انتخابات شود جریان اصلاح‌طلبی به هیچ‌وجه حاضر به بسیج نیروهای اجتماعی نیست.
حزب‌اللهی‌ها را در موضوع FATF تحریک می‌کنند/ روحانی مظلوم است/ دلواپسان زمین‌گیر کردن دولت را از سال گذشته شروع کردند/ استعفای ظریف خون تازه‌ای را تزریق کرد/ نگرانی‌های خاتمی کاملا جدی است
گروه سیاسی جهان نيوز: فیاض زاهد فعال و تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه آرمان گفته است: «اگر فردا انتخابات شود جریان اصلاح‌طلبی به هیچ‌وجه حاضر به بسیج نیروهای اجتماعی نیست. اگر این فرض را بپذیریم که برای مقام معظم رهبری همیشه مشارکت حداکثری در انتخابات اولویت بوده؛ جمهوری اسلامی استانداردی را در انتخابات رعایت کرده و گفته در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری 60‌درصد مردم را پای صندوق‌های رأی آورده‌ام، حال اگر این میزان به 35‌درصد برسد در این شرایط به شدت خطرناک خواهد بود.» این ژست آقای اصلاح طلب مثلا تحلیل گر در نوع خود جالب است. واقعیت این گفته فیاض زاهد این است که اصلاح طلبان ناکامی شان در حفظ آرایی که با رقیب هراسی و دادن وعده های پوچ کسب کردند را میخواهند با عبارت مقدس «مشارکت مردم» که مورد تاکید همه دلسوزان نظام است جبران کنند. پیش تر هم ناامیدی اصلاح طلبان از اقبال مجدد مردم به کاندیداهای این جریان از زبان برخی چهره های شاخص دیگر اصلاح طلب بیان شده بود. اما قطعا حضور مردم در دو دوره انتخابات آتی مجلس و ریاست جمهوری به دلایل مختلفی از جمله «نه گفتن» به دولت و مجلس فعلی شکوهمند خواهد بود.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را درادامه خواهید خواند:

*مکانیزم کسب قدرت به حاشیه رفته بدین معنی که در انتخاب مدیران یا مسئولیت‌های اداری و سیاسی بیش از اینکه به تخصص و سلامت اخلاقی و مالی این افراد دقت کنیم جای خود را به روابط پیچیده و تودرتوی سیاسی داده و آن روابط نیز بر نظام گزینشگر به شدت ظاهرگرا و عوام‌فریب مبتنی شده است.

*در همه جای جهان پاکدامنی، اصالت و شرافت فارغ از اینکه شما چه کسی هستید و چه رویکردی دارید برای سلامت سیستم و جامعه مناسب است، اما زمانی که این مقوله به ظاهرگرایی و عوام‌فریبی فروکاهیده می‌شود معلوم است که محلی برای کاسبی است. از نظر سیاسی حوزه دیگری را در برمی‌گیرد چرا که وقتی نظام انتخابات بر این اساس شکل می‌گیرد، قانون دور زده می‌شود و به جای آن تحقیقات محلی جایگزین می‌شود و یک دستگاه عریض و طویل ارزیابی مسائل فردی غیرمرتبط با نیازهای اجتماعی ملاک قرار می‌گیرند، چهره‌های صادق، شریف، کارآمد و آزاده نمی‌توانند از این فیلتر رد شوند. در مرحله سوم وقتی که سیستم در خلأ مردان ایدئولوژیک و کارآزموده قرار می‌گیرد تلاش می‌کند که طبقه جدیدی را جایگزین کند.

*مساله FATF متفاوت است به‌نظر من شکلی از ناآگاهی مثلا تحریک بچه حزب‌الهی‌ها مثل اینکه می‌گویند با این کار جلوی کمک به مقاومت اسلامی را بگیرند یا اینکه بگویند این راهی برای تسلط نظام سلطه است، اما اگر به همان افراد گفته شود که کشورهایی مثل روسیه، چین مالزی، اندونزی به ما گفتند که اگر به FATF نپیوندید، ما حتی همکاری معمولی خود را با شما قطع می‌کنیم یا اینکه تمام کشورهای جهان به این کارگروه پیوستند و بدین معنی نیست که همه تحت نظر نظام سلطه می‌روند، شاید ماجرا روشن شود، اما بخش اعظم این مخالفت‌ها ریشه در نگرانی آنهاست که کار را برای آنها سخت می‌کند. من معتقدم که بخش زیادی از این تجمعات و پیامک‌ها برای رضای خدا نیست برای شبکه مالی است که اگر تحت نظارت دولت و سازمان‌های بین‌المللی قرار بگیرد امکان این حجم از سودآوری را نخواهد داشت. این مخالفت سازمانده‌ای شده مشکوک است.

*شاید من جزء اولین کسانی باشم که در مصاحبه‌ای گفتم این دولت یکی از بی‌شناسنامه‌ترین دولت‌ها در عرصه سیاسی است و این اشکال نیز به نوع انتخابات و چینش رئیس‌جمهور باز می‌گردد.

*شاید بی‌راه نباشد او را رئیس‌جمهوری مظلوم بدانیم چرا که عموم وزرا می‌ترسیدند هزینه سیاسی تصمیمات او را عهده‌دار شوند و او در جایی که نیازمند حمایت بود تنها بود و تنها می‌جنگید.

*روحانی می‌خواست مثل آقای هاشمی که در دوره دوم خود گفته بود به این وزرا رأی دهید چون وزرای کاری هستند، عمل کند، اما باید اعتراف کنم برخی از وزرای روحانی حتی ویژگی کاری‌بودن هم ندارند.

*فرایند زمین‌گیر کردن دولت از سال گذشته توسط جریان دلواپس آغاز شد. البته اینها ربطی به اصولگرایان ندارند و جریانی هستند که دوست دارند در فضای تنش سیر کنند. من حتی به برخی از اینها مشکوکم. اصولگرایان منصف با کار دولت هماهنگ بوده و با روحانی نیز مشکل ندارند. مهم‌ترین مدافع دولت برای عدم سقوط مقام معظم رهبری بود که فرمودند «این دولت با قدرت کارش را تمام می‌کند» و بزرگترین مدافع این دولت ایشان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
احمدی نژاد حسن بزرگی داشت، اقتدار دولت را زنده کرد
سال ۵۸ اندیشه بازرگان طرفدار زیادی نداشت اما امروز دارد


*ما در بهار سال آینده به خطرناک‌ترین شرایط خواهیم رسید. نکته دوم تصمیم‌گیری و فرایند عملکرد دولت است. مثلا اکنون می‌گویند در گمرکات ایران چندین کانتینر قطعات یدکی خودروها وجود دارد. در اوج فشارها در چند ماه گذشته مواد اولیه بسیاری از کارخانجات در گمرک گیر کرده بود که آقای جهانگیری مجبور شد به گمرک برود. گمرک که دیگر دست تندروها یا ترامپ نیست بلکه دولت است،

*استعفای ظریف و حمایت اجتماعی که ایجاد کرد به دولت قدرت و خون تازه‌ای را تزریق کرد که آن نگرانی را تا حدی کاهش می‌دهد.

*نگرانم چراکه کمبودها، فقدان مایحتاج، افزایش قیمت‌ها و ونزوئلایی شدن اقتصاد ایران باشد. آن زمان است که افکار عمومی برای سقوط دولت آماده می‌شوند و زمینه‌های عقلانی پیدا می‌کند.

*نگرانی‌های رئیس دولت اصلاحات کاملا جدی است و اگر فردا انتخابات شود جریان اصلاح‌طلبی به هیچ‌وجه حاضر به بسیج نیروهای اجتماعی نیست. اگر این فرض را بپذیریم که برای مقام معظم رهبری همیشه مشارکت حداکثری در انتخابات اولویت بوده؛ جمهوری اسلامی استانداردی را در انتخابات رعایت کرده و گفته در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری 60‌درصد مردم را پای صندوق‌های رأی آورده‌ام، حال اگر این میزان به 35‌درصد برسد در این شرایط به شدت خطرناک خواهد بود. پذیرش استعفای ظریف ضربه‌ای به کل حاکمیت بود و پیامدی بسیار وحشتناک به داخل و خارج می‌داد. لذا اگر مقامات به این نتیجه برسند که فقدان انجام اصلاحات در یکی 2 سال آینده منجر به کاهش شدید مشارکت اجتماعی و سیاسی خواهد شد تن به تغییرات خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
استعفای ظریف خیلی بانمک بود.کاملا مشخص بود با هماهنگی رییس اش استعفای توییتری انجام داده حالا اینها توی خون تازه غرق نشوند اینقدر ذوق زده شدند.
فکر کرده ملت مثل خودشان هستند.
متوهم بدبین...
سرور
Iran, Islamic Republic of
شما یکی مثل خودشان هستی.
مشکل حزب الهی ها با FATFاین است که با آن، اجناس گرانتر می شود
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
وقتی تعهدات FATF را قبول کنیم یعنی پذیرفتیم که «نباید» برای فروش نفت و وارد کردن پولهای بلوکه شده، تحریم ها را دور بزینم زیرا دور زدن تحریم با استفاده از موسسات پوششی نوعی پولشویی محسوب می شود و آمریکا و FATFمنتظر پذیرش لوایح چهارگانه از سوی ایران هستند تا راههای دور زدن تحریمها را شناسایی و مسدود کنند در نتیجه همین مقدار نفتی که با دور زدن تحریم می فروشیم را نمی توانیم بفروشیم و اجناس بسیار گرانتر از الان می شود پس دغدغه حزب الهی ها معیشت مردم است. با این توصیفها، احمقها و خائنینی مثل اصلاح طلبان هستند که پذیرش FATFرا به پول رسانی به حزب الله و محور مقاومت ربط می دهند.
Iran, Islamic Republic of
بابا باهوش... انیشتن...
الحمد لله همه جیز را عوضی می بینند
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُواْ فِي ﭐلْأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿11﴾
(بقره11)- و چون بايشان گفته ميشود در زمين فساد مکنيد ميگويند ما اصلاحگرانيم ( 11 ) .
أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ ﭐلْمُفْسِدُونَ وَلَـٰکِن لَّا يَشْعُرُونَ ﴿12﴾
(بقره12)-تو آگاه باش ايشان مفسدانند ولي خود نميدانند ( 12 ) .
Iran, Islamic Republic of
مشک آن است که خود ببوید
نه آنکه عطار بگوید
این خون تازه نبض نداشت؟
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر منافقینی بنام اصلاح طلب که هدفشان دریوزگی آمریکا و افتخارشان کاسه لیس اروپائیان را دارند و کشور را به این مشکلات عدیده کشاندند
Iran, Islamic Republic of
همچنین لعنت بر دلواپسانی که آب به آسیاب دشمن میریزن...
سلطانی
United Arab Emirates
لعنت بر آنهایی که انتخابات گفتند اگررییسی بیایددلارپنج هزار تومان میشود
Iran, Islamic Republic of
اختلاس كلان است و دادشي ها هستندكه دولت را زمين گير كردند نه ديگران بپذيرد واقعيت را
Iran, Islamic Republic of
چه تحریکی؟! همین حرف ها را هم در برجام می زدید، نتیجه اش چه شد؟! چرا کسی پاسخگوی خسارت برجام نیست؟! به کدام پشتوانه می خواهید برجام های بعدی را به مردم تحمیل کنید؟!
ایا اتفاقی است که قران منافقین را اصلاح طلب معرفی می کند که اینها می گویند ما اصلاح طلب هستیم و بعد می گوید که اینها مفسد هستند ولی نمی دانند و این اقایان هم خود را اصلاح طلب معرفی می کند
خیانت اصلاح طلبان را جدی بگیرید
Iran, Islamic Republic of
انشاالله بزودی خاتمی راهی زندان خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
زندان ؟! تیرغیب بخوره الهی
Iran, Islamic Republic of
حزب اللهی ها شما استحاله طلبان غربگدا را به خوبی می شناسند.
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا نسل این اصلاح طلبان و سایر حزبها را که به ملت و مملکت خیانت می کنند به حق خودش نابود کند
خاتمی فردی خود فروخته . خائن و غرب زده است
Iran, Islamic Republic of
خاتمی نگران ریشه کن شدن خود و اصلاحات است
خیانتهای اصلاح طلبان باعث شده که زودتر فرو ریزد
گرانی بی سایقه دلار ، گرانی گوشت و مایحتاج زندگی
ربطی به برجام ندارد و همه این کثافت بازیهای بخاطر زنده ماندن اصلاحات است و اصلاح طلبان بخاطر قدرت و ثروت مردم را زیر پا گذاشته اند.
دقیقا کجا؟
Iran, Islamic Republic of
حالا دقیقا این خون تازه به کجای دولت تزریق شد؟

ما که به استعفای ظریف اعتراض کردیم عاشق عملکردش نبودیم ..
سعيد
Iran, Islamic Republic of
اينا با اين عقل وتفكر ميخان كشور اداره كنند ...
گوشت گوساله کیلویی چند؟
مردم متوجه شدند که یه عده به نام دین و یه عدخ به نام پیشرفت فقط دنبال منافع خودشون هستند.
اردوگاه دلواپسان از زمانی که رهبری با اقتدار گفتند باید این دولت بماند به هم ریخته و برخی همچنان به صورت پنهان دنبال زمین زدن دولت هستند قربة الی الله
United States
اوج تحلیل را در این کامنت میشه درک کرد
Iran, Islamic Republic of
ايول دادش زدي تو خال
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
... و تاریخ ثابت کرد که حق با دلواپسان بود.
مصطفی
United Arab Emirates
دولت باید بماند تا کمترین وفاداران بی تعقلش هم نسبت به عملکردهای کذایی اردوگاه دولت سیر، تنبل و پیر اون اگاه بشن.
البته اگه کمی عقل درشون وجود داشته باشه
محمد مدرک نیاز داره صرف ادعا قابل نشر نیست
....
Iran, Islamic Republic of
اينها الكي اللهي هستند وگرنه حزب اللهي واقعي اجازه نميدهد امثال شما كاخ نشينان بر مسند قدرت باشيد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای فیاض زاهد اگر حزب اللهی ها نبوده اند الان تو و تمام همفکران شما زیر چکمه های امریکاییها له شده بودید .امثال سردار سلیمانی جان برکف زحمت می کشند شما در کمال امنیت . با این حرفهای بی ربط و دشمن شاد کن از پشت به انها خنجر می زنید.
United States
چند کلمه هم از ....بشنویم. بنده خدا، عینکت زیادی دوده گرفته. یک کم آشغالهایی روش رو تمیز کن که بهتر ببینی.
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای فیاض خان درآمد دولت دست کیست؟ چه کسانی قیمت دلار را ۱۹ هزار تومان رساندن ؟ دلارها را چه کسانی جابجا می کنند
دانا
Romania
اولا طرح این مسئله که با fatf کمک به مقاومت اسلامی قطع خواهد شد از خود ما حزب اللهی ها بوده ما مثل شما نیستیم که از جو تحریک بشیم و جو زده ما با تحلیل حرف می زنیم در ضمن اون چیزی که ما رو نگران کرده اینه که حتی فیل صفحه شطرنج هم کج می ره تا نشون بده در جنگ های قدیم برای تجارت راه میانبر رو می رفتن ولی شما راه های دور زدن تحریم را می بندید تا جنگ برده رو ببازید، لطفا اینقدر نگید fatf راه حله بله راه حله ولی نه برای ما بلکه برای آمریکاییها و اروپاییها تا جنگ های باخته خودشون رو ببرن از لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و حتی کشورهای ضعیفی در آمریکای جنوبی و بخشی هایی از افریقا و حتی کشورهایی در قاره خودشون٭
Iran, Islamic Republic of
چرا اسم این حضرات رو فعال اصلاح طلب میگذارید اینها که در مملکت از همه بیکارترن تورو خدا یه اسم دیگه بذارید روشون از بیکاری هراز چند گاهی مصاحبه میکنن ولی شما بیکار نباشین افاضات اینارو بذارین تا ما اوغات فراغتمونو با مرور این افاضات پر کنیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
جناب زاهد تاکتیک گناه خود به گردن دیگران انداختن ديگه کهنه شده. همه ی اتفاقات تلخ بر عهده ی مبلغان رای به انتخابات های اخیر هست
Iran, Islamic Republic of
نظرات مغرضانه معرف سطح آگاهی و گرایشات خاص هست.ملاک درک سیاسی-اجتماعی مان شده،انتقاد غیرمنصفانه و توهین آشکار به دولت.رییس جمهور چه صبری داره که صداش در نمیاد.احمدی نژاد برای جابجایی یک وزیر چه داستانی درست کرد هنوزم دوره گردی می‌کنه و منبر نبره ولی رییس جمهور روحانی چندین بار وزراش تایید نشدن و شخص دیگری معرفی کرد اما صداش درنیامد.
احمد
Iran, Islamic Republic of
استعفای اقای ظریف فرار به جلو بود ./