چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
به بهانه بازی افتتاحیه جام ملت های آسیا؛

همه چیز درباره بازی افتتاحیه/ رقابتی شاید شگفتی ساز «حالا وقت ماست» با «هرگز نگو هرگز» +تصاویر

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 663435
این دومین میزبانی امارات در جام ملت‌های آسیاست؛ تیمی که هرگز قهرمان قاره نشده و این بار هم برای بالا بردن جام کار خیلی سختی در پیش دارد. امارات در میزبانی قبلی در سال 1996 تا یک قدمی قهرمانی پیش رفت، ولی در ضربات پنالتی بازی فینال مغلوب عربستان شد.
همه چیز درباره بازی افتتاحیه/ رقابتی شاید شگفتی ساز «حالا وقت ماست» با «هرگز نگو هرگز» +تصاویر
گروه ورزشی جهان نيوز، سیدمحمد موسوی نیا: امشب هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2019 در حالی برای دومین بار به میزبانی امارات برگزار می شود که کمیته برگزاری این رقابت ها با پشتوانه مالی فوق العاده در صدد برپایی مراسمی ویژه برای افتتاحیه این تورنمنت قدیمی و معتبر در قاره کهن و جهان است.

این دومین میزبانی امارات در جام ملت‌های آسیاست؛ تیمی که هرگز قهرمان قاره نشده و این بار هم برای بالا بردن جام کار خیلی سختی در پیش دارد. امارات در میزبانی قبلی در سال 1996 تا یک قدمی قهرمانی پیش رفت، ولی در ضربات پنالتی فینال، مغلوب عربستان شد. دومین موفقیت بزرگ امارات در جام ملت‌ها چهار سال پیش در استرالیا رخ داد و این تیم با حذف ژاپن مدعی، توانست به رتبه سوم برسد.
 

 تاریخچه امارت در جام ملت های آسیا  
امارات که به عنوان میزبان در این رقابت ها شرکت کرده مسیر نسبتا آسانی را برای رسیدن به مرحله نهایی و قرارگفتن در بین 24 تیم برتر طی کرده است.

نتیجه هم گروهی امارات با تیم هایی همچون عربستان، مالزی و فلسطین باعث شد که در نهایت این تیم در مجموع 8 بازی با 5برد، 2تساوی و 1باخت به این نقطه مهم برسد.
 
ادوار حضور امارات در جام ملت ها 9 دوره بوده که اولین حضورشان را در سال 1980 تجربه کردند.

بهترین افتخار این تیم به حضور در فینال و نایب قهرمانی در سال 1996 و همچنین کسب جایگاه سوم در سال 2011 بر میگردد.

در مجموع حضور اماراتی ها در ادوار مختلف، 12 برد و 8 تساوی و 16 باخت ثمره تلاششان بوده است.

مسئولان کشوری و ورزشی این کشور با هزینه های سر سام آور یکی از زیبا ترین جام های تاریخ این رقابتها را رقم زده اند؛ و بسیا خوشبین به میزبانی و قهرمانی با سرمربیگری آلبرتو زاکرونی که شاید دو از دسترس نباشد.

مهمتریت و کلیدی ترین بازیکن این تیم عمرعبد الرحمان؛ که به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم نمی باشد.

شعار این تیم در جام ملت ها: حالا وقت ماست
 

تاریخچه بحرین در جام ملت های آسیا
تیم 132 رننکینگ فیفا تاکنون 5 دوره در جام ملت ها حضور داشته که بهترین نتیجه تاریخ این تیم کسب یک مقام چهارم سال 2004 بوده است.
 

عبدالله یوسف مهاجم بوهمیانس جمهوری چک است که در پانزده بازی این فصل چک؛ پنج گل نیز به ثمر رسانده است .

میروسلاو اسکوپ از جمهوری چک هدایت بحرین در این جام عهده دار است. اسکوپ پیش از حضور در بحرین؛ سرمربی یمن بوده و چند باشگاه متوسط در چک را نیز در کارنامه مربیگری خود دارد.

شعار این تیم در جام ملت ها: هرگز نگو هرگز


ورزشگاه زاید ابوظبی بیش از 43 هزار نفر گنجایش دارد و از ساعت 19:30 فردا میزبان دیدار افتتاحیه جام ملت‌ها خواهد بود.


 
مهمانان ویژه
در فهرست میهمانان خارجی افتتاحیه نام های مختلفی دیده می شوند. از جمله مهم ترین انها پیتر سیلورستون، مدیر تجاری باشگاه آرسنال است. کیت هریس، نایب رئیس باشگاه اورتون هم دیگر چهره مهم دعوت شده خواهد بود. همچنین سباستین کو (یکی از مدیران برگزار کننده المپیک لندن)، آرتی داباس، کیت پیلی، پترس پترس (رئیس هواپیمایی امارات)، پائولو بیلینو و دیوید تیلور هم از سوی مسئولان امارات برای حضور در افتتاحیه دعوت شده اند.

داور بازی افتتاحیه
شب گذشته اعلام شد ادهم مخادمه، داور ۳۱ ساله اردنی که دو فصل است در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت می‌کند، داور مسابقه افتتاحیه جام ملت‌های آسیا بین تیم‌های ملی امارات و بحرین که از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه زاید ابوظبی برگزار می‌شود، خواهد بود.


این دوره از رقابت ها که برای اولین بار با حضور 24 تیم برگزار می شود مدعیان اصلی چون ایران، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان و قطر دارد که در این بین باتوجه به آماری که تیم ملی ایران در تاریخ این جام دارد اصلی ترین مدعی این رقابت ها می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *