پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۷۴
بایکوت نظر صریح امام(ره) درباره حجاب!؟

تبلیغ‌ حجاب‌ اختیاری‌ توسط سایت نشر آثار امام/ وقتی سید حسن به نظر پدرخانمش هم توجه نمی‌کند!+ تصاویر

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب: 598215
انتشار اخباری در حمایت از حجاب اختیاری از سوی گردانندگان این سایت در حالی است که نظر حضرت امام خمینی(ره) درباره حجاب موضوعی شفاف و مشخص بوده است تا جایی که حضور زنان بی حجاب در مجامع عمومی و ادارات و سازمان ها باعث شد تا امام خمینی به این موضوع واکنش نشان دهند.
تبلیغ‌ حجاب‌ اختیاری‌ توسط سایت نشر آثار امام/ وقتی سید حسن به نظر پدرخانمش هم توجه نمی‌کند!+ تصاویر
به گزارش جهان نيوز؛ در شرایطی که نظریات امام خمینی(ره) در بحث حجاب اجباری و اختیاری کاملا روشن و صریح است، سایت وابسته به موسسه امام در اقدامی عجیب پروژه های حجاب اجباری را دنبال می کند.
 
بنابر این گزارش، چندی است موضوع اجباری یا اختیاری بودن حجاب در برخی از رسانه ها برجسته شده است؛ هرچند بر اساس قانون اساسی حجاب موضوعی تعریف شده است و عدم رعایت آن و ترویج بی بند و باری و اشاعه فحشا جرم تلقی می شود.

در همین راستا طی روزهای گذشته رهبر انقلاب در جمع مداحان کشور نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و بیاناتی ارائه کردند؛ ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم دشمنان و هزینه‌های سرسام‌آور آنان برای اثرگذاری منفی بر مسئله حجاب، گفتند: آن‌همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند و همه تلاش‌هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله‌ای نیست اما آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله «حجاب اجباری» از دهان برخی خواص است.

ایشان افزودند: این عده که در میان آنها روزنامه‌نگار، روشنفکرنما و آخوند معمّم هم وجود دارد، همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزینه در کشور به نتیجه برساند که ان‌شاءالله این کارشان نادانسته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با رد ادعای این افراد مبنی بر اینکه دستور امام راحل درباره حجاب زنان مربوط به همه‌ی زنان نبوده است، گفتند: این حرف غلط است زیرا ما آن زمان بودیم و خبر داریم که امام بزرگوار در مقابل این منکرِ واضح که به‌دست پهلوی‌ها و دنباله‌های آنها در کشور ایجاد شده بود، همچون همه منکرات مثل کوه، محکم ایستاد و گفت حجاب باید وجود داشته باشد.

ایشان افزودند: نظام اسلامی با فردی که در خانه خود و در مقابل نامحرم حجاب ندارد، کاری ندارد، اما کاری که در خیابان و در ملأ عام انجام می‌شود در واقع کار و تعلیم عمومی است و برای نظام برآمده از اسلام، تکلیف ایجاد می‌کند.

در همین راستا سایت وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی در ماه های گذشته با تبلیغ حجاب اختیاری سعی در به انحراف کشاندن این نظر حضرت امام (ره) درباره حجاب داشته است.

انتشار اخباری در حمایت از حجاب اختیاری از سوی گردانندگان این سایت در حالی است که نظر حضرت امام خمینی(ره) درباره حجاب موضوعی شفاف و مشخص بوده است تا جایی که حضور زنان بی حجاب در مجامع عمومی و ادارات و سازمان ها باعث شد تا امام خمینی به این موضوع واکنش نشان دهند. در 15اسفند سال 57 امام خمینی در این خصوص تذکر می دهند و می فرمایند: «وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‎‎های اسلامی نباید زن ‎ها لخت بیایند. زن ‎ها بروند؛ اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند.»

تصاویر زیر نمونه هایی از اقدامات سایت جماران علیه حجاب است.
 
تبلیغ

تبلیغ


سایت جماران در حالی به موضوع حجاب اجباری و اختیاری دامن می زند که تا کنون موضع شفاف و صریحی از سوی بیت امام در واکنش به این موضوع دیده نشده است؛ این روزها صحبت های فراوانی مبنی بر اینکه دستور حجاب از سوی امام متوجه همه زنان جامعه نبوده است در رسانه ها مطرح می شود ولی تا کنون بیت امام خمینی(ره) نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده و موضع شفافی نگرفته است.
 
 
*آیت‌ا... موسوی‌بجنوردی: حجاب، قانون است و نقض آن مغایر با جامعه مدنی است
سایت تحت نظارت سید حسن خمینی در حالی این رویه را در برابر حجاب اختیاری اتخاذ کرده که آیت‌ا... موسوی‌بجنوردی، پدر خانم سید حسن خمینی، معتقد است: «مقام زن بسیار بیشتر از این حرف‌هاست که فکر شود بی‌حجابی او یعنی آزادی! آزادی در اندیشه است، نه در این مسائلی که موجب انحراف جامعه می‌شود. شما باید در اندیشه، آزاد باشید.» این را آیت‌ا... موسوی بجنوردی عضو مجمع روحانیون مبارز می‌گوید.

به گفته او «افرادی که می‌گویند زن باید روسری‌اش را در بیاورد، صراحتا با قانونی که برای شهروندان وضع شده، مخالفت می‌کنند و این در حالی است که در جامعه مدنی، نقض قانون نداریم. زمانی جامعه مدنی است که همه از قانون متابعت کنند و یکی از قوانینی که همه باید از آن متابعت کنند، مساله حجاب است.»

طرح این اظهارات آن هم درست در روزهایی که مساله حجاب بار دیگر به کانون توجه‌ها بازگشته و موافقت‌ها و مخالفت‌ها با محدوده و نحوه مواجهه با آن نقل محافل رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی شده در نوع خود جالب توجه است. آیت‌ا... سیدمحمد موسوی‌بجنوردی اخیرا در گفت‌وگویی که به مناسبت روز زن و نیز سالروز تولد حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفته ضمن بازخوانی فراز‌هایی از اندیشه سیاسی رهبر فقید انقلاب اسلامی، گفتنی‌های جالبی را نیز در باب چگونگی ورود اصل ولایت فقیه به قانون اساسی، حجاب و نسبت آن با آزادی‌های مدنی و حقوق شهروندی و... مطرح کرده است.
عضو مجمع روحانیون مبارز در این گفت‌وگو که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام سیدحسن خمینی نیز پخش می‌شد با بیان اینکه در منظومه فکری حضرت امام، اسلام دارای نظام حکومتی بوده، گفت: «این در شرایطی بود که بسیاری از بزرگان معتقد بودند اسلام فاقد نظام حکومتی است و صرفا دربر گیرنده قوانین و احکامی است که در هر سیستمی قابل پیاده‌سازی است.»

وی با تاکید بر اینکه طبق نگاه امام شاکله حکومت اسلامی حکومت قانون بر مردم است، اظهار داشت: «ایشان در دومین روز ورودشان به نجف در سال 1344 در کلاس درس با طرح این سوال که چه کسی باید در رأس حکومت باشد، بحث ولایت فقیه را مطرح کرده و گفته‌اند از آنجایی که در حکومت اسلام تحمیلی در کار نیست، فقیه حاکم باید مورد پذیرش ملت هم باشد.»

وی یادآور شد: «ایشان در گام اول نوع حکومت و جمهوری اسلامی بودن آن را به رأی ملت گذاشتند. بعد بنا شد قانون اساسی جمهوری اسلامی تدوین شود که برای تدوین آن مجلس خبرگان قانون اساسی مرکب از علما و بزرگان و حقوق‌دانان تشکیل شد. سپس قانون اساسی نگارش شده به رای ملت گذاشته شد و ملت با رای قاطع به آن نظر دادند. قانون اساسی‌ای که اصل اساسی‌اش ولایت فقیه بود. یعنی در راس حکومت اسلامی باید یک فقیه جامع‌الشرایط باشد و کل ملت هم او را به‌عنوان رهبری قبول داشته باشند.»

موسوی‌بجنوردی با اشاره به انتخابات‌های صورت گرفته پس از آن برای مجلس و ریاست‌ جمهوری، تصریح کرد تمام کارهایی که در ایران واقع می‌شد به رای ملت گذاشته می‌شد.

وی با اشاره به تاکید حضرت امام(ره) بر رأی مردم تصریح کرد: «وقتی کسی چنین نگاهی دارد یعنی بیش از همه نسبت به دموکراسی حساسیت دارد و لذا در مقایسه با دیگر نظام‌ها نیز دیده می‌شود که فقط جمهوری اسلامی به‌طورکامل و در چارچوب اسلام متکی به رای ملت است. به هر ترتیب 98 درصد از مردم خواهان آن بودند که این جمهوری در چارچوب مکتب اسلام باشد.»

عضو مجمع روحانیون مبارز در بخشی دیگر از اظهارات خود به مقوله حجاب پرداخت و با اشاره به آیه 31 سوره نور تاکید کرد: «حجاب از ضروریات اسلام است و در قرآن نسبت به آن تصریح شده. یعنی امر است که این کار را بکنند، نه اینکه خوب است آن را انجام دهند. ضمن اینکه این موضوع یکی از امتیازات اسلام است.»

وی یادآور شد: «در جاهلیت عرب این‌طور نبود که زن‌ها بی‌حجاب باشند؛ اما سرهایشان یک مقدار باز بود. اسلام آمد تعدیل کرد و فرمود این روسری را روی سینه بیاورند و سینه را بپوشاند؛ چون سینه‌هایشان کمی باز بود. اسلام حجاب را به مقداری ضابطه‌مند کرد.»

موسوی‌بجنوردی با اشاره به اینکه حتی در غرب هم اگر کسی بخواهد به کلیسا برود با حجاب وارد می‌شود، تصریح کرد: «من کسی نیستم که بخواهم عقیده خود را تحمیل کنم. عقیده خودم را می‌گویم؛ بنده آدم خشکی هم نیستم و انسانی هستم که آزاد فکر می‌کنم. حجاب اساسا زینت زن است و به او ارزش و شخصیت می‌دهد.»

عضو مجمع روحانیون مبارز اضافه کرد: «بین یک انسان لااوبالی و لخت و فلان و یک زن محجبه، آن خانم محجبه احترام بیشتری را به خود جلب می‌کند و حتی همان‌هایی که بی‌دین هستند و به ارزش‌های دینی اعتقادی ندارند در برخورد با این دو به آن زن با حجاب بیشتر احترام می‌کنند. بر این اساس خانم‌ها بدانند حجاب ارزش آنهاست و بی‌حجابی ضدارزش است. نه صرف اینکه دین این را می‌گوید، این یک واقعیت انسانی است.»

وی تصریح کرد: «وقتی قانونی وضع می‌شود، هر شهروندی باید از آن قانون متابعت کند، لذا ممکن است کسی از خارج آمده باشد اما وقتی قانونی وضع شد این قانون برای همه لازم‌الاجراست و قابل تبعیض نیست و همه باید به آن عمل کنند. در مورد مساله حجاب هم باید گفت این مقوله در قانون آمده، ضمن اینکه حجاب در قرآن هم به صراحت آمده است. از این رو باید اذعان داشت که حجاب از ضروریات اسلام است و شیعه و سنی هم ندارد؛ برای همه است. هم برای مسلمانان و هم برای اقلیت‌های دینی که می‌خواهند در این کشور زندگی کنند، اعم از زرتشتی، یهودی و مسیحی باید حجاب را رعایت کنند. چون در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنند، پس باید طبق قوانین همان کشور عمل کنند.»


پی نوشت:
1)http://www.dana.ir/news/1327762.html
2)http://newspaper.fdn.ir/?nid=2457&pid=3&type=0
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
ازقرار ابن سایت نشردهنده افکار سیدحسن خمینی است
Iran, Islamic Republic of
قرار بود دفاع از افکار امام باشه. یعنی ریال به ریال بودجه ای که بهشون دادند حرام است....
Iran, Islamic Republic of
وقتی پسر نوه برای نظام شاخ و شونه می کشه، معلومه دیگه سایت تحت نظر چه می کند.
Iran, Islamic Republic of
حتی نوه امام خمینی هم فهمیده تو قرن بیست و یکم به زور نمیشه حجاب سر کسی کرد یا از سرش برداشت
چطور در قرن بيست يكم در كشور هاي مدعي آزادي زنان و دختران محجبه را از حقوق اجتماعي محروم مي كنند .
ولي شما شيفتگان غرب مي خواهيد در يك كشور اسلامي زنان بي حجاب و برهنه باشند
United States
کدوم کشور؟ صدا و سیما میلی زیاد می بینی؟؟
Romania
ما مثل شما نیستیم که ذهن خود را به رسانه های بیگانه بسپاریم و نشخوارهای آن نا مسلمانها را با حرص و ولع مصرف کنیم
من من
Iran, Islamic Republic of
توی همون کشورهای مورد نظر تو یعنی فرانسه همون محجبه ها میرن اعتراض می کنن کسی نمی تونه جلوشون رو بگیره بندازه زندان..
توی همون کشورها با همون اعتراض ها حق پوشش داشتن در مدارس رو پس گرفتن از اکثریت! و محجبه می تونن برن ..

اما توی ایران شما اقلیت باشید یا اکثریت حقی ندارید حتی رسمی اعلام نظر بکنید! چه برسه به اینکه خواستار رای گیری و تغییر قانون بشید!..

واقعیتی که همه افراد مدافع حجاب دارن ازش فرار می کنن این هست که اجبار حجاب در اسلام جایی نداشته... مخصوصا برای غیر مسلمونها و غیر معتقدها... در حالی که برای همه چیز قانون و دستور وجود داره در اسلام هیچ موردی برای جریمه و شلاق و زندان زنان مسلمانی که موی سر رو نپوشوندن وجود نداشته .. چه برسه به اجبار و جریمه غیر مسلمونها...
بماند که در ابتدای جمهوری اسلامی هم تا سال 59 حتی حجاب در ادارات الزامی نبوده و حجاب اجباری سال 59 ایجاد شد و سال های بعد به کل در همه خیابونها اجباری شد... در حالی که قبل از انقلاب و بعد از انقلاب حجاب اجباری بخشی از دین نبود.. به یکباره تبدیل به بخش حیاتی از دین شده!
بیژن
آقای من من!یک کم قرآن هم بحون
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم.اصلا انقلاب شد که دین به پا بشه.بیدار شو جانم.
حتما پنبه جهالت وتعصب بيمورد در گوشت گذاشته اي كه نمي شنوي در كشور فرانسه مورد نظر تو در مجالسشون قانون وضع مي كنند براي برخورد با زنان محجبه ومحروم كردن انها از حقوق اجتماعي حتي اخراج از كار مدرسه ودانشگاه
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
چقدر این سخن بی پایه و غلط و غیر عقلانی "اجبار حجاب در اسلام جایی نداشته" را تکرار می کنید؟ البته ممکن است شما دشمنید و دارید حساشده و مکرر این را مطرح می کنید تا آن را تبدیل به یک "مساله" کنید ولی به هر حال جالبه اینقدر در باطل خودتان اصرار و تداوم دارید! ایکاش مسلمان ها هم مثل شما بودند. شما، چون چه دشمن بوده و چه غافل، از اسلام اطلاعات درستی و عمیقی ندارید یا اصلا اطلاعاتی ندارید احتمالا این حرف ها را می زنید!...
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار بود عده ای برای خودشان بی حجاب و عریان باشند، مشروب بخورند و مست کنند و ... نیازی نبود پهلوی رو بندازیم بیرون

حکومت براساس قوانین اسلامی و با حمایت مردم و پشتوانه رای حداقل ۷۰ درصدی در هر انتخابات دارد، بنابراین تا وقتی مردم پشت حکومت هستند قوانین هم پابرجاست و حرف مفت ممنوع

دولت فشل فریبکار برای انحراف افکار عمومی این مسایل رو علم میکند غافل از اینکه اکثر مردم اصلا این دغدغه ها رو ندارن
مهدی
United Kingdom
آقا یا خانم من من، اگر تو نگاهت به غربِ فاسد است و هر غلطی که آنها بکنند برای تو و امثال تو حجت است که خیلی بدبختی.
به هر حال برای آنکه بدانی:
در فرانسه با داشتن حجاب نمیتوانی در اداره جات دولتی کار کنی. در فرانسه در شرکتهای خصوصی رئیست میتواند به خاطر داشتن حجاب اخراجت کند و قانونا حق اعتراض نداری. در فرانسه حجاب در دانشگاه ممنوع است.
در فرانسه بعضی از رستورانها زنان با حجاب راه نمیدهند.
این گونه مشکلات در بقیه کشورهای اروپایی هم کم و بیش وجود دارد.
اگر مسلمانی که باید از امر خدا که در قرآن آمده اطاعت کنی، که اگه نکنی و اقدام به اشاعه علنی بی حجابی بکنی که عملا با خدا در افتادی. اگر هم مسلمان نیستی که چه حقی داری که عقیده خودت را در یک کشور اسلامی به مسلمانان تحمیل کنی؟!
اگر هم پز دمکراسی و قانونمند بودن میدهی که باید به رای اکثریت قاطع مردم که به جمهوری اسلامی رای دادن و قانون حجاب را قبول کردند احترام بگذاری.
Iran, Islamic Republic of
اوایل اسلام هم شراب آزاد بود بعد آرام آرام خداوند در قرآن آنرا تحریم کرد. پس معلوم می شود حرمت شراب هم جزء اسلام نبوده و بعدا خدا در سالهای بعد آنرا وارد اسلام کرد.!!
Iran, Islamic Republic of
حالا حجاب بعدا جزئی از قوانین اسلام شد یا نه؟؟؟ نکند بعدا خدا میخواهد رویش تصمیم بگیرد!!! شاید هم خدا بخواهد یک رای گیری انجام بده ببیند اکثریت خانمها می‌پسندند یا نه بعید است خداوند مخالف دمکراسی مخصوصا در حیطه زنان باشد.
Iran, Islamic Republic of
چرا در فرانسه حضور زنان محجه در دانشگاه ممنوع است.
چرا دادگستری اتحادیه اروپا ممنوعیت حجاب را قانونی اعلام کرده است.
چرا دادگاه حقوق بشر قانون منع روبنده را برای زنان مسلمان فرانسوی قانونی اعلام می کند.
چرا در بلژیک نیز چنین قوانینی وجود دارد.
قانون باید رعایت شود آیا می شود فردا عده ای بیایند از چراغ قرمز عبور کنند بگویند مااعتقادی به این قانون نداریم، نظم عمومی باید رعایت شود.
الان مردم هرجور دوست دارند لباس می پوشند اما کسی که بالا تیر و پست می رود رفتار سیاسی و امنیتی می کند و نظم عمومی این را نمی پسندد. لطفا تامل کنید . تن و جسم زن ایرانی که مادران آینده هستند کالای جنسی تجاری سیاسی نیست واقعا اگر به حقوق زن معتقدید برایش کار، بیمه، فضای ورزشی مناسب، امکان ارتقا به مناصب بالای سیاسی و اجتماعی ، بهداشت فراهم نمایید.
زن گوهر خلقت است، مادر انسانهای بزرگ هست خواهشا عفت زن ایرانی را حراج سیاست بازی های کثیف خود قرار ندهید اگر هم قرار به مبارزه هست لطفا از زنان و دختران خودتان مایه بگذارید.دختر ایرانی را فریب ندهید.
Iran, Islamic Republic of
شب اول قبر معلوم میشه شما راست میگفتی یا نه؟؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید حسن و تفکر حاکم بر اونها که مردم راه اونها رو انتخاب کردن
Romania
هر کس از راه می رسه خود را مردم می نامد
روح الله
Iran, Islamic Republic of
عزیزان توجه داشته باشید« سید حسن مصطفوی نه سید حسن خمینی»
علی
Iran, Islamic Republic of
بخوانید بنیاد نشر آثار نوه امام.
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم بیشتر نشر دهنده افکار سید احمد مصطفوی باشد تا بازتاب دهنده پدرش!!!!
Iran, Islamic Republic of
...جلوتر هم احتمالا خواهند رفت.
Iran, Islamic Republic of

حالا فهمیدیم....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
حجاب اسلامی ریشه قرآنی دارد
و در جمهوری اسلامی تبدیل به قانون شده و قابل خدشه نیست
قانونی است مثل قانون راهنمائی و رانندگی که مجلس تصویب کرده است .
در قوانین راهنمائی و رانندگی اگر راننده ای کمربند ایمنی را نبندد جریمه می شود ،با اینکه نبستن کمربند ضررش به خود راننده برمی گردد که اگر به احتمال یک به صد هزار ، تصادف سختی بکند ممکن است راننده بدون کمر بند آسیب ببیند
اما اگر خانمی بدون حجاب به خیابان بیاید ضرر آنی و فوری آن به خود او و دیگران برمی گردد بی حجابی عانل فساد جنسی و اخلاقی و عامل سقوط اخلاقی جامعه می شود
برای اطلاع از قدرت تخریب فساد جنسی و فحشاء ، تاریخ سقوط اندلس(که تقریباًمعادل اسپانیای کنونی است) را در اینترنت جستجو کنید و بخوانید
عبد
Iran, Islamic Republic of
در مورد واجبات این گونه حرف زدن توهین به خدا و هتک حرمت خداست.
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت زدم.
چند نکته
حجاب برای زنان مسلمان واجب است و بحثی نیست. اکثر بدحجاب های جامعه هم مسلمانند در این هم بحثی نیست. اینکه از روی نه لجاجت بلکه بی مبالاتی و تاثیرات اجتماعی و جو جامعه بدحجابشان را کامل رعایت نمی کنند در این هم بحثی نیست.
اما مساله درباره الزام حجاب برای غیر مسلمانان در جامعه اسلامی است مثل خانم موگرینی یا مسیحیان ایرانی و ... . بحث درباره این طولانی میشه نمی نویسم. اما این مساله به فرض هم که اثبات نشود و امام هم نگفته باشند باز مشکل آنهایی که می خواهند بی حجابی را ترویج کنند حل نمی کند. چون اکثرشان مسلمان اند.
خب داداشه من اگر بگن که غیر مسلمانها میتونند بی حجاب باشند که دیگه همه هجوم میارند به کلیسا.. اینجوری حداقل ظاهرا..... نه ببخشید اسما اسلامی هستیم.
Iran, Islamic Republic of
اجرای قانون هر کشوری برای همه افراد با هر دین و گرایش مذهبی لازم است. حتی برای خارجی هایی که وارد کشور می شوند . و حجاب هم قانون کشور ایران است.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا اصلا بحث در مورد حجاب خانم موگرینی و سایرین نیست. بحث در مورد حجاب خانم های جامعه ایران است. خلط مبحث نفرماييد.
دوما تجربه نشان داده هر زمانی که دولت محترم و اعوان و انصارش کاری پنهانی علیه انقلاب در حال انجام دارند یا خیانتی در شرف افشا شدن است، برای انحراف ذهن افراد جامعه، جملاتی ساختارشکن مطرح می کنند تا ذهن ها را منحرف کند و بحث های کاذب ایجاد می کنند تا مطالبات اصلی فراموش شود
بیژن
...
اگر حجاب در ایران قانونی است پس اقدام فرانسه در اخراج کردن زنان محجبه از دانشگاه هایشان نیز چون قانونی است پس درست می باشد؟
Iran, Islamic Republic of
قطعا قانونیه فقط اون ایرانی که میخواد حجاب داشته باشه چرا میره فرانسه همون رشته ای را بخونه که توی ایران هم هست؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت... برگرداندن بحث حجاب به قانون چندان حل محکمی نیست. باید دید حکم خدا چیست... که این هم مشخص است
هاشمی
Romania
ببینید دوستان
۱- حجاب حکم خداست
۲-در ایران این حکم تبدیل به قانون هم شده و پشتوانه قانونی و دمکراتیک و امروزی نیز پیدا کرده
تا اینجا که جای بحثی ندارد
اما اینکه در فرانسه یا جای دیگر قانون آنها چیست بحث دیگری است که منِ نوعی اگر بخواهم به آن کشور سفر کنم باید این مسئله را برای خودم تجزیه وتحلیل کنم که آیا می توانم در آن کشور به واجبات حد اقلی دین خود پایبند باشم یا نه .
در هر صورت در ایران حجاب که حکم خدا و قرآن است و پشتوانه قانونی هم دارد به عنوان قانون و شرع ،حاکم است و هر کس در این کشور ساکن یا به ایران مسافرت می کند باید خود را با قانون این کشور تطبیق دهد
هاشمی
United States
البته برای ما که پایبند به دین هستیم همان حکم خدا در قرآن کافی است ولی چون عده ای در مورد تفسیر قرآن و الزامی بودن آن تشکیک می کنند در جواب آنها می گوئیم حجاب علاوه بر حکم قرآن قانون کشور هم هست و لازم الاجراست
Iran, Islamic Republic of
فرانسه سنگ اینو به سینه میزنه که همه جوره بشر باید ازاد باشه.پس دلیلی نداره که وقتی بشر میخواد حجاب ولباسش رو انتخاب کنه جلوش وایسته.ولی ما میگیم بشر در حدی که خداش بهش ازادی داده ،آزاده.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
چون فرانسه ادعا می کند که تمامی افراد آزادند و خود را مهد آزادی معرفی می کند
بحث اين است زنان مسلمان در كشور هاي غربي آزاد نيستند حجاب داشته باشند ولي براي بي حجابي زنان ايراني يقه پاره مي كنند.
چرا غرب اينقدر از حجاب زن مسلمان ترس دارد
وقتی حجاب قانون کشور باشد برای همه لازم و اجب می شود این قانون که قرانی هم هست و اگر این مطالب افکار سید حسن است که هیچ اگر هم نیست مدیریت این اقا را معلوم می کند ....
Iran, Islamic Republic of
سخنان اخیر آقا فصل الخطاب است که رعایت حجاب از ملزومات حکومت اسلامی هست متاسفیم از آخوند هایی که به خاطر سیاست دین را تفسیر به رای می کنند
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
هركس براي خودش نظري دارد.قرار نيست همه در يك مسئله پيرو نظر يكنفر باشند.
در حوزه نظري همه آزادند ولي اگر حكم حكومتي باشد حتي اگر اين حكم مخالف نظر ما باشد بايد تمكين كنيم.
در مورد حجاب هم اصل اين است كه حجاب از ضروريات دين است.
اصل دوم اينكه اگر كسي حجاب را رعايت نكرد وظيفه مسلمانان است در حد لساني وي را امر بمعروف و نهي از منكر كنند.
اصل سوم اينكه تبعات اخروي ناشي از عدم رعايت حجاب بر عهده خود فرد است.
اما اينكه حاكميت ميتواند با نگارش قوانين ديگري و با قوه قهريه در اين مسئله دخول كند بحثي است كه جاي صحبت فراوان دارد.
در كشور ما متاسفانه حاكمان در زمينه فرهنگ سازي براي حجاب بشدت سطحي و عقب مانده اند و صحبتهايشان در مردم اثر ندارد و برنامه هايشان يكي پس از ديگري با شكست مواجه شده است.بنابراين به زور و قوه قهريه روي آورده اند و فكر ميكنند با اعمال شديد حاكميت ميتوانند براي يك ضرورت ديني مثل حجاب بستري آماده كنند.در اين كار هم بشدت شكست خواهند خورد و آينده و زمان بهترين قاضي خواهد بود.اين جماعت هنري جز حرف زدن ندارند ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اشتباها" منفی دادم.
هاشمی
Romania
دوست عزیزم جناب آقای رسول مشهدی
باعرض سلام
مرقومه حضرتعالی را خواندم . فرموده اید اگر حکم حکومتی باشد حتی اگر این حکم مخالف نظر ما باشد باید تمکین کنیم
عرض می کنم خدمت حضرتعالی حجاب قانون است (علاوه بر حکم الهی که از حکم حکومتی و قانون بالاتر است)
لذا اگر به همان قانونی بودن حجاب هم معتقد باشیم قاعده دمکراسی حکم می کند که به آن قانون تمکین کنیم
با تشکر و آرزوی موفقیت برای دوست عزیزم
مخلص شما هاشمی
خدا یار و یاورتان
سرور
Iran, Islamic Republic of
این آذر منصوری همیشه در دفاع از فسادها پای کار است.چه اقتصادی و چه اجتماعی.نمونه بارز یک اصلاح طلب!
معلوم نيست چرا عده اي مي خواهند به جنگ حجاب و خدا بروند بايد جوابگوي خدا در بدعت در دين باشند
Iran, Islamic Republic of
آیت‌الله جوادی آملی در سخنان خود به موضوع حجاب و مباحث پیرامون آن به‌ویژه در روزهای اخیر اشاره کرد و بیان داشت: آنکه روسری خود را بر سر چوب کرده است نمی‌داند دارد با آیه «وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ» مقابله می‌کند، اگر ما امر به معروف و نهی از منکر کنیم قطعاً بی‌حجابی از بین خواهد رفت و همه علما نیز گفته‌اند که نهی از منکر چهار مرحله دارد، دو مرحله وظیفه مردم است و دو مرحله وظیفه حکومت؛ مرحله اول انزجار قلبی است، مرحله دوم قول یا فعل ظاهری است، یعنی فرد بی‌حجاب با همین چشم‌غره و نگاه بی‌تفاوت ما مواجه شود، اگر چنین فردی با بی‌اعتنایی و نگاه تحقیرآمیز ما مواجه شود خود را جمع می‌کند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
البته زبانی هم باید گفت.
Iran, Islamic Republic of
...
انصاری پور
Iran, Islamic Republic of
...
آدمیزاد
Colombia
آقایان اصولگرا اگر نظام را دوست دارید بیایید عقلانی بیاندیشید ، اجرای احکام شرعی یا طبیعی و نهادی است که نیازی به اجبار نیست و یا در نهاد مردم نیست و غیر طبیعی است که در اینصورت اگر با اجبار اجرا شود در این شرایط تنها به آشوب و اعتشاش و سست شدن پایه های نظام خواهد انجامید . شما میتوانید ارزش احکام شرعی را با اختیاری کردن آن بالا ببرید ومهر دین را در دل مردم جای بدهید.
Iran, Islamic Republic of
دهها سال از انقلاب می گذرد
و زنان جامعه با کم زیادش پایبند به حجاب بوده و هستند
در همه جوامع افرادی از قانون سرپیچی می کنند که طبعا مورد برخورد قانونی قرار می گیرند
Iran, Islamic Republic of
حاليشون نميشه افولگراها
كلا فحش و تهمت و بددهاني و زدن با چوب و چماق و شكنجه و زندان و دار و اعدام و كشتن و... بلدن :))
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
دوست عزیز شما در شروع کلام به اصولگراها توهین کرده ای
اونوقت ما فحش و تهمت و بد دهانی و ....
بنازم به انصافتون . خدا خیرتون بده
هاشمی
Romania
جناب آدمیزاد با عرض سلام تا ما بخواهیم با اختیاری کردن حجاب مهر دین را در دل مردم جای دهیم اقلیتی بسیار قلیل با بی حجابی در فضای جامعه کاری می کنند که قابل پیش بینی برای بنده و جنابعالی نیز نیست
سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل
و در آن صورت اتفاقاتی می افتد و فسادهایی رخ می دهد که دیگر مهر دین در دل به تنهائی کاری از پیش نمی برد و آن وقت اصلا کنترل اوضاع حتی در اختیار بد حجاب های فعلی هم نمی ماند و آنارشیسم و بی قانونی کاری می کند که سنگ روی سنگ بند نمی شود
اینها را از خود نمی گویم لطفا تاریخ سقوط اندلس را مطالعه کنید
اینقدر که بنده در مورد مطالعه سقوط اندلس تاکید دارم به این علت است که شما می خواهید چیزی را آزمایش کنید که جواب این آزمایش را ما بطور حاضر و آماده در اندلس دیده ایم
مخلص شما هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی چرا اندلس ؟
تاریخ گذشته لازم نیست مطالعه کنیم
همین امروزه توی کشورهای غربی چه خبره ؟
از قول خودشون ؟
شما احتمالا یادتون باشه که بیل کلینتون را می گفتند همجنسبازان طرفدارشند
و این رذیله چنان آم زمان قباحت داشت که نامزدهای انتخاباتی ناچار می شدند خودشان را مبرا از آن بدانند
حالا نه تنها آمریکا که اروپاش هم و نه تنها همجنسبازی که ازدواجشون رو رسمی کردند
جامعه این چنینی در مسیر افول نسلی است یا رشد ؟
چرا غرب به چنین سراشیبی وحشتناکی رسیده ؟
محوریت هوا و هوس و غرایز و لذت جویی جنون آمیز ، عقل مادی اندیشانه را هم از اینها سلب کرده است
و حالا عده ای چنان با حرص و ولع دنبال این نسخه غربی رسوا و دهشتناکند !
...
علی
Canada
چیزی که غلط است غلط است. اجبار در دین غلط است. لا اکراه فی الدین. چرا با قانون مسخره ای که 35 سال پیش گذاشتند زور میگویید؟؟!! نسل عوض شده.مطالبات و تفریحات مردم عوض شده.تکنولوژی عوض شده.لازم نیست بروید بگردید.در خانواده خودتان جوانها را ببینید که با جوانهای اول انقلاب فرق دارند.
آمریکا هم قانون حمل اسلحه دارد ولی آیا این قانون منصفانه است؟؟ قانون بی منطق و غیر منصفانه از لحاظ افکار عمومی و عرف قانون باطلی است و محکوم به بطلان خواهد بود. دیر یا زود. آن توصیه ای هم که قرآن در مورد حجاب دارد هم برای کسانی است که قرآن را قبول دارند و عمل میکنند ولی اجبارا در دنیای امروزی نمیتوان به زور به همه گفت که به قرآن عمل کنید وگرنه میبریم زندان یا شلاق!!! لا اکراه فی الدین.
اگر من قرآن را قبول داشته باشم مطمئن باشید حتما روسری و حجاب سرم میکنم. لازم به جبر و سیخ و زندان و شلاق نیست.
Iran, Islamic Republic of
«لُعِنَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ بَني‏ إِسْرائيلَ عَلى‏ لِسانِ داوُدَ وَ عيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا يَعْتَدُونَ (۷۸)
كانُوا لا يَتَناهَوْنَ عَنْ مُنكَرٍ فَعَلُوهُ
لَبِئْسَ ما كانُوا يَفْعَلُونَ (۷۹)»
كافران بنى اسرائيل ، بر زبان داوود و عيسى بن مريم ، لعن(و نفرين) شدند !
اين بخاطر آن بود كه گناه كردند ، و تجاوز مى ‏نمودند . (۷۸)
آنها از اعمال زشتى كه انجام مى ‏دادند
يكديگر را نهى نمى‏ كردند
چه بدكارى انجام مى ‏دادند ! (۷۹)
(سورۀ مائده)


تنها ناهیان از منکر اهل نجاتند .

وَ إِذْ قالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَديداً
قالُوا مَعْذِرَةً إِلى‏ رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ (۱۶۴)

فَلَمَّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ
أَنْجَيْنَا الَّذينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ
وَ أَخَذْنَا الَّذينَ ظَلَمُوا بِعَذابٍ بَئيسٍ
بِما كانُوا يَفْسُقُونَ (۱۶۵)
و ( به ياد آر ) هنگامى را كه گروهى از آنها ( به گروه ديگر ) گفتند :
«چرا جمعى(گنهكار) را اندرز مى ‏دهيد كه سرانجام خداوند آنها را هلاك خواهد كرد ، يا به عذاب شديدى گرفتار خواهد ساخت ؟!
( آنها را به حال خود واگذاريد تا نابود شوند ! ) »

گفتند : « ( اين اندرزها ، ) براى اعتذار ( و رفع مسئوليت) در پيشگاه پروردگار شماست
بعلاوه شايد آنها ( بپذيرند ، و از گناه باز ايستند ، و ) تقوا پيشه كنند ! » (۱۶۴)

امّا هنگامى كه تذكراتى را كه به آنها داده شده بود فراموش كردند ، ( لحظه عذاب فرا رسيد ؛ و )
نهى كنندگان از بدى را رهايى بخشيديم
و كسانى را كه ستم كردند ، بخاطر نافرمانيشان به عذاب شديدى گرفتار ساختيم . (۱۶۵) ( سورۀ اعراف )



قَالَ النَّبِيُّ صلی اللّٰه علیه و آله : كَيْفَ بِكُمْ إِذَا فَسَدَتْ نِسَاؤُكُمْ وَ فَسَقَ شَبَابُكُمْ وَ لَمْ تَأْمُرُوا بِمَعْرُوفٍ وَ لَمْ تَنْهَوْا عَنْ مُنْكَرٍ ؟
فَقِيلَ لَهُ وَ يَكُونُ ذَلِكَ يَا رَسُولَ اللّٰهِ ؟
قَالَ : نَعَمْ
وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِكَ
فَكَيْفَ بِكُمْ إِذَا أَمَرْتُمْ بِالْمُنْكَرِ وَ نَهَيْتُمْ عَنِ الْمَعْرُوفِ ؟
فَقِيلَ لَهُ : يَا رَسُولَ اللّٰهِ وَ يَكُونُ ذَلِكَ ؟
قَالَ : نَعَمْ
وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِكَ
كَيْفَ بِكُمْ إِذَا رَأَيْتُمُ الْمَعْرُوفَ مُنْكَراً وَ الْمُنْكَرَ مَعْرُوفاً ؟
پیامبر صلی اللّٰه علیه و آله فرمود :
شما چه خواهيد كرد هنگامى كه زنان شما فاسد گردند و جوانان شما بد عمل شوند ، و امر به معروف و نهى از منكر را ترك كنید ؟
گفته شد : يا رسول اللّٰه آيا اين كارها پيش خواهد آمد ؟
فرمود : آرى
بدتر از اينها خواهد شد
شما چه خواهيد كرد هنگامى كه امر به منكر كنيد و نهى از معروف نمائيد ؟
گفته شد : يا رسول اللّٰه آيا اين چنين خواهد شد ؟
فرمود : بدتر از اين می ‏شود هنگامى كه معروف منکر و منكر معروف شود . ( مشكاة الأنوار في غرر الأخبار ، ص : ۴۹ )
فرا خواهد رسید
Iran, Islamic Republic of
فَالْيَوْمَ الَّذِينَ آمَنُواْ مِنَ الْكُفَّارِ يَضْحَكُونَ

و امروز ( روز قیامت ) مؤمنان به کافران می خندند
35
Iran, Islamic Republic of
البته شما قطعا در اسلام بالاترین علم و تخصص را دارید ولی بنده از یکی از مراجع تقلید یعنی آیت الله مکارم شیرازی مطلب زیر را ذکر می کنم و از پیشگاه با عظمت جناب عالی معذرت می خواهم که نظر یکی از مراجع تقلید را بیان می کنم. چون وقتی اسلام شناس بزرگی مانند شما هست نبایستی چنین جسارتی را می کردم. امیدوارم جناب عالی به ایران برگشته و اجازه دهید مراجع تقلید اسلام از فیوضات و علوم والای شما کمال استفاده را ببرند!
استاد درس خارج حوزه با‌اشاره به تمسک برخی به آیه «لا اکراه فی الدین» برای توجیه کارهای خلاف، ابراز داشت: این آیه برای اصول اعتقادی است که نمی‌شود عقاید باطنی مردم را عوض کرد، «لا اکراه فی الدین» بدان معنا نیست که همه برای هرکاری آزاد هستند و خط قرمزی وجود ندارد.
هاشمی
Romania
از نظر شما غلط است
همه را به کیش خود نپندارید حجاب قانون است و قانون در هر کشوری لازم الاجرااست
لا اکراه فی الدین به معنی زیر بار نرفتن نسبت به قوانین اجتماعی نیست
مثلا روزه هم یکی از احکام دین است ولی شما حق ندارید در روز ماه مبارک رمضان در کوچه و خیابان علنا روزه خواری کنی هرچند عذر شرعی داشته باشی یا حتی کسی مسلمان هم نباشد قانون مملکت به او اجازه چنین کاری نمی دهد بلکه اگر مجبور به غذا خوردن باشد باید به منزل برود و در منزل غذا بخورد
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
یک بار دیگر عرض می شود لااکراه فی الدین جایش اینجا نیست که بگویی .جناب شما اگر تابعیت یک کشوری را بپزیرید آیا می توانید بگویید من نمی خواهم قوانین آن کشور را قبول کنم ویا اجرا کنم در صورتی می توانی این حرف را بزنی که در آن کشور نباشی و بگویی من قوانین آن کشور را قبول ندارم و عمل نمی کنم . وقتی اسلام را قبول کردی ویا در کشوری بودی که بر طبق قانون اسلام اداره می شود دیگر شما مختار نیستی از قوانین آن دین ویا کشور تبعیت نکنی واین در همه جای دنیا صادق است . اما کشورهایی که خود را لیبرال وآزاد می نامند حق ندارند برخلاف شعاری که می دهند عمل کنند .
Iran, Islamic Republic of
سید حسن بهتراست بجای سیاسی کاری بنشیند و بچه هایش رو درست تربیت بکنه تا مثل بچه های اکبر هاشمی نشوند .
Iran, Islamic Republic of
تو ترکیه به زور حجاب را بر می دارند و تو ایران به زور حجاب سر می کنن . کدام کشور مسلمان تر است؟
Iran, Islamic Republic of
کسی که در دفاع از کشورش ، شلیک می کنه و می کشه
با کسی که تجاوز می کنه و می کشه
هر دو می کشند
حالا مساویند ؟

برای اجرای عدالت هم زور لازم است
بی حجابی ظلمی واضح است
عدالت یعنی هر چیزی را جای خود گذاشتن
بالاتر از کارشناسی خدا وجود دارد ؟
خداوند حجاب را برای خانمها لازم کرد
و مکانت و جایگاهش را مشخص نمود
تغییر این مکانت و جایگاه ظلم است
هم ظلم نفسی
هم ظلم اجتماعی

البته بحث بی حجابی به معنای نفی یا بی اهمیتی انواع مختلف دیگر ظلم نیست
الآن چون صحبت از این مصداق است از مصادیق دیگر بحث نمی شود

عادل باشیم و عدالت را پاس بداریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگه برخی از منتسبین (ژنی) امام علاقه به کشف حجاب دارند خوب کشف حجاف کنند چرا مغلطه می کنند وقانون خدا و قانون رسمی کشور رو زیر سوال می برند. ملت خیلی وقته حساب برخی از منتسبین به خانواده امام رو از امام راحل جدا کرده. ولی چه خوبه خانواده امام بفهمند اگه به جایی رسیدن و مطرح شدن از صدقه سر و هزینه جوانان مومن و پرورش یافته محجبین بوده. پس خوبه به فرمایش امام آزادگان، آزاد مرد باشند.
Iran, Islamic Republic of
حجاب اصلا اسلامی نیست حجاب زن دراسلام تاسیسی نیست بلکه امضایی است قبل ازاسلام درمسیحیت ویهود وزرتشت حجاب زنان بوده حتی نقاب میزدندکمتربیرون پرسه میزدندبرای کارهای ضروری بیرون می امدندیعنی زن یک موجود ارزشمند است اسلام این حجاب راتاییدکرده روی سنگ نوشتههای باستانی عکس زن نیست ذاتازنان میل به حیا وحجاب دارندجحاب مصونیت است نه محدودیت حجاب زن جامعه راسعادتمندمیکندجلوی خیلی ازولنگاریهارومیگیره
Iran, Islamic Republic of
ای ول داداش
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
اصلا کی گفته حجاب مال اسلام است فرااسلامیه عزیزمن . زنان مسیحیت ویهودوزرتشت حجاب کامل وبعضاباپوشیه داشتندنه مثل حالا
فحشاتودنیابیدادمیکنه دراروپاوامریکاتجاوزات جنسی به زنان وحشتناکه به خاطرعریان بودن زنان