سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۵
۹
دولت برای خانه‌تکانی نیاز به استخاره ندارد!

هجمه همزمان لاریجانی و نزدیکانش به دولت روحانی/ تاکتیک عوض شد؟

سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 622777
دولت برای خانه‌تکانی و تغییر کابینه و چابک کردن خود و جوان‌گرایی نیاز به استخاره ندارد. تصور بنده آن است که در این سو اتاق جنگ دولت خوب تصمیم نگرفت.
هجمه همزمان لاریجانی و نزدیکانش به دولت روحانی/ تاکتیک عوض شد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: هرچند علی لاریجانی، ریاست اسبق سازمان صدا و سیما و رئیس سه دوره مجلس شورای اسلامی در عقبه خود بین اصولگرایان تعریف شده اما در عمل اصولگرایان او را اصولگرا نمی دانند چرا که در بزنگاه های خاص و در زمان انتظار، ایستادگی او را بر سر مواضع انقلاب با یک موضع منفعل نظاره کردند. از این سمت ماجرا هم اصلاح طلبان علی رغم تغییر برخی نظرات لاریحانی حاضر نیستند او را بپذیرند. دو گروه تنها برای "نه گفتن" به رقیب سنتی خود حاضرند در مواقعی به او پناه ببرند و آنگونه که از ظواهر و البته مواضع پیداست، لاریجانی هم مثل احمدی نژاد دنبال یک جریان سوم است اما میل لاریجانی به اعتدال روحانی و تشکیل یک جریان سوم! با این ویژگی مورد نظر است که از همه برای سیاستشان وام بگیرند. 

با اندک جستجویی در آرشیو اخبار، حمایت های لاریجانی و یارانش از روحانی و دولت هایش را خواهید دید که قابل انکار نیست. از برجام تا FATF، ممانعت از سوال از رئیس جمهور، تلاش برای عدم استیضاح وزرا و حتی حمله به رقبای روحانی در جریان انتخابات سال گذشته تنها بخشی از حمایت های گسترده لاریجانی از دولت است. با این حال همزمان با اوج گیری قیمت دلار، سکه، خودرو، مسکن و یا به عبارت کلی بی ثباتی بازار، طرح همزمان برخی مطالب انتقادی خطاب به دولت از سوی لاریجانی و یاران برجسته اش می تواند قابل تامل باشد.

اقدامات دولت کافی نیست/ جنگ روانی نیست
لاریجانی در همایش سراسری قوه قضائیه ضمن بیان استراتژی دشمن برای مسأله سازی در داخل و تبلیغات علیه نظام گفت: چنانچه رسانه های خارجی حوادث مختصر روز گذشته در تهران را به غوغایی تبدیل کردند از این رو باید در چنین شرایطی بدل این استراتژی ها را داشته باشیم، از استقامت تفسیر درست کنیم و صرفا سخنرانی را کافی ندانیم.

وی ادامه داد: آنها قصد آشفته سازی در حوزه اقتصادی را دارند که باید سیاستی برای آن داشته باشیم البته دولت اقداماتی داشت که کافی نبود پس با دستور رهبری شورایی از سه قوه تشکیل شد

لاریجانی افزود: دشمنان به دنبال توطئه هستند اما نواقصی نیز در داخل داریم. زمانی در بازار ارز تزریق می شد که مشکلی وجود نداشت اما زمانی که تزریق ارز قطع شد، توطئه گران به سمت سکه رفتند و بعد از آن بازار مسکن و خودرو را هدف گرفتند لذا باید ریشه های کار حل شود. نقدینگی باید به سمت امور ثروت زا برود تا مخرب نباشد.
 
رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: مشکل اقتصادی صرفا جو روانی نیست بلکه بسیاری افراد به دنبال منفعت خود هستند از این رو به سمت افزایش نقدینگی می روند پس باید با هوشیاری و همگرایی با آشفته سازی مبارزه و طبیبانه با مسائل برخورد کرد.

 
دولت برای خانه‌تکانی نیاز به استخاره ندارد
جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت هم از که جمله یاران خاص لاریجانی است در گفتگو با نماینده گفت: رئیس‌جمهور باید خانه‌تکانی کرده و همه نیروهایی را که در حوزه پولی و اقتصادی نقش دارند، تغییر دهد.

نماینده رشت ادامه داد: دولت برای خانه‌تکانی و تغییر کابینه و چابک کردن خود و جوان‌گرایی نیاز به استخاره ندارد. تصور بنده آن است که در این سو اتاق جنگ دولت خوب تصمیم نگرفت. به بیان دقیق‌تر، مسئولان مربوطه غافلگیر شده‌اند و تدبیری نیندیشیده‌اند و فقط در لاک خود حالت دفاعی گرفتند.


گوش شنوایی برای ترمیم وجود ندارد
بهروز نعمتی هم دیگر یار غار رئیس مجلس که حاضر شد تحت عنوان لیست امید از تهران وارد مجلس شود اما بعد از ورود مجددا به لاریجانی پیوست و داد اصلاح طلبان را هم بلند کرد؛ به تازگی از سفر بی ربط وین که همراه با زنگنه رفته بود، برگشته است. نعمتی که در مجلس دهم به چهره رسانه ای یعنی سخنگوی هیئت رئیسه تبدیل شده، در انتقاد به عدم تغییر تیم اقتصادی دولت گفته است: حداقل ۵ ماه است که دلسوزان نظام و نمایندگان از تیم اقتصادی دولت گله‌مند هستند و از راه‌های مختلف به رئیس جمهور پیام داده اند که باید تیم اقتصادی دولت ترمیم شود، ولی متأسفانه گوش شنوایی برای ترمیم دولت وجود ندارد.

شاید یکی از اهداف این انتقادات همزمان، نگاه به انتخابات پیش روی 1400 باشد. خیز و احتمال موفقیت لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو که تا دیروز در پی حرکت جبهه ای با روحانی برای فتح کرسی ریاست دولت سیزدهم بودند، با این حجم ناکارامدی رئیس دولت دوازدهم قطعا زیرسوال خواهد رفت و لاریجانی بار دیگر همچون سال 84 ناکام خواهد بود. چرا که همراهی و حمایت بی حد و حصر لاریجانی و اعوان و انصارش از دولت تا آنجا پیش رفت که بسیاری از مردم به طور کلی مجلس دهم را منفعل در وظایف نظارتی و اسیر بازی های سیاسی می دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی افزود: دشمنان به دنبال توطئه هستند.... نقدینگی باید به سمت امور ثروت زا برود تا مخرب نباشد.
ظاهرا بنده رییس مجلس هستم! خوب دولت که بی تدبیر و ناامید است همه می بینند.پس مجلس چکاره است؟ آقای روحانی چه سمت قضایی در مملکت دارد یا خانم ابتکار که باید به اجلاس قوه قضاییه بروند.یا امیری معاون روحانی یا امثالهم.
یک روز توچال یک روز سمینار یک روز کنفرانس.پس کی برای مردم وقت می گذارند؟
Iran, Islamic Republic of
اه بابا اینا ملتو گیر آوردن یه چند وقت دیگه کی بود کی بود من نبودم درمیارن
Iran, Islamic Republic of
منافق از کفار بدتر است
Iran, Islamic Republic of
بهر حال اشتباهات روحانی اشتباه است و قابل دفاع نیست. روحانی به عنصری تبدیل شده است که همه در حال تبری جستن هستند و این زنگ خطری باید باشد که بحران ها دلیل دولتی دارند نه خارجی.
Iran, Islamic Republic of
روحانی، از همان اول هم مرد این میدان نبود! او با قبول این مسئولیت، خود را در بد مهلکه ای، هم در دنیا و هم در آخرت، گرفتار کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا همش عقاید مردم را بدون انکه توهینی باشد سانسور میکنی؟
United States
لاریجانی دیگه حاضر نیست برای رفیق شفیقش هزینه بده. همونهائی را که داد باعث لعن و نفرین ابدی براش شده. دیگه نمیتونه موقعیت رئیس جمهور شدنش را برا ی دار و دسته برجامی ها بخاطر بندازه.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
درسال 84 با معجزه ! وخیلی کارها کمترازیک میلیون رای اورد ولی اگردوباره بیاد شاید هزارتارای بیاره