پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۲۸
مولاوردی:

یک اتحاد نانوشته بین تندروهای داخلی با ترامپ و براندازان است/ اصلاح‌طلبان به دنبال شركت در انتخابات به هر قيمتی نيستند

پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 673323
شاهد اتحادي نانوشته ميان تندروهاي داخلي كه از آنها، دولت در سايه يا دولت پنهان ياد مي‌شود و ترامپ و براندازان در مخالفت با دولت هستیم.
یک اتحاد نانوشته بین تندروهای داخلی با ترامپ و براندازان است/ اصلاح‌طلبان به دنبال شركت در انتخابات به هر قيمتی نيستند
گروه سیاسی جهان نيوز: شهیندخت مولاوردی، از فعالان سیاسی اصلاح طلب و از اعضای حزب منحله مشارکت که تا همین چندی پیش و قبل از استعفای از دولت جزو سوژه های ثابت حواشی کابینه روحانی بود در گفتگو با روزنامه اعتماد گفته است: «شاهد اتحادي نانوشته ميان تندروهاي داخلي كه از آنها، دولت در سايه يا دولت پنهان ياد مي‌شود و ترامپ و براندازان در مخالفت با دولت از يك طرف و به موازات آن بي‌اعتماد كردن و بدبين كردن مردم نسبت به جريان اصلاح‌طلبي از سوي مخالفان نظام و مخالفان دولت و همگرايي و هم‌افزايي آنها، به دليل پايگاه گسترده اجتماعي اين جريان در جامعه هستند تا با تلاش در به شكست كشاندن سياست‌هاي دولت، كار را به جايي برسانند كه مردم احساس «بي‌دولتي» كنند».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتو را درادامه خواهید خواند:

*اين موضوع هميشه يك علامت سوال بزرگ در ذهن من هم هست كه چرا ما نتوانستيم و نمي‌توانيم همه اقدامات و برنامه‌ها و تلاش‌هاي بي‌وقفه را آن‌چنان كه بود و هست، بنمايانيم و به تصوير بكشيم. چرا همه واگويي‌هاي‌مان درصد بسيار كم و ناچيزي از دوندگي‌ها و پيگيري‌هاي شبانه‌روزي‌مان هست؟ البته بخشي از آن ناشي از سيطره و قدرت امپراتوري رسانه‌اي منتقدان و مخالفان دولت است كه شبانه‌روز و زنجيره‌اي با وجود مخالفت صوري و ظاهري با مظاهر فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي روز با استفاده از اين امكانات به دروغ‌پردازي و تخريب و تخطئه و خنثي كردن و وارونه‌نمايي در همين شبكه‌هاي اجتماعي و با بهره‌مندي كامل از اين ظرفيت و ابزار مشغولند. بخشي ديگر نيز به قدرت و نفوذ فضاي مجازي در شكل‌دهي افكار عمومي برمي‌گردد كه مثل تيغ دو لبه عمل مي‌كند، هم فرصت است، هم تهديد؛ از يك‌سو با مطالبه‌گري اجتماعي و شفاف‌سازي جامعه را به سمت سلامت اقتصادي و اخلاقي سوق مي‌دهد و هيچ‌كس از تيررس آن در امان و مصون نيست. چنان‌چه از نماينده مجلس و وزير و وكيل گرفته تا مدير و ناظم مدرسه و... در معرض افكار عمومي قرار مي‌گيرند. كاركردي كه از آن به دموكراسي ديجيتالي ياد مي‌شود و اين درحالي است كه افزايش پاسخگويي، نقش بسزايي در مقابله و پيشگيري از انواع فسادها دارد اما ازسوي ديگر، همين امر به بدبيني و عدم اعتماد و نااميدي و تعميم فساد و رانت به همه مي‌انجامد. به قول معروف وضعيت‌مان تبديل مي‌شود به مصداق اين ضرب‌المثل كه «گر حكم كنند كه مست گيرند...» يا «همه سر و ته يه كرباسند».

*مايه تاسف اما آن است كه در اين شرايط شاهد اتحادي نانوشته ميان تندروهاي داخلي كه از آنها، دولت در سايه يا دولت پنهان ياد مي‌شود و ترامپ و براندازان در مخالفت با دولت از يك طرف و به موازات آن بي‌اعتماد كردن و بدبين كردن مردم نسبت به جريان اصلاح‌طلبي از سوي مخالفان نظام و مخالفان دولت و همگرايي و هم‌افزايي آنها، به دليل پايگاه گسترده اجتماعي اين جريان در جامعه هستند تا با تلاش در به شكست كشاندن سياست‌هاي دولت، كار را به جايي برسانند كه مردم احساس «بي‌دولتي» كنند، گويي اداره كشور از اراده دولت خارج شده است، غافل از آنكه دود القا و اثبات ناكارآمدي دولت و آشفتگي در حكمراني تنها به چشم دولت نخواهد رفت و مجموعه حاكميت و مردم را متاثر خواهد ساخت. همان كليشه تكراري «سوراخ‌ كردن كشتي توسط بعضي از سرنشينان» كه بهتر است از تكرارش خودداري كنيم. اما نكته اين است كه همزمان با ناكارآمد جلوه دادن جريان اصلاحات، صندوق راي را زير سوال مي‌برند و اين جريان را متهم به زنده نگاه داشتن صندوق راي مي‌كنند، هر چند خود نيز با نفي انتخابات و عبور از آن، بدون آنكه جايگزين و آلترناتيوي ارايه كنند، مردم را به سمت همان آينده و سرنوشت نامعلومي سوق مي‌دهند كه همواره از آن بيمناكند.

*حال آنكه جريان اصلاحات به دنبال شركت در انتخابات به هر قيمتي و به روش گذشته نيست و به استقبال انتخاباتي مي‌رود كه همزمان عليه مثلث شوم ترامپ، نتانياهو و بن‌سلمان و تماميت‌خواهي و تنگ‌نظري از هر نوع آن عمل كند و مسير انواع گشايش‌ها را براي كشور هموار كند؛ يعني مشاركت واقعي در تعيين سرنوشت رقم بخورد و خاصيت و مابه‌ازايي درقبال اين مشاركت نصيب‌شان و نصيب كشور شود. اصلاح‌طلبان اين رسالت تاريخي را براي خود قائلند كه در اين شرايط از كيان ايران و دستيابي به آزادي و رفاه ايرانيان، توامان دفاع كنند و درنتيجه اجازه ندهند كه حاكميت، يكدست و نظامي شود و بي‌كفايتي، انسداد و فساد همزمان با ماجراجويي و فرصت‌سوزي حرف اول را بزند.

*در حال حاضر تصور عمومي بر انسداد بابِ گفت‌وگو، به‌ويژه با نهادهاي انتصابي است. البته نهادهاي انتخابي هم با توجه به مجموعه مشغله‌ها و روزمرّگي‌ها كمتر اين مهم را به عنوان اولويت برنامه‌اي خود درنظر مي‌آورند. نمونه آن ورود خوب دولت در ماه‌هاي اخير و برگزاري چندين جلسه گفت‌وگوي رييس‌جمهور با گروه‌هاي مختلف بود كه البته در ميانه راه، رها شد و هنوز از تشكيل كميته مشترك با اصلاح‌طلبان كه مصوبه يكي از اين نشست‌ها بود، خبري نيست.

*يافته‌هاي 2 پيمايش ملي در سال‌هاي ۹۵ و ۹۴ توسط وزارت ارشاد منتشر شد كه بعيد است تغيير چنداني در زمان حاضر پيدا كرده باشد، يكي به عنوان پيمايش ملي سرمايه اجتماعي در ايران و ديگري پيمايش ملي ارزش‌ها و نگرش‌هاي ايرانيان كه مطابق آن افرادي كه مورد نظرسنجي واقع شده‌اند، به خود مردم هم علاوه بر دولت بدبين بوده‌اند و تنها ۱۱درصد از آنها اعتقاد دارند كه نگرش منفي به مردم جامعه ندارند. به عنوان مثال ۲۷ درصد معتقدند كه مردم دروغگو هستند و ۶۵ درصد هم به متظاهر بودن و ۶۶ درصد به متملق بودن ديگر شهروندان معتقدند و تنها ۱۰درصد عقيده دارند مردم ايران افرادي باگذشت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
....
Iran, Islamic Republic of
خانم مولاوردی خیلی ملیح وملایم وبدون اعلام ! اسامی همه زنان سرپرست خانوار واطلاعاتشون رو به یکی از کمیسیونهای سازمان ملل اعلام کرده است وبعد که همسر یکی از شهدای منا این موضوع رو اعلام کرد..............
Iran, Islamic Republic of
اتحاد نانوشته مال اونها ! تماسهای مکرر شما با اونها طبق اسناد کیهان ،مال شما !
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
خخ
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان برای رسیدن به قدرت و ثروت حاضرند منافع ملی رو فدا نمایند و مملکت را به آشوب بکشند بعنوان نمونه فتنه 88 قابل ذکر است .
Iran, Islamic Republic of
مولاوردی و هم مسلکاش از الان وحشت دارند از انتخابات آینده ریاست جمهوری /اصلاح‌طلبان اين رسالت تاريخي را براي خود قائلند...درنتيجه اجازه ندهند كه حاكميت، يكدست و نظامي شود و بي‌كفايتي، انسداد و فساد همزمان با ماجراجويي و فرصت‌سوزي حرف اول را بزند.
مسخره است واقعا
Iran, Islamic Republic of
حرف بی ربط زدن که کاری نداره!
منم میتونم بگم یک اتحاد نانوشته بین اصلاح طلبان با دموکرات های امریکا وجود داره! (خصوصا با درگوشی های ظریف و کری)
یا میتونم بگم روحانی تابعیت مضاعف اسکاتلندی داره و با بریتانیا اتحاد نانوشته داره!
علیکمال
...
حاج خانم ما الان هم احساس بی دولتی بلکه هر ارگان دولتی میکنیم
حامد
Iran, Islamic Republic of
کسانی که خائن و جاسوس و چند تابعیتی و وطن فروش و منافق و دین ستیز و ریاکارند ما را به اتحاد با ترامپ متهم می کنند. کسانی که عاشق غرب و آمریکا و اوباما و کری بودند و هستند و سلفی بگیران حقیر ما را به همدستی با ترامپ متهم می کنند . ....!!!!
محمدصالح
Iran, Islamic Republic of
اصلاحت دمل چرکینی است که باید جراحی شود.
چون خودشان چرکین و چندش آور هستند دیگران را هم مثل خود می بینند.
بر تمام ملت ایران وطن فروشی و خیانت شما اصلاحاتیها کاملا آشکار و عیان است.
بجای متهم کردن دیگران به نفهمی و کارشکنی ، نفهمی و سوء مدیریت خود در عرصه اقتصاد، سیاست ، فرهنگ و.... را که کشور را به منجلاب سقوط و نیستی نزدیک کرده فکر کنید.
United States
...
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر88 پیوند قلبی با شیطان بزرگ دارد که فقط همسنگ میزان ضررهاشون به این ملت میتواند باشد و.لاغیر.
من نمیدونم تا یکی یه جایی که جایگاهش نیست میشینه و خوب و بد رو از هم تشخیص نمیده ، دست راست و چپش رو نمیشناسه ، زود صاحب نظر میشه و حرفهای خیلی گنده تر .. . میزنه . حاج خانم بهتره شما برید آشپزیتونو بچه داری بکنید . چه زود خودتونو قاطی بزرگترها میکنید.
ایمان
Iran, Islamic Republic of
بله!
صحیح میفرمایند!!!!!
منتهی به دنبال پیروزی به هر قیمتی هستند....
Iran, Islamic Republic of
چپ ها در ایران مظهر تندروی هستند از اون ابتدای انقلاب که شلوار جین مردم رو پاره می کردند تا همین حالا که با هر قیمتی منافع ملی رو دارن قربانی اعتبار خودشون می کنند. انگار که هیچ مردمی وجود نداره(مسکن و ماشین و اینده شده آرزو)
Iran, Islamic Republic of
....
Sweden
اگر اتحاد تندورهای داخلی بزعم شما نانوشته است، اتحاد وادادگان سیاسی و امثال .....با سردمداران استکبار جهانی نوشته شده است! سندش هم برجامه...
Iran, Islamic Republic of
فاتحه مردم را که خواندید، پس به هر قیمت کدام است؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
اولا، اصلاحات هیچ برنامه ای برای کشور نداشته و ندارد. در چندین ده سال گذشته هر وقت این تفکر در هر جا مدیریت داشت، پدر ملت از دست ندانم کاری و هپل هپو بازی آنها صلواتی شده است. نمونه آن اجرای سند استعماری ۲۰۳۰ که توسط همین خانم مولاوردی به شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل بی برنامگی شدید، دیکته شد. ثانیا، در هیچ کجای دنیا ارتباط نانوشته معنی نمی دهد. لطفا دقیق بگویید که این اراجیف که میگویید، یعنی چه. ثالثا، ترس شدید اصلاح طلبان و براندازان از اینکه در انتخابات پیش رو رای ندارند، حتی با دوز و کلک و دروغ و دغل بازی، آنهم به دلیل گندی که با دولتهای یازدهم و دوازدهم بالا آورده اند، فرار رو به جلو را برای آنها اجباری کرده است. اینکه تحریم انتخابات را عنوان می کنند، نه از روی اقتدار بلکه به دلیل ناامیدی از آوردن رای است. تمامی شگردهای جنگ نرم توسط اصلاح طلبان به کار گرفته شده است و دیگر تکنیکی نمانده که بخواهند سر ملت در بیاورند. انگ زدن و تهدید، حنایی است که مدتهاست رنگ خود را در قیمت پراید و صف گوشت باخته است، قماربازی اصلاح طلبان اکنون فقط روی اسب بازنده است.
Iran, Islamic Republic of
برای ایشون و همفکراش محافظی چیزی بگذارید یه موقع ندزدنشون
Iran, Islamic Republic of
....
Poland
شنیدم برای اینکه به بزهکاری نیفتید ممد خاتمی میخواد پارلمان اصلاحات راه بندازه
طرح بسیاری خوبیه این بیکاری ممتد 20-30 ساله آینده را باید در همین گعده و گلگشت هم به سر ببرید
Iran, Islamic Republic of
قطعاً و بازهم خاتمی به طبل پاره تَکرار اش خواهد کوفت
اما
صدایش را نخواهد گفت لبیکی؛ که تدبیرش چه ارزان است!!!
پوریا
France
تندروهای غرب گرا شما هستید
سلام
Iran, Islamic Republic of
جوابگوى اتحاد و تكرار بى معناى خود باشيد،اصلاح طلب براى انتخابات و قدرت جان مى دهد پدرجان.