پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۲۰
علاقه جهانگیری به ایفای یک نقش تا ۱۴۰۰

منتقد «مدیران آویزان» چه موضعی درباره دولت دارد؟/ آقای جهانگیری اصراری به حضور شما نیست

شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 661610
معاون اول روحانی این روزها بازهم موضع انتقادی نسبت به برخی از مسائل کشور اتخاذ کرده است که در برخی از این موارد مستقیما به خود دولت باز می گردد.
منتقد «مدیران آویزان» چه موضعی درباره دولت دارد؟/ آقای جهانگیری اصراری به حضور شما نیست
گروه سیاسی جهان نيوز: شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین مدت زمانی که از دولت دوم روحانی گذشته است، برای مردم یک مطالبه جدی را به وجود آورده است، دیدن فعالیت دولت و لمس کردن و چشیدن ثمرات مثبت آن در زندگی‌شان. اما مشاهده می‌شود در حال حاضر دولتمردان خود منتقد دولت شده‌اند.

در همین راستا رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس قبل از تقدیم لایحه بودجه انتقاداتی را متوجه عملکرد دولت خود کرد. در همین رابطه، «علی اصغر یوسف نژاد»، نماینده مجلس با اشاره به این انتقادات در توئیتی نوشت:« آقای روحانی دیروز در مجلس از دولت انتقادهایی را مطرح کردند که از آن جمله دولت را گرانفروش و پرهزینه، بانکها را ناکارآمد و بنگاه دار و سازمان مالیاتی را ناتان از وصول مطالبات دانست.» 

وی در توئیتی دیگر با کنایه به سخنان انتقادی روحانی نوشت: «کاش ایشان رئیس جمهور می بود و این مشکلات را حل می کرد!!!!»

انتقاد از دولت اما مخصوص رئیس جمهور نیست، «اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت نیز اغلب این روزها در موضع منتقد دولت خود را نشان می دهد.

جهانگیری اخیرا همراه با تقدیم لایحه بودجه به مجلس با اعلام اینکه بودجه دولت گوشت قربانی شده، گفت: «برخی با نفوذی که در ریاست‌جمهوری، سازمان برنامه و بودجه یا مجلس در گذشته داشتند، امروز تبدیل به عضوی ازبودجه کشور شده‌اند وبودجه آنان اگر درابتدا یک‌میلیارد بود امروز ۲۰میلیارد شد.»

همچنین معاون اول روحانی با اشاره به این که مشکلات اقتصادی کشور در سال های متمادی گذشته یکسان بوده و شناخت کاملی نسبت به آنها وجود دارد، گفت: «اگر ما در حل مشکلاتی نظیر کاهش بهره وری یا اصلاح قیمت حامل های انرژی ناموفق هستیم دلیل آن این بوده که یا راه حل خوب و اجرایی نداشته ایم و یا نتوانسته ایم راهکارهای علمی را به خوبی اجرا کنیم.»

جهانگیری پیشتر از مدیران بی انگیزه ای که آویزان کشور شده اند و کارها را پیش نمی بردند انتقاد کرده بود. اما اوج انتقادات معاون اول دولت زمانی بود که بیان کرد حتی اجازه تغییر منشی خود را نیز ندارد.

در همین رابطه، عباس عبدی «کارشناس اصلاح طلب» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «سخنان آقای جهانگیری درباره حدود اختیارات خودش و نیز اعلام اینکه خیلی از حرف‌ها را نمی‌تواند بزند به عنوان اولین واکنش انتقادی آقای جهانگیری در برابر موقعیت خودش در دولت مطرح شده است.»

البته جهانگیری تا به اینجا سعی کرده با اتخاذ مواضعی به نوعی خود را در دولت از نزدیکان روحانی جدا سازد. شاید این موضوع ارتباط زیادی با انتخابات 1400 داشته باشد اما جداسازی جهانگیری از دولت تنها با استعفا و کناره گیری وی از دولت امکان پذیر است وگرنه تا زمانی که معاون اول، معاون اول مانده است، نمی تواند بگوید که ازدولت و عملکرد آن جداست؛ حتی اگر مطرح کند که اختیاراتش آنقدر کم است که حتی نمی تواند منشی خود را تغییر دهد.

 تنها فردی که در دولت بایستی تا سال 1400 باقی بماند شخص رئیس جمهور است وگرنه افراد دیگر می توانند با خواسته خود از دولت جدا شوند. نمونه این روند را در استعفای «مسعود نیلی» مشاور اقتصادی رئیس جمهور به وضوح دیدیم. البته پس از استعفای وی از سوی برخی از دولتمردان مطرح شد که موضوع دلار جهانگیری با تصمیم آقای مشاور انجام شده که نیلی این موضوع را به شدت انکار کرد و از دولتمردان خواست تا صوت جلسه مذکور را منتشر کنند. حالا در موضوع دلار 4200 تومانی میان دولتمردان اختلافاتی اساسی است که کسی این تصمیم را گرفته است و هیچ کسی تبعات این تصمیم غلط را بر عهده نمی گیرد. 

هر چند در آن زمان روزنامه های اصلاح طلب خصوصا روزنامه سازندگی که نهاد رسانه‌ای حزب متبوع جهانگیری است با تصویر سازی وی به عنوان سوپر من وی را ناجی اقتصاد کشور معرفی کرد اما کارشناسان اقتصادی بیان می کنند که دلار معروف به جهانگیری خسارت چند ده میلیارد دلاری به کشور وارد کرد و حتی «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی هم از ابتدا از این سیاست غلط انتقاد کرد.

بنابراین دولت در این برهه زمانی خاص نیازی به منتقد ندارد و بیشتر نیازمند مسئولیتی است که بدون برون سپاری مسئولیت با عملکرد خود مطالبات مردم را برآورده سازد. اینکه فردی تا به انتهای دولت روحانی با این دولت همراه باشد اما خود را منتقد سیاست‌های آن بداند و نشان دهد، یک تناقض بزرگ است. قوه مجریه به شدت امروز نیازمند مدیرانی است که به پیشبرد اهداف اقتصادی کشور کمک کنند و گرنه به قول خود جهانگیری مدیران آویزان یکی از مشکلات اساسی دولت روحانی هستند که «نه شجاعت دارند بگویند ما نمی‌توانیم کار بکنیم و کنار بروند و نه کسی جرأت کنار زدن آنها را دارد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم یادتون میایه ۱۸ میلیارد دلار طلا و ارز رو به قیمت ۴۲۰۰ ریختم به معدهی رانت خواران، سود جویان و چهاردرصدی ها؟؟ حالا جواب تکرارتون رو‌گرفتین؟؟
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری باید پاسخگوی فاجعه اقتصادی بوجود آمده فعلی باشد نه منتقد !
Iran, Islamic Republic of
شما هم جواب همنوایی با دشمن برای شکست برجام رو باید بدی
سرور
Iran, Islamic Republic of
با دشمنان همنوایی کردند.دونفره قدم زدند.و.....
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
برجام شکست خورد زیرا قبل از لغو تحریمها تاسیسات هسته ای را تخریب و بتن ریزی کردید و برگ برنده را از دست دادید.
United States
....
Iran, Islamic Republic of
برجام ازاولم شکست خورده بود.....
قدرت توفانگر را بدانید !!!
Iran, Islamic Republic of

خاتمی هم مرغ توفانی دارند مثل جهانگیری . جهانگیری توفانی کرد عظیم !
دلار 2800 دولت احمدی نژاد را رساند به 19000
مرغ 4500 تومان را رساند به 16800 تومان
بنازم به قدرتتت جهانگیری ولی افسوس ایکاش مادرت اسمتو میزاشت جانگیر . چون خوب جان مردم فقیر و بی پناه را گرفتی .!!!!
Iran, Islamic Republic of
نام جهانگیر در تاریخ ایران جاودانه است مردی که سودای ریاست جمهوری آینده در سر داشت ولی.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فقط بلدن بگن نمیشه خب دیگه چرا میخواین به ملت خدمت کنین....
United States
بهترین خدمت اینا ترک خدمته!!!
United States
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شماها نمي خوايد بازنشسته بشيد
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم چرا وقتی کلمه مدیر آویزان را میشنوم ناخودآگاه یاد مدیرانی می افتم که مدتهاست مرددند بین رفتن از دولت یا ماندن در آن و دست و دلشان هم خوب به طرف کار جدی نمیرود البته خب حق هم دارند چون نگرانند ماندن آنها در دولت به حضور آنها در انتخابات سال 1400 ضربه بزند از طرفی رفتنشان باعث میشود که از خاطرها محو شوند به قول شاعر لاجرم از دل برود آنکه از دیده برفت و.....
Iran, Islamic Republic of
مدیران آویزان به نظر من کسانی هستند که مسئولیت قبول کرده‌اند و الان چند ساله مردد بین رفتن از دولت و ماندن در آن هستند مدیریت کشور از سنگینی آنها کمرش درد گرفته و ناله میکند، نامردها کنار هم نمی وند شاید یک مدیر خدا ترسی بیاید این بار بر زمین مانده را بردارد.
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری ...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.... کاش آنان که اختیار منشی خودشان را ندارند ولی به یک چشم به هم زدنی استاندار عوض میکنند بدون مشورت با وزیر کشور جوابگوی مشکلاتی که پیش آورده اند باشند.