پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۹
۴۰۷
نکته مغفول مصاحبه‌های آقای رفیق دوست؛

این اعتراف وزیر سپاه علیه هاشمی را جدی بگیرید!

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 670440
موضوع حساس پذیرش قطعنامه یا به تعبیر امام «جام زهر» که همیشه نام هاشمی به عنوان یکی از بانیان آن مطرح می شود، بعد از گذشت چند دهه هنوز تازگی دارد.
این اعتراف وزیر سپاه علیه هاشمی را جدی بگیرید!
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان‌ بابازاده: محسن رفیق دوست، وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در گفتگوی اخیرش با خبرگزاری ایسنا گفته است: «آقای هاشمی رفسنجانی می‌خواست جنگ را تمام کند و به همین دلیل در ابتدا من را از لجستیک جنگ کنار گذاشت. ایشان حدود چهار پنج ماه قبل از پایان جنگ من را صدا کرد و گفت جنگ‌افروز اصلی تو هستی؛ تو کنار برو تا دولت کار خود را انجام دهد. ایشان سپس ستاد جنگ را در دولت تشکیل داد و مهندس موسوی را رئیس، آقای بهزاد نبوی را معاون لجستیک و آقای مسعود روغنی زنجانی را معاون مالی و آقای خاتمی را معاون تبلیغات این ستاد قرار داد؛ این ستاد از آقای رضایی درباره زمان پایان جنگ سوال می‌کند و نتیجه این پرسش نیز نامه‌ای می‌شود که آقای رضایی می‌نویسند. موارد ذکر شده در آن نامه در سه چهار سال قابل تهیه بود و اگر می‌خواستیم که آنها را تهیه کنیم جنگ به دهه ۷۰ هم کشیده می‌شد، اما ما می‌توانستیم پیروز جنگ باشیم، با این وجود بنا بر این بود که جنگ را تمام کنند».

چند ماه پیش و در ایام سالگرد پذیرش قطعنامه 598، رفیق دوست همین اظهارات را در گفتگو با خبرگزاری آنا مطرح کرده بود: «هم مرحوم هاشمی طرفدار این بود که زودتر آتش‌بس شود و زمانی مرا صدا کرد و به من گفت که جنگ‌افروز اصلی تو هستی و اگر تو نباشی جنگ تمام می‌شود. تو در وزارتخانه سپاه باش و به جنگ کاری نداشته باش! ایشان حتی به بنده گفت که دولت شعار جنگ می‌دهد اما در خدمت جنگ دخالت نیست و به همین خاطر می‌خواهم توپ را در زمین دولت بیندازم. به همین خاطر ستادی تشکیل داد که میرحسین موسوی رئیس ستاد، آقای بهزاد نبوی معاونت لجستیک و آقای خاتمی معاونت تبلیغات جنگ شوند. در اصل ستادی از اعضای دولت برای جنگ تشکیل داد که بعد از مدتی هم آتش‌بس صورت گرفت». در مصاحبه های پیش تر رفیق دوست و حتی در زمان حیات مرحوم هاشمی هم او این نقل قول مهم از هاشمی را بیان کرده بود.

جام زهرآلود قبول قطعنامه را سر كشيده ام
به مناسبت پذیرش قطعنامه 598 و نیز فرارسیدن سالگرد کشتار خونین مکه، در آن مقطع زمانی امام خمینی پیام مفصل و مبسوطی خطاب به ملت ایران صادر کردند که گزیده هایی از آن پیام در ادامه آمده است:

«و اما در مورد قبول قطعنامه كه حقيقتا مسئله بسيار تلخ و ناگوارى براى همه و خصوصا براى من بود، اين است كه من تا چند روز قبل معتقد به همان شيوه دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و كشور و انقلاب را در اجراى آن مى ديدم، ولى به واسطه حوادث و عواملى كه از ذكر آن فعلا خوددارى مى كنم، و به اميد خداوند در آينده روشن خواهد شد و با توجه به نظر تمامى كارشناسان سياسى و نظامى سطح بالاى كشور، كه من به تعهد و دلسوزى و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم، و در مقطع كنونى آن را به مصلحت انقلاب و نظام مى دانم. و خدا مى داند كه اگر نبود انگيزه اى كه همه ما و عزت و اعتبار ما بايد در مسير مصلحت اسلام و مسلمين قربانى شود، هرگز راضى به اين عمل نمى بودم و مرگ و شهادت برايم گواراتر بود. اما چاره چيست كه همه بايد به رضايت حق تعالى گردن نهيم... بدا به حال من كه هنوز مانده ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه را سر كشيده ام، و در برابر عظمت و فداكارى اين ملت بزرگ احساس شرمسارى مى كنم... من باز مى گويم كه قبول اين مسئله براى من از زهر كشنده تر است، ولى راضى به رضاى خدايم و براى رضايت او اين جرعه را نوشيدم... نكته اى كه تذكر آن لازم است اين است كه در قبول اين قطعنامه فقط مسئولين كشور ايران به اتكاى خود تصميم گرفته اند. و كسى و كشورى در اين امر مداخله نداشته است... تصميم امروز فقط براى تشخيص مصلحت بود و تنها به اميد رحمت و رضاى او از هر آنچه گفتم گذشتم و اگر آبرويى داشته ام با خدا معامله كرده‌ام... »

استفاده امام از تعابیر و مفاهیمی نظیر «جام زهرآلود، از زهر کشنده تر، تغییر مواضع به خاطر مصلحت، وجود حوادثی که از ذکر آن خودداری می کنند و در آینده روش خواهد شد، نظر تمامى كارشناسان سياسى و نظامى سطح بالاى كشور، عدم رضایت» به خوبی عمق نارضایتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی از پذیرش قطعنامه 598 را مشخص می کند.

اما چرا اعتراف رفیق دوست مهم است؟
محسن رفیق دوست در عالم سیاست متعلق به راست سنتی و به نوعی از مریدان مرحوم آیت الله هاشمی شناخته می شود. شاید همین گزاره ارادت ویژه رفیق دوست به هاشمی پاسخ خوبی برای جنجال این روزها یعنی لکسوس سواری و دفاع از حقوق 19 میلیونی باشد، چرا که در قاموس این طیف، این نوع زندگی نه تنها عیب محسوب نمی شود که نوعی افتخارآمیز هم هست. اما آن چیز که مهم تر و البته واجب تر است که بدان پرداخته شود این است که قطعا نمی توان از کنار اعترافات صریح مرید پروپاقرص آیت الله هاشمی علیه او به راحتی گذشت. خصوصا آنکه پس از درگذشت مرحوم هاشمی این حرف ظاهرا بیشتر تکرار می شود. حال آنکه رفیق دوست این اظهارات را با چه نیتی بیان کرده و می کند هم مبهم است. موضوع حساس پذیرش قطعنامه یا به تعبیر امام «جام زهر» که همیشه نام هاشمی به عنوان یکی از بانیان آن مطرح می شود، بعد از گذشت چند دهه هنوز تازگی دارد و پایان حیات مبارک امام، در کمتر از یکسال بعد از پذیرش قطعنامه بر حساسیت آن افزود چرا که فرصت برای بیان آنچه که امام از بیان آن خودداری کردند، مهیا نشد.

رفیق دوست، پایان جنگ و یا به عبارت بهتر نوشاندن جام زهر را کار سیاسیون آن روزهای کشور می داند. وزیر سپاه دوران جنگ از روحیه مسئولان دولتی وقت اینگونه روایت می کند: «در آن زمان دولتی‌ها به طور مرتب اصرار می‌کردند که جنگ چه زمانی تمام می‌شود؟ و نظامی‌ها هم می‌گفتند اگر امکانات بیشتری به ما بدهید جنگ تمام می‌شود. اراده دولتی‌ها به تمام کردن جنگ بود ولی اراده نظامی‌ها و سپاه پاسداران به خاتمه جنگ نبود بلکه معتقد بود تمام کردن جنگ به زمان معین دو سه ساله نیاز دارد ولی چون سیاسیون به دنبال اتمام جنگ بودند از سپاه پاسداران که محور جنگ بود خواستند احتیاجات را بنویسند و سپاه هم لیستی در اختیار دولتی‌ها قرار داد و آنها هم لیست را خدمت امام خمینی(ره) بردند و گفتند که به این امکانات نیاز داریم ولی نمی‌توانیم آنها را تهیه کنیم! و در آن مقطع، امام هم قطعنامه 598 را قبول کردند».

این اعتراف تاریخی رفیق دوست به نقش سیاسیون در پایان جنگ و آنکه هاشمی می خواست جنگ را تمام کند و از این روحیه بی رغبتی دولتی ها برای پایان جنگ نهایت سوءاستفاده را کرد، بسیار مهم و راهگشاست. تقابل صددرصدی هاشمی با نگاه صریح امام و تلاش برای القای نظرش با درخواست انفعال از وزرات سپاه به عنوان مسئول تامین تجهیزات و یا مهره چینی عامدانه مسئولان دولتی بی رغبت و بیگانه با جنگ، چگونه قابل توجیه و تفسیر است؟ خصوصا آنکه این رفتارهای مشکوک هاشمی به هنگامی صورت می گیرد که وی از سیاسیون مورد اعتماد امام بود که این اعتماد به مسئولان سیاسی و دلسوزی آنها حتی در پیام صادرشده به مناسبت پذیرش قطعنامه ذکر شده بود.

این موضوع وقتی جالب تر می شود که پس از گذشت چند دهه از پذیرش قطعنامه، اصراری وجود دارد که هاشمی جانشین فرمانده کل قوا در زمان جنگ، به عنوان سردار صلح شناخته شود و نه سردار جنگ و حتی خاطراتی از آمادگی هاشمی برای فداکاری برای محکومیت در پذیرش قطعنامه هم نقل می شود! از مجموع سخنان رفیق دوست هم اینگونه فهم می شود که او هم می خواهد بگوید که تحمیل پذیرش قطعنامه چون زهر که امروز برخی به آن افتخار می کنند با مدیریت مرحوم هاشمی صورت گرفت.

در هر حال، هرچند پیش تر هم موارد ناخوشایند دیگری از تلاش های خاص در آن مقطع زمانی نقل شده است اما شاید این موضوع از همان مواردی باشد که امام در پیام تاریخی شان به آن اشاره کردند: «من تا چند روز قبل معتقد به همان شيوه دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و كشور و انقلاب را در اجراى آن مى ديدم، ولى به واسطه حوادث و عواملى كه از ذكر آن فعلا خوددارى مى كنم، و به اميد خداوند در آينده روشن خواهد شد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خُـدا میدونه که این جماعت با قلب و روح امام راحل رحمةالله علیه چه هاکردند. ان شاءالله یکروزی همه چیز برای مردم روشن بشه.
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
خسارت محض برجام را هاشمی و اطرافیانش به رهبر معظم انقلاب و کشور تحمیل کردند.
Germany
امام خمینی: با توجه به نظر تمامى كارشناسان سياسى و نظامى سطح بالاى كشور، كه من به تعهد و دلسوزى و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم، و در مقطع كنونى آن را به مصلحت انقلاب و نظام مى دانم.
فرمانده کل قوا و امین امام خمینی هاشمی قهرمان
Germany
امین امام آیت الله هاشمی رفسنجانی
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
هاشمی فرمانده کل قوا نبود.
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله هاشمی فرمانده کل قوا نبود
فرمانده غضنفر دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر دروغ بس فرمانده بود
هدی
....
Iran, Islamic Republic of
.....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
آیت الله هاشمی ضمن اینکه خار چشم دشمنان داخلی و خارجی بود، اَمین امام وجانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده جنگ بودند.با افتخار جن را اداره و به اتمام رساندند.
ننگشان باد کسانی را که هاشمیهنوز مثل خاریست در چشمشان.
هاشمی مرد جهانی و مقتدر سیاسی واجرائی بود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
جام زهر چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
از غضنفر بپرس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
مسافر
Russian Federation
بله، «در مقطع كنونى آن را به مصلحت انقلاب و نظام مى دانم». معلوم نبود هاشمی در صورت عدم قبول قطعنامه از سوی امام چه نقشه جدیدی بکشه که کشور رو به آشوب بکشونه.
این حرفارو کی به شما گفت برادر؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر مسافر اونوقت این حرفارو کی به شما گفت؟ راستی مسافر کجایی برادر؟
Iran, Islamic Republic of
برادر مسافر نگفتی مسافر کجایی؟ مراقب باش اشتباهی نری
Iran, Islamic Republic of
برادر مسافر به مقصد رسیدی یا هنوز سرگردونی؟
Iran, Islamic Republic of
مسافر دمت گرم گل گفتی.
Iran, Islamic Republic of
حقیقت همانست که مسافرگفت. ودرسال 78 و88 هم گفته مسافرثابت شد.الهم العن کل ظالم ظلم حق محمد وال محمد
Iran, Islamic Republic of
جوری پیگیر سفر این برادر شدی که گویا سؤال شب اول قبرته
خواستیم بدونیم مسافر کجاست این برادر غیب دان
Iran, Islamic Republic of
اخه این برادر مسافر طوری حرف میزنه که انگار از غیب خبر داره خواستیم بدونیم مسافر کجاست این برادر غیب دان
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
مسافر از دنیا به آخرت
همه مسافریم
به مقصد رسیدی یا سرگردونی؟
Iran, Islamic Republic of
به مقصد رسیدی یا هنوز سرگردانی ای برادر مسافر
چگوارا
Iran, Islamic Republic of
اولا که سود استفاده از برجام رو که شما دلواپسان جانگداز بردید و بعدش هم کاری کردید که ملت نتونه از موهباتش استفاده کنه تا هنوز هم با گفتن سایه دشمن به کاسبی هاتون ادامه بدید
ب
Iran, Islamic Republic of
خوب دیگه چه کشفی کردی.دانشمند!
Iran, Islamic Republic of
کشفیات که پیش شماست برادر
Iran, Islamic Republic of
کشفیات برادر تمومی نداره تازه پیش بینی هم میکنن
Iran, Islamic Republic of
برادر کشفی از کشف جدیدت نگفتی گلم
Iran, Islamic Republic of
فعلا همونو داشته باش از کشف جدید با خبر شی مغزت هنگ کرده میترکه
Iran, Islamic Republic of
کدومو برادر کشفی؟ تو که چیزی نگفتی
Iran, Islamic Republic of
کشف جدید کارای پنهان هاشمیه!!
برادر کشفی اگه شما نبودی هیچ چی کشف نمیشد
Iran, Islamic Republic of
ازین کارای پنهون چی کشف کردی کشفی جان؟
Iran, Islamic Republic of
....
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
برجام اگر سودی داشت و اگر سیب و گلابی داشت برجامیون می بردند و می خوردند دیگه به ماها نمی رسید.
خخ
Iran, Islamic Republic of
حیف شد هاشمی از گلابی برجام نخورد !
غضنفر گلابی نشان
Iran, Islamic Republic of
گلابی ها رو که برادر غضنفر خورد و این دل پیچه و دل دردشا بخاطر همون گلابیهاست
استخر شاهی
Iran, Islamic Republic of
غضنفر اصلاحات برو خجالت بکش
Iran, Islamic Republic of
دل دردت خوب شد برادر گلابی؟
چگوارا ضد استکبار بود مرد جنگ بود دنبال برجام و تسلیم نبود
Iran, Islamic Republic of
کی برای برجام میتواند سودی را معرفی کند .
Iran, Islamic Republic of
یار باوفای امام خمینی آیت الله هاشمی
استخرسعدآباد
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال فعلی افراد است امام خمینی(ره)
استخر غضنفر آباد
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال فعلی برادر غضنفره هر کس به حال غضنفر نزدیک باشه مورد تاییده
Iran, Islamic Republic of
خداوند امام امت و یاران باوفایش را رحمت کند
Iran, Islamic Republic of
. عکس های هاشمی با پادشاه عربستان نشون داد که کدوم طرفیه
ارشاد
مگر برجام چقدر برای ما خسارت داشته است ؟اینکه مردم به گشایش رسیدند ،پروژه های نا تمام مثل ستاره خلیج فارس اجرا شدند ،بازرار ها به ثبات رسیدند وایران اسلامی توانست جو جهانی علیه خودرا بشکند به نظر شما خسارت است؟حتما برای آمریکا هم خسارت داشته که از آن خارخ شدوشما این را در صحبتهای ترامپ می بینید .تا زمانی که ما با قضایا نه ازروی فکر بلکه ساده لوحانه بر خورد می کنیم وپشت منافع بعضی ها در می آییم وضعیت همین است چه الان چه 40سال بعدی !
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم شما چه اصراری بر بد بودن هاشمی دارید ؟؟؟
....
Iran, Islamic Republic of
البته حمایت منافقین کمپ آلبانی جیره خور سعودی از ایشون هم چندان عجیب نیست.
امین امام و امت آیت الله هاشمی
Iran, Islamic Republic of
روح پر فتوح امین امام و امت آیت الله هاشمی شاد
پایان جنگ تحمیلی تصمیم امام خمینی(ره) بود ولاغیر.
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال فعلی افراد است امام خمینی(ره)
Iran, Islamic Republic of
هاشمی ابر مرد و بزرگ سیاستمدار ایران زمین
Iran, Islamic Republic of
هاشمی اگر سیاستمدار بود نمیگفت باید مثل آلمان و ژاپن نیروی نظامی و دفاعی رو تعطیل کنیم !!!! و کشور را خلع سلح کنیم !
Iran, Islamic Republic of
هنوز خیلی مونده تا معنی حرفای هاشمی رو بفهمی فعلا برو بخواب گلم
Iran, Islamic Republic of
المامور. معذور
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
....
علی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
..
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
اینکه مرحوم هاشمی میخواست جنگ هر چه زودتر تمام شود چیز بدی نیست، نیت و انگیزه ایشان برای اتمام جنگ مهم است که نیتشان خیر و برای جلوگیری از خسارت بیشتر به کشور بود. امام خمینی ره: بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.، ... قدر آقای هاشمی را بدانید...، مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری خود به آیت الله حائری فرمود: امام برای سفر آقای هاشمی قربانی می کند ولی برای هیچ کدام از ما این کار را انجام نمی دهد.
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
هاشمی در استخر فرح از دنیا رفت اما نهضت هنوز زنده است .
تیرداد
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده است چون نهضت زنده است مردان الهی مرگ را بی معنا کرده اند
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
فقط شهدا زنده اند و نزد خداوند روزی می برند و لاغیر.
Iran, Islamic Republic of
.....
کسی که در مقابل امامش بر نظر خود اصرار کند نیتش معلوم است
فرمانده کل قوای امام هاشمی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی تا آخرین لحظات عمر مبارک امام مورد تایید و تکریم حضرت امام بود
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
هاشمی فرمانده کل قوا نبود.
Iran, Islamic Republic of
فرماندهی فقط به برادر غضنفر میاد
Iran, Islamic Republic of
برخی هاشمی را دارند به دروغ فرمانده کل قوا و آیت ا.. معرفی می کنند.
البته حمایت منافقین کمپ آلبانی جیره خور سعودی از ایشون هم چندان عجیب نیست.
Iran, Islamic Republic of
....
ارشاد
یعنی می شه بعد از 8سال واین همه خسارت جانی ومالی ومعنوی باز طرفدار جنگ بود وآنهایی را که از پایان جنگ حمایت می کردند تویخ وسر زنش کرد؟جنگ طلبی ینعی چی؟
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر منافقان دون همت ولعنت خدا بر خائنان به کشور و ملت ، لعنت خدا بر کسانیکه باعث شدند جام زهر را امام خمینی کبیر بنوشند .
فرمانده کل قوای خمینی کبیر هاشمی قهرمان
Germany
سردار صلح و سازندگی هاشمی محبوب و عزیز
سرور
Iran, Islamic Republic of
برادر هادی دوباره پیدات شد؟
امام خمینی
Germany
با توجه به نظر تمامى كارشناسان سياسى و نظامى سطح بالاى كشور، كه من به تعهد و دلسوزى و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم، و در مقطع كنونى آن را به مصلحت انقلاب و نظام مى دانم.
Iran, Islamic Republic of
قبل وبعدش رو از قلم انداختی.
مهم اصل مطلبه
Germany
مهم اصل مطلبه شما میتونی تو فرعیات گیر کنی و تا ابد مشغول باشی
جام زهر دوباره یادت رفت؟ لابد عمدی نیست
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
هاشمی هرگز فرمانده کل قوا نبود .
هاشمی فرمانده نبود
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر فرمانده بود
بغض هاشمی کار دست برادر غضنفر میده
Iran, Islamic Republic of
بغض هاشمی کار دست برادر غضنفر میده بدجور بهم ریخته بنده خدا
خخ
Iran, Islamic Republic of
هادی برو خجالت بکش
Iran, Islamic Republic of
غضنفر لقب ممد خاتمی فتنه گر است به دیگران نسبت ندهید.
برادر غضنفر حالت خوبه؟
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر خیال میکنه با انکار واقعیت میشه واقعیتو نادیده گرفت
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
هاشمی فرمانده کل قوا نبود.
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر بعد از خوردن گلابی توهم فرماندهی هم زده بیچاره بدجور گرفتاره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
حیف شد هاشمی از سیب و گلابی برجام نخورد !
Iran, Islamic Republic of
غضنفر جان دل پیچت خوب شد؟ هر چی گفتیم کمتر گلابی بخور گوش نکردی
این گلابی ها یه مشکل جدی برای مش غضنفر بوجود اورده
Iran, Islamic Republic of
این گلابی ها یه مشکل جدی برای مش غضنفر بوجود اورده . فکر نکنم تو این دنیا حالش خوب بشه
غضنفر راه نجاتی نداره
Iran, Islamic Republic of
این دل درد یا درد دل همیشه همراه غضنفره و راه نجاتی نداره
Iran, Islamic Republic of
غضنفر اصلاحات خجالت بکش .
Iran, Islamic Republic of
آیت الله هاشمی مورد تایید و تکریم امام خمینی بودن خداوند رحمتشان کند
ملاک حال فعلی افراد است امام خمینی(ره)
Iran, Islamic Republic of
ملاک سنجش حق و باطل فتنه 88 بود.
برادر غضنفر مسول تشخیص حال فعلی افراد
Iran, Islamic Republic of
غضنفر گلابی خور حال خودشم نمیتونه تشخیص بده چه برسه به دیگران
Iran, Islamic Republic of
روح امام و فرمانده کل قوایش آیت الله هاشمی شاد
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
هاشمی فرمانده کل قوا نبود.
مش غضنفر دروغ بس فرمانده بود
Iran, Islamic Republic of
...
جام زهر دست چه کسی بود که به امام داد؟
Iran, Islamic Republic of
غضنفر صفتان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مسپولان نظام
مستپولات= مست پولان
S.M.Gh
Iran, Islamic Republic of
این جملات هم در قسمت آورده شده از پیام حضرت امام رضوان الله علیه هست که نباید براحتی و جلوی دید فهم ها از آنها عبور کرد؛ ... با توجه به نظر تمامى كارشناسان سياسى و نظامى سطح بالاى كشور، كه من به تعهد و دلسوزى و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم ...
اگر تحلیل یک ماجرا، مستقل از مطلوب یا نامطلوب بودن حقایق درون آن، صرفاً و از تمامی آن حقایق مایه نگیرد، آنگاه غافل از فهم ها به اقتدار خود ضربه میزند ...
مثلاً در این مورد؛ تبیین پدیده ای در انقلاب، بنام هاشمی لطمه میخورد ...
معتقدم برای نقد مرحوم آقای هاشمی اینقدرها هم در مضیقه و نیازمند نیستیم ...
👀👀
Iran, Islamic Republic of
به همه دوستان توصیه میکنم کتاب =رازقطعنامه ۵۹۸ ُنوشته کامران غضنفری رو بخوانند.به خوبی با سخنان مستند همه این افراد وبا سند ُنشان داده چطوری وتوسط چه کسانی ُجام زهر تهیه وخورانده شد.
Iran, Islamic Republic of
عالیه اون کتاب
مهم تشخیص امام خمینی بود
Germany
با توجه به نظر تمامى كارشناسان سياسى و نظامى سطح بالاى كشور، كه من به تعهد و دلسوزى و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم، و در مقطع كنونى آن را به مصلحت انقلاب و نظام مى دانم.
به صورت عمدی قسمت جام زهر را سانسور، و مصلحت را مطرح میکنی
Germany
امام خمینی هر چه را که صلاح مملکت بود انجام میداد
Iran, Islamic Republic of
غضنفری چه کاره بوده
این جور کتابها را باید کسانی که مسئولیت مستقیم داشتند بنویسند. آن هم برای ثبت در تاریخ نه برای خوشامد فلان آقا
رفسنجانی, حسن روحانی, رفیق دوست, محسن رضایی, میرحسین, رحیم صفوی, شمخانی, قالیباف و افراد مشابه اینها که اسم و آدرسشان در کتاب جنگ وجود دارد نه هر ننه قمری که اصلا کاره ای نبوده در آن کارزار
Iran, Islamic Republic of
عزیزجان ! این کتاب دقیقا همه نقل قولها ومتنش از سخنان رفسنجانی ومحسن رضایی وروحانی وظریف و ولایتی ورفیق دوست وموسوی وباقی دست اندرکاران جنگ میباشد وهمه را یکجا جمع کرده است.
Iran, Islamic Republic of
این کتاب آنقدر چرت بود که حضرت آقا هم فرمودن مطالبش خلاف واقعیت است. وقتی سران جنگ سکوت اختیار میکنند هر غضنفری میشود مدعی و کارشناس
Iran, Islamic Republic of
اعتراف نمودن كه در استخر نبايد شيرجه زد
استخری جان مراقب باش گلم
Germany
برادر استخری لطفا سکوت
برادر غضنفر استخری مغروق در توهمات خویش
Iran, Islamic Republic of
...
برادر استخر غضنفری مغروقی که امیدی به نجاتش نیست
Iran, Islamic Republic of
...
استخر شاهی
Iran, Islamic Republic of
غضنفر اصلاحات برو خجالت بکش
خخ
Iran, Islamic Republic of
هادی برو خجالت بکش
Iran, Islamic Republic of
خجالت رو باید شماها بکشین که به یاران امام توهین میکنین
حمید
Iran, Islamic Republic of
عزیزان من، چرا ما عادت داریم اول یکی را له کنیم و سپس از آن قسمت از نظریاتش که با عقاید ما همخوانی دارد استفاده کنیم ؟
جناب محسن رفیق دوست را همه بعنوان یک مبارز ، انقلابی ، بسیجی یار امام و البته یک شخص بازاری متمول می شناسیم . کسی که اگر متمول است خائن نیست ، اگر متمول است وام های چند هزار میلیاردی از بانک نگرفته و فرار کند و اگر متمول است هنوز به راه امام و رهبری و خون شهدا عشق می ورزد ، منتها عقیده اش استفاده از اموالش هم هست و شاید ،که حتما ، علاوه بر این دستی هم برامورات خیریه هم دارد .
پس چرا از این ذخائر انقلاب همچنان به نیکی یاد نکنیم و از تجربیاتشان بیشتر استفاده نکنیم.
Iran, Islamic Republic of
نظر من بچه شهید برخلاف نظر شماست!...
الف
Iran, Islamic Republic of
از کجا بدانیم بچه شهیدی سند رو کن عزیزم شاید از سیستم اطلاعاتی موسادی
این دگماتیسم اصلاح طلبانه عجب منطق عجیبیست
United Kingdom
چرا شما وقع دارید یک نفر را یا معصوم ببینید یا از رده خارج محض
همه آدم ها نقاط تاریک و روشن دارند
الان مابیاییم این جناب رفیق دوست را کلا حلوا حلوا کنیم؟
یا اگر حرف درستی داشت نبینیم
این دگماتیسم اصلاح طلبانه عجب منطق عجیبیست
اشرافيگري و تفرعن مسئولان , آفت انقلاب
Iran, Islamic Republic of
اگر حقيقتا" به راه امام و رهبري و خون شهدا اعتقاد داشت و عشق مي ورزيد, هرگز حاضر نمي شد در شرايطي كه بسياري از اقشار مردم براي تأمين مايحتاج اوليه زندگيشون مشكل دارن , با روحيه اي متفرعنانه و طلبكارانه مصاحبه كنه و به داشتن ماشين فلان و حقوق بهمان افتخار كنه!
تازه در مقابل اعتراضات مردمي هم كوتاه نيامده و داشتن چنين زندگي را حق خود مي داند! مثال هم ميزنه كه آيا درآمد يك پزشك جراح با يك فرد خدماتي و نظافتچي ,به يك اندازه است؟!!!
كليپي در فضاي مجازي هست كه خانمي كه خودشو دانشجوي كارشناسي ارشد معرفي ميكنه ,در تماس تلفني به ايشان معترض ميشه كه چرا شما عليرغم اينكه چندين سال از سن بازنشستگيت گذشته ,همچنان مشغول كار هستي ؟ پاسخ ميده كه آدمهايي امثال من كم گير مياد و ماها بايد باشيم!!!!
آيا چنين كسي ميتواند عاشق امام و رهبر و شهدا باشد؟!
امام و رهبري كجا ؟ روحيه پر ازنخوت و تكبر و اشرافيت وطلبكاري اين جماعت كجا؟!
خيانت كه فقط شامل جاسوسي و لو دادن اطلاعات حساس كشور نيست, تزريق بي اعتمادي به مردم نسبت به نظام و انقلاب بواسطه نمايش تفرعن و اشرافيت و زندگي لاكچري و طلبكار دانستن خود از كشور و نظام و انقلاب هم اگر مصداق خيانت نيست,پس نشان چيه؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم داداش ایشون .... اختلاس کلان چندصدمیلیاردی از بانک صادرات کرد.....
علي
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به فرموده معصوم علیه السلام و امام خمینی مسولان باید هم ردبف متوسط به پایین جامعه زندگی کنند نه بیت المال را غارت بعد اسمش را بزارید متمول....امامان معصوم متمول بودند ولی به مردم مستضعف می دادند و خود نیز چه بسا در خورد و خوراک از آن هم کمتر....
Iran, Islamic Republic of
جناب حميد مجيز گو ايشون دست چپ و راست خود را تشخيص نميده جانم
Iran, Islamic Republic of
دوستان عادت دارن هرکی یه کم هاشمی روقبول داذه بخاطربغض شدیدازهاشمی اون طرف رومحکوم کنن که دیگه ازهاشمی تعریف نکنه وگرنه رفیق دوست اگه دشمن هاشمی بودکه الن میشدازبهترین ادمای دنیا
Iran, Islamic Republic of
اگه دشمن هاشمي بودالآن اينگونه با تكبر و غرور از زندگي لاكچري خودش دفاع نمي كرد و خودش رو طلبكار انقلاب و مردم انقلابي نمي دونست.
حمید
Iran, Islamic Republic of
حاضرم قسم بخورم جام زهر بعدی هم یعنی همین برجام "برکت الی الیوم اقیامه"! دسپخت صاحبان همین طیف و دیدگاه بود.
Iran, Islamic Republic of
بله اونجا هم هاشمی و روحانی و رفقا یه چیزی شبیه برجام راه انداختند و تمام نقطه قوت ما در برابر عراق را تبدیل به ضعف کردند.
Iran, Islamic Republic of
ولی خود حضرت امام(ره) در نامه قبول قطعنامه به صراحت نوشتند که امکاناتی که فرماندهان خواسته اند قابل تهیه برای کشور نیست
Iran, Islamic Republic of
عزیزم برو امکاناتی که خواستن رو دوره کن.انگاری میخواستند برن کل دنیا رو بگیرند!
Germany
جنگ ما با همه دنیای استکبار بود بله یک جنگ جهانی بود
Iran, Islamic Republic of
استكبار جانم كيليويي چند اينها عوامل نيابتي امريكا بودند مملكتو ويران كنند كه كردند
Iran, Islamic Republic of
چی داری میگی برادر؟ خودت فهمیدی
Iran, Islamic Republic of
یکی از امکانات درخواستی سلاح های لیزری بود!!
Iran, Islamic Republic of
بله درست بود خود محسن رضایی تو برنامه تلویزیونی حدود 4 سال پیش گفت لیزر جزو لیست نامه بنده به امام بود...(باورش شده بود هم چی چیزی ساخته شده )
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالی
سلام و صلوات خدا بر پیامبران و مقربان درگاهش. سلام خدا بر پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و اله. سلام خدا بر معصومین و مهدیین مظلومین. سلام خدا بر تمام خوبان و اولیاءاش. سلام خدا و ملائکه الهی بر امام عزیز و شهیدان. آری اینگونه است رسم عاشقی در بارگاه الهی. مگر نه اینکه حضرات معصومین علیهم السلام هر کدام به نوعی و ظلمی و جفایی شهید و شاهد حق گشتند. امام عزیز و مظلوم ما هم نیز از همان تبار بود و با همان حال به معشوق پیوست. همیشه دست کافرین و منافقین از پوستین خادمان و نزدیکان بیرون آمده و زهری را به جان و روان هادیان و منادیان حق نوشانده است. امام عزیزم به ما نگاهی و توجهی کن. غریبانه در مظلومیت تو و شهیدان راهت میسوزیم و در انتظار دستگیری شما و شهدا از بچه های انقلابی که تو آن را اقامه کردی هستیم. امام خوبم ، آی شهدا به زهرای اطهر به آن گل پرپر و مظلومه سر بر دار در پای ولایت قسمتان میدهم از خدا فرج ما را هم بخواهید تا مبادا در این همه بلاها و فتنه ها در مانیم و از قافله نورانی شما بازمانیم.
آقا جان یابن الحسن ای هادی امم دست ما را بگیر و ما را به خودمان و گمراهان و غیر خود وا مگذار به جان مادرعزیز و مظلومه تان و به عموی بزرگوارتان ابالفضل العباس و به جد غریب و مظلومتان اباعبدالله الحسین علیهم السلام. یا باصالح المهدی ادرکنی
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی با مردانگی مسولیت پایان جنگ را به عهده گرفت
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی با توجه به همه جوانب تصمیم به قبول قطعنامه گرفت
Iran, Islamic Republic of
خیانت‌ها به اعتماد امام چه در زمان حضورش و چه بعد رحلتش فراوان بود و هست. خیانت‌کاران‌ گاهی در لباس‌ دلسوزان آنچنان دل‌ میسوزانند‌ که دهان آدمی‌ از تعجب وا می‌ماند و اگر نشناسی‌ آنها را خامشان‌ میشوی که انتها ندارد جز وقتی خیانتشان آشکار شود. و حال است که دیر شده.
دست امثال هاشمی گر چه دیر برای مردم رو شد. ولی بالاخره پندی است برای ادامه کار
کار انقلاب رفته رفته به جدایی حق از باطل می‌کشد و صف منافقان روز بروز آشکارتر می‌شود و تکلیف انقلابیون واقعی روشن‌تر
آیند به امید خدا برای انقلابیون واقعی روشن‌تر و پرموفقیت‌تر است. البته باید اشتباهات دیروز دیگر تکرار نگردد. و مصلحت‌اندیشی‌های وقت‌ تلف کن از پایه دور ریخته شود. و خالصان دین باور پرچم بدست شوند تا پیروزی نهایی ان‌شاالله به منه و قوه خداوند
ا
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
سلام
هاشمی ابرمرد تاریخ اسلام در عصرحاضر بود که تاریخ در این مورد قضاوت خواهد کرد که چه کسانی وبرای چه منافعی این بزرگ مرد را که حقیقتا یاور امام بود،تخریبش کردند.وهمان نامردان تاریخ که در زمان عمل در سوراخ موش بودند و حالا مرد شده اند از جنازه هاشمی هم اینقدر خوف دارند؟؟؟!
انسانها را باید در میدان عمل سنجید نه در لق لقه زبانها
آنهائی هاشمی را تخریب کردند که دکانشان با وجود هاشمی رونقی نداشت.
ای جماعت به هوش باشید که قیامت خیلی نزدیک است
پشت سر مرحومی که جنازه اش هم رعب و وحشت در وجود ظالمان و ستمکاران نامرد می اندازد قضاوت کردن به این آسانیها نیست.
کسانیکه اخیرا انقلابی شده اند و بعد از وفات هاشمی مرد شده اند و اَلم میگردانند وکار وکاسبی حسابی راه انداخته اند خودشان خوب میدانند چرا باید هاشمی را تخریب میکردند و بکنند.
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هاشمی در فتنه 88 از مسیر انقلاب و آرمان های امام(ره) فاصله گرفت .
Iran, Islamic Republic of
هاشمی باید از آمران قاتلان و شکنجه گران کهریزک فاصله میگرفت
Iran, Islamic Republic of
باید از آمران و قاتلان قتل های زنجیره ای دولت اصلاحات فاصله میگرفت .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عزیزم در هنگام نماز میت که بر پیکر ایشان خوانده شد توسط ولی فیقه حضرت آقا از در گاه خداوند خواستار بخشش این مرد گناه کار شدن یکم توجه خوب هست برخلاف عرف که در نماز میت خواستار درجات بلا میشوند دقت برفما عزیزم دقت خوب است
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری: هیچکس برای من هاشمی نمیشود
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز هرکسی باید به فکر بخشاندن گناهان خودش باشد.خدای متعال سفارش پذیر نیست چون طبق آیات شریفه قرآن خدا خودش برهمه چیز دانا،بینا،شنواوآگاه است وبرهمه چیز احاطه مطلق دارد.پس ماهم باید به فکر این باشیم که گناهانمان را کم کنیم نه اینکه بدنبال یک مجاهد ازخود گذشته که همه چیزش را در راه انقلاب وکشور اسلامی فدا کرده ،راه بیافتیم وتخریبش کنیم.
با این تخریبها هیچ بی عُرضگی ازتاریخ حذف نخواهد شد.
وتاریخ وقضاوت نسلهای آینده را نمیتوان پیچوند.
حالا که هاشمی نیست وهیچ کس نمیتواند جای اورا پرکند و هر مسئولی از نظام اسلامی در مقابل خداوند متعال وظیه دارد حقیقتا به راه حلهای عملی ، عمل کنند ومردم را از این حالت بد خارج سازند وگرنه در درگاه الهی شعار کارسازی نخواهد داشت.
اللهم عجل لولیک الفرج
الف
Iran, Islamic Republic of
عزیزان دعوا چیز خوبی نیست سوال اینجاست مرحوم آیت الله رفسنجانی درست عمل کردن یا خیر در این مورد نمیشه به راحتی جواب داد اما در چند مورد میشود نقد کرد این عزیز سفر کرده رو یکی عبارت است از بخشش غرامت جنگی ایران عراق توسط ایشون در خطبه نماز جمعه این در حالی هست که کویت تا دینار آخر حتی بعد از ساقط شدن صدام این خسارت رو گرفت دوم در هنگام تدفین آن یار سفر کرده شخص ولی فقیه برای ایشان نماز میت خواندن وانهای با این مسله آشنا هستن حضرت آقا از درگاه خداوند بخشش خواستار شدن خواستار عفو این بنده گناه کار شدن برخلاف عرف که در نماز میت مسلمانان حاکم هست پس میتوان برداشت کرد که ایشان دچار گناهان زیادی از نظر سیاسی شدن در ضمن امسال حضرت آقا هنگام زیارت امام سر قبر ایشان حاضر نشدن به واسطه گناهان کبیری که مرتکب شدن خدا عفو کند این بنده گناه کار رو
تشیع میلیونی حضرت آیت الله هاشمی گویای همه چیزه
Iran, Islamic Republic of
تشیع میلیونی حضرت آیت الله هاشمی گویای قدر دانی ملت بصیر ایران از خدمتگذران کشوره
رای بالای آیت الله هاشمی در آخرین انتخابات خبرگان
Iran, Islamic Republic of
رای بالای آیت الله هاشمی در آخرین انتخابات خبرگان و همچنین رای محسن هاشمی در انتخابات شوراها نشانگر مورد قبول بودن هاشمی نزد مردمه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بله البته متن پیام امام همه چیز رو مشخص می کنه و ناگفته هایی که امام بنا نداشت بیان کنند
Iran, Islamic Republic of
امیرالمومنین هم با درنظر گرفتن همه جوانب به حکمیت تن داد.
Germany
دقیقا حضرت امیر هم با در نظر گرفتن همه جوانب تن به حکمیت دادند
Germany
امام خمینی هم با در نظر گرفتن همه جوانب قطعنامه را قبول کردند
Iran, Islamic Republic of
چه قدرتی داره هاشمی به نظر میرسه تا علی الابد خار درچشم باشه . عجب حکمتی داره خدا که سردار سازندگی انگار همیشه زنده س روحش شاد و راهش پر رهرو باد او دوست داشت مردمش سرافراز باشند به پیشرفت کشور بسیار اهمیت می داد راستین صادق مؤمن بود همیشه مردم ورد زبانش بود به رفاه مردم اهمیت می داد
Iran, Islamic Republic of
تو اصلا متن رو خوندی؟
Iran, Islamic Republic of
هاشمی هیچ کاری برای مردم محروم و مستضعف نکرد فقط ادای آدم های خوب رو در می آورد!!!!
United Kingdom
و تا ابد شما با مرده اش سفره خواری کنید
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
با این تفسیر تو بنی صدر هم قدرتمند بوده/ حداقل استدلالتو درست کن
...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
و البته رفيق گرمابه و گلستان ملك عبدالله شاه عربستان سعودي قاتل شيعيان حجاز
گلستان مش عبدالله دیگه کجاست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
سعید
Iran, Islamic Republic of
چند سال اخر جنگ وزیر سپاه اقای شمخانی بود چون مجلس سوم به اقای رفیق دوست رای اعتماد نداد> حالا معلوم نیست چطور میشود که چهار یا پنج ماه قبل از پایان جنگ اقای هاشمی ایشان را خلع و یا منع کرده است؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
رفیقدوست تا شهریور 67 وزیر سپاه بود و آتش بس بین ایران و عراق اواخر مرداد 67 بود.یعنی رفیقدوست تا پایان جنگ وزیر سپاه بوده است.آقای شمخانی بعد از جنگ حدود یکسال وزیر بود و پس از آن در کابینه بعدی در زمان مرحوم هاشمی وزارت سپاه حذف شد.
لطفا کمی تحقیق کنید.
حداقل در مورد پایان جنگ و نقش مرحوم هاشمی در آن به نظر رفیقدوست درست می گوید.
Iran, Islamic Republic of
1- محسن رفیقدوست معروف به سردار رانندگی از ابتدای تأسیس وزارت سپاه در سال 1361 تا شهریور 1367 یعنی حدود دو ماه پس از پایان جنگ تحمیلی وزیر این وزارتخانه بود. و مجلس سوم از 7 خرداد 1367 تقریباً دو ماه قبل از اتمام جنگ تشکیل شد.
علی شمخانی هم یک سال بیشتر وزیر سپاه نبود و این وزاتخانه در سال 1368 با تشکیل دولت هاشمی رفسنجانی منحل شد. بنابر این چند سال آخر جنگ وی وزیر نبوده است.
2- رفیقدوست اگر این مطلب را زمان حیات هاشمی نقل می کرد با اعتراض وی مواجه می شد حالا که نیست این حرف ها را می زند؟ مطمئناً او هم در این جام زهر مقصر است و ای کاش دادگاهی برای رسیدگی به این مسائل تشکیل می شد و یک قاضی منصف داوری می کرد که مقصر اصلی خوراندن جام زهر به امام راحل چه کسی بوده است؟
3- هاشمی به قسمتی از مجازات دنیویش بالاخره رسید و آن خفه شدن در استخر بود و قطعاً امثال رفیقدوست که از قبال این ملت به همه چیز از جمله ثروت نجومی رسیدند هم در این دنیا باید منتظر عذاب الهی باشند.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه گروه سیاسی جهان نیوز من در مورد مطالب مطرح شده راجع به چگونگی پایان جنگ نظری ندارم چون اطلاعات نسبت به ان وقایع کفایت اظهار نظر را نمی دهد اما اخیرا از طریق تلگرام مطالب منتشر میشود که ایران قصد دارد جزیره کیش را به کنسرسیومی از چین و انگلیس و.. به مدت ۲۵ سال اجاره دهد لطفا در مورد درست یا غلط بودن این خبر اطلاع رسانی کنید مبادا مشکل ساز شود.
مالک
Iran, Islamic Republic of
پدر منم زمان شاه به جرم پخش اعلامیه دستگیر و شکنجه میشه و بعدها هم برا همین انقلاب زحمتها میکشه . ولی الان در سن 67 سالگی بدون هیچ بیمه ای برای ماهی2 میلیون تومن کار میکنه.

سهمشو از سفره انقلاب کیا خوردن؟؟

19 = 2

عدالت علی (ع) چقدر خوبه؟؟؟ البته فقط ادعاش
Iran, Islamic Republic of
اگه پدر شما دستگیر وشکنجه شده ، او را به بنیاد شهید وامور ایثارگران ، راهنمایی نمایید!
عجب اقای هاشمی چقدر مرد بزرگی بوده خداوند خودش و امواتش را بیامرزد کشور را کلا نجات داده و جنگ خانمان سوز بین دو کشور همسایه شیعه را تمام کرده
Iran, Islamic Republic of
اره خیلی بزرگ بوده/ دقیقا خلاف جهت مردم و اعتماد امام
Iran, Islamic Republic of
روح ابر سیاستمدار ایران حضرت آیت الله هاشمی شاد
امین امام و امت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هاشمی اگر کمی سیاست میدانست هرگز نمیگفت دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک ها !!!!!
هیچ جنگی تا ابد ادامه نداره آخر کار مذاکره است
Iran, Islamic Republic of
دنیای دیروز امروز و فردا دنیای مذاکره است
در جنگ با داعش بدون مذاکره پیروز شدیم.
Iran, Islamic Republic of
برجام بی فرجام ثابت کرد که نتیجه مذاکره با دشمن حقارت و ذلت است .
Iran, Islamic Republic of
سیاست رو فقط برادر غضنفر گلابی نشان داره که درد دلش تموم نمیشه
Iran, Islamic Republic of
غضنفر لقب ممد خاتمی فتنه گر است به دیگران نسبت ندهید.
درد دل غضنفر تمومی نداره
Iran, Islamic Republic of
درد دل غضنفر تا ابد گریبانشو رها نمیکنه و تا روز قیامت به همراهشه
خخ
Iran, Islamic Republic of
حیف شد هاشمی از گلابی برجام نخورد .
Iran, Islamic Republic of
کمتر گلابی میخوردی تا به دیگرانم برسه اونوقت مجبور نشی بگی حیف شد
خخ
Iran, Islamic Republic of
هاشمی عمرش کفاف نداد تا از سیب و گلابی برجام بخورد .
جام زهر چی شد برادر
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر دلپیچه هیچ گلابی باقی نذاشت
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عجب مرد بزرگی!
همین شد که وقتی قطعنامه رو پذیرفتیم، عراق با تمام تجهیزات از جنوب و منافقان از غرب، تهاجمی همه جانبه علیه کشور انجام دادند!
آنروز بود که نتیجه حماقت این مرد بزرگ را دیدیم...
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
...
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
....
استخر کرج
Germany
...
استخر فرج
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
دوستان مراقب باشید که این نظر را ...
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
اين ادبيات كه قطعنامه را به امام خميني تحميل كردند و يا وي را وادار به نوشيدن جام زهر نمودند وهن ايشان است و بايد به اين نوع تحليلها پايان داد.
از نظر بنده پذيرش قطعنامه از طرف هر كس كه بوده باشد كاري بوده شجاعانه و قابل تقدير.چه مرحوم آقاي رفسنجاني و چه امام خميني.
Iran, Islamic Republic of
چه توهینی ؟ حضرت امام خودشون فرمودن جام زهر را سر کشیدم پذیرش آتش بس بعد از اون همه فاجعه بدون پرداخت حتی ریالی غرامت جای تأسف نداشت ؟ ولی امام مجبور پذیرش قطعنامه شدن جامو رفسنجانی به خورد امام داد
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
...
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
چرا حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی بعد از فتح خرمشهر با پایان جنگ مخالفت کردند ؟!
تشخیص نهایی با امام بود
Germany
ادامه جنگ و یا صلح را امام خمینی با مشورت بزرگان مملکت و فرماندهان جنگ اعلام میکردند و تصمیم شخصی وجود نداشت
Iran, Islamic Republic of
تصمیم نهایی با امام بود اما چرا هاشمی رفسنجانی با پایان جنگ بعد از فتح خرمشهر مخالف بود ؟!
سردار صلح حضرت آیت الله هاشمی
Iran, Islamic Republic of
سردار صلح حضرت آیت الله هاشمی مرید امام خویش بود و هرآنچه امامش تشخیص میداد اجرا میکرد
امیر
Iran, Islamic Republic of
سردار اشرافیت .
Iran, Islamic Republic of
سردار شرافت و انسانیت فرمانده کل قوای خمینی کبیر آیت الله هاشمی
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
هاشمی فرمانده کل قوا نبود.
غضنفر دروغ بس فرمانده بود
Iran, Islamic Republic of
از توهم بیا بیرون مش غضنفر
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اکبر هاشمی از همان ابتدا فقط به فکر منافع خودش و اطرافیانش بود .!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت به برادرانی که به فکر منافع مردمن و اصلا به خود فکر نمیکنن
برادرا قدرت رو برای خدمت میخوان
Iran, Islamic Republic of
برادرا قدرت رو برای خدمت میخوان تقبل الله
Germany
روح امام و آیت الله هاشمی شاد
Iran, Islamic Republic of
....
جواد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب رفیق دوست اگر جنگ تمام نمی شد ازشما که چیزی کم نمی شد فرزندان این ملت شهید می شدند
عمار
Iran, Islamic Republic of
-طرح بازگرداندن اموال نامشروع مسئولان بسیار طرحی انقلابی وخدا پسندانه است اگر چه مطرح کنندگان اهداف سیاسی وانتخاباتی هم داشته باشند نفس کار بسیار خوب است.
-انتظار عامه مردم این است که این طرح باقدرت تصویب وبا قدرت بیشتر اجرایی شود .ومجریانی شایسته وعادل وبدور از رفیق بازی ،حزب بازی،فامیل بازی،وفقط وفقط با درنظر گرفتن خدا ،قران کریم وعدل اسلامی باهمه برخورد کنند ومجریان لایقی برای کشور عزیز اسلامیمان باشند وبرخوردی شایسته ودر خور نظام جمهوری اسلامی انتخاب شوند.
-به امید روزی که همه مسئولین کشور فقط دغدغه خدمت داشته باشند بدور از منفعت طلبی،عافیت طلبی،اشرافیگری و...سایر صفات ناشایست یک مدیر جمهوری اسلامی .وهمچنین اجرای عدالت علی وار که هرمجرمی به تناسب جرمش در هر منصب وجایگاهی که باشد به سزای عمل خود برسد وبه جامعه مورد نظر اهل بیت هرچه بیشتر نزدیک شویم.
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
این نفراتی که منفی دادند با کجای متن عمار مشکل دارند؟!
با عدالت؟بابازگرداندن اموال نامشروع؟با مدیران لایق ؟
Iran, Islamic Republic of
می خواستید راه کربلا باز بشه که شد با صلحم شد.
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
Iran, Islamic Republic of
راه کربلا با حمله جرج بوش و سرنگون شدن صدام باز شد.
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و احترام ، بنده بعنوان رزمنده و جانباز دفاع مقدس که هشت سال در منطقه بودم ( ببخشید این را گفتم چون خواستم بگم همه سالهای جنگ را با تمام وجود حس کردم مطالب ذیل را بیان می کنم.
عزیزان بزرگواران با دقت توجه کنید ،
1.سال های آخر جنگ بمب باران شیمائی داشت به شهرها نیز کشیده می شد و مردم غیر نظامی قربانی آن بودند از جمله سردشت و مریوان.
2. امکانات لجستیکی ، نظامی ما به حداقل ممکن رسیده بود به یاد می آورم در منطقه حاج عمران ، ما حدود ده تانک داشتیم و در مقابلِ ما صدامیان حدود هزار پانصد تانک را قرار داده بودند .
3. بسیج نیرو با تمام تلاش هائی که صورت می گرفت به حداقل خود رسیده بود.
4. هواپیماهای سالم و اندک اف 14 ما بدون موشک فونیکس به پرواز در می آمدند و فقط به خاطر ترساندن دشمن ، موشکی دیگر وجود نداشت.
با این مقدمه توجه آقای رفیق دوست را به این نکته جلب می کنم ، به خاطر دارید زمانی که رزمندگان اسلام در عملیات بزرگ فتح المبین خرمشهر و بسیاری از مناطق تحت اشغال بعثی ها را آزاد نمودند و در این عملیات بیش 30 هزار عراقی بعثی اسیر و تعداد زیادی کشته شدند در جلسه شما فرماندهان با حضرت امام ، ایشان فرمودند شما با اقتدار کامل بعثی ها را شکست داده و خرمشهر را آزاد نمودید الان فرصت مناسبی است که با موضع مقتدر جنگ را تمام کنیم ، اماغرور شما فرماندهان در آزادی خرمشهر و سرمست پیروزی در آن عملیات بزرگ ، به ادامه جنگ اصرار کرده و عنوان نمودید تا چند ماه دیگر بصره و بغداد را نیز آزاد خواهیم کرد!!! و امام که دیدند شما با چنین جسارت و اقتداری حرف می زنید به نظر کارشناسی شما توجه کردند.در ادمه خودتان مشاهده کردید توان لجستیکی ما آرام آرام تحلیل رفت و دیگر برای ادامه جنگ امکانات درستی نداشتیم پس خود شما مجبور شدید با امضا فرمانده محترم سپاه به حضرت امام نامه نوشته به همراه لیستی مبنی بر نیاز های لجستیکی و عنوان کنید چنانچه این نیاز ها مرتفع گردد ما توان اداره جنگ را تا مدتی داریم !!! قطعا جناب آقای رفیق دوست خبر دارند چقدر حضرت امام بابت این نامه ناراحت شدند( چون فرماندهان قول فتح بصره و بغداد را داده بودند)
عزیزان درست در همان شرایط سخت و کمبود امکانات نظامی ، هواپیمای مسافر بری ما را آمریکائی های جنایتکار زدند و بیش از دویست نفر از مردم بیگناه کشورمان را به شهادت رساند ، زدن این هواپیما با هدف فشار به ایران مبنی بر قبول قطعنامه یا باز شدن جبهه جدیدی از جنگ با آمریکا و متحدانش بود و چه زمانی ؟ زمانی که دقیقا فرماندهان عزیز به حضرت امام نامه نوشتند و عنوان نمودند امکانات نظامی و جنگی نداریم و باید تهیه گردد ( با شرایط تحریم !!! واینکه تهیه حتی یک اسلحه کوچک هم چقدر سخت و ناممکن بود چه رسد به تهیه سلاح های سنگین)
من خاضعانه از شما بزرگواران تقاضا دارم با شرایطی که رقم خورده بود چه باید می کردیم ؟ ادامه جنگ با دست خالی هم زمان با صدام که تا دندان آمریکا و غرب مسلحش کرده بودند و هم با آمریکا و متحدان غربیش در منطقه!!! آیا حفظ جمهوری اسلامی اهمیت داشت یا ادامه جنگ نابرابر؟
شما را بخدا درست قضاوت کنید تحت تاثیر القائات کاذب قرار نگیرید ، بی احترامی و فحاشی نکنید وقتی از بسیاری مطالب بی اطلاع هستید ، فاصله ما تا قیامت به اندازه ده سانتی متر سنگ قبر است.یا علی موفق باشید.
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
همین قدر اشاره میکنم که قدر امام عزیز راحلمان را آنطور که باید ندانستیم. و کاری کردیم که ایشان جام زهر را ... نوشیدند.....
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
عذرخواهی می کنم، نام عملیات بیت المقدس بود که اشتباها فتح المبین زدم
Iran, Islamic Republic of
برادر سید هادی، عملیاتهای عراق به نام توکلنا در اول سال 67 وپس گرفتن فاو وسپس جزایر مجنون وضعف شدید روحیه رزمندگان را به موارد بالا اضافه نمایید.
Iran, Islamic Republic of
برادر هاشمی میگه قبل از پیروزی انقلاب به نمایندگی هاشمی بدون اطلاع امام با آمریکا مذاکره کرده خیلی امکانات داره که پادوی آمریکا باشه. مخصوصا که با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین خدمت هاشمی به کشور همین اتمام جنگ است که تبدیل به گره ناگشودنی شده بود و او با شجاعت مثال زدنی این اقدام را انجام داد
Iran, Islamic Republic of
و بزرگترین ضربه ایشان به کشور فتنه 88 بود که خساراتی بیش از خسارت 8 سال جنگ تحمیلی داشت .
Iran, Islamic Republic of
....
...
Iran, Islamic Republic of
نمی دونیم حرف کیه باور کنیم
Germany
با کمی مطالعه براحتی میشه حق رو تشخیص داد حتی توی همین نظرات هم میشه به تشخیص رسید و نظراتی که با توهین و مسخره بازی همراهه شک نکن باطله
Iran, Islamic Republic of
حق با امام و هاشمی بود
استخر شاهی
Iran, Islamic Republic of
حق با امام(ره) بود و لاغیر.
Iran, Islamic Republic of
امین امت و امام آیت الله هاشمی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تشخیص امام خمینی حق مطلق بود
سپردن فرماندهی کل قوا به حضرت آیت الله هاشمی
Iran, Islamic Republic of
م تشخیص امام سپردن فرماندهی کل قوا به حضرت آیت الله هاشمی بود
هاشمی زنده است
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
فقط شهدا زنده اند ولاغیر.
Iran, Islamic Republic of
مرگ هاشمی را احاطه کرد همچنان که آب ماهی را احاطه می کند.
ماهی را آب احاطه کرده و غضنفر را خواب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ماهی آب را احاطه کرده؟ چی میگی مش غضنفر
استخر همایونی
Iran, Islamic Republic of
انسان وقتی می میرد مرگ او را احاطه می کند و هیچ راه فراری ندارد و باید پاسخگوی اعمالش باشد.
غضنفر باهوش
Iran, Islamic Republic of
عجب کشف بزرگی کرده مش غضنفر انسان بمیرد مرگ او را احاطه میکند
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
احاطه را ماهی آب کرده
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
ماهی احاطه را آب کرده
شاهکاره جهان غضنفر خوش بیان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیالت راحت باشه - خیلی از نظرات حمایت کننده از یک شخص خاص نوشته شده در این صفحه مربوط به منافقین مردم کش مستقر در کمپ آلبانی است که ماهیتاً مزدوران سعودی و آمریکا هستند. ....
علی
Switzerland
من متوجه نمیشم. یعنی اگر یکی بیاید بانی صلح و اتمام یک جنگ خونین 8 ساله بشود کار بدی کرده است؟؟ در همه جای دنیا، از بانیان صلح و اتمام جنگ ها به نیکی یاد میشود اما خیلی خنده دار است که از دیدگاه شما بانی صلح ادم خوبی نیست. شما انگار طرفدار جنگ و جنگ افروزی هستید. کجا زندگی میکنید؟؟ جنگ در حالی تمام شد که یک وجب از خاک ایران هم در دست عراق نبود. خوب این کجاش بد بوده؟؟؟ شما جنگ طلبان باید جواب بدهید چرا عشق جنگ هستید و دوست داشتید ادامه پیدا کند.
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
چرا حجت الاسلام هاشمی بعد از فتح خرمشهر با پایان جنگ مخالف بود ؟!
امام با مشورت و خرد جمعی تصمیم میگرفتن
Germany
ادامه جنگ و یا صلح را امام خمینی با مشورت بزرگان مملکت و فرماندهان جنگ اعلام میکردند و تصمیم شخصی وجود نداشت
علی
Switzerland
اتفاقا این سوال من و خیلی های دیگه است. اما انگار هیچکس پاسخی برای آن ندارد. چون نه تنها آقای هاشمی بلکه بزرگتر از اون هم خواهان پایان جنگ نبودند. تصمیم گیرنده فقط هاشمی نبوده. .ولی از شماها تعجب میکنم. انگار شما ازموافقین ادامه جنگ هستی. شماها که مخالف پایان جنگ حتی در سال 67 بودی چرا ناراحتی از اینکه جنگ بعد ازفتح خرمشهر هم ادامه پیدا کرده. قاعدتا نباید ناراحت باشی.
سوال
Iran, Islamic Republic of
هاشمی که در سال 67 برای پذیرش قطعنامه 598 تلاش می کرد چرا بعد از فتح خرمشهر با پایان جنگ مخالفت می کرد ؟!
این صلح پایه گذار پیروزی ایران و نابودی صدام شد
Iran, Islamic Republic of
هاشمی همیشه برای صلح تلاش میکرد و هیچگاه جنگ را به صلح ترجیح نمیداد فقط منتظر زمان مناسب بود که این صلح پایه گذار پیروزی ایران و نابودی صدام شد
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بهترین زمان برای صلح بعد از فتح خرمشهر بود اما هاشمی آنزمان مخالف پایان جنگ بود.
برادر نا مطلع بدون شک صلح در بهترین زمان ممکن صورت گرفت
Iran, Islamic Republic of
صلح در بهترین زمان ممکن صورت گرفت چون بعد از آن دشمن توسط دشمنان دیگر نابود شد بدون اینکه ما هزینه بدهیم
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بهترین زمان برای صلح بعد از فتح خرمشهر بود که هاشمی مخالف آن بود.
استخر مش فرج
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر هنوزم که گرفتار توهمی برادر
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
غضنفر اصلاحات برو خجالت بکش.
استخر فرج
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر اینقد گل به خودی نزن دیگه جایی براتون باقی نمونده
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
گل به خودی برجام نافرجام بود.
استخر فرج
Iran, Islamic Republic of
برادر استخری مغذروق در اوهام کسی حرفات جدی نمیگره گلم
مش غضنفر تو استخر مش فرج غرق در اوهام
Iran, Islamic Republic of
...
مش غضنفر تو استخر مش فرج غرق در اوهام
Iran, Islamic Republic of
...
مش غضنفر تو استخر مش فرج غرق در اوهام
Iran, Islamic Republic of
...
مش غضنفر تو استخر مش فرج غرق در اوهام
Iran, Islamic Republic of
...
خخ
Iran, Islamic Republic of
هادی در توهمات خود مغروق باش .
Iran, Islamic Republic of
فقط استخر مش فرج
Iran, Islamic Republic of
....
سردار سازندگی و صلح حضرت آیت الله هاشمی
Germany
...
مطلع
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی حجت الاسلام بود آیت الله نبود.
کدوم مطلع گلکم
Iran, Islamic Republic of
شما جلوی خوتم نمیبینی برادر کدوم مطلع گلکم
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا مرجه تشخیص آیت الله بودن به شما تفویض شده برادر؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت هاشمی مرقوم فرمودند حجت الاسلام شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی .
Iran, Islamic Republic of
رهبر معظم انقلاب: هیچ کس برای من هاشمی نمیشود
Iran, Islamic Republic of
مرجع تشخیص آیت الله و بهشت و جهنم و حق و باطل این برادرا هستن خلاصه عجیب قومین
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
آیت الله هاشمی ز همه آیت الله های موجود در ایران بالاتر وبا سوادتر واندیشمندتر و جسور تر بودند.خدا غریق رحمتشان فرماید
قدرش و ندونستیم ازدستمون گرفتند.
استخر فرج
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر استخری مغروق در توهماتی که نجاتی براش متصور نیست
استخر همایونی
Iran, Islamic Republic of
غضنفر اصلاحات برو خجالت بکش.
استخر غضنفریان
Iran, Islamic Republic of
خجالت را باید شماها بکشین که به یاران امام توهین میکنن که بزودی به سزای اعمالتان خواهید رسید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال فعلی افراد است (امام خمینی) ره
این حال فعلی شماهاست که بشدت خرابه
Iran, Islamic Republic of
این حال فعلی شماهاست که بشدت خرابه بهتره نگران حال خودتون باشین برادر
Iran, Islamic Republic of
کاش رفیق دوست به جای این شلوغ کاریا میومد و کتاب تاریخ حقیقی خریدهای تسلیحاتی ایران در طول جنگ را مینوشت. این کتاب خیلی میتونه به درک درست عوام و خواص از جنگ و قوانین نانوشته اون کمک کنه.....
فرانک
United States
....
United States
هرکاری دلش میخواست با عوض کردن مهره های شطرنج انجام میداد. هرکاری......
Iran, Islamic Republic of
متن وافاضات مظهر وضع موجود!
سید رضا - سازش با آمریکا ؛ از قبل انقلاب !
Iran, Islamic Republic of
آن مرحوم ؛ قبل از انقلاب هم ؛ به دنبال سازش با آمریکا بود !!
Iran, Islamic Republic of
اره ایشون زندان وشکنجه هم می شد چون دنبال مذاکره وسازش بود.!
Iran, Islamic Republic of
نقش هاشمی در پیروزی انقلاب کمرنگ بود.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حتما نقش برادرا خیلی پررنگ بود
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
....
استخر فرج
Iran, Islamic Republic of
فقط استخر مش فرج
استخر شاهی
Iran, Islamic Republic of
نقش هاشمی کمرنگ بود.
غضنفر کوررنگ
Iran, Islamic Republic of
کوررنگی گرفتی برادر غضنفر
Iran, Islamic Republic of
هاشمی تنها کاردرستی که انجام داد
پذیرش قطعنامه و پایان جنگ بود
خيلي افتخار ميكني كه حامي جنگ طلقي بشي؟ اره چون خوب نون داشت برات با جلو تير فرستادن فرزندان ملت به همه چي رسيدي كه الان لكسوز سواري
یونس
Moldova, Republic of
آقا اصن شما راست میگید ،تمام اتفاقات گردن هاشمی و مقصر تمام این مشکلات هاشمی هست
پس شما چی ؟شما چه کاره بودید ؟الان دوساله ایشون فوت کردن
نقش شما چی بوده این وسط ؟ نکنه آیت الله رفسنجانی تمام مملکت و دولتها دستش بوده و تغییر چهره میداده میشسته جا این واون
تاریخ راجبه تک به تک شماها خواهد نوشت و بازگو میکند هیچوقت ماه پشت ابر نمیمونه نوبت همه خواهد رسید بدون سانسور بدون جانب داری از روی ترس .
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
دولت های موسوی و خاتمی و روحانی مورد حمایت هاشمی بودند و دستاورد 30 ساله شون افزایش فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری بوده است .
امین امام هاشمی عزیز
Germany
روح امین امام آیت الله هاشمی شاد
Iran, Islamic Republic of
غضنفر اصلاحات برو خجالت بکش.
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر شرمگین و سرافکنده باش تا در روز جزا به حسابت رسیدگی بشه
Iran, Islamic Republic of
روز جزا فتنه گران و حرمت شکنان اصلاح طلب عاشورای 88 سرافکنده خواهند بود و جایگاه شون آتش سوزان جهنم است .
آمران قاتلان و شکنجه گران کهریزک
Iran, Islamic Republic of
آمران قاتلان و شکنجه گران کهریزک و روز عاشورا در عذاب الهی جاودانند
ننگ بر سه مفسدین
Iran, Islamic Republic of
آمران و قاتلان قتل های زنجیره ای دولت اصلاحات جایگاه شون آتش سوزان جهنم است .
دشمنان یاران امام خجل و شرمسار باشن
Iran, Islamic Republic of
دشمنان یاران امام خجل و شرمنده باشن دفاع از امام و یارانش افتخار است
طناب پوسیده خاتمی
Iran, Islamic Republic of
آمران و شکنجه گران سعید امامی و همسرش جایگاه شون جهنم است .
Iran, Islamic Republic of
آمران، شکنجه گران و قاتلان قطعا جهنمی هستن
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله که هاشمی جنگ را تمام کرد،،ای کاش زودتر این کار را کرده بود.
سردار صلح و سازندگی آیت الله هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هاشمی جنگ را تمام نکرد این تصمیم کل نظام بود.
Iran, Islamic Republic of
بالاخره تصمیم هاشمی بود یا تصمیم نظام؟ با خودتون چند چندین برادرا
Iran, Islamic Republic of
پایان جنگ تصمیم نظام بود به هاشمی ربطی نداشت.
پس چرا سالهاست میگین تقصیر هاشمی بود؟
Iran, Islamic Republic of
پس چرا سالهاست میگین تقصیر هاشمی بود؟ خودتونم نمیدونین چی میگین و چی میخواین
مردی
Iran, Islamic Republic of
عملکرد دولت در ان مقطع نیز زیر سوئال بود به نحویکه در اعتراض به عملکرد دولت از جبهه ها هم استقبال چندانی نمیشد. و از سلاح مهمتر همین بی رغبتی از جبهه ها بود که باعث شد مجددا عراقیها وارد خاک ایران شوند. بزرگترین دلیل اینکه پس از پیام امام مردم بدون سلاح و بدون فرماندهی به جبهه ها هجوم اوردند که در اثر این هحوم عراقیها از این جمعیت زیاد ترسیدند و عقب نشینی کردند. البته شنیدم که حضرت امام فرموده بودند که اگر میدانستند مردم باز هم اینگونه از جبهه ها استقبال میکنند هرگز قطعنامه را نمیپذیرفتند. نا گفته نماند که اگر این هجوم مردمی نبود جنگ همچنان ادامه داشت. چون صدام پس این هجوم قطعنامه را پذیرفت. اگر این هجوم مردمی نبود سرنوشت جنگ به نحو دیگری رقم میخورد . باور کردنی نیست که 8 سال دفاع نتواند سرنوشت جنگ را معلوم کند ولی یک پیام و برآشفته شدن مردم نتیجه جنگ را تغییر دهد! .
دولت جنگ مورد تایید امام و امت بود
Iran, Islamic Republic of
دولت جنگ مورد تایید امام و امت بود و نخست وزیر محبوب امام با توجه به تحریم جهانی هم کشور و هم جنگ را بخوبی اداره کرد
ملاک حال فعلی افراد است (امام خمینی ره)
Iran, Islamic Republic of
نخست وزیر امام در فتنه 88 جبران مافات کرد و خساراتی بیشتر از 8 سال جنگ تحمیلی به کشور وارد کرد.
Iran, Islamic Republic of
تشخیص حال فعلی افراد با شما نیست برادر
ننگ بر سه مفسدین
Iran, Islamic Republic of
ملاک سنجش حق و باطل فتنه 88 بود.
شکنجه و کشتارگاه کهریزک
Iran, Islamic Republic of
اگر شکنجه و کشتار کهریزک ملاک باشه شماها کلاهتون پس معرکه است
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
ملاک قتل های زنجیره ای دولت اصلاحات است .
Iran, Islamic Republic of
بازم که خودتو لو دادی غضنفر؟ اخه چقد گل بخودی
Iran, Islamic Republic of
اگر اقایون به فکر مردم بودند می بایست جنگ بعد از فتح خرمشهر پایان پذیرد خدا رحمت کند هاشمی را اخر به واقعیت پی برد وجنگ را تمام کر د وگر نه امثال رفیق دوست محسن رضایی کمر بسته بودند همه ملت کشته شوند تا اینها بتوانند لفت لیس بیشتری بکنند
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
اولا صلاح مملکت خسروان دانند که تشخیص مسئولین نظام اون زمان مورد وثوق امام بوده و بر این اساس هم تصمیم گرفته.
ولی بالاخره شماها باید بگید که مرحوم هاشمی چه هیزم تری به شماها فروخته که اینقدر ازش شکم درد دارید.
این شکم درد شما حقیقتا نه ربطی به امام دارد ونه ربطی به جنگ و نه حتی به مملکت
بالاخره بگید درد اصلیتون چی بوده؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سوال اصلی همین است که چرا حجت الاسلام هاشمی با پایان جنگ بعد از فتح خرمشهر مخالف بود ؟!
جلیل
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند که تمام کردند و الان همان اقایان میخواهند دوباره شروع کنند ....
Iran, Islamic Republic of
پایان جنگ تصمیم امام (ره) بود و به هاشمی ربطی نداشت .
Iran, Islamic Republic of
بالاخره تصمیم امام بود یا هاشمی؟ اگه برادرا موضعشونو مشخص کنن خوبه
برادرا گرفتار دوگانگی شدید شدن
Iran, Islamic Republic of
برادرا گرفتار دوگانگی شدید شدن خودشونم نمیدونن چی میگنن
استخر شاهی
Iran, Islamic Republic of
تصمیم نهایی پایان جنگ با امام خمینی(ره) بود که فرمودند جام زهر را نوشیدم .
استخر غضنفر
Iran, Islamic Republic of
نظر نهاییت رو اعلام کن برادر غضنفر تصمیم حضرت امام بود یا آیت الله هاشمی اینقدم خودتو به درو دیوار نکوب زخمی میشی گلم
Iran, Islamic Republic of
عجب گیری کردن برادراکه اگه بگن.کارهاشمی بوده پایان جنگ که هاشمی محبوبترمیشه پیش مردم اگه بگن کارهاشمی نبوده که نمیدونن عقده هاشون روکجاخالی کنن
Iran, Islamic Republic of
عاقلانه ترین کار در سال 67 ، پذیرش آبرومندانه قطعنامه بود، چه کسی خبر داشت بعد از پذیرش قطعنامه ، صدام به آن افتضاح وهلاکت می افتد وپیروزی واقعی ایران فراهم می شود . نابودی صدام وحکومت بعث از آثار پر خیر وبرکت قطعنامه 598 می باشد.
دهستانی
Iran, Islamic Republic of
سلام
دوستان
به نظرمبا این ترتیب که همه صلح را به ام هاشمی بنویسیم
قطعا موجب محبوبیت هاشی میشود
چون در ان موقعیت واقعا چاره ای جز صلح نبود
وشما دارید هاشمی را بیشتر محبوب میکنید

امانامردی این جماعت مربوط به خیانت انها
در زمان جنگ بود
در عملیاتهای مختلف هم امکانات ندادند
هم بطور قطع ویقین ستون پنجم منافقین بودند
یعنی بهزاد نبوی ومیرحسین موسوی وحجاریان

هنوز پیشینهانها مشخص نیست
درهیچکدام از عملیاتهاانچه در برنامه نوشته بود ندادند
در عملیات بدرو....رزمندگان به مسلخ رفتند

ونتوانستیم شرایط را مهیای عملیات کامل ومنجر
به صلح کامل پیروز مندانه کنیم

بالاخره هاشمی ودارو دسته اش
را قهرمان صلح در زمان خاص نکنید
Iran, Islamic Republic of
برادرا تبریک می گم کل مجمعین سرکارید !!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر ومادرت بیامرزه که این جنگ خانمان سوز را تمام کردی
مطلع
Iran, Islamic Republic of
پایان جنگ و پذیرش قطعنامه 598 تصمیم امام خمینی(ره) بود.
Iran, Islamic Republic of
برادر مطلع خودتونم نمیدونین چی میگین یه بار میگین هاشمی یه بار میگین امام این سردگمی باعث اذیتتون میشه
Iran, Islamic Republic of
پایان جنگ تصمیم کل نظام بود .
Iran, Islamic Republic of
پس از این به بعد گردن هاشمی نمیندازین؟
Iran, Islamic Republic of
چرا هاشمی بعد از فتح خرمشهر با پایان جنگ مخالف بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
بالاخره صلح خوبه یا بد؟
رضا
Germany
....
Iran, Islamic Republic of
در سال 88 در برنامه مناظره دیروز امروز فردا ،اقای یامین پور از اقای شمعخانی انتقاد کرد که چرا زهر را به امام خوراندید و جنگ را تمام کردید، اقای شمعخانی از او سوال کرد متولد چه سالی هستی ، یامین پور گفت 1368 ، شمعخانی توضیح داد تو اصلا متولد بعد از جنگ هستی وجنگ را درک نکرده ای که اینگونه نظر می دهی،، احتمالا خیلی از این طرفداران جنگ اصلا جنگی درک نکرده اند ونسبت به هزینه های مالی وانسانی کمر شکن آن که کشور را به نابودی می کشاند بی اطلاع هستن ولی از روی احساسات وهوای دل به کسانی که با افتخار جنگ را به پایان رسانده اند ایراد می گیرند.
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر امین ترین یار امام وفرمانده کل قوا ودفاع مقدس ، درود بر او که با هوش بالا ونبوغ سیاسی خود جنگ را در موقع خودش به پایان رساند.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
پایان جنگ تصمیم امام خمینی(ره) بود ولاغیر.
Iran, Islamic Republic of
چه امام چه آیت الله هاشمی خداوند اجرشان بدهد و ملت قدر دانشان هستند
Iran, Islamic Republic of
هاشمی رو به امام نچسبون.عذابش نده.
امین امام هاشمی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی شماها رو عذاب میده نه حضرت امام رو. هاشمی مورد تایید و تکریم امام تا آخرین لحظات عمرشان بود و حتی یک لحظه هم از امام خودش جدا نبود و در نهایت نیز در کنار مولایش به خاک سپرده شد روحش شاد
Iran, Islamic Republic of
علی (ع):برای هر انقلابی یه سامرئی هست.
امین امام محبوب امام یار امام حضرت آیت الله هاشمی
Iran, Islamic Republic of
امین امام محبوب امام یار امام حضرت آیت الله هاشمی در قلب و جان ملت جاودانه ای
مطلع
Iran, Islamic Republic of
هاشمی حجت الاسلام بود نه آیت الله !
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر هاشمی و خودش رو بیامرزه که جنگ رو تموم کرد والا همه بد بخت شده بودیم.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
پایان جنگ تصمیم امام خمینی(ره) بود و لاغیر.
هاشمی قهرمان امید ملت قدرشناس ایران
Iran, Islamic Republic of
روح پر فتوح فرمانده کل قوای خمینی کبیر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شاد
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
هاشمی فرمانده کل قوا نبود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این رفیق دوست هم خیلی منم منم میکند چند روز قبل در یک برنامه ی رادیویی گفتگو میکرد و طوری صحبت میکرد که اتسان فکر میکرد رفیق دوست فرمانده کل جبهه های جنگ بوده و اگر او نبود ایران در همه ی عملیات ها شکست میخورد!!فقط از خود تعریف میکرد و به نظر میرسد خیلی خود برتر بین و خود شیفته هست ایشان
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه خاینین به وطن رو
United States
هاشمی های الان کی ها هستند که منتظرند جام زهرشان را تقدیم رهبر و ملت کنند؟ باور کنیم همون یکی بود؟
بالاخره این پایان جنگ تصمیم امام بود یا هاشمی؟
Iran, Islamic Republic of
بالاخره این پایان جنگ تصمیم امام بود یا هاشمی؟ برادرا اگه موضع خودشونو مشخص کنن خوبه یه جا میگین امام یه جا میگین هاشمی واقعا با خودتون چند چندین
...
Iran, Islamic Republic of
تصمیم نهایی پایان جنگ با امام (ره) بود اما هاشمی جام زهر را به ایشان نوشاند.
از توهم بیا بیرون غضنفر
Iran, Islamic Republic of
شما هم اونجا بودی برادر یا براتون از غیب خبر آوردن؟ از توهم بیا بیرون برادر غضنفر داری خودتو نابود میکنی خودت که نمیفهمی روزگارتو حداقل به حرف اطرافیانت گوش کن
علی
United States
....
ح
Iran, Islamic Republic of
...
جعفری
....
کاخ فرح پهلوی-استراحتگاه دائمی اکبر
Iran, Islamic Republic of
اکبر هاشمی توی : کاخ فرح در نهایت اشرافی گری مرد و تمام شد .
کاج فرج حلبی- استراحتگاه دائمی غضنفر
Iran, Islamic Republic of
برو بخواب غضنفر اینقد خودتو عذاب نده آخر سکته میکنی میمری
Iran, Islamic Republic of
همه باید در محضر خدا جوابگو باشیم الله اکبر
Iran, Islamic Republic of
بالاخره قبول کردی مرگ در کمینته برادر غضنفر؟
کاخ فرح
Iran, Islamic Republic of
....
فقط کاج مش فرج
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر غرق در توهم و ناکامی در استخر کاج مش فرج
ح
Iran, Islamic Republic of
هاشمی وظیفه اش رو درست انجام داد ، او نماینده عربستان در ایران بود، من به شخصه از تمامی حقوقم که بر گردن هاشمی است نمیگذرم و اون دنیا حقم رو از او خواهم گرفت، او حق خیلی از ایرانیان رو خورد
k
Iran, Islamic Republic of
خداوند کسی رو که به امام و ملت خیانت کند رو با خواری از دنیا خواهد برد و برای او در آخرت عذاب دردناکی خواهد بود
بدخواهان بدانند هاشمی زنده است
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی: بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
آیت الله هاشمی امین امام
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله هاشمی تا آخرین لحظات عمر مبارک حضرت امام در کنار و همراه امام و مورد تایید و تکریم امام بودند و در نهایت نیز در کنار مولایش خمینی کبیر به خاک سپرده شد
کاخ فرح
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری: هیچکس برای من هاشمی نمیشود
Iran, Islamic Republic of
کاش منم لکسوس مشکی داشتم و۱۸یا۱۹میلیون حقوق می گرفتم…اون وقت چی می شد
کاخ فرح- اقامتگاه اکبر رفسنجانی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی توی : کاخ فرح مرد و تمام شد .
بد خواهان بدانند هاشمی زنده است
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی: بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
مرگ برای مردان الهی معنی ندارد
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده است تا یلندای تاریخ
قلب ملت قدر دان ایران مخل اقامت همیشگی آیت الله هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...
قلب ملت قدر دان ایران مخل اقامت همیشگی آیت الله هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...
شمس
Iran, Islamic Republic of
جدی مرحوم هاشمی چه خوب تشخیص داد جنگ افروز کیه؟ جنگ هر چه زودتر تمام میشد به نفع مملکت بود. دوستان شما که جنگ نمی رفتید دیگزان میرفتند جنگ هم مانند تحریم ها برای عده ای کاسبی شده بود. همه جا از کسانی که جنگ را از کشور دور می کنن تمجدیدمی شود اما در ایران کاسبان جنگ اینکار نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
فرض کنیم اگه جنگ چند سال دیگه طول میکشید و ما پیشروی هم میکردیم و امریکا هم به صدام کمک بیشتری برای به شکست کشاندن ایران نمیکرد و ما بغداد رو هم میگرفتیم و تعداد بیشتری از هر دو طرف کشته میشدند و پول بیشتری از هر دو طرف هزینه میشد بالاخره آخرش چی میشد چی رو اثبات میکردیم خرج جنگ رو از عراق شکست خورده چه جوری میگرفتیم همین الان اون صد میلیارد دلاری که قطعی شده از عراق بگیریم چه جوری میتونیم بگیریم. اگه بگیریم که اونا هم بدبخت میشن اگه نگیریم که از جیبمون رفته نفع جنگ بین دو کشور برادر چیه؟
آیت الله هاشمی امین امام
Iran, Islamic Republic of
روح فرمانده کل قوای کبیر آیت الله هاشمی شاد
کاخ فرح
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بعد از هشت سال چقدر وقت میخواستین ، هدف چی بود، فاو کجا رفت ، علت ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر چی بود
مهدی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
دست آقای هاشمی درد کند .
بزرگترین خدمت را کرده
حسین
Iran, Islamic Republic of
هاشمی را باید دردو دیدگاه مورد سنجش قرارداد.خدمات ولطمات به انقلاب...
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
..م.