پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۲
۷۰
وقتی لاریجانی برای روحانی کم نمی‌گذارد

برجام ۲۰ دقیقه‌ای و خشم برای FATF/ لاریجانی همچنان اصلی‌ترین چهره پشت پرده لوایح حاشیه‌ساز

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 618911
برخی از تحولات هیئت رئیسه مجلس این شائبه را قوت بخشیده که اعمال سلیقه سیاسی ریاست مجلس در بزنگاه های سیاسی مهم تاثیرگذار است.
برجام ۲۰ دقیقه‌ای و خشم برای FATF/  لاریجانی همچنان اصلی‌ترین چهره پشت پرده لوایح حاشیه‌ساز
 گروه سیاسی جهان نيوز: چندی است که انتقاداتی به نحوه ریاست مجلس از سوی برخی از نمایندگان صورت می گیرد. بخصوص در بزنگاه های سیاسی مانند تصویب برجام و کنوانسیون پالرمو و ... این انتقادات شدت بیشتری به خود می گیرد. نکته اصلی این انتقادات این است که مجلس در بررسی این لوایح مهم که حساسیت فوق العاده ای دارند، آنچنان که باید وقت صرف نمی‌کند و بعضا در هل دادن ماشین دولت برای این امور همراهی هم می کند.

تصویب پالرمو گام جدی برای رسیدن به FATF
در این عرصه موضوعی که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است، تصویب لایحه پالرمو بود که نمایندگان هنوز روی ترجمه آن نقد دارند. لایحه ای که در 20 خردادماه توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد. پذیرش کنوانسیون پالرمو، یکی از شروط پذیرش FATF است. بنابراین با این اقدام مجلس، عملا یک گام برای تصویب FATF در کشور برداشته شد تا خود تحریمی و برجام منطقه‌ای را زمینه‌سازی کند. هر چند که نمایندگان تصویب FATF را تا دوماه دیگر تعلیق و آنرا منوط به تصمیم اروپایی‌ها درباره برجام کردند.

البته کارشناسانی مانند «سید یاسر جبرائیلی» در این عرصه می گویند: « تعهدات دولت به FATF شامل 41 بند است که فقط 4 بند از آن در دستور کار مجلس است، تقریبا همه 37 بند دیگر توسط دولت در حال اجراست. یکی از این چهار بند (پالرمو) امروز ( 20 خردادماه) تصویب شد.»

مطابق با مصوبات کنوانسیون پالرمو، گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند. از این رو کشورهای امضا کننده این کنوانسیون به مقابله با گروه‌های مقاومت ملزم می‌گردند.

خشم لاریجانی از طومار بر ضد FATF
در همین رابطه در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی اتفاقی افتاد که شائبه همراهی ریاست مجلس با دولت در این امور حساس را تقویت کرد.

نشست علنی دیروز مجلس با دستورکار لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT درحال برگزاری بود که برخی نمایندگان بنر و طومارهایی مقابل جایگاه هیات رئیسه در صحن خانه ملت پهن کردند.

این اقدام زمانی با اعتراض علی لاریجانی رئیس مجلس مواجه شد که طوماری روی میز هیات رئیسه قرار داده شد. لاریجانی درحالی که طومار مردمی در اعتراض به FATF را از مقابل جایگاه هیات رئیسه جمع می‌کرد، خطاب این جمع از نمایندگان گفت: مجلس جای این کارها نیست. مجلس جای بیان، گفت و گو و بحث است به‌جای این کارها صحبت کنید تا مجلس رای دهد.

در این بین لاریجانی مجدد طومار مردمی که مقابلش پهن شده بود را پایین انداخت و به این اقدام اعتراض کرد.؛ پژمانفر خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت، شما خلاف آیین نامه عمل می‌کنید که لاریجانی پاسخ داد این کارهای شما خلاف آیین نامه است؛ جمع کنید!

البته بررسی و تصویب لایحه پارلرمو در مجلس نیز مانند برجام به سرعت انجام شد. موضوعی که همواره مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مخالف بوده است که ریاست مجلس وقایع حساس را به سرعت از سر می گذراند.

موافقت لاریجانی با تصویب FATF در جلسه ویژه جامعه مدرسین
اخباری از جله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علی لاریجانی منتشر شده است که نشان می دهد ریاست مجلس با تصویب لایحه FATF  در مجلس موافق است.

در همین رابطه، حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جلسه ویژه شب گذشته جامعه مدرسین با علی لاریجانی رئیس مجلس و نمایندگان قم درباره تصویب لایحه ‌FATF، گفت: جلسه شب گذشته درباره زیان‌های تصویب لایحه FATF، با ریاست آیت‌اللّه یزدی برگزار شد. متاسفانه علی‌رغم توضیحات اعضای جامعه مدرسین درباره عواقب تصویب این لایحه، آقای لاریجانی موافق تصویب FATF بود.

موضوع این جلسه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم بود. جامعه مدرسین از نمایندگان قم در مجلس خواسته بودند تا با حضور در این جلسه در خصوص آن توضیح دهند. به جز لاریجانی احمد امیرآبادی و حجت الاسلام ذوالنور دیگر نمایندگان قم هم در این جلسه شرکت کردند.

به گفته حجت‌الاسلام رجبی مجموعه کشورهای تصمیم‌گیر در  FATF، کشورهایی هستند که بی‌شک تحت سلطه و هدایت آمریکا عمل می‌کنند و اعضای FATF  با تصویب این سند از سوی ایران می‌توانند فشارها علیه کشورمان را به شکل فزاینده‌ای بالا ببرند. لذا  اعضای جامعه مدرسین در جلسه شب گذشته اعلام کردند که با تصویب این لایحه مخالف هستند.

ماجرای تصویب برجام در 20 دقیقه و انتقاد به ریاست مجلس
در همین رابطه، پیشتر در اردیبهشت ماه سال جاری احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تذکری خطاب به لاریجانی گفت: « شما در جایگاهی هستید که نباید اجازه دهید استقلال کشور از بین رود، یادمان باشد برجام درمدت یک ربع تصویب شد، این برای مجلس خوب نبود از این رو امروز هم اجازه چنین مساله ای داده نشود. چرا باید یک نهاد خصوصی وابسته به سازمان بین المللی به جمهوری اسلامی ایران با این همه اقتدار تکلیف کند، اعتراض ما به این مساله است که چرا یک بخش خصوصی باید برای ما تعیین تکلیف کند، چرا وزیر خارجه قول حل مسائل و این لایحه ها را می دهد؟»

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی و از اصولگرایان مجلس در واکنش به این که برجام در کوتاه مدت از سوی نمایندگان تصویب شد گفت: برجام دوماه در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ساعت ها فراکسیون های مختلف دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در مورد آن بحث کردند.نتیجه تمامی این اتفاقات در مجلس رای گیری شد، همه بحث ها شده بود، پس مانور ندهید چون ما مجبوریم توضیح بدهیم که دو ماه آن کار انجام شده بود.

ممانعت از طرح سئوال از رئیس جمهور 
پس از این که برخی از نمایندگان طرح سئوال از رئیس جمهور را مطرح کردند برخی از اخبار حاکی از این مطلب بود که ریاست مجلس از این مسئله ممانعت می کند.

​نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد ممانعت لاریجانی از طرح سوال از رئیس جمهور گفت: «من بار‌ها ازخود آقای لاریجانی شنیده‌ام که مجلس قوی باعث می‌شود دولت در مسیر و ریل مناسب خودش حرکت کند از همین زاویه یکی از ابزار‌های نظارت مجلس نسبت به دولت طرح سوال از رئیس جمهور است و اینکه آقای لاریجانی مانع این امر می‌شود قابل فهم نیست»

در سالهای گذشته نیز حتی برخی از نمایندگان مجلس در تذکرات آیین نامه ای نسبت به این موضوع انتقاد کردند. در همین رابطه، نصرالله پژمان‌فر در تذکری به هیات رییسه مجلس درباره طرح سئوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی غیر مجاز گفت: اگر اجازه طرح سوال ۱۸۰ نماینده از رییس جمهور درباره موسسات مالی داده می‌شد، مشکلات از خیابان‌ها سر در نمی‌آورد.

رییس مجلس شورای اسلامی  نیز در پاسخ به تذکر یک نماینده درباره جلوگیری از طرح سوال از رییس جمهور در مورد موسسات مالی گفت: کسی مانع این سوال نشده و گزارش مربوطه موسسات مالی در صحن مجلس مطرح شده است.

لاریجانی اضافه کرد: کسی مانع طرح سوال نیست چرا کار را با دست خودتان تضعیف می‌کنید؟
 
پاس گل لاریجانی به روحانی در انتخابات 96
در اردیبهشت ماه سال 96 که تب و تاب انتخابات در کشور وجود داشت، علی لاریجانی به طور عیان انتقاداتی را نسبت به یکی از کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری و رقیب روحانی ابراز داشت.

در واکنش به وعده محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره پرداخت ۲۵۰ هزار تومان به جویندگان کار، خبر انتقاد لاریجانی از این وعده انتشار یافت. علی لاریجانی در این رابطه گفت، پول «پخش کردن در شأن مردم» نیست.

در 4 اردیبهشت این سال علی لاریجانی که در جمع مردم شهر قدس و در مراسم افتتاحیه چند طرح عمرانی در این منطقه سخن می گفت، خاطرنشان کرد: پول پخش کردن بین مردم سیاست یک سیاستمدار صادق نیست و امروز که در ایام انتخاباتیم برخی از شعارها مطرح می شود که فلان مقدار پول بین مردم پخش می کنیم که این قطعا در شأن و کرامت مردم ما نیست و حرف ناصحیحی است،‌ بلکه باید فضا برای اشتغال و ورود جوانان به عرصه تولید و کار فراهم شود.

وی با اشاره به طرح برخی از شعارها در ایام انتخابات گفت: عده‌ای شعار می‌دهند که ما فلان مقدار پول به مردم می‌دهیم و باید این سوال را مطرح کرد که آیا با این پول دادن کار و ثروت در کشور ایجاد می‌شود؟ آیا در گذشته این اقدام توانسته در تولید و اشتغال موثر باشد؟ در مقابل این سیاست صداقت و راستی یک سیاستمدار مطرح است که باید به مردم مشکلات را بگوید و به دنبال راهکار باشد وگرنه مردم صدقه نمی‌خواهند بلکه مردم و جوانان به دنبال فرصت کارآفرینی و تولید هستند.

انتقاد لاریجانی از سخنگوی قوه قضائیه
در تیرماه سال گذشته رئیس مجلس در موضعی به معاون اول قوه قضائیه گفت مسائل تنش‌زا را در رسانه‌ها مطرح نکند.

علی لاریجانی  در همایش قوه قضائیه گفت: سرمایه‌گذاران باید مطمئن شوند که قوه قضائیه پشت آنها است. رهبری هم بر این امر بسیار تاکید داشتند و در ماه مبارک رمضان هم در دیداری که داشتند، مطرح کردند. آنان  باید دلگرم شوند به هنگام مشکلات سرمایه حذف می‌شود، نباید در کشاکش رسانه‌ها  افتاد، برادر عزیزم آقای محسنی‌اژه‌ای حرف‌هایی که سرمایه‌گذاران را از کشور فراری می‌دهد را بیان نکنید. نباید در دامن رسانه‌ها افتاد. مسائل را در محافل خصوصی حل و فصل کنید، مسائل تنش‌زا مطرح نکنید مردم باید احساس سکینه کنند.

رسانه ها نیز در آن دوران از یطرفه بودن سخنان لاریجانی و حمایت آمیز بودن آن از دولت انتقاد کردند.

در همین رابطه روزنامه کیهان نوشت: «هر چند اصل حرف آقای لاریجانی درباره نکشاندن مسائل تنش‌زا به رسانه‌ها حرف درستی است، اما توقع و انصاف این است که رئیس مجلس قبل از هر کس، به شروع‌کننده برخی کشمکش‌ها که نوعا شخص رئیس دولت و برخی دولتمردان و طیف رسانه‌ای همسو با آنهاست، این تذکر را بدهند به ویژه اینکه آقای لاریجانی در طول 4-5 سال گذشته در زمره حامیان اصلی و نزدیک آقای روحانی قرار گرفته است. در واقع هفته‌ای نیست که متحد سیاسی نزدیک آقای لاریجانی، به اختلاف و مجادله یا ساختارشکنی سیاسی و فکری دامن نزند. اما آقای لاریجانی معمولا ساکت است.»

به هر جهت موضوع شائبه حمایت علی لاریجانی از دولت روحانی مطرح است، مسئله ای که به نظر می رسد در نحوه ریاست مجلس و در تصویب و مساعدت لوایحی که دولت به مجلس ارائه می کند، تاثیرگذار است. کارشناسان در این زمینه بیان می کنند که کار کرد اصلی مجلس در فضای سیاسی کشور که نظارت و بررسی لازم موارد است با این اعمال سلیقه سیاسی خدشه دار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این انقلاب و مردم فقط دارن از غربزده ها و نفوذی ها ضربه میخورند
لقمان
Iran, Islamic Republic of
و کساییکه به نظام پایبند هستند ولی نمی دونن چطور با منتقد بحث کنند استدلال کنند، حتی نمی دونند چطور برای پچه هاشون تغذیه فکری کنند و بچه هایی که به نظام علاقهمند هستند.این افراد هم به نظام ضربه می زنند.
Iran, Islamic Republic of
الان موقع بحث کردن نیست همه چیز واضحه میخوان قدرت دفاعیمونو به دست خودمون نابود کنیم الان موقع بحث کردن نیست الان موقع استفاده از عقله
خودتون رو به خواب نزنید والا با چکمه دشمن وقتی بالا سرتونه از خواب بیدار میشید
Iran, Islamic Republic of
این لایحه تصویب نشه بانکداری رسما خوابیده.
من نمیدونم مخالفان تصویب آن فکر میکنند ایران جزیره ای دورافتاده در گوشه ای از دنیاست؟
واقعا دنبال چی هستید؟
Iran, Islamic Republic of
نه که الان رونق داره علی برکت الکدخدا!؟
Germany
اگه همین برجام نبود معلوم نبود اوضاع مملکت چی بود
Iran, Islamic Republic of
شما خسته نباشی کلا
Iran, Islamic Republic of
شما هنوز فکر میکنی برجام نبود اوضاع مملکت بدتر بود؟ واقعا این جوری فکر میکنی؟
واقعا؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خسته نباشی واقعا پس
Iran, Islamic Republic of
چکار میشود کرد حرفی برای گفتن نیست همش ننگ و ننگ و ننگ ...
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام نبود رکود هم نبود
پس خیلی بهتر بود
مرگ بر برجام
Iran, Islamic Republic of
اگه برجام نبود خیلی بهتر بود وضعمون
Iran, Islamic Republic of
اگه نبود حداقل چرح سانتریفیوژها میچرخید
بیژن
اگر برجام نبود شرایط مملکت هرچه بود از این بهتر بود!
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه میشد؟ خوب شد تصویب شد عجب گل وبلبلی
من که امروزم بهششت نقد حاصل میشود
وعده فردای زاهد را چرا باور کنم

می خنده زد برجامم دنیا بشد بر کامم
بزن بریمممممممممممممممممممم
United Arab Emirates
دوست عزیز،هموطن
بالاغیرتا از روحانی و رییسی و...بیا بیرون
متلک سیاسی هم نینداز
عدم پیوستن به این معاهده بانکداری و به دنبال اون اقتصادمون رو داغون تر از این خواهد کرد.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
همین چرندیات رو ایام تصویب برجام هم گفتید. از خدا میخوام بزنگاه رسواتون کنه که تیشه به ریشه نظام نزنید
Iran, Islamic Republic of
ما دنبال پیشرفت و ساختن کشورمون به دست نیروهای متخصص کشور خودمون هستیم
شما دنبال چی هستید ....
Iran, Islamic Republic of
روسیه و چین که از ایران پیشرفته ترند چین بعد از آمریکا اقتصاد دوم دنیاست هر دو عضو fatf هستند شما دنبال پیشرفت کشور نیستید دنبال چیز دیگه ای هستید تو دوره نیستیم که دیگه یکطرفه و با اخبار صدا سیما بتونید مردم و گول بزنید خود روسها دارن میگن عضو fatf هستن برید کشورهای عضوش ببینید بعدا بیاید اینجوری سمپاشی کنید همه کشورهای عضو حتی کشور دوست و برادر روسیه و ...که عضو fatf هستناشتباه میکنن فقط شما درست میگید
Iran, Islamic Republic of
منظورش احتمالااینه اوناباتفکرمیرن تصویب میکنن ولی ماهمینطورکشکی که واقعیت هم همینطور میاریم تصویب میکنیم ازفرداهم انتظارداریم کشورمون بشه کانادا
نمونه اش ترجمه غلط و اشتباه معاهده هااا
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
کشور های دنیا که میگید همه عضو fatfهستن از ۳ حال خارج نیست
۱-پنج کشور عضو شورای امنیت هستند
۲ -دنباله رو این پنج کشور هستند و برای این پنج کشور هورا می کشن و اونا هم هواشون رو دارن
ما در هیچ کدوم از دو مورد فوق نیستیم
تصویب fatfبرای ما مثل این است که چکی را امضا کنیم بدهیم دست کشورهای صاحب نفوذ (۱+۵) و مبلغ و تاریخش رو اونا هر جور خواستن بنویسن
ما متعهد بشیم که در مورد منابع مالی تروریست ها با اونا همکاری کنیم
اونوقت اینکه تروریست در دنیا چه گروههائی هستن را اونا تعیین کنن
و ما مجبوریم اطاعت کنیم
ف
South Africa
بیگ لایک
Iran, Islamic Republic of
قبل از تصویب برجام هم یک عده از کاربرها تو اینترنت برا برجام سینه چاک میدادن و خودشون رو عقل کل میدونستن و بقیه رو متهم به سمپاشی کردن میکردن ولی گذشت یک دوره 5 ساله حق و باطل رو در قضیه برجام و سیب و گللابیهاش مشخص کرده حالا این که بخوایم عبرت بگیریم یا دوباره سر fatf لجبازی کنیم دیگه بستگی به عقل خودمون داره
ای کاش به جای لجبازی و ضرر زدن به منافع کشورمون کمی هم فکر میکردیم و از گذشته عبرت میگرفتیم
غریبه
Spain
شما که میگویید کشور های مثل چین و روسیه عضو fatf هستند این را هم بدانید که fatf بین المللی نیست بلکه بین الدولی است...یعنی برنامه ی یکسانی را به همه کشور ها ارائه نمیدهد بلکه برنامه هر کشور خاص همان کشور است...برنامه ارائه شده به چین با روسیه متفاوت است و ایران با هر دو...
Iran, Islamic Republic of
چین و روسیه در لیست تروریست ها نیستند مغلطه نفرمایید
ثانیا مگرهرچی اینها کردند وحی منزل است و ما مقلد شانیم؟
Iran, Islamic Republic of
‌اشتباهی منفی زدم
با این موافقم که ما بدنبال حل مشکلات کشور بدست جوانانمان هستیم و دشمن به دنبال منافع خودش است... مومن از یک سوراخ چندبار گزیده بشه خوبه؟!!
Iran, Islamic Republic of
گفتند برجام تصویب بشه سوئیفت و ال سی ها باز میشه. شد؟ هواپیمای رییس جمهور رو هم تحریم کردند
چقدر از این مصوبه اطلاع داری که جانبداری میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
جایگاه شهید مدرس ها و شهید آیت ها بازیچه بازیهای سیاسی و زدو بندها نیست
عماری
Iran, Islamic Republic of
یعنی FATFهم گلابی داره؟
عمار
Iran, Islamic Republic of
وکیل الدوله ترین مجلس تاریخ!!!
هرچی دولت بگه!
Spain
عجب که برجام برای مردم ما هنوز عبرت نشده است مگر چند بار باید از یک سوراخ گزیده شد؟؟!!
شما که میگویید بدون fatf بانکداری میخوابد فراموش کردید در زمان برجام هم با عباراتی مشابه ما را به پای میز مذاکره کشاندند؟؟؟نتیجه چه شد؟
بد نیست کمی مطالعه داشته باشید!
مگر اینها کیستند که اطلاعات بانکی خود را در اختیارش را در اختیارشان قرار دهیم؟!
هیچ به این فکر کرده اید با داشتن مبادلات اقتصادی ما چقدر راحت تر میتوانند ما را تحریم اقتصادی کنند؟
حتی با وجود اجرای آن، تا 40 کشور رای مثبت به آن ندهند تا ایران از لیست سیاه بیرون نمی آید که آمریکا از جمله این کشور هاست. ما که بد عهدی این کشور ها را در برجام دیدیدم چه تضمینی به بد بعهدی دوباره نیست؟
و از همه اینها گذشته کدام ملت نیروی مقاومت و اطلاعاتی خود را تحریم میکند؟آن هم نیروی مقاومتی که جان خود را می دهد تا چون من و شمایی در آرامش و امنیت باشیم...
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز بعضیا عشقشون همین گزیده شدن توسط کدخدا است
ما میگیم مومن چند بار باید از یک سوراخ گزیده بشه
Iran, Islamic Republic of
یعنی آن عده مومن نیستند، و این کاملا صحیح است.
Germany
خودتون به لاریجانی برای ریاست مجلس رای دادین خودتونم انتقاد میکنین؟
رامین
United Kingdom
حمایت لاریجانی از دولت که چیز پنهانی نیست. مجلس وکیل الدوله ای را شاهد هستیم البته بعضی از نمایندگان انصافا استثنا هستند
United Arab Emirates
تا حالا هاشمی و خاتمی رو تخریب میکردید حالا رسیدید به تخریب احمدی نژاد و لاریجانی ! همه کسانیکه تو خط فکری شما نیستن نفوذی اند و لیبرال و ‌...همشونم دارن حرف ناحق میزنن فقط شما حرفتون درسته ؟
Netherlands
یکی از گناهان احمدی نژاد این بود که """ اسرار هویدا """ می کرد.( آقا فاضل را عرض می کنم).
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم موج جدید تحریم‌ها چشم مردم همیشه چشم انتظار وعده را باز کند .
اینم که تصویب نشه کار تمومه . دیگه نیاز به تحریم نیست ، اتوماتیک بانک های ایران از چرخه ناقص و قطره چکانی کنونی تجارت با خارج جدا میشن . پیش به سوی بدبختی!
United Arab Emirates
کاسبان تحریم هم همیشه چشم انتظار تحریمند
Germany
یعنی شما منتظر تحریمی که مردم بفهمند حق با شماست؟ واقعا عجب حرفی زدی
Iran, Islamic Republic of
نه که الان بانک ها تحریم نیستند!
Iran, Islamic Republic of
بانک مرکزی ما که تو لیست تحریم امریکا هست

چه فرقی می کنه برامون
Iran, Islamic Republic of
مثل پیر زن ها هزار بار تکرار یک حرف ماموری و معذور
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود عارف رئيس مجلس ميشد
Iran, Islamic Republic of
حیف حاج بابایی نشد
عقده کسب قدرت وعدم موفقیت باعث جبران از مسیرهایی میشود که حاضر است تمام منافع ملی را قربانی کندوچشم بر تمام واقعیات ببندد تا شاید عقده گشایی کرده باشد . ...
Turkmenistan
بارها و بارها دیده ایم آمریکا بد است به او اعتماد میکنیم
به دفعات گفته ایم برجام خسارت محض است آنرا امضا میکنیم
فراوان شنیده ایم سند 2030 جنایت در حق فرزندانمان است آنرا اجرا میکنیم
الان هم که به اندازه کافی در مضرات FATF خبر رسانی و آگاهی دهی نموده ایم وقتش است که آنرا تصویت کنیم !!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
جهان الان این نظرهایی که سه نقطه گذاشتی رو مردم بهشون مثبت بدن یا منفی اگه نظرشون از نظر شما غیرقابل انتشار بود به هر دلیلی که خودتون میدونید خب اصلا منتشرنکنید این سه نقطه رو
United States
يكى از اون نظراتى كه دچار تيغ سانسور نوچه هاى عزيز پايدارى شد كامنت من بود دوست عزيز ! جهان نيوز معمولاً كامنتهائى كه خيلى دردآوره براش يا سبب سوزشش ميشه سانسور ميكنه. من گفته بودم چرا حرفهاتون با عملتون يكى نيست ؟! مثلاً ... نماينده شون در مجلس -حاجى بابائى- بنفعش انصراف داد ؟! خب ، اگر اين كارها نفاق نيست اسمش چيه پس ؟! بنابراين مى بينيد كه چاره اى بجز سانسور ندارند ! اما من اين بشارت رو بهشون بدم كه بنا به گفته معروف مرحوم مصدق كه زمانى گفته بود : كلاس اول سياست پدر …بازيه، اين جماعت هنوز در كلاس اول دارند درجا ميزنند و قول شرف ميدم كه با اين حقه بازيها و دغل و دروغ و دونگ و فريب كارى ها هيچگاه موفق نخواهند شد به كلاس بعدى وارد بشن ! حالا هم حاضرم قسم بخورم كه اين كامنت را هم منتشر نخواهند كرد و اصلاً هم مهم نيست فقط خودشون بخونند كافيه !!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...
United States
کشورهای نزدیک به ایران چه وضعیتی در ماجرای FATF دارند؟

▪️روسیه: عضو FATF است.
▪️ترکیه: از سال ۱۹۹۱ عضو است
▪️هند: از سال ۲۰۱۰ عضو است
▪️چین: از سال ۲۰۰۷ عضو است
▪️افغانستان: عضو کارگروه آسیاـاقیانوسیه در زمینه پولشویی
▪️عراق: عضو کارگروه ویژه مالی خاورمیانه و شمال آفریقا (MENAFATF)
▪️لبنان: از نوامبر ۲۰۰۹ عضو کارگروه ویژه مالی خاورمیانه و شمال آفریقا است
▪️عمان: عضو کارگروه ویژه مالی خاورمیانه و شمال آفریقا
▪️قطر: عضو کارگروه ویژه مالی خاورمیانه و شمال آفریقا
▪️ونزوئلا: عضو کارگروه ویژه مالی کشورهای حوزه کارائیب (CFATF)
▪️یمن: عضو کارگروه ویژه مالی خاورمیانه و شمال آفریقا

👈 این کارگروه‌های منطقه‌ای که می‌بینید اشل‌های کوچک و زیرمجموعه FATF هستند و کشورها در ابتدا در این زیرمجموعه‌‌های منطقه‌ای برای مبارزه با پول‌شویی و شفافیت مالی شروع کار می‌کنند و نیز آزمایش‌پس می‌دهند تا به مجموعه اصلی FATF راه می‌بایند.

👈 همه متحدان شرقی و اسلامی ما در مجموعه گروه مالی FATF عضوند .
Turkmenistan
اذا جاء فاسق بنباء فتبینو! قرآن فرموده است آدم دروغگو خبری آورد تحقیق کنید .عزیزم آنقدر گزیده شده ایم که اگر در زیر افتاب فروزان هم بگویند الان روز است لازم و ضروری است که حتما تحقیق شود نکند پرژکتور روشن کرده باشند !
Iran, Islamic Republic of
این خبر و منم دیدم و اتفاقا تحقیق کردم جناب با پرچم سبز نمیدونم کجا فاسق تویی که داری خبر درست و رد میکنی
التماس تفکر
Iran, Islamic Republic of
طبق فرمایش شما چون این کشورا عضو fatf هستن ما هم باید سریع تکرارررررررر کنیم و بدو بدو بریم عضو fatf بشیم راستی این کشورا که اسم بردی خیلیهاشون (نگفتم همه گفتم خیلیاشون) انرژی هسته ای هم دارن به نظرت تو این لیستی که برامون ردیف کردی کشوری هم پیدا میشه بیاد کار ما رو تکراررررررر کنه و راکتورهاشو با سیمان پر کنه یا همیشه این ماییم که باید تکرار کنیم
....
Spain
برنامه ارائه شده از طرف fatf به لبنان ،قطر ،یمن، ونزوئلا و....هرکدام با دیگری متفاوت است.....برنامه ای کهfatf به هر کشور ارائه می دهد متفاوت از دیگری است.... برنامه ای که fatf به ایران ارائه داده بسیار ذلت بار و خائنانه است....کدام ملتی سپاه خود را تحریم میکند و به کشور دشمن تسلیم میکند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ترکیه از داعش حمایت می کند و تحریم نیست
چین پدر کومله است تحریم نیست
اما ایران از فلسطین و حزب الله حمایت می کند و تحریم پشت سر تحریم
United Arab Emirates
چین پدر کومله نیست اربیل پدر کومله است که ما توش سرکنسول داریم
Iran, Islamic Republic of
خوشم به حال خودم؛ خوش به حال، حال خودم
که مسندی بربودم؛ ز قول حجلم
Turkmenistan
اشعاری که بنده از قول ابوسعید ابوالخیر گذاشتم میخ داشت یا تیغ یا سیخ که منعکس نکردید !!!
Turkmenistan
همانگونه که شما دوستان برخی مطالب را به تشخیص خود سانسور میکنید و فکر میکنید کار درست کرده اید همانطور دیگرانی برخی حقایق را نمی گویند یا برخی دروغها را مصلحت می پندارند و به خورد جامعه میدهند و و خلاصه نتیجه اونی شده که می بینید . به همین سادگی !!
Iran, Islamic Republic of
بله
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا راست میگن این نماینده هاخب استعفابدن یاازرفتن به مجلس خودداری میکردن تامجلس ازاکثریت می افتاد
يا علي
Iran, Islamic Republic of
يه نكته اَي كه به اون اصلا توجهي نميشه وفقط همه ميگين (حتي اين اواخر اقاي ولايتي گفتن) چرا برجام (اين سند ننگين!) تو بيست دقيقه تصويب شد ،اينكه چرا شوراي نگهبان اون را تأييد كرد؟!
Iran, Islamic Republic of
حق با ششماست چرا شورای نگبان تایید کرد ؟
...
بیژن
....
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوزر اخیرا که همین لاریجانی توسط همفکران شما مجددا انتخاب شد توسط حاجی بابایی
United Arab Emirates
ازتصویب خائنانه 20دقیقه ای برجام چی نصیب ملت شد؟
که الان به دنبال تصویب سریع لوایح fatf هستید!!!
شما رئیس مجلس وهمفکرانانتان دردولت واقعا درکدام جبهه قرار دارید ؟
...
Iran, Islamic Republic of
تکلیف اختلاس های کلان فاضل لاریجانی چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟