کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غفوری فرد:

ناطق تمایلی به ایجاد وحدت در بین اصولگرایان ندارد/ احمدی‌نژاد قائل بود با امام زمان ارتباط دارد/ در سال ۷۶ یک میلیون شرط بستم که ناطق با رای بالا پیروز است/ با قدرت از دولت روحانی حمایت می‌کنیم

15 اسفند 1397 ساعت 10:22

احمدی نژاد کسی بود که هیچ یک از افرادی که در جریان اصولگرایی محور و محترم بودند را قبول نداشت و خودش را محور می دانست و ارتباطاتی که قایل بود با امام زمان دارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: حسن غفوری فرد نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری که در عالم سیاسی او را به چهره ای اصولگرا می شناسند اما به اعتراف خودش در سال 88 به میرحسین موسوی رای داد، در گفتگو با خبرآنلاین گفته است: «احمدی نژاد کسی بود که هیچ یک از افرادی که در جریان اصولگرایی محور و محترم بودند را قبول نداشت و خودش را محور می دانست و ارتباطاتی که قایل بود با امام زمان دارد. بنابراین مبدا حرکات پایداری ها همین رفتارهای احمدی نژاد بود که بعد از جدایی از او دنبال کردند».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*حقیقت این است که وجود آیت الله مهدوی کنی نعمت بزرگی بود و تمامی سلیقه‌ها و گروه‌های مختلف اصولگرایی برای ایشان احترام خاصی قایل بوده و به عنوان محور اصولگرایی قبول داشتند، اگرچه ممکن بود عده ای در باطن نظر دیگری داشتند اما در ظاهر همه بر این عقیده بودند که ایشان در 20 سال اخیر محور جریان اصولگرایی بودند...درگذشت ایشان ضایعه بزرگی برای اصولگریان بود به طوریکه باعث تشتت اصولگرایان شد... جبران کمبود وجود بزرگانی همچون آیت الله مهدوی کنی تقریبا غیرممکن است

*البته مشکل دیگری که می توان به آن اشاره کرد عدم تمایل افراد تاثیرگذاری مانند حجت الاسلام ناطق نوری در جریان اصولگرایی است که می توانند در ایجاد وحدت نقش داشته باشند اما متاسفانه رغبتی برای این کار ندارند.

*درباره جریان پایداری که به آن اشاره کردید این مجموعه هیچ گاه خود را جزو بدنه اصلی اصولگرایی نمی دانست یا شاید هم برعکس؛ یعنی خود را اصولگرا می‌دانست و دیگران را اصولگرا نمی‌دانست.

*جریان پایداری در مجلس هشتم و در دل همین جریان کلی اصولگرایی شکل گرفت که جلسات شان هم در دفتر آقای حسینیان برگزار می شد و همه برای ریاست آقای دکتر علی لاریجانی تلاش می کردند.

*پایداری‌ها در همان مرحله اول عمود خیمه را تضعیف کردند. در انتخابات ریاست جمهوری هم به صورت غیرمحسوس برای تضعیف جایگاه آیت الله مهدوی کنی تلاش کردند و همین موجب بروز اختلافات شد.

*پایداری‌ها بخشی از جریان احمدی نژاد بودند و احمدی نژاد هم مشخصا بخشی از اصولگرایانی بود که با بلیت اصولگرایان شهردار شد.. در شورای شهر دوم یکپارچه به اصولگرایان رای دادند و شورای شهر هم برای شهردار تهران از احمدی نژاد که رئیس ستاد انتخابات شورای شهر تهران بود برای  شهرداری تهران دعوت کرد و تا پایان دوره شهرداری ایشان دقیقا داخل اصولگرایان تعریف می شد.

*بعد از انتخاب به عنوان رئیس جمهور به ایجاد دو قطبی هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد پرداخت که حداقل تا آن موقع هر دو در داخل اصولگرایی تعریف می شدند و بعد هم دوستان ایشان در مجلس بحث دو قطبی هاشمی و احمدی نژاد را مطرح کردند.

*احمدی نژاد کسی بود که هیچ یک از افرادی که در جریان اصولگرایی محور و محترم بودند را قبول نداشت و خودش را محور می دانست و ارتباطاتی که قایل بود با امام زمان دارد. بنابراین مبدا حرکات پایداری ها همین رفتارهای احمدی نژاد بود که بعد از جدایی از او دنبال کردند.

*ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری به ویژه آقای مهندس باهنر که رئیس جبهه هستند همیشه اعلام کرده ایم که جبهه با قدرت از دولت آقای روحانی حمایت کرده و در جهت تقویت دولت و شخص آقای رئیس جمهور گام خواهد برداشت

*اینکه بگوییم دولت نمی خواهد کاری کند اشتباه محض است زیرا هیچ دولتی قصد تضعیف خود را ندارد.

*انتخاب در ایران معمولا دقیقه نودی بوده است. به طور مثال عرض می کنم آقای احمدی نژاد که برای ریاست جمهوری نهم آمد تا روزهای آخر نفر آخر بود و روزهای آخر رای شان بالا رفت؛ در مورد آقای خاتمی هم همین بود به طوریکه در ابتدا می گفتند دعا کنید 2 الی 3 میلیون رای بیاورم. قبل از انتخابات از ایشان سوال کردم آیا شما می خواهید رئیس جمهور شوید آقای خاتمی گفتند: "خیر، البته درخواست هایی شده اما گفتم دنبال شخص دیگری بروند." بعد که آقا خاتمی قبول کردند اغلب می گفتند که 3 الی 4 میلیون رای می آورم و کسی فکر نمی کرد ایشان با آن رای بسیار بالا برنده انتخابات شوند. همان زمان خودم روی یک میلیون شرط بستم که حجت الاسلام ناطق نوری با رای بالا پیروز انتخابات خواهند بود، حتی زمانیکه می گفتند صندوق ها را شمردند باور نمی کردم.


کد مطلب: 676349

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/676349/ناطق-تمایلی-ایجاد-وحدت-بین-اصولگرایان-ندارد-احمدی-نژاد-قائل-امام-زمان-ارتباط-سال-۷۶-یک-میلیون-شرط-بستم-رای-بالا-پیروز-قدرت-دولت-روحانی-حمایت-می-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com