شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۸
۱۴۱
اولین آثار تهدید دولت توسط احمد توکلی

احمد توکلی علیه دولت توییت کرد، اصلاح‌طلبان بهم ریختند+ تصاویر

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 598585
واکنش اصلاح طلبان به توییت اخیر احمد توکلی جالب توجه است. برخی چهره های اصلاح طلب بدون توجه به کم کاری های دولت درباره شفافیت مالی مسئولینش تلاش کرده اند توییت احمد توکلی را به ادامه اغتشاشات دیماه ربط بدهند! جالب تر آنکه آنها احمد توکلی را متهم کرده ادند که می خواهد رهبری معترضان را هم برعهده بگیرد.
احمد توکلی علیه دولت توییت کرد، اصلاح‌طلبان بهم ریختند+ تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: احمد توكلي، اقتصاددان و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در توئيتي دولت را براي عدم اجراي يك قانون تهديد به اعتراضات خياباني کرد. او در توئيتر خود نوشت: «اگر دولت تا پايان سال قانون انتشار علني حقوق و مزاياي مسئولان را اجرا نكند، با استفاده از اختيارات ديده‌بان شفافيت ‌و عدالت، مردم را به تجمع قانوني و اعتراض خياباني عليه دولت دعوت مي‌كنيم.‌»
 

 
به گزارش جهان نيوز، اشاره او به ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه است كه مي‌گويد «دولت مكلف است طي سال اول اجراي قانون برنامه نسبت به راه‌اندازي سامانه ثبت حقوق و مزايا اقدام كند و امكان تجميع كليه پرداخت‌ها به مقامات، رؤسا، مديران كليه دستگاه‌هاي اجرائي شامل قواي سه‌گانه جمهوري اسلامي ايران اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و دانشگاه‌ها، شركت‌هاي دولتي، مؤسسات انتفاعي وابسته به دولت، بانك‌ها و مؤسسات اعتباري دولتي، شركت‌هاي بيمه دولتي، مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي (در مواردي كه آن بنيادها و نهادها از بودجه كل كشور استفاده مي‌نمايند)، مؤسسات عمومي، بنيادها و نهادهاي انقلاب اسلامي، مجلس شوراي اسلامي، شوراي نگهبان قانون اساسي، بنيادها و مؤسساتي كه زير نظر ولي‌فقيه اداره مي‌شوند و همچنين دستگاه‌ها و واحدهايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر يا تصريح نام است اعم از اينكه قانون خاص خود را داشته و يا از قوانين و مقررات عام تبعيت نمايند نظير وزارت جهاد كشاورزي، شركت ملي نفت ايران، شركت ملي گاز ايران، شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران، سازمان گسترش نوسازي صنايع ايران، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، سازمان بنادر و كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و شركت‌هاي تابعه آنها، ستاد اجرائي و قرارگاه‌هاي سازندگي و اشخاص حقوقي وابسته به آنها را فراهم نمايد، به نحوي كه ميزان ناخالص پرداختي به هر يك از افراد فوق مشخص شود و امكان دسترسي براي نهادهاي نظارتي و عموم مردم فراهم شود. »
دولت مكلف بود مطابق قانون، در سال جاري اين كار را انجام دهد كه تاكنون انجام نشده و كار به جايي مي‌رسد كه يك عضو مجمع تشخيص براي اجراي قانون بايد ناچار متوسل به تهديد شود!(1)

*اولین آثار تهدید دولت توسط احمد توکلی
اما واکنش اصلاح طلبان به توییت اخیر احمد توکلی جالب توجه است. برخی چهره های اصلاح طلب بدون توجه به کم کاری های دولت درباره شفافیت مالی مسئولینش تلاش کرده اند توییت احمد توکلی را به ادامه اغتشاشات دیماه ربط بدهند! جالب تر آنکه آنها احمد توکلی را متهم کرده ادند که می خواهد رهبری معترضان را هم برعهده بگیرد.
 

 
کرباسچی: الان دیر شده!
غلامحسین کرباسچی، دبیر حزب کارگزاران سازندگی طی یادداشتی نوشته است: " سوالي كه مطرح مي‌شود، اين است كه چرا اينقدر دير به فكر چنين شفافيتي افتاده‌اند و حالا به فرض كه دلسوزانه است و هرجا جلوي ضرر را بگيري منفعت است... مي‌توان ساده از كنار خيالي كه به ذهن مي‌رسد گذشت كه در دولتي با اين مقدار مساله كه بسياري از اين مسائل ميراث كساني از جنس خود شما و سال‌ها مورد تاييد شما بوده‌اند و حالا در داخل و خارج، چپ و راست هركدام نوعي شاخ و شانه مي‌كشند، شما او را تهديد به تظاهرات خياباني مي‌كنيد؟ اين دولت كه عادت به تهديد‌هايي اينچنيني و تهديد به تظاهراتي كه چه‌بسا عامل آن ديگران هستند، دارد اما شما خود چه هدفي را دنبال مي‌كنيد؟ پاسخ اين سوال را هم در توييت‌هاي خود بنويسيد كه در تمام اين چهار سال كه الحمد‌الله هم مسوول بوده‌ايد، آيا تا به حال چنين تهديدي كرده بوديد؟ چنين اصراري بر شفافيت داشته‌ايد؟ براي همه دولت‌ها و به ويژه دولت فخيمه نهم و دهم چنين ضرورتي احساس كرديد؟ و غير از حقوق، براي باقي مواردي كه ممكن است شبهه خلافي در ذهن‌ها شكل گرفته باشد مانند زمين‌هاي واگذار شده، بورسيه‌هاي اعطايي، امتيازات داده شده و... مي‌شود چنين تهديدي كرد؟"
 

 
روزنامه اعتماد: اول باید مجوز بگیرید، اگر ندادند دیگر تجمع نکنید
روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز طی گزارشی نوشته است: " آنچه ديروز احمد توكلي در صفحه توييتر خود نوشت يك پيام ١٤٠ كاراكتري ساده نبوده و از جهات مختلف قابل توجه است. نخست آنكه يك چهره سياسي اتفاقا با سابقه، مردم را به تجمع عليه دولت فرا مي‌خواند. توكلي از تجمع قانوني سخن گفته اما نكته اينجا است كه تشخيص قانوني بودن يا قانوني نبودن يك تجمع به عهده وزارت كشور است، نه هيچ نهاد ديگري. گويا اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي حدود اختيارات و امكانات تشكل‌هاي مردم نهاد را در نظر نگرفته و فراموش كرده است كه حداكثر امكان نهاد «ديدبان شفافيت» نامه‌نگاري با وزارت كشور و درخواست برگزاري يك تجمع قانوني، مسالمت آميز و اعتراضي است. بدون شك توكلي و همراهانش در ديدبان شفافيت يا هر فرد حقوقي ديگر بعد از اخذ مجوز برگزاري تجمع، مختار هستند كه مردم را به محل برگزاري تجمع دعوت كنند. اما اقدام به اين كار قبل از دريافت مجوز و در شرايطي كه كشور هنوز متاثر از ناآرامي‌هاي دي ماه است، جاي تامل دارد."

در ادامه این گزارش نیز آمده است: " فرض كنيم آقاي توكلي و ديگر اعضاي ديدبان شفافيت، راه‌هاي متعدد را آزموده‌اند و موفق نشده‌اند دولت را به اجراي ماده ٢٩ برنامه ششم توسعه وادارند، در صورت صحت اين فرض و با توجه به شرايط و فضاي سياسي كشور، اولتيماتوم او به دولت را چگونه مي‌توان تفسير كرد؟ توكلي در شرايطي براي دولت ضرب‌الاجل تعيين كرده كه هنوز از ناآرامي‌هاي توام با خشونت دي ماه زمان زيادي نگذشته است. ناآرامي‌هايي كه از قضا با يك تجمع عليه دولت آغاز شده بود. عجيب است اگر مخالفان و منتقدان دولت فراموش كرده باشند نتيجه دعوت مردم براي مشاركت در تجمع «نه به گراني» به كجا كشيد. دو ماه زمان زيادي نيست براي آنكه فراموش كنيم جرقه‌اي در مشهد، چگونه شهر به شهر شعله كشيد. همين دو ماه قبل بود كه آقايان ديدند شعارها ممكن است با «مرگ بر روحاني» آغاز شود اما به همان ختم نمي‌شود.ديدبانان شفافيت در چنين بستري دولت را از تجمع مردمي مي‌ترسانند. آن هم در شرايطي كه اغلب تحليل‌گران مسائل سياسي اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا بارها از امكان تكرار اعتراضات اخير سخن گفته‌اند و اتفاقا هشدار داده‌اند كه در اين صورت بايد منتظر اوضاع وخيم‌تري نسبت به دي ماه باشيم. به اين ترتيب اگر دولت ظرف ٥ روز آينده رضايت اعضاي تشكل مردم نهاد ديدبان شفافيت را جلب نكند، آنها اولين درخواست برگزاري تجمع در سال ٩٧ را به وزارت كشور ارايه خواهند داد و انتظار مي‌رود كه در صورت مخالفت وزارت كشور از دعوت مردم به خيابان‌ها بپرهيزند چراكه در غير اين صورت براي يك تجمع غيرقانوني فراخوان صادر كرده و بر آتش زير خاكستر مانده از سال جاري دميده‌اند. البته در ناآرامي‌هاي دي‌ماه، تحليلگران خارج و داخل در يك نكته همداستان بودند و آن نكته اين بود كه اين اعتراضات سر ندارد و نمي‌توان براي فهم آنچه رخ مي‌دهد به يك حزب، جريان يا فرد اشاره كرد و با آن طرف شد. شايد اين ويژگي باعث شده است تا احمد توكلي بخواهد سر جريان بشود و رهبري مطالبات را بر عهده بگيرد. اين يعني ديدبانان شفافيت تصميم گرفته‌اند نقص اعتراضات دي ماه يعني عدم رهبري را رفع كرده و در قامت ليدر معترضان ظاهر شوند. اگر اين فرض به نيت توكلي نزديك باشد اين سوال مهم‌تر ايجاد خواهد شد كه او و تشكيلاتش چه ويژگي مشخصي دارند كه مي‌توانند مرجعيت اعتراضات و انتقادها را بر عهده بگيرند آيا آنها در مقابل اين جمله معروف پاسخي درخور دارند كه در ٨ سال دوران احمدي‌نژاد كجا ايستاده بوديد؟ اين جمله را شايد بتوان سنگ‌محك عيار سياستمداران دانست. آيا در آن ٨ سال هم توكلي به قانون حق تجمعات قانوني نظري انداخته بود؟"
 

 
*علی صوفی: توييت توكلي بوي تهديد مي‌دهد
علی صوفی از چهره های اصلاح طلب نیز نوشته است: " با اين وجود بايد شرايط را نيز سنجيد و فعالان سياسي نبايد نسنجيده حرفي زده يا اقدامي انجام دهند. اين روزها جامعه ايران به واسطه اعتراضات دي ماه بسيار ملتهب شده و حتي ممكن است انتقادات نسبت به قواي ديگر نيز بيان شود. درست است كه دولت وظيفه نظارتي داشته و بايد با مديريت مسائل اجازه بروز فساد را ندهد اما برداشتن گام نخست براي مبارزه با فساد بر عهده قوه قضاييه است. نقش قوه قضاييه در اين خصوص بسيار مهم است زيرا در صورت مواجهه دولت با فساد و اعلام آن، قوه قضاييه بايد مجري بي‌كم و كاست و بدون ملاحظه سياسي عدالت باشد. اعمال فشار بر دولت و فراموش كردن نقش نهادهاي ديگر نوعي انحراف از اصل موضوع و رد گم كردن است. اگر آقاي توكلي موارد تخلفي سراغ دارند بايد توجه به آن را از همه نهادهاي مرتبط پيگيري كنند. بدون شك همه مي‌توانند از دولت مطالبه داشته باشند و كسي با اين امر مخالف نيست. حتي در صورت مشاهده بي‌تفاوتي دولت مي‌توان براي دريافت مجوز تجمع اقدام كرد و مردم را فراخواند اما لازم است كه شرايط كشور را نيز در نظر بگيرند. فساد گسترده‌اي كه در كشور ديده مي‌شود اين ضرورت را ايجاب كرده كه همه قوا به ميدان آمده و براي كاهش فساد چاره‌اي بينديشند. اعتراضات دي ماه سبب شده است كه برخي گمان كنند دعوت به برگزاري تجمع در شرايط فعلي تلاشي براي مصادره اعتراضات آخر است اما به اعتقاد من با توجه به زماني كه از آن اعتراضات گذشته است، هيچ فرد يا جرياني نمي‌تواند خود را در راس اعتراضات مورد اشاره قرار دهد. نكته ديگري كه سبب مي‌شود اين گمانه را در مورد آقاي توكلي قابل طرح ندانم اين است كه وي در زمان حضور در مجلس شوراي اسلامي نيز واضع ضد فساد داشت و بارها در خصوص اين دغدغه‌ها سخن گفته است. تشكيل سازمان مردم نهاد شفافيت و عدالت نيز اقدامي در همين راستا است. طرح و پيگيري اين دغدغه اما موجب نمي‌شود كه مسير او لزوما منجر به نتيجه شود. لازم است كه همه نهادهاي مرتبط را در اين زمينه مسوول دانست و بر يك نهاد خاص حمله نكرد."
 

 
ظریفیان: سر دولت شلوغ است
غلامرضا ظريفيان، معاون وزير دولت اصلاحات، در واكنش به توييت احمد توكلي به «اعتماد» گفت برخي جريان‌ها تلاش دارند مديريت اعتراض‌هاي اقتصادي را برعهده بگيرند كه اتفاقا دولت را نشانه مي‌گيرد. جرياني كه او معتقد است همواره در حاشيه امن به سر مي‌برد. ظريفيان گويش توكلي را غيرمتعارف توصيف كرده و تاكيد دارد سياست تهديد راه به جايي نمي‌برد.

وی همچنین گفته است: شايد منطقي اين باشد كه با توجه به مشغله‌هايي كه دولت در انتهاي هر سال دارد زماني داده شود تا با آغاز سال ٩٧ نه تنها دولتمردان بلكه اين قانون در مورد همه مسوولان اجرايي شود. قطعا اگر اين اتفاق به شكل فراگير نه فقط در مورد مديران دستگاه مجريه در راستاي شفاف‌سازي رخ دهد، اتفاق مثبتي است. از سويي انجام چنين كاري و محقق شدن اين شفافيت به برنامه‌ريزي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري جدي نياز دارد كه احتمالا زما‌نبر خواهد بود. در واقع اگر اين اتفاق با يكي دو ماه تاخير انجام شود بهتر از ناقص انجام شدن آن است كه افكار عمومي به سامانه‌اي مراجعه كنند و به اطلاعات دقيقي از مزايا و حقوق مسوولان به صورت تجميعي دسترسي نداشته ‌باشند. چرا كه معيوب بودن اين سيستم اميدوار‌كننده نيست و نقض غرض مي‌شود اما مسلما تحقق چنين شفاف‌سازي مي‌تواند به جلوگيري از فساد كمك كند. به هر روي سياست تهديد، ‌سياست خوبي نيست آن هم حالا كه هم مجلس و هم دولت عزم جدي براي سامان دادن به اين موضوع دارد.

پی نوشت:
1)http://www.javanonline.ir/fa/news/899217
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا این سوال مهمیه که تشت رسوایی خیلی ها رو میندازه....
زمان دولت فخیمه نهم و دهم کجا بودید؟
Iran, Islamic Republic of
در دولت نهم و دهم حقوق نجومی نداشتیم به گفته دادستان مجوز پرداخت حقوق های غیر متعارف(نجومی) در سال 93 تصویب شد.
Iran, Islamic Republic of
يعني مشكل شما بيست ميليون تومان حقوق 100 نفر آدم تو دولته؟؟؟؟
يا هزاران ميليارد تومان اختلاس دولت فخميه قبلي
و دهها برابر اين حيف و ميل
:))
Iran, Islamic Republic of
رکورد اختلاس در دولت یازدهم با رقم 12000 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان شکسته شد و حیف و میل یعنی واردات 160 تن کود انسانی از ترکیه و صادرات 2 میلیارد دلار گاز مجانی به این کشور .
Netherlands
جوک نگو بخاطر ۲ تا ساندیس ابرو ایرانی را بردی . اختلاس و دزدی افولگراها تو دوره احمدی نژاد اقتصاد مملکت را به این حالت رسونده . هر چی می کشیم از شما تندروها هست .جای مهر می ندازید رو پیشونیتون بعد میلیاردی می برید . به اسم دور زدن تحریم کلی بردید و خوردید . خجالت هم خوب چیزی هست .
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
تندرو ، ساندیس خور ، افولگرا و ... لبهایت را بازکردی فهمیدم چکاره ای . همون تکه کلام های شبکه های ماهواره ای و ....
ادم دلش میسوزد که شما اصلا فرق بین نیروهای دلسوز و فرصت طلبین را نمی شناسی . هیچ ابلهی بخاطر ساندیس نمی رود راهیپمایی و آن تحقیر کنندگان کسانی هستند که حرف امثال بی بی سی را میزنند . پیام رادیویی بی بی سی در سرنگونی دولت مصدق با همین الفاظ تندروها و ... شروع شد . برو پیدا کن و گوش کن . احمدینزاد و اینوری ها و فرصت طلب های سکولار هم همه بروند به محضر خدا جواب بدهند والله که ما از دست بی انصافی ایندو تفکر - اگر بشود اسمش را تفکر گذاشت - و ادم های بی انصاف این وسط دلمان خون است .
Iran, Islamic Republic of
در دوره دکتر احمدی نژاد هم چرخ سانتریفیوژ میچرخید هم چرخ کارخانه ها اما حالا واردات بی رویه توسط آقازاده باعث تعطیلی کارخانجات و رکود شدید اقتصاد شده است .
مهدی
ما ساندیس خور هستیم ولی متاسفانه شما وطن فروشها ...
علی
Iran, Islamic Republic of
چقدر جالبه!
ببینید کی داره راجع به فساد انتقاد میکنه؟!
کرباسچی! بله کرباسچی!
وای خدا سرم رو به کجا بکوبم!
Iran, Islamic Republic of
این اعتراف شما نشان میدهد ملاک شما برای کلاه گذاشتن بر سر مردم مبلغ بیشتر ان است نه بد بودند ان در هر مقدار و میزان چون به فرمایش شما این دولت بیشتر از 12000 میلیارد اختلاس دارد و ان دولت قبل فقط 11000هزار میلیارد اختلاس دارد پس ان که کمتر دارد پاک است
مجید
Iran, Islamic Republic of
مگر کور نبیند این چاه را
Iran, Islamic Republic of
اختلاس همیشه بوده
ولی فرق است میان احمدی نژادی که گفت اختلاص گر 3000میلیاردی را بگیرید و ببندیدش....با روحانی که در مجلس گفت: 12000میلیارد صندوق ذخیره فرهنگیان معوق بانکی است نه اختلاس؛...
احسنت
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگر به تاریخ مجوزهای پرداخت حقوقهای نجومی نگاه کنی متوجه میشوی که تمام آنها تاریخ دولت فخیمه معجزه هزاره سوم را دارد.
Iran, Islamic Republic of
دادستان دیوان محاسبات گفته مجوز حقوق های نجومی در سال 93 تصویب شد پس دروغ نگوئید.
United States
ایشان که میگه مردم را به اعتراض دعوت میکنه خب اگر مردم ایشان را قبول داشتند پس چرا در اتتخابات رای نیاورد
رضا
Iran, Islamic Republic of
رای ندادن ها مربوط به مردم ... تهران است ما شهرستانی ها و روستایی ها طرفدار دکتر توکلی هستیم
امیر
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که من می دونم ایشون در انتخابات ریاست جمهوری سال 80 هم رای نیاورد.
Iran, Islamic Republic of
اون موقع فساد نمی گذاشت وقت داشته باشند و به فساد می رسیدند
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
اقای توکلی لطفا نحوه دکترا گرفتن خودتان در انگلیس و هزینه های مربوطه را اعلام فرمایید
Iran, Islamic Republic of
راستی هزینه هاش از کجا تامین شد؟شما که سال 60 دیپلم داشتید
Iran, Islamic Republic of
دولت نهم و دهم بهترین دولت ایران از ابتدای تاریخ تا کنون بوده ...
Iran, Islamic Republic of
فقط نهم بدترین دولت دهم بود به ریاست اسفند یار خان رحیم مشائی مغز متفکر احمی نژاد مصیبتی برخاسته از یک وصلت که در تاریخ ماندگار شد در ازدواج فرزندانتان هوشیار باشید
امین
Iran, Islamic Republic of
دولتی که ادعای شفافیت و حقوق شهروندی دارد چرا قانونی که برای این امر است اجرا نمی کند. متاسفانه در طول بیش از 30 سالی که اصلاح طلبان امور مملکت را در دست داشتند فقط با الفاظ بازی کردند تا مردم را از مسائل اصلی دور کنند تا بر قدرت بمانند. اگر ریگی به کفشتان نیست حقوق خود را علنی کنید اینکه قبلیها چه کردند و چه شد بماند شما اگر درستکارید نشان دهید. با سوالاتی مانند قبلا کجابودید و ... دارند افکار مردم را از مطالبه اصلی دور می کنند.
Iran, Islamic Republic of
ما کلا یک دولت نیمه اصلاح طلب داشتیم ان هم دوران اقای خاتمی بود ....
Iran, Islamic Republic of
طرح خوبی است اگر بتوانند از اول انقلاب ودولتهای جناح های مختلف از پرداختیهاشون مردم را اطلاع کنند .
Iran, Islamic Republic of
از اول انقلاب تاکنون 29 سال تمام قدرت در انحصار کارگزاران و اصلاح طلبان بوده و بیشترین سوء استفاده از بیت المال را هم اینها کرده اند و همین جریان هم با موضوع شفافیت مخالف هستند.
Iran, Islamic Republic of
سپاه عزيزم
بنياد مستضعفان
ستاد فرمان امام
بنياد هاي مختلف
آستان قدس
اينها كارتلهاي اقتضادي ان :))
Iran, Islamic Republic of
خخخع عزیزم! کارتل اونها هستند! بعد رشت الکتریک به اسم زنان اصلا ح طلب است وربیعی بیچاره فقط خونه اش 4-5میلیارد است واخوندی ویلای لواسانش وجهانگیری خونه شهرک غربش و.....................
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بیشترین شفافیت اقتصادی رو این نهادهایی که اسم بردی دارن، وضع زندگی همه فرماندهان سپاه و روسای این به قول شما کارتلهای اقتصادی هم کاملا مشخصه، اما حالا برو ببین کیا قبل از انقلاب ...بودن حالا توی خونه های چند میلیاردی زندگی میکنن و چقدر سرمایه دارن
United Kingdom
ها ها ها شفافیت در سپاه ؟ میشه لطفا مبالغی را که سپاه در سوریه و لبنان هزینه می کنه بطور رسمی اعلام کنه ؟ حق داریم بدونیم یا اگر بپرسیم باتوم میاد ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر سپاه مبلغ اندکی در سوریه و لبنان هزینه نمی کرد امروز باید با داعش در داخل کشور می جنگیدیم و 100 برابر هزینه و خسارت داشت .
Iran, Islamic Republic of
این هم ۱ بهانه هست . مملکت ارتش داره . بودجه نظامی داره و نیازی به حضور در هیچ کشوری نداره . امنیت امروز را مدیون مردم خوبی دارید که گرسنه هستند ولی باز هم به نظام وقت میدن نه بخاطر جنگ برای اسد . ولی این فرصتها همیشگی نیست . داعش بعد از سرکوب اسد به سوریه رفت . در ضمن سوریه و لبنان و یمن مگر هم مرز ما هستند ؟ مگر سالها طالبان در افغانستان و پاکستان هم مرز ما بود و تهدید می کرد . اتفاقی افتاد ؟ این مردم دیگه مردم دهه ۶۰ نیستند هر چی بگید بگن درسته . ولی انصافا مردم خوبی داریم اینقدر ازشون سواستفاده نکنید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز حرص نخور ملت تمام حرفهای شما را میدانند و باور دارند برای اینکه انرا با پوست و استخوان خود در ک میکنند و در اجتماع میبینند بگذار این عمار پنداران با مثبت و منفی دادنهایشان دلخوش باشند که فساد دارد ریشه انها را میخشکاند امیدوارم تا انوقت چیزی از ایران باقی مانده باشد
Iran, Islamic Republic of
توجيه نكن
Iran, Islamic Republic of
از کی تا بحال بودجه های سری که بنا به ذاتشان باید سری باشند رابرای عموم ( که طبیعتا رونوشت ان به دشمن است ) اعلام می کنند ؟ ایا شفاف یعنی اینکه همه چیز را درجراید اعلام کنند ؟؟
Iran, Islamic Republic of
بقول قدیمیها: آب تو لونه مورچه ها کرد.
آن را که حساب ناپاک است
از محاسبه بیمناک است
Netherlands
ها ها ها علیه دولت ؟ اگر الان در دوران افولگرایان و احمدی نژاد کسی این کار را می کرد چیکار می کردید ؟ زمین و زمان را بهم می ریختید . یادتون رفت ؟ فتنه این هست که شما می کنید . مردم را میزنید به اجتماعات حمله می کنید . مدم را دعوت به تظاهرات ضد دولتی می کنید .دولت در سایه تشکیل میدید که این دولت را بین مردم تحقیر و خراب کنید ولی نمی دونید با اینکاراتون خودتون را خرابتر می کنید .
Iran, Islamic Republic of
بحث رو جناحی نکنید شفافیت یک مطالبه ملی است و به نفع همگان است اگر در دولت دکتر احمدی نژاد هم حقوق های نجومی وجود داشت قطعا"اصلاح طلبان دست بردار نبودند و دولت را به چالش می کشیدند.
اقای توکلی حمایت حمایت . این نوع اعتراض ها که در قالب نظام انجام می شود و توسط انقلابیون انجام می گیرد برای احقاق حق مردم ضروری و باید مورد حمایت قرار بگیرد
محسن یگانه مهر
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت محترم ، ریگی در کفش ندارد از چه می ترسد؟! لیست دریافتی ها را منتشر کند ، چرا عزیزان هوادار دولت اینهمه استدلال بهم می بافند؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان که برای اولین بار بودجه کشور را علنی اعلان کردند و فرمودند مردم ذربین بردارند و مو شکافانه بررسی کنند که هر ارگان دولتی چقدر بودجه دارد و چکار انجام میدهد و نسبت به بودجه خود پاسخگو در اخر هر سال
Iran, Islamic Republic of
ایشان که برای اولین بار بودجه کشور را علنی اعلان کردند و فرمودند مردم ذربین بردارند و مو شکافانه بررسی کنند که هر ارگان دولتی چقدر بودجه دارد و چکار انجام میدهد و نسبت به بودجه خود پاسخگو در اخر هر سال
از توییت آقای توکلی که بگذریم واکنش اصلاح طلبان خیلی جالبه،در اینچنین مواردی معمولا فرار رو به جلو دارند، انگار از یه چیزی میترسن!!!!!!
محی الدین
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان که مردم مردم و حقوقمردم را فریاد میزدند همین بود...حالا که منافع تان به خطر افتاده به نفع مردم حرف بزنید لطفا...
United States
اصلاح طلب ها نیاز به فریاد زدن ندارد چرا که در همه انتخابات ها پیروز شده اند فقط یک احمدی نژاد پیروز شد که ان هم خودش را اصولگرا نمیداند
تکرار تاریخ
Iran, Islamic Republic of
تمام دشمنی ها با حکومت حضرت علی از اینجا شروع شد
که همه می دانستند اگر علی حکومت را در دست بگیرد اجازه زیاده خوری و کم کاری نمیدهد
همان طور که وقتی خلافت را بدست گرفت فرمود
اگر چنین اموالی در کابین زنان شما باشد باید به بیت المال برگردد


مراقب تکرار فتنه های صدر اسلام باشید که این جماعت ساکت نمی مانند
حمید
Iran, Islamic Republic of
شده داستان چوبو بردار؛ گربه دزده حساب کار خودشو میکنه.!!!!
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
اينكه نه‌تنها ليست حقوق و مزاياي دولتي‌ها و مديران اجرايي كه ليست درآمد همه مسوولان در همه سمت‌هاي اجرايي، قضايي، تقنيني، حاكميتي، نظامي، امنيتي، اقتصادي، فرهنگي و مذهبي براي عموم مردم منتشر شود و حتي فراتر از آن به شركت‌هاي عمومي، خصوصي و خصولتي نيز پرداخته شود و شفافيت همه‌جا را خانه‌اي شيشه‌اي مي‌كند كه حتي كوچك‌ترين شبهه‌اي از فساد، رانت، رشوه و حق‌الزحمه غير‌مشروع وجود نداشته باشد بسيار مطلوب است و هيچ جاي ترديدي نيست كه اگر عملي شود و همه نهاد‌هاي حاكميتي از جمله دولت بپذيرند و عمل كنند بسياري از شبهه‌ها مرتفع و بسياري از خلاف‌ها ريشه‌كن مي‌شود اما سوالي كه مطرح مي‌شود، اين است كه چرا اينقدر دير به فكر چنين شفافيتي افتاده‌اند
Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت این اتفاق در ایران نخواهد افتاد ایران و شفاف سازی مگه داریم مگه میشه چهل ساله نشده پنجاه سال دیگه هم نخواهد شد
ارش
Iran, Islamic Republic of
اين دولت كه عادت به تهديد‌هايي اينچنيني و تهديد به تظاهراتي كه چه‌بسا عامل آن ديگران هستند، دارد اما شما خود چه هدفي را دنبال مي‌كنيد؟ پاسخ اين سوال را هم در توييت‌هاي خود بنويسيد كه در تمام اين چهل سال كه الحمد‌الله هم مسوول بوده‌ايد، آيا تا به حال چنين تهديدي كرده بوديد؟ چنين اصراري بر شفافيت داشته‌ايد؟
Iran, Islamic Republic of
پرداخت حقوق های نجومی و پاداش های کلان در دولت یازدهم مردم رو ناامید کرد و به شفافیت حساس کرد ...
Iran, Islamic Republic of
پس چر ا رای دادند میگویند اون دنیا چیزی نشان آدم میدن
که به مار پناه میبره بازار گرایان به بینند چکار کردند که چنین شد همه اش ریا کاری دروغ تهمت پارتی بازی نفی دیگران حیله گری و... این حقوقهای کلان همیشه بوده حالا یک عده ای بی نصیب شده اند
Iran, Islamic Republic of
حالا چون چهل سال ساکت بودن باید همیشه دهنشان ببندن
مهدی
خواهد شد اگه مردم چشمشونو باز کنن ببینن به کی دارن رای میدن... همه بر میگرده به ما
فاطیما
Iran, Islamic Republic of
تبارک الله
Iran, Islamic Republic of
آن را که حساب پاک است ،ازمحاسبه چه باک است.
امروز حساب کشی نشین ، بالاخره روزش می رسه
حضرات فعلا خوش باشید دست حساب کشی خدا روزی رسواتون می کنه.
فعلا خدا مهلت داده تا بهونه نداشته باشید.
مختار زمان
Iran, Islamic Republic of
طیب الله
Iran, Islamic Republic of
معلوم شد که همه شعارهای شفافیت دادن توسط این اصلاح طلبان ،فقط بازی بوده است.والا خودشان باید پشت توکلی رو میگرفتند.حالا این حقوقها چقدره که اینها اینقدر وحشت دارند ،مقدارش معلوم شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
دولت فریب
Iran, Islamic Republic of
دولتی که برنامه ششم توسعه را ابلاغ نکرد و رئیس مجلس مجبور به ابلاغ رسمی به دولت و کلیه ارکان آن شد، آیا قابل اعتماد برای اجرای قانون است؟!
همین الان قانون برنامه ششم توسعه که سند بالادستی محسوب وفصل الخطاب کلیه قوا است، توسط دولت بصورت ناقص و با ملاحظات سیاسی اجرا می شود! و خیلی موارد ارزشی برایش قائل نیستند.
...
سردار
Iran, Islamic Republic of
همین موضوع یکی از پاشنه آشل اصلی اصلاح طلبان است، اگه موضوع به جد پیگیری بشه، اغلب اختلاس گران به اصلاح طلبان وصل هستند یا خودشان هستند.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز همه شما اصولگرایان و اصلاح طلبان در پیش چشم ملت ایران حقیر و بی عرضه هستید همتون سروته یکی هستین خیلی دنبال کوبیدن بقیه نباش
حمید
Iran, Islamic Republic of
مرد را دردی اگر باشد خوش است درد بی دردی علاجش آتش است
انشاالله به زودی خدای تبارک و تعالی شکم این بی دردان نجومی بگیر را از آتش جهنم پر میکند.
Iran, Islamic Republic of
نور رو که بندازی تو لونه موشها] همشون فرار میکنن

آقای توکلی جلوی این حروم لقمه ها کم نیار
Iran, Islamic Republic of
اون سالهایی که تو حکومت بود چرا اینکارها را نکردی ؟ الان بفکرش افتادی ؟ چون مردم از مجلس انداخنتون بیرون تازه یادتون امد . البته من با شفافیت مخالف نیستم ولی ششفافیت همه افراد از نفر اول به پایین فرقی هم نداره کی همه و همه و فرزندانشون و اقوامشون چون اکثرا به اسم زن و بچه و فک و فامیل زدن .
Iran, Islamic Republic of
شعار آقای توکلی از همون سال ۸۰ که نامزد انتخابات شد شفافیت و مبارزه با آقازاده ها و چپاولگران بیت المال بود
Iran, Islamic Republic of
اول اززمین شهرک غرب شروع بشه
عدالت خواه
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله خدا اين جماعت خائن و دنيا طلب (بعضي مسئولان دولتي سياسي كار نالايق ) را رسوا و افتضاح خواهد نمود...

ملت ايران

اندكي صبر سحر نزديك است...
Iran, Islamic Republic of
ها ها عجب سانسوری میشه اینجا وای وای وای . خوب راحت بزنید نظر مخالف نظر ما چاپ نمی شود . افولگرایان تندرو
Iran, Islamic Republic of
چرا اون موقعه که راس کار بودی ساکت بودی ؟ حالا که مردم انداختن امثال شما را بیرون صداتون در امیده ؟ همتون هم تشنه قدرت هستید . ببینید چه می کنن اصولگرایان اون از احمدی نژاد که الان شده هوادار ازادی اون از اقای رییسی که کشور استان قدس رضوی درست کردند و اینهم از توکلی . اقای عزیز مردم جیگر نیستند طرح شفافیت بسیار هم خوبه البته اگر برای همه افراد حاکم باشه با فک و فامیلشون بدون استثنا ولی اون موقع که سرکار بودید چرا انجام ندادید؟
Iran, Islamic Republic of
توکلی همیشه منتقد بوده وهست اون موقع ها هم بود لیکن مثل الان بستر آماده نبودودزدی هاهم اینقدر بی حیایی نبود که بشوند ذخیره نظام وحق السفره انقلاب بدانند....وبرای خودشون خط قرمز داشته باشند....بلاخره باز هم شجاعتش قابل تحسین وآتش تو لانه زنبورهای گاوی ریخته !! به جلیزوولیز افتادند..
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستن و از حقوق مردم دفاع می کنند و بحث شفافیت یک مطالبه ملی است که ایشان سردمدار آن شده اند.
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر این تهدید به تظاهرات را اصلاحطلبان می کردند الان سر از ناکجا اباد در می اوردند. و میشدند متهم به اقدام علیه امنیت ملی و ... معنی عدالتی که اقایان از ان دم می زنند را هم فهمیدیم. اگر اصلاحطلبان بخواهند بر علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان تظاهرات کنند می شوند عامل اسرایل و امریکا و انگلیس اما اگر اقای توکلی و دوستان چنین درخواستی کنند میشوند اتش به اختیارهای انقلابی.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان چرا با شفافیت حقوق مسئولان مخالفت می کنند آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟!
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبا برای حق مردم تظاهرات و تجمع قانونی نمی کنند بلکه با تحریک کدخدا و نوکران کدخدا بی قانون و بی مجوز خیابانها را به آتش می کشند و مردم را در خیابان زیر مشت و لگد می گیرند و سطل زباله آتش می زنند در حالیکه ساندویچ می خورند
Iran, Islamic Republic of
دیگه هر ننه قمری میدون چرا این افساد طلبا دارن برای وارونه کردن یک حرف حقی که به ضررشونه دوباره آسمون ریسمون می بافن (حالا گوینده هر کی باشه آیا هیچ عاقل و آدم حلال لقمه ای در حق بودن این درخواست می تونه شک کنه؟)و همه رو عین خودشون احمق فرض کردن. دیگه یکی از خوبیهای دولت یازدهم و دوازدهم این بود که کاملا آشکار کرد شما اصلاح!(افساد)طلبا چقدر گشنه طعمه بیت المال و قدرت بودید که برای کسب آن به هر پستی و خیانتی دست زدید.
Sweden
جناب! شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و وظایفش هم قانون مشخص کرده مثل اینست که بگویی شما با مجلس شورایی اسلامی مخالفی و دوست داری بریزی تو خیابون و علیه مجلس تظاهرات کنید!.اما شفافیت یک خواسته قانونی مردمی نهادی انقلابی و ملی هستش بنابراین مقایسه نادرستی کردی. البته دم خروس شما خیلی وقته زده بیرون شما نه تنها با شورای نگهبان مخالفید بلکه با کلیت این انقلاب هم مخالفید ...
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
دشت ما گرگ اگر داشت نمی نالیدیم
نیمی از گله ما را سگ چوپان خورده
سروش
Iran, Islamic Republic of
جناب توکلی و جناب جهان نیوز، موضوع اصلی دغدغه ملت حضور خانم ها در میدان های ورزشگاه هاست، تا بتوانند فوتبال را از نزدیک تماشا کنند، خانم ترانه علیدوستی این درد را شنیدند، ولی جهان نیوز این فریاد را نشنید.
Iran, Islamic Republic of
خوب برن فوتبال بانوان رو نگاه کنند ،اگر حسرت فوتبال را دارند....
Iran, Islamic Republic of
فعلا که حسرت بی شوهری وبی شعوری دارند که روسری سر چوب می کنندوشدند اپوزسیون منگلی ...
Iran, Islamic Republic of
گل بر سردر شورای شهر که عوارض سالیانه را 100درصد بیشتر زیاد کرده ودیوان عدالت اداری هم سکوت ....تورم 8درصدی جوک ساله !!
Iran, Islamic Republic of
به اضافه شجریان!
و البته روزی 5 بار هم باید نافله و نماز شکر بجا بیارن که توی پیاده روها دیواری نیست!!
سروش
Iran, Islamic Republic of
برایم جالب بود بنده به طعنه گفتم مشکل اول این مملکت حضور خانم ها در فرزشگاه هاست. بعضی متوجه نشدند. از هر دو طرف البته.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگر دولت کارش را خوب انجام بدهد این چنین عملی انجام نمی شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آفرین و درود بیکران برجناب آقای توکلی
Iran, Islamic Republic of
حالا ايشان به هر دليلي مسئله مهم و اساسي را براي شفافيت مطرح كرده اند شما چرا انجام نمي دهيد و اگر بخواهيم شما را وادار به انجام اين كار قانوني بكنيم چه راهي جز راهپيمايي آرام وجود دارد.
اعتراض به دزدی مجوز می خواهد ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
من تمام ملت ایران را خطاب قرار می دهم
برای مرگ بر غارت ودزدی در شهر ما جمع شوید و بسوی منزل من بیایید و تا می توانیدمرگ بر چپاولگر بیت المال بدهید
خوب من اگر متهم نباشم خودم از بالای خانه بلندتر از معترضین شعار می دهم .
جهان نیوز
در تهران چه خبر است نکند شما هم کاخی سبزتر از کاخ معاویه داشته باشید
و مردم را به بازی گرفته اید !!!
Iran, Islamic Republic of
تو کشوری که نماینده مجلس پلیس رو محکوم می کنه که چرا با قاتلی که تو رو با اتوبوس زیر گرفته و کشته برخورد کردی!!!

و پلیس باید در مقابل قاتل پاسخگو باشه که چرا!!!

دزدی که جای خود دارد دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم كه در مورد كشته شدن بازداشتي ها پاسخگو بودند؟
محمد
United States
پر بیراه هم نیست اگه بگیم آقای توکلی عزیز یک شکست خورده ی به تمام معنا در عرصه ی مبارزه با فساده. یک نگاه به سبقه ی ایشون بندازید. مبارزه با فساد همیشه لقلقه ی زبان ایشون بوده اما چقدر عملیاتی شده؟ ایشون درگیر سیاست زدگی هم هستن در مبارزه با فساد. البته مثل همه ی ما. مردم بی شک از هرگونه فساد ستیزی استقبال می کنند. بهتر اینه که ایشون دایره بررسی هاش و مطالباتش رو گسترده تر بکنه و از راس که بیت مقام معظم رهبری باشه بیاد پایین، به نهادهای زیر مجموعه و غیر پاسخگو به مجلس برسه و دولت و مجلس و قوه ی قضاییه و ..... تا ذیل. همه حامی هستند. مبارزه با فساد شعبون و رمضون نداره. هیچ کسی در امان نباید باشه.
سرور
Iran, Islamic Republic of
آخر برداشت خودت چیست؟ مبارزه با فساد و سخن گفتن از آن خوب است یا بد؟ بنده هم قبول دارم آقای توکلی به دلیل قرابت خانوادگی با ...(خودم حذف کردم جهان راحت باشد) خیلی هم علیه السلام نیست اما حرف وی درست است.
Iran, Islamic Republic of
کم کارنکرده . کم لطفی نکنید . یک نمونه اش معاون اول دولت احمدی نزاد ، یک نمونه دیگرش آن وزیر مرحوم که اسمش را نمی برم ، یک نمونه دیگر آن ایجاد سازمان مردم نهاد مبارزه بافساد . اینها تنها یکی دو مورد بود بدون اینکه بخواهم به ارشیوی چیزی مراجعه کنم و در جلوی حافظه ام بود .
برای مبارزه با فساد هم بایستی اول ازجاهایی شروع کرد که فساد درانها مزمن است . ضمن اینکه توکلی و دوستانش در سطح کشورتنها یک تشکل هستند کلان تر ببین . توکلی از ان ادم هایی است که اگر موردی را در بیت رهبری هم دریابد حتما به اقا منتقل می کند .یک حرف را درست می زنید که مبارزه با فساد نباید گزینشی باشد ولی برای رفع هر مشکلی باید بسراغ مرکز ان رفت و طبیعتا قوه مجریه بنا به ماهسیت کاری اش در مرکز سوء استفاده ها قراردارد.
Iran, Islamic Republic of
حاجی عمو 15 درصد اقتصاد فلاکت زده ی کشور دست دولته ، 85 درصدش دست جاهایی دیگه است ، که اگه بنويسم ، جهان نیوز به زحمت سانسور دچار میشه . دکتر توکلی جان ، هم برا دولت تظاهرات راه بنداز و هم برا اون 85 درصد ی ها . قول میدم اگه این کار رو بکنی ، هر جا بگی برا تجمع میام .
فقط شعار و طبل تو خالی .
حاجی عمو !!
Iran, Islamic Republic of
برادر و هموطن عزیز م
بشما حق می دم که ناراحت باشید . از طرف دیگر واقعا بهتر است افرادی مثل شما که به فساد حساسند یک مقدار دراستخراج ، تجزیه و تحلیل و بیان امارها محکم تر و موثق تر حرکت کنند . اینکه شما به من می فرمایید 75 درصداقتصاد کشور دست جاهای دیگر است الی دولت من بلافاصله منظورتان را متوجه شدم که منظورتان کجاست ، و این حرفی است که توی ذهن من و شما کرده اند ریشه ان نیز مشخص است که از کجااب می خورد. من اقتصاد دان نیستم ولی می دانم که شاخص تعییندخالت در اقتصاد کشور بر اساس سهم بودجه و تولید ناخالص ملی است .
براساس رقم تولید ناخالص داخلی در سال ۹۵، سهم شرکت‌ها و موسسات دولتی در تولید ناخالص داخلی ۴۹.۳ درصد، سهم خالص دولت از بودجه ۱۴.۸ درصد، سهم بودجه اختصاصی وزارتخانه‌ها و نهاد‌های دولتی ۳.۲ درصد (در مجموع ۶۷.۴ درصد) است و این حاکمیت جامع دولت در اقتصاد ایران. یعنی در سال 95 چیزی حدود 68 درصد .
ماخذ :
-بانک مرکزی
-بودجه سال 95 کل کشور
منهای سهم دولت در اقتصاد کلان ، نقدینگی ها نیز دست همان اقلیت سیاسی است که از اول انقلاب در این کشور لانه کردند و تحت عنوان لیبرال و غیره بردندو درحال بردن هستند .
اگر واقعا اقتصاد دست انهایی شما به ان اشاره کردید بودوضع کشور ما این نبود . این چیزی است که متاسفانه می گویند و عده ای نیز می پذیرند انهم بر اساس یک سری حرف هایی که مستند نیستند .من نگفتم مثلا سهم سپاه و ....صفر است ولی اشاره من به درصد بندی شماست .
Iran, Islamic Republic of
ستاد اجرائي ، بنياد مستضعفان ، استان قدس ، قرار گاه ... ، بنياد شهيد و .... بدون ماليات ، بدون حقوق گمركي و ... شريان هاي اقتصادي مملكت را مسدود كردند و اقتصاد و بخش خصوصي را نابود كردند.
كسي كه خودش را به خواب زده هرگز بيدار نخواهد شد.
Sweden
الان یک قلم اصلی، کل نفت و گاز مملکت که قسمت اعظم درامد ملی ماست دست کیست؟ اگر این جواب قانعت نکند معلوم است غرضی داری. امیدوارم انهایی که فریب این اظهارات بی سرو ته را میخورند بیشتر تامل کنند.همین جوری کیلویی فرمول بندی میکنند که کشور رو به دروازههای فلاکت رسانده اند!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
باسپاس از آقای توکلی که باعث پارگی چرت بعضی از دولت مردان گردید.اگر این یک قانون بوده چرا دولت تاکنون عمل نکرده؟اعلام اموال ودارائیهای مسئولان نباید فقط مختص به زمان حال باشد بایستی کسانی که مسئولیتهایی در قبل داشتند نیز عمل شود.بنده بدلیل نوع کارم چندی قبل به شهرستان بشاگرد در هرمزگان و چابهار رفتم .بخدا قسم اگر ماهیانه 50 میلیون بهم بدن حاضر به پذیرش هیچ مسئولیتی در آنجاها نخواهم بود حال مقایسه کنیدبعضی از مسئولین در شهرهای بزرگ بابت چی خدماتی حقوقهای نجومی گرفته اند؟محرومیت زدائی فقط شعار دولت مردان است.
ابولولو
دیونه کیه! عاقل کیه! جونور کامل کیه!
واسطه نیار به عزتت خمارم! حوصله هیچ کسی رو ندارم! کفر نمیگم سؤال دارم، یک تریلی محال دارم، تازه داره حالیم میشه چیکارم!!
میچرخم و میچرخونم سیارم!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب كرباسچي!
ديگه در دولت دوستان شما آش آنقدر شور شده كه صداي همه رو درآورده و شده يك مطالبه ملي.
افتاد؟!
Iran, Islamic Republic of
کرباسچی و امثال ایشان وقتی با این طرح مخالف هستند یعنی یک ریگی به کفش دارند وگرنه اگر اختلاس نکرده اند باید از موضوع شفافیت استقبال می کردند.
Iran, Islamic Republic of
جالب است اقای شهردار سابق بجرم فساد اقتصادی دستگیر ، محاکمه و به زندان افتاده ، از اول انقلاب هم هرچی داریم میکشیم از دست این لیبرال هاست هرکسی او را نشناسد فکر می کند این بیچاره مظلوم پاکدست دلش از فساد خون است . حتما کارخانه رشت الکتریک را به همسر بنده فروخته بودند . اقای کرباسچی یک ذره حیا خوب چیزی است . اتفاقا نظام در مورد تو و امثال شما کم کاری کرده است وگرنه اینطور طلبکار برخورد نمی کردی . خدا ما را از شما ها حفظ کند .
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان!!!
چطور اون موقعی که یاران احمدی نژادی خواستار چنین تجمعی شدند، تو و هم پیاله هات شروع کردید به تخریب احمدی نژادی ها و هر انگی رو خواستید بهشون بچسبونید که البته موفق نشدید، حالا چی شده که احمد توکلی حرف حق میزنه و شده دلسوز؟؟
اگه اون اخخه، اینم اخخه...
هر چند که موافق برگزاری تجمع در اعتراض به قهقرا بردن نظام و انقلاب و کشور توسط یک خانواده و خاندان خاص هستم...
United States
پیشنهاد میشود که طرح جناب اقای توکلی طی فرایند قانونی به مطالبه ملی و مردمی فراگیر تبدیل شود . جریانات و کسانی که طی چهل سال گذشته سکاندار و تصمیم گیر مسائل فرهنگی و اقتصادی کشوربوده و تمام اختیارات و امکانات را در دست داشته اند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند . احزاب و تشکلهایی مانند گارگزاران و مشارکت و مجاهدین انقلاب بیشترین و پر رنگترین حضور و اختیارات حکومتی و اجرایی را در دولتهای مرحوم اقای رفسنجانی و سید محمد خاتمی و حسن روحانی داشته و دارند .همچنین جریانات اصولگرا نیز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند .وضعیت کنونی اقتصاد و فرهنگ کشور به هر ترتیب خروجی عملکرد این جریانات سیاسی است . باید مشخص شود که این افراد و جریانات تا چه اندازه به اهداف انقلاب اسلامی وفادار بوده و در ان چها چوب عمل کرده اند . ایا فردی مثل بهزاد نبوی و تشکیلات متبوعش که علنا و شفاف میگوید من انقلاب را قبول ندارم یا کسی مثل مرعشی که میگوید ما لیبرال هستیم اصولا در چهار چوب امام و انقلاب و اسلام انقلابی قرار میگیرند و شایستگی حضور و راس هرم قدرت اجرایی کشور را دارند ؟این فاصله طبقاتی و این مفاسد اقتصادی و شکل گرفتن طبقه مرفه و اشرافی و انحطاط فرهنگی در بخشی از جامعه و... نتیجه عملکرد این تفکر ارتجاعی است که باید پاسخگو باشند .
کاظم
Iran, Islamic Republic of
چوب را که برداری گربه دزده پا میزاره به فرار.!
کاظم آنکه چوب را برداره از کجا بیاریم !!!
Iran, Islamic Republic of
اینهمه تعارف در قوا نمی بینید
چوب که هیچی با توپ و تانک و صد حکم قضایی به درب منزل ما بیا فراری که در کار نیست
اتفاقا کلی مطالبات مردمی برای پاسخ شنوفتن داریم

..
خدا وکیلی مسئولینی روی کار اومدن که فقط به فکر جیب خود ومنافع حزبی خودشون هستندآقای توکلی نه با چپ ونه با راست سیاسی زد وبند نداشته است وکاندید دولت پاک بود که متاسفانه به دلایل زیادی من جمله شانتاژتبلیغاتی برخی رای نیاورد .در دولت کنونی بخور بخور افزایش یافته هر کسی از گوشت قربونی بیت المال بیشتر بکنه وببره در قزوین ..دارایی چیها وشهرداریچیها وبرنامه بودجه ایها وبانکیها شارژ آکادمی آب وسوناشون براحه ،اضافه کار وآکورد وبه هر نحوی پول برای خودشون جور می کنند وبه هر مناسبتی چیزی براشون هست ولی ما در آموزش پرورش دریغ از اضافه کاری -در دولت تبعیض ونا امیدی تدریس پارسال انجام شده را هنوز حق الزحمش را ندانند
Iran, Islamic Republic of
هرجا باشید دنبال حق باشید
اگر افرادی مثل آقای توکلی بدون واهمه و ترس دنبال حق باشند
اغلب مردم نیز از ایشان حمایت می کنند
نجومی بگیرها باید از صحنه مدیریت و سیاست حذف شوند
Sweden
اقای توکلی لز وقتی فرزندشان مرحوم شدند شجاعتر شده اند خود به چشم خود دید فرزندش که انسان تحصیل کرده ای هم بود ولی بعضا بر خلاف بسیاری اقازاده های دیگر بیکاری هم میکشید باوجودیکه پدرشان در مجمع تشخیص مصلحت عضو است. اقای توکلی به وضوح دید وقتی جوانش اینگونه پرپر شد به این نتیجه روشن رسید که جامعه و بخصوص نسل جوان چقدر مظلوم و ناتوان است بنابراین با خود عهد کرد یا رومی رومی یا زنگیه زنگی.باید از ایشان حمایت کنیم به کاسه لیسان دزداان بیت المال هم هیچ توجه ای نکنیم...
Iran, Islamic Republic of
...
مجید آقا
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
دو نکته:
اول اینکه ما باید به سمتی برویم که حساب دولت را از مملکت جدا کنیم و دولتمردان ما بفهمند که " ایران " نیستند و مردم می توانند برسرشان فریاد بکشند و حاشیه امنی برای اینکه هر کاری دلشان خواست بکنند ندارند.
تا کنون چنین بوده است که اعتراض به دولت اعتراض به تمامیت جمهوری اسلامی ایران معنا شده و سرکوب گردیده !
این وضعیت باید تغییر کند که خواهد کرد چه دولت دلش بخواهد چه نخواهد.
دوم اینکه: رسانه ها و کسانی که از دولت حمایت بدون چون و چرا می کنند منافع نامشروع دارند بدون تردید در غیر این صورت چرا به جای اصلاح امور به خفه کردن مردم تغییر جهت داده اید؟
اصلاحات که به دنبال اصلاحات بود حالا چه شده که به دنبال سکوت بی قید و شرط است مگر اینکه بگوئیم اینها به دنبال براندازی بودند یا دست کم بگوئیم فقط اعتراضات خودشان را اعتراض می دانند نه مردم را!
Iran, Islamic Republic of
مصداق کامل دموکراسی آمریکایی هستن

در دموکراسی آمریکایی همه آزادند تا در راستای منافع آمریکا قدم بردارند

خلاف منافع آمریکا قدم برداری دهانت را خورد می کنند
Iran, Islamic Republic of
کرباسچی ... اومده به توکلی ایراد میگیره اگه نبود مرحوم هاشمی الان بایستی زندان میبودی.
Iran, Islamic Republic of
هاشمی آن دنیا باید جواب بدهد .
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
آقای تئکلی اگر تهدید بود آن زمان که نماینده بود باید کار میکرد الاآن که دیگه لب و دهان است
Iran, Islamic Republic of
دزدهای مدعی اصلاح طلبی چرا از درخواست شفافیت برای دولذت فخمیه نجومی بهم ریختن؟
Iran, Islamic Republic of
سخنان ایشان یعنی تهدید. مگر رای ان قدر اهمیت دارد که آقای توکلی علنا تهدید می کند
حال اگر ایشان در انتخابات مجلس رای می آوردهمین سخنان را می گفت
ورشکستان سیاسی از ملت سیلی خورده اند
راستی اسم آن روزنامه اقتصادی چه بود و با چه بودجه ای تامین می شد و چه میزان بابت چاپ آن هزینه میشد
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً وقتی اب و هوا خوبه یاد شفافیت و عدالت خواهی میوفتن. وقتی این اقا چندین سال نماینده ی مجلس بود و میتونست بیشتر پیگیری کنه ساکت بود. خدا ازتون نگذره. وقتی از پست و مقام جدا میشن تازه حق طلبیشون گل میکنه.
لا اله الا الله
Iran, Islamic Republic of
اقای توکلی نکنه هوس رییس جمهورشدن کردی؟
Iran, Islamic Republic of
مردم برای این چیزا به طیف شما رای نمیدن. مگه تو همین انتخابات نباختین؟ طرف مقابل شعار ما بیایم جنگ نمیشه رو مطرح کرد شما هی دم از مبارزه با فساد زدین. شما باختین اونا بردن. از لحاظ روانشناسی مردم به ترس بیشتر و زودتر جواب میدن. حالا شما هم باید یه ترس بزرگ برای مردم ایجاد کنید تا برنده بشین. اصل دموکراسی بردگی خود همین مردمه. بسیار عجیبه. فقط به ابزار و تکنیک مسلط باشی همیشه مسلطی و برنده.
فقط امام معصوم علیه السلام لایق حکومته. فقط و فقط.
حسین
Iran, Islamic Republic of
توکلی حمایت حمایتت میکنیم توکلی عزیز بااین کارت آب بستی تو لونه مفسرین اگه این کار رو بکنی یه ایران پشتته
Iran, Islamic Republic of
درود بر توکلی . اگر کسانی که خلاف ندارند مطمئنا از این پیشنهاد استقبال می کنند. در غیر اینصورت به هر شکل با آن مخالفت می نمایند. حالا بر فرض این پیشنهاد در قبل انجام نشد حالاکه این امر خیر توصیه به انجام است چه ایرادی دارد.
Iran, Islamic Republic of
دزدها همه به تکاپو افتادن از ... گرفته تا بقیه اختلاسگرهای دولتی مردم تمام بیت المال را که دزدیده اید از حلقوم شما وژنهای خوبتان بیرون میکشن از هر جناح وگروهی که باشید چه دولتهای قبلی چه فعلی اگر قوه قضایی ودادستان هم بخواهند منفعلانه بر خورد کنن مردم با پشتوانه رهبر ی عزیز وشجاع این ننگ را از دامان انقلاب پاک خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
درسته درسته
سعید
Iran, Islamic Republic of
اگر این حرف احمدی نژاد میگفت می شد ضد لایت فقیه
South Africa
بازم شروع جنگ زرگری برای انحراف افکار عمومی از مطالبات اصلی بین اصولگراو اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینطور است احمد توکلی را به میدان فرستادند تا بگونه ای اعتراضات احتمالی را مدیریت و رهبری کند اما مردم شناخت کافی از ایشان دارند مطالبه مردم امروز توزیع عادلانه فرصت ها در عرصه سیاسی و اقتصادی میباشد که احمد توکلی هیچگاه شجاعت انرا نخواهد داشت تا علیه اقا زاده ها متصرف جایگاه های سیاسی و بنگاه های اقتصا دی در حد یک شهروند عادی اعتراض نماید
Iran, Islamic Republic of
...
سید مرتضوی
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک حزب اللهی برای حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزشهای آن حاضرم به این اعتراض بپیوندم البته باید راهی پیدا کرد که دشمن نتواند از این آب گل آلود ماهی بگیرد
جانم_فدای_رهبر
Iran, Islamic Republic of
باز دمش گرم این آقای توکلی که اهل حرف مفت نیست و اهل عمل هست خدا خیرت بده که پای قسمت وایسادی ما هم از شما و حرف حق شما حمایت میکنیم به شرط اینکه وسطش جا نزنی و تا نتیجه نهایی که قطع دست حروم خورهای بیت المال است و معرفیشون به مردم پای حرفت وایسی
Sweden
دوستان عزیزان برادران و خواهران گرامی!
نظام ریاست جمهوری در این کشور انقلابی کاملا بی خاصیت، سربار، و تنش زا، فرسایشی و مضمحل کننده و ویرانگر است. کمی فکر کنیم میبینیم بسیاری از مشکلات ما از همین جا اب میخورد. رییس جمهورهای ما تقریبا همه شان توهم رای مردم برشان داشت و به بیراهه رفتند چرا که توان حرکت در اهداف والا و بعضا سخت و جهادی انقلاب را نداشتند رو به فرافکنی اوردند و کارها به سیاسی کاری انجامید. ما الان یک دوگانگی در نظام مدیریتی کلان کشور شاهدیم و همینطور میبینیم که این دوگانگی حاصل از یک سیستم الکن و فشل است دولت نظام و انقلاب را تهدید میکند و طرفداران نظام نیز دولتها را به بی عرضه گی متهم میکنند. راهکار این عارضه ریشه ای اینسکه هر چه زودتر این سبستم ریاستی را کنار بزنیم و به سبستم پارلمانی ، احزاب و نخست وزیری برگردیم. این اتفاق میتواند بحث شفافیت و برنامه محوری را کاملا دگرگون کند و خیلی از مشکلات عجیب و غریب ما را از سر راه بردارد. خووب فکر کنید دوستان ایا این همه تنش و مشکلات ریز و درشت و فراگیر و اعصاب خوردی در کل جامعه ما طبیعی است؟ مشکل اصلی سبستم ریاست جمهوری است که اصلا بدرد انقلاب و اهدافش نمیخورد. یک نخست وزیر منتخب اکثریت در مجلس هرگز نمیتواند مانتد یک رییس جمهور ذهن و اندیشه و وقت و سرمایه جامعه را به بازی سیاسی بگیردو جلوی رهبریت نظام گاه و بیگاه شاخ و شانه بکشد‌.
این نظام هنوز جوان است و در نوع خود واقعا بی نظیر است ولی نیاز به اصلاح ساختار مدیریتی کلان دارد. لطفا این پیام را جدی بگیرید و اگر فکر میکنید نتیجه بخش است ایده را پرورش داده و به سمع و نظر افکار عمومی بخصوص شخصیت های تاثیرگذار در جامعه برسانید.من طرحش را کامل برای جاهای مختلف فرستاده ام امیدوارم شما عزیران هم کمک بفرمایید تا به امید خدا از این مشکلات و فساد سیستماتیک که درونش گیر کرده ایم بیرون بیاییم. تغییر سیستم ریاست جمهوری به نخست وزیری و پارلمانیسم بهترین راهکار برای کشوری انقلابی چون ایران عزیز است. موید و‌پیروز باشید.
هدهد
Iran, Islamic Republic of
طرح شما یعنی از چاله در امدن به چاه افتادن
Sweden
کاش میگفتید چراا دوست گرامی؟ با توجه به نکاتی که در بالا نوشتم برگزاری یک انتخابات اضافی و پرخرج و پرتنش مثل ریاست جمهوری چه توجیهی دارد؟ وقت و انرژی و سرمایه کشور صرف انتخاباتی میشود که هیچ سودی ندارد بلکه بیشتر تقابل و سیاسی کاری و نابود کننده نیروهای کشور است. وقتی ما سیستم رهبری را داریم وجود یک رییس جمهور بیشتر تقابل و تنش ایجاد کرده و میکند.نخست وزیر میتواند همان وظایف اجرایی را انجام بدهد البته بدون فراافکنی های معمول و مرسوم. با این روش احزاب قوی در یک صحنه رقابتی شکل میگیرند. برنامه محوری پرورش داده میشود و مسئولیت پذیری نیز شفاف میشود و به تبع همه اینها فساد بسیار کمتر بروز و ظهور پیدا میکند. شما باید به مثبت و منفی های این دو روش خوب بیاندیشید و بعد در فراق خاطر به یک نتیجه روش برسید. سیستم مدیریتی دولت نیاز به یک انتخابات دارد و انهم مجلس است که باید در راس امور باشد و دولت را در یک فرایند دموکراسی شکل بدهند تا نخست وزیر بتواند کابینه را تشکیل بدهد.دولت در این روش مجبور است به انتخاب کنندگانش که نمایندگان مردم هستند جواب پس بدهد و فرافکنی بسیار سخت تر خواهد شد.البته این طرح ابعاد مختلفی دارد ولی کلیت ان اینست که به یک سیستم شفاف تر با فساد کمتر برسیم. با تشکر از نظر شما دوست گرامی.موید باشید.
امید
Iran, Islamic Republic of
...
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
من با حرف آقاي توكلي مبني بر انتشار ميزان حقوق و مزاياي مسئولين دولتي موافقم البته اگر فقط به مسئولين دولتي محدود نشود و به مسئولين قضايي و نظامي و انتظامي و نهادهاي وابسته به ايشان هم تسري پيدا كند.در همين مشهد ما شركتهايي وجود دارند كه بعضي از مسئولين بدون حضور در آنها و يا با حضور صوري در ساعات متفرقه حقوقهاي ميليوني دريافت مينمايند.
آقاي توكلي عزيز شركتهاي وابسته به مراكز نظامي و نهادها و آستانها در مشهد تبديل به حياط خلوت اقتصادي برخي از مسئولين فعلي و قبلي مشهد گرديده.
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
کشور ایران در حالی سال 96 را به پایان می رساند که از سه ناحیه دچار ضعف شدید شده است:
1. جامعه با بلاتکلیفی اقتصادی روبرو است به این معنی که موج جدید گرانی دوباره استوانه خانواده ها و تولید را هدف قرار خواهد داد و تنش های رفتاری در ایران بیشتر شده و آرامش نسبی مبدل به رفتارهای پرخاشگرانه می شود
2. موج اختلاس ها و چپاول بیت المال با پاسخ قاطع مقامات ارشد روبرو نشد و این نوعی دلسردی از حاکمیت را به جامعه منتقل می نماید و خود بخود طبق مستضعف را با پریشان احوالی روبرو می سازد
3. تلاش های ترامپ برای آرام ساختن کره شمالی نشانه دیگری دارد و آن احتمال سخت گیری بیشتر امریکا بر ایران در قضیه هسته ای است از شواهد امر پیداست که مواجهه جدید ایران و غرب بر سر مسئله هسته ای منجر به خروج امریکا ازین پیمان شده و سخت گیری های بین المللی بر علیه کشورمان اوج خواهد گرفت و این مشکل را در کنار دو مشکل پیش گفته قرار دهید نتیجه ناامید کننده ای خواهیم دید
پس پیشنهاد برپایی میتینگ اعتراض به عدم رونمایی از اموال نامشروع مقمات جمهوری اسلامی در زمان حاضر بهترین اقدام دولت برای بازگرداندن آرامش نسبی به روحیه ایرانیان است
اقاي كرباسچي در اينمورد كه خيلي دير است درست فرمودند به دلايل ذيل :
1-اگر زودتراين مسائل شفافيت پيدا مي كرد جنابعالي در آمد و اعتبار شهر داري تهران را اختلاس نمي كردي و االان هم طلبكار باشي
2- بزرگترين كارخانه ساخت كليد وپريز و وسايل برقي خاور ميانه را همسر شما و عبدالله نوري و آقاي قبه معاون اختلاسگرت در شهر داري به قيمت اندك 2 ميليارد تومان قسطي نمي خريديد و 540 نفر كار ان را بيكار كني و تمام وسايل ان را بفروشي
3- اگر شفافيت زود تر بود 50 هكتار زمين همان كار خانه را قطعه بندي نمي كردي براي فروش به مردم نيازمند
4 -اگر شفافيت بودبا دولت تباني نمي كردي زمين همان كارخانه را با 60آپارتمان در بهترين منطقه تهران دو باره به دولت قالب كني
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
اقای توکلی بمناسبت شب عید بجای اینکه خود را سیاه کند و باعث شادی مردم شود قصد دارد مردم راسیاه کند و از واگر ایی خود اظهار برائت کند که مردم باور نخواهند کرد ایشان انقلابی و عدالت خواه می باشد
یس یس
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم حاج احمد
یزدی
Iran, Islamic Republic of
اینقدر سر این دولت شلوغ است که مردم از یادشان رفته اند
مرگ بر انگلیس حرام زاده
پیروز
Iran, Islamic Republic of
موقعی که آقایان افتضاحاتچی اضلال طلب ، میبینند وضعشون خرابه و با همچین توئیتی مشکل دارند همه میشن قانونمند و مدافع آرامش ، اما مثل زمان 88 که ریخته بودند توی خیابون و اون بلاها رو نه ماه سرکشور آوردند ، از این قانون قانون گفتنا خبری نبود ، نگاه کنید به تیترها: اگر مجوزندادندتجمع نکنید ، سردولت شلوغ است ، فلان توئیت بوی تهدید میدهد ، اما وقتی میخواهند با دوستان همین افراد برخورد کنند ، دموکراسی برباد رفت ، کودتا علیه رای ملت ،وامصیبتا آزادی به فنا رفت