پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۱۹

باهنر: می‌توانیم فرمایش امام برای مجانی کردن برق را عملی کنیم!/ آقای باهنر! شایعه ضدانقلاب را تکرار نکنید

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 668140
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما می‌توانیم بعضی از فرمایشات امام همچون مجانی کردن برق و ... را عملی کنیم!
باهنر: می‌توانیم فرمایش امام برای مجانی کردن برق را عملی کنیم!/ آقای باهنر! شایعه ضدانقلاب را تکرار نکنید
گروه سیاسی جهان نيوز، مجتبی غفاری: محمدرضا باهنر در جلسه سخنرانی ماهانه انجمن اسلامی مهندسین با موضوع اقتصاد ایران، دیروز، امروز، فردا که شب گذشته برگزار شد، اظهار کرد: ماه بهمن مصادف با سالگشت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. امسال، سال ویژه‌ای است و اینکه نظام به سن چهل سالگی خود می‌رسد. چهل سالگی در معارف دینی معنای خاصی دارد و به معنی بلوغ و کمال کامل است.

به گزارش جهان نيوز، وی افزود: علاقه‌مند هستم که در جلسات دهه فجر، تلاشمان بر این باشد که کارنامه‌ای از کار‌های مثبت و خارق العاده که در نظام مقدس اسلامی رخ داده را ارائه دهیم. همچنین به خود متذکر شدم که چه خوب است در پایان چهل سال، یک تحلیل عالمانه و عادلانه از عملکرد نظام داشته باشیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: امروز 70 درصد از شهروندان کشور ما کسانی هستند که بعد از انقلاب متولد شده‌اند و سن آنها 40 و زیر 40 سال است. اگر قدرت تمیز و تشخیص را در حد کم، سن ۱۰سال در نظر بگیریم آن موقع می‌توان گفت که حدود 80 درصد شهروندان امروز ایران اسلامی، قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند و به عقل و شعور خود در نظام جمهوری اسلامی رسیده‌اند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: طبیعی است که این 80 درصد از شهروندان از ما سوال کنند که شما و نظام اسلامی برای ما چه کاری انجام داده‌اید؟ حرف دوم این است که اگر انقلاب نبود چه اتفاقی رخ می‌داد؟

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: برای کنترل مصرفی نیاز به کارهای مدیریتی و قیمتی داریم. بنده یک پیشنهاد به مجلس دادم که هر فرد اگر در سال 30 درصد کمتر مصرف کند، هیچ پولی بابت پول آب، برق و ... از وی گرفته نشود زیرا اگر 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی شود سه برابر مبلغی که دولت از اشخاص بابت مصرف برق دریافت می‌کند، دولت سود خواهد کرد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: ما می‌توانیم بعضی از فرمایشات امام همچون مجانی کردن برق و ... را عملی کنیم. امروز مجانی کردن برق عملی است و حتی به نفع دولت است. 1000 تومانی که بابت فروش بنزین گرفته می‌شود از قیمت حمل آن در داخل کشور کمتر است.(1)

دروغی که هرسال به امام نسبت می‌دهند/ وعده «آب و برق مجانی» از کجا آمد
جای تامل است که شبهه و شایعه ای که هرسال ضدانقلاب در آستانه دهه فجر برای اعتمادزدایی از دلسوزان انقلاب جاری می کند، این بار و در آستانه دهه فجر از زبان محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس شنیده می شود. هرچند قطعا نیت آقای باهنر خیرخواهانه بوده اما این موضوع هیچ گونه اصالتی نداشته و بنیانگذار جمهوری اسلامی هیچ گاه سخنی موید این مفهوم بیان نکردند. در ادامه گزارشی که  در پاسخ به شایعه پراکنی ضدانقلاب در سال های گذشته پیرامون اسناد عدم بیان این سخن توسط حضرت امام(ره) منتشر شده را خواهید خواند.(2)

رسانه‌های ضدانقلاب در اوایل شکل گیری نهال انقلاب اسلامی، با رادیو و شبکه‌های تلویزیونی خود به آن حمله کردند. چندین سال بعد سایت های خبری خود را برای شکستن این درخت جوان به کار گرفتند و این روزها که درخت انقلاب 40 سال شده، با کمک شبکه‌های اجتماعی، ریشه این درخت تنومند را نشانه گرفته‌اند.

یکی از حربه‌های ضدانقلاب در این سال‌ها پمپاژ شایعات بی‌اساس و سیاه‌نمایی اتفاقات داخل کشور بوده است؛ از پروژه‌های کشته‌سازی گرفته تا عوض کردن جای شهید و جلاد در چشم جوانان دهه هفتادی و هشتادی!

در همین رابطه سال ها است که بسیاری از ضدانقلاب به فراخور مناسبت های مختلف جمهوری اسلامی همچون دهه فجر، برای تنزل اهداف والای انقلاب به موضوعات مادی و اقتصادی و ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی، این شایعه را مطرح می کنند که امام خمینی(ره) در بدو ورودشان به ایران در 12 بهمن سال 1357 در بهشت زهرا به مردم وعده «آب و برق مجانی»دادند.

اما واقعا چه کسی برای نخستین بار وعده آب و برق مجانی را مطرح کرد. بررسی جراید و روزنامه‌های آن دوران(اواخر سال 57) و مراجعه به آرشیو روزنامه کیهان به وضوح نشان می‌دهند که این سخنگوی دولت موقت یعنی عباس امیر انتظام بود که برای اولین بار وعده آب و برق مجانی را مطرح کرد. در تاریخ 8 اسفندماه بود که انتظام از تصویب لایحه ای به منظور رایگان کردن آب و برق برای اقشار کم درآمد خبر داد. خبری که تیتر روزنامه های همان زمان شد.

 
همچنین متن چاپ شده سخنرانی‌های امام خمینی(ره) در روز پنج شنبه 12 بهمن ماه سال 57 (که 14 بهمن منتشر شد)نشان می دهد، رهبر کبیر انقلاب اصلا در بهشت زهرا(س) درباره آب و برق مجانی صحبتی نکردند.

متن سخنرانی امام در بهشت زهرا(س) که نشان می دهد امام سخنی درباره آب و برق مجانی نگفتند
 
در واقع فایل صوتی امام درباره آب و برق مجانی که در بسیاری از رسانه ها منتشر شده، فایل صوتی سانسور و منقطع شده ای است؛ چرا که اصل سخنان امام راحل در فیضیه، پاسخی است به اظهارات سخنگوی دولت موقت. یعنی ایشان در این فرمایشات به مردم یادآور می شوند که به وعده دولت موقت مبنی بر مجانی شدن آب و برق رایگان دل خوش نکنند چرا که آن چیزی که اصل است رسیدن به انسانیت و کمالات معنوی است.

 
 
متن سخنرانی منتشر شده امام در فیضیه(تاریخ چاپ سخنرانی روز 12 اسفند)

نکته جالب این است که منتشر کنندگان این بخش از سخنان امام، فایل صوتی مراسم فیضیه(12 اسفند) را روی فیلم و تصاویر سخنرانی ایشان در روز12 بهمن میکس کردند. (مقایسه فیلم کامل سخنرانی اما در 12 بهمن با فیلم های ادعایی شبکه های ماهواره ای گویای این مسئله است)

 
البته امام دو جای دیگر نیز در این مورد سخنرانی کردند که در هردو مورد به اختصاص رایگان این منابع تنها برای مستمندان و کم درآمدها تاکید داشتند:
...من به دولت راجع به مجانى کردن آب و برق و بعضى چیزهاى دیگر فعلًا براى طبقات کم­ بضاعتى که در اثر تبعیضات خانمان برانداز رژیم شاهنشاهى دچار محرومیت شده ‏اند و با برپایى حکومت اسلامى به امید خدا این محرومیت ­ها برطرف خواهد شد؛ سفارش اکید نمودم که عمل خواهد شد. (نهم اسفند 1357 برابر اول ربیع الثانى 1399، تهران، منزل آقاى محمود بروجردى.)

هر چه زودتر باید مشکل مسکن براى بى‏ خانمان­ها و فقراى ایران حل گردد و براى هر خانواده، مسکن مورد نیازشان تأمین شود، آب و برق براى فقرا و بى‏ بضاعت­ها باید مجانى گردد... (یازدهم اسفند 1357 برابر سوم ربیع الثانى 1399، قم المقدسه، کتابخانه مدرسه فیضیه.)

گفتنی است تاحدی این وعده ها در اوایل انقلاب و پیش از آغاز جنگ تحمیلی محقق شد به طوری که میزان مشخصی از مصرف تا مدت ها بعد از انقلاب رایگان بود. ضمن اینکه برای تحقق وعده های اقتصادی امام (ره) حساب صد امام- کمیتۀ امداد امام خمینی- بنیاد مسکن- بنیاد مستضعفان- جهاد سازندگی و... راه اندازی گردید و با بضاعت خود به سرعت به سامان دادن وضعیت معیشتی، بهداشت و بی سرپناهی فقرا در سراسر کشور پرداخته شد.

اکنون با روشن شدن این موضوع که عباس امیرانتظام و دولت موقت اولین بار موضوع «آب و برق مجانی» را مطرح کردند، این سوال به ذهن می رسد که چرا هیچ گاه دولت موقت و سخنگوی آن، مورد و هجمه مغرضان قرار نمی گیرند و این موارد به حضرت امام(ره) منتسب می‌شود؟


پی نوشت:
1)https://www.isna.ir/print/97110402152
2)https://www.farsnews.com/news/13961117001233
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
دولت باید از طریق درآمد حاصل از افزایش 100 درصدی قیمت حامل های انرژی که 6 سال گذشته صورت گرفت یارانه ها را 4 برابر نماید و توان خرید مردم را افزایش بدهد.
Iran, Islamic Republic of
حراج خانه هاي خالي و احتكاري جهت تعادل در بخش مسكن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مافياي خودرو
United States
...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
13:28
باسلام
افزودن یارانه بدون ایجادوتکمیل کار وتولیدخطای بسیار بزرگی است کشوری مانند ژاپن به خاطر تلاش روز افزون پیشرفت کرده نه یارانه...وبعد باید درکنار هرراهکاری به صرفه جویی اهمیت داددر المان وانگلیس شب هنگام
اکثر خانه هافقط با نوریک لامپ روشن است درمحوطه هاهم از لامپ سنسور داراستفاده می کنند...این مساله این دولت وآن دولت ندارد....
میزان
Netherlands
باهنر: می‌توانیم فرمایش امام برای مجانی کردن برق را عملی کنیم!
شما اینهمه سال مسئول بودید ، چرا نکردید؟
....!1
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
فرمایش امام ره تقطیع وتحریف شده...
حتی درکشورهای اروپایی هم اب و برق نه تنهامجانی نیست بلکه گران است ودربرخی منازل کارتی است با اتمام شارژکارت برق قطع می شود....
Iran, Islamic Republic of
اروپایی گاز و نفت بیکران نداره. بیست برابر یه مواجب بگیر حکومت حقوق یه کارگر عادیشونه.
Iran, Islamic Republic of
اقای دلواپس الان نرخ ساندیس چنده ؟
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
12:21
مطمئن باش بهای این مدل ساندیس نه ازراه خیانت است نه آب به آسیاب دشمن ریختن نه وطن فروشی ونه نان به نرخ روز خوری ونه...شما مواظب باش با پپسی کولا فنا نشوی
Iran, Islamic Republic of
.....
United Kingdom
...
دقت کنیم
Iran, Islamic Republic of
تاریخ را مطالعه فرمایید امام چنین جمله نفرموده اند
ضمن اینکه الان که مجانی نیست این همه اسراف می کنیم به نظر شما اگر مجانی شود چند درصد از مردم خود را ملزم به بستن شیر آب و خاموش کردن برق می نمایند ؟!
Iran, Islamic Republic of
این آقای باهنر، با وجودی که سالها در مجلس و غیره بوده، متاسفانه کاملاً تعطیل است. تا حالا چندین اظهار نظر عجیب و غریب از او شنیده ام که نشان می دهد کاملاً تعطیل است!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همتون یه حرفیو میزنید بعد میزنید زیرش
..
اینهایی که به حرف شما منفی دادن ، معتقدند که همه ی آقایون سر حرفشون هستند . فکر کنم معتقدند که همه چی آرومه و ما چقدر خوشبختیم .
Iran, Islamic Republic of
.....
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
یک سوال
آقای باهنر چطور به این نتیجه رسیدند که وزیر روی دست آقای اخوندی نداریم
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
مگه تهران دکترمغز و اعصاب نداره
برادر عزیز در تابستان اینده با کمبود 8000 مگاوات برق مواجهیم
هنوز دراسانسور گیر نیفتاده ای دیگه از این حرف ها نزنی
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
ای خداااا
ما نیازی به این حاتم بخشی نداریم لطفا قیمت گوشت را کنترل نمایید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
جواد
Iran, Islamic Republic of
...
شمه
Iran, Islamic Republic of
براساس مستندات ایا وعده های که حتی مورد قبول شما نیز هست عملی شد و یا می شود؟
سرور
France
این دوباره پیداش شد؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
نون مردم را آجر نکنید بقیه کارها پیشکشتون
Iran, Islamic Republic of
تکلیف رشوه های کرسنت چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
خب الان 90 درصد جامعه مستمندن...خط فقر3500000 ..کی الان 3500 درامد داره..
Iran, Islamic Republic of
الان به کمالات معنوی رسیدیم؟!
Iran, Islamic Republic of
در زماني هستيم كه اخلاقيات صادر ميكنيم
احمد
Iran, Islamic Republic of
اگر واگرایان می گذاشتند غنی سازی صنعتی انجام شده وبه تعدادنیروگاه هسته ای می ساختند می توانستیم برق را به قیمت بسیار پایین تولیدکنیم ومحرومان برق رایگان دریافت کنند که متاسفانه نگذاشتند
Iran, Islamic Republic of
فقط دكتر احمدي محبوب قدمهاي براي محرومين بر داشت وگرنه مابقي فقط تو فكر كاخ نشينان بودند
Iran, Islamic Republic of
دکتر که با بیشترین درآمدها طبقه مستضعف رو گسترش داد و طبقه متوسط را نحیف کرد و بخشی از طبقه متوسط را به زیر خط فقر برد...
Iran, Islamic Republic of
اورانیومشو از کجا میوردی؟!
Iran, Islamic Republic of
ایران معدن اورانیوم دارد.
Iran, Islamic Republic of
...
مستند
Iran, Islamic Republic of
اکثر مردم الان جزء مستندان هستند. لابد ازفردا برق و اب و مسکن رایگان است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
داری اینا رو برای کی میگی....؟ یه عده در داخل هستن هزار تا سند هم براشون بیاری به لجاجت خودشون ادامه میدن....بزار در جهالت بمونن و بمیرن
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
...
عمار
Iran, Islamic Republic of
-بجای مجانی کردن آب وبرق زحمت بکشید حقوق ودستمزد مردم را با نرخ تورم افزایش دهید،قدرت خرید مردم را تقویت کنید،حقوقها را متناسب کنید.
-به اشتغال جوانان سامان دهید
-آنگاه مردم خودشان هزینه زندگیشان را میپردازندونیازی به اعانه نیست.
Iran, Islamic Republic of
.... .
Iran, Islamic Republic of
اولا امام از آب و برق و اتوبوس مجانی گفت نه فقط برق فیلم سخنرانیش موجوده درثانی شما دیگه کم مونده از نفس کشیدنمونم پول بگیرید بعدشم شما برق و مثل تابستون امسال تو اوج گرما قطع نکنید مجانی کردنش و نخواستیم
Iran, Islamic Republic of
اقای باهنر شما از زنگنه و اخوندی دفاع کردی زنگنه ای که فاجعه کرسنت را بوجود اورد و اخوندی که ریشه مسکن مهر را زد پس نظر نده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
خوب به فرض شما امام فرموده برای فقرا و بی بضاعتها باید مجانی بشه. آیا واقعا برای فقرا و بی بضاعتها بعد از گذشت چهل سال مجانی شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
کلیم
Iran, Islamic Republic of
یک راه حل برای کمک به افراد بیشتر بین این آقایان اینه که اول همه مردم بی کار و بدبخت بشن که بشود به آنها کمک کرد ....
سيد
Iran, Islamic Republic of
سلام
اين شايعات چيه درست مي كنيد ؟ بر فرض اينكه حضرت امام ره هم اين حرف را زده باشند در اين شرايط ويژه كشور آقاي باهنر با كوله باري از تجربه هيچ وقت چنين حرفي نمي زنند ؟
Iran, Islamic Republic of
سید معلومه تامینی ها ....
ب
Iran, Islamic Republic of
قا نون ازکجا آورده ای را عمل کنند مشکلات مملکت حل میشه جناب با هنر؟
خخ
Iran, Islamic Republic of
یه اختلاس کم بشه / مشکل ما حل میشه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
برای ساخت یک نیروگاه 1000مگا واتی به6هزار میلیارد تومن نیازه......200میلیون یورو وزارت ارتباطات برای وارد کردن گوشی موبایل به باد داد.....یعنی معادل یک نیروگاه 500مگاواتی.......بااین نیروگاه می شد برق یک شهر 2میلیون نفری را تامین کرد!!!!!!علی برکت ا..
اگه بقیه اختلاسها راجمع بزنید میشه کل برق کشور را مجانی داد
دوستدارت
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جلو اين دزدي ها رو بگيريد اب برق مجاني پيشكش
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
آیا تمام برداشت شما از حرکت و نهضت امام این است . پس وای به حال ما. حضرت آقا درست فرمودند که در مردم عادی بصیرتی است که برخی خواص از آن بی بهره اند. برای کشدن ترمز انقلاب لازم نیست حتما برانداز یا نفوذی باشی، کاشت بذر اینگونه تفکر و تقلیل آرمان ها به ارزش های صرفا مادی ... خطر ناک تر است.
Iran, Islamic Republic of
....
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
درد بیکاری است که به باهنر فشار می آورد.
چه خبرته اینقدر مصاحبه می کنی؟ به فکر سرای آخرت باش.
کارنشناس
Iran, Islamic Republic of
ایشان بیکار نیست؟!! ....
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس راجع به دانشگاه رفاه و.... بیاناتی نفرمودند؟
Iran, Islamic Republic of
...
ریزبین
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
من یارنه ام رو میخواهم من حقم را که حذف کردین می خواهم اگر این حق به حقم را ندهید هر روز لعنتتون می کنم و سر پل صراط منتظر...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
ایشون شده سخنگوی آمد نیوز !!!!!÷
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Switzerland
دست کم پس این را قبول دارید که امام وعده دادند اب و برق برای قشر محروم مجانی میشود. الان 40 سال گذشته. زمان کمی نیست. ایا در طول این 40 سال برای قشر محروم اب و برق مجانی بوده. اتوبوس مجانی بوده؟؟ حالا اقتصاد به کنار دیگه صحبتش را نکنیم. الان وضعیت معنویاتمون چطوره؟ معنویات داره در جامعه موج میزنه نه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
2
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ان زمانیکه حصرت امام فرمود اری میشد چنین کرد. اما جنگ تحمیلی و مدیریت غلط اداره کردن مملکت اوصاع را پیچانید و از اهدافش انقلاب دور شد. با مدیریت صحیح بلی میتوانست.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
کرسنت -250میلیون رشوه
Iran, Islamic Republic of
اب و برق مجانی پیش کش . تمام مایحتاج اصلی مردم تا هزار برابر گران شده ان وقت حرف بی خود می زنی !
Iran, Islamic Republic of
باریکلا به باهنر که اینقدر بفکر مردمه !!!!!! .....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....