پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۵
۲۶۵
در سایه تعبیری به نام بی‌کفایتی

واقعیتی به نام مطالبه استعفا یا استیضاح حسن روحانی/ چه باید کرد؟

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 673216
تقریبا همه در بی سر و سامانی اوضاع اقتصادی کشور متفق القول هستند اما عده ای این بی سر و سامانی را عامدانه می دانند و عده ای هم از سر ناکارآمدی و بی کفایتی قلمداد می کنند.
واقعیتی به نام مطالبه استعفا یا استیضاح حسن روحانی/ چه باید کرد؟
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: این روزها و در هرکجا که امکان اندک صحبتی پیش می آید بحث بر سر مشکلات اقتصادی خصوصا گرانی و رکود است. رکود وحشتناکی که از ابتدای دولت روحانی و به سبب چشم انتظاری بازار کشور از نتایج برجام گلوی بازار را گرفت و بسیاری از کارخانه های برجسته کشور را به تعطیلی کشاند و فعالیت بسیاری دیگر را محدود کرد. هجمه و حمله گرانی هم اندکی پس از آغاز دولت دوم روحانی آغاز شد و از دلار تا طلا و سکه و مسکن و خودرو و ارزاق عمومی همه تحت تاثیر این موج گرانی قرار گرفتند. موجی که عده ای آن را ناشی از دلار می دانند و عده ای هم دلار را فقط بهانه این گرانی ها تفسیر می کنند. تقریبا همه در بی سر و سامانی اوضاع اقتصادی کشور متفق القول هستند اما عده ای این بی سر و سامانی را عامدانه می دانند و عده ای هم از سر ناکارآمدی و بی کفایتی قلمداد می کنند. با این حال هر دو گروه در نتیجه گیری وحدت دارند و تنها راه علاج را استعفا یا استیضاح رئیس جمهور می دانند. و این در حالی است که از عمر دولت دوازدهم که 24 میلیون رای در اردیبهشت 96 کسب کرد، حدود سه سال باقیمانده است. بحث استیضاح - جدای از درستی یا نادرستی - که نیز توسط برخی نمایندگان مجلس مطرح شد، گرچه اکثریت آن را صلاح نمی دانستند ولی بازتاب فضای مجازی آن نشان می داد که جمع قابل توجهی از این مساله استقبال کردند. بنابراین سوال اصلی اینجاست، چگونه باید مطالبه  برای استعفا یا استیضاح روحانی را پاسخ گفت؟

پیرامون این سوال مهم و مطالبه جدی نکات ذیل قابل طرح است:

1. نقطه امروز که در آن قرار گرفته ایم، از همان روزهای ابتدایی سال 92 قابل پیش بینی بود. بازگرداندن مدیران کهنسال، مایل به غرب، یکجانشین، ثروتمند و بعضا رانت‌خوار به مناصب کلیدی اگر این وضع را رقم نمی زد باید شک کرد.

2. کلافگی عموم مردم از وضع اقتصادی کشور در اواخر سال 95 کاملا ملموس و مشهود بود. این کلافگی به علت وعده های پوچ یا گفتاردرمانی یا طرح مسائل انحرافی توسط دولتمردان روزانه بیشتر هم می شد. با این حال حامیان اصلاح‌طلب حسن روحانی را نه برای مسائل اقتصادی که برای سایر مسائل! بار دیگر برگزیدند و اولین برداشت از تمدید روحانی در اردیبهشت 96 یعنی تمدید وضع ناگوار اقتصادی برای چهارسال دیگر. این وضع ناگوار با کارشکنی هر روز اروپا و آمریکا در ماجرای برجام که ایران پیش دستانه! تعهداتش را هم انجام داده بود همراه شد و با پاره کردن برجام توسط ترامپ وارد مرحله جدیدی شد.

3. اگر بپذیریم اکثریت 24 میلیونی که با رای به روحانی وی را دوباره انتخاب کرده اند، امروز پشیمان هستند؛ جدای از آنکه صحت این ادعا قابل ارزیابی نیست، باز نمی توان پذیرفت که عدم دقت گروهی از مردم در یک بزنگاه و پشیمانی آنان در چند ماه بعد چنین هزینه ای را به کشور تحمیل کند.

4. شاید تقریبا برای همه واضح باشد که استیضاح روحانی و یا استعفای وی در عرصه بین المللی اینگونه تفسیر می‌شود که سیاست های ایالت متحده برای اولین بار دولت(دستگاه اجرایی) جمهوری اسلامی را در زیر فشارها ناکام گذاشت. قطعا با وجود امپراتوری رسانه ای آمریکا، جمهوری اسلامی توان رساندن علت واقعی کناره گیری روحانی و یا کنارگذاشتن وی به مردم دنیا را ندارد؟

5. سوءاستفاده ضدانقلاب داخلی و رسانه های زنجیره ای از استعفا یا استیضاح روحانی در ایجاد دوقطبی دولت - نظام در آن مقطع به صلاح کشور نیست. اصلاح طلبان منتقد که نقش جدی در سرکارآوردن همین دولت را داشته اند، در آن روز طرفدار آتشین قطب دولت در برابر نظام برای ایجاد شکاف و بهره برداری خطرناک خواهند شد.

6. پذیریش این استعفا یا تن دادن به استیضاح، مسیر دولت های آتی را با چالش مواجه می کند. چرا که به فرض وقوع کوچکترین مشکلات در جامعه، بلافاصله طرح استعفا یا استیضاح مطرح شده و افکار عمومی را در مطالبه آن بسیج می‌کنند.

7. اصل مسئولیت پذیری از جمله شرایط یک کاندیدای ریاست جمهوری است. فرد مسئولی همچون رئیس جمهور موظف است تا آنجا که می تواند به میدان بیاید و از شایستگان برای کار و مشاوره دعوت کند. امری که ظاهرا و البته متاسفانه هنوز از سوی رئیس جمهور جدی گرفته نشده است. در حقیقت نه آقای روحانی با تمام توان جسمی و روحی به میدان آمده و نه تنها شایستگان را بکارگیری نکرده بلکه دقیقا کار به دست برخی نااهلان سپرده شده و مجلس هم در این موضوع همراهی ویژه کرده است.

8. نه از بعد داخلی و نه بین المللی، استعفا یا استیضاح روحانی به صلاح نیست و تنها فردی که باید تا آخرین روز دولت دوازدهم ناچارا بر سر کار بماند شخص حسن روحانی است که در این صورت ارزش رای مردم به آقای روحانی به عنوان نماد دولت دوازدهم باقی است. اما هیچ دلیل و توجیهی بر ادامه برخی همکاران آقای رئیس جمهور که اغلب آنها در اصطلاح به سوهان روح مردم تبدیل شده اند، وجود ندارد. پس شاید بهترین پیشنهاد این باشد که آقای روحانی به کار خود ادامه دهد و برخی از موثرین اقتصادی دولت، که اینک ناکارآمدی شان بیش از گذشته مشخص شده و مهمتر از همه اینکه حتی ذهنیت و محاسبات آنها نیز با شرایط فعلی کشور حتی در تضاد قرار می گیرد، خود استعفا دهند یا در یک روز و یک ساعت همه با هم برکنار شوند تا ذهنیت و مطالبه مردم در فرصت باقیمانده دولت دوازدهم تا حدی از بی کفایتی مسئولان قوه مجریه زدوده شود.البته این استعفا نیز بدین معناست که افرادی سکان اقتصادی دولت را برعهده بگیرند که همان تفکر شکست خورده قبلی را ادامه نداده و متناسب با واقعیات موجود و نقشه راهی همچون اقتصاد مقاومتی در عمل معتقد و متعهد به اجرای آن باشند. وگرنه سابقه استعفاها در دولت روحانی نشان می‌دهد که نه تفکر حاکم عوض می‌شود و نه افراد به جای دور می‌روند! بلکه در صندلی دیگر قرار می‌گیرند.

9. نکته مهم دیگر نیز این است که همان مجلسی که استیضاح رئیس جمهور را به هر دلیلی صلاح نمی داند، تکالیف قانونی خود همانند نظارت و یا تصویب قانون هایی در راستای الزام دولت به رعایت شرایط فعلی جنگ اقتصادی را انجام دهد. گرچه دولت بار اصلی اجرایی کشور را بر عهده دارد ولی وظیفه مجلس نیز در این شرایط سخت اقتصادی کمتر از آن نیست. ضمن اینکه در گام اول اگر مجلس واقعا به دنبال کمک به معیشت مردم است تکلیف خود را با وزرایی همچون نفت - که منبع اصلی درآمد و بزرگترین نقش در شرایط فعلی را دارد- باید مشخص کند. مجلس اگر به این وظایف خود عمل کند در واقع کار بزرگتری از استیضاح در تاریخ انقلاب ثبت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
....
مخالف برجام
Iran, Islamic Republic of
استیضاح و استعفاء یک مطالبه عمومی است زیرا مردم به شدت در فشار هستن و تورم افسارگسیخته کمر مردم را شکسته است .
Germany
اینکه در محاصره اقتصادی دشمن هستیم برای همه روشنه فقط نمیفهمم چرا عده ای در داخل به جای امید دادن به مردم در شسپور ناامیدی میدمن
Iran, Islamic Republic of
دشمن از بیرون محاصره کرده ولی یه عده در داخل دارند ،اقتصادمون رو متلاشی میکنند.امید واهی که نشد کرا.
ما از سال 90 تحریمهای سنگینی شدیم ولی به این اوضاع دچار نشده بودیم
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
روحانی اوایل سال97 گفت ما «4سال» است که دلار را با گونی جابجا می کنیم. این حرف روحانی یعنی برجام هیچ تأثیری بر اقتصاد و مبادلات بانکی نداشت و دولت بدون هوچیگری اوضاع را تا انتخابات 96 کنترول می کرد اماااا، انگار انتخابات96، مثل یک سیاهچاله ی زمان بود که پس از عبور از آن، وارد یک زمان دیگر شدیم و دولت همه امور را عمدا رها کرده تا مردم وارد دوقطبی جدیدی شوند(معیشت-موشک یا معیشت-فلسطین) و برجام دیگری تحمیل شود. هر روز هم یکی از اقلام کمیاب می شود در حالی که دولت به راحتی می تواند کارها را کنترل کند مثل 4سال اول، ولی این کار را نمی کند.
Germany
همینکه با این محاصره دشمنان مملکت سرپاست و استوار به پیش میرود خداراشاکریم
غضنفر اصلاحات پاسخ بده
Iran, Islamic Republic of
چرا در شرایط محاصره اقتصادی 18 میلیارد دلار و 62 تن طلای بانک مرکزی را حراج کردند ؟!
امیر
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه اینا طلا رو به مردم خودشون فروختن مجانی ندادن به ترکیه
پاسخ به امیر
Iran, Islamic Republic of
سکه های پیش فروش شده را مردم عادی کم خریدند بیشتر آقازاده ها به تعداد بالا خریدند و سود کردند.
سوال از امیر
Iran, Islamic Republic of
صادرات 2 میلیارد دلار گاز مجانی به ترکیه رو فراموش کردی ؟
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به عوامل خارجی مربوط نیست .
وقتی در توزیع گوشت و رب گوجه و پوشک و لاستیک و خودرو و غیره مشکل وجود دارد یعنی دولت توان اداره کشور را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت درست گفتی
غضنفر استخرنژاد فقط در توهم غوطه وره
Iran, Islamic Republic of
وقتی معنی محاصره اقتصادی و تحریم نفت و بانکی رو نمیفهمی بری بخوابی برات بهتره برادر
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها مثبت دادم
پاسخ به غضنفر شکم سیر اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها مربوط نیست همه چیز در کشور وجود دارد اما دولت توان توزیع مناسب اجناس را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شک ندارم تو مزدور باندهای قدرت و ثروت هستی
بازم که به غیب وصل شدی برادر؟
Iran, Islamic Republic of
بازم که به غیب وصل شدی برادر؟ توهم تا کجا
Iran, Islamic Republic of
40 ساله که تحریم هستیم وبدترین شرایط در دوره احمدی نژاد بود ولی مردم نسبت به دوره سازندگی واصلاحات وبه خصوص تدبیر و امید بهترین شرایط زندگی را داشتند. وحمایت فعلی شما از این دولت تف سربالاست حمایت کردید باید تحملش کنید.
Iran, Islamic Republic of
سردار محمدرضا نقدی: اوضاع اقتصادی امروز نتیجه رأی دیروز خود ماست/ اگر می‌خواهیم وزیر ۲ هزار میلیارد تومانی نداشته باشیم باید رییس جمهوری ساده‌زیست انتخاب کنیم

🔹معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه: اگر امروز به وضع اقتصادی اعتراض داریم، قصور و تقصیر متوجه خود ماست، چون به کسانی رأی دادیم که به‌دنبال سراب دیپلماتیک برای حل مشکلات اقتصادی‌ کشور بودند

🔹دروغ بزرگی که به ملت گفته شده این است که از طریق روابط خارجی می‌توانیم به شکوفایی اقتصادی برسیم این ادعا در هیچ کتاب نظری اقتصاد نوشته و تایید نشده است

🔹اگر می‌خواهیم وزیر ۲ هزار میلیارد تومانی نداشته باشیم باید رییس جمهوری ساده‌زیست انتخاب کنیم باید شخصی را انتخاب کنیم که تفکر ساده زیستی داشته مخالف اشرافی‌گری باشد و وزیر سالم و پاک به مجلس معرفی کند.

🔹 در انقلاب اسلامی پسر پرنفوذترین شخص کشور یعنی آقای مهدی هاشمی به دلیل جرایم مالی به زندان افتاد اما هیچ رسانه‌ای این مساله را تحسین نکرد. مردم باید علیه این روزنامه ها و رسانه ها که از مفسدین حمایت می‌کنند اعتراض کنند و آن روزنامه و رسانه را تحریم کنند/
Iran, Islamic Republic of
اقای سردار نقدی عزیز ما دیگه در 30 سال پیش بسر نمی بریم . امروز همه اقتصادهای باز دنیا موفقن و همه کشورهای با در بسته مشکل دارند . المان . کره جنوبی . ویتنام . سنگاپور و ...... کشورهای با در باز و بدون موشکن که روز بروز داران پیشرفت می کنن و کره شمالی . ایران 2 کشور تحریم شده و بسته هستند که همه در موردش میدونن . سردار عزیز مردم ناراحتن برید ببینید چرا همین
پاسخ به 14:13
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی اگر موشک و بمب اتم نداشت تا حالا صدها بار مورد حمله امریکا قرار گرفته بود و به سرنوشت قذافی و صدام دچار شده بود و پیشرفت کشورها منوط به نداشتن موشک نیست .
Iran, Islamic Republic of
داشتن توان دفاعی بالا خوبه ، ولی کره جنوبی که بمب وموشک نداره چرا تا بحال مورد هجوم کشورها قرار نگرفته واز اقتصاد پویا و رو شنی برخوردار است.
Iran, Islamic Republic of
کره جنوبی تحت حمایت و سلطه امریکاست!
داشتن قدرت دفاعی بالا و تعامل فعال با جهان باید سیاست راهبردی ما باشد!
تاوان کاغذپاره خواندن تحریم ها و ادعای پاره کردن قطعنامه دان توسط عده ای از جنس معجزه هزاره سوم را سالها باید مردم پرداخت کنند!
Poland
از بیکاری شدید در کره جنوبی (همین روزها) و از فروش زورکی نظامی 100 میلیارد دلار اسلحه و خالی کردن خزاین مالی کره جنوبی
و از اینکه جوانان کره حالا دنبال شغل در بقیه کشورها هستند خبر داری؟
اون دوران به به، چه چه، از زمانی که خود آمریکا در حال تلکه کردن دنیاست گذشته
هر کی تو بلوک آمریکاست شریک قرض و بدبختی های او هم هست
عربستان 400 میلیارد دلار دوشیده میشه و کره 100.....
پاسخ به 17:08
Iran, Islamic Republic of
کره جنوبی نوکر امریکاست کشوری که در مقابل نظام سلطه جهانی تسلیم باشد و حتی در مقابل تجاوز نظامیان امریکایی به نوامیس شون هم سکوت نماید مورد تهاجم قرار نمی گیرد.
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که میگویند کره جنوبی تحت الحمایه آمریکاست و با عزت زندگی میکنند همان کسانی هستند که اگر آمریکایی حاکم باشد در کشورشان و به آنها روزی دو عدد ساندویچ مک دونالد بدهند تا زهر مار کنند و کفش آمریکاییها را واکس بزنند خیلی احساس شادمانی دارند ذلت نفس چه چیز بدی است.
Iran, Islamic Republic of
راست میگه کره شمالی که دست روسیه و بلوک شرقه عالیه مردمانش هیچ مشکلی ندارن
پاسخ به 17:34
Iran, Islamic Republic of
مردم دارند تاوان فتنه 88 رو پس می دهند زیرا قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
Iran, Islamic Republic of
....
ریچارد نفیو =معمارتحریمهای اایران
Iran, Islamic Republic of
«حس فشار» برای مردم را مهمتر از خود تحریم‌ها می داند و به همین دلیل با خوشحالی تمام از افزایش قیمت مرغ در ایران در سال 90 میگوید و اعتراف می کند که اگر چه تحریم ها ربطی به افزایش قیمت مرغ نداشت اما یاس عمومی مردم و تغییر افکارعمومی را به خوبی ایجاد کرد و به اهداف آمریکایی ها کمک کرد. در کتاب هنر تحریم آمده است: « آمریكا هيچگونه تحریمي عليه واردات مرغ ایران وضع نكرده بود اما قيمت مرغ در سال به دليل تورم ایجاد شده از ناحيه تحریمها بالا رفت گرچه یك دليل آن نيز سوءمدیریت اقتصادي در ایران بود. افزایش قيمت به یأس بيشتر عمومي منجر شد، یأسي كه حتي در سالهاي متمادي تحریم هاي مالي مشاهده نشده بود. افزایش قيمت مرغ درست در ایام تعطيلات در ایران بهوجود آمد كه در آن مرغ اهميت بسيار بالایي دارد و درست مانند حالتي است كه در اواسط ماه نوامبر قيمت بوقلمون در آمریكا سه برابر شود. این افزایش قيمت حس معمول بودن را كه حاكمان ایران به دنبال حفظ آن در افكار عمومي بودند به شدت تحت تأثير قرار داد»
Iran, Islamic Republic of
کره رئیسش‌ متهم شد که دوستش سواستفاده کرد و برکنار شد تو در کجای دنیا زندگی میکنی که بی‌خبری. البته خدا کنه با پول‌های باد آورده مشغول نباشی که از این خبرها بلرزه بیفتی و ساز مخالف بزنی آمو.
مردی
Iran, Islamic Republic of
این اقا نمیداند که این کشورها تحت پوشش امریکا هستند وامریکا از انها مراقبت میکند . ایران اگر سلاح نداشت زیر پای داعش له شده بود. یک کشور مسلمان که به خدا اعتقاد دارد استقلال وازادی جزِِء لا ینفک ان است.
Iran, Islamic Republic of
به نظامیها چه که در همه شئون کشور دخالت کنند ونظر بدهند.
Iran, Islamic Republic of
تو هنوز چیزی نمی فهمی . کدام دولت؟ مگر ایران هم اداره می شود؟ بدبخت افسار ها گسیخته و مصیبت عظمی مردم را بلعیده. مرغ 16000- گوشت 120000- گوجه 7000 . طلا.......- ماشین عتیقه شده تو برو کشکت بسای . آری مصیبت آن است که ما در جامعه چنین افرادی را داریم که کورکورانه از مسولین بی لیاقت حمایت می کنند .
Iran, Islamic Republic of
احتمالا دستور استیضاح روحانی از سوی عمو ترامپ دلواپسان صادر شده وعده ای نا آگاه آن را دنبال میکنند.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
استیضاح مطالبه ملی است زیرا دولت توان کنترل بازارهای مختلف را ندارد و نرخ ارز و سکه دوباره افزایشی شده و با این روند افزایش دلار تا 20 هزار تومان محتمل است .
Iran, Islamic Republic of
....
مشکل برادرا اینه که خودشونو اکثریت میدونن
Iran, Islamic Republic of
مشکل برادرا اینه که خودشونو اکثریت میدونن در حالیکه اقلیتی بیش نیستن مطالبه عمومی در پای صندوق رای و با پیروزی روحانی در دو انتخابات پشت سر هم معلوم شد
خخ
Iran, Islamic Republic of
هادی اقلیت تویی که یکنفره توی این سایت کامنت فیک میذاری.
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر از فقر. الله اکبر از دروغ> الله اکبر از قار و قور شکم های گرسنه مردم. الله اکبر از فریب> الله اکبر از انتخاب های نادرست. الله اکبر از حاشیه های تفرقه انگیز . شاید مردم ایران به دلیل گناه خود به چنین روز ی گرفتار شدند.
Iran, Islamic Republic of
ساده زیستتونم دیدیم محمود خان و که یادتونه تمام دور وریاش بدلیل فساد اقتصادی دارن میرن دادگاه
Iran, Islamic Republic of
سیاسی کاریه .بهتر از احمدی نژاد در مملکت ما وجود نداره
Iran, Islamic Republic of
...
مخالف شعار مرگ بر امریکا و حمله به سفارت
Iran, Islamic Republic of
ما مخالف شعار بر هر کشوری هستیم و خواهان تنبیه تمام تندروها هستیم . ما خواهان صلح و اشتی با همه دنیا هستیم و نیازی به دشمنی با همه دنیا نمی بینیم . یک رفراندوم بزارید و اجازه بدید مردم انتخاب کنن همین .
Iran, Islamic Republic of
اولين شعار ها با حمله به سفارت امريكا از طرف اصلاح طلبان كه الان خود را كند رو و ظريف و لطيف معرفي ميكنند داده شد برويد تاريخ مطا لعه كنيد
مرگ بر امریکا شیطان بزرگ
Iran, Islamic Republic of
معصومه ابتکار و حمید ابوطالبی و سایر اصلاح طلبان باید بابت تسخیر لانه جاسوسی از ملت عذرخواهی نمایند.
Iran, Islamic Republic of
کیا باعث شدن پرونده ایران به شورای امنیت بره و تحریم های گسترده علیه ایران اعمال بشه و فجایع اقتصادی رقم بخوره!
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستن و هیچ ربطی به تحریم ها ندارند زیرا خود روسیه که حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برایش تصویب نمی شود تحت تحریم است .
Iran, Islamic Republic of
پس تحریم ها از هوا اومد و هیچ ربطی به قطعنامه های شورای امنیت و همراهی چین و روسیه با امریکا و اروپا نداشت!!!!
شما معجزه هزار سوم هستید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تحریم ها هیچ ربطی به قطعنامه ها ندارند زیرا اکنون که قطعنامه ها طبق برجام تعلیق شده ترامپ مادر تحریم ها (کاتسا) را بر علیه ایران تصویب و اجرا کرد.
Iran, Islamic Republic of
برادر هم از حمله به سفارت انگلیس معذرت خواهی کنن
Iran, Islamic Republic of
آتش زدن سفارت عربستان که اوج نبوغ و گل به خودی عزیزان بود که باعث شد جامعه جهانی که مشغول محکوم کردن عربستان به خاطر اعدام شیخ نمر بود، به محکوم کردن ایران بپردازند و عربستان از مخمصه نجات پیدا کند و....
خخ
Iran, Islamic Republic of
جامعه جهانی اگر اهل محکوم کردن بود !!! قتل عام مردم مظلوم یمن توسط آل سعود کافر را محکوم می کرد.
Iran, Islamic Republic of
کاغذپاره ها یا همون تحریم ها رو کیا به ملت تحمیل کردن که از اون خلاصی نداریم؟؟؟
خاطرات هیلاری
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون: تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
Iran, Islamic Republic of
تحریم های بانکی و نفتی مربوط به پرونده هسته ای ایران در شورای امنیت بود و با همراهی چین و روسیه به تصویب رسید
اطلاعات خود را افزون سازید
Iran, Islamic Republic of
تحریم های بانکی و نفتی نتیجه فتنه 88 بود.
راهپیمایی 22 بهمن امسال نماد استکبار ستیزی ملت بود.
Iran, Islamic Republic of
دشمن اصلی ما امریکاست
امریکا باید بابت کودتای 28 مرداد سال 32 و کاپیتولاسیون و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس با 290 مسافر و حمایت همه جانبه از صدام در جنگ تحمیلی و تخریب سکوهای نفتی ایران در زمان جنگ و تحریم های ظالمانه فعلی از مردم ایران عذرخواهی نماید و دست از خصومت با ملت بزرگ ایران بردارد.
ننگ بر سه مفسدین
Iran, Islamic Republic of
تندرو فتنه گران سال 88 هستن که بر علیه آراء اکثریت شورش کردند و گرای تحریم به دشمن دادند و مملکت را به آشوب کشیدند و امنیت ملی را تهدید کردند.
Iran, Islamic Republic of
پرونده ی هسته ای که از سال ۸۵ به شورای امنیت رفته بود و قطعنامه های پیاپی با همراهی چین و روسیه علیه ایران صادر می شد،چه ارتباطی به اتفاقات سال ۸۸ دارد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
....
مطلع
Iran, Islamic Republic of
پرونده هسته ای در سال 82 به شورای امنیت رفت و تا سال 84 در دولت اصلاحات 2 قطعنامه برعلیه ایران تصویب شد.
مطلع جان جواب بده
Iran, Islamic Republic of
حالا ارتباطش با سال 88چیه؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه 1929 که بعد از فتنه 88 تصویب شد بسترساز تحریم های بانکی و نفتی شد.
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه ی ۱۹۲۹ ادامه ی قطعنامه های قبلی و مرحله به مرحله شورای امنیت پیرامون پرونده هسته ای ایران بود که با همراهی چین و روسیه تصویب شد و ارتباطی با وقایع ۸۸ ندارد...
Iran, Islamic Republic of
جناب مطلع!!!! پرونده هسته ای ایران در دوره احمدی نژاد به شورای امنیت رفته است و همه قطعنامه های شورای امنیت در دوره احمدی نژاد بوده است!
قطعنامه 1696 در تاریخ 9 مرداد 1385، 31 جولای 2006
قطعنامه 1737 در تاریخ 2 دی 1385 ، 23 دسامبر 2006
قطعنامه 1747 در تاریخ 4 فروردین 1386 ، 24 مارس 2007
قطعنامه 1803 در تاریخ 13 اسفند 1386 ، 3 مارس 2008
قطعنامه 1835 در تاریخ 6 مهر 1387 27 سپتامبر 2008
قطعنامه 1929 در تاریخ 19 خرداد 1389، 9 ژوئن 2010
مطلع
Iran, Islamic Republic of
پرونده هسته ای ایران در سال 82 به شورای امنیت رفت و قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه 88 بود.
Iran, Islamic Republic of
دانشمند بی اطلاع! سال ۸۲،سال بیانیه سعدآباد و سال توافق نامه بروکسل است که این توافق‌نامه در ۴ اسفند ماه ۸۲ برابر با ۲۳ فوریه ۲۰۰۴ به امضاء رسید و ایران متعهد شد ساخت و آزمایش سانتریفیوژهای مورد نیاز برای غنی‌سازی را متوقف کند...
تکرار آگاهانه و عامدانه اطلاعات غلط یعنی؟؟؟
تکرار آگاهانه و عامدانه این بود :
Iran, Islamic Republic of
چرا کسانی که بدعهدی دشمن در توافق سعدآباد رو به وضوح دیدند کشور را در دامن برجام نافرجام انداختن ؟!
Iran, Islamic Republic of
۸ سال فرصت کمی برای مذاکره شما عزیزان نبود تا به توافقی بهتر از برجام برسید، به جای اینکه تهدید صلح و امنیت جهانی شویم و اجماع جهانی علیه ایران شکل گیرد و نه تنها اروپا،که روسیه و چین هم با امریکا و اسراییل علیه ایران متحد شوند و ایران را روانه دره تحریم ها کنند که مردم را از آن رهایی نیست...
Iran, Islamic Republic of
تحریم ها نتیجه فتنه 88 بود ما 8 سال در مقابل دشمن مقاومت کردیم و صنعت هسته ای رو به 19 هزار سانتریفیوژ و غنی سازی 20 درصدی رساندیم وگرنه شما چه چیزی برای مذاکره کردن داشتید ؟! در دولت 200 عدد سانتریفیوژ رو تعلیق کرده بودند.
و البته قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود.
Iran, Islamic Republic of
۶ قطعنامه شورای امنیت که از سال ۸۵ مرحله به مرحله علیه ایران با همراهی روسیه و چین پیرامون پرونده هسته ای ایران صادر می شد،به خاطر اتفاقات سال ۸۸ بود!!!!؟؟؟؟
اطلاعات غلط خود را همه جا تکرار نکنید،زیرا دروغگو می شوید
Iran, Islamic Republic of
دلار ۳۲۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان بود و گوشت ۳۰۰۰۰ تومان
Iran, Islamic Republic of
....
ریچارد نفیو=معمار تحریمهای امریکا بر علیه ایران
Iran, Islamic Republic of
وی اعلام میکند که آمریکا برای انتقال این «حس نابرابری»، واردات کالاهای لوکس به ایران را تحریم نخواهد کرد و دولت ایران هم با جلوگیری نکردن از واردات این کالاها، نه تنها ارز را از کشور خارج می کند که نابرابری ها را تشدید هم میکند: «ارز به صورت مداوم از ایران خارج ميشد و كالاهاي تجملاتي وارد این كشور ميشد و بحث جزئيات آن را 3 نابرابري درآمدي و تورم روز به روز در ایران قوت بيشتري ميگرفت.»
Iran, Islamic Republic of
مردم آگاهانه وبا رای 24 میلیونی حسن روحانی را برای 4سال دیگر به رییس جمهوری انتخاب کرده وغلیرغم تنگی معیشت ومشکلات اقتصادی ، قرص ومحکم پای انتخاب خود ایستاده اند...
خخ
Iran, Islamic Republic of
مردم اگر آگاهانه انتخاب می کردند امروز برای یک کیلو گوشت یخی در صف نبودند .
Iran, Islamic Republic of
هروقت روحانی رکورد ۶ برابر کردن قیمت گوشت احمدی نژاد را شکست،شما می توانید درباره رابطه گوشت و انتخاب آگاهانه سخن بگویید
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد گوشت را با نرخ 10 هزار تومان در سال 84 تحویل گرفت و با نرخ 25 هزار تومان تحویل داد یعنی 2/5 برابر شد نه بیشتر.
Iran, Islamic Republic of
با تکذیب و انکار ،فجایع احمدی نژاد در عصر انفجار اطلاعات پاک نمی شود!
اگر به قسمت آمار و داده های بانک مرکزی مراجعه کنید، متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد غذایی از سال ۸۶ منتشر شده که قیمت گوشت در سال ۸۶ ،حدود ۶۰۰۰ تومان است!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد حقوق ها رو مطابق با نرخ تورم اضافه می کرد و مردم در تامین مایحتاج شون مشکلی نداشتن اما حالا یک روز کمبود گوشت داریم یک روز تخم مرغ یک روز رب گوجه یک روز مرغ یک روز پوشک یک روز لاستیک و الی آخر.
Iran, Islamic Republic of
در دوره احمدی نژاد هیچ کمبودی نبود، فقط برخی بیماران به دلیل نبود و کمبود دارو زود راهی دیار باقی می شدند و نبود وکمبود شیر خشک پدر و مادر ها را شکنجه می داد و...
Iran, Islamic Republic of
بنده کپسول برای پروستات مصرف میکنم در اوج تحریم ها در دولت قبل در داروخانه ها موجود بود اما حالا اصلا"یافت نمی شود.
شاکی
Iran, Islamic Republic of
قیمت تخم مرغ هم نسبت به سال 91 حدود 5 برابر گران شده است .
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
قیمت شقه گوسفندی در سال 84 مبلغ 6000 هزار تومان بود اما قیمت ران گوسفندی 10 هزار تومان بود.
Iran, Islamic Republic of
مرداد 84 گوشت شقه گوسفند کیلویی5000 بوده بعد 8 سال مرداد 92 شده 30000 تومن یعنی 6 برابر
الان بعد 5 سال قیمت 3.5 برابر شده . حالا اگه 6 برابر بشه و برسه به 180 هزار تومن تازه میشه رکورد احمدی نژاد
ملاک تورم جیب مردم است
Iran, Islamic Republic of
ما در سال 91 با حقوق 600 هزار تومان ماهیانه از پس مخارج مون بر می آمدیم اما حالا با حقوق 1200 ماهیانه فقط باید گوشت 120 هزار تومانی را در ویترین فروشگاه تماشا کنیم !
Iran, Islamic Republic of
با نرخ گوشت 120 هزار تومانی امروز خیلی باید بی انصاف باشی که از گوشت 25 هزار تومانی دولت قبل ایراد بگیری .
حامی
Iran, Islamic Republic of
تو دولت قبل جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم و حتی موجود زنده به فضا فرستادیم اما حالا باید برای خرید یک گوشت یخی در صف باشیم !
اطلاعات غلط خود را همه جا تکرار نکنید
Iran, Islamic Republic of
قیمت گوشت در سال ۹۲ هم ۳۰۰۰۰ تومان بود،نه ۲۵۰۰۰ هزار تومان!
به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید!
خخ
Iran, Islamic Republic of
بعد از جنگ تحمیلی هرگز صف گوشت یخی نداشتیم و در دولت قبل قدرت خرید مردم بالا بود و گوشت 25 الی 30 هزار تومانی برای مردم قابل قبول بود.
ملت با رای مجدد به روحانی هم برجام و هم روحانی را تایید کردند
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت است و ملت با رای مجدد به روحانی هم برجام و هم روحانی را تایید کردند
Iran, Islamic Republic of
....بر طبق اخرین نظرسنجیها ،روحانی زیر ده درصد مقبولیت دارد.
Iran, Islamic Republic of
نظر سنجیت سوراخه برادر مثل آبکش
Iran, Islamic Republic of
از جانب خودت حرف بزن نه مردم
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
در جمهوری اسلامی تاکنون دولت ها در سه حالت تمام شده، ۱-فرار رئیس دولت ۲- شهادت یا مرگ رئیس دولت(که البته مرگ هنوز نداشته‌ایم) ۳-اتمام وقت دولت

البته فرار بعید است رخ دهد و بستگی به خود رئیس دولت دارد و پشت پرده‌اش که ما خبر نداریم که ان‌شاالله هرگز رخ ندهد که نشانه ناقص بودن لایه‌های امنیتی سیاسی کشور است.
گزینه شهادت هم با امن شد کشور و چند لایه شدن محافظت بعید است که دیگر رخ دهد و ان‌شاالله هرگز رخ ندهد چون نشانه ناامنی است.
البته گزینه مرگ بدست خداست و هرگاه مقدر بداند میرساند و هیچ‌کس را فرار از آن نیست رئیس باشد و نباشد.
پس می‌ماند گزینه چهارم که بنظر می‌رسد بهترین گزینه است. دوسال از عمر دولت گذشته گر چه بسختی و ما تحمل کرده‌ایم، دوسال دیگر هم نیز تحمل میکنیم اگر هم گرسنه بمانیم که رضایت خدا در صبر است و چشم به لب و دهان نائب امام دوختن تا او چه صلاح بداند که آن بهترین خواهد بود برای ملت و دولت.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شب می‌خوابیم صبح که بلند میشیم میبینیم وای قیمت‌ها چقدر فاصله گرفتن از پول ما
Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان درست است که روحانی را برای مسائل اقتصادب بر نگزیدند، ولی خوب می دانستند که در ارتبط با اقتصاد چه سیاست و عملکردی بر جای خواهد گذاشت و جلوتر رفتند و خود را در مواقفی قرار دادند تا حداکثر سوء استفاده اقتصادی را بکنند که کردند! در عین حال سرمایه لازم برای تبلیغات گسترده و کور کننده عقلانیت دور بعد که قصد بر مسند نشینی خود را دارند، فراهم کرده باشند. همینطور الگویی باشند برای افزایش افراد ساختار شکنی که استعداد رانت خواری، دلالی و هر گونه پدر سوخته بازی که فکرش را بکنید، را دارند. همان افرادی که تعداد و اثرگذاری شان در نقش فعالین ستاد انتخاباتی، بسیار مؤثر خواهد افتاد!
Germany
در جنگ اقتصادی اگر در داخل یکدست نباشیم ناخودآگاه ازار دست دشمن خواهیم شد
هادی پاسخ بده
Iran, Islamic Republic of
چرا اصلاح طلبان در سال 88 با دشمن همنوا و هم صدا شدند و گرای تحریم به دشمن دادند و با مردم همراه نشدند و به کشور ضربه زدند ؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا شما الان شیپور ناامیدی میزنین و همنوا با امریکا دولت رو می کوبید ؟
پاسخ به 13:20
Iran, Islamic Republic of
ما منتقد دولت هستیم زیرا 5 سال از فرصت طلایی کشور را با امید بی حاصل به شیطان بزرگ هدر داد و بفکر تولید گوشت و برق و غیره نبود.
Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
من معتقدم دولت باید تا آخر بماند و پاسخگوی تک تک تصمیمات خود باشد....
موافق استیضاح
Iran, Islamic Republic of
سیب زمینی را از کشاورز 900 تومان می خرند و 4000 تومان بدست مصرف کننده می رسد دولت حتی توان کنترل بازار سیب زمینی و میوه را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
مردم دارند له میشوند تو توی فکر دولت هستی
این شماها هستین که با رای ملت له و نابود شدین
Iran, Islamic Republic of
بازم خودتونو جای ملت جا زدین؟ این شماها هستین که با رای ملت له و نابود شدین
غضنفر شکم سیر اصلاحات خجالت بکش
Iran, Islamic Republic of
ملت زیر بار تورم افسارگسیخته له و نابود شدند.
غضنفر استخر نژاد برو بخواب که بهترین عبادته برات
Iran, Islamic Republic of
...
غضنفر اصلاحات برو خجالت بکش
Iran, Islamic Republic of
عبادت بجز خدمت خلق نیست .
Iran, Islamic Republic of
کدام دولت؟ راستی دولتی وجود دارد؟ کدام مسول دولت؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا با دولت کاری نداره. با اصل حکومت اسلامی مشکل داره....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا چه ربطی به سبزی خوزستان7000، پسته رفسنجان 220000، گوجه جنوب کشور 7000، مرغ داخلی 16000، گوشت لرستان 120000 دارد؟؟؟ چه خودمان را به حماقت بزنیم آمریکا کدام است؟ مسولین بی عرضه اند.
Iran, Islamic Republic of
گوجه را از سر کوچه احمدی نژاد بخرین،ارزون هست!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با سلام به جهان جان
در جنگ اقتصادی با سارقین بیت المال یکدست باشیم؟؟؟
با رانت دلار 4200 تومنی یک دست باشیم؟؟؟!!!!
با سلاطین سکه ، و قیر ، و ... که از کندوی پاستور پرواز می کنند؟؟!!!
عمو یک جوکی بگو دست کم خودت خنده ات بیاد
Iran, Islamic Republic of
برادر ذوالنور داره گل به خودی میزنه!
Poland
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولت هم بیکفایته وهم عمد داره که صدای مردم رو در بیاره .اصولا جز برگرداندن کدخداشون به کشور ،چون فکر میکنند اینطوری اون صندلی ریاست تا اخر عمر باقی میمونه ،هدف دیگری ندارند.
صادق
Iran, Islamic Republic of
....
United States
...
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی درهای کشور بسته باشه و مرگ بر این و لون بگید و سفارت بیزید همینه می خواهد روحانی باشه یا احمدی نژاد یا رییسی . وقتی 1500 قلم کالا را ممنوع ورود کردید قیمت همین محصولات با مشابه داخلیش 5 برابر شد بطور نمونه از خودرو تا پارکت لمینت کفپوش . این کار غیر علمی باعث انحصار شد و همه چیز را گرون کرد . به والله با انحصار و تولید ملی و بسته بودن درها نمیشه کشور را ادراه کرد . شما با این کارتون باعث بدبختی بسیاری از مردم شدید از بیکاری کارمندان شرکتها تا ورشکستگی شرکتها مردم را از خودتون دارید روز بروز دورتر می کنید و این خطرناک هست . 1 بار بشینید دور هم بدور از هرگونه خط و حزب به مرم فکر کنید و تصمیم بگیرید این وضعیت برای تمامتون خطرناکه از ما گفتن بود . یا حق
مطلع
Iran, Islamic Republic of
به علت لغو نشدن تحریم های بانکی در برجام منابع ارزی بانک مرکزی محدود شده است و محدودیت واردات به همین علت است .
محسن
Iran, Islamic Republic of
وارد کننده های مفت خور که از محل واردات کالاهای بنجل چینی سودهای هنگفت به جیب می زدند دارند سکته می کنند.
راد
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالبی نبود. چراکه همه این موارد درقانون اساسی پیش بینی شده است واگر این قدر مسئله مشکل سازبوده است آوردن این امور فایده ای نداشته الا درجایی که یقین کنیم فایده ای دارد!
محمد
Iran, Islamic Republic of
مجموعه نظام باید فکری به حال دولت کنند
با این وضع نمی شود ...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
برای فشار به قوه قضائیه، قوه مقننه، و مجمع تشخیص مصلحت و شورای انقلاب فرهنگی , ... ! از ابزار قدرت استفاده سوء می کند! یعنی استفاده در جهت تضعیف سایر قوا! کلاً اسم این دولت را نباید دولت تدبیر و امید گذاشت! باید گفت دولت فشار! دقیقاً همان مآموریت مشترک با ترامپ!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
مهران
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید بماند و پاسخگو باشد و باید بماند تا ناکارآمدی مدیران اصلاح طلب و نجومی بگیر بیش از پیش برای مردم آشکار شود.
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
سر كار گذاشتن يعني تمسخر و ريشخند مردم ...!!
Iran, Islamic Republic of
شما حتي غرور و عزت مارو هم چپاول كرديد ولي هنوز شجاعت مردن داريم
Iran, Islamic Republic of
احسنت ما همه اين محاصره و دژمن بازيها را فريب اصلاح طلبان براي سرگرم كردن ميدانيم تا حاكميت خود را بر خزانه طولاني تر كنند
Iran, Islamic Republic of
ایشان اگر کمی بخدا باور داشته باشد باید سریعا استعفا بدهد تا بار گناهانش و حق الناس بر گردنش را کم کند.اما حیف
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ببخشید وقتی قانون اساسی همچنین اجازه ای به مجلس داده که رئیس جمهور رو استیضاح کنه،یعنی یه وقتایی لازم میشه این کار انجام بشه
Iran, Islamic Republic of
استیضاح نماد جمهوریت نظام است .
Iran, Islamic Republic of
بقدري در رفتن لجاجت ميكنند و اين جاي پر بركت و باصفا را رها نميكنند تا اخرش برسند به افتضاح
Iran, Islamic Republic of
بازم زیاد خواب دیدی برادر؟ عزیز دلم خواب و بیداری با هم فرق میکنه گلم
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز در همه قوانین ،اساسی ،اسلامی وانسانی
اگر قرار بر استیضاح باشد باید همه مسئولین نظام اعم از بزرگ و کوچک استیضاح شوند .زیرا در کشور سلسله مراتب وجود دارد وهیچ کس بدون هماهنگی یکدیگر به تنهائی قدرت هیچ تصمیم گیری واجرائی را ندارد.
پس شعارها وداد وبیدادهای همفکران شما بخاطر کاسته شدن از رانتخواریهایتان است وگرنه دلتون به مردم نسوخته.انسانیت وقوانین مربوطه اش از هر تیغی برنده وموثرتراست.هرکسی میداند چیکار میکند.وهرکسی به وسعت فهم وشعور واختیارات خودش نزد مردم وخدای متعال مسئول است.
کامران
Iran, Islamic Republic of
تصمیم گیری های کلان اقتصادی بعهده قوه مجریه میباشد و لاغیر لذا دولتی ها باید درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی بوجود آمده پاسخگو باشند ولاغیر.
Iran, Islamic Republic of
ایشان باید استیضاح بشه و بهمراه ابواب جمعی خود که این ملت را بخاک سیاه نشاندن محاکه شده و مجازات بشن هر چند که بخاطر باصطلاح مصالحی که ملت نمیدانند این اتفاق نخواهد افتاد و تازه مگر مجلسی ها در این بین کم مقصرند چه کسیی باید این کار را انجام دهد
باید ملت خود دست بکار شده و مصالح خود را تشخیص و بزور مطالبه و یا تغییر دهند واسلام
Iran, Islamic Republic of
اره بعدشم قالیباف رو منتخب مردم کنید
تنها راهکار حل مشکلات مدیریت جهادی است .
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر قالیباف می تواند کشتی به گل نشسته اقتصاد ایران را به ساحل امن و آرامش برساند.
Iran, Islamic Republic of
اره خوب با عیسی شریفی و مداحان و دوستان 100%
Iran, Islamic Republic of
...
سوال از 14:16
Iran, Islamic Republic of
پرونده حسین فریدون و مهدی جهانگیری به کجا رسید ؟!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
مگر این همه پاپیجی به کارگزاران نظام از طرف کیست؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم.
Iran, Islamic Republic of
...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
رسانه های مجازی و غیر مجازی در مورد همه چی نظر خواهی و آمار میگیرن . مطمئنا میتوانن در مورد محبوبیت این رئیس جمهور هم همین کار رو بکنن . البته میدونم اونایی که نزدیک به دولت هستند اعتباری به امارشون نیست ولی مستقلها میتونن زحمت بکشن تا دوستان اصلاح طلب بدونن الان مردم کشورمون با دولت و مجلس یکدست اصلح طلب چندچندن..... بخدا شب عیدی مردهای خانوادها اکثرا شرمنده بچه هاشونن و بجاش رئیس جمهور دنبال منافع خاص خودشه .... دولت کلا تعطیله و دزدان و فاسدان با رانت دولتی خون مردم رو تو شیشه کردن ..... بخدا این مردم گناه دارند . چقدر باید تحمل کنن . 5 ساله دروغ پشت دروغ تحویلشون دادن و توان خریدشون یکچهارم شده بعد دولت وعده 20 درصد افزایش حقوق کارمندان رو میده که اونم به عدالت نه به اونی که بیشتر میگیره بیشتر و اونی که کمتر میگیره کمتر.... تازه مگه همه مردم کارمندن .... کارگران چه گناهی دارن با این حقوقهای ناچیز حتی ماهی یکبار نمیتونن یک کیلو گوشت بخرن . به کجا داریم میریم . یه روزی ماهواره به فضا میفرستادیم امروز از پوشک تا مایحتاج اولیه زندگی مردم در مضیقه افتاده . تو دوره اول گردن دولت قبل مینداختن الان گردن تحریم در حالی که تحریم از آبان ماه بود ولی از اول سال همه چی گرون شد و قدرت خرید مردم یک چهارم .... خدایا لعنت کن و به عذاب الهی بنداز اونایی که با انتخاب اشتباهشون کل جامعه رو این روز انداختن. جماعتی که برای آزادیهای خاص خودشون با رای نفهمیدشون کشور رو دست دولتی بی کفایت انداختن.
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که به کامنت علیرضا منفی داده اند یعنی غم و درد و رنج مردم را نادیده می گیرند و شکم شون سیر است .
یوسف
Iran, Islamic Republic of
به نظر من همانطور که در گام اول انقلاب بنی صدر استیضاح شد وعدم کفایتش باعث نجات کشور شد الان هم درگام دوم انقلاب اعلام عدم کفایت این دولت باعث نجات کشور خواهدشد.چون این دولت دراین شرایط وقتی به خودش نمره 20 میدهد قصد اصلاح ندارد و هنوز قریب به سه سال اززمان این دولت میگذرد .بهترین کار اعلام عدم کفایت این دولن وآمدن دولتی جهادی وانقلابی است.
خوابت تعبیر نمیشه برادر یوسف
Germany
زیاد خواب میبینی برادر یوسف؟
خخ
Iran, Islamic Republic of
خواب یوسف پیامبر که تعبیر شد خواهر .
یوسف
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
ریاست دو نفر بی وجدان و بی دین در ریاست جمهور ملت و مملکت را نابود کرد مطمئن باشید صد ها ادم عاقل نمی تواند گند کاریهای این دونفر را پاک کند ملت باید حالا حالاها تاوان اینها را پس دهد
کاظم
Iran, Islamic Republic of
نه استعفا نه استیضاح فقط هارا گیری!!
Germany
مارگیری چیه کاظم؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
یعنی چی این تحلیل
یعنی اگر دولتی بی کفایت بود نباید کنار گذاشته شود چون آمریکا می گوید علتش من بودم نخیر
باید کنار گذاشته شود تا دولتی انقلابی و فعال روی کار آید تا جواب یاوه گویی های آمریکا و اروپا را بدهد
جدا از این تفسیر اینقدر از این مصلحت های الکی در این 40 ساله برای خودمون بافتیم و تن کردیم که باورمون شده این جور تحلیل ها
بهتره یه نگاهی به برخورد غرب با فساد بکنید که رییس دولت و وزیر نمی شناس
شاید الان هم تو آمریکا می گن نباید ترامپ استیضاح بشه چون ایرانی ها می گن کار ما بوده
Iran, Islamic Republic of
اوضاع بدتر از آنچه شده که مسئولان می دانند.
Iran, Islamic Republic of
مسپولان هستند
Iran, Islamic Republic of
مسولان خوب میدانند چون خود عمدا مسبب‌ این وضعند
حسین
Iran, Islamic Republic of
انشاالله با یاری خداوند رئیس جدید قوه قضاییه منصوب می شوند و تمام سلطان ها رو به مردم معرفی می کنند سلطان گوشت و سلطان خودرو موز میوه البسه و سکه ارز و همه مشکلات را به مردم اعلام می کنند به یاری خداوند بزرگ
یه نفر...
Iran, Islamic Republic of
به دلیل عدم پایبندی طیف اصلاح طلب و اعتدال(!) به برخی اصول...(که در برهه های مختلف دیده ایم) استیضاح شخصی مثل روحانی ممکن است هزینه های سنگین تری از وضعیت امروز برای کشور و مردم داشته باشد.

اما دلسوزان آگاه به مسائل جزئی کشور باید راهی را برای پاسخگویی روحانی، ظریف، جهانگیری، زنگنه و نوبخت پیدا کنند.

نباید گذاشت اینها مانند دوره های قبل با هوچی گری از پاسخگویی فرار کنند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
زنگنه چرا؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
....
علي
Iran, Islamic Republic of
دولتي كه روز به روز بر مشكلات مردم مي افزايد بهتر كه نباشد . ...
Germany
میزان رای ملت است
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت است.الان صادق زیباکلام که خودش عاشق روحانی رسما گفت 85درصد رای دهندگان به روحانی ،از رایشون پشیمان هستند.
مخالف خاتمی
Iran, Islamic Republic of
درباره تداوم کار دولت رفراندوم برگزار کنید تا بفهمید همه از رای به روحانی پشیمان شده اند.
دو دوره رای به روحانی رفراندم بود
Iran, Islamic Republic of
دو دوره رای به روحانی رفراندم بود و اعتماد کامل به روحانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آفرین
کشور بن بست ندارد. رفراندو بهترین راهکار است تا 1- بحث سیساسی بودن موضوع طرح ناکارآمدی باحضور مردم رفع شود.
2- حضور دوباره مردم در پای صندوق رفراندم طمع کشورهای خارجی را کور خواهد کرد.
3- را ه حل " رفراندوم" مطلوب روخانی هم هست چون ایشان چند بار از این گزینه دفاع کرده و الان خودش باید پای بنذ باشه
4- آرامش کشور حفظ می شود.
سال 88 میزان رای ملت نبود ؟!
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران سال 88 که بر علیه رای اکثریت شورش کردند حالا مدافع رای ملت شده اند !
عدم بی طرفی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حسین فریدون ؟؟؟ مهدی جانگیری؟؟؟/
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی ملت باید اوضاع دردناک و وحشتناک اقتادی رو بکشه چون امریکا فضای رسانه ای در دنیا در دست داره یعنی داخل کشور نابود بشه چون اونها وا رو در دنیا طور دیگه ای تفسیر میکنن اصلی ترین سرمایه اعتماو مردمه که داره ازبین میره نه رسانه سازی غرب
Iran, Islamic Republic of
خواست خدا بود که این وضعیت پیش آمد ...
Iran, Islamic Republic of
...
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
هر که بغیر خدا (کدخدا) توکل کند ناامید خواهد شد و این یک سنت الهی است .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مشکل همینه/ اینا نگاهشون به کدخدا بود جای دا/ خدا هم حال همشونو گرفت
Iran, Islamic Republic of
آفرین آفرین
آفرین
United Kingdom
عقلا و قانونا هیچ مانعی برای ابقای یک دولت وجود ندارد. این دولت زمان ۲ سال آینده را نیز اتلاف خواهد کرد. این هیچ پروژه ای انجام نداده. و آنها را هم افتتاح کرده و میکند پروژه های نیمه کاره دوره قبل است. رشد را کمتر و تورم را بیشتر کرده. امتیازات را داده و چیزی در چنته ندارد. تغییر دولت حداقل برای مواجهه با اروپایی ها برای اجرای همان برجام مفید است. تا این دولت باشد اروپایی ها هم فقط ما را بازی میدهند.
Iran, Islamic Republic of
...
بنده
Iran, Islamic Republic of
سلام همه چی به روحانی ختم میشه.؟....
بله
Iran, Islamic Republic of
روحانی و کابینه پیرمردها توان اداره امور جاری کشور رو ندارند.
Romania
اگر نمیشد چرا بهش رای دادی؟
United States
آقا دلتان خواست منعکس کنید واگرهم مایل نبودید انعکاس ندهید بالاخره هیچگاه خورشید درپس ابرها باقی نخواهد ماند . من به جد مدافع استیضاح رییس جمهور هستم و معتقدم باید انتخابات زود هنگام برگزار و جامعه وسرنوشت کشور را بدست کسانی بسپارید که دلسوز مردم هستندمشاورینی که دست راست و چپ رییس جمهوربی لیاقت امروزماهستند افرادی بوده که درمکاتب غرب علومی را فراگرفته اند که بهیچ وجه با مفاخره عمومی ما درحوزه های مختلف سیاسی واجتماعی همخوانی ندارد . حال وروز کشور آنچنان بغرنج شده که قوه مجریه عده ایی را برای رسیدن به مقاصد خود به گروگان گرفته واین اسارتگاهی که شیپورش را میدمید نزد مردم ما صدایی جزسقوط شما و بالا آمدن انقلابیون و افراد غیرمنعطف را که جنسشان از فولاد هست درپی ندارد انها بجد از همه هستی خود خواهند گذشت بطوریکه حضورشان در مرکز قدرت تمام کسانی را که ظاهری خوش وباطنی جهنمی در برجام دارند را رسوا خواهند نمود این افراد حتی برای روبرو شدن با امریکائیها لحظه شماری مینمایند وحتی اگر بناست با مرگ تدریجی بمیرند ترجیح میدهند قدمهای محکمی را برای راه بی بازگشت خود انتخاب نمایند لطفا"انهایی که در مرکز قدرتند کج ودارومریض رفتارنکنند که پای آنان هم درگیر این مساله خواهد شد .
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بهترین راه این است که در انتخابات مجلس و بعد ریاست جمهوری انتخاب های درستی داشته باشیم. با استیضاح یا استعفای آقای روحانی فقط درگیری داخلی پیش می آید و عده ای ادعا خواهند کرد که "ببینید! می خواست کار کند ولی نمی گذاشتند!". در هر صورت باید تا پایان دوره ایشان همه تحمل کنند.

توضیح: من در هیچ دوره ای به ایشان رأی ندادم.
Iran, Islamic Republic of
کدام مجلس منظورتان است ؟...!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم گزینه بهتری نداشتند از بین گزینه های ریاست جمهوری
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی قبل از سال 92 سابقه هیچ گونه کار مدیریتی و اجرایی نداشت و بدترین انتخاب ممکن بود بهترین گزینه دکتر قالیباف بود که خدمات بی نظیرش در تهران جلوی چشم همگان است .
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی نژاد
Phra
Iran, Islamic Republic of
اين از زير بار مسئوليت شانه خالى كردن است ...
Iran, Islamic Republic of
نباید استیضاح شود باید بماند و جواب ان همه وعده را که به مردم داد بدهد . ...
Iran, Islamic Republic of
اگر استیضاح شود بهانه بدستش می افتد که نگذاشتند ایران را گلستان کنم .
نگذاشتند وعده شکفتن باغ سیب و گلابی را محقق کنم .
Iran, Islamic Republic of
اینا همه کارشون بهانه گیریه
از بهانه گیری می ترسی؟؟؟
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
باید بماند و پاسخگو باشد که سیب و گلابی برجام چی شد ؟!!!
در پاسخ به کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
کدوم پاسخگویی؟؟؟
طرح کودتای اقتصادی جزء برنامه شونه؛ الانم کاملاً در جریانه
وایسیم دیگه همه چی رو نابود کنند؟؟؟
خوشحالی دوست عزیز
واینستا برادر بشین
Iran, Islamic Republic of
واینستا برادر بشین اخوی
بشین پاشو برادر اینطور راحتتری
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شش سال هیچ کاری نکرده میخاد تو دو سال شق القمر کنه
Iran, Islamic Republic of
....
حسین حسین زاده فومنی
Iran, Islamic Republic of
...
fajr47
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باید تا پایان دوره بماند و بعد پاسخگوی مشکلاتی که باعث شده باشد...
مهدی مردی
Iran, Islamic Republic of
از این دولت ومعاون اول او ابی گرم نمیشود.اگر قرار باشد ایشان بماند وکارها سروسامان پیدا کند باید یک معاون اول قوی و جهادی که اعتقاد به اقتصاد مقاومتی داشته باشد برای ایشان انتخاب و به ایشان معرفی گردد و وزرا هم تعویض گردند.فقط در این صورت است که میتوان امید به تغییر داشتولا غیر.
Iran, Islamic Republic of
رحمانی وزیر صنعت،نهاوندیان معاون اقتصادی و نیلی مشاور هرچه سریعتر باید تغییر کنند ....تغییر در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و ورود دونیروی توانمند پاک دست و علمی یعنی دکتر همتی و دژپسند بجای سیف و کرباسیان بسیار بجا بود شاید اگر ازابتدا سیف وکرباسیان نبودند الان اوضاع بهتر بود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تیم اقتصادی رو یکجا استیضاح کنین
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از مسئولین بی کفایت علیل می خواهیم به روز قیامت ایمان بیاورند
Iran, Islamic Republic of
خب نیاوردن ما باید چه خاکی تو سرمون کنیم/ گوشت کیلیویی 120 تومن؟ پراید 40 تومن
Iran, Islamic Republic of
منم با نویسنده موافقم/ ....
ترانه
Iran, Islamic Republic of
استیضاح یک ظرفیت قانونی است نباید از آن ترسید اگر بخواهیم آنجور بگیم هیچ وقت شرایطش مناسب نیست اصلا اگر شرایط مناسب باشد که کسی استیضاح نمی شود
عمار
Iran, Islamic Republic of
این دولت به اصطلاح تدبیروامیدبایدتاآخرین روزعمرش باقی بماندتادرس عبرتی باشدبرای همگان....!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
....
یکدست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چه عامدانه چه بی تدبیری قوه مجریه محل بازده صد در صدی می باشد
محمدامين
Iran, Islamic Republic of
مطالبه استعفاء با استيضاح از طرف مجلس عملي نيست. مردم بايد خودشون مطالبه كنند.
Iran, Islamic Republic of
مردم با رای مجدد به روحانی مطالبه خودشونو واضح اعلام کردن اقلیت فقط سکوت کنن
رای مجدد به روحانی یعنی نطر اکثریت ملت
Iran, Islamic Republic of
...
رفراندوم
Iran, Islamic Republic of
رای مردم مربوط به سال 96 بود که قیمت دلار و گوشت کنترل شده بود و تورم 400 درصدی نداشتیم نه حالا !
Iran, Islamic Republic of
.....
United Arab Emirates
منفیاتونو ببینید و شماها مهر سکوت بر دهان بزنید.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
در مورد ناتوانی و کم کاری و بی برنامگی و بی انگیزگی و ... این دولت برای اداره اقتصاد و قوه مجریه ایران بزرگ و صد البته حل مشکلات مردم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد بطور مثال از یک طرف روی کاغذ خواستار حمایت از کالای ایرانی میکنند از طرف دیگر عضو همین دولت می گوید ما بجز آبگوشت بزباش هیچ چیزی نمی توانیم درست کنیم !....... !
امیر
Iran, Islamic Republic of
من خودم اصلاح طلبم ولی این استیضاح کار خوبیه چون همه میدونن که به هیچ وجه امکان نداره وسط راه روحانی رو منحل کنن ولی باعث میشه دولت به خودش بیاد و این گرانی و رو با نظارت مهار کنه ....
Iran, Islamic Republic of
مگرندىدى که مردم در22بهمن مىگفتند مسءولىن ذوق نکنىد مابه عشق رهبر آمدىم منه ازموافقىن استىضاع روحانى وحتى فراتر ازآن برکنارى اوهستم چراکه بعدازسخنرانى واظهارنظررادرمورد گوشت ىاواقعن100درصد فردى جاهل وىا آمر واجراکننده دستورات پشت پرده انگلىس وآمرىکا مى باشد مردم خداوند مى فرماىند سرنوشت هىچ قومى ر اتاخودشان حرکت نکنندعوض نخواهد کردپس دفعه بعد شمارابه خون شهدا قسم مىدهم درانتخابتان دقت کنىىد تادرمقابل خداوند واءمه وشهدا شرمنده نباشىداىشان ازاول هم معلوم بود سردرکجا دارد
Iran, Islamic Republic of
نه تنهااستیضاح درحال حاضرلازم نیست بلکه حتی اگرخودرییس جمهورهم بخواهداستعفابدهدنبایدازاوپذیرفت....
اوبایدتا ۱۴۰۰ بماندتاهمگان بدانندوبببنندکه مملکت داری باشعاروهیاهووتمسخروتحقیردیگران نمی شود...!
Iran, Islamic Republic of
.... مردم دارند له میشوند
Iran, Islamic Republic of
باید به رای مردم تمکین کرد و احترام گذاشت
Iran, Islamic Republic of
.....
ح
Iran, Islamic Republic of
سبزی کسلویی 7 هزار تومان، گوجه کیلویی 6 هزار تومان، پرتقال کیلویی 6 هزار تومان، کاهو کیلویی 8 هزار تومان، این قیمت های خرم آباد است، بنظرم عید سختی در پیش خواهیم داشت و همه چیز گران خواهد شد، روحانی با این وضعیت چه زمانی نمره بیست گرفته و در چه آزمونی نمره 19/5گرفته من که دلیلی نمیبینم، مملکت رو به حال خودش رها کرده اند و داره به دره سقوط میکنه، تا دیر نشده باید استیضاح شود.
Iran, Islamic Republic of
ما برای نان و آب انقلاب نکردیم برادر اندکی صبر سحر نزدیک است
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
برای ما نان و آب انقلاب نکردیم ما انقلاب کردیم که کاخ نشین نداشته باشیم و امروز کاخ نشینی و حقوق های نجومی برخی مسئولان مردم را دلسرد می کند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بسم الله
من می خواستم پیشنهاد بدم که نخبگان اصولگرایی ، دنبال جمع کردن امضا و راه انداختن کمپین عمومی همراه با ثبت شماره یا کد ملی برای عدم کفایت باشند...!!!
Iran, Islamic Republic of
با اکراه پیشنهاد شما قبول تا یک سال ازمایشی . اما مشکل حل نخواهد شد . بهتر است زمان را از دست ندهیم .ضمنا به نظر میرسد که استعفاء هم در کار نیست
Iran, Islamic Republic of
سخن از استیضاح یا استعفا غلط است آقای روحانی طبق بیان خود‌ش آن درخت برجام را که غرس کرده هنوز میوه نداده باید چند سال دیگر بماند تا سیب و گلابیهایش را بچیند و بعد برود البته به نظر بنده همین الان هم بخشی از ثمرات درخت برجام را چیده ولی هنوز زود است.
Iran, Islamic Republic of
من اصلا با بحث بی کفایتی و ناتوانی این دولت کار ندارم چون بحث مفصلی است که هیچ رسانه ای آن را درج نمی کند ! حرف من این است که عدم انتقاد پذیری آقای روحانی کم کم دارد برای همه مردم و مسئولان آشکار می شود که آخرین نمونه آن دکتر رحیم پور ازغدی بود. آقای روحانی یک لحظه با خودش خلوت کند و ببیند آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی و احمدی نژاد هم اینگونه بودند ! براستی چه شده که هیچ کدام از خبرگزاریها و سایتهای خبری از درج هرگونه انتقاد از آقای روحانی طفره می روند ؟! یعنی انتقاد از رئیس جمهور باید تعطیل شود ؟!
حسین
Iran, Islamic Republic of
.... آقای روحانی هیچ ادعایی درباره اداره کشور با محوریت توان داخلی نکرده بود. برگ برنده اش هم نیمه جان است.....
دوست
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باید استیضاح صورت بگیره تا تمامی رؤسای جمهور آینده بدانند که باید خادم مردم باشند و در مقابل آنان مسئول هستند. الآن آقای روحانی پنج سال است رئیس جمهور است و باید در این فرصت نسبتاً طولانی پاسخگو باشد. رئیس جمهور صاحب مردم نیست نماینده مردم است.
Iran, Islamic Republic of
در كشور ايران استيضاح و تشويق معني ندارد آقاي خانمي دلار ٩٠٠ تومان تحويل اقاي احمدي نژاد داد تشويق نشد آقاي خاتمي تورم را مهار كرده بود اقاي احمدي نژاد دلار ٣٠٠٠ تومان تحويل داد استيضاح نشد اقاي روحاني دلار ١١٠٠٠ تومان تحويل ميدهد نمره اش ١٩.٥ است بِنَابراين در كشور ايران استيضاح و تشويق معني ندارد
United Arab Emirates
تقصیر خودمان است. سیاستمداران درجه یک ازفیلترردنمیشوند...میمانندپاطلایی ها آنها هم بدردنمیخورند...ازروسیه .یادبگیریدپوتین..وزیرخارجه اش چندسال است پرقدرت هستنددرایران ریس جمهور بعداز پایان دوره اش...