جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۶
۱۰۴
بیان رهبری با نامه قرائت شده توسط لاریجانی تناقض داشت؟

رئیس مجلس با نامه رهبرانقلاب چه کرد؟/ پوسته را گرفتند و مغز رها کردند!

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب: 645120
بعضی از این معاهدات بین‌المللی و کنوانسیون‌ها مواد مفیدی دارند. خیلی خوب، اشکالی ندارد؛ بنده هم در مورد همین چیزهایی که اخیرا در مجلس مطرح شد در این چند ماه اخیر، گفتم مجلس مستقلا خودش قانون بگذراند.
رئیس مجلس با نامه رهبرانقلاب چه کرد؟/ پوسته را گرفتند و مغز رها کردند!
گروه سیاسی جهان نيوز، مالک شریعتی: در جلسه دیروز مجلس نقوی حسینی نماینده ورامین در اخطار اصل ۱۱۰ قانون اساسی به استناد دیدار آخر رهبر انقلاب با نمایندگان گفت که رهبری امسال صریحاً مطالبه ای داشتند که کنوانسیون هایی که توسط دشمنان پخت و پز می شوند، نباید تصویب شود. مجلس باید به صورت مستقل در این خصوص قانونگذاری کند و همه ما حدس می زدیم منظور ایشان همین کنوانسیون ها است. انتظار داشتیم هیئت رئیسه در این زمینه سازوکاری را تهیه کند. چون لایحه CFT مهم بود باید جلسه می گذاشتیم و بررسی می‌شد که امکان ارائه لایحه مستقل در این خصوص وجود دارد یا خیر.

بخشی از مشروح بیانات رهبر انقلاب در دیدار ۳۰ خرداد ۹۷ که به طور کامل منتشر شده است:《بنده هم در مورد همین چیزهایی که اخیراً در مجلس مطرح شد در این چند ماه اخیر، گفتم مجلس مستقلّاً خودش قانون بگذراند... هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمیدانیم تَه آن چیست یا حتّی میدانیم که مشکلاتی هم دارد، به‌خاطر آن جهاتِ مثبت و جنبه‌های مثبت، قبول بکنیم.》 نشان میدهد تذکر آقای نقوی حسینی کاملا درست بوده است. اما رییس جلسه همانند جلسه تصویب برجام چه کرد؟

توضیح علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نقوی حسینی جالب است: «خوب نیست که این بحث طوری در جامعه مطرح شود که مقام معظم رهبری نظری داشتند و مجلس این نظر را قبول نکرد. همگی شما می دانید وقتی نظری از رهبری به ما برسد، همه مطیع هستیم. موارد متعددی ایشان نظری داشتند و به نظر ایشان عمل کردیم. بعد از اینکه رهبر انقلاب نکاتی را فرمودند، تلقی این بود که ایشان مخالف این لایحه هستند. به همین دلیل بررسی این لایحه ۲ ماه مسکوت ماند. لازم بود این لایحه تعیین تکلیف می شد. زیرا دستگاه های مختلف به بنده و دفتر رهبری نامه‌نگاری کردند که باید این لایحه تعیین تکلیف شود. من سوال کردم که اگر نظر شما مخالف است، این لایحه کنار گذاشته شود و ایشان هم نظر خود را اعلام کردند.»

رئیس مجلس در ادامه پاسخ مقام معظم رهبری به استفساریه خود در این باره را به نقل از دفتر ایشان قرائت کرد: «آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع به لوایح چهارگانه و کنوانسیون ها گفتم مربوط به اصل کنوانسیون ها بود نه کنوانسیون خاص. لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند.» لاریجانی پس از قرائت نامه مذکور گفت: «بنابراین، ما مسیر حق را دنبال کردیم. اگر نظر رهبری را می خواهید، این است که مجلس این لایحه را بررسی عالمانه کند.»

جمله کلیدی امروز لاریجانی این بود: "تلقی این بود که ایشان مخالف این لایحه هستند." و با بیان این عبارت، زیرکانه مخالفین پذیرش کورکورانه CFT را متهم کرد که از رهبری برای مخالفت با متن لایحه هزینه می کنند. درحالیکه حرف مخالفین مصوبه امروز آن بود که چرا هیات رییسه مجلس در لبیک به توصیه های رهبرانقلاب، در این مدت دو سه ماه فرصتی که داشت، برنامه ریزی نکرده است که طرحی مستقل را جایگزین آن معاهده استعماری نماید؟

در واقع مجموعه مشی و مرام رهبرانقلاب این بوده است که مخالفتی با بررسی لوایح در مجلس ندارند و در عین حال انتظار دارند که مجلس خود وارد عمل شود و قانون مستقل از خواست قدرت های استعماری تصویب کند. آقای لاریجانی با استناد به خواست همیشگی رهبرانقلاب - که امور از مجاری رسمی اش دنبال شود - فقط پوسته ماجرا را مطرح و البته بخش دوم و مغز نظر ایشان در این مورد خاص را رها نمود. باید به آقای لاریجانی پاسخ داد که "اگر نظر رهبری را می خواستید، این بود که مجلس این لایحه را بررسی عالمانه کند و به جای دنباله روی نظر استکبار، قانون مستقل حاوی منافع کشور را تصویب کند." ولی متاسفانه امروز بار دیگر با توصیه های راهبردی رهبرانقلاب نگاه شخصی و شاید کاملا سیاسی شد و "آنچه نباید" زیرکانه در مجلس تصویب شد.


*بیان رهبری با نامه قرائت شده توسط لاریجانی تناقض داشت؟
حسین خان بابازاده نیز طی یادداشتی نوشته است: با کمی دقت به خوبی متوجه خواهید شد که فی ما بین بیانات صریح رهبر انقلاب که سی ام خرداد سال جاری در دیدار با نمایندگان مجلس ایراد فرمودند با نامه ای که دیروز در صحن علنی و در جریان بررسی CFT در صحن علنی قرائت شد، هیچ گونه تناقضی وجود ندارد.

مشی همیشگی رهبرانقلاب بر این بوده است تا اسیر صحنه گردانی چند ابرقدرت پوشالی و نوچه های سیاسی آنها نباید شد و نباید از غضب آنها ترسید. علاوه بر این تاکید بر استفاده از توان داخلی امریست که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، حال این تسلیم نشدن و نگاه به داخل مباحث نظامی باشد یا اقتصادی و.... .

به خوبی قابل فهم است که رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان همین موضوع را مجدد مطرح کرده اند و از نمایندگان خواسته اند تا اسیر فشارها نشوند. برای مثال مقطع زمانی سه ماه گذشته که بحث لوایح 4 گانه اصطلاحا داغ بود، رهبری انقلاب با مثالی در جمع نمایندگان این موضوع را مطرح کردند که با استفاده از توان کارشناسی داخلی پاکی جمهوری اسلامی را در مقابل تروریسیم و پولشویی نشان دهیم و نه آنکه اسیر پیمان های خودساخته عاملان تروریسیم و پولشویی شویم.

نکته مهم تر آنکه رهبری که خود همیشه مدافع جدی فرآیند قانونی بوده اند، هیچ وقت بنای ممانعت از فعالیت قانونی مجلس را نداشته اند. بر طبق قانون اساسی معاهدات بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

اما آن سوءبرداشتی که در طی درگیری لفظی نقوی حسینی، نماینده مخالف تصویب CFT با لاریجانی مطرح شد آن بود که گویی رهبر انقلاب فرموده اند این طرح بررسی نشود و مجلس در حال بررسی و تصویب آن است که با توضیح فوق این فرضیه باطل است و رهبر انقلاب نظر کلی خودشان را در مورد این جنس کنوانسیون ها مطرح کرده اند و مجلس هم باید وظیفه خودش یعنی بررسی را انجام دهد.

اما صحیح آن بود که مجلس نشینان که به عنوان وکلای ملت بر صندلی های سبز تکیه داده اند، به آن توصیه خردادماه رهبری را عمل می نموده و همان روز این لوایح را که از سر و ته و تبعات آن خبری ندارند، از دستور کار خارج می کردند و به سراغ تهیه نسخه داخلی آن برای ارائه به دولتمردان جهت چانه زنی بین المللی می رفتند. در فرض دوم با وسواس فوق العاده به این لوایح نگاه می کردند و نه آنکه چون مثل همیشه اختیار امر در دست مجلس است و مجلس باید نظر خود را ارائه کند، با اضافه کردن چند شرط کار راحت را انتخاب کرده و این لایحه هزینه زا را با 143 رای موافق از مجلس به سمت شورای نگهبان راهی کنند.

آرای موافقی که بخش مهمی از آن نتیجه لابی سیاسی دو گروه در مجلس برای یک نوع منفعت جناحی جمع شد. منفعتی که در پشت گرفتن بهانه از آمریکا برای حل مشکلات کشور پنهان می شود که با این حساب برای رضایت کدخدا باید روزانه متحمل خساراتی بشویم، که شاید مورد بعدی مسائل حقوق بشر باشد!

اما کمتر کسی فکر می کرد بعد از بیانات صریح رهبر انقلاب در 3 ماه گذشته که همان موقع عده ای خبر از خارج کردن همیشگی این لوایح از دستور کار مجلس می دادند، این چالش تا این حد جدی شود و برخی مدعیان خاطره تلخ جفای برجام را تکرار کنند.


درسی دیگر از مدیریت رهبری
همچنین، محسن مهدیان  پس از تصویب لایحه الحاق جمهوری ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)  در یادداشتی نوشت: 

یکم. رای کارشناسی مجلس، هرچه بود اما تیرخلاص را آقای لاریجانی با خبر نامه رهبری زدند. نظر رهبری حکم حکومتی نبود و بهتر بود از ابتدا مخالفان محترم بجای تاکید بی اندازه بر نظر رهبری، استدلال شان را تقویت می کردند؛ چه آنکه خبر نامه را پیش از جلسه گرفته بودند.

دوم. مجلس حاضر نشد رای گیری شفاف و علنی داشته باشد. بهانه ها برای تصویب لایحه، شفافیت بود؛ حال آنکه حاضر نشدند به این حداقل شفافیت عمل کنند. از چه چیز ترسیدند؟ چرا نخواستند نام شان در تاریخ ثبت شود؟

سوم. جلسه مجلس پر از تنش بود. دهها بار مخالف و موافق همدیگر را دروغگو خطاب کردند. این سطح از بگومگو در شان خانه ملت است؟ وقتی در مجلس چنین متعصبانه مجادله می شود، چه انتظاری است رسانه ها و مردم در شبکه های اجتماعی با آرامش بحث کنند؟

و اما چهارم؛ این جلسه با همه اشکالاتش درسی آموزنده از سبک مدیریت رهبری داشت. ضمن توجه به سه نقد فوق، یک بار ماجرا از منظر مردم سالاری مرور کنید:
رهبری انقلاب نظرشان را درباره کنوانسیون ها گفتند. صریح هم گفتند. اما حاضر نشدند نظرشان در تصمیم مجلس دخالت داده شود و نهاد مردم سالاری صدمه ببیند. توجه کنیم که اگر نامه علنی نمی شد، رای مجلس مخالفت با حکم حکومتی رهبری تلقی میشد و رهبرانقلاب حاضر شد این هزینه را هم بپذیرند اما مجلس در راس امور بماند.

این برای همه ما آموزنده است که بجای خونی نشان دادن مسائل و ایدئولوژیک کردن اختلافات اجازه دهیم سازوکارهای مردمی به منطق خودش عمل کند. همه چیز بزودی روشن می شود. تاریخ در معرفی خادمان و دلسوزان مردم دچار خطا نمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انحراف یابها خوابند یا این انحراف نیست ؟ چه چیزی را ماست مالی می کنید جواب تاریخ ونسل آینده را چه خواهید داد ازچه واهمه دارید
علی
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
قرار بود برجام تحریم ها را بردارد
تحریم ها بیشتر شد
حالا قرار است fatfجلوی تحریم های بیشتر را بگیرد ( نه که تحریم ها را بردارد ) فقط جلوی تحریم بیشتر را بگیرد
چه خواهد شد
این برنامه ادامه دارد ...
وقتی دولت شروط رهبر را اجرا نکرد حق شرطهای CFTهم همین طور میشود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
طبق بند ششمCFT حق شرط پذیرفتنی نیست.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
تقوی فکر نمی کرد که لاریجانی... بخواهد رهبری را سپر خود کند!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
هر چند رای گیری برای cft شفاف نشد تا معلوم شود چه کسانی به آن رای مثبت دادند
اما بطور کلی مشخص است چه جریانهائی طرفدار این لایحه بودند و از آن دفاع کردند
شفاف شدن رای نمایندگان خیلی خوب است ولی کل ماجرا نیست
مردم و بخصوص قشر تحصیلکرده و نسل جوان باید این موارد را در حافظه تاریخی خود ثبت نموده و اجازه ندهند گذشت زمان گرد فراموشی بر آن بنشاند
و در زمان انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ، رسالت آگاه سازی جامعه را به خوبی ایفا نمایند و مردم را از ریشه های آسیب های وارد شده به مملکت آگاه سازند
این آگاهی بخشی به جامعه رسالتی است بر دوش نسل جوان و نخبگان که شانه خالی کردن از آن باعث سرزنش ما توسط آیندگان خواهد شد
تکرار سی بر صفر
Germany
در انتخابات بعدی تکرار سی بر صفر تکرار خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
کدوم سی بر صفر
دیروز که ۱۴۳بر ۱۲۰بود
هادی
Russian Federation
دقیقا...
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
نتیجه سی بر صفر تصویب لوایح استعماری است .
سقا
Iran, Islamic Republic of
...÷
جهان نیوز بیسواد ( پایداری چی های کم عقل )
چشم دیدن بهتر شدن وضعیت اقتصادی رو ندارید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لا اقل به حرف رهبرتون بکنید
ولی
Iran, Islamic Republic of
توهین جایز نیست حتی اگر حق داشته باشی؟
Iran, Islamic Republic of
...
اون برجام احمقانه چه سودی برای مردم داشت که FATF داشته باشد؟! دلار 19 هزارتومانی؟! کافی نبود؟
...
شما پایداری چی ها دیدید که با برجام صنایع خودرو سازی جان گرفت اما دوست شما ترامپ مثل شما با برجام مخالفت کرد و وضعیت تغییر کرد .
حالا اگر می خواید از جبهه ترامپ بیایید بیرون از برجام و پیوستن به fatf
حمایت کنید تا وضعیت مثل قبل خوب بشه و جوونها بیکار نشن و کارخانه جات تعطیل نشن .
این مسایل فهمش خیلی راحته ولی متاسفانه نمی دونم چرا شما اینقدر رفتارتون به رفتار ترامپ شبیه !!
Iran, Islamic Republic of
👀صنایع خودروسازی با قرارداد بستن با پژوی فرانسه به صورت محرمانه قرار بود پا بگیره.ناقلا اون مفاد محرمانه رو مجلس هم نمیدونه !تو از کجا فهمیدی؟؟!
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام بود تحریمها هم بود یعنی خسارت محض بود.
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما از اول آمریکایی رو دشمن می دونستیم...
Iran, Islamic Republic of
امیدورام وضع خوب شود ولی تقریبا با این قرارداد محال است
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
آقا یا خانم محترم
فقط شملا به یک سوال پاسخ بدین
چرا دقیقا همون کسایی تو مجلس از این لایحه حمایت کردن که تو لیست امید بودند؟
مگر اونا نماینده مردم هستند یا وکیل دولت؟
مردم هم به دولت رای دادن هم به نماینده های لیست امید ( اکثریت مجلس )
بنابر این طبیعی هست که نظر نماینده های لیست امید با نظر دولت مشابه باشه و بقول شما وکیل دولت ( مورد اعتماد اکثریت ملت ) باشن
Iran, Islamic Republic of
لیست امید اکثریته !چرا رئیس مجلس عارف نیست؟؟؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
رييس مجلس هم تو ليست اميد بود دانشمند عزيز!!
Germany
این یعنی اکثریت نمایندگان ملت از لیست امید هستن
Iran, Islamic Republic of
نماینده ثروتمندان بخصوص ثروتمندان تهران هستند کسی که از مبارزه با فساد مخالفت کنند از آنها چه انتظاری هست
Iran, Islamic Republic of
شما هم به حرف امامتان گوش بدهید که می گوید ما حریف ایران نیستیم و از پس آن بر نمی آییم.
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
یعتی نتیجه این مصوبه گرانی دلار است توهین به کسی بود؟
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخع عزیزجان! برجامتون که قرار بود تا اب خوردن مارو به قول روحانی درست کنه ،دستاورد تقریبا هیچ =گفته سیف خودتون ،داشت.این یکی که رسما ظریف گفت نه من ونه روحانی هیچ تضمینی نمیدیم که مشکلات رو حل کنه که دیگه از همین حالا سقط شده !
آقای باسواد دیدی که با برجام هم داشتیم هواپیما می خریدیم هم کارخانجات رونق گرفت ولی ترامپ موهبتی شد برای شما که بزنه زیر برجام و شما هم تحلیل های کودکانه تون در مورد اینکه برجام دستاوردی نداشت را روز و شب از طریق سایتهایی مثل جهان نیوز و صدا و سیما و کیهان و جوان به خورد مردم بدید.
امید وارم هیچ وقت مریض نشی ولی اگر شدی اونوقت قدر برجام رو می دونی .
از جبهه ترامپ بیایید بیرون و با برجام مخالفت نکنید .
Iran, Islamic Republic of
اووووووه! پس به روحانی هم بگو که پارسال گفت ،فقط دیوانه ها با امریکا مذاکره میکنند!...
Iran, Islamic Republic of
😂 سیف در زمان اوباما وچندماه بعد از برجام:

"دستاورد برجام برای ایران ،تقریبا هیــــــــــــــــــچ بود"".

...
مهدی
از خواب بیدار شو برادر!
کمی بعد آن، تاملی و تفکر شاید!
کجائی؟
دقیقا کجائی؟
حتی ترکمنچای نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
Iran, Islamic Republic of
شما چقدر ساده لوح هستی که فکر می کردی با برجام امریکا اجازه فروش هواپیما به ایران میدهد ! نقض برجام از دولت اوباما شروع شد و خود جان کری اخیرا"گفته ما هم اگر بودیم به وقتش از برجام خارج می شدیم .
Iran, Islamic Republic of
ما که قبلا هم هواپیما می خریدیم ...؟! کدام رونق؟! مثل اینکه در این کشور زندگی نمی کنی!!!
م
Iran, Islamic Republic of
جاده بین شهرستانی که من زندگی می کنم تا مرکز استانم حدود پنج سال پیش در دوران احمدی نژاد دو بانده شد، حدود ۱۰ درصد آن برای دولت روحانی ماند، بعد از گذشت پنج سال و امضا برجام این ده درصد جاده هنوز آسفالت نشده، حالا کدوم کارخونه رونق گرفته، خدا می دونه
Iran, Islamic Republic of
اصلا سطح متوسط له پایین یا مناطق دور برای این دولت محترم نیستند
چه برای حق رای در این مناطق چه برای کوپن کالا به نیازمندها
احمدی نژاد اگه خراب نمیکرد الان با افتخا میگفتم هم در نقاط دور صندق رای برد هم رایانه داد،،
لعنت به شیطون
Iran, Islamic Republic of
فعلا پول مردم را بطروق مختلف از چنگشان در می آورند ...
آزاد
Iran, Islamic Republic of
دستاوردهای برجام را بگو
فتنه ۸۸ چراغی سبز به تحریم
Iran, Islamic Republic of
ای لعنت به رژیم صهیونیستی که با تحقیقات فهمیده حافظه سیاسی بیشتر مردم تا سه ساله
اقای دشمن ترامپ! مگر فتنه سبز طرفداران مذاکره نبود که باعث شد تحریم ها زیاد بشه دلار ۱۰۰۰ تومن ۸۸ بشه ۱۹۰۰تومن ۸۹
و ۳۶۰۰ تومن ۹۲
؟؟؟
مگه با مقاومت کردن همین دوستتون اوباما نبود که بعد از برجام گفت اگه ایران ی مدت دیگه مقاومت میکرد دیگه نمیتونستیم تحریمها رو ادامه بدیم؟
احیانا این تنفس تازه ای که پیدا کردند برای تحریم دوباره
دقیقا مال تایم اوتی بود که اونا استفاده کردند و ما به جای اقتصاد مقاومتی رفتیم قرارداد های نفتی استعماری بستیم، قرارداد هواپیما بستیم
ارج و ... شرکت سابقه دار رو تعطیل کردید
بله قدرتمند شدن نیاز به تحمل سختی داره بد بدبخت شدن هم دلار ۱۸ تومن
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
جناب 10.36 تو یاخوابی یا خودت رابه خواب زدی یاقرص خواب بسیار قوی خوردی که اینقدر گیج می زنی واقعا در کدام سیاره منظومه شمسی زندگی می کنی ؛خرید هواپیما و رونق کارخانجات واقعاجوک میگویی اخوی مگر نگفت تمامی تحریم ها بالمره برداشته می شود آیا شد؟این جریان در زمان اوباما اتفاق افتاد ودر همان زمان نه تنها هیچ کدام از تحریم ها برداشته نشد بلکه تحریم های جدید وسختر نیز اضافه شد شما واقعا سنگ پای قزوین را از روبرده اید و آدم می ماند شما و همفکران شما این همه رو را از کجا آورده اید البته الناس علی دین ملوکهم .افتاد اخوی.
هادی
وضعیت اقصادی همان طور که با اجرای برجام خوب نشد با این طرح هم خوب نخواهد شد از خواب بیدار شین
محمد
قراربودبرجام هم مشکلات اقتصادی راحل کنه پس چی شد
مجید
Iran, Islamic Republic of
آره دلار 18 تومنی سکه 5 تومنی
پراید 40 تومنی
بیکاری
تورم
تعطیلی کارخانه جات
و...
و...
اینا مال برجام بود
ببینیم fatf چه گندی به کشور میزنه
البته امیدواریم شورای نگهبان یک کار انقلابی بکنه
مولیان
Iran, Islamic Republic of
شما که دیگران رو بی سواد و کم عقل خطاب می کنید بیشتر به بیسواد ها وکم عقل ها شباهت دارید...
Iran, Islamic Republic of
...
مختار
Iran, Islamic Republic of
نظر رهبری را نمی دونی حرف نزن
Iran, Islamic Republic of
باعقل چقدر از تجربیات تاریخ استفاده کردی برای قبول پیشنهادات سلطه گرانه ی خارجی ها؟
Iran, Islamic Republic of
آنهم چه بهتر شدنی!!!!!!!!!!!!!!
نشناس
Iran, Islamic Republic of
اوف مردیم از خوشی و بهتر شدن وضع اقتصادی در دولت روحانی!!!!
Iran, Islamic Republic of
کاش یه نشانه از بهتر شدن وضع اقتصادی میداد. این حرفی که روی فقط به توهم هست.
اخلاق مهم است از توصیه های بزرگان دین است که با اخلاق با مردم برخورد کنید و آنها را گرامی بدارید
Iran, Islamic Republic of
چه کردند؟
Iran, Islamic Republic of
مثلا می خوای بگی مجلس مستقل است؟ ما هم باید باور کنیم؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با این که این کنوانسیون به عنوان مبارزه با تروریسم نام گذاری شده وبسیاری از کشورهای دنیا اون رو تصویب کرده اند ولی نمیدونم چرا هنوز هزینه مالی گروههای تروریستی داعش از طرف سعودیها بهشون میرسه /پول تجهیز اونا توسط آمریکا فراهم میشه /هزینه های درمان اونها در اسراییل به راحتی تامین میشه/هزینه کشتار مردم یمن خیلی راحت حواله میشه/هزینه کشتار مردم افغانستان و مردم مظلوم میانمار و مردم مظلوم غزه داخل حساب همین کشورهای تصویب کننده جابه جا میشه ولی هیچ کس جلوشا نمیگیره.
شاید مشکل ما اساسی تر از اینها باشه شاید به نظر اونها هر کس مسلمانی رو بکشه تروریسم نیست وتازه داره جهان رو پاکسازی نژادی واعتقادی میکنه.شاید از نظر اونها مسلمونها حق زندگی ندارند.وشاید ما داریم خودمون رو به مسلخ میبریم....پس یه کم فکر کنیم قبل از اونکه ببینیم با لگد میزنند تو پهلومون واز خواب میکشندمون بالا و با یه قداره تو دستشون میبرندمون دم باغچه.اون موقع شاید بیدار شدن یه کم دیر باشه.
حمید
من که هنوز نفهمیدم علت مخالفت بعضی ها با این لایحه چیه؟
اگه میترسین کمکهاتون به بعضی ها مشخص بشه کمک کشورهای دیگه هم به بعضی گروهها مشخص میشه
Iran, Islamic Republic of
در مسايل حقوقي بين الملل هر حرفي و يا سندي بديد و يا بزنيد در محاكم بر عليه خودت استفاده ميشه .وقتي حق وتو نداريد شوراي امنيت حرف اول و اخرو ميزنه پس در اين مقطع هيچ مدركي نبايد بدون امتياز دست طرف مقابل دادكه در شوراي امنيت برعليه استفاده كنند .
Iran, Islamic Republic of
عربستان که بزرگترین حامی تروریسم هست، ناظر این لایحه است. اینو بگیر تا تهش برو.....
Iran, Islamic Republic of
چرا کشورهایی مثل ایران نمی تواند به تراکنش های سعودی وامریکا وکمک به داعشی ها دسترسی پیدا کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.مگر سیستمی غیر از فتف !(تف سربالا )
Iran, Islamic Republic of
عربستان که یکی از بزرگترین حامیان تروریسم هست، ناظر این لایحه است، حالا ببین این لایحه چه مسخره بازی....
دلواپس
United Arab Emirates
یه کم صبرکن می فهمی...چرا به جای گزارش مسائل داخلی به دیگران مکانیسم داخلی رافعال نکردند؟مگر همه ی کشورها مسائل داخلی کشورشان را به ماتوضیح می دهند؟توهم اگر عامل نباشی بدان موضوع منافع اقازاده ها مطرح است ...بیچاره مردم
Iran, Islamic Republic of
اشتب منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
هرکس توسط دشمن بره تو لیست تحریم بانکهای داخلی هم دیگه نمیتونن بهشون سرویس بدهند چون تمام فعالیتهاشون رو آمریکا می بینه
مثلا حاج قاسم تحریمه
دانشمندامون تحریمن
Iran, Islamic Republic of
نهفمیدید دیگه.میتونند فردا بگن به من وتو هم مشکوکند وباید بریم تا قرون اخر پولمون رو حساب پس بدیم که از کجا اومده وکجا رفته !کدوم شرکت خارجی حاضره اینقدر بازی حسابرسی داشته باشه برای سود کم؟! وبیاد با ایارن کار کنه؟
Iran, Islamic Republic of
حمید آقا!
کسی که خود را به خواب زده است نمی توان بیدار کرد.
Iran, Islamic Republic of
تصویبCFT به مصلحت کشور نیست.
Iran, Islamic Republic of
انشاالله یک روز می فهمی
Iran, Islamic Republic of
مشخص شدن کمک ال سعود و دبی به داعش و .. به هیچ وجه با پیوستن ایران به این استعمارنامه ها ، روشن نمیشه
هیچ ربطی نداره
کمک
ایران به حزب الله ...
خوب از نظر اینا لابد اون زمان که با صدام میجنگیدیم هم تروریست بودیم
یا اون زمان که میخواستیم منافقین رو اعدام کنیم
به کجا...؟
مرگ بر خائن
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Canada
شورای نگهبان هم مثل قند تصویبش خواهد کرد!!! حالا خواهید دید دلواپسان عزیز!!!! چاره ی دیگری ندارند قربان!!!! زیاد دلواپس نباشید!!! احتیاج به مذاکره با ترامپ و براندازی و اصلاحات و ..... اینجور قرتی بازیها هم نیست!!! والسلام!!!
Iran, Islamic Republic of
به اطلاعتون برسونم ما فرزند شهیدان هم شدیم بچه تروریست به همین سادگی
شهدا شرمنده ایمممممم
چه کامنت بی ربطی !!
Iran, Islamic Republic of
بی ربط تر از اینکه دادن اطلاعات کشور به دشمن رو گشایش اقتصادی اسم بزاری؟!
Iran, Islamic Republic of
وقتی بزرگترین تولید کننده تروریست -داعش و طالبان
میخواد تروریست ها رو معرفی کنه خوب معلومه حزب الله میشه تروریست بخاطر حمایت از کشورش در مقابل کودک کشهای صهیونیست
اگه فردا به ایران حمله کرد هرکی جلوشون وایسه میشه ترو ریست؟
اگه اومدن در خونتون نگی سپاه کجاست
Iran, Islamic Republic of
تمام رزمندگان هم در تعريف تروريسم قرار ميگيرند و بايد مشخصات كامل انها به ناظر كه عربستانه داده بشه
حدیث
Iran, Islamic Republic of
تصویب این لایحه مصداق کامل:
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان
Iran, Islamic Republic of
... امام گفت نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد !!!
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی در جلسه دیروز گفت رهبر انقلاب به بررسی موضوع در مجلس ایرادی ندارد.ایراد مطرح مربوط به ماهیت کنوانسیونها می باشد.
جل الخالق! خوب مهم ماهیت کنوانسیون است آقای رییس. نه فقط رهبر انقلاب بلکه هر فرد علاقه مند به ایران و انقلاب با ماهیت کنوانسیونهای استعمار ساخته مشکل دارند. اطلاعات مالی کشور را در دوران جنگ اقتصادی به دشمن می دهید که بهانه نگیرد؟!
کاظم
United Arab Emirates
میخواستم مطلبی در انتقاد از لاریجانی بنویسم ولی به جهان نیوز زحمت نمیدهم خودم میگم نقطه چین!!!
Iran, Islamic Republic of
دیروز زور آزمایی بود میان دولت با پشتوانه رای 24 میلیونی وچند نماینده با رای 20 تا 50 هزار که خیلی بزرگتر از خودشان حرف می زنند وشاهد بودیم علیرغم مایه گذاشتن از رهبری ،مراجع تقلید ، حوزه علمیه ، خانواده شهدا، گروههای خود جوش ، دانشجویان انقلابی وکشاندن عده ای در کف خیابان و....راه به جایی نبردند و سر افکنده به خانه رفتند.
Iran, Islamic Republic of
درسته بعضی مجلس را با چاله میدان اشتباه گرفته اند فکر میکنند اگه با صدای بلند نعره بکشند حرفشان مورد قبول واقع می شود ولی نمیدانند که اینگونه داد زدن باعث نفرت مردم می شود.
احمد
Iran, Islamic Republic of
البته زور آزمایی 141 نفر وکیل الدوله دربرابر 120 نفر وکیل المله ،تاریخ قضاوت خواهد کرد همانند جشن توافق برجام درخیابانها ونارضایتی گسترده مردمی پس از مرگ برجام
Iran, Islamic Republic of
اگر سری به کوچه و بازار بزنی متوجه میشوی که رئیس جمهور دیگه پشتوانه مردمی 24 میلیونی ندارد و مردم از رای خود به ایشان به شدت پشیمان شده اند.
Iran, Islamic Republic of
قبل از انتخابات هم می گفتید چوب خشک در مقابل روحانی رای می آورد، اشکال شما اینه که مردم را نمی شناسید.
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بنده نسبت به لزوم وجود اصل ولایت فقیه و همینطور حظور ولی فقیه آگاه و عالم و مجتهد و شجاع و ..... در راس امور کشور اعتقاد متقن دارم.
من معتقدم قدرت مرکزی قوی و لازم امری باید در راس قوای مختلف نظامی سیاسی اقتصادی قضایی واجرای وقانونگذاری و.... باید باشد تا نظم و هماهنگی وجود داشته باشد و هیچکدام از چرخ های مملکت تندتر یا کندتر از بقیه حرکت نکنند. در ثانی ولایت فقیه قدرتمند و علم دینی مورد قبول جامعه نوعی قدرت فوق مادی دارد که اطاعتش واجب می شود و نظرش فصل الخطاب است....
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام دلار 3300 تومان.
بعد از برجام از 4200تا 19000 تومان!!
بعد از تصویب FATF چقدره ؟؟؟؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
هم اینکه مجلسیان به طور پنهانی رای گیری کرده اند نشون میده خود موافقان هم از عاقبت تصویب FATF باخبر هستند یا حداقل مشکوک!!! برای همین مخفیانه رای گیری کرده اند.
تاریخ و آینده جان قضاوت خوبی خواهند داشت از مجلسیان و دولت تدبیر و امید
ولی
Iran, Islamic Republic of
...
خیلی چرزت و پرت می نویسید خییییییلی
Iran, Islamic Republic of
دلیل چیست هم اصول گراها وهم اصلاح طلبها از گفتار وااعمال آمریکا هراس دارند آی فلان کاررا نکنید آمریکا ال میکند بل میکند فلان کار بکنید آمریکا چکار میکند .مگر انقلاب نکردیم .استقلال داشته باشیم . مگر امام(ره) نفرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. شما دولتی ها وهمه مسئولین میدانید . هر کاری بکنیدوهر هزینه ای خرج کنید. دشمن کار خود را خواهد کرد.مردم ایران دشمنی دارد غدار نافهم متکبر هر چقدر ضعف نشان بدهیم دشمن ده ها برابر جسارت پیدا میکند پس متحد ویک پارچه در برابر زیاده خواهی های فرعون زمان ایستادگی باید کرد خداوندی که به همه چیز قادر است کمک خواهد کردتا پوزه دشمن را به خاک بمالیم
سیدمجتبی‌غضنفری
Iran, Islamic Republic of
پناه‌برخداازآن۱۴۸نفر...
Iran, Islamic Republic of
....
درویشعلی لاهیجانی
مردم قم ئر انتخابات آینده به حسابش میرسند
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
...
رسول
Iran, Islamic Republic of

... تصویب چنین لوایحی در مجلس تعجبی ندارد!!!!
Iran, Islamic Republic of
رهبر درباره ی بررسی برجام تو مجلس هم نظر موافق داشتن. ولی چی شد؟ این هم مثل اون. نظر رهبر رو جوری تأویل کردن که انگار موافق تصویب لایحه هست.
دلسوزامام،رهبرى،نظام وانقلاب واسلام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقاى روحانى اگر مى خواهد بفهمد که چند درصدازراى 24مىلىون خود باقى مانده مى تواند مراجعه کندبه نتىجه آراى نظرسنجى مناظره جمعه بىستم مهر 97ىعنى 4درصداز100درصد