چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۱۱۰
اظهارات شاذ فعال اصلاح‌طلب:

با آمدن رئيسی معلوم نبود چه اتفاقی برای كشور خواهد افتاد/ آمریکا در زمان جنگ ایران و عراق، برای ما اسلحه ارسال کرد/ قفل شدن رابطه با آمریکا تقصیر ایران است

يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 660464
میردامادی گفت: در شرايطي كه ايران با عراق در حال جنگ بود، دولت امريكا براي ايران اسلحه ارسال كرد!
با آمدن رئيسی معلوم نبود چه اتفاقی برای كشور خواهد افتاد/ آمریکا در زمان جنگ ایران و عراق، برای ما اسلحه ارسال کرد/ قفل شدن رابطه با آمریکا تقصیر ایران است
گروه سیاسی جهان نيوز: محسن میردامادی، فعال سیاسی اصلاح طلب که  تحصن مجلس ششم و محکومیت در فتنه 88 را در کارنامه خود دارد، در گفتگو با روزنامه اعتماد، از پذیرش و کنار آمدن آمریکایی ها با انقلاب اسلامی مردم ایران و ماجرای تسخیر سفارت سخن به میان آورده و گفته است: «رابطه ايران و امريكا بيش از آنكه از جانب امريكايي‌ها قفل و غيرقابل حل شده باشد از جانب ما لاينحل شده است!»

هرچند در سابقه اصلاح طلبان حسن ظن و خوش بینی به غرب و خاصه کدخدا یعنی آمریکا موج می زند اما این میزان خلاف گویی تاریخی دبیر کل حزب منحله مشارکت جای تامل دارد.

اظهارات عجیب و مشکوک میردامادی در حالی مطرح می شود که داستان خباثت آمریکایی ها در ماجرای برجام هنوز تازه است و مورد مذمت دولت مورد حمایت آقای میردامادی است. تجربه پرهزینه ای که مهر تائیدی بر تجربیات 80 ساله جنایات این کشور علیه ملت شد اما علی الظاهر افرادی هستند که با عزت و غیرت ملی رابطه ای ندارند و با مزه تر آنکه ائتلاف با روحانی و اعتدالیون را از سر ناچاری معرفی کرده و مصر هستند یک شخص با اعتقادات خاص خودشان در 1400 کاندیدا شود تا سکان کشور را در دست گیرد!

اهم اظهارات میردامادی را درادامه خواهید خواند:

*مرحوم هاشمي در نخستين نشست خبري خود پس از رييس‌جمهور شدن در پاسخ به خبرنگاري كه نظر ايشان را در مورد احزاب پرسيده بود، گفت: «هر كار خوبي كه احزاب مي‌خواهند انجام دهند، ما خودمان انجام مي‌دهيم.» اين نگاه بدان معني بود كه كشور نيازي به حزب ندارد. اين نگاه تا انتخابات مجلس پنجم كه حدود دو سال قبل از پايان رياست‌جمهوري آقاي هاشمي بود، ادامه داشت. در آن انتخابات آقاي هاشمي افرادي را براي حضور در ليست انتخاباتي جامعه روحانيت پيشنهاد دادند كه پذيرفته نشد...زماني كه اين پيشنهاد رد شد، نزديكان ايشان براي حضور در انتخابات اقدام به تاسيس حزب كارگزاران كردند. بعد‌ها تعبير آقاي هاشمي اين بود كه بعد از مخالفت جامعه روحانيت با افراد پيشنهاد شده، ايشان منع خود در مورد تشكيل حزب كارگزاران را برداشته‌اند.

خاتمي تنها رييس‌جمهوري بوده كه نه فقط زباني بلكه به شكل عملي هم در جهت تقويت احزاب حركت كرده است. يكي از برنامه‌هاي آقاي خاتمي پس از پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري توصيه به سازماندهي فعالان سياسي فعال در ستاد‌هاي انتخاباتي خودشان در قالب يك حزب بود و ابتدا قرار بود آقاي خاتمي خودشان ليدر اين حزب باشند، اما در فرآيند تشكيل حزب نظر ايشان به تدريج تغيير كرد و در نهايت خاتمي به اين جمع‌بندي رسيد كه شخصا وارد حزب نشود. بعد از انصراف آقاي خاتمي آن فرآيند منجر به تشكيل حزب مشاركت شد.

*پس از پايان دولت اصلاحات وضعيت تحزب در كشور شيب نزولي به خود گرفت و نگاه رييس‌جمهور وقت نسبت به تحزب در نقطه مقابل آقاي خاتمي قرار گرفت. آقاي احمدي‌نژاد از ابتداي فعاليت خود رويكردي ضد حزبي داشت و در دوره وي اين رويكرد به ساير اركان نيز تسري پيدا كرد و از سال 88 اين رويكرد تشديد شد. به اين دليل مي‌توان دوره 8 ساله آقاي احمدي‌نژاد را دوران برخورد با فعاليت‌هاي حزبي نامگذاري كرد.

*اصلاح‌طلبان پس از انتخابات 88 تحت فشارهاي فوق‌العاده‌اي قرار گرفتند كه امكان فعاليت آزادانه از آنها سلب شد. بنابراين طبيعي بود كه براي بازگشت به انتخابات و احياي نهاد انتخابات كه در 88 به‌ شدت لطمه ديده بود همچنين براي بازگشت عقلانيت از كانديدايي حمايت كنند كه اگرچه اعلام كرده بود، مستقل است ولي سياست‌هايي را كه مورد نظر داشت- مانند حل و فصل مسائل هسته‌اي- همان سياست‌هاي مدنظر اصلاح‌طلبان بود.

*حمايت از روحاني در برابر رييسي قطعا تصميم درستي بود زيرا در صورت انتخاب رييسي معلوم نبود چه اتفاقي براي كشور خواهد افتاد. اما اين حمايت‌ها به معناي تاييد همه تصميمات و اقدامات روحاني در دولت دوم ايشان نيست. آقاي روحاني در دولت دوازدهم به مراتب ضعيف‌تر و پايين‌تر از حد انتظار ظاهر شده و اين واقعيتي غيرقابل كتمان است. درست است كه اصلاح‌طلبان هيچ پيش‌شرطي براي حمايت از روحاني نداشتند اما در هر توافق و همكاري سياسي يك‌سري تعهدات نانوشته‌ اخلاقي وجود دارد كه آقاي روحاني به آنها پايبند نبوده است.

*عملكرد رييس‌جمهور در يك سال اخير به نحوي بوده كه هم پايگاه اجتماعي خود را تحت تاثير قرار داده و هم به پايگاه اجتماعي اصلاح‌طلبان لطمه زده است. با وجود اين نمي‌خواهم بگويم ما در حمايت از روحاني پشيمانيم اما انتقاد جدي به عملكردها هم داريم.

*همه مشكلات موجود بر عهده دولت نيست بلكه عوامل مختلف داخلي و بين‌المللي نيز در پيدايش شرايط فعلي تاثيرگذار بوده‌اند؛ به عنوان مثال روي كار آمدن ترامپ كه پديده‌اي نادر و غيرقابل پيش‌‌‌بيني در عرصه سياسي جهاني است.

*تيم تصميم‌گير اقتصادي دولت تيم دوره بحران نيست. ما امروز در بحران اقتصادي هستيم و براي حل اين بحران نياز به تيم مديريت بحران داريم.

*نااميدي كه امروز جامعه به آن گرفتار شده فقط منبعث از عملكرد دولت نيست. شرايط به گونه‌اي نيست كه مردم بگويند از قوه قضاييه راضي هستيم اما از دولت نه؛ ‌يا بگويند از مجلس راضي هستيم اما از دولت نه. متاسفانه اركان مختلف حاكميت در شكل‌گيري اين يأس نقش داشته‌ و دارند. در واقع ما يك دوره 40 ساله را با فراز و نشيب‌هاي مختلف پشت سر گذاشته‌ايم و حاصل اين 40 سال وضعيت امروز است. اگر مي‌خواهيم شرايط را اصلاح كنيم بايد سياست‌ها و عملكردها در دهه‌هاي گذشته را نيز مدنظر قرار دهيم.

*هسته سختي كه توسط آقاي حجاريان مطرح شده يا پارلمان اصلاحات كه برخي ديگر به آن اشاره كرده‌اند يا بحث تشكيلات فراگيري كه در اين مصاحبه بارها به آن اشاره كردم، تفاوت چنداني با يكديگر نداشته و در اصل يكي هستند تشكيلات جديد اصلاح‌طلبان بايد 3 ويژگي داشته باشد: نخست دموكراتيك باشد. دوم صداي اصلي اصلاح‌طلبان باشد، به آن معنا كه فراگيري اين تشكيلات به حدي باشد كه وقتي حرفي مي‌زند، آن حرف، حرف اصلي اصلاح‌طلبان تلقي شود. ويژگي سوم آن است كه كارآمد باشد. حال به تشكيلاتي با اين 3 ويژگي هم مي‌توان لقب هسته سخت داد، هم مي‌توان آن را منبعث از يك پارلمان يا مجمع عمومي اصلاح‌طلبان دانست. تشكيلاتي با اين 3 ويژگي حلقه مفقوده جريان اصلاحات است. تا زماني كه اصلاح‌طلبان شكل‌گيري يك تشكيلات فراگير را جدي نگيرند با در اختيار داشتن تمام كرسي‌هاي قدرت نيز كار ويژه‌اي نمي‌توانند انجام دهند.

*شعار اعتدال روحانی بيانگر يك جريان و تفكر سياسي در جامعه نيست بلكه معرف يك روش در مديريت و اعمال سياست‌هاي مورد نظر است، سياست‌هايي كه مي‌تواند اصلاح‌طلبانه نيز باشد. اما اصلاح‌طلبي در جامعه يك جريان فكري مستمر با عقبه تاريخي طولاني است. اصلاح‌طلبان انتقادات جدي دارند ولي كليت نظام را قبول داشته و بناي اصلاح آن را دارند.

*شعار اعتدال آقاي روحاني در برابر تندروي‌ها و رفتارهاي غيرعقلاني دوران احمدي‌نژاد معنا پيدا مي‌كند. در نتيجه ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتداليون براي انتخابات‌هاي آتي اصولا معني و مفهوم ندارد. اگر منظور از ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتداليون، ائتلاف با اصولگرايان ميانه‌رو و معتدل است من آن را بي‌ثمر و حتي منفي مي‌دانم و فكر مي‌كنم چنين كاري اثر منفي بر پايگاه اجتماعي اصلاح‌طلبان خواهد داشت. اصلاح‌طلبان از امروز بايد حرف خود را زده و موضع‌گيري خود را داشته باشند، هرچند ممكن است در اين مسير در مواردي با اصولگرايان معتدل هم‌جهت شوند اما ائتلاف نه‌ تنها ديگر آورده‌اي براي هيچ‌يك از دو جريان به همراه ندارد بلكه موجب ريزش بيش از پيش پايگاه اجتماعي‌شان مي‌شود.

*شركت در انتخابات يك قاعده است نه يك واجب سياسي و طبعا هر قاعده‌اي استثنا هم مي‌تواند داشته باشد. لذا اصلاح‌طلبان مي‌پسندند كه در انتخابات شركت كنند، اما اگر تصور كنيم كه اين قاعده هيچ‌وقت استثنا نخواهد داشت، اشتباه كرده‌ايم. به عقيده من اكثريت قوي اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 90 مجلس كه تحت تاثير حوادث انتخابات سال 88 برگزار شد، شركت نكردند. امروز كه به آن زمان نگاه مي‌كنيم نه ‌تنها آن تصميم را اشتباه نمي‌بينم بلكه عزم اصلاح‌طلبان براي عدم شركت در انتخابات سال 90 همچنين حوادث سال 88 شرايطي را به وجود آورد كه منجر به پيروزي روحاني در سال 92 شد هر چند اين يك استثنا بود.

*دليل ائتلاف ما با روحاني در سال 92 آن بود كه بايد در انتخاباتي شركت مي‌كرديم تا از 88 عبور كنيم زيرا نگران بوديم كه نهاد انتخابات براي هميشه از دست برود. آن ائتلاف براي احياي نهاد انتخابات بود و به نظر من كار كاملا درستي بود. ما آن شرايط را پشت سر گذاشته‌ايم و بايد براي 1400 كانديداي اصلاح‌طلب داشته باشيم.

*من هم شنيده‌ام كه مي‌گويند، مشكلات ما با امريكا از زمان تسخير سفارت اين كشور آغاز شد اما من نمي‌دانم كساني كه چنين اظهارنظري مي‌كنند چقدر درباره روابط ايران و امريكا مطالعه داشته‌اند. اشغال سفارت امريكا در سال 58 رخ داد. در سال 1365 رونالد ريگان، رييس‌جمهور امريكا با فرستادن مك فارلين به تهران و ارسال كتاب مقدس، كيك و كلت براي دولت وقت، رسما به دولت ايران اعلام كرد ما آماده‌ايم فصل جديدي در روابط دو كشور آغاز كنيم. 3 هديه‌اي هم كه فرستاده بود 3سمبل براي حوزه‌هاي مورد علاقه طرفين بود. در همان زمان در شرايطي كه ايران با عراق در حال جنگ بود، دولت امريكا براي ايران اسلحه ارسال كرد. اگر اشغال سفارت باعث تيره و تار شدن روابط ايران و امريكا شده، چطور ريگان كه يكي از راديكال‌ترين روساي جمهور امريكا و از حزب جمهوريخواه بود چنين اقدامي را انجام داد؟ امريكا با اين اقدام در همان دهه 60 عملا اعلام كرد، وقايع گذشته را به تاريخ سپرده است و مايل است مشكلات با ايران را حل و فصل كند اما اين ايران بود كه براي چنين كاري تمايل نداشت. پس از ريگان نوبت به كلينتون رسيد. در دوره رياست‌جمهوري وي خانم آلبرايت، وزير خارجه وقت امريكا بابت كودتاي 28 مرداد 1332 از مردم ايران عذرخواهي كرد، خود كلينتون هم به سياست‌هاي اشتباه گذشته امريكا در قبال ايران اذعان كرد و زماني كه آقاي خاتمي به عنوان رييس‌جمهور ايران در نشست سالانه سازمان ملل شركت كرد، تلاش خود را كرد تا با آقاي خاتمي ديدار كند اما باز هم اين ما بوديم كه حاضر به تعامل نشديم. در دوران اوباما نيز اين اتفاقات افتاد اما باز هم ايران حاضر به بهبود روابط نشد. اين شواهد نشان مي‌دهد كه مشكلات امروز كشور ما با امريكا منبعث از اشغال سفارت نيست بلكه دلايل ديگري دارد. قصه اشغال سفارت شباهت بسياري به قصه انقلاب دارد. امريكا در ابتدا مخالف انقلاب بود اما با گذر زمان آن را پذيرفت و درباره سفارت نيز داستان چنين است. رابطه ايران و امريكا بيش از آنكه از جانب امريكايي‌ها قفل و غيرقابل حل شده باشد از جانب ما لاينحل شده است. دليل اين اتفاق هم آن است كه عده‌اي در داخل معتقدند، منفعت وجود دشمن خارجي مثل امريكا بيش از منفعت عدم دشمني با آن است.

*من همان زمان در يك مصاحبه گفتم كه اين تحصن يك اعتراض با صداي بلند است براي ثبت در تاريخ. اعتراض به بي‌خاصيت كردن و از راس امور به پايين كشيدن مجلس. مقايسه‌اي بين مجلس ششم و مجلس هفتم كاملا نشان مي‌دهد، مجلس از كجا به كجا تنزل داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبا رسماً اوردوز کردن!!
Iran, Islamic Republic of
مگه آسمون جای بدی است؟! خصوصا روی ابرا !
Iran, Islamic Republic of
چه باید گفت در مورد کسانی که برای تطهیر دشمن، دروغ میگویند ؟!
آقای میردامادی ! آلبرایت کی از ایران بابت کودتای 28 مرداد عذرخواهی کرد؟! آمریکا به دلیل خوی استکباری اش به هیچ وجه عذرخواهی نمیکند! حتی در مورد بمباران اتمی ژاپن که 250 هزارنفر را کشت هم مذرتخواهی نمیکند ! کاری که امریکایی ها در این موارد انجام میدهند صرفا ابراز "تاسف" است نه معذرخواهی ! خانم آلبرایت هم صرفا به دست داشتن امریکا در آن کودتا اعتراف کرده و فکر میکنم ابراز تاسف کرده بود ! همین !
اصلا امریکا تا نیروهایی مثل شما در کشورهای هدف دارد چه نیازی به عذرخواهی دارد ؟! شما به دروغ میگویید عذرخواهی کرد و او را بزک میکنید ... و قراردادهای استعماری تحمیل میکنید ...

راستی یکی از جک های این سخنان این بود که گفته بود در دولت اصلاحات چون هوادارن انتخاباتی آن رئیس دولت تشکیل حزب دادند(مشارکت) و آن حزب از طرف دولت حمایت شد ، پس دولت اصلاحات طرفدار تحزب بود !!! آقای میردامادی از این حمایت از احزاب در زمان شاه هم داشتیم ! نداشتیم ؟!
Iran, Islamic Republic of
استاااد...وزیر امورخارجه اش در زمان آقای کلینتون در مورد دخالت در امور ایران در سال1332 عذر خواهی کرد/
Canada
آقای میردامادی!
اگر رئیسی میآمد معلوم نبود چه میشد ولی الآن که قدرت 6 ساله که دست شماست معلومه که کشور را نابود کردید. اقتصاد را فلج کردید. دستاوردهای دانشمندان ما را از بین بردید. کشور را در معرض جنگ قرار دادید. ارزش ریال ایران را به صفر رساندید. پاسپورت ایران را بی اعتبار کردید. دزدی و چپاول را سرلوحه کار خود قرار دادید .....
Iran, Islamic Republic of
خب چرا رفرنس نمیدهید ؟! لینک خبر "عذرخواهی" او را منتشر کن.
هیچ کدام از مقامات رسمی امریکا نه در این مورد و نه در هیچ مورد دیگری عذرخواهی نکرده اند ...
منتظرم برای اثبات ادعایت، لینک خبر عذرخواهی مقامات امریکا از ایران را بگذاری!
Iran, Islamic Republic of
آقایی که ادعا میکنی وزیر خارجه آمریکا در مورد دخالت در امور ایران عذرخواهی کرد، یا نمیدانی یا خود را به ندانستن زده ای! آن چیزی که آلبرایت در سال 2000 گفت صرفا اعتراف به نقش داشتن آمریکا در کودتا بود (چیزی که همه میدانستند!) اما جالب است با وجود اعتراف به نقش داشتن در کودتا عذرخواهی نکرده اند هنوز ! اما غربگرایان داخلی همین اعتراف به جنایتشان را عذرخواهی ترجمه میکنند و دشمن را بزک میکنند ! جالب است بدانید امریکا در موارد مشابه هم به هیچ عنوان عذرخواهی نکرده مثلا حمله به هواپیمای مسافربری ایران ، کشتار هیروشیما و ...

استکبار را بشناسید...
Iran, Islamic Republic of
امریکا به فرمانده ناو ویلسنز که هواپیمای مسافربری ما را با 290 سرنشین در خلیج فارس سرنگون کرد مدال افتخار دادند این یانکی ها اهل عذرخواهی نیستن .
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
چطور معلوم نبود
فوقش دلار ۵۰۰۰تومان می شد دیگه !!!
مگه خودتون نمی گفتین که اگه رئیسی بیاد دلار ۵۰۰۰ تومن میشه !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
رئیس شون خراب کرده !
حالا هی اگر و مگر می کنن تا آبروشو بخرن !!!!!!
اگه رئیسی بود فلان می شد و بهمان میشد
Iran, Islamic Republic of
من می تونم پیش بینی کنم اگه رییسی می آمد چه میشد: اوضاع خیلی بهتر از این بود که روحانی سر مردم آورد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بر فرض (محال )درست بودن همه صحبتهای ایشون، باید خاطر نشان کرد که علت زدن زیر برجام توسط آمریکاییها چی بود آیا باز ایران مقصر بود که آمریکا به تعهداتش عمل نکرد!!!!!!
من از بیگانگان دیگر ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد
سرور
Iran, Islamic Republic of
بله آن آشنا.
Iran, Islamic Republic of
اصلا حرف های این آقا ارزش خواندن ندارد ...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان تمامیت خواهانی هستند که هر چه درو کنند باز هم می گویند کم است. وزر و معاونانشان ، استانداران فرمانداران، بخشدارها، دهیارها، روسا و مدیران کل همه حوزه های اقتصادی فرهنگی سیاسی ورزشی اجتماعی و ... همه و همه از اصلاح طلبان انتخاب شده اند. حتی اگر توانسته اند نگهبان دم در را هم از اصلاح طلبان انتخاب کرده اند باز هم می گویند کم است روحانی کم به ما داده است. حالا هم که کار خراب دولت درآمده می گویند ما که در دولت کاره ای نیستیم. واقعا خیلی رو دارند.!!!
Iran, Islamic Republic of
جالبترین بیان ایشان اعتراف به پدید آمدن جو ناامیدی در جامعه است که محصول انتخاب این آقایان است ظاهرا دایره دلواپسان آنقدر گسترده شده که دامن امثال میردامادی را هم گرفته و آنها که زودتر دلواپس بوده اند عاقلتر به نظر میرسند.
انصاری
Iran, Islamic Republic of
..
fajr47
Iran, Islamic Republic of
حالش خوب نیست ...
عباس پیرامن
Iran, Islamic Republic of
آقای میردامادی اگر نمی داند حتما بررسی کند که آمریکا و دولتمردان آن پس از راه اندازی جنگ بین دو کشور با خوردن از توبره و آخور نهایت استفاده از آب گل آلود موجو درا می برند و این نکته ای است که متاسفانه روشنفکر مابان ما آنرا نمی بینند
جیحون
عده‌اي در داخل معتقدند، منفعت وجود دشمن خارجي مثل امريكا بيش از منفعت عدم دشمني با آن است.
والا ماهم همینو میگیم.
Iran, Islamic Republic of
تو ...
Iran, Islamic Republic of
مسلّماً تحرب و حزب گرایی خوب است ! فقط در صورتیکه هاشمی پرستان خروجی آن باشند!....
Iran, Islamic Republic of
دلبستگان شیطان بزرگ هنوز به امریکا امیدوارند؛اصولا گویا بلندگوی شیطان هستند.ایران فروشی شما در 88نمایان شد.مهره سوخته شیطان بزرگ بسیار پر رو هستند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
خوبه الان وضع مملکت مشخص شده است:
1- دلار 20000 هزار تومان
2- قیمت گوشت،مرغ،تخم مرغ الی ماشاا...
3- برجام
4- FATF
5- برنامه سند 2030
6- اخراج و بازداشت سفرا و کارداران
7-بازگشت عزت به پاسپورت(حادثه فردوگاه جده،منی،فرودگاه تفلیس و...)
8- توهین هر از گاهی رئیس جمهور به مردم(دروغگو،برو به جهنم،بی شناسنامه، کلاغ و...)
................................
..............................
.......................................
.......................................
........................................
.................................................
.................................
Iran, Islamic Republic of
با آمدن رئيسی معلوم نبود چه اتفاقی برای كشور خواهد افتاد؟ اما با آمدن روحانی وتیم کارگزاران واصلاح طلبان مردم کاملا می بینند وحس می کنندکه چه اتفاقی افتاد وتا آخر دولت خواهد افتاد فعلا که گرانی افسارگسیخته واقتصاد فلج وسفره 85 درصد جمعیت کشور به یک چهارم سال قبل رسیده در حالیکه تازه یکسال از دور دوم ریاست جمهوری شما می گذرد.
امروز کارکنان دولتی وغیردولتی وکارگران بازنشسته ها شرمنده خانواده هایشان هستند وبه اشتباه انتخاباتی شان فکر می کنند در احمدی نژاد در سال آخر دور دوم گرانی و تورم شروع شد .
یک تارموی این سیدبزرگوار می ارزد به کل وجود نداشته... طلبان خائن..........
Iran, Islamic Republic of
سید منظورت خاتمیه؟!
خخخ.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی که خودش در فتنه 88 خیانت کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ممد خاتمی فتنه گر....
Iran, Islamic Republic of
...
خدا به دور کنه خاتمی اولاد معصومین باشه ...اولاد معصومین به کشورشون خیانت نمیکنن ...با نامحرم دست نمیدن وهزارتا کار دیگه ....بر مرگ خاین ومنافق
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه تازه از زندان بخاطر فتنه 88 آزاد شده ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای این شخص (میر دامادی) با این فکر ش
Iran, Islamic Republic of
یکی نیستن یه جماعتی هستن
Iran, Islamic Republic of
آمریکا برای منفعت مالی و اهدافی بسیار کثیف به مردم خودش ماری جوآنا، الکل و اسلحه میفروشه و به جون یکدیگر میندازشون. فکر کن الکل بخوری مواد مخدر بکشی عقلت زائل بشه اسلحه هم دستت باشه!
تو که اینقدر خاطرخواه امریکا بودی چرا 6 ذی الحجه سال 66 اصرار کردی که باید پرچم آمریکا جلوی شهرداری مدینه به آتش کشیده بشه؟! ...
حسین
Iran, Islamic Republic of
کمر مردم شکسته و با این وضعیت اقصادی خیلی جالب همین افراد با این خیالهای واهی تو مملکت هستند دارند خودشون و ارضاع می کنند


Iran, Islamic Republic of
من براي به اصطلاح اصلاح طلب متاسفم كه اين ادم هاي معلومالحال نظريه پردازشون هستند.(شما جيب ما رو نزنيد بقيه اش پيش كش.)شما كشور را نفروشيد درست كردن پيش كش....
عباس
United Kingdom
البته میفهمیم آقای میردامادی چی میفرمان ولی نمیفهمیم چرا یه جو جرات ندارد بازگشت به اصل خودشو صریحا اعتراف کند!!!!
java
Iran, Islamic Republic of
واقعا از جهان نیوز توقع نداشتیم مهملات یک ذهن رو منتشر کنه...
Iran, Islamic Republic of
چرا نزاره / اتفاقا باید بزاره مردم بفهمن اینا کی ان
حسين
Iran, Islamic Republic of
رو نيست اينكه اينا دارن . صد رحمت به سنگ پا.
Iran, Islamic Republic of
خدا را شكر اقاي رييسي انتخاب نشدند.وگرنه دلار به بيست هزار تومان ميرسيد.توروم به 200درصد ميرسيد و براي نادان جلوه دادن مردم ميگفتند تورم 18.5درصده. و خيلي دروغ پردازي هاي ديگر...واقعا به نظر شما خوب شد كه نشد.......
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر حجت الاسلام دکتر رئیسی انتخاب نشد وگرنه همه خرابکاری ها و ندانم بکاری دولت یازدهم و خروج امریکا از برجام به گردن ایشان می افتاد.
Iran, Islamic Republic of
ننگ و نفرین بر منافقان بی شرم ، لعنت خدا بر خائنین کشور و نظام ، همان خائنینی که غائله مجلس ششم را بپا کردند و استعفا دادند ، همان هاییکه غائله و فتنه سال 88 را بپا کردند و کشور و مردم را دچار چالش کردند و ضربه سنگینی به کشور وارد کردند . لعنت خدا بر خائنین ِ نفوذی دشمن در بدنه دولت و مجلس .
Iran, Islamic Republic of
طرف توهم زده از یک نفر که بر علیه کشورش اقدام کرده و و طرفدار دشمن هست انتظار بیشتری نمیشه داشت
در دوره اصلاحات مجلس و دولت دستشون بود تو سر وکله هم میزدن و مطن فروشی که مشکلات هسته ای از اونجا شروع شد الانم که دولت و مجلس و شوراها دستشونه عرضه کار کردن ندارن فقط نق میزنن و تخریب در انتخابات شوراها که دست خودتون بود شورای نگهبان هم کاره ای نبود چه تاجی سر مردم زدین که دم از انحصار و نذاشتن و ..... میزید عرضه انتخاب یک شهردار با کفایت رو ندارین بقیه پیش کشتون
میر دامادی وامثال او هر طور که خواسته اند فکر کرده اند وفتنه گرانی مثل او عددی نیستند که گفته آنها اعتبار وارزشی داشته باشند .در قران نیز یاوه گویان مذمت شده اند .
Iran, Islamic Republic of
آقای میرداماد کار به این سادگیها که شما فکر میکنید نیست ؟ مشکل ایران با آمریکا در مبارزه دو تفکر متفاوت است.
Romania
رفیق سابقه شو نداری. زیر نظر خویینی ها در تسخیر جاسوسخانه امریکا حضور داشت ولی در جبهه همراه 150 شهیدشون دیده نشد. بعدش در قضیه حج خونین جای پاش دیده شد و بعد به دستگاه شیخ اکبر بسته شد و ناگهان برای ادامه تحصیل سر از انگلیس در آورد و متحول! شد همچنانکه مرادش یعنی موسوی خویینی ها متحول!! شده بود. به این سادگیها هم نیست
Iran, Islamic Republic of
این قبیل اظهار نظر ها مقدمه چینی برای سلسله آشوب های سال ۹۸
اینها میخوان اول بگن نظام ما با آمرسکا مشکل داره
بعد بگن روحانی میخواسته این مشکل رو حل کنه
بعد بگن نظام به رییس جمهور اختیار نداده
در مرحله آخر همه مشکلات تقصیر نظام در نتیجه مردم بریزن توی خیابون
Iran, Islamic Republic of
جالبه این آقا از تسخیر کنندگان سفارت آمریکا بود و الان تقصیر قفل شدن رابطه میان ایران و آمریکا را ایران می داند...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
حالا از خدا و اهل بیت مدد نمی گیرند ...هچ .این حمقاء از تاریخ هم عبرت نمی گیرند.....
آمریکای مهربونم !
Iran, Islamic Republic of
آمریکا توی جریان انقلاب مستشار می فرسته تا مردم کف خیابان قتل عام بشن

انقلاب که پیروز میشه یهویی با حمایت آمریکا مثل قارچ گروهک های تروریستی بدتر از داعش رشد می کنه و 17 هزار نفر فقط بوسیله این گروهک ها ترور و شکنجه میشن

با پیروزی انقلاب کشور رو در حالیکه حتی گندم کافی برای خوردن نیست تحریم می کنه

در جنگ با تمام قدرت اجماع جهانی بر علیه ایران بوجود میاره و با ما وارد جنگ میشه

بعد شما با کمال وقاحت میایی و میگی آمریکا زمان جنگ به ما اسلحه میداد؟!
آقای به ظاهر محترم ، اون حافظ اسد بود که به ما اسلحه میداد تا بجنگیم ، پدر همین بشار اسد تنها حامی ما در جنگ تحمیلی بود و این سلاح ها بصورت مخفی وارد ایران میشد
حافظ اسد تنها حامی ایران در جنگ تحمیلی بود
Iran, Islamic Republic of
اون حافظ اسد بود که برای ما اسلحه می فرستاد
فقط یک قلم در زمان جنگ برای ما 60 هزار قبضه کلاشینکف همراه خودش به ایران آورد

حالا شما فداکاری حافظ اسد رو به حساب آمریکا میزاری؟
Iran, Islamic Republic of
یه کم تاریخ بخون
امام بزرگوار ما فرمودند درسته که ما دست امریکا ومتحدانش را از این کشور کوتاه کردیم ولی افرادی مثل شما که ارزوی دوستی با این خون اشام رو دارید هرگز ما از دست اینها خلاصی نداریم.... این باصطلاح روشنفکرا....
حسین
Iran, Islamic Republic of
خدا ریشه نفوذی های خود فروخته را از این مملکت کم کند انشاالله
Iran, Islamic Republic of
....
سلام
Germany
راست ميگه بنده خدا معلوم نبود ولى روحانى كه معلومه پدرجان از زمان مادها وضع به اين بدى نبوده است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اینها یک مشت.... هستن که ژست روشن فکری گرفتن اینها دوست دارن نوکر غربی باشن...
Iran, Islamic Republic of
نظرات ایشان چرند و پرند است بیچاره ملت ما که این افراد کاره ای بوده یا هستند
Iran, Islamic Republic of
امریکا داشته پدر این ملتو درمیاورده / میگه سلاح میداده به ما!!!!!!
اره اون یکی جنگنده میداده
یکی دیگه تانک میداده

پس فردا میگن خود شاه خواست انقلاب بشه وگرنه امام کاری نکرد!
Romania
سوابق ایشون از آغاز انقلاب، واقعه حج خونین و بعد تحصیلات در انگلیس را بنویسید بقیه اش را مردم خودشون متوجه میشن
Iran, Islamic Republic of
تو آخر سر پیازی ته پیازی چکاره مملکتی آخر پاییز هم اومد جوجه ها را هم شمردن خجالت داره گوشت خریدم کیلویی 68000تومن اونم از مرغ و لبنیات و چه و چه ... با چه رویی حرف می زنی خدا وکیل اینا را انصافا باید دادگاهی کرد حالا رییسی که نشد روحانی که شد رییس جمهور مملکت با تراکتور شخم زد از رو سیایی دست پیش می گیرین که پس نیفتین شما اصلاح طلبان غرب گرا.
Iran, Islamic Republic of
"حمايت از روحاني در برابر رييسي قطعا تصميم درستي بود زيرا در صورت انتخاب رييسي معلوم نبود چه اتفاقي براي كشور خواهد افتاد."از نظر این جماعت مسافرت با راننده ای که حتما ماشینو میفرسته ته دره بهتر از راننده ای که احتمال داره واژگون کنه چون از خودشونه.میخوان ماشین مال اونا باشه.ولی اینا اساسا سوار اون ماشین نمیشن به همین خاطر در تصادفات اقتصادی خطری اونا تهدید نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
دوستان جهان نیوز خوان اصولگرا ی افراطی ذیل مطلب میردامادی آرزوهای بزرگ خودشان را کامنت می کنند اما ایراد سخنان میردامادی بصورت معقول و منصفانه چیست ؟ اینکه مردم با وجود شناخت اندک از روحانی به اعتبار مرحوم هاشمی و سید محمد خاتمی با ایشان رای دادند نشان دهنده میزان تمایل مردم به اصلاح طلبان است نه غیر از این . اینکه عده ای دشمنی با آمریکا را به نفع جناح خودشان می دانند را که نمی شود انکار کرد . شرایط اقتصادی فعلی به علت تحریم ها یا ترس از تحریم ها ایجاد شده والا چرا تا قبل از خروج ترامپ از برجام خبری نبود ؟ نرخ تورم کنترل شده بود و سپرده ای بانکی با کاهش پله ای نرخ سود به سمت تولید در حال هدایت شدن بود کی در این 40 سال توی این مملکت همه چیز گل و بلبل بوده که حالا بخواهد باشد ؟ چنانچه رئیسی رای می آورد می توان فقط تصور کرد که اوضاع به شدت بدتر از حالا بود و اینکه جوگیر شدگان جهان نیوز خوان سراب می بینند که مثلا دلار می شد 5 هزار تومان خوب بهتر از 10 هزار تومان فعلی است موجب انبساط خاطر می شود البته فرض بر محال ، محال نیست .
Iran, Islamic Republic of
اگر چرخ سانتریفیوژ را به چرخ اقتصاد گره نمی زدند و توقعات کاذب از برجام در ذهن مردم ایجاد نمی کردند با خروج ترامپ از برجام هم هیچ اتفاقی نمی افتاد.
Iran, Islamic Republic of
از وقتی که سود سپرده های بانکی کاهش یافت حجم نقدینگی به بازارهای ارز و سکه و مسکن و خودرو و غیره هجوم آورد و اوضاع اقتصاد بهم ریخت .
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی قیمت گوشت کیلویی 80 هزار تومان و مرغ کیلویی 14 هزار تومان شده و این بخشی از سوء مدیریت دولت است و به برجام هیچ ربطی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا شما اصلاح طلبها از پررویی و وقاحت بیش از حد رنج میبرید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
France
تا حدود زیادی مقصر ما بودیم که نتوانستیم بعد برجام در زمان حتی اوباما فضا را ارام کنیم ک حد اکثر استفاده را برای بلند مدت برنامه ریزی کنیم . ....
Iran, Islamic Republic of
برجام بی فرجام ثابت کرد که هسته ای هم بهانه بود و اصل نظام نشانه بود.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
علی قزوینی
Iran, Islamic Republic of
ایشان همونی بوده که از دیوار سفارت خانه منظورم لانه جاسوسی امریکا بالا رفته بود؟! اصلاح طلب که چه عرض کنم ؟1تجدید نظر طلبان
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
آره منم یادمه یه بار ناو هواپیمابر وسنسنس یه موشک برامون ارسال کرد منتها یه خورده زیادی فرستادنش بالا خورد به هواپیمای مسافربریمون!!!!
جلال
Iran, Islamic Republic of
مفلوک تر از تفکر اصلاح طلبی ندیدم خود امریکائی ها به جنایتکار بودن خودشون اعتراف دارند تاریخ بشریت وحشی تر از دولتمردان آمریکا به خودش ندیده تنها استفاده کننده بمب اتم بر روی مردم در طول تاریخ همین وحشی ها بودند آن وقت این فرد اصلاح طلب میگه آمریکائی ها دوست ما هستند!!!1
Iran, Islamic Republic of
بابا حرفهای این فرد رو که توفتنه ثابت کرد هدفش مثل خیلی از اصلاح طلبها بر اندازیه رو هی بالا و پایین می کنین و راست و دروغش رو در میارین که چی بشه....
Iran, Islamic Republic of
یعنی این آقانمی دونه تسلیحاتی که ایران تهیه می کردبادلال وواسطه بود...؟؟!!!!!
Denmark
اقای میرداماد واقعا شما نمیدانید اخنلاف غرب با ما برسر منافع نیست بلکه اختلاف آنها با ما اختلاف مبنایی است .برادر عزیزچرا مغلطه می کنید موضوع ارسال سلاح وهدایا از طرف امریکا در سال 65 به دلایل زیربود1- امام آن سال را سال پیروزی نامیده بود2- حکومت صدام دیگر تاب وتوان مقابله با رزمندگان اسلام را نداشت 3-امریکا ییها می خواستند با ایجاد رابطه و در نهایت مذاکره با ایران از سقوط صدام جلوگیری و نهایتا جنگ بدون برنده پایان یابد وایران به عنوان یک الگو مبارزه در منطقه و جهان مطرح نشودو صدام نیز از این مخمصه بیرون بیاید4- جلوگیری از صدور انقلاب ، در پایان سئوالی که مطرح میشود این است که ایران درنهایت در سال 67 قعطنامه را قبول کرد وبه نوعی صلح را پذیرفت برای پاسخ به این سئوال باید برگردیم به قبل از سال 65 درآن زمان ایران شرط پایان جنگ را معرفی عراق به عنوان متجاوز وآغاز کننده جنگ و پرداخت غرامت ودرنهایت سقوط صدام قرار داده بود .اما ائتلاف غرب و کشورهای عرب حامی صدام ودرمجموعه کلیه کشورهای که مخالف نظام اسلامی ایران بوده اند هیچ گونه امتیازی به ما نداده ( سازمان ملل هم تاآن زمان هیچ قعطنامه ای به نفع ما صادر نکرده بود ) درنهایت ایران با اتکا به خداوند و رهبری امام و روحیه شهادت طلبی زرمندگان توانستند در سال 64 باتصرف بند مهم و سوق الجشی فاو (نتها بندر ی که عراق داشت ) دشمنان را ار خواب بیدار نمایند بعد آن هم در سال 65 ایران در عملیات کربلای 5 (سه ماه طول کشید) به پنچ کیلومتری بصره برسد و همین در عملیات و اراده امام ، مسئولین ، مردم و رزمندگان باعث شد که درتیرماه 66 سازمان ملل غلی رغم میل باطنی با تصویب قعطنامه 598 که در ان امتیازاتی به ایران داده شد خواهان پایان جنگ شد که در نهایت ایران به دلیل ورود مستقیم امریکا در جنگ ( زدن اسکلهای نفتی و هواپیمای مسافربری و...) و سایر دلایل دیگر درتیرماه 67 قعطنامه 598 را قبول کند
احسنت
احسنت اگر یه کم وجدان داشته باشن حتما می پذیرن
Sweden
اینا دیگه چقدر رو دارند!!!
یحیی
Iran, Islamic Republic of
...
بیننده
Iran, Islamic Republic of
قطعا بدتر از وضعیت کنونی نمی شد.
محمدچالوسی
Iran, Islamic Republic of
...
محمدچالوسی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ریسی هم اکر می امد بدتر از این بود !!!
حالا که این بدتر از همه شده ....حالا رو سروسامان بده ..گذشته ها گذشته و اینده هم هنوز نیومده....دهن این مردم داره سرویس میشه نا.......
Iran, Islamic Republic of
...
مرگ بر اصلاح طلبان امریکایی
Iran, Islamic Republic of
ای دوستان ببینید کارنامه اصلاح طلبان را که چگونه
حاضرند برای به مقصد رسیدن اهداف شوم خود دست به چه کارهایی بزنند. ....
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
در رابطه با هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری توسط جنایتکاران امریکایی در خلیج فارس چه نظری دارند؟؟!!
چطور به اون فرمانده ی نابکار آمریکایی که هواپیمای مسافری ایران عزیز رو هدف قرار داد مدال شجاعت و وو دادند؟!
بابت اون هم عذرخواهی کردند!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقاى مىردامادى چه اتفاقات دىگرى قراربود بىفتد که باانتخاب روحانى نىفتاده است ...؟
تارا
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید با این افکارتان کشور را بیچاره کردید هر کسی آمده بود وضع از این بدتر نمی شد
حسین
Iran, Islamic Republic of
بهتر است در رای گیریهای ریاست جمهوری مردم فقط به هر فرد یکبار اجازه دهند و در دور دوم به فرد دیگری رای دهند...
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این آقا ... میخواهد یه جورای امریکا را که در جنگ علیه ایران در کنار صدام جنگید و ناوهای مارا در خلیج فارس هدف قرار داد و یا هواپیمای مسافربری ما را با 300 نفر اعم از زن و کودک هدف قرار داد و به فرمانده ان ناو جنگی با مدال دادن تشویق کرد چهره زشت انها را تطهیر کند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سلام
چون میترسید ایشان بیاد همه شما ها را پای میز محاکمه بکشونه و دل بستگی شماها را به غرب کم کنه.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
گویا جناب آقای میر دامادی واقعیاتی را یا فراموش کرده اند یا خود را به فراموشی زده اند!
۱- در اینکه اصلاحاتی ها دل در گرو اهداف انقلاب و نظام اسلامی ندارند شکی نیست!!! بگویید تا کنون که بیش از ۳۰ سال در ساختار حکومتی جمهوری اسلامی نقسچش داشته اند تا چه اندازه اهداف نظام اسلامی را به پیش بردند؟ چرا آمریکا و اسرائیل جریان اصلاحات را جریان هوا خواه خود می دانند( این حرف صریح اوباما و مقامات صهیونیستی است).
۲- جناب آقای میردامادی؛ آمریکایی ها همواره بر پایه منافع خود عمل می کنند. اگر احساس کنند اقدام آنها منافعی برایشان به همراه دارد قطعا اقدام می کنند یا به لحاظ سیاسی. یا نظامی!!!
ادامه دارد
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۳- جناب آقای میردامادی؛ هارولود براون وزیر اسبق دفاع آمریکا؛ در زمان مبارزات انقلابی ملت ایران علیه رژیم پهلوی؛ در ساختمان پنتاگون سخنرانی ای دارد. وقتی که روند تحولات انقلاب را می بیند می گوید « انقریب در ایران اتفاقاتی می افتند!!! ما باید به فکر تسویه حساب های قدیمی ایران و عراق باشیم!!!!» این یعنی اینکه باید به فکر تحمیل جنگ بر ایران باشیم. کجای این حرف خواستن ارتباط با ایران از طرف آمریکایی‌ها می باشد!!!! دولتی که همه جور کمک به عراق در جنگ تحمیلی کرد.
۴- جناب آقای میردامادی ماجرای مک فارلین و مذاکره با تیم آمریکایی که خارج از موافقت نظام و امام بود و جناب مرحوم غریق در طراحی و اجرای آن نقش داشت!! چیزی جز فریب طرف ایرانی و امتیازگیری به همراه نداشت. مثل همین برجامی که علم کردید و مردم را دچار مشکلات کردید.
بد نیست کمی هم با تحقیق صحبت کنید.
Iran, Islamic Republic of
به وزن گفته های فامیل دور که راه رافتنی رو باید رفت و در بستنی رو باید بست ، در گاله رو ایضا
احمد
Iran, Islamic Republic of
ولی با آمدن روحانی معلوم بود چه فاجعه ای رخ خواهدداد
....
حافظه معیوب....
Iran, Islamic Republic of
با سلام اصلا شماها دراصل مشکل دارید و حتی به آرمانهای ملی هم پایبند نیستید ظاهرا حافظه تان هم درمورد جنگ ایراد کرده پدر من بود سلاح وهواپیما به صدام میداد نه آمریکابله؟لطفا هر صبح مویز بخورید تا حافظه مبارک تقویت شود درضمن اگر حال و هوای آمریکا وسواحلش رو کردید لطف کنید هزینه سفر را باچمدان وسائل شخصی بردارید و هرچه زودتر زحمت را کم کنید باتشکر