کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عطریانفر:

مصیبت احمدی نژاد کم نبود/ روحانی وارث سرزمین سوخته‌ شد/ لاریجانی برای مدیریت مجلس از عارف مناسب تر بود/ به اجماع برسیم برای ۱۴۰۰ هم از لاریجانی حمایت می‌کنیم/ جهرمی برای ریاست جمهوری پخته نیست

16 مهر 1397 ساعت 13:08

اگر دوستان اصلاح‌طلب به این اجماع برسند همگی وظیفه داریم تا از آقای لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: عطریانفر، عضو ارشد کارگزاران که این روزها سرگرم روزنامه سازندگی هم هست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از پیش بینی انتخابات 1400 امتناع کرده است اما تلویحا از جهانگیری و لاریجانی به عنوان گزینه های محتمل اصلاح طلبان خبر داده است.

بخش های مهمی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*مصیبتی که دولت احمدی‌نژاد برای اقتصاد ما ایجاد کرد، مصیبت کمی نبود... روحانی وارث سرزمین سوخته‌ای شد که با توجه به گزارشات، متوسط ایجاد فرصت شغلی احمدی نژاد سالی ۱۴ هزار شغل بوده است، در حالی که نیاز کشور نزدیک به یک میلیون فرصت شغل بود این بار سنگین بیکاری مزمن چندین میلیونی به دوش دولت روحانی افتاد.

*حوزه و حریم انتخابات مانند مِلک مشاع است، به عبارتی تشکیل یک دولت متعلق به همه است، پس باید به تناسب زمان تصمیم بگیریم و اکنون نیز آن برهه فرا نرسیده است. آقای جهانگیری یکی از کاندیدا‌های مورد توجه ما است.

*در قضیه ریاست پارلمان به این نتیجه رسیدیم که لاریجانی گزینه مناسب‌تری است... شانس پیروزی عارف را برای ریاست مجلس اندک می‌دانستیم، حتی با همت همه دوستان فراکسیون امید عارف نتوانست رأی قاطع بیاورد... باورمان این بود با توجه به شرایط عمومی کشور اگرچه لاریجانی در تیم اصلاح‌طلبان نیست، اما می‌توان از رویکرد اعتدالی او دفاع کرد.

*اگر دوستان اصلاح‌طلب به این اجماع برسند همگی وظیفه داریم تا از آقای لاریجانی( برای انتخابات 1400) حمایت کنیم، اما بهتر بود سوال را به این شکل طرح کنید که آیا اصلاح‌طلبان درباره وی به اجماع می‌رسند؟ بله محتمل است.

*آقای آذری‌جهرمی خیلی جوان است و ریاست جمهوری پختگی خاصی می‌طلبد. وزارت ارتباطات هم چندان گسترده نیست، چرا که اینترنت و شبکه تلفن همراه تا حدودی به دست بخش خصوصی سپرده شده و این وزارتخانه دخالت چندانی در اداره این امور ندارد و می‌توان گفت که آقای آذری‌جهرمی بیشتر مدیریت زیرساخت را برعهده دارد.

* ترساندن مردم از پیروزی رئیسی و رشد سه برابری دلار جزو شگرد‌های تبلیغاتی در حوزه اقتصاد بود.

*در بحث شورای عالی سیاستگذاری اختلافاتی وجود دارد و بنده نیز آقای عبدالله نوری را گزینه مناسب‌تری نسبت به آقای عارف می‌دانم، اما به هرحال عبدالله نوری آمادگی برای ورود به شورای عالی را ندارد!

*ما مسئولیت اعلام موضع را تنها و تنها برای شخص آقای خاتمی به رسمیت می‌شناسیم و او اخیرا نیز در بیانیه‌ای دیدگاه و موضع مشترک اصلاح‌طلبان را نسبت به دولت اعلام کردند.

*آقای عارف یک شخصیت قابل احترام هستند، اما در مجلس شورای اسلامی ریاست فراکسیون امید به افرادی از جنس حسین مرعشی نیاز دارد تا محمدرضا عارف!


کد مطلب: 645246

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/645246/مصیبت-احمدی-نژاد-کم-نبود-روحانی-وارث-سرزمین-سوخته-لاریجانی-مدیریت-مجلس-عارف-مناسب-تر-اجماع-برسیم-۱۴۰۰-هم-حمایت-می-کنیم-جهرمی-ریاست-جمهوری-پخته-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com