کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آستانه بازی با عمان؛

بازیکنان تیم ملی از قهرمانی در جام ملت‌ها ناامید شدند؟!

30 دی 1397 ساعت 12:02

اینکه سرمربی تیم ملی و شاگردانش به عنوان میدان داران ایران در این تورنمنت خودشان امید به قهرمانی نداشته باشند و به هر دلیلی از نگاه به قله یعنی فتح جام پرهیز کنند، شاید عاقبت خوشی را پدید نیاورد.


گروه ورزشی جهان نیوز، سیدمحمد موسوی نیا: جام ملت های آسیا 2019 برای تیم ملی در حالی شروع شده است که قبل از شروع آن بهترین شرایط برای تیم فراهم شده بود.

برگزاری اردوی آمادگی چند روز قبل از جام ملت ها در بهترین هتل های قطر، انجام چند بازی دوستانه برای آمادگی بازیکنان و شناخت کافی کادر فنی از میزان آمادگی آنان همگی باعث شد که مردم به قهرمانی تیم ملی در جام ملت ها امیدوار باشند.

اما در چند روز اخیرا بعضی از بازیکنان تیم ملی با مصاحبه های گوناگون باعث ایجاد نگرانی در دل هوادران شدند که انتظار دیرین قهرمانی تیم ملی، آن هم با این هزینه های گزاف را به سوی ناامیدی سوق می دهند.

دژاگه: باید قهرمان شوید را از سر بیرون کنید!
اشکان دژاگه بعد از تساوی بدون گل ایران مقابل عراق و همین طور شانس قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفته بود: هواداران باید از سرشان بیرون کنند که باید قهرمان شویم. به دست آوردن قهرمانی واقعاً سخت است. تیم‌های زیادی دنبال قهرمانی هستند. این گونه نیست که راه قهرمانی را برای ما باز کرده باشند. ما به دنبال قهرمانی هستیم و می‌خواهیم بازی به بازی پیش برویم.

از گروه به عنوان تیم اول صعود کردیم و به بازی مرحله یک هشتم فکر می‌کنیم. هر بازی برای ما حکم فینال دارد و باید با تمرکز کامل به مصاف رقبا برویم.

آزمون: هواداران چرا انتظار قهرمانی دارند؟
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با قدردانی از حمایت هوادارن از تیم ملی عنوان کرد همه به جای ایجاد انتظار قهرمانی، به تیم ملی کمک کنند.

سردار آزمون درباره وضعیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به صحبت پرداخت. مهاجم تیم ملی معتقد است انتظارات هواداران برای قهرمانی، فشار را روی تیم ملی زیاد می‌کند به همین خاطر او از هواداران می‌خواهد انتظارات را بالا نبرند و فقط حمایت کنند تا تیم ملی به هدف خود برسد.

کی‌روش: استرالیا؛ ژاپن و کره شانس قهرمانی دارند
پیش از آزمون و دژاگه، کی روش سرمربی تیم ملی هم قبل از اولین بازی ایران در جام ملت ها، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی را از شانس های قهرمانی معرفی کرده بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره این که آیا فشار و استرسی برای قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا روی او وجود دارد، گفت: خیر. تیم‌های ژاپن، استرالیا و کره جنوبی از شانس‌های اصلی قهرمانی هستند با این حال تمرکز ما روی دیدار با یمن است. باید بدانید تیم‌هایی باید اظهار کنند مدعی قهرمانی هستند که هم بازیکن خوب داشته باشند هم بتوانند خوب خود را ریکاوری کرده و آماده کنند و ما فقط بازیکنان خوبی داریم.

مانور یأس در مرحله حساس!
هرچند باید تمرکز جداگانه بر روی هربازی را به فال نیک گرفت و یک اقدام حرفه ای به حساب آورد، اما اینکه سرمربی تیم ملی و شاگردانش به عنوان میدان داران ایران در این تورنمنت خودشان امید به قهرمانی نداشته باشند و به هر دلیلی از نگاه به قله یعنی فتح جام پرهیز کنند، شاید عاقبت خوشی را پدید نیاورد. حداقل انتظار آنست با شروع مرحله حذفی و آغاز مراحل حساس مسابقات، بازیکنان تیم ملی با ناامیدی از انتظار قهرمانی که مردم پس از چهار دهه از تیم ملی دارند سر باز نزنند و روحیه جنگندگی خود را برای ایستادن بر قله آسیا از دست ندهند. قطعا مردم فوتبال دوست ایران اگر همچون جام جهانی 2018 تلاش بی وقفه همراه با امیدواری هرچند بدون کسب نتیجه را نظاره گر باشند، حق را به ملی پوشان خواهند داد اما ارسال پالس های منفی برای عدم موفقیت، در جایی که امیدواری مردم برای موفقیت دوچندان است و کیفیت شرکت کنندگان هم ب مراتب پایین تر از سطح جهانی است، جای توجیهی باز نمی گذارد.


کد مطلب: 666801

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/666801/بازیکنان-تیم-ملی-قهرمانی-جام-ملت-ها-ناامید-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com