جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۱
۴۴۶
مسئولین فدراسیون فوتبال اشتباه گذشته را تکرار می کنند؟

چرا فغانی هم خلاف شرع انجام می‌دهد و هم طلبکار می‌شود؟+ تصاویر

يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 626977
طلبکاری فغانی متاسفانه اینگونه تفسیر می‌شود که ایشان آنقدر ظرفیت پایینی دارد که پس از چند توفیق نسبی در این بازی ها به یکباره خود را در موضع بالاتر از مردم دیده و طلبکارانه از مردم و افکار عمومی رفتار می کند.
چرا فغانی هم خلاف شرع انجام می‌دهد و هم طلبکار می‌شود؟+ تصاویر
گروه ورزشی جهان نيوز: انتشار عکس‌های علیرضا فغانی داور بین‌المللی موفق فوتبال ایران در رسانه‌ها و فضای مجازی هنگام دست دادن و خوش‌وبش صمیمانه با یک داور زن جنجال به راه انداخت، آن هم در حالی که موفق‌ترین داور تاریخ فوتبال ایران در جایگاه مخصوص داوران ورزشگاه با همکاران خود سلام و احوالپرسی این‌چنینی داشته است.

تصاویر شکارشده از ورزشگاه و در حاشیه برگزاری بازی انگلیس - کرواسی نشان می‌دهد که فرناندا کلمبو داور زن حاضر در جام جهانی به سمت علیرضا فغانی رفته و با او که در سالیان اخیر همواره یکی از بهترین داوران فوتبال جهان بوده سلام و احوالپرسی می‌کند و فغانی نیز بدون در نظر گرفتن عرفیات شرعی و فرهنگ مسلمان ایرانی به احوالپرسی او پاسخ می دهد.
 
فغانی در این خصوص توضیح داده: این موضوع و صحبت‌هایی که درباره آن می‌شود کوچک‌ترین اهمیتی برای من ندارد. به همین خاطر نیازی هم نمی‌بینم که بخواهم توضیحی درباره‌اش بدهم. هر کسی هم هر چیزی که بگوید با تمام احترام مهم نیست. تمام تمرکز من روی بازی رده بندی جام جهانی است تا ماموریت خودم را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانم.

فغانی عصبانی از انتشار تصاویر دست دادن اش با داور بززیلی اعلام کرد اگر در این باره او را آزار بدهند از ایران می رود و گفته  می شود وی از سوئد به عنوان مقصد آینده اش در صورت آزار در ایران نام برده است.








فغانی همچنین در گفتگوی طلبکارانه با «ورزش 3» پیرامون حرکت جنجالی اش گفت: «از هیچ کاری که در روسیه انجام دادم، پشیمان نیستم. به این هم فکر نمی کنم که چه برداشتی می شود. من اعتقاد خودم را دارم، البته که هیچ عکس کامل نیست اما کاری نکرده ام که بخواهم پشیمان شوم.»

در اینباره نکات ذیل قابل تامل است:

الف: هرچند این رخداد تلخ در کمال تاسف رخ داده و داور مسلط کشورمان شان جایگاه نمایندگی جمهوری اسلامی را رعایت نکرده است اما فغانی می توانست پس از انتشار تصاویر پخش شده از وی، صریحا عذرخواهی کند و به جای بیان عباراتی نظیر «بی اهمیتی نظرات در مورد این عمل» و یا «مهاجرت از کشور» به این مقوله پایان دهد؛ نه اینکه با یک فرافکنی ناشی از جو حضور در جام جهانی نقطه منفی و البته بزرگی در کارنامه اش باقی بگذارد.

ب: بدون شک حداقل حق و خواست ملت مسمان ایران، عذرخواهی رسمی فغانی برای زدودن این حرکت خلاف شرع از ذهنشان است. مردمان کشوری که خاستگاه، محل رشد و جایگاه اعزام فغانی ها به این تورنمنت ها هستند، خودداری، تدبیر و حفظ شان را از نماینده اعزامی ایران انتظار دارند. احترام به اعتقادات عموم مردم کشورمان حداقل  انتظار از نماینده داوری ایران در یک تورنمنت بزرگ جهانی است.

ج: طلبکاری فغانی متاسفانه اینگونه تفسیر می‌شود که ایشان آنقدر ظرفیت پایینی دارد که پس از چند توفیق نسبی در این بازی ها به یکباره خود را در موضع بالاتر از مردم دیده و طلبکارانه از مردم و افکار عمومی رفتار می کند.

د: نکته دیگر که می توان در اینجا مجال پرداخت بدان هست هزینه کم برخی هنجارشکنی ورزشکاران خاصه در بین اهالی فوتبال است. تساهل مدیران با اعمال زشت برخی بازیکنان هنجارشکن و تبدیل این موضوع به رویه که قربانی شدن ارزش ها را در پی دارد، بدون تردید در گسترش این موضوع موثر است.اگر برخوردهای جدی تری با برخی هنجارشکنان در عرصه فوتبال میشد امروز اینقدر فغانی میدان هنجارشکنی مذهبی را برای خود باز نمی دید!

هـ: مسئولین فدارسیون فوتبال اسپانیا در همان آغاز جام جهانی مربی تیم ملی خود را اخراج می کنند. آنهم با آن حساسیتی که فوتبال برای مردم اسپانیا دارد و این کشور قهرمان دور قبل مسابقات جام جهانی هم بوده است. بنابراین جدای از غیرت دینی و میزان حساس بودن به فرهنگ مردم، آیا مسئولین فدراسیون فوتبال ایران نیز اینقدر شجاعت دارند که یکبار اقتدار قانونی خود را نشان بدهند؟ یا همانند گذشته با تساهل و تسامح از آن می گذرند؟ فغانی می تواند درس عبرتی برای بسیاری از دیگران باشد که هم خلاف شرع می کنند و هم از افکار عمومی مردم کشورشان طلبکار هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پررویی تا چه حد. تو نماینده جمهوری اسلامی ایران هستی. سفر شخصی که نرفته بودی. با نردبان این کشور بالا رفتی. الان همه چیز رو فراموش کردی.
Iran, Islamic Republic of
بره گمشه... این آدمها لیاقت مسلمانی ندارند...
رضا
Iran, Islamic Republic of
باید عذر خواهی کنه
Iran, Islamic Republic of
اینجور که نشان داده وقیح تر از این حرفهاست
Iran, Islamic Republic of
خودشوگم کرده تازه به دوران رسیده !دلارندیده .!!!!!!!!!!!!!!!
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، کل هستی، آفریده خداست، قوانین خدا که آفریننده و مالک هستی است و بهتر از هر کسی صلاح و زیان همه رو میداند، برای آرامش و سعادت همه انسانهاست. نباید بعضی از آدم‌ها که در مقابل آفرینش خدا هیچ نیستند، در مقابل این قوانین گردنگشی کنند، چون اولاً به خود و جامعه ضرر می رسانند، ثانیاً عاقبت، سرانجامشان با همان کسی است که با او مخالفت کرده‌اند.
ضمناً نباید با کسی که خطا کرده طوری رفتار کنیم که باعث لجاجتش بشود، رفتار ما باید در مرحله اول، هدایت کننده باشد شاید از خطایش پشیمان شود. انشاءالله خدا عاقبت امور همه ما را ختم به خیر کند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
احسنت
حسن
Iran, Islamic Republic of
خوش تيپ هنوز كسي با اين خطا كار رفتار و برخوردي نكرده كه اين يارو هنوز تو روسيه است ايران نيومده كه ، از پر رويي دست پيش گرفته يكي از دوستان ما دكتر و متخصص معروفي بود رفت كانادا دكتري شو قبول نكردن روش نشد برگرده دو سال تو يكي از بيمارستان هاي اونجا كار نظافت ميكرد ديگه نتونست طاقت بياره شرمساري را به جونش خريد و برگشت ايران دوباره شد دكتر متخصص . امثال اين فغاني هم اگه از ايران مهاجرت كنند بايد برن توالت خارجي ها را بشورن بالاخره يك جايي بايد با قانون شكنان و سوء استفاده كنندگان برخورد سختي بكنندبدون ترس
United Kingdom
وقیح تو امثال تو هستید که مملکت را ارث پدریتون کردید گ می برید و می خورید و کسی نباید خلاف شما حرف بزنه یا عمل کنه . اینجا می گذره تو اون دنیا چه جوری می خواهی جواب بدید ؟
Iran, Islamic Republic of
جناب ظاهرا" ناراضي ! اون كسايي كه اينروزها با خيال راحت مي خورند و مي برند هم مانند تو و امثال تو هيچ اعتقادي به انقلاب و نظام اسلامي و خونهاي مقدسي كه پاي اين نظام ريخته شده تا ريشه هرچه بي عدالتيه ,كنده بشه ,نداشته و ندارندو اتفاقا"با رأي امثال تو بر مسند قدرت قرار گرفته اند و به تاراج و غارت بيت المال مشغولند و تازه خودشان را ذخيره انقلاب هم مي دانند و الا ماها كه از همان ابتدا با سپردن سرنوشت كشور و ملت و نظام به اين جماعت سرمايه دار فئودال ليبرال مسلك غربزده دين به دنيافروش كه حلال و حرام خدا را به هيچ وجه به رسميت نمي شناسند, به شدت مخالف بوده و هستيم.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای راضی اتنخاب شما هم خلاف شرع کرد مادر چاوز را به آغوش کشید ...
Iran, Islamic Republic of
حالا مگر کسی از اون پشتیبانی کرد؟
وانگهی اون گفت به شما چه مربوط میگزارم می رم خارج؟!
Iran, Islamic Republic of
وقیح خود تو هستی کافر.
Iran, Islamic Republic of
مگر پشت پا زدن به دستور دینی و تکبر در برابر آن وقاحت نیست؟
از مسلمان معتقد چنین برمی آید؟
چرا کسی که در مقابل وی ابراز تنفر می کند را نسبت کفر می دهی؟
چه پاسخی فردای قیامت داری؟
سید محمدجواد
Iran, Islamic Republic of
خلاف ما حرف بزنه؟ بنده هیچ اهمیتی نمی دهم کسی خلاف من حرف بزنه. اما اگر کسی خلاف نظر خالق هستی و مالک و ارباب همه انسانها یعنی خداوند بزرگ حرف بزنه و عمل کنه، به نظر شما وقیح نیست؟
Iran, Islamic Republic of
عذر خواهی را هم زالو ها یی که پول بیت المال را می دزدند باید بکشند و هم کسی که در ...
Iran, Islamic Republic of
الان همه چیشد حالا؟؟؟؟؟ چ فرقی کرد دست میداد یا نمیداد؟؟
انقد کوته بین و کوته فکر نباشین عزیزان
...
Iran, Islamic Republic of
شما بلند نظرید!
از احساس شما معلومه!
خیلی آرامید!
ته ...
Iran, Islamic Republic of
یعنی باید همین الآن توی جهنم عذابش کنند تا بفهمیم ...؟!
Iran, Islamic Republic of
اطاعت از امر خدا، و شناخت درستی امر خدا، عین عقل و درک است. کوته بینی، چیزیست که تو هستی. کافر خودرأی مدعی فهم. ساده ترین و مهم ترین فهم، فهم خدا، و اطاعت از خدا، است. چرا نفهمیدی؟!
هادی
Iran, Islamic Republic of
نه. نگو کافر
Iran, Islamic Republic of
کافره دیگه. وقتی میگه امر خدا، مهم نیست، یعنی خدا را، یا قبول نداره، یا حکیم نمیدونه، یا خودش رو بالاتر میدونه! اینا اسمش چیه؟ هرچی هست همون.
توكي هستي كه ازت عذرخواهي كنن
Iran, Islamic Republic of
...
شایان
Iran, Islamic Republic of
انقدر دور و بر این فوتبال تبلیغ نکنید، انقدر آدمهای این ورزش انگلیسی رو بزرگ نکنید!
این فوتبال چه گلی بر سر ما زده دوتا لایی زدن این حرف‌هارو نداره!
میلیاردها تومان هزینه میشه برای بازیکنان آخرش چه!؟
...
Iran, Islamic Republic of
به خدا حرف حق همینه!
Iran, Islamic Republic of
با وضعیت فعلی از نظر اقتصادی واجتماعی مردم کشورمان صحبت از دست دادن یک داور بین المللی با یک زن داور انهم در یک محیط کاری بحث انحرافی نیست .
جهان نیوز هم به فکر زندگی بدبخت گونه مردم باشید تا انحراف افکار عمومی و هم این موضوع
یا حق
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
حرف شما مثل اینه که مثلا بگیم؛ با این گرمای بی سابقه هوا دیگر نباید غذا خورد و اینکه از افزایش قیمت مواد غذایی حرف بزنیم بحث انحرافیه!!!!!
اتفاقا شماها خودتون منحرف ترین آدمها هستید! هر چیزی سرجای خودش قابل بحثه!
به نظرم کدخدایتان خوب بهتون آموزش داده که وقتی جام جهانی درحال برگزاریه و حواس مردم به جام جهانی پرته میشه کلی جنایت تو دنیا کرد ...
Iran, Islamic Republic of
احتمالا؛ شما انحراف دارید وکدخدا هم مال شماهاست چون ما توان زندگی کردنم در سرزمین کدخداها را نداریم شما با پول بیت المال به تعداد 5000 نفر در کنار کد خدا هستید .
برو پی کارت سید قلابی
Iran, Islamic Republic of
من اگه سید بودم همیشه سید بودنم رو پنهان میکردم تا جایی که میشد. که نکنه از بدی من به ابروی اولیاء خدا اسیبی نرسه. بعد تو با این اخلاق شیطانیت جار میزنی سیدی؟ کدوم تقوا تو رو ازاد میگذاره بی دلیل به کسی که نمیشناسی بگی تو از من منحرف تری؟ به خدا من انسان با تقوایی رو ندیدم مگر اینکه خودش رو بدترین و پست ترین مخلوق میدونست. و همیشه توصیه میکردن که مبادا خودتون رو از کسی بهتر بدونین.
Iran, Islamic Republic of
بابت منحرف خواندن یک شخصی که نظرش را داده وشما جهان نیوز درج کردید متاسفم .
خدا حافظ حامی غارتگران
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اولا به سلامت حامی دشمنی با شرع اسلام.
ثانیا نظرش، خلاف شرع اسلام است. حرف خدا را، قبول داری؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت سید حسین. بسیار عالی. پاراگراف دومت، عالی تر بود.
سعید
Iran, Islamic Republic of
وقتی به اصطلاح سنبل کاری و توجیه عرف شود انوفت همه از مدل هم پیروی می کننئ. وقتی یک اتفاق عکس می افتد مانند حمله به کسی و بازداشت و توقیف و امثالهم تماما می فرمایید چرا بفکر اقتصاد و مشکلات اساسی مردم نیستید و به مسایل فرعی می پردازید. خوب طرف مقابل هم از شما یاد گرفته است که راحت بفرماید تو این اوضاع اقتصاد و بی ابی و غیره کاری با روبوسی با نا محرم نداشته باشید.
مجید
...
Iran, Islamic Republic of
همه بدبختی ما مردم به خاطر رعایت نکردن احکام شرعیه و عدم رعایت تقوای الهیه...تا این رو بفهمیم سرمون خورده به سنگ لحد که دیگه خیلی دیره!!!
India
خوب شد فغانی داور فینال نشد وگرنه جنجالی تازه برایش پیش می آمد!داور فینال جام جهانی در آغوش خانم كاليندا كيتاروويچ رئیس جمهور کرواسی بودند
Iran, Islamic Republic of
جنجال؟!

در چنگال هوسهایتان گرفتارید و صدای ضربان قلب خداباوران و خدا محوران را جنجال می نامید
اف بر مسخ شدگان
Iran, Islamic Republic of
خیلی مطمئن نباش تو و امثالت خدا باور باشید شماها خدا باورترید یا همون رئیس جمهور فرانسه که با زنی که ۲۴ سال از خودش بزرگتره ازدواج کرده شماهایی که ادعای پیروی از پیامبر و دارید چرا هیچکدومتون حاضر نیستید با زنی که حتی یکسال از خودتون بزرگتره ازدواج کنید درصورتیکه پیامبر بسیار جوانتر از حضرت خدیجه بود
شما خداباورید که مردم و تو بی آبی و بی برقی گذاشتید ؟
نیما
Iran, Islamic Republic of
فعلا که بی آبی و بی برقی رو دولت محبوب و لیبرالی شما و غرب پرست شما یعنی دولت حسن روحانی برای مردم ایجاد کرده
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا در مورد بنده اشتباه کردید
بنده خانمم از خودم بزرگ تر است
اما ادعای ایمان کذا و کذا ندارم

در ضمن ازدواج پیامبر صلی الله علیه و آله با خدیجه که در چند سالگی بوده اختلافی است
و قول قوی بین دو گزینه ۲۸ و ۲۵ سالگی می چرخد
یعنی یک احتمال قوی هم سنی است

و مساله رئیس جمهوری فرانسه متاسفانه هیچ قابل ...
رابطه با زنی که معلمش بوده و شوهر دار و بعد هم در حالی که چند بچه داشته طلاق و ...
قابل ذکر است؟

البته بنده ازدواج خانمها با آقای کم سن تر از خودشان را توصیه نمی کنم
چرا که متاسفانه تجربه نشان داده مشکلات متعددی ممکن است به دنبال داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
آب و برق از نعمات الهیند

شکران نعمت افزونی می آورد
و کفران از کف انسان می رباید

گناه از نمونه های روشن کفران است
از ناسپاسان پشتیبانی نکنیم
و در صف آنان قرار نگیریم
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره؟! خیلی خودت رو پرت نشون دادی. اگر کسی ایمانش در حدی باشه که براش سن همسرش مهم نباشه خب ازدواج کنه. اما اگر کسی ممکنه منحرف بشه، عقلا و شرعا باید ازدواجی کنه که پایبند کامل بهش باشه.
در ثانی، خود دین گفته در ازدواج، حواستون رو جمع کنید. سن ملاک نیست، اما ممکنه تأثیرگذار باشه.
ثالثا بی آبی و بی برقی، ناشی از کمبود بارش از یک طرف و مصرف بالا از طرف دیگر هست. همه اش ناشی از ضعف مدیریت نیست. و اصولا مسؤولین، در حد منابع موجود و توان ذاتی یک انسان، مسؤولند نه بیشتر. تو برو کشورهای دیگه ببین قیمت همین آب و برق چنده. به جای شکر وفور نعمت آب و برق، ایراد بنی اسراییلی میگیری؟!
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ! هیچوقت معصیتهای بزرگ توجیه گر گناهان( به اصطلاح شما) کوچک نیست وانحرافی خواندن فروعات دین(امر به معروف ونهی از منکر) و کوچک شمردن گناهان خود انحراف و عین اباحه گری است!
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
...
همین مردم براشون دینشون مهمتر از مالشان و حتی جانشان است؛ اگر برای تو شکم مهم است، انسان‌هایی هستند که تمام هستی خود را حاضرند پای دین فدا کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
مجيد
Iran, Islamic Republic of
اقا جان شما بريد به روحاني تون بگيد مملكت رو درست كنه!! وظيفه جهان نيوز چيز ديگريست!! دولتي كه به حرف كسي گوش نميده بهتره استعفا بدهد.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم برخورد جدی بشه

مهم نیست که دیگران در باره این برخورد چه فکری می کنند!!!!!
کمال بختیاری
Iran, Islamic Republic of
داور ندید بدید ایرانی ...
Iran, Islamic Republic of
آقا کمال لابد داور بازی فینالم ندید بدید بود که با رئیس حمهور کرواسی که زن بود دست داد؟!
Iran, Islamic Republic of
اون ایرانی نبود که مسلمان نبود که شیعه نبودکه
United States
...
Iran, Islamic Republic of
انحراف رفتاری کافر از کفرش بزرگتر نیست

مسلمان آن هم متنعم از مائده اهل بیت علیهم السلام چرا به روش منحط کفار دلخوش باشد؟!
تفاوت رو نمی دونید یا ...؟
مجيد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز اونا خارجي هستند و خورده اي بر آنها نيست.
از این حرف معلومه چه کسی داره پیام منفی میده ،آخه تو اون داورو داری با داور ایرانی مقایسه میکنی ....متاسفم
Iran, Islamic Republic of
ندید بدید نبود. گمراه از اسلام بود. بعدم فغانی، نماینده ایرانه نه داور آرژانتینی.
محمدرضا منفرد
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو من نمی دونم چرا آدمهای کم ظرفیت همیشه جاهای حساس می افتند و کار را خراب می کنند یکی نیست به این داور بگه فتح علمی که نکردی ثانیا خجالت از خانواده ات و زنت و مردم ایران نکشیدی . بابا اقلا از زنت حیا می کردی یک مک فکر می کردی شاید اینها دستی هست که جایگاه کشور را خراب کنه . خسته شدیم از این همه وادادگی وادادگان
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
جهان جام متوجه نیستی یا تغافل میکنی؟!
این دولت مستمرا دنبال این گونه مسائل بوده و هست و برای ریختن قبح چنین کارهای خلاف شرعی هزینه میکند آنوقت شما توقع دارید ...!؟!؟!؟
شما بروید به صدا و سیمای میلی(میل افساد طلبان) اعتراض کنید که شده محلل و جاده صاف کن اینها...
Iran, Islamic Republic of
تو لال باشی حسابت سبک تره ...
جواب17.18
Iran, Islamic Republic of
توهم بنظر هرچه زودتر بمیری گناهت کمتره.
مجيد
Iran, Islamic Republic of
شايد هم اين نوع كارا از قبل طراحي شده دوستان خودشان باشد!!!
Iran, Islamic Republic of
به هیچ کدومتون مربوط نیست
کی یاد میگیرن از سرک کشیدن تو زندگی دیگران دست بردارین
اونجا بغل کردن عیب حساب نمیشه که نماینده ایران هست یا نه
اینجا همه چی حرامه بجز اختلاس دروغ دزدی
Iran, Islamic Republic of
اولا فغانی داور ایرانی حاضر در جام جهانی است
از خونه باباش که پا نشده بره
فدراسیون جمهوری اسلامی معرفی اش کرده
ثانیا دزدی و اختلاس و ربا گناهش خیلی بیشتر از دست دادن با یه زن کافر تو یه کشور غیر مسلمان هست
اینو ما هم میدونیم
ولی ایشون رو هم نماینده جمهوری اسلامی تو اون کشور می دونیم نه یه توریست ساده
فهم این دو تا خیلی سخت نیست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این حرکت را مقایسه کنید با حرکت بازی کن مشهور مصری محمد صلاح که حتی حاضر نشد بعه خاطر فوتبال روزه اش را کنا ربگذارد و با افتخار می گوید من مسلمانم و یا به محمد الشناوی دروازه بات مصر که در همین جام جهانی وقتی به او جایزه ای می دهند که مارک یکی از تولیدکنندگان مشروبات الکلی از پذیرش آن خود داری می کند. غیرت دینی را آنها دارند. نه امثال این آقا ، که رضایت نفس را بر رضایت خدا ترجیح می دهند.
البته یک عده افراد کج فهم هم کار آنها راتوجیه می کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسن برشما
India
...
Iran, Islamic Republic of
به همه مربوطه
امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانیه
و واجب کفایی
یعنی اگر هیچ کس انجام وظیفه نکنه همه مسئول و معاقبند

وقتی برخی اقدام کردند از دیگران ساقط می شود
عوض تشکر از انجام وظیفه افرادی که بار ماها رو به دوش می کشند ، بهشون پرخاش بکنیم؟!
وجدان یعنی این؟!
تقوی یعنی این؟!
این معاونت و کمک به گناه است یا کمک به نیکی و تقوی؟
چرا کمک کار گناه و عادی شدن آن می شوید؟
چرا با به رخ کشیدن گناهی گناه دیگر را منکر می شوید و کوچک می کنید؟
تحقیر گناه آن را بزرگ و بزرگ تر می کند
United Arab Emirates
شما خیلی مدعی هستین واسه حق الناس مدعی باشید
Iran, Islamic Republic of
هر دو
تازه برخی از گناهان هر دو جنبه را دارد
کسی که در موقعیت الگو دهی و از یک کشوری با اکثریت جمعیتی مسلمان نمایندگی می کند

کجرویش لطمه به مردم هم هست
Iran, Islamic Republic of
مدعی هردوش هستیم. حق الله، و حق الناس.
اما شما منافقان، هم دشمن خدا، و هم مردم هستید. هر کدام را بگوییم، میگید به اون یکی برسید. لعنت خدا، بر شما. خدای بزرگ بلندمرتبه و قهار، نسل شما منافقان را از روی زمین بکند. ما، خود را موظف به مبارزه با افکار شیطانی تو و امثال تو میدانیم و روز به روز، بر درخت پاک اسلام، می افزاییم و درخت شوم کفر را، خشک خواهیم کرد. بروید به جهنمی که باور ندارید.
Iran, Islamic Republic of
الهی آمین
خداوندا افسادات را ریشه کن فرما
رسوای عام و خاصشان بگردان
به لهیب خشمت گرفتارشان فرما

حزب الله را مدد ویژه کرم بدار
Iran, Islamic Republic of
اين دوست ما همچين صحبت مي كنه كه همه دزدي ها را يك جناح خاص انجام دادن!! و دوستان كه از كم ديني رنج مي برند انسانهاي خوبي هستند. آها يادم رفت دلتان پاك باشد مهم نيست نماز هم نخوانيد روزه هم نگرفتي و.... زنت تو خيابون روسري سرش نبود دخترت با بلوز شلوار راه رفت.
جواب15.05
Iran, Islamic Republic of
اختلاس؛ دروغ و دزدی کار کسانیه که دین رو قبول ندارن، مثل آآقای فغانی که حداقل یک بخش از دستورات دین رو قبول نداره.
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم که مردم از تفکر شما عبور کردن
در. تفکر شما ریا دزدی و اختلاس ازاد و بغل کردن یک زن گناهه
Iran, Islamic Republic of
اولا مردم، اگر از تفکر اسلامی عبور کنن، خلاف امر خدا، عمل کردن و فقط به ضرر خودشونه.
ثانیا اسلام، با ربا، دزدی، اختلاس، و بغل کردن ناموس مردم و ایجاد و ثبت تصاویر ذهنی از لذت بغل کردن و تبعات بعدی اش که خود دنیازده تون بهتر میدونید، مخالف است. در واقع، خدا، مخالف است.
شما، کافری و داری تهمت میزنی که ما با دزدی مخالف نیستیم. شماهایی که تولدتون به قول قرآن مجید، آب بدبویی بیشتر نبودید و عاقبت هم جسد بدبویی بیشتر نخواهید بود. اما الان برای خدا، رجز میخونید!
بخونید که روز گرفتن جوابتون و چشیدن طعم شیرین عذاب، منتظر بیان مجدد دیدگاه هاتون هستیم. ما نگران نیستیم. قبر بلده چطوری شماها رو آدم کنه.
Iran, Islamic Republic of
شما نماينده خدايي ؟!
Iran, Islamic Republic of
بنده خداست

سخن خدا و نماینده خدا را رساندن سوال برانگیز است؟!
Iran, Islamic Republic of
آمر به معروف و ناهی از منکر نماینده خداست. که آسایش بیخیالی را رها کرده و به فرمان خدا وظیفه اش را انجام میدهد. خصوصا امروزه که خیر و شر دگرگون شده
Iran, Islamic Republic of
ایشان بنده خدا هستند ولی از حرفهای شما پیداست که خودت را در جایگاه خداوندی قرار دادی و کانه خود خدا هستی که خدا باید در کارهایش با شما اول هماهنگ کنه بعد اوامر و نواهیش را صادر کند.
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
جز دار دار کردن کاری یاد ندارین
Iran, Islamic Republic of
تو جز فضولی و حماقت، کار دیگه ای بلد نیستی ...؟!
Iran, Islamic Republic of
انجام تکلیف فضولیه؟!
حماقت دل بستگی مفرط به دنیا و خرج کردن دارایی فرصت و زمان برای آن و غفلت از سرای جاویدان است

به هوش آییم
بعد از ورود به آخرت
جواب کلا است

پشتیبانی از گناه غیر ارتکاب گناه است
فردی گناهی را از سر غلبه شهوت می کند
گر چه او هم بایستی توبه کند
اما پشتیبانی از گناهکار و توجیه گناه او صف بندی است
این صف عاقبت خوشی ندارد
Iran, Islamic Republic of
خطاب فضولی و حماقت، به نظردهنده 14:26 بود که مدافع فغانی هست نه آمران به معروف و ناهیان از منکر. لطفا دقت کنید.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
ج14.26
Iran, Islamic Republic of
شما جز فساد در زمین و حمایت از مفسد کار دیگه ای ندارین.
امثال شماها هستن که دارن به اسلام ضربه میزنن،ببین کسانی که در این دولت هستن وحتما شماها بهشون رای دادید ،بیشترین سرمایه دارترین افراد نیستن ؟،ایا به فکر شماها هستن ؟،فقط حواس ما وشما را میبرن به دوتا کنسرت ورفتن زنان به ورزشگاه ،چرا اون موقع اعتراض نمیکنین که آقا مردم دارن از گرسنگی می میرن شما گرفتین کنسرت و ورزشگاه رو...تا اخرین نفس پای ارزشهای اسلامی باید ایستاد وبا فساد هم باید مبارزه کرد.
پاسخ15.06
Iran, Islamic Republic of
اونهایی که با چشم باز و آگاهانه از تفکرات خدا محوری عبور کردند و به سمت کدخدا محوری رفتن جایگاهشون آتش دوزخ جاودان خواهد بود
؛ضمنا اگه وجدان داشته باشی میبینی که فساد و دزدی و رانت و قاچاق کالا و در این دوره ... بی نظیره.
Iran, Islamic Republic of
اون دنیا که آتش از درونش شعله ور شد اهمیتش را می فهمد. اما دیگر دیگر است. چقدر انسان بر خدای خودش دلیر و گستاخ می شود و عصیان می ورزد. چقدر این دو روز دنیای زود گذر برایش شیرین مزه می کند! چقدر این وزارت ورزش و..ما بی درب و پیکر است و بی بند وباری و ولنگاری از سر و رویش می ریزد!
United States
...
Iran, Islamic Republic of
فرداست که همین سیما دعوتش می کنه و کلی ازش تعریف و تمجید و ازش عذر خواهی می کنه!!! اصلا هر کی به هر کی شده و هر کی هرچه دلش میخواهد انجام می دهد و هیچ کس هم نیست که نظارتی و جلوگیری و تنبیهی بکند!!!
Iran, Islamic Republic of
شاید فغانی رو طبق نظرت جهنم بندازن و آتش از درونش زبانه بکشه اما تو و امثالتم مثل اون تو جهنمید
Iran, Islamic Republic of
ایشان و امثالشون چرا؟
Iran, Islamic Republic of
ایشون و امثال ایشون، اگه همین راه رو برن، شک نکن بهشتن. چون بهشت و جهنم کشکی نیست. بر اساس دستوراتیست که بیان شده.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
بلا شک
Iran, Islamic Republic of
بره به جهنم، ولی خیانت به مسؤولیتی که به عهده گرفته به عنوان نماینده کشور مسلمان ایران، همینجا باید رسیدگی بشه. نمیشه خیانت کنند و طلبکار هم بشوند.
ج-15.51
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که ما به خاطر همین ایستادن درمقابل فساد و مفسدها(تا اینجا که دستمون برمیاد)مشمول رحت الهی قرار گرفته و از نجات یافتگان از آتش جهنم باشیم.
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
خدا میفرماید:«کَلا إِنَّ الإنْسَانَ لَیطْغَى أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى»
احساس استغناء سبب طغیان است.
Iran, Islamic Republic of
این اثر دنبال موج فوتبال رفتن!
Iran, Islamic Republic of
بذار برگرده ایران خانمش حقشو میذاره کف دستش دیگه عمرآ بتونه تو سوتش فوت کنه!
Iran, Islamic Republic of
رنگ دلارها چشم هارا کور می کنه حتی همسران را !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
انشاءا... که همینطوری میشه که میگی
Iran, Islamic Republic of
خدا لشکریانی داره که به وقتش آدمهای نابکار را ادب میکنه، کل هستی لشکر خداست و خدا هم خوب به کارش وارده، هر چیزی به وقتش خدا مثل ما بنده ها عجول نیست.
Iran, Islamic Republic of
مسوولان(ورزشی، فرهنگی، سیاسی و...) که از چنین هنجارشکنی های مهمی که باعث ریخته شدن قبح مسائل غیرشرعی و افزایش هنجارشکنی های غیرشرعی در جامعه می شود به راحتی عبور میکنند؛ اولا حقوقی که دریافت میکنند شبهه شرعی داره و نان شبهه دار به خورد زن وبچه میدهند چون به وظیفه شرعی و قانونی و اخلاقی خود عمل نکردند.ثانیا گرفتار سنت استدراج الهی می شوند چون از ناموس الهی یعنی احکام شرع دفاع نکردند با این که مسوولیت دارند.
ثالثا باید در مقابل تمام خون هایی که برای اسقرار نظام اسلامی به منظور اجرای احکام الهی ریخته شده پاسخگو باشند.
کار اون فردی که به عنوان نماینده یک کشور حکم صریح الهی رو زیر پا گذاشته که هیچ....کارش با کرام الکاتبینه!!
Iran, Islamic Republic of
اگر همین الان با او برخورد نشود در آینده کاری را انجام می دهد که این در برابرش صفر است.
برخي استفتائات در مورد مصافحه با اجنبيه (زن نامحرم غير مسلمان)
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب آن مصافحه یعنی دست دادن در شرایط خاص و ناچاری است
و اینجا نه اضطراری بوده چنانچه از مصاحبه متجاهر معلوم است
و علاوه بر آن معانقه هم داشته این را چکارش می کنی؟
Iran, Islamic Republic of
بی جنبه!!!!!!!!!!
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
حالا عظمت شخصیتهای مثل سردار سلیمانی‌ها و حججی‌ها معلوم می‌شود. آنها که آمریکا را به زانو در آوردند و داعش را نابود کردند، هیچ به خود نگرفتند، بلکه متواضع‌‌تر شدند و این آقا با استفاده از امکانات این مملکت چند تا سوت زده، حالا پشت به ملتش، دین و‌ آیینش کرده، رو به سوئیس.
دعای پر مغز امام سجاد آویزه گوشمان باشد که فرمود هر نعمتی که به من می‌دهی پیشتر ظرفیتش را بهم بده. پناه بر خدا
Iran, Islamic Republic of
خدایا منجی مارا برسون خسته شدیم از این همه بی دینی و بی حیایی و اختلاس و دزدی و ...... این جماعت همه افتخارشون اینه که لخت و عور بشن و با خدا بجنگند ان شاء الله با همین افتخاراتشون در آن دنیا محشور بشن
Iran, Islamic Republic of
این افراد با پول و امکانات بیت المال موقعیت کسب میکنند بعد طلبکار مملکت هم میشوند
Canada
دست ندادن با یک خانم خارجی در حالی که دستش را دراز کرده تا با شما دست بدهد توهین بزرگی برای آن خانم است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . حتی آغوش باز کردن و روبوسی کردن!!!! چرا روبوسی و دست دادن با خانمها در مکانهای عمومی قبیح است؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینکار در مکانهای عمومی به هیچ وجه شهوت انگیز نیست.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی حالت خوبه!
معلومه که خودت هم ...
عجب عمومیت شهوت زداست!
بنا بر این پارتیهای جمعی هم چون خصوصی نیست ...
وای بر آنانی که به لطایف الحیل سعی در قبح شکنی و تسهیل و توجیه گناهند

شیطان گفت
لأزینن لهم حتما مسیر غیر خدایی را برایشان زیبا می نمایانم
و شما هم از عمله اویید
إن الشیطان لکم عدو فاتخذوه عدوا
همانا شیطان دشمن شماست پس دشمن بداریدش

همکاری با شیطان و شیطنت بد سرانجامی دارد
بیاندیشید
Iran, Islamic Republic of
واقعا خوب خودت رو پرت نشون دادی!
ناراحتی یک زنی که دست دراز میکنه و آغوش باز میکنه، اصلا مهم نیست. در واقع ناراحتی آدم ها مهم نیست. حقشون مهمه. وگرنه اگه من دوست داشته باشم ماشین شما رو ببرم برای خودم و اگه ندی ناراحت بشم، مهمه؟! یا اگه یه نفر، قصد ناموس کسی رو کرد و اگه بهش گفتن برو گمشو ناراحت میشد، باید ناموس رو تقدیمش کرد؟! آیا ناراحتی آدم ها از نرسیدن به خواسته های نامشروعشون، اصلا مهمه؟! این پرتوقعی هست اسمش. به جای این بافتن ها، از ناراحتی خدا، ناراحت بشید. چراکه ناراحتی خدا، از کار غلطیست که به زیان ما هست، نه از پر توقعی.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر کسی که زود خوذش را ببازه
United Kingdom
...
United Kingdom
...
United Kingdom
...
Germany
دمش گرم . فصولیش هم به شما نیومده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ ... «67»

مردان و زنانِ منافق، از يكديگرند (از يك قماشند)، به منكر فرمان مى‌دهند و از معروف نهى مى‌كنند

سوره برائت
Iran, Islamic Republic of
فصول بهاریش یا پاییزیش؟!
تا صبح بگو به شما ربطی نداره. وقتی نماینده ماست، یعنی ربط داره. نداری آیتمشو که بفهمی. کفار همه همینن. خنگ خنگ.
Iran, Islamic Republic of
نماینده های جمهوری اسلامی تو کانادا با پول من تو داره به ریش ملت می خنده . کمی سعی کنید افکار خود را پرورش دهید .
Iran, Islamic Republic of
الآن به فکر نماینده ایران تو کانادا افتادی؟
فقط به خاطر پولمون ناراحت باشیم؟

لطمه به دین ، حیا و ... اهمیتی نداره؟
Sweden
اشتباه منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای این سطح از تحجر و خود رایی شما متاسفم.
شرم بر شما و شرم بر مسلمانی تان.
تاسف بر عمق کوته فکری و قضاوت ناسنجیده شما.
Iran, Islamic Republic of
ببینید مگر ما منابع دینی نداریم؟
مگر وظیفه نداریم طبق آموزه دینی جلو برویم؟
مگر تماس لمسی با نامحرم حرام نیست؟
مگر مراجع کارشناس مسایل دینی نیستند؟
کدام مرجع لمس نامحرم بدون اضطرار جایز می داند؟
می شود منظورتان از تحجر توضیح دهید؟
از کدام تحجر متاسفید؟
دوار بی جنبه
Iran, Islamic Republic of
داور بی جنبه ...
کیامرس اسفندیاری
Iran, Islamic Republic of
ما به عنوان یک مسلمان باید عقاید و باورهای دینی خود که مبتنی بر شرع مقدس و همچنین اخلاقیات است را به عنوان یک هنجار برتر رعایت کنیم. هـر گـونـه نـاهـنـجـاری هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت به زیان ما خواهد بود. در هر پست و مقام و جایگاهی که باشیم اول خودمان آسیب می بینیم بعد همه مردم. پس الگوی خوبی باشیم.
یک شهروند معمولی
Iran, Islamic Republic of
یک عده ای چون واژگان باورهای دینی، شرع مقدس که در این یادداشت آمده، بدون توجه به تمامیت متن و موضوع، تنها برای عقده گشایی، یک رای منفی هم می دهند. به کجا چنین شتابان.
United States
چرا اینهمه سانسور می کنید ؟ کسی اینجا طرفداری کنه از فغانی و حریم شخصی و یا از اختلاسگرا و دزدها بگه و یا از حق و حقوق شهروندی سانسور میشه . بعد شما و دارو دستتون می خواهید مملکت را درست کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
بله کسی که در خبر مربوط به عمل خلاف شرع نماینده ایران، از دزدی و اختلاس میخواد حرف بزنه، صریحا داره میگه بحث رو میخوام منحرف کنم. خب شما منحرف کننده بحث، ما عاقل و داخل بحث، به نظرت کدوم تفکر، برای اداره کشور مناسب تره انصافا؟!
Iran, Islamic Republic of
کاررییس حمهورکرواسی درسی بود برای روحانی و سایر مسئولان ما
نامحرم نه حداقل بیایید وسط مردم و جوانان محرم ها را درآغوش بگیرید
یادبگیرید!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از در آغوش گرفتن مادر چاوز توسط احمدی نژاد میتوان گذشت اما فغانی باید مواخذه شود...!؟
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هم متکبرانه برخورد کرد
یا توضیح حالت اضطراریش داد؟
البته ضعفهای احمدی نژاد به هیچ وجه توجیه نمی شود

اما در مقایسه دقت کنیم
اگر وضعیت دو نفر متفاوت باشد حکمشان هم متفاوت خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد عالی ترین مقام کشور بعد از رهبری بود اما فغانی تنها یک داور فوتبال است؛ متاسفم برای توجیه گری شمایان...!
Iran, Islamic Republic of
ایول خوب جواب دادی
Iran, Islamic Republic of
با این دست فرمونی که فغانی داره میره فکر کنم این مردم ایران هستن که بخاطر اینکه اعتقاداتشون همسو با ایشون نیست باید ازش عذرخواهی کنن!
تا حالا فکر میکردم آزمون لوس و نُنُرـه که از تیم ملی قهر میکنه ولی حالا میفهمم از سردار لوس تر هم وجود داره.. بله جناب آقای فغانیِ 40 ساله!
بازم دم ورزشکارای جوان گرم که تو این لحظات حداقل شان باورهای دینی مردم خودشون رو حفظ میکنن
Germany
...
من من
Iran, Islamic Republic of
داستان خیلی ساده هست!
ایشون اعتقادی به حرام بودن دست دادن ندارن.. تمام..
حقوقش و هزینه سفر و .. رو دولت ایران نداده؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! که اون رو در حال انجام ماموریت دولتی دونستید و خواستار رعایت قوانین دولتی ایران.. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

Iran, Islamic Republic of
مگر حرمت دست دادن حکمی دینی نیست؟
و مگر این از طرف ایران اونجا نیست؟
مگر اکثریت مردم ایران مسلمان نیستند؟
بی احترامی به باور اونها خوبه؟
Iran, Islamic Republic of
زیاد من میکنی، ولی حرف حساب نداری.
نماینده فدراسیون و کمیته داوران جمهوری اسلامی ایران در جام. جهانی هست یا نه؟!
پرورش یافته جمهوری اسلامی و مستخدم ایران هست یا نه؟
ایران برای داور شدنش هزینه کرده یا نه؟
پس نماینده ایران است، به خاطر پول هایی که حرومش شده، زمانیکه حرومش شده، امکاناتی که حروم یک کافر شده، به عنوان نماینده سازمان فوتبال ایران، راهی جام جهانی شده، حتی کلماتی که در وصف داوری هاش حروم شده، اون وقت یک همچین آدمی، دست به آسمون هم بلند میکنه که یعنی فقط خدا! دروغگوی مزدور. خدا، کاری که کردی رو حرام بزرگ اعلام کرده. ...
Germany
شما که جرات ندارید و این هه سانسور می کنید . خوب بگید فقط نظر ساندیسخورها را میزنید . بقیه الاف نشن .
Iran, Islamic Republic of
فقط نظر آدم ها رو میزنه. گروه شما را صدا نزدن.
Iran, Islamic Republic of
وقتی به مؤمنین خداشناس میگی ساندیس خور، معلومه نظر چرتت چی بوده. جای شما مزدورها اینجا نیست. اینجا جو پاکه. بدو برو پیش هم جنسای حروم خورت.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
جالبه
گوینده بازی دیروز می گفت دلمون تنگ میشه برای این جام جهانی
و افسردگی می گیریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه تبلیغ منفی می کنه تلویزیون
United States
۲ میلیون نفر حاکم بر ۸۵ میلیون نفر
Iran, Islamic Republic of
طوفان هواها و هوسها ارزشهای الهی و انسانی را در می نوردد
و همچنان ...
بارالها معاندان و گردنکشان را از سر راه سعادت انسانها برطرف فرما
مفسدان اعم از فرهنگی ، اقتصادی و ... را به سوط عذابت بنواز
مصلحان واقعی را یاری نما
کمک کنندگان به گناه و عصیان را ادب ده
معاونان خبر و معروف را مدد کرم دار
Iran, Islamic Republic of
خدا، حاکم بر تمام آسمان ها و زمین و هر آنچه میان آن هاست. بمیر از حرص.
United States
...
Iran, Islamic Republic of
سلام
کاش برادران و خواهران و حضرات ارزشی ، که این همه انتقاد و حکم قضایی برای آقای فغانی ، صادر فرموده اند ، نسبت به اعمال و کردار قاری قرآن (مربی صوت و لحن ) حساسیت نشان می دادند . به نظر شما گناه فغانی بیشتر است یا مربی صوت و لحن ؟ ذکر این نکته هم ضروری است که صحبت های فغانی در مصاحبه اش ، درست نبود .
Iran, Islamic Republic of
کدام مربی صوت و لحن؟!
جرم اثبات و اقرار شده ای که طرف گردن کشی هم کرده باشد سراغ دارید؟
Iran, Islamic Republic of
اگر خبر راجع به قاری خلافکار باشد، نسبت به او هم موضع میگیریم، اما از بخت بد شما، الان فغانی با زن نامحرم جلوی دوربین ها دست داده و دفاع هم کرده! الان شمایید مه باید نسبت به این کار حرام، اونم از طرف نماینده فدراسیون جمهوری اسلامی ایران، موضع بگیرید. چرا نمیگیرید؟!
Iran, Islamic Republic of
مگه ایشان را دولت انتخاب کرده که بهش اعتراض کرده اید .. ایشان به خاطر لیاقت و تلاش خودش انتخاب شده همین و کارهای شخصی او فقط و فقط به خودش ربط داره همینننننننننننننننن
Iran, Islamic Republic of
اولا ایشان به عنوان داور ایرانی انتخاب شده
و اکثریت این جامعه هم مسلمانند
ثانیا حرکت در جمع دیگر شخصی نیست
ثالثا مگر ایشون از اقلیتهای دینی بوده؟!
همه حرکات ما به هم مربوطه
همان کافرش هم وظیفه داریم که او را از کفرش نهی کنیم
فکر آزاد است به طور طبیعی
اما اعتقاد آزاد نیست
اعتقاد به حقیقت
با اعتقاد به باطل هم وزن نیستند
بایستی در پی ترویج اولی
و نابودی دومی بود

شما اگر راست می گویی و مسلمانی
و معتقدی که اسلام دین حق است
بایستی در این راستا مشی کنی
نه مخالف با حق
اگر هم اعتقاد نداری
می توانی بروی و کتب اعتقادی رو مطالعه کنی و باورمند بشی
Iran, Islamic Republic of
كي گفته نماينده جمهوري اسلامي است؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
داور رسمی و عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، نیست؟!!!!!
پس چرا در کلامش، هی مردم فریبی میکند و دم از تلاش برای نام ایران میزند؟ ایران، اسلامی است و بس. از کدوم ایران حرف میزنه؟! نکنه ایرانِ آمریکا رو میگه!
سروش
Iran, Islamic Republic of
وقتی با کسانیکه بیت المال رو خوردن برخورد شود او هم یاد خواهد گرفت معذرت خواهی کند.
هردو باید معذرت خواهی کنند و هردو باید این را یاد بگیرند

اما چیزی که ما باید یاد بگیریم اینه که هردو اینها اشتباهه و هردو را محکوم می کنیم نه اینکه اشتباهی مجوز اشتباهی دیگه باشه
Iran, Islamic Republic of
همکارند
الآن برای ورود خانمها به ورزشگاه هم دستور دادند
با وجود این که دادستان کل دیده بود آنچه را شرم مانع از بیانش است
اما می بینیم که حیا در بعضی ها علایم حیاتی ندارد
Italy
مگه با مسعود شجاعی (که با تیم اسرائیلی بازی کرد) چه کردند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دیروز تو پارک لاله دختر دیدم کشف حجاب کرده با دوستش پسر راحت قدم می زدند تو رستوران اول 16 آذر هم که رد می شدم دیدم یه مشتری شون کناره پنجره بی روسری نشسته بود ؟؟؟ حدود 7/30 عصر .اگه رسنوران دوربین مداربسته داشته باشه ضبط کرده ! وووووو....تهران مد شده آخ روسریم رو شانه هام افتاده من نفهمیدددددددددددددد م !
Iran, Islamic Republic of

مگه چی کار کرده
دست داده دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آره دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با ..... تو هم دست میداد و روبوسی میکرد همین حرف رو میزدی؟!
Iran, Islamic Republic of
اون داور با میل خودش با فغانی روبوسی کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و اصلا خودش دستش و برد طرف فغانی!!!!!!!!!!!!!!! اینم نمیفهمی
Iran, Islamic Republic of
آهان!
چون با میل اون بوده! درسته!
شما خیلی فهمیده اید!
Iran, Islamic Republic of
میگم میدانی محرم و نامحرم چیه؟
تو کدام کشور زندگی میکنی؟
آیا میدانی نماینده کشور جمهوری اسلامی ایران یعنی چی؟ شرح دهید (2 نمره)
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم!
Iran, Islamic Republic of
ای لعنت

بلدید فقط هنگام چنین معاصی با طرح گناهانی مثل رشوه و ... اینها را کوچک و کم اهمیت جلوه بدید
یا اصلا منکر گناه بودن اون بشید
Iran, Islamic Republic of
بنده در محل کارم بخاطر موقعیت شغلی با مفاسد و تخلفات مالی زیادی روبرو می شوم که همیشه به مسئولین بالادستی گزارش داده ام و البته هزینه اش برایم سنگین بوده است .در مورد خاصی به مسئولی که بسیار ظاهری متشرع دارد و در واقع شایع کرده که در محضر درس آقا حضور دارد مسئله ای را گفتم که یک فساد اخلاقی هم در حاشیه این مطلب مالی ذکر کردم و ان مسئول مورد نظر بعد از این همه صحبتهای من فقط در اخر از آن مطلبی که در مورد نحوه لباس پوشیدن همسر آن مسئول فاسد بود سوال کرد و فقط همان مطلب برایش مهم بود ....
هر دو کار غلط و اشتباه است همه بدونیم

مثل یهودیا نومن ببعض و نکفر به بعض (‌ به برخی از احکام ایمان دارند و به برخی از احکام کفر می ورزند )‌نباشیم

افراط و تفریط هردو مذموم است
Iran, Islamic Republic of
مبارک باشد برشما که غیرت دینی تان فقط در اینجور موارد بی اهمیت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! غلیان می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و نسبت به رواج فقر ؛ روسپیگری ؛ دزدی ؛ اعتیاد ؛ بی خانمانی که مولود تفکر منحط شماست هیچ واکنشی تدارد.
اگر فرض کنیم که کار آقای فغانی ازنظر شما غیر شرعی بوده خوب به خودش مربوط است و خدای خودش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
به شما چه مربوط؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رحیم
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره. چرا هر وقت صحبت از فساد اخلاقی و مسائل اینچنینی که مربوط به حریم زن و مرد هست زود زوم می شه رو ربا و اختلاس و و.... فساد و گناه به هر شکلی زشت و محکوم هست. و بدتر از اون توجیه عمل قبیح .
حامد
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا می دویند در مورد بی خانمان ها و اعتیاد و ... غیرت ما غلیان نمی کند؟ علم غیب داری؟ این گونه مفاسد هم بی ربط با هم نیستند
اولا من و شما کاره ای نیستیم که اهمیت یا بی اهمیتی چیزی رو بیان کنیم این فقط خداوند است که اهمیت کارها رو معین می کنه ( در امور دینی و اخلاقی )

دوما غیرت ما در همه این موارد غلیان می کنه میگین نه همین الآن بلیط بگیرین برین کرمانشاه ببینین چه افرادی با چه سبک فکری گروه های جهادی تشکیل دادن و جدای از این هیاهوهای رسانه ای برخی صادقانه دارن کار می کنن . برین مناطق محروم خیلی سخت نیست دیدن اینها و امثال اینها

سوما رفتار ایشون به همه مربوطه فرظ کنید ایشون با ظاهری بسیار کثیف و زشت حضور پیدا می کردن ما و شما مدعی نمیشدیم آبروی فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایرانیا رو با این ظاهر نا مناسب بردن ؟؟؟
پس رفتارهایی که بعد اجتماعی داره به همه آحاد اون اجتماع مربوطه
Iran, Islamic Republic of
درکل حق با شمااست.ولی بروید تاریخ بخوانید ببینید وقتی مسیحیان در جنگ شکست خوردند و اسپانیای فعلی رامسلمانان تسخیر کردند هرچقدر برای پس گرفتنش تلاش کردند شکست خوردند به این نتیجه رسیدند برای این شکست می خورند که جوانان انها اهل می گساری و بی بندوباری هستند ولی جوانان و سربازان مسلمان اهل غیرت ورزی و خانواده دوست هستند.برای همین با مسلمانان یک قرار داد صلح امضا کردند بعد دختران زیبا را برای ترویج بی بندو باری و فحشا .و مشروبات را به صورت رایگان دراختیار مسلمانان گذاشتند بعد سالها که جوانان مسلمان هم اهل بی بندو باری و می گساری شدند به انها حمله کردند و درتاریخ هست که حتی کودکان شیر خواره را هم کشتند.همین کار را دنیای غرب دارد با کشور ایران انجام می دهد.وقبح هرچیز را می ریزدوبی بندو باری را ترویج می کند متاسفانه موفق هم بوده ان چیزی که جلوی دیگر کشور ها می تواند ازکشور دفاع کند موشک وهواپیما و این جور چیز ها نیست ان از خود گذشتگی و غیرت و ناموس پرستی است که روزبه روز با توجیهات متفاوت درحال ازبین رفتن است.متاسفانه صدا و سیما هم به این قضیه دامن می زند خدا به دادمان برسد اگر روزی دنیای غرب متوجه بشود دیگر غیور مردانی مثل مدافعان حرم دراین کشور نیستند یا تعدادشان کم شده
احسنت
Iran, Islamic Republic of
روسپیگری مگر با همین نمونه روابط شروع نمیشه؟
فرض کنیم؟!
یعنی شما این حکم بدیهی رو نمی دونی؟!
کدام عالم تماس با بدن نامحرم رو در غیر ضرورت و اضطرار جایز می دونه؟!
شما آیات امر به معروف و نهی از منکر رو ندیدی؟
مگر وظیفه ای همگانی نیست؟
مگر واجب کفایی نیست؟
اگر عده ای انجام دادند ، بایستی خوشحال باشیم که از دوشمان سافط شد یا دست آنها را بگیریم و مانعشان شویم؟
به همه مربوط است
از گناه نهی از انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر توبه کنید
توبه واجب فوری است
چه مربوطه یعنی چی ؟اون فردنماینده جمهوری اسلامی هست..پای خون هزاران جوان بخاطر این مملکت ریخته شده .بعد این فرد بیاد همه رو به باد بده ، باید خفه بشن کسانی میخوان عزت این مردم رو زیر سوال ببرن..
Iran, Islamic Republic of
من این موضوع را آغاز افول این ستاره داوری می بینم. هر کس به جنگ خدا برود می بازد. این مساله نشان می دهد متاسفانه ایشان داور خوبی برای خودشان نیستند و در مواجه با خود و مردم و احکام خدا، به موقع سوت نمی زنند و به خودشان گل می زنند...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...هر بازی و مسابقه شرایط خودش را دارد و امیدواریم آین فرد از تاثیر گذاری بر بازی ها بصورت غیر عادلانه دست بردارد
ulhn
Iran, Islamic Republic of
آقاي فغاني من شمارا بسيار دوست داشتم و در هر محفلي از شخصيت سر سخت دفاع ميكردم مراقب باشيد بازيچه زر و برق آني نشويدهر چه داريد از اين مملكت داري مالي كه پشيزي ارزش ندارد آبرو واعتبار است براختي خرجش نكنيد؟
Iran, Islamic Republic of
1- فغانی باید بداند او نماینده داوری از طرف جمهوری اسلامی می باشد و موظف است تمام شئونات که از او انتظار می رود در انظار عمومی رعایت کند ، هر چند اعتقادات او متفاوت باشد.
2- کسانی این عکسها را گرفته و منتشر کرده سعی در ایجاد مشکلات وتبلیغات منفی برای جامعه ما دارند و به هیچ وجه نظر خیر ندارند.
3- کاملا با نظر نویسنده موافق هستم که عکس العمل فغانی بسیار بچگانه ، متکبرانه و از عمل اولش بسیار زشتر است. تهدید به مهاجرت به خاطر انتشار عکسها، نشان می دهد که ما بی ظرفیت شده وباور داریم که در موردی موفق ومشهور شدیم از آن به بعد جامعه به ما مدیون می باشد و در هر موردی مصونیت داریم.
4- متاشفانه چند وقتی است مسئولان به موارد هنجار شکنی در ورزش به طرز فجیعی بیتفاوت شده اند که نمونه ان دعوت بازیکنان مسئله دار به تیم ملی می باشد. البته این مسائل مختص به ورزش نمیباشد و در کل امور ، عمومیت دارد
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
احسنت کاملا درست است و فریاد می زنیم که باید به این فرد تذکر بدهند
خطاب به مؤمنین و موحدین ایران و عالم
Iran, Islamic Republic of
تذکر؟! ماجرا را از نو برای خودتان تعریف کنید: نماینده ای، برخلاف نظر، اهداف، و ارزش های موکلش عمل کرده. به این کار دقیقا میگن خیانت. خیانت دقیقا به این کار میگن. نمایندگی را بپذیری و به خواسته موکلت عمل نکنی.
در واقع فغانی، خیلی راحت، به ایران و اسلام خیانت کرد و رفت و طلبکار شد. لطفا در شبکه ها و کانال هایتان به هیچ خیانتی بی تفاوت نباشید. وگرنه خدا، شما را به همان چیزی که میپسندید یعنی خیانت های بی شمار، می سپارد.
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها نباید زود بزرگش شود
فغانی هرچقدرهم داور مطرحی شده
ولی از دید ونظر من ایرانی انقدر سقوط کرد
دیگه ارزش واعتباری برایش قایل نیستم
Iran, Islamic Republic of
...
دانیال
Iran, Islamic Republic of
هیچ نیازی به این جور آدم های از خود راضی نیست این فرد فکر کرده ، کسی هست ، کسی که به شرعیات و حلال و حرام پیبند نیست همان بهتر که برود ، ...
رحیم
Iran, Islamic Republic of
البته انتشار تصاویر هم درست نبوده. اگر عکس ها واقعی باشد، کار آقای فغانی درست نبوده چنانچه به اختیار و عمد اقدام به روبوسی کرده باشد. در این صورت، هیچ جای توجیه و توضیحی هم نداره. آب و هوا نباید تاثیری در مسلمانی ما داشته باشد.
یاسر
Iran, Islamic Republic of
همان بهتر که فغانی از کشور برود . او نمیداند که فقط یک داور نیست بلکه نماینده یک کشور هشتاد میلیون نفری است . کشوری مسلمان که عمده مردم آن شیعه هستند . او باید بداند همانطور که قضاوت های خوب وی باعث سرافرازی مردم ایران شد حرکت غیراسلامی وی نیز باعث سرشکستکی مردم خواهد شد . آقای فغانی باید بداند حرکت های خوب و بد او در تاریخ ورزش ایران اسلامی ثبت خواهد شد . جام جهانی میگذرد اما وقایع آن ثبت تایخ میشود .
احمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت100000000000000000000000000000000 لایک داری اگه نمی تونه بره آنقدر استعداد و نخبه داریم که حاضریم مجانی صادر کنیم کم نداریم
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باعث سربلندی ملت شده، شما دهنتو پر نکن با ملت، از طرف همه حرف نزن
Iran, Islamic Republic of
باعث سربلندی ملت نامسلمان ذاتا سرافکنده. ملتی که بعد از آمدن همه پیامبران و رسالت پیامبر خاتم، هنوز هم نفهمیده که باید بفهمد در مقابل امر خدا، هیچ است و ایمان، همان فهم است.
و باعث سرافکندگی بقیه مردم که تصور میکردن این آقا نماینده جمهوری اسلامی ایرانه و اشتباه میکردن.
همچنین باعث تأسف فرشتگان الهی، که ببین این بشر، چقدر ناشکر و چقدر وقیحه. خدا، همه چیز به او داده است، اما اون میگه حرف خدا، برام اهمیتی نداره.
Iran, Islamic Republic of
گناه و اصرار بر اون سربلندی میاره؟!
پس شیطون از همه سربلندتره!
راست گفته،منظورش ملت باشرف وبا غیرت هست . نه امثال ...
Iran, Islamic Republic of
فغانی نماینده 70درصد مردم ایران می باشد نه نماینده هشتاد میلیون ایرانی اگه اعتقاد داری که این امار دروغ است از همین سایت می توانی تقاضا کنی که یه نظر سنجی بزارن که فغانی نماینده چند درصد مردم ایران می باشد
Iran, Islamic Republic of
نماینده صد در صد خوبه؟! خب حالا از جاده خاکی بیا تو بحث. فغانی نماینده مردمه یا کشور؟! او، نماینده فدراسیون جمهوری اسلامی است و از این نظر، به اسلام و کشورش، ...
همچنین، فرصت تأثیرگذاری بر مردم دنیا با پایبندی به احکام اسلام و کمک به اسلام که واجب عمومی است را، به تهدید تبدیل کرده و علیرغم این همه هزینه برایش، فرصت را در موعد مقرر سوزانده. اینم مجددا یعنی خیانت.
از نظر شرعی هم، گناه کرده و به گناهش افتخار هم کرده که مطابق روایات، اثر منفی گناه را چند برابر میکند. اینم حداقل دو گناه.
یه عده کافر ملحد آروغ روشنفکری میزنن، اما از هرچی خیانت و گناهه، دفاع میکنن. ابزارشون واژه سازی جدیده. به خیانت میگن آزادی، به گناه میگن احترام متقابل، و... .
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلمتان
بهروز
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام
من به عنوان یک فرد مسلمان در ایران کوچکترین اهمیتی به این موضوع نمیدهم. لطفا اگه کار غیر شرعی هم انجام شده ترویج منکر نکنید. شما نماینده مردم مسلمان نیستید..........
محمد رضایی
Iran, Islamic Republic of
این داور نماینده ایران مسلملان است نماینده انقلاب اسلامی بود بیخود کرد مگر ادم هرجایی که رفت باید عقاید و فرهنگشو را فراموش کنه . باید کمپین نه به فغانی را راه انداخت تا همه بدانند که اگر بخواهند بمانند باید بر اساس فرهنگ ملی حرکت کنند . فیفا می خواد معرفی کنه میگه فغانی از ایالات متحده مریخ یا می گه از جمهورزی اسلامی ایران و این یعنی او نمی تواند هر کاری دلش خواست بکنه
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب
ترویج کار بد از اون کار بد, بدتره.
جهان نیوز نباید عکسها رو پخش می کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما خیلی کوچکید
که گناه را کوچک می دانید
مسلمان یعنی تسلیم امر خدا
هم زمان با ادعای مسلمانی ، پشت پا زدن به حکم اسلامی؟!
راست میگید!
اگر کار غیر شرعی انجام داده؟!
از کی تا حالا نهی از منکر شده ترویج منکر؟!
یه فرهنگ لغات فقهی بنویستید!
در مسلمانی ات شک کن غیر مسلمان
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
غربی ها می دونن چه کسی رو بالا ببرند. مطمئن باشید اگر به این نتیجه نمی رسیدن که فغانی جنین بی اعتقاد است اجازه نمی دادند در جام جهانی سوت بزنه. بدم اومد ازش. برای من هم اصلا مهم نیست امثال فغانی در جام جهانی داور هستند یا نه چون جام جهانی کلیتش فساد است و هیچ نفعی به حال بشر ندارد و بازیچه ای است برای سرگرم کردن مردم و دور کردن اذهان از انواع فساد.
حامد
Iran, Islamic Republic of
کسی که به احکام اسلامی و فرهنگ ایرانی و اسلامی ارزشی قائل نیست مطمئن باشید برای کشورش هم ارزشی قائل نیست ... بی لیاقت است
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
زیاد جوش نزن بابا، به تو مربوط نیست
Iran, Islamic Republic of
با تمام توان باید خروشید
شل زدیم
تا سفت خوردیم
به همه مربوط است
نهی از منکر وظیفه همه است
شما هم توبه کنید
و ابراز تنفر کنید

فرد بدون احساس تنفر از گناه
میت الاحیا
مرده بین زندگان است
Iran, Islamic Republic of
نه تو نه داوریت، هیچ اهمیتی برای مسلمین ندارد. بدونی بد نیست.
و اما مسؤولین داوری و فدراسیون فوتبال: اگر تا قبل از بازگشت ایشان، حکم داوری این نماینده یاغی را لغو کردیذ که هیچ، وظیفه تان را انجام داده اید. ...
Iran, Islamic Republic of
فعلا به نظرم صلاح نیست با این دارو بین المللی ولی ... برخورد بشه بزارید سرفرصت.الان موقع اتحاد بر علیه فشار اقتصادی امریکای جهان خوار و اقمار شیطان بزرگ در داخل کشور هست.
Iran, Islamic Republic of
مسائل بسیار مهمتر از این اتفاق(مثل مفاسد بزرگ اقتصادی) در این کشور وجود دارد که شدیدا به دین و اعتقادات این مردم‌لطمه وارد نموده اونوقت شما دنبال بزرگ کردن چی هستید.
Iran, Islamic Republic of
خدمتتون عرض کنم تمام مفاسد اقتصادی از دریچه ی بی حیایی و بی دینی میگذره و تمام بی حیایی ها از لقمه ی حرام نمیشه یه گناهی رو کوچک و نادیده بگیریم و گناهی را بزرگ بشماریم همه ی رفتارهای مخالف شرع گناه است و تاوان داره
Iran, Islamic Republic of
همین که نمیفهمی بی توجهی این فرد به امر خدا، اون هم به عنوان نماینده ایران، بزرگ هست، یعنی نفهمیدی. نفهمیدی که نفهمیدی.
Iran, Islamic Republic of
اکثر مردم مقاله بالا را قبول ندارند فغانی طبق عرف وقوانین کشورهای خارج عمل کرده است. چرا اقلیتی که برای خارجیانی که وارد ایران میشود اجبار میکنند بر خلاف میلشان طبق عرف وقوانین ایران عمل کنند این عمل خوب است ولی اگر خارجیان ایرانیان را واردار به انجام عرف وقوانین خود کنند بد است!؟
Iran, Islamic Republic of
طبق نظر شما، همه می توانند در کشورهای غیر اسلامی به مشروب خواری و کارهای غیر شرعی دیگر که در آنجا عرف است عمل کنند. فکر میکنم عجولانه نوشته اید.
نظر شما در مورد پرهیز از بعضی اعمال غیر واجب در کشور های دیگر اگر با عرف آن جامعه مغایرت دارد صحیح می باشد. ولی نه در عمل غیر شرعی که لزومی به انجام آن نمی باشد.
عجب تحلیل مزخرفی
رحیم
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم به این طرز فکر. لابد از نظر شما دیپلمات های ما هم باید طبق عرف بین المللی با مثلا خانم موگرینی و مرکل روبوسی کنند. مسائل شرعی بر عرف خارجی اولویت داره. من هم قبول دارم که جهان نیوز نباید این خبر رو در خروجی سایت قرار می داد چون خیلی مهم نیست اما دهن کجی به مسائل دینی چه در پوشش اختلاس چه در پوشش فساد اقتصادی و چه در پوشش مسائل بی عفتی و عدم رعایت حریم محرم و نامحرم از طرف هر کسی ناپسند و قبیح است. آقای فغانی در مقام شخصیت حقیقی خود ممکن است هرکاری دلش خواست انجام دهد ولی در صحنه ی رسمی و بین المللی و در قامت نماینده ی جمهوری اسلامی حق ندارد خلاف شرع و عرف مردم مسلمان ایران عمل کند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
فغانی بر طبق شریعت دین خودش و عرف کشور خودش عمل کند نه عرف بیگانه. این قدر خودباخته نباشیم. اگر ایرانی در کشور خارجی یک استامینوفن کدئین در جیب داشته باشه بازداشتش می کنند . همیشه دنبال بهانه ای هستند که ایرانی رو با حقارت بازداشت کنند. آیا اونا بر اساس عرف ما عمل می کنند که ما بر اساس عرف کثیف اونا عمل کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
عرف کشورها مهم نیست. حرف خدا، مهم است. خدا را، میشناسی؟
Iran, Islamic Republic of
مگه مریلا زارعی نبود به مردخارجی که می خواست تو جشنواره خارجی با هاش دست بده گفت متاسفم من مسلم هستم وبه سبک هندی ها وژاپنی ها دودست رو سینه خودش گذاشت وتعظیم کرد.وبه طرف هم بر نخورد!
امید
دلش کشیده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دل کشی معیاره؟!

پس قاتلها هم بگن دلمون خواست!!!
Iran, Islamic Republic of
یه عده ممکنه دلشون بکشه .... اجازه میدی ...؟! اینم مد نظر داشته باش که ناراحت میشن!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
رفتار ایشون ناشی از جو زدگی توی بازی های جام جهانی فوتبال هست!؟ روی این نکته توجه داشته باشید. ((اگر اذیتم کنید از ایران مهاجرت می کنم))!! ایشون برای خروج از کشور برنامه ریزی هاش رو انجام داده!!! وگرنه کسی توی این جایگاه هم می فهمه که نماینده یه ملته و هم می دونه باید به اعتقادات مردم کشورش احترام بذاره!!!
پس منتظر شنیدن خبر فغانی از کشور و گرفتن تابعیت در کشور دیگری باشید!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Germany
رفتار اون به شما هيچ ربطي نداره محدوده قوانين مذخرف شما فقط تا مرزهاي كشور
حامد
Iran, Islamic Republic of
انسانیت مرز ندارد. فغانی می تونه خارج از مرز رفتار کثیف غربی ها رو انجام بده ولی در این صورت ایرانی و مسلمان نیست و از نظر ما بی ارزش و بی اهمیت است. داوری در مسابقات جام جهانی بی ارزش و بی اهمیت است چون خود فوتبال چیزی بی ارزش است و فقط ابزاری است برای بازی دادن و تحمیق انسان ها. فوتبال عامل کنیه توزی بین انسان ها و خوی حیوانی آنهاست. در داخل بازی بازیکنان علیه هم فحاشی و اهانت می کنند و تماشاچیان از آنها نیز بی ادب ترند و بارها شده که درگیری فیزیکی هم رخ میدهد و بازیکن و تماشاچی همدیگر را لت و پار می کنند فقط به خاطر این که توپ از خطی رد شده یا نه. رد شدن یا نشدن توپ مهم نیست رد شدن از فرهنگ کشور ایران و اسلام زشت است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اولا رفتار نماینده، باید کاملا درمحدوده خواسته و ارزش های موکل و کشورش باشد.
ثانیا مگر آدم نیست؟! مگر خدای متعال، تماس با نامحرم را حرام نکرده؟ انجام علنی حرام، توهین به حکم خدا، است که به همه مؤمنین، ربط داره. چون به مقدسات، توهین کرده.
ثالثا، خاک بر دهان نجست که به حکم خدا، میگویی مزخرف. از کفار و منافقین کثیف تر ندیدم. قبر، جواب حرف امروزت رو بده.
Iran, Islamic Republic of
...
France
مسائل و حدود شرعی به کنار ، نماینده هر کشوری در هر صنف و گروهی مکلف به رعایت ضوابط و بایدها و نبایدهاست
به نظر می‌رسد این جناب که از قضا در حرفه خودشان موفق هستند با توجه به اشرافشان به قوانین ، خواسته یا ناخواسته دنبال حاشیه هستند ، کاش از حاشیه دور شوند که آفت هر موقعیتی ست
ماهان
United States
خیلی خیلی گنده تر از فغانی داره جاده خاکی میرن این رو میشه زیر سیبلی رد کرد!!! میلیاردی ها رو رد کردیم!!!
Iran, Islamic Republic of
اونها هم یکباره گنده نشدند
کوچک دیدیم قارچ گونه رشد کردند
Iran, Islamic Republic of
بیشتر مردم دیگه دنبال قوانین ۴۰ سال پیش نیستن این چیزی که نمیفهمید
Iran, Islamic Republic of
این قوانین، امر خدا، است و هر کسی با خدا، دشمنی کرد، نابود شد. چه بیشتر مردم، چه کمتر مردم.
این چیزیه که تو نفهمیدی.
Germany
امر شما يا خدا
Iran, Islamic Republic of
امر خدا، است و ما، امر خدا را امر کردیم، ولاغیر. خب حالا پایبند به اسلام. میشی و ترس از خدا، پیدا میکنی؟
شما نفهمیدی ما واسه چی انقلاب کردیم ،اون کسی که فساد میکنه واون کسی هم که به قانون یک کشور اسلامی پشت میکنه ومردم مسلمان خودشو زیر سوال می بره مساویند وباید محاکمه شوند
Iran, Islamic Republic of
این قوانین فرازمانیند
و ملت مسلمان
به حول و قوه الهی تفاله های کفری به سرانجامشان خواهند رسید
ایران اسلامی در مسیر سعادت بالنده طی طریق خواهد کرد
م. ناظر
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
کمی حق با فغانی است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حق را تعریف کن.
Iran, Islamic Republic of
کدام کمی؟!
Iran, Islamic Republic of
کار خوبی کرده است!!!!!!!!!!!!!! احترام به دیگران در عرصه بین المللی نشان شخصیت والای فرد است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. حالا دارو دسته 1400- دوست ندارند مشکل خودشان است!همه ملت ایران هم از این موضوع استقبال می کنند!!
Iran, Islamic Republic of
احترام به قوانین منحرف ساخته ذهن بیمار بشر و فکر نکردن، نشونه شخصیته! اون وقت کمی فکر کردن که احکام الهی، برای سعادت بشر هست و قوانین الهی، هست که بدون خطاست نه قوانین بشری، این بی شخصیته؟! واژه سازی برعکس میکنی؟!
Iran, Islamic Republic of
شخصیت به دید مردم است یا معرفی خدا؟

روز جزا مردم پاداش می دهند یا خدا؟
مگر همان مردمان بازخواست ندارند؟

به چه دلخوشید؟
چهار روزه دنیا به جولان هوس بدهیم و به به به و چه چه دیگران دل بسپاریم؟
معامله خوبی است؟
Iran, Islamic Republic of
سلام. انتشار اینگونه اخبار و بدتر از آن تصاویر و عکسها ، از مصادیق اشائه فحشاست. اگر به نظر آقایان این کار خلاف شرع بوده ، پس مصداق فحشا است و انتشار آن کمتر از ارتکاب آن نیست. ممکن است شخص آقای فغانی ، به جهت شخصیت ورزشی و حقوقی اش ، الگوی بسیاری از جوانان باشد و با اشائه این اخبار و عکسها ، قبح عمل برای نوجوانان و جوانان هم ریخته و کم اهمیت میشود.
Iran, Islamic Republic of
اشاعه فحشا!!!!!!!!
با كيا شديم 80 ميليون
فحشا اون مغز منحرف توئه كه از يك بغل ساده به فحشا رسيدي!
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم

استغفر الله و اتوب الیه
Iran, Islamic Republic of
کیگفته بیان کارهای غلط یا حتی فحشا، اشاعه اونه؟ اشاعه یعنی طوری عمل کنی که بقیه ترغیب بشن. الان ما از تماس با نامحرم که حرام قطعی خدا، است، خوب گفتیم؟! اشاعه رو با انتشار اشتباه گرفتی. ما خیانت یک نمیانده کشور رو انتشار دادیم، نه اشاعه.
Iran, Islamic Republic of
هر انسانی ممکنه سهوا یا عمدا اشتباه کنه اما می تونه با برخورد درست یا معذرت خواهی شرایط رو به نفع خودش تغییر بده نه اینکه متوهم و مغرور از یک موفقت جلو همه باورها و اعتقادات بایسته
با رفتنشون هم اتفاقی برای کشور نمیافته اینهمه رفتند ایشون روش برن بسلامت
البته اگر خیلی مایلیند
دنبال بهانه بودند که مهیا شد....
Iran, Islamic Republic of
یه عده ای ساده لوح میگن الان وقت این حرفا نیست و باید به جای اینجور حواشی برن سراغ اختلاس و دزدی و ...
اساتید
اونا جای خودش. این هم جای خودش. اتفاقا به نظرم خیلی اتفاق مهمیه. با توجه به حجم مخاطب جام جهانی که اغلب جوان هستند باید توجه بشه. باید و باید برخورد جدی بشخ. نه اینکه طرف تازه طلبکارهم هست.
حالا این ادم کم ظرفیت و کم جنبه بجای عذرخواهی دو قورت و نیمش هم باقیه.
از بس تو اینجور چیزا تسامح و تساهل داشتیم.
Iran, Islamic Republic of
...
منتقد دوطرفه
Iran, Islamic Republic of
کار فغانی 100% غلط، اما کار اون عکاس نفهمی که عکس اونو گرفته و جنجال به پا کرده غلط تر!
فغانی تا وقتی داوره نماینده فوتبال ایرانه، نه وقتی تماشاگره!
هرچند فغانی باید بیشتر مواظب رفتارش باشه اما ماهم نباید با آبروی کسی که باعث افتخار ایران تو جام جهانیه بازی کنیم!!
آیا همه کسانی که الان دارن راحت بهش بد و بیراه میگن، اسوه زهد و تقوا هستن؟! برادر من همین کارت گناهه!
Iran, Islamic Republic of
کی اینارو یادتون داده؟! فغانی داور، روی سکو، داور ایران نیست؟ او هر جا که باشه، نماینده ایران محسوب میشه، به خصوص وقتی به عنوان نماینده رفته جام جهانی.
ضمنا نشستن رو سکوها هم، در راستای وظایف داوری این فرد بوده!
Iran, Islamic Republic of
برای نهی از منکر و تنفر از گناه متجاهر به فسق باید عابد و زاهد آنچنانی بود؟
حکایت همون منع تکسیران و لبو فروش از اظهار نظر در باره مسایل سیاسی و برجامه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به شما چه؟ شاید مسیحیه شاید یهودیه شاید کافره. به شما چه اخه. عجب رویی دارین. یارو بگه کافرم میکشینش. حالا نمیگه اینجور گیر میدین. ...
حامد
Iran, Islamic Republic of
اصلا به تو چه؟ تو مگه وکیل فغانی هستی؟ عجب رویی داری.
Iran, Islamic Republic of
نه خیر ما وکیل آدمای خائن نیستیم اما آن آدم نماینده ی ملت مسلمان بوده باید مراقب شئونات اسلامی بود
Germany
نه من اقا هستم
Iran, Islamic Republic of
یارو هر دین و مسلکی که داشته باشد چون نماینده یه ملت مسلمان بوده به خاطر احترام به آن ملت می بایست شعورش رو به کار می گرفت تا با عملش توهینی به آن ملت نکنه هر ... می خواد بکنه در محدوده ی شخصی و خفا مجاز به انجام آن هست نه به عنوان نماینده در ملا عام پس خواهشاً از کسی که عمدا پا رو همه چیزش می‌ذاره حمایت نکنید این افراد با آبرو و اعتبار این نظام و کشور و مردم به جایی رسیدن و اعتبار کسب کردن پس به ما حق بدهید که بگیم چنین آدمایی لیاقت ندارم و باعث ننگ کشور و نظام هستن
Iran, Islamic Republic of
ایران، کشور اسلامیست. عاقل است. رسالت آخرین پیامبر الهی، که پیامبران مسیح و یهود هم، به رسالت ایشان اعتقاد دارند را، قبول کرده. کسی که ارزش های موکلش رو قبول نداره، حق نداره وکالت رو بپذیره.
وانگهی، همه هدف هزینه کرد در ورزش قهرمانی، برای معرفی جمهوری اسلامی، و ارزش های اسلامی هست. پس باید نماینده ای واقف به این اهداف، داشته باشه. ایشون، وظیفه نمایندگیش رو نه تنها انجام نداده، بلکه خیانت کرده. واضحه. نمیخوای بفهمی.
Iran, Islamic Republic of
کفر کم گناهیه؟
انکار حقیقت هستی و دستورهای حضرتش کوچک است؟
از که حیات گرفتیم؟
محدوده حیات هم با اوست
کسی که نعمات الهی را ابزار تفرعن در مقابل حکم خدا و ارزشهای الهی قرار دهد چه مصونیتی دارد؟
شما که طرفدار ادامه زندگیش هستی دوستش هستی؟
ادامه زندگی دنیوی چنین کسی به نفعش هست یا ضررش؟
طرف داری از ضرر آن هم ضرر ابدی و برگشت ناپذیر دوستی است؟
چرا زندگی را به محدوده تنگ و زود گذر دنیا منحصر کردی؟
حدود الهی همگی به نفع ماست
از جمله حد ارتداد
دایه مهربان تر از مادر نباشیم
او داناست
و ما به مقداری که دانشمان داده
و فرمود
ما اوتیتم من العلم الا قلیلا
جز اندکی دانش داده نشده اید
پس بیش از دانشمان نگوییم
علی
Iran, Islamic Republic of
ظاهراً با ی کم تعریف و تمجید، رودل گرفته!
بی شخصیت آپارتی؛ فکر می کنه مردم به ایشان چک سفید امضاء داده اند که در مقابل هر کاریکه می کند ساکت باشند. این آدم خود شیفته بهتر است هر چه زودتر . فقط امیدوارم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در صدد ماله کش این آقا نباشند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وای ی ی یوقت نره سوئد؟ اگه بره چی؟! بدبخت میشیم!! حالا میدونید چیه جالب اینجاس اگه بره سوئد به طرز عجیبی قوانین اونجا رو رعایت خواهد کرد طوری که اگه بهش بگن داوری برای فوتبالیست های خانم قانونی نیست یا حرامه، تا شعاع بیست کیلومتری استادیومی که فوتبالیست خانم داخلش است نزدیک نمیشه!
علی
Canada
داور برزیلی واقعا کارش درست است. مگر میشود با چنین داوری دست نداد و روبوسی نکرد!!؟؟ واقعا آدم در آمپاس قرار میگیره!!! شاید قبلش هم صیغه ی محرمیت هم خوانده باشند.!!! مگر شما غیب گو هستید؟؟!!
سید نورالد ین آل علی
United States
این مطلب جهت درج کردن نمی باشد.
با عرض سلام و احترام ،
من فکر کنم (البته اعتقاد دارم )اتاقی فکری در حال رصد کردن تمامی رفتار ها و کردارهایمان است.
بخصوص در این چند سال اخیر که برای بر اندازی نظام با اسلحه توانائی این کار را ندارند.
راهکار شان چیست ؟
تفرقه و چند دستگی .
ایجاد اختلافات :
فرهنگی ( توهین های قومیتی)
اقتصادی (فساد سیستماتیک )
اجتماعی ( اعتیاد و فحشاء )
ورزش ( همین فغانی و...)
هنری ( عریان و رقص و )
مذهبی (شیعه و سنی )
سیاسی ( سوریه و عراق، یمن ،حزب الله )
علمی (فرار مغزها و دبیرستان معین و...)
در مسائل امنیتی .و نظامی که نتوانسته اند موفق شوند بعلت هوش و ذکاوت و مدیریت مقام معظم رهبری است.
و بسیار گفتنی در این خصوص وجود دارد ، که نیاز به مثنوی هفتاد من صفحه برای نوشتن لازم است.
Iran, Islamic Republic of
چون ما کلا مردم جوگیری هستیم و اصلا به هیچی پایبند نیستیم .باور کنید همین ما که از فغانی ایراد می گیریم خودمان هم تو جو قراربگیریم بدتراز او عمل می کنیم.اصلا این باید بررسی شود چرا تمام کسانی که در عالم هنر و ورزش هستند حالا نگوییم تمام اکثرا پز اپوزسیوم دربرابر نظام به خودشان می گیرند.اشکال کار کجااست.درحالی که اکثر اینها را دولتها از نظر مالی ساپورت می کنند.جدا این باید بررسی شود.دیگر دارد خطرناک می شود سر هرموضوعی طلبکارند چه گناهکار باشند چه نباشند.به نظر حقیر این بخاطر مدیریت ضعیف است اگر مدیریت مقتدر بود هرکس جرات نداشت هرکاری دلش می خواهد انجام دهد...
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
احسنت دقیقا درست گفتی.
هیچکدام از مدیران ما هم جرات مقابله با این حرکات ضد ارزشی سلبریتها ندارند. چون بقای خود را در ارضائ ای دسته می دانند.
ناشناس
United States
یه عده ظرفیت بزرگ شدن رو ندارن زود دینشون رو فراموش می کنن.
نوشین
Iran, Islamic Republic of
...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز بجای خاله زنک بازی و حرف هایی که خانم ها وقت سبزی پاک کردن جلو در با هم می زنند بپردازید به اوضاع کنونی کشور که هر کس نداند شما ها خوب خبر دارید که چه سختی بر گرده مردم عادی جامعه است . با وجود این همه مشکلات بزرگ و فلج کننده جامعه من نمی دانم این موارد چگونه از مغز شما تراوش میکند .
Iran, Islamic Republic of
تعجب می کنم از عده ای که رفتارهای مخالف با شریعت مان را خاله زنک می دونن باید خدمت شما عرض کنم از زمانی که اعتقادات شرعی کم رنگ ونادیده گرفته شد کشور عزیزمون به ورطه ی نابودی رفت و افرادی این چنین بی دین و ضد دین رشد کردند.
Iran, Islamic Republic of
اوضاع کنونی کشور، عبارتست از بی اعتقادی به کار درست و عدم انجام کار درست. این تفکری که شما داری یعنی بی توجهی به کار درست و نادرست، مسبب ایجاد وضعیت کنونی کشور است.
Iran, Islamic Republic of
اوج غیرت!
Iran, Islamic Republic of
فوتبال جو با نشاط (منهای برخی حواشی) و هیجانات جالبی دارد و بودنش مفید است اما اهالی فوتبال گمان میکنند که فوتبال همه چیز است و بر هر چیزی غالب است! دقیقا مانند شرایطی که اهالی سینما دارند. درست گفتند تئوریسین های آن ور آب که دنیا را با فحشا و موسیقی و سینما سرگرم کنیم که کاری با مسائلی اصلی دنیا نداشته باشند. مهدی مهدوی کیا دقیقا بعد از بازی عزتمندانه در مقابل پرتقال مشغول آیه یأس خوانی و کوبیدن وضعیت مطلوب فوتبال آلمان بر سرمان کرد
و آقای فغانی هم به این ترتیب! آقایان فوتبال مهم است ولی نه آن اندازه ای که شما در جوّ آن غرق شدید
Iran, Islamic Republic of
وقتی حدود ومجازات اسلامی تعطیل شود این اتفاقات طبیعی میشود.
Iran, Islamic Republic of
هر کی ناراحته دست نده
!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هرکی دوست داره به نامحرم دست بده و شئونات اسلامی رو زیر پا بذاره و اشاعه ی فحشا بکنه بفرماد هرچه در زودتر از این کشور بره و کشور رو برا امثال ما بذاره تا هرگز به نام دین و کشور زیاده ... نکنه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بی رگی تا این حد؟!
شما از گناه خوشحال می شی؟!
یعنی گناه ناکرده رو با رضایت به اون و پشتیبانی از آن تو پروندت آوردی!
خوبه؟!
خوشحال کننده است؟!
Iran, Islamic Republic of
هر کی ارزش ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران رو قبول نداره، نمایندگیش رو بر عهده نگیره. ما دست نمیدیم، اما خیانت یک نماینده به کشورش چی میشه؟ چرا رهاش کنیم؟! تو بی خیال شو نظرنویس.
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
... ما که در دنیای متوحش غرب هیچ جایگاهی نداریم. همان بهتر که امثال فغانی و شیرین عبادی و فیروز نادری و اصغر فرهادی و جعفر پناهی هم بروند تبعه همان کشورها بشوند. الگوی جوان ایرانی شهید حججی است که در راه دفاع از حرم زینب کبری در کشور سوریه به شهادت رسید.
Iran, Islamic Republic of
درسته عکاس کار نادرستی کرده راجع به این عملش خودش می دونه و خداش ولی زمانی می تونیم چشم ها رو ببندیم وسکوت کنیم که از گناه کسی خبر نداشته باشیم اما حالا می دونیم نمی تونیم سکونت کنیم باید انزجارمون رو نشون بدیم چون این آقا خیر سرشون نماینده ی یه ملت اسلامی بوده سکوت ما در برابر این رفتارها یعنی خیانت به دین خدا
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا عکاس، کار نادرستی نکرده. در دین، حکم داریم که بیان گناه علنی دیگران، نه گناه داره، نه غیبت محسوب میشه. این حکم صریحه.
میدونی این حکم چه اثراتی داره؟ کسی که گناهش رو نشون میده، یعنی اون رو گناه نمیدونه و میخواد ترویج بده. اگر بیان این گناهان غیبت بود، این افراد، گناهشون رو راحت ترویج میکردن. اما با این حکم، فردی که خودش یه کاری رو بی آبرویی نمیدونه، با نیروی بازدارنده مخالفان، نقشه اش نقش بر آب میشه. عکاس، نقشه این بی برو رو نقش بر آب کرده.
به عبارت ساده تر، فغانی اصلا این کاررو بد نمیدونه که داره علنی انجام میده. اگه بگی عکاس عکست رو منتشر کرده، قاعدتا باید تشکر هم بکنه، مگر اینکه منافق هم باشه و بگه عکاس کار خوبی نکرد!
شکستن قبح گناه از خود گناه بدتر است
Iran, Islamic Republic of
فقط میخواین مخاطب جذب کنید؟؟؟ بازدید زیاد کنید؟؟؟
جهان نیوزیا، شکستن قبح گناه از خود گناه بدتر است!!!
هههه
Iran, Islamic Republic of
خب جناب شیرین بیان
اگه قراره هر کس و ناکسی به عنوان نماینده یه ملت هر غلطی کرد ، براش کور کورانه کف بزنیم ؟ !
خدا بداد زنو بچش برسه که باور ندارند که همچین شوهر و پدری دارند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیری
Iran, Islamic Republic of
1-هر کسی عضو هر کشوری باشد باید به قوانین ان کشور احترام بگزارد اقای فغانی هر وقت رفتی خارج تابعیت گرفتی برو انجا کشف حجاب کن
2- برخی ها ظرفیت ندارند اقای فعانی شما از فوتبال ایران به این جا رسیدی از امکانات کشور استفاده کردی الان می خوای از مردم ونظام کشورت این طور تشکر کنی
Iran, Islamic Republic of
سوره علق
إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى ﴿۶﴾ حقا كه انسان سركشى مى ‏كند (۶) أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى ﴿۷﴾ همين كه خود را بى ‏نياز پندارد (۷)
Iran, Islamic Republic of
اگه همون وقتی که رییس جمهور وقت مملکت جمهوری اسلامی ایران مادر چاوز را در آغوش کشید، ... حکم شرعی جاری می کردید، الآن معطل این مزخرفات نمی شدید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یه رییس جمهوردیگه هم بودکه بایک دخترایتالیایی دست داد
Iran, Islamic Republic of
بار الها متجاسران به احکام نورانیت را کیفر نما
ناسپاسان متجاهر را ادب فرما
همه شبکه های ترویج گناه را خوار و نابود بگردان
رسوای و منفور عالمیان گردان

مروجان فضایل را مدد بدار
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت افراد چه روشن محک می خورد!

و چه کم ظرفیتند بعضیها!
Iran, Islamic Republic of
تعریف و تمجیدهامون استاندارد نیست
...
United States
دوستان باید به این توجه داشته باشیم که شاید ایشون مسلمان نباشند. هر چند حرف ایشون مبنی با اینکه اهمیت نمیدهند و تهدید میکنن به مهاجرت جالب نیس اما در کل باید به این موضوع توجه داشته باشیم که ایشونم در حد هر شهروند ایرانی آزاد هستند در چهارچوب قانون عمل کنند. هیچ جایی و در هیچ قانونی این عمل منع نشده که ایشون نمیتونن در خارج از کشور با خانم دست بدهند. پس فکر میکنم هر گونه واکنشی در رسانه ها جالب نیست.
مهماندار
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...
Mohammadmehdi
Iran, Islamic Republic of
واقعا بیکاری تاکجا؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
این روش و رویه خصوصیت همه هنجار شکنان و پررویان مجرم است که بعد این که مرتکب جرمی می شوند خیلی سریع در قالب طلبکار قار می گیرند. برای یکبار بگو ...
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم. واقعا اشتباه منفی دادم. تو ذهن، جا به جا بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
چقدر بی غیرت
United States
چرا نظرات اینقدر تند هست ، تندروی ممنوع
Iran, Islamic Republic of
متجاهر به فسق اون هم با این وضع تجاهر و تجاسر را چی کارش کنند؟

تندی دیگران نکاهید
شما خودتان را برسانید
Iran, Islamic Republic of
اونی که تند است، فلفل است که احتمالا زیاد خوردی نمکدان. نظرات، تند نیست. درست است. به نظر درست میگید تند، به خودتون که کندرو بلکه نرو هستید و غیرت میرت یوخ، میگید درستکار معتدل روشنفکر.
خودتان را با این واژه سازی ها، به کفر گرفتار کردید. نجات بدید خودتون رو قبل از اینکه فرشتگان مأمور خدا، به جای واژه سازی باهاتون مفهومی کار کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
مسلمآ با این کار آقای فغانی عرش خداوندی به لرزه در نیامده است.
در ثانی اگر این کار او جرم و گناه باشد کمتر و سبک تر از جرم و گناه آن آقای محترمی نیست که مادر «هوگو چاوز» مرحوم را در آغوش کشید و اشکریزان گونه بر گونه ی او سائید!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
مادر چاوز اینقدر اغوا گر نبود! و از سر اندوه دنبال تسلیت گویا،اما ایشان ازسر غرور و توجه وتبختر!
Iran, Islamic Republic of
عالم به عرش الهی!

کوچک دیدن گناه ، عذابش را بیشتر می کند
پشتیبانی از بزه و بزهکار؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما هنوز یاد نگرفته ایم در زندگی دیگران دخالت و فضولی نکنیم .
نه به کسی اسیبی زده نه زندگی کسی را مختل کرده نه پیشانی اش جای مهر داشته و با پول بیت المال سر ار کانادا در اورده نه به اسم موسسه های اسلامی پول مردم را بالا کشیده . چون افتخاری برای این مملکت بدست آورده پس باید کوبیده شود . وای به حال ما که با این همه بدبختی و فلاکت هنوز از ازار و اذیت دیگران دست بر نداشته ایم !!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
زندگی دیگران؟!
این آقا توی پستوی خونش بوده؟!
Iran, Islamic Republic of
باید چاقو تو شکم کسی می زده تا آسیب به حساب بیاد؟!
آره شما از بعضی چیزا دردت نمیاد!
خب بعضی وقتها بعضی حس یه طوریش میشه!
Iran, Islamic Republic of
به به!
نهی از منکر هم شد فضولی!
نمی دونم چرا خدا از این فضولیها تجویز و توصیه و تکلیف کرده!
Iran, Islamic Republic of
راستی پول ربایی تنها درد داره!
فقط باید برای مفاسد اقتصادی سینه چاک کرد!
اون هم تو این مواقع!
Iran, Islamic Republic of
افتخار!
به به!
کار آلوده به چنان گناهی واقعا هم افتخار آوره!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا کدوم افتخار؟! دمیدن در سوت و دنبال توپ دویدن؟؟؟ تلاش برای دنیایش کرده که اولا از بین میرود، ثانیا توانش را، خدا، عطا فرموده است. کدوم افتخار؟! افتخار، به تقواست. ان اکرمکم عند الله اتقاکم.
درمورد آسیب، تو نمیفهمی مشکل توست، نه ما. نماینده ای که به جای ترویج ارزش های موکلش و حفاظت از اعتقادات کشور جلوی چشم دنیا، خلافش را عمل میکند، افتخار هم میکند، پررویی هم میکند، خیانت کرده. خیانت آسیب نیست؟! آسیب فقط پاره کردن رباطه؟!
چرا نمیخواید بفهمید. مگر مسلمون نیستی. علنا به دینت توهین کرده. به پیامبرت، جسارت کرده. غیرت رو کجا جا گذاشتید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
وای به چند لحظه ای که گدا معتبر شود
امید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اصلاً بره...
Iran, Islamic Republic of
ازقدیم گفتند عروس تعریفی..
اینقدر تعریفش کردیم تا این بی لیاقت وبی ظرفیت اینطوری شد
ali
Iran, Islamic Republic of
سوال اینجاست چرا رگ غیرت ما فقط برای این مسائل متورم می شود همیشه هم محدوده بهشت و جهنم را شما تشخیص می دهید باور کنید دراین وضعیت نه نشان دادن صحنه روبوسی رییس جمهور کرواسی با بازیکنان با عث غلیان احساسات ایرانی ها شده نه دست و روبوسی کردن اقای فغانی!!!!!
همشهری فغانی
کار فغانی بیشتر از این جهت قبیح و زشت بود که تاب یک تذکر ساده را ندارد ، تا جایی که تهدید به ترک کشوری که هر چه دارد از او است را کرد . جناب آقای فغانی بهتر است برای تذکر این که چه بوده اید و ایران شما را به کجا رساند سری به روستای جابوز کاشمر ( اقوام و نسب خویش) بزنید .
Iran, Islamic Republic of
هرکس شد جدا از اصل خویش .....
حمید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آفرین به غیرتمند!
کارشناس!
Iran, Islamic Republic of
باور کن تو و اون عده ای که احساساتتون غلیان نکرده، از بی غیرتی و گناه هست که زیر گا گذاشتن امر خدا، و دفاع از گناه در برابر خدا، و گردن کشی و لات گری در برابر خواسته صریح خدا، شما رو احساساتی نکرده.
خوب فکر کن ببین کجاها به ندای غیرتت بی توجه بودی که امروز، همه رو بی غیرت فرض کردی.
محسن
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
من با نظر علی موافقم خیلی خوب نوشته اصل را ول کردیم به فرعیات چسبیدیم
Iran, Islamic Republic of
ترجمه
در مقابل احکام فروع دین ....!
اگر اصلی بود فرع و شاخه هم داشت
Iran, Islamic Republic of
...
اون وقت اصل و فرع رو شما تشخیص میدی یا خدای حکیم؟! اومدیم و به همه اصول گفتی فرع. تکلیف تشخیصش با چه کسیست؟!
اولا امر خدا درباره حجاب. و عفاف و حیا و رعایت حدود محرم و نامحرم، فرع نیست. من و شما فرعیم. بلکه هیچیم. خواست خدا، اصل است. همه چیز است.
ثانیا این آقا، نماینده سازمان فوتبال ایران بوده، پس باید به قوانین کشوری که از آن آمده پایبند باشد یا از اول بگوید من نماینده کسی نیستم. نه اینکه به اسم نماینده برود و وفت و بی وقت، مصاحبه کند که برای نام ایران تلاش میکنم، اما به قوانین ایران پشت کند.
ثالثا، نفاق این آقا را چجور توجیه میکنید؟! اول با زن نامحرم، دست میدهد و میگوید از کارم پشیمان نیستم. بعد با دستش، به آسمان اشاره میکند که یعنی فقط خدا! کدام خدا؟ خدایی که حرفش را گوش نمیکنی؟!
این نفاق یعنی کلاهبرداری. تا کی دوست دارید کلاهبرداران عالم، شما را طعمه نهیف خود کنند؟!
دلیران تنگستان
Iran, Islamic Republic of
ما از رفتن ایشان خوشحال نمی شویم ولی اینکه یک داور بین المللی تا این حد نمی داند که آنجا که نشسته بعنوان نماینده یک کشور است واقعا جای تأسف دراد وشما هم مطمئن باشید از فدراسیون آبی گرم نمی شود.
اعدامش کنید سریعا!در کشوری که هیچ خلاف شرعی در آن انجام نمی شود چرا این آقا این کا ررا انجام داده است؟
Iran, Islamic Republic of
چون خلافهای دیگر هست پس این هم روش!
نظر جالبیه!
مثلا اگر خدای ناکرده دزد خانه شما را بزند هم مثل خلافهای دیگه!
و ...
Iran, Islamic Republic of
ما گفتیم اخراج، نه اعدام. اعدام، تیکه کلام سربازان موساد در فضای مجازیست. درسته موساد؟!
Iran, Islamic Republic of
دروغ گفتن و دزدی دهها مورد دیگر هم خلاف شرع است مگر مسئولین انجام نمی دهند؟
Iran, Islamic Republic of
مگر اینجا کسی چنان مسئولی رو تایید کرد؟
به خاطر فساد دستگاهها بایستی نسبت به ارزشهای دیگر هم سکوت کنیم؟!
Iran, Islamic Republic of
این ها چه ربطی به نظر راجع به خیانت فغانی داره؟!!؟!
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یک ابرانی واقعاً ترس و وحشت برم داشت اگه یه داور فوتبال کشورم را ترک کنه مشکلات مملکت پیچیده تر خواهد شد !!!! جوانان بیکار تر میشوند ، فقر و محرومیت زیاد تر میشود . جوانان از تحصیل بار می مانند ، مرگ و میر زیاد تر میشود ، خلاصه شب روز میشود و روز شب و .... واقعاً چه ضربه سنگینی ؟؟؟ زودتر آقا ، قول میدم زغال پشت سرت بندازم که بر نگردی !! ضمناً اگه خانمت ، خواهرت با دخترت توی بغل یک مرد غریبه روبوسی کنه باز این جملات متکبرانه را بزبان میآوری ؟ هر چند این تیپ افراد ... حیف جوانان عزیزی که جانشان را فدا میکنند تا چنین افرادی رشد کنند !!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بالا بردن و معرفی فرهنگ کشورها با همین جور چیزها و صد البته به دست خود مردمش به ثمر می رسد. از ژاپنی ها در مورد پاک و تمیز کردن ورزشگاه آنچه که نقل شد آنها را بزرگ کرد یا کوچک؟
حالا سوال اصلی: دست دادن و روبوسی آقای فغانی با آن خانم فرهنگ کشور ما را چگونه معرفی کرد ؟وقتی فرهنگ دینی ما چنین اجازه ای را نمی دهد باید فرهیختگان ما در نشان دادن این فرهنگ به دنیا پیش قدم باشند و بخصوص آنهایی که در میدان تبادل فرهنگها حاضرند. اگر ایشان در این باره قبلا توضیح میدادند بلاشک از سوی آن خانم هم پذیرفته میشد و فرهنگ ما ارجمند میشد. همانطوری که بسیاری از ورزشکاران ما در اعتلای فرهنگ کشورمان در تلاشند...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دست دادن وروبوسی کردن یک منکروگناه است ودفاع کردن واصراربراین گناه «عذربدترازگناه» است...مسوولین حتمابایدباایشان برخوردقاطع وجدی داشته باشند.کسی که به نام واعتبارایران وپرچم ایران به این مسابقات رفته غلط می کندکه پرروبازی درمی آورد.
مجيد
Iran, Islamic Republic of
من موندم چه قدر اين مردم بي جنبه ما از اينكه با يك زن خارجي دست بدند خوشحالند و جز افتخارات خود مي دانند!!!!؟
وقتي اون خانم كه رفت تو مجلس و مجسلي هاي ما با اون خانم عكس سلفي مي گيرند بايد فهميد چه پايه هاي ايماني ما متزلزل است!؟؟
و آخر اينكه اين آقايان كه حتماً براي خود زن و فرزندي دارند خانم اين آقا نمي پرسد اي شوهر گرامي تو معلوم هست داري خارج چكار مي كني !؟؟؟ تازه اين ور پرده است اون ور پرده چكار مي كنند خدا مي داند؟
و چرا مسئولين ما اين قدر تساهل مي كنند ! ...
ههههههه
Iran, Islamic Republic of
نمون خب
بمیر
ادم بی غیرت بی غیرته دیگه
حالا تو چرا داری وای فغانی رو می زنی
..
محسن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بابا از این کشور برو. مگه می خواد چه اتفاقی بیفته.
این آقا فکر کرده باید نازشو بکشیم تا ((مثلا ))شهروند ایران باشه.
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این مملکت و امثال جهان نیوزها تا گرفتار این حواشی و مضخرفات هستند ، اسایش و ارامش به مردم بر نمی گردد.!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خب اگه ما نباشیمن که هرکی به هرکی میشه
Iran, Islamic Republic of
یادت باشه این مملکت شیعه است و این مملکت با مردمش و دینش و اهل بیت (ع) تعریف میشه.
Iran, Islamic Republic of
به به!
جناب آرامش!
چقدر شما آرامید!

خب البته بعضیها ککشون نمیگزه!
Iran, Islamic Republic of
فعلا که گرفتار افکار مزخرف شما کفار هستیم که بعد از این همه قرن از آفرینش، عقل را نیافتید.
Iran, Islamic Republic of
اقای فغانی فراموش کرده که نظام برایش هزینه کرده
Iran, Islamic Republic of
تا به حال بارهاو بارها تاریخ ثابت کرده هر کس قوانین اسلام را زیر پا گذاشته و با دهن کجی به خواست دین پاسخ داده خداوند او را منزوی کرده و از چشم انداخته ایشون هم مستثنی نیست این خط و این نشان . این اخرین شهرت و معروفیت این اقا بود فاتحه .
Iran, Islamic Republic of
یارو داشته می مرده به زنش میگه
اگه من بمیرم تو ازدواج میکنی ؟
میگه : اره




میگه : براش میرزاقاسمی هم درست میکنی؟
میگه : نه دوست نداره
Iran, Islamic Republic of
این ها ورزشکارنیستند بنده پول هستند هیچ ارزشی از نظر ایرانی بودن و اسلامی بودن برای ما ندارند حالا هر چقدر هم در نیا مطرح باشند پشیزی مهم نیستند
مریم
Iran, Islamic Republic of
...
ما ایرانی ها چقدر مظلومیم که امثال فغانی باید نماینده مان تو جام جهانی باشد.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
واقعا چی میشه به فغانی گفت..؟؟
چی فکر میکردیم چی شد!!!!!
گند زدی فغانی..
متاسفم برات..
علی
Iran, Islamic Republic of
چیز تازه ای نیست در این مملکت هر کس خلاف می کند طلب کار هم میشود طلبش را بدهید گور بابا کسانی که خلاف نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی که ظرفیت نداشته باشی همینه فکر کرده حالا چه شخصیتی شده برو بابا جمش کن ذ ره ای برای اکثر مردم ارزش نداری هر جا میخوای بری برو به سلامت
Iran, Islamic Republic of
...
یونس
United States
وای خدا از این فغانی نگذره ...
Iran, Islamic Republic of
...
طلبه حوزه علمیه قم
Iran, Islamic Republic of
فغان از فغانی.....

دلم براش سوخت. با یک حرکت زشت زودگذر شخصیتشو مسئله دار کرد.
کاش کمی به فکر خودش بود. عذر بدتر از گناهش واقعا نوبره.

کار فرهنگی برای ورزشکاران نشه نتیجش همین میشه.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
پدر آمرزیده
تمام بدبختی ما تو این مملکت اینه که به اسلام و مسلمونیمون عمل نکردیم تمام بلایی که داره سر ما میاد از دولت غیر اسلامی تا داور غیر اسلامیه پس کی می خوایم بفهمیم
Iran, Islamic Republic of
جناب فغانی خواستم شما رو یاد شهید جحجی انداخته باشم .!ای این مملکت بود درست یا غلط زمینه برای شما اماده کرد بدین جا رسیدید .می توانید از خالا ببعد شیب منحنی رو به پایین خودتون بیاد .از مردم عذر خواهی کنید !در غیر ایصورت شمایکه خارج رفتن حربه میکنید!!!!یک دونه شما هم برای این مملکت زیاد ید!
United States
بنده خدا تقصیر نداره وقتی به دین اعتقادی نداره. تقصیر با فدراسیون فوتبال مملکت هست که افرادی مثل اینو بدون در نظر گرفتن مبانی اعتقادی این مملکت و خودشون می فرسته خارج. معلومه طرف شناگر خوبیه و وقتی آب ببینه شیرجه میره.
منصور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه کسیو که اختلاس میکنه. به پسرم میگم دست تو دماغت نکن بچه میگه چیه؟! اختلاس آزاده دست تو دماغ کردن ممنوع؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آره اختلاس مال مهمه! ؟
اما اختلاس دین نه! ؟
شامه خودت هم ...
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه تو و همکارات در فضای مجازی رو که برده ای بیش نیستید. نه اختلاس به حرکت زشت فغانی ربط داره، نه اختلاس آزاده. اگر هم آزاد باشه، فکر میکنی کار چه گروهیه؟! ...
Iran, Islamic Republic of
مایه افتخار ایران هست این نظر شما هست نظرتان برای خودتان محترمه !
ناصر
Iran, Islamic Republic of
ایشون به عنوان نماینده جمهوری اسلامی رفته
باید موازین و قوانین ما رو رعایت کنه
بجای عذرخواهی طلب کار هست؟؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!!!!!!!
باید بازخواست بشه
هر جایی هم خواست بره
خلائق را هر چه لایق
Iran, Islamic Republic of
چرا انقدر دوربین و عکس ها و شکار اون لحظات حرفه ای و واضح است؟ جدا از کار قبیحش داور فوق العاده ایه بنظرتون نمیخواستن با این روش کثیف از ایران جداش کنن؟!
Iran, Islamic Republic of
نظر روان شناسانه!

همه مقصرند جز مرتکب!
Iran, Islamic Republic of
وقتی... در گرفتن جایزه اسکار با اون زن بدنام روبوسی کرد و هیچ واقعه ای رخ نداد، باید توقع موارد مشابه را داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
... وقتی به یک ادم بی ظریفیت این قدر توجه شود خود را گم می کند
Iran, Islamic Republic of
پس از چند توفیق نسبی ؟بالاترین امتیاز داوری رو در جهان آورد
امیر
Iran, Islamic Republic of
فغانی برای جذب مسولین فیفا برای داوری در جام جهانی باید خوش خدمتی خود رو ثابت می کرد برای همین بازی انگلیس و بلژیک به فغانی رسید
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
آخه جهان نیوز تا کی میخوای تو زندگی خصوصی مردم دخالت کنی؟ بابا شاید باهم صیغه بودن! کسی چی میدونه😅
Iran, Islamic Republic of
یک زن و صیغه اون همه مرد!
دین جدیدی اومده؟!
Iran, Islamic Republic of
خصوصی؟!
به به معنای خصوصی هم فهمیدیم!
جاوید
Iran, Islamic Republic of
جناب غضنفر ( محمد )
رسالت جهان نیوز اینه که اطلاع رسانی کنه
فغانی در سطح بین الملل داوری فوتبال انجام داده و این برای ما ایرانی ها اهمیت داره
درسته که به عنوان نماینده ایران مطرح شده، اما نمیشه از بی غیرتی او چشم پوشی کرد
ایکاش آلت دست بیغیرتان قرار نمی گرفت و هویت ایرانی خودشو حفظ می کرد
Iran, Islamic Republic of
غصنفر، اسم خوبیست. اسم زیبا و محترم و نیکیست. به این ها که چرت میگن، بگید انسان جاهل.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
تذکر بجایی بود
اوید
Iran, Islamic Republic of
خب جناب غنضر خان دانا
ما جاهل و شما دانا
صرف نظر از از نوع رفتار فغانی با یک زن خارجی
آیا هر شهروند می تواند سر خود و در کشور بیگانه دست به هر نوع رفتار با توجه به آیین و فرهنگ خود بزند ؟ اگر بگید آری ، پس بهتره دیگه هیچ نظری ندید و اما اگر بگید خیر . پس بهتره تائید کنید که فغانی کار بسیار اشتباهی کرده و حداقل اگه عذر خواهی می کرد ، هر انسان عاقلی درکش می کرد و کار به اینجا نمی رسید
اما فغانی انقدر مغرور است که تهدید به نیامدن به ایران کرده . فغانی ارزشش برای خودش میداند نه برای کشورش پس نبودنش بهتر از بودنش است
Iran, Islamic Republic of
اینقدر بالا بردیش که پایین آوردنش سخت شده. مگه دواری چیه که اینقدر با افتخار ازش صحبت می کنید؟ ما در این کشور، اساتید و دانشجویان و جوانان و مهندسین و کارگران و مدیران پاک دست و خانواده دوستی داریم که صدتا مثل این فغانی باید درب خونه شون رو جارو کنند. متاسفانه راهبرد کشور در این خصوص درست نیست. فغانی نشان داد که لیاقت ندارد ولو داوری تیم کره زمین و مریخ هم به او بدهند.
Iran, Islamic Republic of
برو سوئد نوکر خارجی ها شو همینقدر بیشتر نمی ارزی
علی
براش متاسفم خیلی
علی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
این هم نماینده جمهوری اسلامی که صدا وسیما براش کبکش خوروس می خوند همان که فردوسی گفت :
درختی که تلخ است وبارش سرشت:
گرش برنشانی به باغ بهشت:
به بیخ انگبین ریزی وشهد ناب
زمانی که گوهر به بار آورد
همان میوه تاخ بار آورد.
Iran, Islamic Republic of
فقط در کشور اسلامی ما دست دادن خلاف شرعه !؟
Iran, Islamic Republic of
باید همین فقط خلاف شرع باشه؟
چرا از انکار منکر ناراحت می شوید؟
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
با لطف خدا صاحب این همه عنوان شده حالا طلبکارانه میگه برام مهم نیست خدا جای حق نشسته و کسی که این مسئله به این مهمی رو بی اهمیت جلوه میده قطع به یقین تقاصشو پس میده و خداوند سریع الحساب است.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
در این همه پستی که گذاشته شد، حقیقتا اصلا از مسلمانی و تقوا هیچ چیزی مشاهده نمیشه. (شاید حتی در همین نظر بنده)
یک سری اومدید دم از اسلام و قران و نمایندگی خدا و پیغمبر زدیم ولی در ادامه ی حرفها، یک عده ای از انسان ها را به جهنم حواله کردیم و کافر خواندیم و حکم اسلامی صادر کردیم و ....
یک سری هم اومدیم دم از بی عیب بودن این گونه اعمال حرف زدیم و مثل گروه قبلی دیگران را مورد مضحکه و تمسخر و .. قرار دادیم.
در واقع، متاسفانه همه ی ما آدم ها یه جورایی ایراد داریم. یکی کار غیرشرعی انجام میده، یکی به دیگران توهین می کنه، یکی هم دیگری رو تمسخر می کنه....
Iran, Islamic Republic of
آقا مهدی آن طور که از قلم شما بر می آید در تردید هستید
اگر خود شما هم از مسلمانی و تقوا ...
پس چطور می خواهید نصیحت کنید؟
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
قصد نصیحت نداشتم، فقط یک نظر بود.
تنها چیزی که در خیلی از ما آدمها کم پیدا می شه همین تقواست.
متاسفانه من هم از همین دسته هستم.
برای هم دعا کنیم.
Iran, Islamic Republic of
نصیحت یعنی خیرخواهی
آیا خیر خواهی بد است؟
حاشا و کلا

اما برای آن که خیر و سعادت را برای دیگران بخواهیم ، و آنان را بدان توصیه کنیم ، نیازمند آگاهی نسبت به آن هستیم
لذا فقهای بزرگوار از جمله امام راحل رضوان الله تعالی علیه در مباحث امر به معروف و نهی از منکر است ، شرط می کنند که آمر و ناهی آشنای به معروف و منکر باشد
ما اطلاعاتی از معروف و منکرها داریم
اما نیازمند تکمیل آنها و ارتقایشان هستیم
مثلا می دانیم غیبت حرام است
اما مستثنیات آن را شاید به دقت به یاد نداشته باشیم
علاوه بر مستثناها جواز ، مورد وجوبی هم داریم
آن هم موقعی است که غیبت با چیز مهم تری در تزاحم قرار گیرد
به عنوان نمونه اگر فردی اطلاع پیدا کرد که آرمین می خواهد به خاطر خصومت شخصی و ناراحتی محمد را بکشد و این فرد می داند که محمد بی گناه است
و به فرض در میان راهکارهای ممانعت از قتل محمد راهی جز غیبت محمد نمی بیند
اینجا غیبت با چیز مهمتری که حفظ جان بی گناه باشد در تزاحم واقع شده است
و چون دومی مهمتر است لذا واجب است از آرمین غیبت کند تا جان وحمد بی گناه حفظ شود

در نمونه ای که در نوشته فوق آمده ما با بزهی روشن مواجهیم که
یک . علنی بوده
دو . علمای اسلام اعم از شیعه و سنی بر حرمتش معترفند
سه . بزهکار پشیمان نیست
چهار . بزهکار در برابر تذکر متکبرانه برخورد می کند و طلبکارانه مواجه می شود
نظر به اهمیت موضوع که اکر چنین چیزی عادی شود تبعات زیان بارش فراوان است
و به جهت آن که چنین جسارتی مقابله وقیحانه با حکم مسلم است
و ... مسلمانان بایستی موضعی متناسب اتخاذ کنند
و نگذارند چنین کسانی با سرمایه قرار دادن حیثیتهای کذایی موازین حیاتی و مهم را به سخره بگیرند
اینجا موضعی محکم می طلبد
...
Iran, Islamic Republic of
مگر مسیر گناه آن گناه تجاهری و خیره سرانه جز جهنم است؟
Iran, Islamic Republic of
اما کافر نامیده شدن از سوی برخی

مگر حکم لمس از بدیهیات شرعی نیست؟
یک بار دیگر بخشی از حرف جسورانه وی را ببینید :

فغانی همچنین در گفتگوی طلبکارانه با «ورزش 3» پیرامون حرکت جنجالی اش گفت: «از هیچ کاری که در روسیه انجام دادم، پشیمان نیستم. به این هم فکر نمی کنم که چه برداشتی می شود. من اعتقاد خودم را دارم، البته که هیچ عکس کامل نیست اما کاری نکرده ام که بخواهم پشیمان شوم.»

من اعتقاد خودم دارم یعنی چه؟
کاری نکرده ام که بخواهم پشیمان باشم یعنی چه؟
اگر ایشان مسلمان است می تواند منکر حکم اسلامی باشد و بگوید اعتقاد دیگری دارم؟
اعتقاد تبعیضی کجا پذیرفته؟
انکار ضروری دین بازگشت به انکار دین و کفر را دارد

بنده در دادن نسبت کفر احتیاط می کنم
اما آیا مسلمانی ایشان مورد تردید جدی نیست؟
Iran, Islamic Republic of
بنده در نسبت کفر دادن به کسی که خودش داره میگه به حکم اسلام اعتقاد ندارم، خیلی تردید ندارم. چون. کفر مساوی با فحشه، به هر کی بگی میگه نگو! ولی عدم اعتقاد میشه کفر به نظرم. تعارف هم نداریم.
Iran, Islamic Republic of
جناب مهدی؛ وقتی کسی گناه انجام میده، بهش میگن گناه. نکن. بد است. مضر است. اما وقتی ذوق هم میکند، به او میگویند از خدا، بترس. و اما اگر کسی وقیحانه، از گناه و خیانتش به کشور، دفاع کرد، او را به عذاب، هشدار و وعده میدهند. چون آن قلب سخت، به نیروی عظیم نیاز دارد و ضمنا ابهت آدم فاسق، برای اطمینان خاطر دیگران و عدم الگو برداری، باید ریخته شود.
نمیشه که هر دو طرف رو مقصر میکنید! ظالم با مظلوم یکیست؟! نور و تاریکی یکیست؟! شمشیر حق و شمشیر باطل، هردو شمشیر اند. منتهی یکی بهشتی میکند و دیگری جهنمی. بله برادر عزیز. در پناه خدای متعال.
احمد
Iran, Islamic Republic of
فغان از این همه اذیت وآزار
احمد
Iran, Islamic Republic of
خداکنه فقط خانم آقای فغانی این تصاویر را ندیده باشه والا شب باید درفرودگاه بخوابه
حسن الیوت
با سلام و عرض ادب
همه ی مردم ایران و مسئولین باید این مطلب را در نظر داشته باشند که رفتار و عکس العملی از خود بروز ندهند که ملت و کشورش را به انزواء بکشانند.
باید مواظب باشیم که چطور با ملیتها و فرهنگ های سایر کشور چطور برخوردی در شآن انسانیت داشته باشیم.که باعث قطع ارتباط با سایر ملل جهانی ایجاد نکند
Iran, Islamic Republic of
مواظب باشیم از چشم خدا نیافتیم
خلق و دیدشان همه فانیند
Iran, Islamic Republic of
سوره مبارکه فاطر آیه ۱۰
مَن كانَ يُريدُ العِزَّةَ فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَميعًا...﴿۱۰﴾
کسی که خواهان عزّت است (باید از خدا بخواهد چرا که) تمام عزّت از آنِ خداست.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ممنون از تذکر شرورانه و منحرفانه تان!!! خودتان مواظب این چیزی که گفتید باشید! ما، مواظبیم رفتار و عکس العملی نشان ندهیم که باعث قطع ارتباطمان با خدا، نشود. شأن را، یک زن نامسلمان تعیین نمیکند. خدای متعال بزرگ بلند مرتبه، تعیین میکند:
"ان العزه لله"
ساده
Iran, Islamic Republic of
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت
همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت
سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت
ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل تو چه دانی که پس پرده که خوب است و که زشت
نه من از پرده تقوا به درافتادم و بس پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت
حافظا روز اجل گر به کف آری جامی یک سر از کوی خرابات برندت به بهشت
Iran, Islamic Republic of
جناب ساده
عیب جویی ممنوع
یعنی تجسس نکنیم که کی چه عیبی دارد
اما اگر کسی عیب شرعی را منکر شد هم لب فرو بندیم؟

اگر کسی چیزی را نمی داند و ما مطلعیم به او حسب وظیفه آگاهی می دهیم
ولی اگر حکم را می داند و متکبرانه برخورد می کند ، این جا جای نهی از منکر متناسب با تکبرش هست
با بزرگی فروشان مقابل حکم خدا بایستی موضع محکم داشت
در ضمن در چنین مواردی اگر سکوت کنیم این سکوت تایید است
و تایید گناه یعنی معاونت و کمک به گناه
و فرمود :
و لا تعاونوا علی الاثم
در رابطه با گناه کمک هم نکنید

پس سکوت کمک است و گناه
ترک نهی از منکر هم گناه

از طاعت الهی روی نگردانیم
Iran, Islamic Republic of
این را همیشه به یاد داشته باشیم که معصومان علیهم السلام از پیامبر به بعد چهارده نفرند نه بیشتر
شعراء ، عرفا و ... با همه رشد و ترقی ، قابل نقدند

حافظ هم مستثنی نیست
Iran, Islamic Republic of
ما به تو چه نداریم

در قالب شعر هم اجازه نداریم چنین چیزی را القاء کنیم

همه به مقدار توان در برابر اعمال همدیگر مسئولند
Iran, Islamic Republic of
« همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت »

درست است که همه به حسب حس خدا جویی که حق تعالی درونشان قرار داده خدا جو هستند

اما آیا خدا می فرماید هر جور خواستی و با هر شرایطی دوست داشتی بیا به سمت من؟
از میان ما انسانها پیامبران و پیامرسانانی فرستاد تا صراط و مسیر خودش را برایمان معرفی کنند
آن وحدت مسیر مهم است که در فریضه شبانه روزی موظفمان فرمود که ۱۰ با بگوییم
اهدنا الصراط المستقیم
ما را به راه راست هدایت کن

تازه آن راه را هم مختصرا در همین سوره حمد توضیح می دهد
صراط الذین أنعمت علیهم
راه آنانی که نعمت ( هدایت ) بدانها دادی
غیر المغضوب علیهم
نه راه کسانی که مورد خشم قرار گرفتند
و لا الضالین
و نه راه گمراهان

مشروحا هم این راه از زبان اولیای الهی توضیح داده شده است

در این جا نمی خواهیم بگوییم شعر چه القاء می کند
بلکه می گوییم
برداشت فوق با آموزههای الهی در تضاد است
Iran, Islamic Republic of
« ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل تو چه دانی که پس پرده که خوب است و که زشت »

نا گفته نماند که نهی از منکر مبتنی امید است
یعنی به بزهکار می گوید
توبه کن و از گناه بیرون بیا
تا خدا از گناهت درگذرد و تو را ببخشد و بیامرزد

اصولا نومیدی از رحمت خدا از بزرگترین گناهان است


...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا ساده ای که ما رو ساده فرض کردی.
عیب کسی رو نجستیم. خودش داره عیبش را داد میزنهو افتخار هم میکنه!
وانگهی، عیب نجستن، برای امور شخصیست که به ما ربطی ندارد! وگرنه در حقوق عمومی، موظفیم. جلوی خیانت و فساد را بگیریم. فغانی به عنوان داور ایران اسلامی رفته و پرده داری میکنه. اینجا باید عیب رو جست و سیستم رو پاک کرد. خیانت یک نماینده کشور، چیزی نیست که رهاش کنیم! حق عمومی و حق اسلام است که نماینده خیانتکار، پاسخگوی اعمالش باشه.
خلاصه اینکه با شعرخوانی، نمیتونی کسی رو رنگ کنی جناب ساده! اگر هر تجسسی بد بود، پس مجلس و پلیس و قوه قضاییه و وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری و شورای نگهبان و کلا مدیر و مدیریت نباید داشته باشیم. چون. کارشون، نظارت و کنترل و تجسسه.
Iran, Islamic Republic of
پاسخ ابیات دیگر جناب « ساده » رو که بنده داده ام و ارسال کرده ام لطفا منعکس بفرمایید
United States
جهان جان وقتی احمدی نژاد ِ عزیزو دردانه نظام ننه ی هوگو چاوز را بغل کرد نظرتون این حرفا که نوشتین نبود ؟! چرا همگی از صدر تا ذیل سکوت کردین ؟این بابا یه داوره فقط ، اون رئیس جمهور و نماینده کل ملت ایران بود.
Iran, Islamic Republic of
:«دکتر احمدی نژاد همواره برای اعراض از دست دادن با زنان خارجی که با آداب اسلامی و ملی ایرانیان آشنا نیستند؛ از شگردی شناخته شده استفاده می کند که همان بالا آوردن دو دست به نشانه احترام است.در تصویر منتشر شده از برخورد رئیس جمهور با مادر هوگوچاوز نیز روشن است که رئیس جمهور همچون گذشته دستان خود را به نشانه احترام بالا آورده است اما این بار شگرد همیشگی دکتر احمدی نژاد با موفقیت روبرو نبوده و مادر داغدار چاوز در حالی که اشک از چشمانش سرازیر است، ناگهان دستان خود را بر روی دستان رئیس جمهور می گذارد ...»
Iran, Islamic Republic of
شاید فرستادن اون داور زن رو دست بده و اگر فغانی دست نمی داد داور منتخب برای مراحل نهایی نمی شد. غربیها چنین خرده شیشه هایی در انتخاب افراد دارند.
Iran, Islamic Republic of
و اگر منتخب مراحل نهایی نمی شد چه می شد؟
Iran, Islamic Republic of
اگر منظور از مردم ما هستیم اصلا نیازی به عذرخواهی نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کی گفت شما هستید؟
غیرت نشانه حیات است
البته ...
Iran, Islamic Republic of
به شماها هیچ ربطی نداره!!!!!!!!!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
این نماینده جمهوری "اسلامی" ایرانه مثلا...
Iran, Islamic Republic of
.ن.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
همه تقصیر بر گردن روحانی است. به آقای فغانی هم باید گفت که آیا راضی است که مادرش و خواهرش و همسرش هم با مردم اینگونه احوال پرسی کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
برو زودتر