جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۹۶
خرم، وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات:

مخالفت‌ها با ظریف ناشی از حسادت است/ مثل صدراعظم قاجار به او تهمت می‌زنند/ برجام مانند خورشید در منظومه شمسی ایران خواهد درخشید

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 675935
من به خوبی این مساله را پیش‌بینی می‌کردم که اگر مذاکرات برجام به نتیجه برسد مخالفان جنجال و هیاهو خواهند کرد و آن را تخطئه می‌کنند.
مخالفت‌ها با ظریف ناشی از حسادت است/ مثل صدراعظم قاجار به او تهمت می‌زنند/ برجام مانند خورشید در منظومه شمسی ایران خواهد درخشید
گروه سیاسی جهان نيوز: احمد خرم، وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات در گفتگو با آرمان گفته است: «من به خوبی این مساله را پیش‌بینی می‌کردم که اگر مذاکرات برجام به نتیجه برسد مخالفان جنجال و هیاهو خواهند کرد و آن را تخطئه می‌کنند. برجامی که مانند خورشید در منظومه شمسی ایران همواره خواهد درخشید. همان طور که پیش‌بینی می‌شد تندروهای داخلی این موفقیت را برنتافتند و به آسانی می‌توان همان تهمت‌هایی را دید که آن روزها به قائم مقام فراهانی می‌زدند و امروز به دکتر ظریف و دولت آقای روحانی وارد می‌کنند.»

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*در مورد آقای ظریف باید عنوان کنم که ما در تاریخ جمهوری اسلامی وزیر خارجه‌ای به توانمندی و ظرفیت آقای ظریف نداشته‌ایم. با این وجود برخی از ابتدا با رویکرد وزارت خارجه و فعال شدن این وزارتحانه در عرصه بین‌المللی مخالف بودند. نمونه بارز این مخالفت‌ها نیز در ماجرای برجام و FATF مشهود بود. نکته دیگر اینکه آقای ظریف علاوه بر کارشکنی‌های مخالفان با مشکل دیگری نیز مواجه بوده و آن اینکه پشت خود را خالی می‌دیده است.

*وزارت امور خارجه یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های هر دولتی است. در چنین شرایطی هنگامی که یک وزیر مانند آقای ظریف با چالش‌های بزرگ داخلی و بین‌المللی مواجه است و اتفاقا رویکرد صحیحی نیز در حل این چالش‌ها در پیش گرفته اگر از سوی مدیران بالادستی مورد حمایت قرار نگیرد به مرور زمان انگیزه خود را از دست می‌دهد و در نتیجه در یک فرصت ایجاد شده استعفا می‌دهد و کناره‌گیری می‌کند. نکته دیگر اینکه اگر واقع بین باشیم بنده بخشی از مخالفت‌هایی که با امثال آقای ظریف در کشور صورت می‌گیرد را ناشی از حسادت می‌دانم.

*مذاکرات برجام در حدود دو سال به طول انجامید و در این مدت آقای ظریف با توانمندی بسیار موفق شد توافقی را بین ایران و قدرت‌های جهانی منعقد کند که کمتر سابقه داشته است. شرایط به شکلی بود که کمتر وزیر و مقامی در جهان این قدرت و اعتماد به نفس را داشت که در مقابل وزرای خارجی پنج قدرت جهان بنشیند و با آنها مذاکره کند. با این وجود آقای ظریف با قدرت در مقابل آنها نشست و در نهایت نیز به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد. قدرت و توانایی ایران در مذاکرات برجام به اندازه‌ای بود که آمریکا نتواست آن را تحمل کند و از آن خارج شد و نکته این است که خروج آمریکا از این توافق مهم نشان‌دهنده ماهیت و درونمایه برجام است.

*من به خوبی این مساله را پیش‌بینی می‌کردم که اگر مذاکرات برجام به نتیجه برسد مخالفان جنجال و هیاهو خواهند کرد و آن را تخطئه می‌کنند. برجامی که مانند خورشید در منظومه شمسی ایران همواره خواهد درخشید. همان طور که پیش‌بینی می‌شد تندروهای داخلی این موفقیت را برنتافتند و به آسانی می‌توان همان تهمت‌هایی را دید که آن روزها به قائم مقام فراهانی می‌زدند و امروز به دکتر ظریف و دولت آقای روحانی وارد می‌کنند. در هر حال تاکید می‌کنم که من با هرگونه استعفا مخالفم اما به‌نظر می‌رسد با شرایطی که در کشور رقم خورده بود راه چاره‌ای برای آقای ظریف باقی نمانده بود. تجربه تاریخی نشان داده که ما در خراب کردن موفقیت‌های بزرگ استادیم. دلیل اصلی این مساله نیز حسادت است. این حسادت درطول تاریخ در جامعه ما به شکل‌های مختلف وجود داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این خورشید درخشان:
صنعت هسته ای ایران را تعطیل کرد
اطلاعات و اسناد مهم هسته ای و مالی را در اختیار غرب گذاشت
دلار را سه برابر کرد و ارزش پول کشور را به یک سوم گذشته رساند
رکود و تورم و گرانی به ارمغان آورد
و به لطف ساده انگاری آقای ظرف حتی نمی توانیم به جایی شکایت کنیم!!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
...
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
نام ظریف بعنوان فردی که درب صنعت هسته ای ایران را گل گرفت در تاریخ معاصر ایران ماندگار شد.
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور هر که باشد و وزیرخارجه هر که باشد؛ خدا اینگونه هوای مقاومت را دارد! درست در اوج مباحث مربوط به لایحه‌ی کذا، بنگر مکر خدا را! و تماشا کن چشمک خدا را! و اضافه کن به ایمانت به خداوند! و سجده کن در برابر عظمت پروردگاری که زحمت بزرگ‌کردن موسی را گردن هیچ کس نینداخت الا فرعون! آقای روحانی! جناب ظریف! آن روز که داشتید سخن از فضائل کدخدا می‌گفتید و امضای کری را تضمین می‌خواندید، خدا تبسمی زد و با خود گفت؛ خدا نیستم اگر اسد را دقیقا در دولت شما به ایران نیاورم...
حسین_قدیانی
Iran, Islamic Republic of
اولا صنعت هسته ای نابود نشده و دروع نگویید
دوما کارشکنی اقایان در برجام و درکار دولت و ایجاد بلوا در مشهد وضعیت دلار و ارز را به اینجا رسانده
سوما شماها که با خروج امریکا از برجام جشن گرفتید نمی توانید مدعی باشید
United Kingdom
الان هسته ای داره میچرخه؟؟میشه بفرمایید تعداد سانتریوفیوژ ها رو؟میشه بفرمایید مقدار برق هسته ای رو؟
Iran, Islamic Republic of
شمعی که به خانه رواست به مسجد حرام است
Iran, Islamic Republic of
خیلی متن زیبایی بود .ممنون از این کاربرمحترم و اقای قدیانی
Iran, Islamic Republic of
آقا این ریش پرفسوری برخی از این سیاسیون که اتفا قا همه مثل هم از فتح االفتوح برجام و حمایت از لوایح مترقی !!!! پالرمو و سی اف تی دم میزنند هم شده برای خودش حکایتی . از ریش پرفسوری بدم نمی امد ولی این روزها که می بینم کهیرمیزنم و تمام تلخ کامی هایی که بواسطه این جماعت مرعوب کشیده ام به اعصابم برخورد می کند .
با عرض پوزش از برادران ریش پرفسوری غیرسیاسی !!
Iran, Islamic Republic of
صحبت های آقای خرم برای خنده خوب بود. (خنده تلخ)
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
سلام
احتمالا ایشان هم خیلی خرم تشریف دارن !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
🔷 سیاستمدار مُشرک کسی است که میگه یه کاری کنم که هم خدا راضی باشی هم آمریکا. یه کاری کنم هم این‌وری‌ها خوششون بیاد هم اون‌وری‌ها. مُشرک کسی است که به آمریکا باج میده ولی از خدا حساب نمیبره.

🔷 مُشرک تا وقتی به مردم خدمت میکنه که براش سوت و کف بزنن و بهش رای بدن. وقتی مردم براش منفعتی نداشته باشه بهشون وعده میده، دروغ میگه و سرشون رو کلاه میذاره....


🔶استاد رحیم پور ازغدی
Iran, Islamic Republic of
یمان‌نامهٔ ترکمانچای پیمانی است که در روز پنجشنبه و در تاریخ اول اسفند ۱۲۰۶ خورشیدی (۵ شعبان ۱۲۴۳ قمری) مطابق با ۲۱ فوریه ۱۸۲۸ میلادی در پی جنگ‌های ایران و روسیه در دوره قاجار بین این دو کشور در روستای ترکمانچای امضا شد. برای امضای این پیمان از سوی فتحعلی شاه پادشاه ایران میرزا ابوالحسن خان شیرازی و الله‌یار خان آصف‌الدوله و از سوی امپراتوری روسیه ایوان پاسکویچ حضور داشتند. برپایهٔ این قرارداد، سه ایالت دیگر قفقاز، یعنی ایروان، نخجوان و بخش‌های دیگری از تالش زیر سلطهٔ روس‌ها قرار گرفت، حاکمیت ایران بر دریای مازندران محدودترشد و مردم ایران ناچار از پذیرش کاپیتولاسیون (قضاوت کنسولی) گردیدند. بدین‌سان، میان مردم قفقاز و دیگر مردم ایران، دیوار جدایی برپا شد.[۱] بنابراین در عهدنامه ترکمانچای در مجموع حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع دیگر شامل حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع از ارمنستان امروزی، حدود ۵ هزار کیلومتر مربع از ترکیه امروزی شامل کوه آرارات و شهر ایغدیر که در آن زمان بخشی از خانات ایروان بود و حدود ۵ هزار کیلومتر مربع از جمهوری آذربایجان امروزی (شامل تالش شمالی یعنی شهرستان لریک و نخجوان) از ایران جدا شدند.[۲] به مجموع مناطق جدا شده طی این دو عهدنامه، هفده شهر قفقاز (هفده ولایت قفقازی ایران) می‌گویند. در مجموع این دو عهدنامه حدود ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از سرزمین ایران جدا گشت و به روسیه ملحق شد. سرزمین‌های جدا شده از ایران در این قرارداد، امروز بخشی از ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه هستند.[۲]

این معاهده بعد از عهدنامه گلستان و به دنبال شکست ایران در جنگ در قفقاز جنوبی و آذربایجان امضا شد و طی آن برخی قلمروهای دولت قاجار در قفقاز شامل خانات ایروان و نخجوان از حکومت ایران سلب و به روسیه واگذار شد. ایران حق کشتی‌رانی در دریای خزر را از دست داد و ملزم به پرداخت ۱۰ کرور تومان به عنوان غرامت به روسیه شد. این معاهده به جنگ‌های ایران و روسیه در دوره قاجار پایان داد و دولت روسیه متعهد شد که از پادشاهی ولیعهد وقت عباس میرزا حمایت کند.
Iran, Islamic Republic of
پس از پیمان نامه گلستان دوره دوم جنگ‌های ایران و روسیه آغاز شد. در این زمان جنگ گنجه مهم‌تر از همه می‌نمود. عباس میرزا فرمانده سپاه ایران با حرکت به سوی گنجه در این منطقه سنگر گرفت. در این میان ایوان پاسکویچ فرمانده سپاه روس نیز خود را به این منطقه رساند. ابتدا عباس میرزا به دلیل برخی آشفتگی‌ها در سپاه خود خواست که جنگی اتفاق نیفتد اما تلاش او مؤثر نیفتاد و جنگ وسیعی در این منطقه درگرفت. در پایان سپاه روس فاتح میدان شد. عباس میرزا سرانجام در ناحیه ترکمانچای خواست که جلوی پاسکوویچ را بگیرد اما در آنجا نیز شکست خورد و سرانجام مجبور شد که شرایط صلح را بپذیرد. در این میان پاسکوویچ که خود را مغرور از فتح جنگ می‌دید برای سپاه ایران ضرب الاجلی تعیین کرد و گفت چنانچه تا پنج روز تکلیف صلح مشخص نشود عازم تهران خواهد شد. در این میان شاه سرانجام تن به امضای عهدنامه ترکمانچای دادند.

مفاد این عهدنامه

صحنه امضای عهدنامه به قلم نقاشی روس
واگذاری خانات ایروان و نخجوان به دولت روسیه.
پرداخت ده کرور تومان (پنج میلیون تومان) به‌طور اقساط از طرف ایران به روسیه به عنوان غرامت جنگی.
اجازه عبور و مرور آزاد به کشتی‌های تجاری روسی در دریای خزر و انحصار عبور و مرور کشتی‌های جنگی به روسیه.
رضایت به انعقاد یک عهدنامه تجاری بین ایران و روسیه و حق اعزام کنسول و نمایندگان تجاری برای هر دو طرف به هر منطقه از مناطق طرفین که دولت متبوعه لازم بداند.
حمایت روسیه از ولیعهدی عباس میرزا و کوشش در به سلطنت رساندن وی پس از مرگ شاه.
استرداد اسرای طرفین.
اعطای حق قضاوت کنسولی به اتباع روسیه.
مخالف برجام
Iran, Islamic Republic of
برجام باید در کنار قراردادهای ترکمنچای و گلستان در کتب درسی دانش آموزان گنجانده شود تا درس عبرت نسل های آینده باشد.
خدا قسمت نکند!
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی چه حسادتی؟ با این گندی که در برجام زدند و مردم در کوچه و بازار مطالبه وعده های داده شده درقبال تخته شدن صنایع هسته ایی را دارند، کی الان حاضر است جای ظریف یا تیم مذاکره کننده باشد؟!
Iran, Islamic Republic of
✅ امام صادق علیه السلام:
هرکه تعصب ورزد و يا به او تعصب ورزيده شود (و او راضی  باشد)، رشته ايمان از گردنش برداشته می  شود.
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی کدوم مردم در کوچه خیابان مطالبه صنعت هسته ای از دست رفته را دارن
Iran, Islamic Republic of
🔴 واقعیت موجود:

🔹در دوره ای که ظریف مذاکره میکرد، جنگ شد؟ خیر
🔸در دوره ای که جلیلی مذاکره میکرد جنگ شد؟ خیر

🔹در دوره ای که ظریف مذاکره میکرد، تحریم ها لغو شد؟ خیر
🔸در دوره ای که جلیلی مذاکره میکرد، تحریم ها لغو شد؟ خیر

🔹در دوره ای که ظریف مذاکره کرد، قیمت دلار چقدر شد؟ 13000 تومان
🔸در دوره ای که جلیلی مذاکره کرد، قیمت دلار چقدر شد؟ 3500 تومان

🔹در دوره ای که ظریف مذاکره کرد، چند سانتریفیوژ داریم؟ 5000 عدد
🔸در دوره ای که جلیلی مذاکره کرد، چند سانتریفیوژ داشتیم؟ 19000 عدد

🔹در دوره ای که ظریف مذاکره کرد، چقدر اورانیوم غنی شده داریم؟ 300کیلو گرم
🔸در دوره ای که جلیلی مذاکره کرد، چقدر اورانیوم غنی شده داشتیم؟ نزدیک 10 تن

🔹در دوره ای که ظریف مذاکره کرد، دانشمندان هسته ای کجا رفتند؟ شرکت آب و فاضلاب
🔸در دوره ای که جلیلی مذاکره کرد، دانشمندان هسته ای کجا بودند؟ سازمان انرژی اتمی

🔹در دوره ای که ظریف مذاکره کرد، مردم در صف گوشت ایستادند؟ بله
🔸در دوره ای که جلیلی مذاکره کرد، مردم در صف گوشت ایستادند؟ خیر

🔹در دوره ای که ظریف مذاکره کرد، قیمت سکه چقدر شد؟ 4 میلیون 600 هزار تومان
🔸در دوره ای که جلیلی مذاکره کرد، قیمت سکه چقدر شد؟ 1 میلیون و 200 هزار تومان
کسوف
Iran, Islamic Republic of
بله، این "خورشید تابان برجام" الان چنان "کسوفی" بر کشور و اقتصاد و اراده مسئولین کشور حاکم کرده که چهار دست و پا تو پوست گردوش گیر افتادن! و مردم در این ظلمت برجامی، چشم انداز روشنی برای معیشت و زندگی خود با وضع موجود متصور نیستند!
خخ
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام گوشت 25 هزار تومان و دلار 3 هزار تومان بود.
شاکی
Iran, Islamic Republic of
نتیجه برجام نافرجام 4 برابرشدن قیمت دلار و گوشت و غیره بود و دیگر هیچ !
United States
...
غروب صنعت
Iran, Islamic Republic of
برجام فقط باعث غروب صنعت هسته ای ایران شد و دیگر هیچ !
Iran, Islamic Republic of
ثمره برجام ،عقب گرد به دهه شصت !وکوپن !
Iran, Islamic Republic of
آقای خرم شما اگر تعریف نکنید چه کسی تعریف کند...*
United Kingdom
اینا ... خودشون خندشون نمیگیره؟
....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبانی که هیچ برنامه اقتصادی نداشتند و حتی آب خوردن مردم رو هم به برجام گره زده بودند و برای حل مشکلات به درگاه آمریکا و اروپا دخیل بسته بودند،
حالا اصلاً عجیب نیست که بدعهدی های آمریکا و غرب و ناکامی در رویکردش رو به پای منتقدانی بنویسه که از اول هشدار دادند، کلید حل مشکلات در دست بیگانه نیست.

اصلاً عجیب نیست از اینها!!
Iran, Islamic Republic of
حرفهای این آقا برای حمایت از منافع حزبیست نه ملی!
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام جریان فتنه گر باید از تعطیلی صنعت هسته‌ای و بیکاری وگرانی که برای رضایت اربابان خود به وجود آوردند خوشحال باشند
110
Iran, Islamic Republic of
برجام چنان می درخشد که چشمانتان را کور وعقل ووجدان نداشته تان را زایل کرده است....
Iran, Islamic Republic of
110
طنز قشنگی بود
Iran, Islamic Republic of
اين خاله زنك بازي هاي شما و قايم موشك بازي باعث نميشود مافراموش كنيم كه تمام هدف اصلي شما دلار بردن اونور ابه اينها بازي با افكار است وقت ما هم بزودي ميرسد با شما بازي كنيم
سعید110
Iran, Islamic Republic of
هیچ خیری از تو ذوب شدن شما در کدخدا برای ملت در نخواهد آمد!
Iran, Islamic Republic of
این چه خورشیدیست که فقط این آقایان می توانند ببینند و مزایای را بچینند. اینقدر از خورشید بودن فرجام گفتند که به چشم خود شک کردم.
Iran, Islamic Republic of
حرفاشو جدی نگیرید پیر شده فشار بهش امده
Iran, Islamic Republic of
🔅امام على عليه السلام:

🔺مركب لجاجت، سوارِ خود به زمين مى زند
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت نمی کشید این حرف ها را مطرح می کنید .
شکم سیر دارید . از حال مردم به برکت برجام خبر نداری .
بس
United Arab Emirates
خیلی عجیب است،خودشان میگویند" تقریبا هیچ"،
"خسارت محض "،
"مذاکره با آمریکا دیوانگی است "
"قبل از برجام بیشتر نفت صادر می کردیم "
بعد میآیند دیگران را به حسادت محکوم می کنند؟؟!!!🌻🌻
آخه این همه تناقض چرا؟؟!!😳😳😳
این همه مخالف تراشی چرا؟؟؟!!
دوستان حداقل به حرفها و اظهار نظرهای خودتون ارزش قائل شوید
مندلی
Iran, Islamic Republic of
این دو باره از کجا پیداش شد این ورشکسته های به تقصیر خجالت هم نمیکشند .بد بخت اربابات میگویند تقریبا هیچ تو چابلوس می گویی خورشید درخشان
سوال
Iran, Islamic Republic of
آخه بتن ریزی صنعت 30 میلیارد دلاری هسته ای و تحویل گرفتن تحریم های دوبله و سوبله آیسا و کاتسا حسادت کردن داره ؟!!!!!
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
پياده نظام اصلاح طلبان ريزش 99 درصدي كرده چند پولبريتي مفت خور سينمايي و فوتبالي باقي مانده كه ذرت و پرت بيخودي ميكنند ونهايتا چند سالخورده رنجور طمعكار بيمار و عاشق پيشه و خالي بند و در بدر گرين كارت موجود است چمدان بدست با ويران شدن اولين كاخشون فرار به ديار كفر
Iran, Islamic Republic of
مملکت ما هر بدبختی و مشکلی داره زیر سر این غربگراها و اصلاح طلبهاست..
از صدر مشروطه تا الان نگاه کنید...
در هر خیانتی غربگراها حضور جدی دارند
مهدی
Australia
باسلام
یک مشت خزعبلات فیلسوفانه سوهان عصاب .
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
منصور
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی چی داری میگی، بر اساس چه شاخص یا شاخصه ای برجام را این همه بزرگ و پر خیر و برکت می دانی، آقای عزیز
زمانی برجام پربرکت بود که همگی به آن پایبند بودند. چی شد!!
Iran, Islamic Republic of
درخشندگی برجام البته فقط شامل حال امثال شماست ورگرنه این برجام بی فرجام فریبی بیش نبود حالا هم پالرمو و........... هردم از این باغ بری میرسد مردم شما را به خدا بیدار باشید این دامی خطرناکتر از برجام و حقه ای کثیف است که باعث آبادی زندگی ما نمیشه فقط به کام سران تزویر ودروغ است
علی
Iran, Islamic Republic of
...
سلام
Iran, Islamic Republic of
وقاحت در مقابل شما اصلاح طلبان كم مى آورد.
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
جناب خرم چرا از دستاوردی که بجز ضرر سودی نصیب مردم نکرده است دفاع می کنید یعنی واقعا متوجه نمیشوید که چه بلایی برسرمردم آمده است یاخود رابخاطر پست ومقام به خواب زده اید
بستان آبادی
Iran, Islamic Republic of
روحانی : برجام یک ابر است . این ابر برای اینکه بخواهد ببارد و سرزمین ما را پرآب کند ، این جنگل ها ، سروها و مراتع است که این ابر را وادار به باران می کنند. اگر پائین سبزه ، گل و درخت نباشد ، ابر نخواهد بارید . بارش این ابر با این گل ها بود .

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ « حالا این که برخی می گویند ما صدای رعد و برق را شنیدیم یا نشنیدیم ، بحث دیگری است . شما بارانش را که می بینید حالا رعد و برقش آن بالا بود ، شاید شما خواب بودید . شما که باران را می بینید که بر مردم نازل شده است .»

این برجام چرا اینقدر متنافر و متناقض و جامع الاضداده !؟ مگه میشه در آن واحد هم آفتاب تابان باشه و هم ابر و باران ، ابر که جلوی آفتاب و میگیره و آفتابم آب باران رو تبخیر میکنه
Iran, Islamic Republic of
حالا این خورشید منظومه شمسی شما چرا گیر کرده و طلوع نمی کنه؟ ماکه همش در تاریکی وظلمت هستیم. لااقلش در مغزهای پوسیده شماطلوع میکرد و از خواب غفلت بیدار می شدید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم این آقا تو غار زندگی می کنه و تا حالا خورشید را ندیده .یا همپالگی هاش انقدر تو حسابش ریختند که همه جا را گل و بلبل می بینه .چند ین حدس و گمان می شود زد .یا........ یا.........یا........یا...... یا....
Iran, Islamic Republic of
بخدا کشاورزان توروستاهای دورافتاده میدونند برجام همش ضرر بود ولی تو نفهمیدی بس کن این سیاست کبک صفتی را
United Arab Emirates
بخاطر این لطایف الحیل من از عوض این اقا از همه شما و ملت و شهدا عذر خواهی می کنم....واقعا روم سیاه نفهمیدم چی گفتم!
Iran, Islamic Republic of
...
داداش اشتباه میزنی
Iran, Islamic Republic of
برجام مثل خورشید؟!!!!.....آره ستاره هاشم پراید و گوشت و دلار و قیمت مسکن و....هستش
...
Iran, Islamic Republic of
سئوال بزرگی که تاریخ جواب آنرا خواهد داد اینستکه چرا غربزدگان داخلی این اندازه متوهمند . جناب خر م مگه امیر کبیر یا قائم مقام فراهانی زیر کار یا فشار کار زاییده و استعفا دادند متاسفانه این دار و دسته هنوز نفمیده اند توافقی که یکطرف همه تعهدات خود را انجام داده چه لزومی داره طرف دیگه به تعهداتش عمل کنه مگه مثل حضرات داخلی خودمون یا خر باشه یا مغز خر خورده باشه .
عبداله
Iran, Islamic Republic of
....
علی110
Iran, Islamic Republic of
واذا قیل لهم لاتفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون . گویا در حق این قشر از جامعه همین زمان نازل شده . رو که نیست . چطور اینها جرات می کنند بعد از این همه فضاحت اظهار نظر کنند
Iran, Islamic Republic of
حسادت به ظریف بابت دستاوردهای برجام شامل
الف. دلار ۱۴۰۰۰ تومان
ب. تورم ۳۰۰ درصد
ج. پراید ۵۱ میلیونی
د. تخمه آفتابگردان ۳۵۰۰۰ تومان
واقعا خنده داره.
علی
Iran, Islamic Republic of
...
عدالت سرشار
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
این که امروز زبان باز کرده مسئول فاجعه انفجار در شهر نیشابور و کشتار بسیاری از هموطنان ما هست.در آن زمان نه وی و نه رییس جمهور وقت عذرخواهی نکردند اما با فشار افکار عمومی این برکنار شد.
چرا واقعیتها را در مورد یک عضو تندروی جبهه مشارکت حذف می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
منظومه شمسی ایران؟!!
یعنی نشون داد تو هیئت و نجوم هم سررشته داره!!
دهقان خبري
Iran, Islamic Republic of
قطعا چنين خواهد بود چون هر منظومه اي سياه چال هم دارد و برجام هم همان سياه چال است جناب آقاي خرم
Iran, Islamic Republic of
ظریف:برای دفاع از شان وزراتخانه استعفا دادم. های ظریف: چرا ان موقع که مقابل شیخ عرب در سازمان ملل زانو زدی درحادثه منا راه ندادن ابوطالبی به سازمان ملل و...از شان و حیثیت وزارت دفاع نکردی ....
Nabati
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی این اصلاح طلبها حرف نزنند کسی میگه اینا لالن ؟
خدایا ما رو نجات بده از این آدمایی که باهشون شدیم ۸۰ میلیون
علی
Iran, Islamic Republic of
نام برجام مثل خورشید درخشان در میان قراردادهای ننگین ایران خواهد درخشید
Iran, Islamic Republic of
میشه سنتو بگی بعد در مورد نظرت چیزی بگم
Iran, Islamic Republic of
جواب ایشان این است که خرم جان خرم باش و خرم زی .
Iran, Islamic Republic of
اتش زدی به خرمنم آی خرمنم آی خرمنم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سرسپردگى تآىن حد واقعا دىگر نوبر است واىن خورشىد شما براى ملت جزء سىاهى وتارىکى دستاوردى نداشته است والبته اىن خورشىد براى پىداکردن راه جهنم براى شما مفىد خواهد بود ودىگردوستانتان خوش بگدرد
افراىبى
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بابا تودیگه کی هستی. عجب کسایی تو این مملکت وزیر بودن!
Iran, Islamic Republic of
..
عباس
Iran, Islamic Republic of
...
حسنی
Iran, Islamic Republic of
خواب نما شدی جناب خرم
کاری های زمان استانداریت راکه فراموش نکردی؟ آقا!
حسين
Iran, Islamic Republic of
دو كلام هم از وزير استيضاح شده دولت اصلاحات بشنويد . مثل خورشيد خيانت برجام مي درخشد .عجب رويي!!!!
United States
بله می درخشد گوشت صد هزارتومان پراید پنجاه میلیون تومان کاهو پانزده هزار تومان صنعت هسته ای نابود دانشمندان هسته ای در آب و فاضلاب آقا زاده ها در آمریکا و اروپا خودشان گرین کارت و........ً........ً.......ً......ً......ً
حمید
Iran, Islamic Republic of
بد ... ، تو که حسابت از زمان صدارتت و دخالت بی مورد از حمایت کاندیداهای مطرود شورای نگهبان در مصاحبه تلوزیونی بعد از خبر 20.30 برای همه آشکار است ، پس دیگه افاغه نکنی و بشینی سر جات خیلی بهتره.
Iran, Islamic Republic of
قضیه برجام مَثَل داستان شاهه لخته که میگفت هرکی بگه لختم دشمن منه!
محسن
Iran, Islamic Republic of
اینو بگیرید خواب نما شده
Iran, Islamic Republic of
این بابا مثل اینکه توی این دنیا نبوده واخیرا تشریف آوردن به این دنیا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
زیر خورشیدنمونی برات ضرر دارد.
احمد
Iran, Islamic Republic of
منظور ایشان از صدراعظم قاجار همون میرزا آقاخان نوریه؟
Iran, Islamic Republic of
نه ميرزا جواد برجامي است
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
یکی بیاد این قوم را از چاه عمیق توهم بیاره بیرون ...
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
...