کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید آقای «ما اصولگراها»:

استفاده ابزاری از بیانات رهبری شیوه‌ اصولگرایان هست/ روحانی فهمید غربی‌ها چه می‌کنند و قضیه برجام را راه انداخت/ قالیباف قطعا نمی‌دانسته در شهرداری چه خبر است/ دنبال ریاست جمهوری بوده

2 اسفند 1397 ساعت 17:58

اینهایی که اکنون نگران FATF هستند حواسشان نیست که دشمن از سال 84 و 85 حلقه را برای ما تنگ می‌کرد و ما نمی‌دانستیم و برای احمدی‌نژاد کف و سوت می‌زدیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد مهاجری یا همان آقای «ما اصولگراها»، روزنامه نگار اصلاح طلبی است که با تمام وجود و البته با همکاری ویژه اصلاح طلبان سعی می کند عقاید جریان اصلاحات را از زبان اصولگرایی! به میان آورد و انشقاق درونی را القا کند. در تازه ترین گفتگوی این فرد نزدیک به رئیس مجلس با روزنامه اصلاح طلب آرمان، شاید بتوان گفت استفاده از مغلطه در اغلب پاسخ های وی دیده می شود و در بعضی مواقع این مغطله گویی موج می زند.

به گزارش جهان نیوز، بخش های جالبی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*اینکه بخشی از اصولگرایان اعتقادی به رای مردم ندارند ربطی به دولت آقای روحانی ندارد در دولت آقای احمدی‌نژاد نیز همین‌گونه بود. در واقع اینها رای مردم را ابزار می‌دانند و با اعتقاد قلبی و موضعی مقدس بدان نگاه نمی‌کنند. اگر آرای مردم وسیله‌ای برای به قدرت رسیدن آنها باشد آن را قبول دارند، اما برعکس آن را نه. البته شاید در جریان اصلاح‌طلب نیز باشند کسانی که نه در ظاهر و بیرون اما در جلسات خصوصی چنین حرفی بزنند...جریان دلواپس بیش از آنکه دلواپس جامعه و مسائل سیاسی باشد به شدت دلواپس خودش است. چرا که جریانی نیست که اگر شلوغ نکند و فضا را بهم نریزد، بتواند ادامه پیدا کند.
 

*متاسفانه بخشی از جریان اصولگرا از این جریان دلواپس حمایت می‌کند. به این دلیل که اصولگرایان و حتی جریانات نیمه معتدل همیشه دنبال چماقی هستند که همواره آن را بالای سر مخالفان خود نگه دارند؛ بنابراین دنبال این هستند که اگر روزی احتیاج به یک دست بزن داشته باشند اینها وسط صحنه حاضر باشند. چرا که جریان دلواپس اهانت کننده و بی‌اخلاق وسط صحنه است و اتفاقا به دلیل ویژگی‌های خلقی و روحی که دارد بسیج کردن آنها چندان زحمتی نیز ندارد.

*البته اصلاح‌طلبان نیز در زمان دولت اصلاحات همین‌گونه بودند در آن مقطع به خیابان‌ها می‌ریختند و شعارهای ساختارشکنانه می‌دادند و اتفاقا دولت اصلاحات نیز با آنها بر خورد نمی‌کرد چرا که آنها نیز فکر می‌کردند که برای روز مبادا یک دست بزن می‌خواهند.

*خیلی راحت است که تحلیل کنی FATF ترکیب شده از چهار حرف انگلیسی پس انگلیسی‌ها پشت این مساله قرار دارند. من این مساله را به طنز نمی‌گویم بلکه شخصی به من گفت که وقتی اسمش انگلیسی است پس کار انگلیسی‌هاست. یک مدت جوک شده بود که اگر به FATF بپیوندیم همه حساب‌های بانکی ما توسط CIA چک می‌شود، اما وقتی فهمیدند که خیلی خنده دار است آن را کنار گذاشتند. اکنون می‌گویند که تصویب این لوایح راه تحریم را برای ما باز می‌کند، این با بدیهی‌ترین اصول عقلی نمی‌خواند چرا که لبنان، سوریه، چین و روسیه عضو FATF هستند تحریم شدند؟ حرف دیگری که گفته می‌شود اینکه اگر این لوایح تصویب شود ما تحت سیطره آمریکا قرار خواهیم گرفت آیا تمام این کشورهایی که به این کارگروه پیوستند اکنون نوکر آمریکا هستند؟ لذا وقتی جریان تندرو وارد این صحنه می‌شود از نا‌آگاهی یک عده هم استفاده می‌کند و اتفاقا یکسری بولتن نیز آماده کرده که هر کنوانسیون خارجی که وجود دارد و ما بدان می‌پیوندیم حتما یک پیوست استعماری دارد.

*استفاده ابزاری از بیانات مقام معظم رهبری یکی از شیوه‌های آنهاست. زمانی شما به عنوان تکمیل‌کننده استدلال از سخنان ایشان استفاده می‌کنید که کار پسندیده‌ای است، اما اینکه استدلال نداشته باشید و صرفا بگویید نظر «آقا» این است که ما می‌گوییم... گاهی اوقات قصه کوچکی از تاریخ اسلام را می‌گیرند مثلا قصه طلحه و زبیر که همه را با آن تکفیر می‌کنند. در حالی‌که اگر قرار باشد با مقطع کوچکی از تاریخ برای به کرسی نشاندن حرف خود استفاده کنید ممکن است جریان مقابل شما ده تا از این حرف‌ها داشته باشد.

*در مورد پولشویی در جای دیگری نیز گفتم که به شدت به مخالفینش مشکوکم و آدم‌هایی هستند که ردپای آنها در پروژه‌های پولشویی وجود دارد. چه جریانی از داستان ثامن مشهد حمایت‌کرد؟ حتی همان زمان که آقای ظریف گفت برخی از جاها در داخل کشور پولشویی می‌کنند اول همه به وی هجمه کردند، اما همه کم کم یادشان می‌آیدکه وجود داشته است. چند روز گذشته دادستان تهران هم تایید کرد که در صنعت سینمای کشور نیز پولشویی وجود دارد. خوب ظریف هم همین را می‌گفت، اما ما به جای اینکه دنبال پولشوها بگردیم و از حرف آقای ظریف کد بگیریم که کجا پولشویی می‌کنند به تخریب وی پرداختیم. بنا براین به نظرم کسانی که با این لوایح و به‌خصوص شفافیت مخالفند منافعشان درگیر است. رسانه‌ای که در این بی‌کاغذی میلیاردها تومان پول کاغذ می‌دهد و من یقین دارم روزی 5 هزار نسخه نیز فروش نمی‌رود از کجا می‌آورد؟

وقتی قطعنامه 598 پذیرفته شد خیلی از رزمندگان این قطعنامه را نمی‌پذیرفتند، اما امام (ره) پشت قطعنامه ایستاد و کل نظام و مسئولان پشت آن ایستادند. امام کمتر از یک ماه قبل از قطعنامه بیانیه‌ای بسیار تند درباره تداوم جنگ دارند، اما وقتی قطعنامه پذیرفته شد همه چیز تمام شد. در قضیه برجام نیز گفته شد با همین رویکرد بروید مذاکره کنید و با تمام اشکالات برجام باید نظام پشت آن می‌ایستاد. مقام معظم رهبری بارها فرمودند که من به این تیم مذاکره کننده اعتماد دارم، اما عده‌ای از همان روزهای اول حساب خود را جداکردند. اگر در هر همان مقطع دهه 60 که امام(ره) قطعنامه را پذیرفتند عده‌ای از رزمندگان می‌گفتند که ما می‌جنگیم چه اتفاقی می‌افتاد؟ در واقع در آن مقطع هر کسی خلاف نظر امام(ره) و مقام معظم رهبری عمل می‌کرد بدین معنا بود که در زمین دشمن بازی می‌کند. به جای اینکه به آمریکا تو دهنی بزنیم که از برجام خارج شده یا اروپایی‌ها که بدعهدی می‌کنند به خودمان اهانت می‌کنیم. ممکن است اشتباهاتی هم از طرف مذاکره کنندگان رخ داده باشد کما اینکه نمی‌توان گفت که در زمان جنگ نیز فرماندهان هیچ گونه اشتباهاتی نداشتند، اما فرماندهان جنگ را تقدیس می‌کنیم.

*فرض نخست این است که فتنه 98 پیام جریان تندرو و دلواپس است که بدانید سال 98 اتفاقی در کشور رقم می خورد. فرض دوم از این قرار است که این قضیه از خارج به داخل آمده که از اکنون برای 98 کاری کنید و این جریان در داخل فرمان آنها را عمل می‌کند. چیزی حدود یکسال پیش بود که سردار علایی به ما گفت که CIA و رژیم صهیونیستی در کشور ما پایگاه‌های فعال دارند که به او گفتم این تحلیل است و گفت نه این خبر است. فتنه 98 قطعا فتنه آمریکایی-صهیونیستی است و آنهایی که مطرحش کردند نیز بی‌تردید در زمین آنها بازی می‌کنند.

*اگر امروزه شاهد نابسامانی‌های اقتصادی هستیم ریشه آن در سال‌های 86 و 87 است. اینهایی که اکنون نگران FATF هستند حواسشان نیست که دشمن از سال 84 و 85 حلقه را برای ما تنگ می‌کرد و ما نمی‌دانستیم و برای احمدی‌نژاد کف و سوت می‌زدیم. روحانی فهمید غربی‌ها چه می‌کنند و قضیه برجام را راه انداخت.

*اگر در سال 92 رئیس جمهور برجام را مطرح نمی‌کرد مساله امروز گوشت در سال 92 بر کشور عارض شده بود و نفت 60 دلار آن زمان اجرایی می‌شد. اینهایی که اکنون به راحتی به تیم مذاکره کننده اهانت می‌کنند کجا بودند زمانی که در دولت احمدی‌نژاد وقتی آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود جرات نداشتیم یک مطلب بنویسم.

*من با حرف‌های اخیر آقای قالیباف به این نتیجه رسیدم که وی گویی شهردار تهران نبوده، اما معتقدم که قطعا اطلاع ندارد و نمی‌دانسته در شهرداری چه خبر است. آقای قالیباف دنبال ریاست جمهوری بوده. من به عنوان یک شهروند می‌توانم بفهمم شهرداری تهران چقدر بدهکار است، اما اگر آقای قالیباف نمی‌پذیرد شاید در شهرداری نبوده و اگر هم بوده در شهرداری کار دیگری انجام می‌داده است.


کد مطلب: 673505

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/673505/استفاده-ابزاری-بیانات-رهبری-شیوه-اصولگرایان-هست-روحانی-فهمید-غربی-ها-می-کنند-قضیه-برجام-راه-انداخت-قالیباف-قطعا-نمی-دانسته-شهرداری-خبر-دنبال-ریاست-جمهوری-بوده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com