جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۱۰۴
لوکس سواری امام جمعه ایلام را می شود توجیه کرد؟

عقل ما که قد نمی‌دهد! امام جمعه و ماشین ۲۰۰میلیونی!

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 594370
برخی مردمی که در دی ماه سال جاری در برخی از شهرها به وضعیت اقتصادی خودشان اعتراض داشتند، چگونه می توانند ببیند یک امام جمعه سوار ماشین چندصد میلیونی می شود درحالیکه آنها سرشان را گرسنه بر روی بالین می گذارند؟
عقل ما که قد نمی‌دهد! امام جمعه و ماشین ۲۰۰میلیونی!
گروه سیاسی جهان نيوز: کسی از حسن روحانی یا آن مسئول بالا شهر نشین انتظار ندارد سوار خودروی لوکس نشود یا خانه هایشان را از برج عاج به وسط شهر منتقل کنند ولی وقتی این مساله برای امام جمعه شهری پیش می آید مساله فرق می کند!

به گزارش جهان نيوز، در ماههای اخیر تنی چند از امامان جمعه شهرهای مختلف کشور جلوه ای بدیع از خود به نمایش گذاشته اند که مردمی بودن آن و جایگاهی که در آن قرار دارند را بیشتر جلوه گر می نماید. جلوه هایی که ببیشتر مردم در اوایل انقلاب و یک دهه پس از آن همواره می دیدند ولی به مرور با فاصله افتادن میان مردم و مسئولین به بهانه امنیت و حفظ جان مسئولان از تعرض منافقین، دیگر کمتر دیده می شد که مسئولی در صف نانوایی بایستد یا سوار اتوبوس و تاکسی این سو و آن سو برود. تردد یک مسئول در خیابان همراه شده است با کاروانی از خودروهای محافظ و آمبولانس و غیره که نگاه مردم به آنها را کاملا معکوس می سازد.

ولی با این حال هر از گاهی دیده می شود برخی از مسئولین برای ترمیم این وضعیت اقدام می کنند. نمونه هایی از این دست زیاد است. امام جمعه تبریز که به صورت کاملا عادی زندگی می کند و نرده های میان مسئولان و مردم را در نماز جمعه برچیده است یا با تاکسی و اتوبوس تردد می کند و درصف نانوایی و میوه مانند همه مردم به خرید می پردازد. همچنین امام جمعه سرپل ذهاب از روز اول زلزله ویرانگر در شهرهای مختلف کرمانشاه به همراه خانواده در چادر زندگی می کند و عنوان کرده تا زمانیکه همه کانکس و سرپناه امن نداشته باشند حاضر نیست چادر را ترک کند. اقداماتی که باعث نزدیکی مردم به مسئولان با دل و جان می شود وقتی می بینند، آنها درد و رنج شان را از نزدیک لمس و درک می کنند.

حال در این میان تصویری از خودروی لوکس امام جمعه ایلام در رسانه ها منتشر شده که با واکنش های جدی از سوی مردم روبه رو شده است. در این میان ضد انقلاب نیز با سواستفاده از لوکس سواری این امام جمعه هجمعه سنگینی را علیه این جایگاه به عنوان نماینده ولی فقیه در شهرهای مختلف آغاز کرده است. در حالیکه رسانه های ضد انقلاب در انتشار اخبار اقدامات مردمی امامان جمعه هیچ گاه ورود نمی کنند، همواره به مچ گیری هایی از نوع خودروی پرادوی امام جمعه ایلام هستند.
 
تصاویری از ولیمه نوه امام جمعه ایلام با حضور سلبریتی ها که بسیار خبرساز شده بود

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در میان قشر روحانیت هستند کسانی که با ابتکارات شخصی یا به واسطه میراث خانوادگی دارای زندگی خوب و درآمد بالایی هستند و این موضوع در میان اصحاب پیغمبر هم وجود داشته است. هیچ کس منکر کار و تلاش یا زندگی خوب مسلمانان و زندگی همراه با رفاه روحانیون نیست. اما واکنش امام جمعه ایلام به خبر انتشار خودروی لوکسش بسیار قابل تامل و حتی تاسف است.

این خبر درحالی منشتر شده که برخی از گزارش ها حاکی از آن است که با انتشار دهنده عکس خودروی امام جمعه برخورد شده است. از سوی دیگر حجت الاسلام لطفی، امام جمعه شهر محروم ایلام در گفتگویی به شدت به کسانی که به خودرو یا زندگی اشرافی گری اش ایراد گرفته تاخته و حتی آنها را تهدید کرده است. باید از وی پرسید به کدام پشتوانه و جراتی مردم را تهدید می کند. مردمی که ولی نعمتان مسئولان هستند و حضور آنها در انقلاب و حمایت از نظام نبود، کسانی چون وی هرگز نمی توانستد داری پست و منصب باشند و به قول محمد دهقان، نماینده مجلس شورای اسلامی اگر انقلاب نمی شد بسیاری از مسئولان حتی چوپان هم نمی شدند. البته این مثال نباید توهینی به شغل شریف و حلال خور چوپانی باشد که بسیار شرف دارد به کسانی که از بیت المال ارتزاق می کنند ولی در مقابل مردم سینه سپر کرده و همیشه طلبکاراند.

به نقل از روزنامه جوان حجت الاسلام لطفي، امام جمعه ايلام در نماز جمعه هفته قبل عصباني بود از کساني که نسبت به ماشين او معترض شده بودند. او در خطبه‌هاي نماز جمعه جملات تندي عليه معترضان به ماشين شاسي بلندش گفت. اينکه «از بچه‌بازي‌هايتان دست برداريد»، «اهانت به جايگاه نماز جمعه، اهانت به رهبري و قابل پيگيري است» و «توصيه مي‌کنم به اين جايگاه که مين‌گذاري است، نزديک نشويد و چنانچه نزديک شويد، با مين به هلاکت خواهيد رسيد!»همه اين اعتراضات از اين جهت است که جرياني در استان ايلام نسبت به آنچه زندگي اشرافي اين امام جمعه ناميده، معترض شده است.
 

 
این طور که این روزنامه روایت کرده، اين اعتراضات هم به مراسم مفصل وليمه تولد نوه امام جمعه ايلام برمي‌گردد که با حضور تعدادي از فوتباليست‌ها و بازيگران سينما و تلويزيون برگزار شده و هم به ماشين شاسي بلندي که مورد استفاده امام جمعه است. لطفی سخنرانی های اخیر توسط حجت الاسلام علی اشرف رضایی نیا را در مورد خود که از واژه های تبهکار، فرعون زمان، جلاد و... استفاده نموده است را توهین به جایگاه نماز جمعه دانست و سرچشمه این توهین ها را انحرافات اعتقادی در نزد طلاب جوان دانست و هدف این اهانت ها را اختلاف افکنی بین طوایف و ایلات استان دانست.

گلایه امام جمعه ایلام درباره نقدها به وی به هیچ وجه قابل درک نیست. در حالیکه انتقادات بسیاری به خوی اشرافی گری در میان مسئولان دولتی و برخی از نهادها وجود دارد که باعث رنجش مردم است، چگونه زندگی اشرافی را می توان توجیه کرد. برخی مردمی که در دیماه سال جاری در برخی از شهرها به وضعیت اقتصادی خودشان اعتراض داشتند، چگونه می توانند ببیند یک امام جمعه سوار ماشین چندصد میلیونی می شود درحالیکه آنها سرشان را گرسنه بر روی بالین می گذارند؟

بارها و بارها عدم تن دادن روحانیت به زندگی اشرافی از سوی مقام معظم رهبری از تریبون های مختلف عنوان شده است و دقیقا نیز در یکی از بیاناتشان به نکته ماشین های لوکس اشاره می کنند: «بعضی آقايان با ماشين 200ميليونی به درس می‌آيند. عقل من كه قد نمی‌دهد! طلبه و ماشين 200 ميليونی!اگر هم پول داشته باشی هم اسراف و حرام است.» دیگر حرف و سخن از این صریح تر چگونه باید از سوی ولی زمان زده شود که ای کاش گوش مسئولان معتاد به خوی اشرافی گری به این سخنان بدهکار بود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهتره پاتون رو توی میدون مین نزارین وگرنه منهدم میشین
Romania
یا شیخ این زندگی اشرافی شما به معنای مخالفت با رهبریه نه نفی زندگی طاغوتی. .
اگر قرار باشه مسئولان اشرافی زندگی کنن پس چرا شهید دادیم و انقلاب کردیم رژیم قبلی هم که همینطور بودن!!!
Iran, Islamic Republic of
پات رو مین نره
Iran, Islamic Republic of
این اقدام نباید باعث فراموشی زندگی مردمی بسیاری از ائمه جمعه بشه
تحقیق شده ؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما انتشار تصویر کارت خودرو مشکوک به شایعه نیست ؟
Iran, Islamic Republic of
حقیر سه سالم بوده که پدرم در شلمچه شهید شده. 17 ساله که طلبه قم هستم و ارشد و دکتری رو از دانشگاه گرفتم. البته با سه فرزند هنوز شغل مشخصی ندارم .
به این فرد میگم که تو پا روی خون پدران ما گذاشتی. حالا هم تهدید می کنی! تو را باید پایین کشید ولو از خون و جان خود بگذریم.

برات متاسفم
Canada
شما هم سهمیه ای هستی؟ اگر هستی مدارکت بی ارزشه
حمید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینکه ایشون با تاکید رهبری برساده زیستی انطور رفتار میکنند انهم در ایلام که اتانی محروم هست چه معنی میدهد؟ ایا عزل ایشون از امام جمعگی ایلام کوچک ترین برخورد نخواهد بود؟...
Iran, Islamic Republic of
برکنار همه بشه جای بهتری دوباره منصوب میشه
Iran, Islamic Republic of
بیخودی شلوغش نکنید بابا این کارها موجب ریاکاری میشه ! وانگهی این اگه ماشین دویست میلیونی سوار میشه ، رسائی هم توی خونه دو میلیاردی - حداقل - میشینه !
Iran, Islamic Republic of
خب چه ربطی داره، ایشون در جایگاه امام جمعه نباید زندگی اشرافی داشته باشن، حتی اگر مال شخصیه خودشون باشه اگه میخوان اشرافی زندگی کنن بهتره مسئولیت امامت جمعه را واگذار کنن، قضیه آقای رسایی هم اگه از مال شخصیه خودشونه به خودشون ارتباط داره ولی اگه از بیت الماله هم این دنیا هم در آخرت باید پاسخگو باشن، رفتار غلط یک فرد رفتار دیگری رو توجیه نمیکنه!
Iran, Islamic Republic of
چرا دروغ میگی ضدانقلاب ...
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت نزن
تو رفتی خونه رسایی عکس شو دیدی ؟؟؟چرا از خونه آخوندی نمیگی
مدیر گمنام
Iran, Islamic Republic of

شما را بخدا، به حرف اساتید و نخبگان دلسوز در نقد اوضاع مدیریتی کشور توجه بفرمایید.تغییر یک ضروت است.
خدایا عاقبت ما و مملکت وملتمان را ختم به خیر بفرما.
علی
Iran, Islamic Republic of
عقل ما هم قد نمیدهد کسی هست صدای مظلومیت مردم ایلام را بگوش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برساند
جواد
بله خود مردم صدای خود را بشنوند و در نماز جمعه به امامت این حضرت آقا شرکت نکنند. آن وقت معلوم می شود برای چه کسانی نماز می خواند. مقصر خود ما مردم هستیم که منتظریم همیشه عزل و نصبهای این چنینی از سوی مقام معظم رهبری هزینه شود. خود مردم با رفتن به چنین نماز جمعه هایی مشوق آنها هستند.
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
من یک فرد معتقدم به انقلابم، وقتی جواب این طلبه خدمتگذار را شنیدم، فقط در دلم بهش گفتم، خواهش می کنم برو برو از موقعیت که حضورت، جوابت، توجیهت همه تف سر بالاست
Iran, Islamic Republic of
مسئله مطالبات برعلیه اشرایگری مخرب برخی از این حضرات را باید از طریق مطبوعات ارزشی بشدت منعکس کرد تا عده ای زیر فشار افکارعمومی کنار گذاشته شوند . ضمن اینکه امیداست این مسئله از طریق مقامات ذیربط نیز پیگری و اقدام لازم انجام شود . مگر همه مومن و متقی هستیم . ایراد زیاد داتریم و هیچکس نباید برای خود حریم امن قائل شود . وقتی که بی تفاوتی از طرف مردم و عکس العمل از طرف مسئولین دیده نشود جامعه دچار مشکل میشود.
دلخون
Iran, Islamic Republic of
شیخ ما بسیار دنیا دیده است
کارهایش کاملا سنجیده است
پول و قدرت را خودش برداشته
آخرت را هم به ما بخشیده است
ارمان
Iran, Islamic Republic of
این اقای امام جمعه در حالی اینگونه زندگی اشرافی داره که استان ایلام یکی از محروم ترین استان های کشور هست که بالاترین نرخ بیکاری و فقر و خودکشی در کشور دارد ولی این اقای امام جمعه ماشین چند صد میلیونی و ومهمانی اشرافی میده
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت این پدر بزگوار عزیز دل چرا انتفاد از شما را باید مخالفت بارهبری بنامی زیلوی معروف حسینه امام خمینی رابیاد بیاور بعد در خصوص مین و جایگاه نماز جمعه سخنرانی کن
نوچگان هاشمی
Iran, Islamic Republic of
عده ایی در دهه هفتاد با پنهان شدن زیر لوای ولی فقیه و سوء استفاده از آن جایگاه ارزشمند، منتقدین خود را با شعار:
مخالف هاشمی، مخالف رهبر است
مخالف رهبری، مخالف پیغبر ص است
تخطئه و به حاشیه راندند و از حضور در مسئولیتها حذف کردند و این شد که آن جریان فکری وابسته به لیبرال سرمایه داری غرب، عدالت را به مسلخ توسعه برد و این شد که الان هستیم!
...
حمید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه امروزه وقتی نوبت به انتقاد صحیح و عقلانی برسه دیگه راهی بجز توجیه برای فرار نمونده، تصور فرمایید مدتی پیش یک جوان دانشجو در یک اجتماع رسمی از یک نماینده معروف و حاشیه ساز مجلس که علما زاده هم هست انتقاد کرد که شما بجای ارائه مباحث دینی و فلسفی به کار نمایندگی ات و امور مجلس مشغول شو ، و متاسفانه روحانی حاضر که ظاهرا از دعوت کنندگان از ایشان بود مدام به دانشجوی معترض عنوان میکرد تو با انتقادت آبروی لباس من که لباس پیامبر است را بردی .
یک شخص روحانی برای همه عزیز است تا جایی که بوی رهروی از جایگاه پیامبر عظیم الشان و ائمه اطهار را دارد.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
همه به خصوص آقایانی که به لباس حضرت امام صادق ملبس هستند باید بدانند در مملکت تشیع و امام زمام(ع) هرگز اشرافیت و زندگی تجملی پذیرفته نخواهد شد و مردم به دیده نفرت به این پدیده نگاه می کنند از طرف هر کس که باشد و علت آن آموزه هایی است که شیعیان در طول قرن 14 قرن از تشیع و سیره معصومین(ع) و در راس آنها حضرت امیرالمومنین علی(ع) آموخته اند. بنابراین اقتدا به آن بزرگواران موجب عزت و خیر دنیا و آخرت برای همه ماست. ضمن این که در این وانفسا نباید بهانه جدیدی به دست معاندان داد.
Iran, Islamic Republic of
بسیار جای تاسف است خدا هدایتشان کند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اگر از خودشان باشد واقعاخلاف مشی ائمه اطهار و رهبر معظم انقلاب است ولی لطفا تحقیق کنید که آیا از خودشان است یانه بدون یقین نمی توان قضاوت کرد
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم جهان نیوز امیدوارم این کامنت منتشرشود و از خوانندگان محترم خواستارم قبل ازموضعگیری مثبت یامنفی دقت نمایند:


برکناری یا توبیخ صریح و درانظارمردم ِ این افراد ... مردم را دراین وضعیت ناراحت کننده امیدوار می نماید و این بنفع ملت و نظام است.

دفاع ایشان ازخود و توهین به شعورمردم و هزینه کردن ازرهبری از تریبون نمازجمعه عذر بدتر از گناه است.
حمید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش میتونستم هزاران تایید به نظر شما هموطن عزیز بدهم که جان کلام را گفتی.
حمید
Iran, Islamic Republic of
...
توکل
Iran, Islamic Republic of
وقتی‌حضرت‌علی‌علیه‌السلام‌مطلع‌شدند‌استاندارش‌درمهمانی
پرخرجی‌شرکت‌کردندبااو‌برخوردنمودند.امام‌جمعه‌محترم‌ایلام
که‌این‌موارد‌رامیدانند‌پس.چرا‌چنین‌رفتاری‌دارند؟!!!!!!
آذربایجانی
Iran, Islamic Republic of
عثمان بن حنیف یه بار رفت سر سفره اشراف بصره نشست. مولا امیرالمؤمنین(ع) چنان توبیخ و عزلش کرد که همه عالم اسلام فهمیدند که با یه مسئول خاطی در حکومت اسلامی چیکار میکنند. اینو باید چیکار کرد؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی جوانان مومن ما در سوریه و عراق خون میدهند و از جانشان میگذرند ، وقتی جوانان ما برای رفاه و امنیت کشور در خیابان پاسداران با اتوبوس و خودرو زیر گرفته میشوند واقعا جای تاسف دارد که امام جمعه یک شهر و فرزندش بحث از امنیت خودرو میکند . واقعا تبعیض و بی عدالتی تا کجا . این کجا و حکومت علوی کجا
دردمند
Iran, Islamic Republic of
حضرت امام خمینی بت شکن او ابر مرد تاریخ معاصر بود که نفس نوکیسگان در درون حاکمیت را گرفت و همانطور که فرمود :
"صریحاً اعلام می‌کنم تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرالها بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین اسلام این مردم بی‌پناه را از بین ببرند، تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد، تا من هستم دست ایادی امریکا و شوروی را در تمام زمینه‌ها کوتاه می‌کنم و اطمینان کامل دارم که تمامی مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خود هستند "
(صحیفه نور جلد ۲۱ - صفحه )۲۸۶
داود
Iran, Islamic Republic of
این اشرافی گری نیست ؟ ماشین 200 ملیونی راننده محافظی که به سرعت پیاده میشه تا درب رو برای ایشون باز کنه ؟ آیا نمیشد ولیمه سبک تری داد و بقیه رو به همون مردم خوب و خونگرم فقیر ایلام داد؟ آقای لطفی شما اشرافی زندگی میکنید شک نکنید شما اشرافی زندگی میکنید از نوع لباس و عمامه و عبای شماهم کاملا مشهوده
عدالت و صداقت حکم می کند که......
Germany
جهان نیوز محترم
چــــــــــــــرا نوشتید که کسی از حسن روحانی و فلان مسئول انتظار ندارد!!!
همین چیزها باعث کمرنگ شدن حساسیت جامعه نسبت به تجمل گرائی برخی مسئولان شده است.
شما باید برای هر مسئولی که به دنبال زندگی اشرافی هست، از بُعد رسانه ای سنگ تمام بگذارید. مردم صبرو و مقاوم ما همــــــــــان مردم زمان جنگ هستند در صورتی که مسئــــــولشان هم همان سادگی و ساده زیستی را داشته باشند
شما باید به عنوان یک مطالبــــــــــــــــــــــه عمومی جامعه پیگیری کنید که حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، نعمت زاده، عباس آخوندی و... منازل اشرافی فعلی خود را از کجا آورده اند یا با کدام پشتوانه مالی در خارج از کشور درس خوانده اند؟!!!
عـــــــــدالت و صـــــــــداقت حکم می کند این رویه را دنبال کنید. بسم الله
Germany
کاملا درست است
باید عوامل فساد و تبعیض و رانت و... توسط خود مردم شناسائی و مانند زمان امیرالمومنین (ع) سریعا برخورد شوند.
قبلا خبری درباره پاداش بازنشستگی برخی از معاونین وزرا و مسئولین شنیده شده بود که می تواند سوژه خوبی برای بررسی و اطلاع رسانی به مردم باشد
Germany
به عنوان یک نفر از این جامعه که با وام و قرض متعدد و.... توانستم یک آپارتمان کوچک در پائین شهر بخرم (البته بنده مدرک مهندسی واقعی دارم و سال ها برای پایان نامه آن زحمت کشیدم)
از آقایان و خانم های مسئولی که اکنون در خانه های ده ها میلیارید جلوس کرده اند و به واسطه ژن خوب ، با فراغ خاطر تحصیل فرزندان را خارج از کشور دنبال می کنند (اگر از رانت و .... استفاده کرده اند) ، در قیامت نخواهم گذشت
البته عزیزان مسئولی هم که از راه حلال به این امکانات دست پیدا کرده اند، راهش را هم به ما طبقه آسیب پذیر بفرمایند.
مسئله تبعیض برای فقرا فراموش شدنی نیست
Germany
وقتی حساسیت جامعه اسلامی نسبت به رفتار اشرافی مسئولان کمرنگ شد
باید آبروی مفسد اقتصادی را در جامعه اسلامی برد. کسانی که با رانت پدر و یا اقوام مسئول خود، به ثروت های میلیاردی رسیده اند و در خانه های اشرافی زندگی می کنند و شرکت های متعدد تجاری در این طرف و اون طرف مرزها دارند و انحصارطلبی می کنند، باید محکمه شوند.
ما مردم با سختی می سازیم ولی فقـــــــــــــــط در شرایطی که مسئولین و خانواده های و آقازاده های ایشان هم مثل ما و با ما همراه باشند.
ساده زیستی
Germany
گُل گفتی هموطن
الگوی رفتاری ما برای انقلابی بودن ، مقام معظم رهبری است که در اوج ساده زیستی ، هدایت جامعه را علی رغم دشمنان خارجی و توطئه گران داخلی به بهترین نحو بر عهده دارد.
اما تحمل نمی کنیم فلان آقا و خانم بر مسند جمهوری اسلامی تکیه بزند، ماشین اشرافی داشته باشد، خانه ای در حد قصر پهلوی داشته باشد، حقوق نجومی دریافت کند و نهایتا فرزندش هم در اروپا و امریکا تحصیل کند تا روزی جا پا پدرش در مملکت مدیریت کند. البته اگر این فرزندان مورد طمع سرویس های اطلاعاتی قرار نگرفته باشد.
ستار خان
Germany
از ستارخان نقل شده است که:
من در جریان مبارزه یک بار بسیار گریه کردم و آن روزی بود که ما در محاصره بودیم و دیدم مادری در حال خوردن علف است. فرزند این مادر دلیل این کار مادر را پرسید. مادر گفت": فرزندم خاک می خوریم اما خاک نمی دهیم".
عزیزان در آن شرایط ستارخان و همه مسئولین نهضت با مردم به صورت یک پارچه و در شرایط یکسان مقاومت می کردند و شرایط سخت تحریم و محاصره را پشت سر می گذاشتند. مثل الان نبود که فرزند فلان آقازاده علاوه بر داشتن مسکن مناسب و شغل خوب، کلاس اسب سواری و اسکی برود و ساعت مقرر برای شنا و استخر داشته باشد یا فلان مسئول که در خانه میلیاردی سکونت داشته باشد و ساعت مچی 14 میلیون تومانی به دست داشته باشد و............. بعد برای مردم هم مدام از ایثار، عدالت، خدمات رفاهی و حقوق شهروندی دم بزند.
Germany
ای کاش این داستان ستارخان را بر سر در ساختمان پاستور و مجلس نصب می کردند تا کسانی که قرار است از حقوق ملت دفاع کنند، یادشان باشد که در جامعه محرومان و مستعفانی زندگی می کنند که امیدشان در ساده زیستی و همنوائی و همراهی مسئولان است
Germany
جالب بود
Germany
ما همراه با رهبر ساده زیست و متواضع مان هستیم اما مسئول اشرافی و تجمل گرا را تحمل نمی کنیم
باید مجلس قانونی در این رابطه تدوین و تصویب کند.
Germany
داستان ستارخان آموزنده بود
Germany
باید بساط تشریفات و همایش ها و حفاظت و دفاتر و خودروهای لوکس بسیاری از آقایان جمع شود
Iran, Islamic Republic of
درد اگر یکی بود غمی نبود
سعید
Iran, Islamic Republic of
مهم ذات ها بود که آشکار شده
Iran, Islamic Republic of
باور ندارید؟ باورکنید!
Iran, Islamic Republic of
جامعه با کفر باقی می ماند اما با ظلم نه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حرام
Iran, Islamic Republic of
فرا فکنی نکنید. تجمل و اشرافی گری کلا محکوم است . این دلیل نمیشود از اشرافیگری وزرا و.......منحرف بشویم .!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ما که تعجب نکردیم راستش
Iran, Islamic Republic of
این ولیمه خیلی بد شد
Iran, Islamic Republic of
یعنی نوه اش خوش قدم نبوده؟! یا پدربزرگ نمی فهمه باید چطور رفتار و عمل کنه؟؟؟
United States
ما همه در راه انقلاب اسلامی از بذل جان هم دریغ نداریم اما مسئولان باید برانند که اوای روش های شاهانه برازنده این نظام و کشور نیست
فتح ا...
Iran, Islamic Republic of
چه لزومی دارد کسی درب ماشین را برای حاج آقا باز کند؟ این کارها تشریفات شاهانه را در ذهن تداعی میکند!
کسانی که می خواهند در این کشور که برای وجب به وجب آن خون های بهترین جوانان این سرزمین ریخته شده مسئولیت داشته باشند باید بدانند حقیقتا خادم و نوکر مردم هستند و لاغیر!!!
Iran, Islamic Republic of
شاید کسی پیش دستی کرده درب را باز کرده و عکلس هم عکس انداخته.
پس در عین موافقت با حذف تجمل گرایی، نصیحت میکنم که قبل از قضاوت، خوب و دقیق تحقیق و پرسش کنید تا رکب ضدانقلاب و افسادطلبان رو نخورید. حداقل اینه که اول، این سؤال رو از امام جمعه بپرسید و موافقت یا مخالفتش رو ببینید. این عقلانی تر نیست؟!
ح
Iran, Islamic Republic of
از فرط خوش بینی بپا از اون طرف غش نکنی.
Iran, Islamic Republic of
شرکت در این ولیمه لوکس و غیر نیاز، اشتباه بود. امام. جمعه، عذرخواهی کند.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
امثال اینها آبرو برای انقلاب نگذاشته اند
محمد
Iran, Islamic Republic of
چی میشه گفت
چی باید گفت
به قول معروف مردن برای همه هست و بالاخره روزی همه میمیریم.
علی
Iran, Islamic Republic of
بیخود نبود که حضرت علی از روزگار و این خوارجان سر چاه ناله میکرد بکجا باید پناه برد مسئولی که نماینده ولی فقیه در کشور اسلامی که باید نمونه و الگوی برای مردم این باشد وای به حال دیگران درد را به کی بگویی چکار باید کرد چرا این مملکت اینطور شده مگر اینها نامه حضرت را به مالک اشتر نخواندند به مردم سفارش شده یا به مسئولین چرا با این کارها بهانه بدست دشمن می دهیم چرا با این کارها دوستان واقعی و مومن را فراری می دهیم باز هم می گویم چکار باید کرد
طلبه جانباز
Iran, Islamic Republic of
آخوندی که بخواهد این گونه زندگی کند همان بهتر است که لباس خود را در آورد و برود تاجر شود.
چطور ممکنه با این وضع بد جامعه و اوضاع افتضاح اقتصادی امام جمعه یک مرکز استان بخواهد ماشینی سوار شود که فقط قشر مرفه می توانند سوار شوند!!!
ح
Iran, Islamic Republic of
آخه تجارت ایشان با این لباس شدنی است .
Netherlands
ایشان مردم را تهدید کرده که وارد منطقه مین گذاری شده و منطقه ممنوعه و حریم ایشان نشوند...
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا ماشین رو برا عروسیش کرایه کرده است !!!!!!تهمت نزنید !!!!!
Iran, Islamic Republic of
کار از نصیحت کردن گذشته وقت عمل است
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز، مطلبت خیلی خوب و قابل تقدیر بود، ولی یعنی چی که هر مطلبی کار میکنی یه نیش و کنایه هم به حسن روحانی میزنی؟ کاری ندارم که روحانی چه جوریه ولی این اصلا اخلاقی نیست، شان رییس جمهور رو یکم حفظ کنید. هر چی باشه بالاخره رییس جمهور مملکته
Iran, Islamic Republic of
ایشان درست میفرمایند حتی نفس هم میکشید فحشی نثار احمدی نژاد کنید بلکه حقد و کینه‌تان تسکین یابد که مرض مهلکی است.
ابی
United Arab Emirates
اینشاالله رهبری معظم اقدام در خور ایشان مینمایند.
محمد رضا رضايى
Iran, Islamic Republic of
با سلام به اعتقاد بنده امام جمعه ايلام انسان وارسته اى است به چند دليل اولاً تظاهر به ريا نمى كنن دوماً اتو مبيل شخصى ايشان نيست طبق مداركى كه منتشر كردين اتومبيل خدمت است سوماًخدايى من خودم توكار ماشين هستم قيمت اون ماشين الان در حدودصد نهايتا صدو ده ميليون است كه الان هركس كه تقريبا زندگى نيمه متوسطى داره توان خريدن اونو داره البته كه براى شخص خودش نيس ماشين خدمت است چهارماً الان تمام مديران كل ادارات ماشين هاى به مراتب گران تر ولوكس تر از ان را دارن شايد پنج شش برابر قيمت ان امام جمعه محترم نه خلاف شرع كردن نه خلاف عرف برعكس ان روحانى محترم كه ايراد گرفتن به نظر بنده تنگ نظر هستن و عوام فريبى ميكنن امام جمعه هم مانند ما افراد عادى حق زندگى واستفاده از زندگى را دارن ضمناً من اهل اروميه هستم اصلا ايلام هم نرفتم تو عمرم كه متهم به طرف دارى كنين ادرس واميلم هم نزد شما است باييد بخاطر رضاى خدا درست قضاوت كنيم وتظاهر وريا را كنار بگذاريم
Iran, Islamic Republic of
مرد را دردی اگر باشد خوش است
درد بیدردی علاجش آتش است
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم که به این میدان مین گذاری شده ورود کردید، در جمهوری اسلامی هیچ احدی نباید از ذره بین رسانه مصونیت داشته باشد، علی الخصوص کسانی که از رهبری هزینه می کنند. همین مسیر را ادامه بدهید که درست می روید. ثروت مند بودن و زندگی خوب داشتن یک چیز است، تکبر و فخر فروشی چیزی دیگر. در ضمن اینکه این خودرو متعلق به دفتر امام جمعه است، عذری بدتر از گناه است، پول بیت المال و این ولخرجی ها؟ گیریم که اصلا این خودرو هدیه ای بوده به دفتر امام جمعه، مگر اکثریت مردم ما با پراید و دیگر خودروهای تولید داخل رفت و آمد نمی کنند؟ آیا نمیشد آن را فروخت و صرف کارهای مهم تری در استان محروم ایلام کرد؟ آیا خون ایشان رنگین تر است؟
یزدی
Iran, Islamic Republic of
خداوند ازتون نگذره که خون به دل رهبری می کنید
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ، جایگاه مقدس ائمه جمعه و نماز جمعه را از افراد رفاه زده و اشرافی پاک کنید . والا شما نیز در اعمال آنان شریک هستید و قابل توجیه نیست .
Iran, Islamic Republic of
ای کاش حالا که افکار عمومی انتظار ساده زیستی بحق از روحانیت را دارند به پاس صیانت از قداست روحانیت که اکثرقریب به اتفاق چنین هستن این اندک های عدی و عدی را برکنار تا دادگاه عدل همواره نظارت کنند
طباطبائی
Iran, Islamic Republic of
آخه شما را به عنوان امام جمعه ببینم یا امام جمعه محترم تبریز را خجالتم خوب چیزیه
Iran, Islamic Republic of
کی گفته پرادو 200 میلیون تومنه. ؟؟؟ یه سر به دیوار یا شیپور بزن؟ بعد قیمت بده
Iran, Islamic Republic of
منتظر جواب محکم ستادی هستیم که ایشون را منصوب کرده است.
Iran, Islamic Republic of
یعنی صدرصدمیدانیدکه این ماشبن امام جمعه هست یادروغه!!!من که باورم نمیشه اینهمه مردم بی سرپناه بیچاره که به نان شبشان درمانده اند!!!آدمهایی هم پیدابشنددرلباس پیامبریا امام علی که زندگیشان بایدهمتراز مردم پائن دست باشدکه باماشبن چندصدمیلیونی یابرگزاری مراسم خانوادگی اشرافی نمک روی زخم مردم بینوابپاشندوبه مردم ابنگونه دهن کجی بکنند!!!شمارابه خداپیگیری بکنیداین خوی اشرافیگری چپ وراست نمیشناسه این آدمهای نادان به جایگاه رهبری خدشه واردمیکنندومردم را نسبت به نظام رهبری ودین بدبین میکنند
Iran, Islamic Republic of
انتقاد بنده از سایت خودتون رو نزدید.شما همون کار بیبی سی رو می کنید افراط در شکستن یک روحانی که البته کارش خطاست ولی کوه ساختن یعنی تباه کردن .سوراخ دعا رو گم کردین جهان نیوز محترم
Iran, Islamic Republic of
کدامیک از روحانیون تا حالا گرسنه خوابیده اند؟ پسرشان مریض بوده پول دارو نداشته؟ مهمان داشتند ولی پولی خونه نبوده؟برای دخترشان خواستگار آمده بخاطر بی پولی جواب منفی داده؟...البته سختی زندگی بسیاری از روحانیون را هم می دانیم و این حرف مربوز به قشر خاصی است
Iran, Islamic Republic of
آتش زدن قیصریه بخاطر دستمالی! در این کشور چند هزار چند هزار ملیارد اختلاس میشه کاری نمیشه حالا گیر دادین به یک روحانی برا ی ماشین که خطاهست اما نه به این بزرگی که شما گیر دادین و سبب خوشحالی همه کسانی شدین که چشم دیدن روحانیت رو ندارند بیشتر فکر کنین راههای دیگری هم هست
Iran, Islamic Republic of
قضیه خیلی مشکوکه. نمیشد از خودشان یک سؤال بشود. به نظر من همه ندانسته رفتیم سراغ تهمت اون هم بخاطر چند تا عکس. صحبتهای خود آقای لطفی روشن بود اگر متن کامل را میخواندید که در برخی سایتها بود
سعید
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی که به موضوع اختلاف در بهره مندی از امکانات بپردازیم. ولی نمی دانم یک حسی بمن می گوید اختلاف سیاسی و یا حداقل اختلاف مدیریتی موجب درج این گزارش شده است. حس من هم ناشی از تجربه است ...
Iran, Islamic Republic of
جهان
عقل شما الان 40 ساله قد نمیده
Iran, Islamic Republic of
ودتر از همه لازمه دبیرخانه ائمه جمعه راجع باین موضوع اظهار نظر کنه و صحت و یا سقم این اخبار را بعد از تحقیق منتشر کنه و بعد از آن در صورت صحت این اخبار اقدام قاطع را انجام دهد.
Iran, Islamic Republic of
بابا اول بررسی وتحقیق کنید بعد قضاوت . چرا ما ایرانیا اینجوری شدیم چشم بسته یه خبری رو سریع بخش میکنیم .حواسمون به اون دنیا باشه بخدا همه اینا گذراست .......
Iran, Islamic Republic of
...
United States
ایران ثروتمنده و همه ملت میتونند از این ماشین ها داشته باشند ...
ناشناس
United Kingdom
هرچند می دونم به کامنتام ممکنه زیاد منفی داده بشه. ولی اشکالی نداره باید حق رو گفت هرچند عده ای خوششون نیاد. اینجا دوبحث وجود داره یکی بحث اشرافیگری امام جمعه ی مورد نظر که اگه اثبات شه این ماشین از خودش هست شورای سیاست گذاری لازمه ورود کنه وحتی ایشون کنارگذاشته بشه. اما بحث دوم اینه که می بینیم تو کامنتا برخی از طرفداران جریان موسوم به بهار دارن زیر پوستی این جوری القا کنند که بله منظور احمدی نژادم همینه. وباید منصوبین رهبری رو زیر ذره بین ببریم!!!!حالا جالبه اگه قوه ی قضاییه همین کار رو با خود جریان انحرافی بکنه دادو فریاد راه می اندازن که چرا برخورد سیاسی می کنید!اگه شورای نگهبان بنا به مصلحت اصحابشون رو رد صلاحیت بکنه شروع به داد وفریاد می کنند.اگه ائمه جمعه یا برادران سپاهی از رفتارهای غلط سران موسوم به بهار انتقاد کنند اینا حاضر نیستن به این صحبتها گوش بدن. ولی انتظاردارن خودشون یه طرفه همه رو محکوم کنند.به قول قدیمیها یه بام ودوهوا همینه!
علی
Iran, Islamic Republic of
تکذیب کرده اند برادر..... تکذیب ...! پرادو ۲۰۰ ملیون نیست و ۹۰ ملیون است ( آقا ما خریداریم ) ثانیا برای مسیرهای کوهستانی ( ییلاق ) استفاده میشود و نه برای شهر ! ثالثا انتشار عکسهای خصوصی افراد منع قانونی دارد. پلیس سایبری ( فتا ) کجاست ؟!!
عباس
Iran, Islamic Republic of
...
مردم از تجملات با جیب آنها مخالفند
Iran, Islamic Republic of
حداقل پیام این خبر این است که مردم از تشریفات وتجملات از جیب آنها خسته شده هاند .اگر چهار مسئول پر تجملات حذف بشه مدیران دیگر جرات ریخت وپاش نمی کنند. خواست عموم مردم ایران برخورد با مدیران تجملاتی در هر لباسی است.
Iran, Islamic Republic of
به نظر مشاوران مقام معظم رهبری بایستی در نحوه گزینش و همچنین کنترل پس از گزینش دقت زیادی داشته باشند تا شاهد اینگونه بحث ها نباشیم.
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما من این خیرتان را ندیده بودم داشتم خیلی ناامید می شدم اما این کارتان خیلی خوشحالم کرد باز هم درود بر شما
حمید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه و متاسفانه باید گفت نون به نرخ روز خوردن که میگن همینه، تا اونجایی که بشه از قشر ضعیف و کم درآمد به عنوان پشتیبان استفاده می کنند ولی وقتی دیدند تاریخ مصرف این گروه داره تموم میشه و اونا متوجه رفتار غیر اخلاقی آنها شدند با یک تغییر مسیر آشکار به سمت گروهای دیگر مطرح در جامعه کوچ می کنند ...!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
فارس نیوز عزیز
ایول
من تاریخ گزارش را نخونده بود و چند تا کامنت گذاشتم.
ممنون
حاج محسن
Iran, Islamic Republic of
فکر نمیکنید این قضیه مربوط به خیلی وقت پیش هست و خبرتون بازگشت به قدیم است!!
حاج محسن
Iran, Islamic Republic of
فکر نمیکنید این قضیه مربوط به خیلی وقت پیش هست و خبرتون بازگشت به قدیم و بازی با اذهان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی شما هم حافظه مردم رو مثل دولت نامردان اندازه ماهی گلی فرض کردید؟؟
Iran, Islamic Republic of
....