کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لوکس سواری امام جمعه ایلام را می شود توجیه کرد؟

عقل ما که قد نمی‌دهد! امام جمعه و ماشین ۲۰۰میلیونی!

7 اسفند 1396 ساعت 17:37

برخی مردمی که در دی ماه سال جاری در برخی از شهرها به وضعیت اقتصادی خودشان اعتراض داشتند، چگونه می توانند ببیند یک امام جمعه سوار ماشین چندصد میلیونی می شود درحالیکه آنها سرشان را گرسنه بر روی بالین می گذارند؟


گروه سیاسی جهان نیوز: کسی از حسن روحانی یا آن مسئول بالا شهر نشین انتظار ندارد سوار خودروی لوکس نشود یا خانه هایشان را از برج عاج به وسط شهر منتقل کنند ولی وقتی این مساله برای امام جمعه شهری پیش می آید مساله فرق می کند!

به گزارش جهان نیوز، در ماههای اخیر تنی چند از امامان جمعه شهرهای مختلف کشور جلوه ای بدیع از خود به نمایش گذاشته اند که مردمی بودن آن و جایگاهی که در آن قرار دارند را بیشتر جلوه گر می نماید. جلوه هایی که ببیشتر مردم در اوایل انقلاب و یک دهه پس از آن همواره می دیدند ولی به مرور با فاصله افتادن میان مردم و مسئولین به بهانه امنیت و حفظ جان مسئولان از تعرض منافقین، دیگر کمتر دیده می شد که مسئولی در صف نانوایی بایستد یا سوار اتوبوس و تاکسی این سو و آن سو برود. تردد یک مسئول در خیابان همراه شده است با کاروانی از خودروهای محافظ و آمبولانس و غیره که نگاه مردم به آنها را کاملا معکوس می سازد.

ولی با این حال هر از گاهی دیده می شود برخی از مسئولین برای ترمیم این وضعیت اقدام می کنند. نمونه هایی از این دست زیاد است. امام جمعه تبریز که به صورت کاملا عادی زندگی می کند و نرده های میان مسئولان و مردم را در نماز جمعه برچیده است یا با تاکسی و اتوبوس تردد می کند و درصف نانوایی و میوه مانند همه مردم به خرید می پردازد. همچنین امام جمعه سرپل ذهاب از روز اول زلزله ویرانگر در شهرهای مختلف کرمانشاه به همراه خانواده در چادر زندگی می کند و عنوان کرده تا زمانیکه همه کانکس و سرپناه امن نداشته باشند حاضر نیست چادر را ترک کند. اقداماتی که باعث نزدیکی مردم به مسئولان با دل و جان می شود وقتی می بینند، آنها درد و رنج شان را از نزدیک لمس و درک می کنند.

حال در این میان تصویری از خودروی لوکس امام جمعه ایلام در رسانه ها منتشر شده که با واکنش های جدی از سوی مردم روبه رو شده است. در این میان ضد انقلاب نیز با سواستفاده از لوکس سواری این امام جمعه هجمعه سنگینی را علیه این جایگاه به عنوان نماینده ولی فقیه در شهرهای مختلف آغاز کرده است. در حالیکه رسانه های ضد انقلاب در انتشار اخبار اقدامات مردمی امامان جمعه هیچ گاه ورود نمی کنند، همواره به مچ گیری هایی از نوع خودروی پرادوی امام جمعه ایلام هستند.
 

تصاویری از ولیمه نوه امام جمعه ایلام با حضور سلبریتی ها که بسیار خبرساز شده بود

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در میان قشر روحانیت هستند کسانی که با ابتکارات شخصی یا به واسطه میراث خانوادگی دارای زندگی خوب و درآمد بالایی هستند و این موضوع در میان اصحاب پیغمبر هم وجود داشته است. هیچ کس منکر کار و تلاش یا زندگی خوب مسلمانان و زندگی همراه با رفاه روحانیون نیست. اما واکنش امام جمعه ایلام به خبر انتشار خودروی لوکسش بسیار قابل تامل و حتی تاسف است.

این خبر درحالی منشتر شده که برخی از گزارش ها حاکی از آن است که با انتشار دهنده عکس خودروی امام جمعه برخورد شده است. از سوی دیگر حجت الاسلام لطفی، امام جمعه شهر محروم ایلام در گفتگویی به شدت به کسانی که به خودرو یا زندگی اشرافی گری اش ایراد گرفته تاخته و حتی آنها را تهدید کرده است. باید از وی پرسید به کدام پشتوانه و جراتی مردم را تهدید می کند. مردمی که ولی نعمتان مسئولان هستند و حضور آنها در انقلاب و حمایت از نظام نبود، کسانی چون وی هرگز نمی توانستد داری پست و منصب باشند و به قول محمد دهقان، نماینده مجلس شورای اسلامی اگر انقلاب نمی شد بسیاری از مسئولان حتی چوپان هم نمی شدند. البته این مثال نباید توهینی به شغل شریف و حلال خور چوپانی باشد که بسیار شرف دارد به کسانی که از بیت المال ارتزاق می کنند ولی در مقابل مردم سینه سپر کرده و همیشه طلبکاراند.

به نقل از روزنامه جوان حجت الاسلام لطفي، امام جمعه ايلام در نماز جمعه هفته قبل عصباني بود از کساني که نسبت به ماشين او معترض شده بودند. او در خطبه‌هاي نماز جمعه جملات تندي عليه معترضان به ماشين شاسي بلندش گفت. اينکه «از بچه‌بازي‌هايتان دست برداريد»، «اهانت به جايگاه نماز جمعه، اهانت به رهبري و قابل پيگيري است» و «توصيه مي‌کنم به اين جايگاه که مين‌گذاري است، نزديک نشويد و چنانچه نزديک شويد، با مين به هلاکت خواهيد رسيد!»همه اين اعتراضات از اين جهت است که جرياني در استان ايلام نسبت به آنچه زندگي اشرافي اين امام جمعه ناميده، معترض شده است.
 

 
این طور که این روزنامه روایت کرده، اين اعتراضات هم به مراسم مفصل وليمه تولد نوه امام جمعه ايلام برمي‌گردد که با حضور تعدادي از فوتباليست‌ها و بازيگران سينما و تلويزيون برگزار شده و هم به ماشين شاسي بلندي که مورد استفاده امام جمعه است. لطفی سخنرانی های اخیر توسط حجت الاسلام علی اشرف رضایی نیا را در مورد خود که از واژه های تبهکار، فرعون زمان، جلاد و... استفاده نموده است را توهین به جایگاه نماز جمعه دانست و سرچشمه این توهین ها را انحرافات اعتقادی در نزد طلاب جوان دانست و هدف این اهانت ها را اختلاف افکنی بین طوایف و ایلات استان دانست.

گلایه امام جمعه ایلام درباره نقدها به وی به هیچ وجه قابل درک نیست. در حالیکه انتقادات بسیاری به خوی اشرافی گری در میان مسئولان دولتی و برخی از نهادها وجود دارد که باعث رنجش مردم است، چگونه زندگی اشرافی را می توان توجیه کرد. برخی مردمی که در دیماه سال جاری در برخی از شهرها به وضعیت اقتصادی خودشان اعتراض داشتند، چگونه می توانند ببیند یک امام جمعه سوار ماشین چندصد میلیونی می شود درحالیکه آنها سرشان را گرسنه بر روی بالین می گذارند؟

بارها و بارها عدم تن دادن روحانیت به زندگی اشرافی از سوی مقام معظم رهبری از تریبون های مختلف عنوان شده است و دقیقا نیز در یکی از بیاناتشان به نکته ماشین های لوکس اشاره می کنند: «بعضی آقايان با ماشين 200ميليونی به درس می‌آيند. عقل من كه قد نمی‌دهد! طلبه و ماشين 200 ميليونی!اگر هم پول داشته باشی هم اسراف و حرام است.» دیگر حرف و سخن از این صریح تر چگونه باید از سوی ولی زمان زده شود که ای کاش گوش مسئولان معتاد به خوی اشرافی گری به این سخنان بدهکار بود!


کد مطلب: 594370

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/594370/عقل-قد-نمی-دهد-امام-جمعه-ماشین-۲۰۰میلیونی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com