کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره چند صحنه خجالت‌آور از جشنواره +تصاویر

17 بهمن 1397 ساعت 7:42

با گذشت سی و هفت سال از آغاز جشنواره فجر، فارغ از مباحث محتوایی هنوز برخی حداقل ها در برگزاری جشنواره فجر رعایت نمی شود.


گروه فرهنگی جهان نیوز، حسام زبیراوی: همزمان با شروع سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، حواشی این جشنواره هم آغاز شد. جشنواره ای که هرسال در دهه فجر و با نام  فجر برگزار می‌شود و علی رغم آنکه از سال 1361 به عنوان مهمترین جشنواره‌ سینمایی ایران و یک ویترین فرهنگی شناخته می شود اما شاخصه های آن ویترین فرهنگی را نه در حوزه شکل و نه در حوزه محتوا نداشته و فاصله زیادی با نقطه مطلوب انقلاب اسلامی در حوزه سینما دارد. فاصله ای که هر از گاهی کمتر می شود و بعضا طول این فاصله بیشتر هم می شود تا آنجا که عده ای پیشنهاد تغییر نام جشنواره و یا تغییر تاریخ برگزاری آن را دادند.

فارغ از مسائل محتوایی جشنواره ای که متاسفانه به عنوان ویترین فرهنگی سالانه سینمای ایران شناخته می شود، عدم رعایت ابتدای ترین مسائل شکلی هم جای توجیهی را باز نمی گذارد. پوشش خاص بازیگران حاضر در فیلم ها به هنگام نشست خبری و ژست هایی که بعضا توسط آنها گرفته می شود، کاملا ساختارشکنانه است.

هرچند در سال های گذشته گشت امنیت اخلاقی موسوم به گشت ارشاد در مقابل درب ورودی بازیگران و میهمانان حاضر می شد و برخی هنرمندان را مورد تذکر قرار می داد اما آن رویکرد هم نه تنها مورد تائید نبود که حواشی فراوانی هم داشت. اما چاره کار چیست؟ وزارت ارشاد به عنوان یک نهاد دولتی و مجری برگزاری این جشنواره برنامه ای برای الزام هنرمندان به رعایت حداقلی عرف های مورد پذیرش جامعه را ندارد؟ راهکار برخورد با بازیگرانی و عواملی که به قصد جلب توجه حاضر به استفاده از هر نوع پوشش، آرایش و یا ژستی در ویترین سالانه سینمایی کشور هستند چیست؟

نکته قابل توجه دیگر آن است که استفاده از این پوشش های خاص در کودکان همراه عوامل سازنده فیلم ها نیز در حال اجراست.

ضمن پوزش از مخاطبان فهیم جهان نیوز، در ادامه برخی از تصاویر منتشر شده تا اینجای جشنواره که موید پوشش ها و ژست های ساختارشکن است را مشاهده خواهید کرد.
 

صابر ابر


زیبا کرمعلی


ریحانه پارسا


نوید محمد زاده


بهنوش بختیاری


الناز شاکردوست


ساناز طاری


شیوا ابراهیمی










کد مطلب: 670557

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/670557/درباره-چند-صحنه-خجالت-آور-جشنواره-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com