جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۴۵
گزارش ویژه جهان نیوز//

مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید کیست؟/ بولتون از درخواست برای پاره کردن برجام تا بمباران ایران/ ماجرای دعوای ظریف با جان بولتون+ تصاویر

حامی منافقین و اغتشاشگران مشاور جدید امنیت ملی دولت ترامپ
جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۲۶
کد مطلب: 600287
بولتون طی سال‌های اخیر در بسیاری از سخنرانی‌ها و یادداشت‌هایش ضمن اتهام زنی‌های بی اساس ضد ایران در حوزه‌هایی از قبیل حقوق بشر، تروریسم و برنامه هسته‌ای، از دولت باراک اوباما به دلیل برجام و عدم ایستادگی در برابر «جمهوری اسلامی» به شدت انتقاد کرده است.
مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید کیست؟/ بولتون از درخواست برای پاره کردن برجام تا بمباران ایران/ ماجرای دعوای ظریف با جان بولتون+ تصاویر
گروه بین الملل جهان نيوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هربرت ریموند مک‌مستر را از سمتش به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برکنار و «جان بولتون»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل را به عنوان جانشین او منصوب کرد. 

ترامپ در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت این حکم از تاریخ ۹ آوریل سال ۲۰۱۸ (۲۰ فروردین‌ماه) نافذ خواهد بود. او همچنین از هربرت ریموند مک‌مستر بابت انجام وظیفه در این سمت تشکر کرده است. 
مک‌مستر، همانند تیلرسون – وزیر خارجه برکنار شده -  علی‌رغم مواضع تند در قبال ایران از ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای برجام حمایت می‌کرد.

*مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید کیست؟
«جان بولتون» عضو ارشد مؤسسه‌ نومحافظ‌ کار «امریکن اینترپرایز» و رئیس مؤسسه‌ دست‌ِراستی «گیت‌استون» است. این مؤسسه، یکی از  گروه‌های  فشار  طرفدار اسرائیل در آمریکا محسوب می‌شود که به گرایش‌های ضداسلامی معروف است.

بولتون از دیرباز طرفدار عقاید جنگ‌طلبانه، به بهانه تامین امنیت ملی بوده است. او همچنین عضوسابق هیئت مدیره‌ «پروژه قرن جدید آمریکای» و عضو سابق «مؤسسه یهودی امور امنیت ملی» است. بولتون به‌عنوان کارشناس، تقریبا پای ثابت برنامه‌ها و مصاحبه‌های شبکه‌های تلویزیونی و نشریات راست‌گرای آمریکا نظیر فاکس نیوز، وال استریت ژورنال، واشنگتن‌تایمز و ویکلی‌استاندارد است.

جان بولتون از چهره‌های نومحافظه‌کار آمریکایی است که در چندین دولت جمهوریخواه سمت‌های مختلفی داشت. او در آخرین حضورش در دولت، نماینده آمریکا در سازمان ملل در دولت جورج بوش پسر بود.
بولتون که از حامیان سرسخت جنگ‌های افغانستان و عراق(در سال 2003) بوده است،  فردی به شدت ضد ایرانی محسوب می‌شود.

مواضع او علیه ایران تا حدی بوده که از او یک چهره همیشگی حاضر درنشست‌های گروهک تروریستی منافقین ساخته است.

بولتون طی سال‌های اخیر در بسیاری از سخنرانی‌ها و یادداشت‌هایش ضمن اتهام زنی‌های بی اساس ضد ایران در حوزه‌هایی از قبیل حقوق بشر، تروریسم و برنامه هسته‌ای، از دولت باراک اوباما به دلیل برجام و عدم ایستادگی در برابر «جمهوری اسلامی» به شدت انتقاد کرده است. 
 

 
*ایران را بمباران کنید
جان بولتون یکی از چهره های کلیدی دولت بوش بود که معتقد بود آمریکا باید علیه کشورهای به اصطلاح «محور شرارت» یا کشورهایی که بوش از آن ها  به «دولت‌های سرکش» یاد می کرد، اقدام نظامی انجام بدهد.
«جان بولتون»، نماينده اسبق آمريکا در سازمان ملل متحد فروردین ماه سال 94 در يادداشتي در روزنامه نيويورک‌تايمز نوشت: «براي جلوگيري از بمب ايران اين کشور را بمباران کنيد.»

«جان بولتون» که به اتخاذ ديدگاه‌هاي جنگ‌طلبانه درباره برنامه هسته‌اي ايران معروف است با اشاره به ناکارآمدي گزينه تحريم‌هاي براي توقف اين برنامه، خواستار آزمودن گزينه جنگ براي نسل به اين هدف شده است.

همچنین «بولتون» چند سال پيش در يک برنامه تلويزويوني پيش‌بيني کرده بود در صورتي که واشنگتن طرف چند ماه تأسيسات هسته‌اي ايران را بمباران نکند، تهران اولين بمب هسته‌اي را ساخته است.

بولتون همچنین در اوت 2015، در مقاله‌ای برای نشریه محافظه کار نشنال ریویو نوشت:  «بر اساس شواهد بسیار که  که نیاز  به توضیح آن ها نیست، توافق اوباما با ایران نوزادی است که مرده متولد شده. بنابراین، از امروز، تنها یک حمله نظامی پیشگیرانه می‌تواند ایران را از تبدیل شدن به کشوری هسته‌ای باز دارد.» سپس بولتون از حمله نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران اعلام حمایت کرد و اظهار داشت که در صورت وقوع، ایالات متحده باید از این حمله احتمالی به ایران پشتیبانی کند.»
 

 
*حمایت از اغتشاشگران دیماه 96/ جان بولتون: نباید معترضان ایران را تنها بگذاریم
«جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد و از مشاوران دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی این کشور، امروز خواستار «اقدام عملی» دولت کشورش در حمایت آشوبگران روزهای اخیر ایران شد.
بولتون که با شبکه «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد، با بیان این که ترامپ باید علناً از آشوبگران حمایت کند، پیشنهاداتی به دولت ترامپ ارائه کرد.

آنزمان روزنامه «نیویورک تایمز» پس از انتشار توئیت‌های ترامپ در حمایت از آشوبگران، گفته بود که برای ترامپ، بهترین کار در شرایط فعلی، «ساکت ماندن» است.

اما جان بولتن در رد این نظریه گفت: «برخی در آمریکا می‌گویند که نباید این کار را کرد چون که سیگنالی اشتباه به سمت ایران می‌فرستد؛ مردم ایران باید بدانند که دنیا نظاره‌گر و طرفدار آنهاست.»

بولتون افزود: «رئیس‌جمهور باید از توافق هسته‌ای برون بیاید و همه تحریم‌های تعلیق‌شده ایران را مجدداً اعمال کند؛ او باید به کنگره برود و تصویب تحریم‌هایی سخت‌تر علیه ایران را خواستار شود؛ او باید به اروپایی‌ها بگوید که از ادامه سیاست توازن اخلاقی در قبال ایران دست بردارد و به سمت مردم ایران برود؛ رئیس‌جمهور باید نیاز جنبش مقاومت ایرانیان به پول را نیز برآورده کند.»

جان بولتون سپس با برشمردن سابقه تاریخی مردمانی – اغتشاشگران دیماه 96- که به امید و پشت‌گرمی حمایت لفظی آمریکایی‌ها به خیابان آمده‌اند، گفت که این بار نباید تاریخ تکرار شود.

وی در این خصوص گفت: «آمریکا نمی‌خواهد در همان موضعی باشد که در سال 1956 نسبت به مردم لهستان بود و یا همان موضعی که سال 1991 نسبت به مردم عراق گرفت؛ آن سال‌ها، ما اپوزیسیون را به خیابان‌ها فراخواندیم؛ آنها هم آمدند ولی در ادامه، ما فقط سلاخی آنها توسط حکام شوروی و صدام حسین را نظاره‌گر شدیم.»بولتون در خاتمه افزود که هدف ما باید تغییر نظام ایران باشد.
 

 
* رئیس جمهور آمریکا باید برجام را پاره کند
«جان بولتون» چندی قبل با نوشتن مطلبی در صفحه توئیتر خود مدعی شد: ایران به روشنی برجام را نقض می کند و ما حتی نمی دانیم همه فعالیت های هسته ای آنها در کجا صورت می گیرد. رئیس جمهور آمریکا باید آن (برجام ) را پاره کند.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری دیگر نیز مدعی شد که «تنها راه حل طولانی مدت برای رفع تهدید ایران در منطقه خاورمیانه، تغییر رژیم در این کشور است»!

بولتون همچنین معتقد است که نباید به ایران اجازه داد در کشور خود به غنی‌سازی اورانیوم  بپردازد. بولتون در سپتامبر 2014 در مقاله ای در نشریه «نیوزمکس» نوشت: مقدار مناسب برای غنی‌سازی اورانیوم در ایران صفر درصد است. تا زمانی که  در ایران آیت‌الله‌ها قدرت را در اختیار دارند، نباید به ایران اجازه داد هیچ‌گونه فعالیت هسته‌ای داشته باشد
 
 
 
* حامی منافقین
بولتون به‌مدت چندین سال یکی از مدافعین پر سر و صدای گروه تروریستی منافقین و شاخه سیاسی آن بوده است. وی در هر فرصتی که به‌دست آورده، این فرقه تمامیت خواه را گروه اپوزسیون «دموکراتیک» و جایگزینی برای دولت ایران معرفی کرده است!

بنا به گزارش «کریستین ساینس مانیتور»، بولتون در کنار «پاتریک کندی»؛ نماینده دموکرات سابق کنگره، «رودی جولیانی»؛ شهردار سابق نیویورک و «مایکل استیل»؛ رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه، در ازای سخنرانی به‌نفع منافقین، از سازمان‌های پوششی این گروه مبالغ کلانی دریافت کرده است. به‌نقل از این روزنامه، بولتون جزو دسته‌ای از مقامات سابق آمریکایی است که برای بیرون آوردن منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا به‌طور فعالانه لابیگری می‌کردند. این تلاش مقامات سابق آمریکایی در سال 2012 نتیجه داد و گروهک منافقین  علی‌رغم سابقه تروریستی خود، از فهرست تروریستی بیرون آمد.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، در 23ژوئن2012 ، زمانی که مشاور «میت رامنی» در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری بود، به همراه چندین نفر از چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای آمریکا در یکی از راهپیمایی‌های تدارک دیده شده توسط منافقین در پاریس شرکت کرد. بولتون در حالی در این مراسم حاضر شد که گروهک منافقین  در آن زمان هنوز در فهرست تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار داشت. آن راهپیمایی، حداقل، سومین مراسم برگزار شده توسط حامیان منافقین در سال 2012 بود که بولتون با شرکت در آن، با رهبر این گروه دیدار کرده بود.
 

 
*ماجرای دعوای ظریف با جان بولتون
مهدی دانش یزدی، معاون وقت اداری و مالی وزارت خارجه در سال 94 طی گفتگویی اظهار داشت: در خلال سالهائی که با آقای ظریف در مرکز و یا نمایندگی در نیویورک کار کرده ام خاطرات زیادی دارم که در کلاس درس و یا برای دوستان تعریف کرده ام. یکی از این خاطرات مربوط می شود به تابستان سال 2005 (1384) که سند مهمی برای شصتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل که اجلاس سران بود، تهیه و تدوین می شد. مذاکرات پیرامون این سند ماه ها به طول انجامید و در اواخر تا پاسی از نیمه شب ادامه می یافت. اختلاف نظر بر سر برخی موارد و مطالب سند مزبور بین آمریکا و ما بسیار عمیق بود مخصوصا در رابطه با حوزه صلح و امنیت بین المللی. در اواخر کار که متن نهائی سند در حال آماده شدن بود، اختلافات بیشتر بروز می کرد. آن وقتها جان بولتون سفیر آمریکا در سازمان ملل بود. وی فردی بسیار تندرو و در زمره نئوکانهای حاکم آمریکا بود که علیرغم عدم موافقت کنگره با انتصاب وی به عنوان سفیر در سازمان ملل، جرج بوش در زمان تعطیلی کنگره از موقعیت استفاده کرده و وی را به نیویورک فرستاده بود. در ساعات پایانی مذاکرات که شب هم از نیمه گذشته بود، مجادله مفصلی بین دکتر ظریف و بولتون بر سر بخش خلع سلاح سند صورت گرفت که جلسه را عملا با بن بست مواجه کرده بود. نمایندگان دیگر کشورها عموما تماشاچی این مجادله بودند و برخی هم جرات رویاروئی با سفیر آمریکا آنهم با فردی مثل بولتون نداشتند. سفیر آمریکا که دید کاری از پیش نمی برد و حریف ظریف نمی شود در یک عمل غیردیپلماتیک و غیرمعمول از جای خود بلند شد و قلم قرمزی از جیب خود درآورد و رو به حاضرین کرد و گفت من با این قلم قرمز روی تمام بخش خلع سلاح خط می کشم و آن را از سند حذف می کنم، و سپس جلسه را ترک کرد. شخصا دیدم که هیات آمریکائی از این رفتار سفیر خود شرمنده و خجلت زده بودند. بقیه هیات های کشورها که ناظر این صحنه بودند از رفتار بولتون متعجب شده بودند. خیلی از آنها بعدا به طور خصوصی به ما گفتند که فقط ظریف بود که توانست با بولتون مقابله کند و او را از صحنه خارج کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
اينجاست كه عيار خيلى ها كه در داخل تا امروز براى دنيا كُرى ميخوندن كم كم مشخص ميشه. اين مردك ديوانه هم خيلى فكرهاى خطرناكى توى سرش داره و حتما براى اينكه خودش رو بهتر به پرزيدنت ترامپ نشون بده ايالات متحده امريكا را يا با كره شمالى يا با جمهورى اسلامى ايران وارد نبرد نظامى خواهد كرد.
خدا بخير بگذرونه ولى ظاهرا اين تو بميرى با قبليها كاملا متفاوت هست!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چند سالتونه کانادایی ولی اگر خیلی غیرت داری هر وقت هم اتفاقی بیفته شما بیا اولین نفر باش.در ضمن نگران جماعتی باش که میگفتند بریم با کدخدا ببندیم و هسته ای را نابود کنیم و ان مرد که میگفت اسرائیل را نابود میکنیم رفت و قدم بزنیم با کابالایستی مثل جان کری وووو...قراداد ننگین 2030 پالرمو fatf محیط زیست پاریس ipc حالا تاوان این همه اعتماد به گرگ درنده را جماعت با ایمان و باغیرت و وطن دوست و انقلابی داده و خواهد داد.تو نگران خودت باش
Canada
من هم جام امنه هم با كسى سر جنگ ندارم كه دغدغه داشته باشم. كسى بايد نگران باشه كه با دنيا سر جنگ داره و از مردم كشور خودش ميترسه. بهتره تا دير نشده بيدار بشى
نواب
Iran, Islamic Republic of
شما به عنوان یک کانادایی فقط در مورد مسائل کشورت میتونی نظر بدی
علنا شما به اندازه یک بچه دو ساله ایرانی مقیم ایران حرفتون از لحاظ حقوقی و عرفی ارزشی نداره
Canada
باشه بابا تو خوبى
United Kingdom
خوبه غيرت اندازه تو نداريم دكل نفتي بدزديم
Iran, Islamic Republic of
آره دیگه، مافقط غیرت داریم بشینیم توخارج بگیم لنگش کن
Iran, Islamic Republic of
اینگونه هم نیست. فعلا تلاش دارند جنگ مفتضح بر علیه یمن را به پایان برسانند. دوران بزن در رو تمام شده خودشان هم می دانند اگر آغازگر جنگ باشند لزوما پایان جنگ با آنها نیست. در استراتژی های نظامی ، پایان جنگ مهمتر از آغاز جنگ است. اشتباهی که عربستان در یمن مرتکب شد همین بود محاسباتی از نحوه پایان دادن به جنگ را برآورد نکرده بود. آنروزها هم هشدارهایی از سوی کارشناسان جهانی به عربستان در این باره داده شده بود ولی حماقت در سیاست تهاجم شاخ و دم ندارد که. می شود همین عربستان بن سلمانی با ادعای ارتش چندم جهان و.. در مقابل یک گروه پارتیزانی.
اینها چون نمی دانند بر سر اسراییل چه خواهد آمد اهل این ریسکها نیستند.
گیرم چندجا را با حملات هوایی زدند خوب بعدش می خواهند چکار کنند. نتیجه جنگ بر روی زمین مشخص می شود نه در هوا.
بالاخره عاقل هم در آمریکا پیدا می شه. واکنش اعضای کنگره را ببینید. ترامپ تاجر فاسدی است برای رسیدن به پول هر غلطی می کند اما نه به قیمت نابودی اسراییل.این کارها هم برای ترساندن اروپا و دولت ایران برای گفتگوهای منطقه ای و اصلاح برجام هست. به مرگ گرفته اند تا به تب راضی شوند.
مرگ بر اسرائیل
Germany
بُرو بابا جمعمش کن تا زمانی که برای ما مهم باشه امثال تو و بولتون چه گفتند! و چه فکر کردند! نه ایران سربلند و قدرتمند و پیشرو و ستون اعتبار و اخلاق و امنیت برای منطقه و خودمون خواهیم بود و نه به قابلیت های واقعی دست پیدا میکنیم بولتون ترامپت بوش فلانی و فلانی هرچی هستند باشند قدرت واقعی در صخره هایی است که در برابر طوفان های بزرگ و نسیم های روح انگیز صخره هستند! ما برای پیشرفت نباید منتظر اجازه از کسی باشیم وگرنه امروزمان چه فرقی با قاجار خواهد داشت؟؟
گول تُن
Germany
اگه غلطی میتونستن بکنن تو سوریه میکردن ... یه مشت شارلاتان فرنگی نون شب ندارن ولی واق واق میکنن
United Kingdom
جان بولتون سگی که هم در قیافه و هم در عمل مانند سگ عمل می کنه دور از جان سگ
Iran, Islamic Republic of
شما نمیخواد به فکر ما باشی شما فعلا بپا تو کانادا خودت رو خیس نکنی ، ما که خیلی وقته اماده ایم ...
Canada
شب دراز است و قلندر بيدار . ...
فکه تا قدس
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا از بس بچه ها دست روی ماشه بوده اند اندکی از رجز خوانی بدون عمل آمریکایی ها خستگی احساس می شد !
این سگ که زیاد پارس می کرد اکنون موقع پارس نیست اگر عرضه دارد گاز بگیرد
تا طومار صهیونیست ها برچیده شود.
جهان نیوز
گفتم که ترامپ دیوانه نیست از ترس دیگران نهایت استفاده می کند
ما سربازان رهبری شکم گنده اشرافی گری نیستیم که بترسیم . کاملا آماده ایم /یاحق
Iran, Islamic Republic of
تو که از همین الان زرد کردی ، معلومه بایک چخه ، دنبال سوراخ موش میگردی.
United States
...
Oman
بالاخره ظریف خوبه یا بده؟
Iran, Islamic Republic of
الان بده، چون دو تا صنعت فوق استراتژیک رو کرد تو لوله...
توکل
Iran, Islamic Republic of
جواب‌تمام‌تندرویها‌وجنگ‌طلبیهاوسیاست‌به‌شدت‌ضدایرانی
بولتون‌فقط‌یک‌جمله‌‌است‌"آمریکا‌هیچ‌غلطی‌نمی‌تواند‌بکند"
اگرقراربودغلطی‌بکندنباید‌انقلاب‌می‌کردم‌
Iran, Islamic Republic of
اره خوب دلار ۵۰۰۰ تومان . امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
آدمیزاد
Colombia
خودت چند دلار ارزش داری ؟
Iran, Islamic Republic of
دلار را دولتها سر و ته می کنند نه ترامپ.
نواب
Iran, Islamic Republic of
نیازی به آمریکا نیست
سیاست های نادرست اقتصادی دولت برای افزایش نرخ دلار کفایت میکنه
Iran, Islamic Republic of
از صحنه خارج کند؟ قلم قرمز رو نشون داد و همه ی دنیا رو از دم از صحنه خارج کرد برادر. قدرت نظامی اقتصادی با کسی مذاکره نمیکنه. اینا فقط در حد حفظ یه وجه معموله وگرنه اگه بقیه زیادی اعتماد به نفسشون بالا بره با قلم قرمز مواجه میشن. خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
این اخرین جنگه دنیاست ان شاء الله. 1400 سال هر کاری خواستن کردن
Iran, Islamic Republic of
امریکا و قلاده هایش مثل منافقین و سلطنت طلبها و سایر اشغالهای این چنینی هیچ غلطی نکرده و نخواهند توانست که بکنن
ایران زادگاه مردم بصیر و شجاعی است که نسل دهه هفتادی ان مثل شهید حججی و شهید حدایان پرورش داده است
Iran, Islamic Republic of
جز دعای امام زمان علیه السلام ما چیزی نداریم. والسلام
کل جوون های ما هم جمع شن نمیتونن جلوی تجهیزات مدرن بایستن. فقط از اسمون مثل بارون بمب بباره ایمان تو روی زمین به چه درد میخوره؟ از 50 کیلومتر اونورتر با موشک میزنه نمیدونی کی زد. مگه همین فیلم های موشک هایی که به داعش میزدن رو نگاه نکردی. یه عده داستن حسابی مقاومت میکردن یکهو ظرف یک ثانیه یه موشک اومد کل شعاع 400 متر رو شخم زد همه رو فرستاد تو جهنم. ایمان به خدا الان مصداقش نا امید نشدن و تولید سلاحیه که طرف از تو بترسه. از دست خالی تو کسی نمیترسه. مگه حیدر کرار علیه السلام بدون شمشیر میرفتن تو جنگ؟ اتفاقا با شمشیری میرفتن علیه السلام که طرف همون جا با دیدنش قالب تهی میکرد. ما هم باید اینجور باشیم.
آدمیزاد
Colombia
آمریکا در هیچ جتگی پیروز نشده است مگر اینکه مردمش هیچ مقاومتی نکرده باشند ، جنگ کره ، ویتنام ، و حتی افغانستان را بیاد داشته باشد ، آمریکا عراق را آسان گرفت زیرا ارتشش هیچ مقاومتی نکرد، بر عکس کره شمالی چون نترسید و استوار ایستاد ، هنوز آمریکا جرعت حمله به آن را ندارد،
United States
کدوم مردم؟ همونها که باید اشکنه بخورند ؟ متاسفانه شما ادم درستی نیستی اقای ادمیزاد و خیلی وابسته هستی .از نوع صحبتهاتون مشخص هست وحشتناک وابسته هستی . ضمننا شما که ایران نیستی لطفا در مورد ایران اظهار نظر نکن .
Iran, Islamic Republic of
آمریکابه‌قول‌امام‌رحمت‌الله‌علیه‌مانندحیوان‌درنده‌است‌اگرفرار
کردی‌گازت‌میگیره‌ولی‌اگرایستادی‌وبه‌اوحمله‌کردی‌فرارمیکند
وبه‌خاطر‌همین‌خصیصه‌تاحالا‌به‌ایران‌حمله‌نکرده‌.
بی‌طرف
Iran, Islamic Republic of
برنامه‌ریزان‌پشت‌پرده‌آمریکا‌وومشاوران‌صهیونیستی‌آنهاخیلی
بیشتر‌ازبولتون‌مایل‌به‌نابودکردن‌ایران‌بوده‌وهستند‌وامام‌ورهبر
ازمن‌و‌شماآنهارا‌بهتر‌میشناختند‌ومیشناسندوباتوجه‌به‌همین
شناخت‌میگویند‌آمریکا‌هیچ‌غلطی‌نمی‌تواند‌بکندالبته‌این‌به‌این
معنا‌نیست‌که‌ماهزینه‌ای‌نمدهیم‌‌.ولی‌اوبه‌اهدافش‌نخواهد
رسیدوپوزه‌اش‌به‌خاک‌مالیده‌خواهدشدهمینطور‌که‌درطول‌این
چهل‌سال‌چنین‌بوده‌است‌زمانی‌اسرائیل‌داعیه‌نیل‌تافرات‌راداش
ت‌اماامروزتلاش‌میکند‌چگونه‌موقعیت‌فعلیش‌راحفظ‌کند
واین‌نشانه‌روشن‌ضعیف‌شدن‌‌دشمن‌وقوی‌شدن‌ایران‌اسلامی
وپیشرفت‌اهداف‌انقلاب‌است.
Iran, Islamic Republic of
ما از ۱۰۰۰ کیلومتری می زنیم.اگر موشکی ما چیزی نیست خوب چرا می گویند درباره اش باید مذاکره کنیم. شما که معتقدید آنان از جیک و پوک ما خبر دارند پس از این توان ما هم باخبرند این فلانی است که فقط آبگوشت برقوش می پخت. ما آشی می پزیم که آتش هیزمش چند کیلومتر زبانه بکشد.
از کجا می خواهند بزند از عربستان یا از اسراییل یا از ارمنستان و ترکیه. از هر جایی زده شود آنجا تبدیل به جهنم خواهد شد.
اگر جنگی رخ دهد آخربن جنگ آمریکا خواهد بود.دم شو بابد بزاره روی کولش و بره داستان کهنه سرباز برای نوادگانشان تعریف کنه.
Iran, Islamic Republic of
احسنت‌جوانمرد‌یکی‌مردجنگی‌به‌ازصدهزار
سیدفخری
Iran, Islamic Republic of
تغییر وتحولات اخیر درهئیت حاکمه امریکا بازی با مهره هااست بزرگتر از خود بولتون ترامپ است مسئولان کشور امروز زرنگ تر وعاقل تر ازان هستند که دشمنان فکر میکنند
در صورت اتحاد وهمبستگی ملی بولتون وامثال بولتون هیچ غلطی نمی توانند بکنند
بدون تعصب وشعار
عبرت‌ گرفتید؟
Iran, Islamic Republic of
این سنت خداست

قرآن: هرکس با خدا باشد خدا با اوست

و هرکس با غیرخدا باشد به او واگذار میشود
آدمیزاد
Colombia
؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این فیلما فقط و فقط برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایرانه وگرنه هیچ عمل نظامی در کار نیست وقتی کسی که کاندیدایه ریاست جمهوریه تو انتخابات میگه اگه من نیام جنگ میشه در اصل به دشمن گرا میده که مارو از جنگ بترسونید ما هم باج بدیم به شما
Iran, Islamic Republic of
دیوانه چو دیوانه بیند خوشش آید . بولتون به ترامپ می آید.
علی
Canada
آقای بولتون تابستان پارسال در گردهم‌آیی گروه‌هایی از مخالفان جمهوری اسلامی، با محوریت سازمانهای مخالف گفت: "تا قبل از سال ۲۰۱۹، ما که این‌جا هستیم، در تهران جشن خواهیم گرفت."!!!!!! ......... ما هم میگوییم زرشک....!!!!!
علی
Canada
در ضمن عموجان پوتین را هم فراموش نکنیم.....باز هم انتخاب شد....
Iran, Islamic Republic of
همواره هوشیاری مسئولان کشور لازم بوده و هست اما
1-امریکا در شرایطی نیست که بتواند جنگی را علیه ایران آغاز کند.زمان بزن و دررو تمام شده است.کسانی که هر چند وقت بکبار بحث احتمال جنگ را مطرح می کنند و سایه جنگ را می بینند خواهان عقب نشینی بیشتر ایران در قبال (به قول خودشان)قدرتهای جهانی هستند.این افراد در برجام با همین توجیهات افتضاح به بار آورده اند.
2-برجام هسته ای موفقیتی باور نکردنی برای امریکا و اروپای مستکبر است.امریکا برجام را از دست نمی دهد بلکه می خواهد از برجام پلی بسازد برای کسب موفقیت های بیشتر و عقب نشینی ایران در مورد صنایع موشکی،سیاست منطقه ای و مانند آن. کسانی که پی در پی فریاد وا برجاما سر می دهند همان افرادی هستند که برجام را در قبال«تقریبا هیچ» به ایران تحمیل کردند.اینها مترصد تحمیل برجام های بیشتر به کشورند و با این کار به دنیا اعلام خواهند کرد که انقلاب اسلامی قادر به حفظ دستاوردهای مطابق با قوانین و هنجارهای بین المللی نیست. وجود این افراد در مناصب مهم برای استقلال سیاسی کشور بسیار خطرناک است.
Iran, Islamic Republic of
توهم یکسری مسایل واقعی وغیرواقعی درست نادرست را سرهم کردی
رضا
Iran, Islamic Republic of
خخخخ ! خدا بگم چه کارتون کنه ؟! حالا مگه بده ؟! یه دست گرمی برای شما دل واپسون عزیزه !
تا ببینیم چند مرده حلاجید ؟! ! چهل ساله اولدرم بولدرم میکنید ، حالا دیگه وقتشه !
Iran, Islamic Republic of
آقای رضا00:23
دیدید که دلواپسان به درستی دلواپس بدعهدی دشمن بودند و اعتماد مدعیان ارتباط با جهان و کدخدامحوران عاشق تقدیم موقعیت های ایران به غرب باعث شد که تحریم ها بماند و صنعت هسته ای ایران تقریبا نابود شود.دیروز هم توسط امریکا تحریم شدیم.آیا صنعت هسته ای یک موقعیت نبود؟ و آیا معامله ای که در برجام انجام شد دستاوردهای ما با دستاوردهای دشمن برابر است؟آیا نمی شد معامله ای برد،برد انجام داد؟ الآن هم دلواپسیم، دلواپس زمینه سازی برجام آوران برای تحمیل برجام موشکی و منطقه ای به ایران. خلع سلاح موشکی ایران و از دست رفتن موقعیت های ایران در منطقه می تواند هدیه ای بزرگ به دشمن و تهدیدی مهم برای ایران باشد.
سابقه برجام آوران باعث شده که به عملکرد و برنامه های آنها در زمینه فرهنگی نیز بدبین باشیم.سند ننگین2030یکی از دلایل مهم است.پیوستن به کنوانسیونهای ظاهرا اقتصادی بین المللی در زمینه بذر و مانند آن نگران کننده است.برجام آوران(اعم از مدعیان اصلاح و اعتدال)با دلبستگی به آن سوی مرزها و عمل به نسخه های غربی باعث نگرانی اند.