پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۱۵۰
راهبردهای رسانه انگلیسی برای یک لیدر جدید اپوزیسیون

BBC فارسی از "احمدی‌نژاد جدید" چگونه استقبال می‌کند +تصاویر

احمدی نژاد جدید پیشروتر از همه در تقابل با نظام
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 594114
بی بی سی فارسی گرچه در ادبیات رسانه اش با احمدی نژاد به مهربانی خاتمی نیست ولی او را در سرلیست پوشش رسانه ای خود حتی هم ردیف خاتمی و روحانی قرار داده است. زیرا بی بی سی، راهبرد تجمیع سرمایه اجتماعی روحانی، خاتمی، احمدی نژاد و هر شخص و گروه دیگری که تولید نارضایتی و ناامیدی از نظام و اپوزیسیون سازی از جمهوری اسلامی را داشته باشد، در دستور کار قرار دارد.
BBC از "احمدی‌نژاد جدید" چگونه استقبال می‌کند +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: محمود احمدی‌‌نژاد از چندین ماه قبل تاکنون نشان داده که علاوه بر جنجال سازی در داخل کشور از تیتر یک شدن رسانه‌های ضدانقلاب و حتی منافقین هم ابایی ندارد و این دوران گرچه ماحصل سالها اقدامات اینچنینی وی است ولی می توان گفت دوره جدیدتری از دوران سیاسی وی در حال رقم خوردن است. دورانی که می توان گفت با "احمدی نژاد جدید" روبه رو هستیم .

اما پس از هر حرکت و اقدامی از طرف وی تلویزیون و وب سایت بی بی سی فارسی به تریبون رایگان او و دوستان بهاریش تبدیل می شود. البته بی بی سی فارسی برای هر شخصیتی از داخل کشور که با مواضع نظام فاصله گرفته، شیوه و روش خاصی پیش گرفته است و این رویه جدیدی محسوب نمی شود بلکه یکی از اصول این رسانه محسوب می‌شود.

اما ذیل این اصل، نحوه پوشش اخبار، آیت الله هاشمی، خاتمی و روحانی با تاکتیک‌های متفاوتی در این رسانه انگلیسی صورت گرفته است. به گونه ای که نوع خط رسانه ای حتی درباره خاتمی و روحانی ببا یکدیگر تفاوت های جدی دارد که البته برای کارشناسان رسانه و رصدگران سیاسی چندان پیچیده نیست.

بی بی سی فارسی به عوان رسانه رسمی وزارت خارجه انگلیس، بر اساس اصول و منافع دولت مذکور خود وظیفه دارد بهترین و مناسب ترین خط رسانه ای را در برابر افراد موثر در ایران دنبال کند، تا نهایت منافع انگلیس از طریق پوشش رسانه ای و تبلیغاتی درباره آن فرد و جریان سیاسی تامین گردد. در همین راستا نیز بی بی سی فارسی "احمدی نژاد" جدید را نیز با اصول ویژه و مختص او دنبال می کند.

اما بی بی سی فارسی از احمدی نژاد جدید چگونه استقبال کرده است؟
قبل از پاسخ به این سوال باید در شرایط فعلی فهم درستی از سیاست‌گذاری‌های این روزهای بی بی سی را داشت. بی بی سی در شرایط فعلی یک پازل ویژه درباره سیاست داخلی ایران را دنبال می کند و بر اساس همین پازل نیز چینش خبر و تحلیل دارد. این پازل رسانه‌ای البته در ذیل یک گزاره کلی از محاسبات وزارت خارجه و دستگاه امنیتی انگلیس قرار دارد: "رصد و تولید محتوای دایم براساس دوره‌ای گذار افکار عمومی ایران به سمت ناامیدی از کارآمدی نظام و تولید سرمایه اجتماعی پایدار در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای اعتراضات گسترده مردمی"

بر اساس همین گزاره، تاکتیک رسانه بی بی سی مدام در حال عوض شدن است. همچنانکه مشاهده می‌شود بی بی سی فارسی حتی در اقدامی کم سابقه انتقاد از خاتمی را نیز به صورت هدفمند با هشتک #براندازم راه میاندازد. که البته نوعی تست در افکار عمومی نیز محسوب میشد. ولی بی بی سی نهایتا باید سرمایه اجتماعی پایدار برای عبور از جمهوری اسلامی ایجاد کند و این هدفگذاری نهایی است.

در این راستا حتی عبور از اصلاح طلبان – در صورتی که به عنوان نیرویی که همچنان بخواهند در درون جمهوری اسلامی باشند و تغییر اساس نظام را دنبال نکنند- را نیز در لا به لای اخبارش مطرح می کند. از سوی دیگر این به بهانه تقابل قطعی با اصلاح طلبان یا شخص خاتمی نیست. بلکه تاکتیک تحت فشار قرار دادن جریان اصلاحات برای همسویی بیشتر با سیاست های نهایی بی بی سی محسوب می شود.

در همین راستا نیز مشاهده می شود که بی بی سی فارسی هنوز هم در برابر خاتمی  سیاست رسانه ای حفظ وجهه اپوزسیونی و عدم تخریب شخصیت سیاسی و تبلیغ مرام اجتماعی و فرهنگی او را دنبال می کند و البته همچنان تلاش دارد تا او به عنوان تکیه گاه و لیدر اپوزسیون درون محیط داخلی ایران در برابر جمهوری اسلامی حفظ بشود.

البته مدارای بی بی سی فارسی با خاتمی _ که نخواهد براندازی کامل را دنبال کند- نیز تا زمان دستیابی به اپوزسیونی فراگیر تر از اصلاح طلبان و تندروتر از لیدرهای آن خواهد بود. اپوزیسیونی که بتواند بار عبور از انقلاب اسلامی در جامعه را تا براندازی کامل جمهوری اسلامی پیش ببرد.

در هر صورت ذیل همین استراتژی بی بی سی فارسی هر فرد، جریان، فرقه و جناح سیاسی که به اصل نارضایتی از نظام و ناامیدی از کارآمدی جمهوری اسلامی کمک کند، زیر چتر حمایت رسانه ای خودش قرار می دهد.

بنابراین بی بی سی فارسی گرچه در ادبیات رسانه اش با احمدی نژاد به مهربانی خاتمی نیست ولی او را در سرلیست پوشش رسانه ای خود حتی هم ردیف خاتمی و روحانی قرار داده است. زیرا بی بی سی، راهبرد تجمیع سرمایه اجتماعی روحانی، خاتمی، احمدی نژاد و هر شخص و گروه دیگری که تولید نارضایتی و ناامیدی از نظام  و اپوزسیون سازی از جمهوری اسلامی را داشته باشد، در دستور کار قرار دارد و آن را یک راهبرد همیشگی می‌داند. به همین دلیل بی بی سی همان نگاه راهبردی به احمدی نژاد را دارد که امروز به خاتمی دارد و دیروز به آیت الله هاشمی داشته است؛ هرچند ادبیات و تاکتیک آن در ظاهر متفاوت باشد.

اما از رصد مطالب سایت بی بی سی فارسی می توان محورهای ذیل را به عنوان نگاه راهبردی جددید بی بی سی فارسی درباره "احمدی نژاد جدید" مطرح کرد:

*احمدی نژاد فرصتی برای تثبت موارد ادعایی فتنه 88 و تطهیر عوامل فتنه

* اپوزسیونی با قابلیت اظهارات صریح تر دربرابر نظام و رهبری

* تخریب نهادهایی که بیشتر مانع اپوزیسیون ( قوه قضاییه، سپاه، شورای نگهبان و...) هستند

* ناامیدی اقشار متوسط به پایین (ناامیدی اقشار متوسط به بالا عموما از طریف اصلاح طلبان و اپوزیسیون خارج نشین پیگیری می شود)

* مشغول سازی ایران با گسترش تنش در میان شخصیت های تاثیر گذار درون محیط داخلی و حاکمیت جمهوری اسلامی

* تخریب اصولگرایان

* کاهش مقبولیت و مشروعیت مردمی ئ قداست زدایی از نظام

* چنگ اندازی به وجهه و اقتدار رهبری

* و ....
 
 در ذیل نوع بخشی از نوع مواجه بی بی سی فارسی با "احمدی نژاد جدید" را مشاهده می کنید:
 
 
*ایستادگی در برابر رهبری!

بی بی سی فارسی طی گزاشی می نویسد: " نمی دانیم در گعده های سه نفره احمدی نژاد و مشایی و بقایی چه می گذرد اما هر چه هست خروجی مشورت ها هر روز این گروه سه نفره را از رهبری و اصولگرایان دورتر می کند. احمدی نژادی ها کارهای عجیبی می کنند، به خاتمی رییس جمهور اصلاحات که در حصری نیمه رسمی است نامه می نویسند. تاکید بر ولایت فقیه در گفته هایشان کمرنگ می شود و حتی از ضرب و شتم مخالفان در انتخابات سال ۸۸ اعلام برائت می کنند و آن را به گردن بخشی از نظام می اندازند که در اختیار دولت نیست."

در هشت سال گذشته، دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی، هر کسی را که نتیجه انتخابات جنجالی سال ۸۸ را زیر سوال برد و نقد کرد، بی بصیرت خواند و حالا رد صلاحیت احمدی نژاد به نوعی رد صلاحیت شورای نگهبان و خط بطلانی بر بصیرت رهبری نیز به شمار می آید.

این گزاش تصریح می کند: " احمدی نژاد علاقه دارد تا او را به عنوان تنها کسی بشناسند که می تواند خلاف نظر رهبری عمل کند چه اینکه در دوران ریاست جمهوری اش، ده روزی خانه نشست و نا رضایتی اش را از گماردن وزیر اطلاعاتِ منظور رهبری، نشان داد."
 

 
در همین حالی بی بی سی همچنی طی گزارشی دیگر با عنوان "محمود احمدی نژاد  در هفت پرده" در بررسی فراز و فرودهای کارنامه سیاسی احمدی نژاد، ثبت نام وی در انتخابات ریاست جمهوری را پشت کردن وی به رهبر انقلاب می نامد.
 



 
 
*لیدر جدید اپوزسیون ایران و پیشروتر از اصلاح طلبان و اعتدالیون
بی بی سی همچنین در گزارشی  با عنوان " محمود احمدی نژاد: 'رهبر انقلابی' که غیبش زد" می نویسد: " احمدی نژاد عدم رضایت انبوه مردم از شرایط معیشتی و اقتصادی را می دید و در آستانه‌ گرانی و فلاکت بیشتر جای خالی یک رهبر برای معترضان را احساس می کرد. در شرایطی که محمد خاتمی "پشیمانی از رای به روحانی" را در قالبی کاملا محافظه کارانه و حکومتی "دسیسه" معرفی می کرد و دیگر اصلاح طلبان هر روز در پی دیدار با نهادهای حکومتی بودند تا وفاداری خود را به نظام و رهبری اثبات کنند او فضا را برای قرار گرفتن در جلوی صف ناراضیان بسیار مناسب می دید. او شامه‌ تیزی برای درک شرایط دارد."
 

 
این گزارش همچنین می افزاید: " خطاب‌های - آیت الله- خامنه‌ای به وی در ششم دی ۹۶ هم تاثیری بر مواضع و سخنرانی‌های وی نگذاشت؛ او به صراحت گفت که مخالفان نظر رهبر نمی توانند بروند و بمیرند. احمدی نژاد تصور می کرد که حتی اگر تعداد بیشتری از نزدیکان وی را بازداشت یا محاکمه کنند یا خود وی را در حصر خانگی قرار دهند او در موقعیتی متفاوت با موسوی، کروبی و خاتمی قرار می گیرد: او کسی است که نظرات رهبر را آشکارا به دیوار می زند و بدون هراس از بسیجیان برای سخنرانی به شهرستان‌ها می رود."
 
 

*شرایط برای انقلاب "احمدی نژاد جدید" مهیا است
جالب آنکه بی بی سی در گزارشی دیگر معتقد است که شرایط برای انقلاب احمدی نژاد حتی مهیا است! و می نویسد: " شاید گروهی فکر کنند که کروبی و موسوی ذخیره‌های نظام در شرایط بحران حاد سیاسی هستند و می توانند در چارچوب جمهوری اسلامی امواج اعتراضات انقلابی را رام سازند و نقش بختیار را در ماه‌های آخر نظام (از منظر دربار) بازی کنند. احمدی نژاد با حرکاتی که داشت مشغول پشت سر گذاشتن این دو بود. موج اعتراضاتی که در کشور آغاز شد نه تنها اصلاح طلبان حکومتی را که امروز همانند اصولگرایان اعتراضات را بهانه می نامند بلکه به تدریج موسوی و کروبی را نیز پشت سر گذاشت.در شرایطی که نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان برنامه و عزمی برای اصلاح نظام مالیاتی، کاهش رانت‌ها و امتیازات، اصلاح نظام بانکی و دیگر اموری که مستقیما به معیشت مردم مربوط می شود دارند، شعارهای ضد فساد احمدی نژاد شنیده می شد."

بی بی سی همچنین می افزاید: گروه احمدی نژاد تصوراتی ویژه از شرایط داشتند. آنها فکر می کردند که در دوره‌ بعد از انتخابات ۹۶ هیچ نیروی سازمان یافته و دارای تریبون و ارتباطات در سطح ملی در داخل کشور بجز گروه آنان علم مخالفت با حکومت را در دست نداشت و هیچ کس در کاست حکومتی بجز احمدی نژاد قادر نیست اعتراضات را در فضای سیاسی حکومتی به نفع برنامه‌ سیاسی خاصی جهت داده و انضمامی سازد. گروه احمدی نژاد تصور می کرد که ظرفیت قرار گرفتن بر فراز همه‌ شعار‌های اعتراضی را داراست و می تواند نارضایی‌ها را مدیریت کند."

* احمدی نژاد جدید پیشروتر از همه در اپوزسیون بودن
 

 
همچنانکه واحدی، مشاور خارج نشین کروبی در سال 88، محمود احمدی نژاد را پیشرو تر از اصلاح طلبان و اعتدالیون در دفاع از مردم! و ایستادن در برابر نظام و حاکمیت معرفی می کند. او حتی تاکید می کند که روش احمدی نژاد از اصلاح طلبان و اعتدالیون در رسیدن به اهدافش موفق تر خواهد بود. جالب اینکه او معتقد است که احمدی نژاد بهتر جامعه را درک می کند و به همین دلیل هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان از ردصلاحیت وی در انتخابات ریاست جمهوری خوشحال شده اند.

در هر صورت "احمدی نژاد جدید" برای بی بی سی فارسی یک فرصت بزرگ محسوب می شود که این رسانه برای نهایت بهره برداری از اقدامات او عزم جدی تر از بسیاری از چهره های دیگر فاصله گرفته از قطار انقلاب دارد. در ذیل بخش های دیگری از بازتاب مواضع و اقدامات "احمدی نژاد جدید" در رسانه سلطنتی انگلیس را مشاهده می کنید که بدون توضیح خاصی کاملا روشن و قابل تامل است.
 


























 
*سردبیر جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه کردی دکتر احمدی نژاد؟!!!!
این جماعت با هر حرف بهاری تو مثل آدم برفی که کابوسش آمدن بهار است، می ترسند و ...
عباسی
Iran, Islamic Republic of
معلومه بی بی سی برای انحراف اذهان از پرونده جاسوسهای در دولت روحانی این موضوع را بزرگ میکند
Iran, Islamic Republic of
جاسوسی از چه ؟ از زمین خواری عده ای؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
عجبا!
دنیا به ما میخنده!
میگن رییس جمهور سابقشونو بخاطر یک درخواست نامه بازداشت و محاکمه کردن!؟
آخر دموکراسیه این!
خب هرچی نامه زد یک کلام جواب بدن "صلاح نیست" تمام!
جرم که نکرده
Iran, Islamic Republic of
همه جرم ها که فقط چاقوکشی نیست یه وقت یه کسی (مخصوصا رییس جمهور سابق)یه شبهه ای ایجاد می کنه یا یه تهمتی به نظام می زنه که بدتر از هزاران چاقوکشیه
اگه خاتمی نظام رو متهم به تقلب کرده خوب احمدی نژاد که تهمت های بدتری زده
خاتمی و احمدی نژاد دولبه یک قیچی اند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما هنوز در مورد بی عدالتی ها، اختلاس ها، رانتها، بی عفتی ها در جامعه شبهه دارید؟!!!!!!
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کویر مرکزی
Iran, Islamic Republic of
نه کسی که به احمدی نژاد معترضه شبهه ای در وجود بی عدالتی ها و اختلاس و ... داره و نه کسی که مثل او رفتار می کنه دلسوز نظامه !
بنا نیست مشکلاتمون رو طوری طرح کنیم که دشمن شاد بشه
ضمن اینکه ایشون خیلی مطالب خلاف واقع هم میگن و در واقع تهمت می زنن
ايرج
Iran, Islamic Republic of
اين ملاحضه دشمن خوب چيزيه برا ساكت منقدين !
اشكالات رو نگيد چون دشمن خوشحال ميشه عجب !
دشمن كه هميشه هست و از آب گل آلود ماهي مي گيره پس ما هيچ وقت نبايد دنبال اصلاح سيستم باشيم
منظور گوینده و نوع گفتن مهمه
Iran, Islamic Republic of
نوع گفتن فرق می کنه برادر
چطور حضرت آقا که مشکلات رو میگن دشمن شاد که نه بلکه ناراحت هم میشه اما اون که میگن دشمن بِشکن می زنه ؟!
یه وقت کسی یه نفر رو هول میده که زیر تریلی نیاد یه وقت کس دیگه هولش میده که بکُشَش!
Iran, Islamic Republic of
احسنت تو یک استاد سفسطه و مغلطه ای ذخیره ...
ایرج
Iran, Islamic Republic of
چجوری مطرح کنیم که دشمن شاد نشه ؟
ساکت بشیم ؟ این مطرح کردنه ؟
Iran, Islamic Republic of
الان بی بی سی دشمنه یا دوست؟ شاده یا عصبانی؟
خود نویسنده تحلیل برای این که بتونه یه فحوایی رو به خواننده زورچپون کنه ، اولش کلی صغری و کبری بافته که : درسته که بی بی سی با احمدی نژاد مثل خاتمی مهربان نیست ، اما این تاکتیکش هست!!
خودتون تیترهای بی بی سی رو بخونید عزیز ببنید شاد شده یا عصبانی!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
همین که زبان فتنه گران ۸۸ را بر علیه ما باز کرده تا زخم زبان بزنند که دیدید این هم از احمدی نژاد که ما هشت سال پیش می گفتیم فلان... کم خسا تی نیست . البته آنها با نامردی می خو هند از آب گل آلود ماهی بگیرند ولی احمدی نژاد بهانه خوبی برایشان درست کرد
Iran, Islamic Republic of
از خودت ی چیزی بگو...
خزعبلات دیگران رو نوشخوار نکن اینجا...
Iran, Islamic Republic of
توچی میگی خفه....
United States
اندر ادب خوارج
Iran, Islamic Republic of
خب عمار پندار عزیز..

تو واقعا میدونی ک هرچی قوه ق میگه درسته؟! از کجا میدونی؟!

کروبی تو پرونده جزایری پاش باز نبود؟! پس چرا ۸۴ و ۸۸ تایید صلاحیت شد؟!

تو انتخابات امسال کارایی اون آقایی ک گفت ما گلهای خندانیم واسه نظام و مردم چی بود ک تایید صلاحیت شد..

چ معیاری دارن ک احراز و عدم احراز میکنن..

قرار بود ما پابرهنگان و صاحبان اصلی انقلاب و نظام محرم باشیم..
Iran, Islamic Republic of
خیلیها توی پرونده جزایری پاشون باز بود
مشهور بود که
تنها بیت رهبری رو
جزایری نتونسته بود
...

ما کروبی رو قبول نداریم
و از سران فتنه می دونیم

اما اگر بنا بر پرونده جزایری باشد
تایید خیلی ها ...

در ضمن تا جرمی اثبات نشود
و تبدیل به سوء پیشینه نگردد
مشکل است
مستند رد صلاحیت گردد
Iran, Islamic Republic of
خب مشکل ما همینه..
بیان بگن پشت گنده کاری خداد و رفیق دوست کی بود..
پشت داستان قتلهای زنجیره ای، فتنه ۷۸، فتنه ۸۸، فتنه ۹۶، دراویش، صادق شیرازی، از همه مهمتر عاملان داخلی تحریم ها همونایی ک تو فتنه ۸۸رنامه نوشتن. فساد ۳هزار میلیاردی.. زنجانی.. صندوق ذخیر فرهنگیان.. جاسوسی های مکرر این چند ساله.. پشت پرده ننگنامه برجام.. اف ای تی اف، پالرمو، انحراف چند ده هزار میلیاردی در پول یارانه های سال ۹۵ و و گم شدن ۲۴هزار میلیاردی وزارت نفت در سال گذشته و..... هزار ابهام وجود داره.
بگین زیر سر کیاست؟!

بازم زیر سر احمدی نژاده؟!!!
Iran, Islamic Republic of
شما هم فردا پست گرفتی مانند انها میشی پس ادعای پا برهنگی نکن
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
11:36
خود معیار پندار عزیز
مشکل احمدی نژاد هم این است که خودمعیار پندار است که اگر ارکان نظام را هرمدل زیرسوال برد خودش هم زیر سوال است چون نظام هم 88 پای او ایستاد...
الان سبد رای احمدی نژاد شامل مخالفان نظام است همانطور که 88 سبد رای دیگران...
Iran, Islamic Republic of
کلمات آمد
اما
...

البته احمدی نژاد در موقعیت مخاطره رفقایش ...

و گر نه قبلا خیلی ...
Canada
بصيرتت كجا رفته انقلابى؟!!
البته خوبه كه بچشيد و بچشند!
Iran, Islamic Republic of
من به احمدی نژاد رای دادم
اما حالا میگم احمدی نژاد مساوی = ممد خاتمی...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد دیگر یک ضدانقلاب تمام عیار است و دوست دارد همیشه مورد توجه باشد به هر قیمیت
هیچ تقوایی ندارد
رضا
Iran, Islamic Republic of
در این کشور هرکسی از بی عدالتی حرفی زد یا باید بمیرد یا با یک برچسب ضد انقلاب به حاشیه رانده می شود!!!
پیش بسوی آرمانهای انقلاب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرخش زبان را ملاک قرار ندهیم
Iran, Islamic Republic of
اَلْحَقُّ اَوْسَعُ الْاَشْیاءِ فِی التَّواصُفِ وَ اَضْیَقُها فِی التَّناصُفِ حق آسان‌ترین چیزهاست به زبان و مشکل‌ترین کارهاست در عمل .
United States
خوارج هم حرفشان این بود که باید امر به معروف و نهی از منکر کرد ولی چون مولا علی به راهی که آنها گفتند نرفتند، علیه حکومت قیام کردند. خیلی از شما دوستان فعلی احمدی‌نژاد به واقع دوستدار عدالت هستید اما درک و بصیرتتان از خوارج بیشتر نیست که خود را عقل کل دانستند و توصیه‌های مولا علی در هدایت همه آنها اثر نکرد (اگرچه خیلی ها هم متنبه شدند و حتی در همان روز نبرد بسیاری از خوارج برگشتند). ولی این نکته هم باید ذکر شود که ضدانقلاب هم در جمع دوستان شما دیده میشود.

داستان خوارج را بخوانید و بدانید که عاقبت بخیری در ماندن با مولا علی است اگرچه در سپاه مقابل ایشان عابدان پیشانی پینه بسته و تارک دنیا باشند که شعارهایشان هم مقدس است.
Iran, Islamic Republic of
الان که سرمایه داران در حاشیه امن تجارت (خون مردم را می مکند)می کنندوتولواسون حال وگرین کارت تو جیب .....خیلی عدال علی رعایت شده !!! چرا کسی کارگزاران خلاف کار را سوار بر خر تو شهر نمی چرخاندتارسواشوند......
Iran, Islamic Republic of
بله ضدانقلاب است، البته کدوم انقلاب؟ بماند!
شما هم به تقوای خودتون ببخشید؛ آخه نه این که احمدی نژاد هیچ وقت مورد توجه نیست(!) عقده ای شده ، دوست داره همیشه مورد توجه باشه!!
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه جنابعالی با تقوایی!!!!
Iran, Islamic Republic of
فرق احمدی نژاد با خاتمی اینه که خاتمی از اول خراب بود و احمدی نژاد بعدا خراب شد.
Iran, Islamic Republic of
البته حتی فرزند نامشروع هم
اگر در موقعیتهایی که
نبایستی قرار گیرد
قرار نگیرد
مخاطراتش برای خودش و دیگران
بیش از دیگران نیست
اما ما انسانها
وقتی
فوق ظرفیتمان بار برداریم
هم خودمان آسیب می بینیم
هم دیگران

ائمه علیهم السلام چه مشکلی در تشکیل حکومت داشتند ؟
چرا امام زمان (عج) همچنان ظهور نکردند ؟
یکی از علل همین است
ادعا فراوان
اما در کارگاه عمل
خیلی عظیم
رفوزه
...
توتونچی
Iran, Islamic Republic of
آره خوب هرکی از بی عدالتی حرف بزنه خرابه!
Iran, Islamic Republic of
و هر کی حرف بزنه عادله !
مجید
Iran, Islamic Republic of
دوستان اشتباه نکنید!
بجای اینکه فقط بخوانید کمی هم روی سواد رسانه ای خود کار کنید!
غرب دنبال خراب کردن و محو شدن مهره های انقلابی و آرمانگرایی همچون احمدی نژاده!
از تیتر های خبرگزاری های فوق پر واضح است که هدف غرب همان هدف اربابان رسانه های زنجیره ای داخلی است!
شما خبگزاری ها و روزنامه های زنجیره ای را اگر دنبال کنید می بینید که تیتر رسانه هایشان با تیتر رسانه های معاند غربی یکی است!
نابودی عدالت و عدالت خواهی از اهداف دشمنان نظام بوده و هست!
Iran, Islamic Republic of
شیاطین جن و انس همیشه در کمین انسانها بوده و هستند

هر کسی به دامشان بیفتند
سرانجامش روشن است

ما چرا افراد را مجسمه عدالت بدانیم
مگر احمدی نژاد
یک مدیر معمولی نبود
بعد توانست خدامات شایانی بکند
و بعد افول ؟

ما از شکستهای گذشته بایستی
پل برای آینده بسازیم
ضعفهای گذشتگان را در عناصر
بعدی
که کم نداریم
برطرف کنیم
یا حد اقل تقلیل دهیم

ماها مثل بعضیها نیستیم که
از سجده مقابل سادات و کبرایشان
بلند نمی شوند

دچار فقر نیرو هم
نیستیم
کمک هم منحصر در
تصاحب مناصب بالا
نمی بینیم
الآن بچه های جهادی چه
منصبی دارند ؟
اما به هر حال موثرند

خدا کند چنین مجموعه های نورانی و بی ادعا
و بدون رقیب موفق و موفق تر باشند
و آن به آن بر شمارشان افزون گردد
محمد
Iran, Islamic Republic of
فرمایش شما صحیح و متین!
ولی چرا خود زنی می کنیم؟!
باید پتانسیلی باشد که گفتمانی را شکل و راهبری کند.
امروز انحصار قدرت و ثروت طلبان چراغ عدالت و عدالتخواهی را کم فروغ کرده اند.
چراغ انقلاب در حرکت بسوی آرمانهای آن پر فروغ می شود.
و بالعکس چراغ انقلاب در فاصله گرفتن از آرمانهای اصلی آن کم فروغ می شود.
انسانهای بی ادعا از دل جریانهای انقلابی آرمانگرا بیرون می آید و امروز این جریان نیاز به یک اصلاح ساختاری است تا تفاله های خود را بیرون بریزد.
این اصلاح باید از یک جایی با یک حرکت انقلابی شروع شود.
جریان انقلابی مومن نیاز به حرکت تشکیلاتی موثر دارد تا وصله های ناجور و مرتجع را شناسایی و از خود جدا کند.
Iran, Islamic Republic of
امروز باید مطالبات رهبری عزیز سرلوحه کارها باشد. ایشان دغدغه های جدی دارند. وضعیت بسیار خطرناک است. کشور نیاز به اصلاح ساختاری دارد. احمدی نژاد یک فرد مومن و انقلابی است و او نیز برای حفظ آرمانهای انقلاب همان دغدغه ها را دارد.
ما می دانیم با وضع موجود و با این رجال روز به روز از آرمانها فاصله گرفته و می گیریم.
اما هر وقت ماهی رو از آب بگیریم تازه است. چون خیلی زود دیر می شود.
ما باید به این درک برسیم که نظام این آقایان نیستند.
ممکن است برای حفظ نظام و انقلاب به پالایش درونی نیاز داشته باشیم.
مدرم باید به این درک برسند.
Iran, Islamic Republic of
برادر مجید اینا کاملا با اونوریا همدستن برا زدن احمدی نژاد
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
واقعیت اینه که ما با اون طرفی ها هم نیستیم به قول شما . ما امروز هم شماتت وسرزنش اون طرفی ها را داریم هم سرزنش شما را . آنها میگن این هم از احمدی نژاد که اینقدر از او طرفداری کردید .
شما هم از سر ساده انگاری هنوز متوجه نشده اید که احمدی نژاد از سال ۹۰ راهش را از رهبر جدا کرد
در اصل ما در دو جبهه درگیریم
یکی جبهه برجامیان و اصلاح طلبان بی عرضه که هدفشان ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی است
و دوم جبهه دوستان بی بصیرت که هنوز متوجه زاویه پیدا کردن احمدی نژاد با رهبری انقلاب نشده اند
ظاهرا امروز هم مانند دوره امام علی دارد سه جبهه باطل ناکثین قاسطین و مارقین شکل می گیرد
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دو گروه امروز از احمدی نژاد بد میگن که باید حساب آنها را از هم جدا کرد.
۱-آنهایی که از اول با او و خط ولایت فقیه مشکل داشتند و خدمات او را نظیر مسکن مهر و یارانه و ...مزخرف می دانستند .
۲-گروه دوم پیروان ولایت که امروز ضمن این که از خدمات گذشته احمدی نژاد تمجید می کنند ولی از اینکه ایشان امروز خواسته یا ناخواسته در خط همان گروه اول حرکت می کند ، خون دل می خورند و ضمنا سرزنش های گروه اول را هم باید تحمل کرده و جواب بدهند . این گروه دوم امروز هم از طرف گروه اول کوبیده می شوند و هم از طرف طرفداران بی بصیرت امروزی احمدی نژاد .
سامان
Iran, Islamic Republic of
بصیریت این است که وقت های بزنگاه مثل حالا که انقلاب در خطر است مانند احمدی نژاد بیان و از مشکلات و گرفتاری های مردم بگن نه مثل کبک سرتون رو زیر برف کنید و بگین همچی خوبه تا اون وقت که دیر شد بفهمید
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...هر کس می خواهد انقلاب را از خطر نجات دهد باید اول پیروی خود از رهبر را اثبات کند . ایشان از شش هفت سال گذشته موارد متعددی عدم التزام عملی به ولی فقیه در رفتار نشان داده که آخرین مورد آن همین نامه سرگشاده است . اگر واقعا می خواست انتقاد دلسوزانه کنه چرا سر گشاده نوشت که قبل از رهبر شبکه های بیگانه بخوانند. تا آنجا که به خاطر دارم دو شخصیت قبلا نامه سر گشاده به رهبر داده اند یکی هاشمی رفسنجانی و دیگری آیت الله طاهری امام جمعه قبل اصفهان که هر دو به خاطر عدم تقید به اطاعت از رهبر این کار را کردند . کلا کسی که نامه سر گشاده به مقامی می نویسد در واقع دارد با او اتمام حجت می کند و جامعه را به شهادت می گیرد که شما بدانید من این نامه را نوشته ام و جواب آن را شما از رهبر مطالبه کنید یعنی می خواهد رهبر تحت فشار قرار دهد برای پاسخ . در واقع می خواهد بگوید رهبر این موارد را پیگیری نمی کند و من تذکر دادم .اگر پسری با پدر خود حرفی دارد و پیشنهادی برای امور خانواده دارد نباید برود سر گذر محله فریاد بزند و متن پیشنهاد خود را چاپ کرده و به در و دیوار کوچه و خیابان بزند این چیزی جز هتک حرمت پدر ‌نیست و نشانه این است که این پسر پدر را قبول ندارد
کورش
Iran, Islamic Republic of
قسم میخورم طرفداران فتنه 88 که قاعدتا باید طرفدار موسوی و خاتمی باشند همگی به این کامنت که ضد احمدی نژاد است رای منفی داده اند درحالی که خودشان را ضد او معرفی میکردند اساسا این جماعت طرفدار فتنه اند تا آرامش....
Iran, Islamic Republic of
حتما به کوروش کبیرتان قسم بخورید تا مجبور به پرداخت کفاره قسم دروغ نباشید .بندهی کی از منفی دهندگان هستم،که فتنه 88مرا تامرز مرگ کشاند!!
ايرج
Iran, Islamic Republic of
شما هم الان داري خودتو خراب مي كني با اين ادبياتت
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد توسط مشاورین دقل کار به انحراف کشیده شد. سخنان بهاری و امید بخش و زندگی بخش هم در نظام اسلامی ما فقط و فقط از دهان نورانی ولایت فقیه خارج می شود. زهی خیال باطل که ما به خاطر احمدی نژاد دست از آرمان های امام و انقلاب و شهدا و رهبری برداریم. احمدی نژاد فعلا برود جواب بی قانونی های خود را بدهد؛ ایشان لازم نکرده مانند خوارج ادعای دینداری و عدالت مداری بکند. از نظر ما احمدی نژاد مانند خوارجی ها بر علیه ولی خود خروج کرده و ما منتظر یک اشاره رهبری هستیم تا چشم فتنه احمدی نژادی ها را کور کنیم. شاخص ما کلام امام خمینی عزیز هست که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. و ما تا آخرین قطره خون خود از نظام و رهبری حمایت می کنیم.
United Arab Emirates
والا من که ۳ بار به احمدی نژاد رای دادم ۲ بار ۸۴ و یه بار ۸۸ انقدر از ۸۸ گند اقتصادی بالا آورد که دیگه خودشم اگه تایید صلاحیت میشد بهش رای نمیدادم چه برسه به بقایی با اون پرونده اقتصادیش اصلا رای به روحانی سال ۹۲ بخاطر عملکرد افتضاح احمدی نژاد بود رئیسی با اونهمه کبکبه و دبدبه رای نیاورد امسال حالا احمدی نژاد توقع داشت بقایی رای بیاره ؟ چه اعتماد به نفسی داره !
شاهد
Iran, Islamic Republic of
جالبه بی بی سی فارسی و بقیه رسانه ها، تیترایی رو زدن که شرق و اعتماد و آفتاب و صدای اصلاحات و ... می زنند!
!!!!!!!
موضوع چیه؟!
United States
موضوع اینه که اصلاحات برای بقای خودشان به خوارج و فتنه گری آنها نیاز دارند و خوارج هم برای بقای خود ناکارآمدی اصلاحات را علم کرده اند. رسانه های ضد انقلاب هم که برایشان فرقی نمیکند چه مرکبی سوار شوند مادامیکه به انقلاب و نظام لگد میزند.

به حول و قوه الهی واقعیت هر دو طیف رفوزه اصلاحات و خوارج روز به روز بیشتر پیش چشم امت عیان میشود و این دوقطبی کاذب ان شاالله زود است که توسط امت شناخته و خنثی شود.
Canada
محمود راضيم ازت. خيلى قشنگ دارى خون به دل انقلابيون و هوادارانت ميكنى. با همين دست فرمون برو جلو به اسفنديار و حميد هم بگو ديشب با يه جن جلسه داشتم سلام رسوند گفت موفق ميشين
ایرج
Iran, Islamic Republic of
انقلابیون ؟ یا ساکتیون ؟ یا ماله کشیون ؟
United States
شوربختانه آقای احمدی‌نژاد به سبک خوارج رودرروی مولایمان ایستاده. این واقعا ناراحت کننده است و امیدوارم که ایشون عاقبت به شر نشه. با این وجود، اگر خدای نکرده آقای احمدی نژاد از مرحله تبلیغات و نظریه پردازی عبور کرده و بخواهند مسیر خوارج را تا آخر ادامه دهند ان شاالله ما نیز تا پای جان در مسیر یاران واقعی مولا علی با خوارج مبارزه خواهیم کرد.

نکته دیگر اینکه اگر مسیر فتنه گران 88 را ادامه میدهید حداقل این درس را بگیرید که لشکر ولایت شاید خیلی هم در این فضای مجازی فعال نباشد (متاسفانه یا خوشبختانه)... پس به این صد تا دویست تا مثبتی که به نظرات همدیگه میدهید خیلی دل خوش نکنید که لشکریان مولا علی، همان توده مردم بعضا محرومی که بارها برای شکستن کمر فتنه گران مولای خود را یاری کردند، نمیبارند مگر اینکه سیل به راه بیندازند.

سرنوشت بنی صدر ملعون را هم فراموش نکنید که چگونه از رای مردمی که وی را همراه امام راحل میدانستند سواستفاده کرد و چه هزینه ها که برای انقلاب درست نکرد ولی در نهایت چهره کریهش برای امت نمایان شد و امت درس دادند به همه آنهایی که برای رای، دم از امام بزنند و پس از کسب رای به روی امام شمشیر بکشند.
Iran, Islamic Republic of
فقط زنده باد اصلاحات
با وارد کردن 160 تن کود انسانی از ترکیه
زنده باد
Iran, Islamic Republic of
انگار بد جوری عاشق کود انسانی هستی که هی کود انسانی کود انسانی میکنی ! اگه طالبی به اصلاح طلبها سفارش بده !
Iran, Islamic Republic of
اگر احمدی نژاد واقعا متهم است علنی محاکمه کنید !!!
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها
متهم که هیچی
مجرم بودند
اما محاکمه نشدند

امثال احمدی نژاد و اسلافش
همان بس که
از نظر امت حزب الله
بیافتند
United Arab Emirates
اگه هنوز باورت نمیشه احمدی نژاد چقدر اشتباه داشت و چقدر آدمای فاسد (اقتصادی ) رو دور و بر خودش جمع کرد نگاه کن به پرونده رحیمی ، بقایی ، زنجانی و ...
Iran, Islamic Republic of
واللا جونم برات بگه عزیز دل برادر
نگاه کردیم
پرونده رحیمی را - دیدیم اولندش معاون اول مورد نظرش نبود! دیمندش زمانی که رییس دیوان محاسبات رییس مجلس اصولگرا بود یک کارهایی کرده بود که هیچ پرونده ای براش درست نشده بود- سیمندش وقتی شد معاون اول اوشان، پرونده ای شد این هوا- چهارمندش تو همون پرونده هم کوه موش زایید و الخ
پرونده بقایی را - دیدیم و داریم می بینیم که پرونده ای شده که نه فقط تاریخ حقوق و قضا در ایران بلکه در ممالک راقیه رو هم از بیخ و بن تغییر داده و حالا حالاها مونده تا بقیه کوه یخش معلوم بشه . عجالتا اصل برائت و اصل قانونی بودن جرم و مجازات و اصل تفسیرمضیق قوانین و اصل بی طرفی قاضی و اصل علنی بودن محاکمات به فنا رفته؛ تا بعد
و پرونده زنجانی را - تا این لحظه از رسیدگی پای یکی دو نفر درحد معاون وزیر در دولت احمدی نژاد به این پرونده باز شده، اما هرچی دل وقوه دادن و ستوندن توی فضای مجازی از بابک خان دیده می شه مال کسان دیگری است؛ والله العالم
اما بعد
یه پرونده ای بود که یادت رفته عزیز دل برادر : مه آفرید امیرخسروی
یادته خبرگزاری های اصولگرا چقده روش مانور دادن که کار مشایی بوده؟ چی شد پس؟!
ناصر
Iran, Islamic Republic of
به خدا این جهان نیوز خیلی باحاله
وقت تکفیر که میشه یک کلمه از امام - نه کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر- می گذاره که : هر وقت دشمن از شما تعریف کرد ، به خوتون شک کنید .
اما وقتی همون دشمن توی تک تک مطالبش طابق النعل بالنعل تیترهای اصولگراها رو علیه طرف می گذاره، اول یه خروار تحلیل آبدوغ خیاری می نویسه که : بعلهههه ، این تاکتیکشونه که باهاش مهربون نیستن!!
عزیزان! تناقض یک روزی کار دست آدم می دهد!
Iran, Islamic Republic of
احسنت ناصر خان ! خیلی خوشگل زدی تو برجک جهان ! جهانیون در این گونه موارد معمولاً کور و کرند۰ نه می بینند و نه می شنوند ، خودشونو به راه دیگری می زنند !
سامان
Iran, Islamic Republic of
وقتی میگم بی بصیرت یعنی این اقای رحیمی زمانی که توی دیوان محاسبات مجلس بود تخلف کرد به خاطر همین زندانی شد چه ربطی به احمدی نژاد داره ...
عدالت
Iran, Islamic Republic of
البته قبل از او خییلی های دیگه هستن که زودتر تو صف محاکمه قرر دارند مثل
...
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبت همه رو ختم به خیر کنه
پسر نوح با بدان بنشست ؛ خاندان نبوتش گم شد
نتیجه همنشینی با رحیم مشایی و......
میشود احمدی نژادی که ما او را نمی شناسیم
Iran, Islamic Republic of
شما افولگراهاي تخريبچي بدون احمدي نژاد هيچين. اگه احمدي دلاور نباشه سالها بايد سايه اصلاحات رو رو سرتون تحمل كنين.
درخشان
سایه اصلاح طلب بالا سرمون باشه بهتره از کسیه که سایه نداره و ما بیخودی به اون دل خوش کردیم
چه زحماتی که مردم مظلوم و محروم برایش نکشیدند در حالیکه خط قرمز خود را نه محرومان که کابینه(مشایی و بقایی) می داند حال برای محاکمه بقایی حاظر است تمام هزینه هایی که مردم و رهبری برایش انجام داند را به هدر بدهد.
خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند.
عاقبت
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما بقائی و مشایی از قشر اشرافند!!!؟
غلامرضاکریمی
Iran, Islamic Republic of
بی بی سی مهم نیست ،،، یکی جلوی جهان نیوزو بگیره ، که داره گل به خودی میزنه
درخشان
چه زحماتی که مردم مظلوم و محروم برای احمدی نژاد نکشیدند در حالیکه خط قرمز خود را نه محرومان که کابینه(مشایی و بقایی) می داند حال برای محاکمه بقایی حاظر است تمام هزینه هایی که مردم و رهبری برایش انجام داند را به هدر بدهد.
خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند.
عاقبت
امین
Iran, Islamic Republic of
چون بقایی و مشایی هم از مردم فقیرند نه از وزرای میلیاردری که همه زندگیشونو مدیون اختلاسهای علنی و غیر علنی از بیت المالن.
Iran, Islamic Republic of
همه ما بدون خدا هیچیم
از بدنه امت اگر کسی به راه دیگری رود
گر چه خود ضرر و دیگران را متضرر می کند
اما یکی از الوان و انواع آزمایش های ما همین است
که اگر دیگری یا دیگران لغزید و لغزیدند
چگونه ایم
در شبانه روز چند بار واجب است بگوییم
الحمد للّٰه
همه ستایش ها از آنِ خداست

برخی از همان ستایشگریهای نابجای ما
مشکل ایجاد می کند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
نمره اصلاح طلبها ۱۰۰- است ولی نمره احمدی نژاد هم امروز ۱۰-هستش پس اصلاح طلبا خودشونو قاطی بحث نکنند که وضعشون با اون فته ۸۸ و قبل و بعدش افتضاحه . اونا از اول بد بودن و هنوز هم هستن ولی احمدی نژاد از سال ۹۰ یواش یواش نمره اش افت کرد
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی خیلی تو این سایت بر علیه دکتر احمدی نژاد جولان میدی وفکر می‌کنی به اسم ولایتمداری بر همه حریفی...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز شما که محبت کردی این کامنت منتشر کردی چرا بقیه نوشته ها را حذف کردی چیز بدی ننوشته بودم
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ضمنا بقیه نوشته هایتان را به نحوی که جهان نیوز سانسور نکند بنویسید تا از نقطه نظراتتان آگاه شوم البته با هر لحنی بنویسید بنده استقبال می کنم ولی خب جهان نیوز هم چهار چوبی دارد که رعایت می کند ضمنا کامنت بالا را در جوابتان نوشتم که اگر جهان نیوز منتشر کند مطالعه بفرمائید
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز اولا یک مثبت مهمونت کردم که به بنده لطف داری ثانیا هدف بنده جولان و این صحبت ها نیست از ما سن و سالی گذشته هدف روشن کردن جوانانی است که زیر و بم مسائل را از اول انقلاب ندیده و تجربه نکرده اند یک زمانی در سرمای زمستان سال۵۸ در خیابانهای تهران برای بنی صدر تبلیغ می کردیم تا رئیس جمهور شد بنی صدر برای ما یک بت بود قطب زاده یک بت بود وقتی منحرف شدند اولش هر کس به ما حرفی در مخالفت با آنها می زد ناراحت می شدیم بعد وقتی از آدمهای مورد اعتماد شنیدیم قبول کردیم یواش یواش در کوره انقلاب تا حدودی پخته شدیم (حمل بر خودستائی نباشد)و گذشت زمان و رسیدن به میان سالی نیز به این موضوع کمک کرد بعد مرید آقای هاشمی رفسنجانی شدیم البته از اول هم مرید ایشان و شهید بهشتی و رهبر معظم فعلی بودیم بعد بتدریج انحراف هاشمی را هم دیدیم وقتی احمدی نژاد شهردار تهران شد در سال ۸۳ به مسجد محل ما آمد سخنرانی کرد شیفته اش شدم و یک سال منتظر بودم و آرزو داشتم ایشان کاندید ریئس جمهوری شود و برایش تبلیغ کردم و دو بار یا به قول دوستمان سه بار به او رای دادم (سال۸۴ دو مرحله ای شد)ولی از سال ۹۰ به تدریج شاهد فاصله گرفتن ایشان و زاویه پیدا کردن با خط رهبری شدیم تحملش برای ما سخت بود کسی که این همه خدمت کرده خدماتی که شاید بتوان گفت بی نظیر بود . مسکن مهر با این عظمت برقراری یارانه با این عظمت و ....اما متاسفانه اسیر ...شد و دیدیم که در دو سه سال آخر در سفرهای استانی دیگر استقبال های مردمی آنطور چشمگیر نبود برادر عزیز ما از امام یاد گرفتیم که عقد اخوت و برادری با کسی نداشته باشیم و چک سفید امضای حمایت تا آخر عمر ، به کسی ندهیم با هر شخصیتی به میزان ولایت پذیریش دست برادری می دهیم . موفق باشید حرف و درد زیاد است و فرصت نوشتن اندک . ای کاش این امکان بود که حضوری خدمت شما دوستان برسیم وکسب فیض کنیم
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بله احمدی نژاد اسیر چند نفر شد که اگر روز را می گفتند شب است قبول می کرد و هنوز هم اسیر آنهاست... البته چون ایشان خیلی خدمت کرد برایش دعا می کنیم که برگردد چون خدماتش را دوست داریم و حیفمان می آید ... . ...
Iran, Islamic Republic of
BBC که فیلتر است. مگر معنی فیلتر این نیست که دیدن مطالب این سایت خلاف موازین کشور است؟ پس شما چطوری وارد این سایت می شوید؟ برای شما حلال است برای بقیه حرام؟
حسین
Netherlands
نظر شما یک تناقض آشکار است که کسی نمی تواند/نمیخواهد به آن پاسخ دهد.
اغلب امور ما (مسئول و غیر مسئول) چنین است:
خط قرمز باید ملت و امت باشد و نه دوستان.(این عمل جابجائی خط قرمز غلط و متناقض است.
قوه قضائیه ضعیف است (پانزده ملیون پرونده!!!) حمله به گوینده متناقض با ذات عدل است...
امت و ملت بجای تاکید حرف حساب و دوری از نا حساب در پی اثبات این استکه ثواب (اجر پاداش) این بیشتر است یا گناه دیگری !!!. این متناقض با استفاده از """میزان""" و عقل است
لذا قرآن بخوانیم تا بیشتر بدانیم:
""" سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱""" بخوانید.
Iran, Islamic Republic of
یادش به خیر
"برادران قاچاقچی".
کسی جرات نداشت اینو بگه
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی نکنید ، خط تقابل را در پیش نگیرید ، جنس احمدی نژاد مردمی است ، او را به دامن بی بی سی نیندازید او فرزند انقلاب است باید حفظش کنیم . وفادار به آرمان های انقلاب و خط نورانی امامت و ولایت هست .نا جوانمردی نکنیم .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز موضع گیری های اخیرشو نخوندی
وگرنه اینطوری نمی گفتی
ما هم دوست داریم توبه کنه و همون احمدی نژآد 84 بشه
Iran, Islamic Republic of
نظام خیلی مظلومه
خاتمی ، احمدی نژاد و ... هرکس یه جوری داره ضربه می زنه
فقط باید دید رهبری چه میگه
آیت الله حسن زاده آملی: گوشتون فقط به دهان رهبری باشه چون گوش رهبری فقط به دهان امام زمان ارواحنا فداست
Iran, Islamic Republic of
آفرین حق گفتی
Iran, Islamic Republic of
این مطالب را برای خنده نوشتید؟
Iran, Islamic Republic of
(و یصنع الفلک و کلما مر علیه ملا من قومه سخروا منه قال ان تسخروا منا فانا نسخر منکم کما تسخرون ):(نوح به ساختن کشتی پرداخت وهرگاه جماعتی از قومش از کنار او می گذشتند، او را مسخره می کردند، نوح می گفت : اگر امروز شما ما را مسخره می کنید، به زودی ما نیز شما را همینطورمسخره خواهیم کرد) هود ۳۸
Iran, Islamic Republic of
جل الخالق از کی تا حالا بی بی سی شده معیار؟!؟!؟!خدا رو هزار مرتبه شکر که ما بی بی سی نداریم ما برای تشخیص حق از باطل راستگو از دروغگو به قرآن و سیره اهل بیت مراجعه می کنیم و عملکرد مسولان را با این معیار ها می سنجیم و از ته ته ته دل استغاثه می کنیم الهی عظم البلا و برح الخفا وانکشف الغطا وانقطع الرجا و ضاقت الارض و منعت السما و.....
Iran, Islamic Republic of
معیار خوبی نه
اما تعریف دشمن
جای تامل و درنگه
با توجه به قراین و شواهد قبل
احمد
Iran, Islamic Republic of
به قران وسیره اهل بیت یا احمدی نژاد ورحیم مشایی وبقایی و...
Iran, Islamic Republic of
ای آقای احمدی نژاد قدر مردمی که پشت سرت بودند ندانستی میتوانستی از این فرصت برای پیشرفت جامعه بویزه از نظر علمی استفاده کنی نکردی مردم باصداقت به شعارهای شما رو آوردند اما پاسخ شما بی صداقتی بود
Iran, Islamic Republic of
اندکی وجدان
از فرصتی که در اختیارش قرار گرفت، برای پیشرفت جامعه بویژه از نظر علمی استفاده نکرد؟؟؟؟
اون فرصت رو چه کسانی آتش زدند؟ و تقدیم شاگرد خاص الخاص مرحوم استوانه کردند؟
Iran, Islamic Republic of
امام جعفر صادق عليه‌السلام فرمودند: قاضيان چهار گروهند: سه گروه دوزخى‌اند و يك گروه بهشتى: مردى كه، دانسته، حكم ناحق مى دهد، دوزخى است. مردى كه ندانسته حكم ناحق دهد نيز دوزخى است. مردى كه ندانسته حكم حق دهد نيز دوزخى است، و مردى كه دانسته حكم به حق دهد، بهشتى است. امام رضا (ع) فرمود: چون زمامداران دروغ پردازند باران قطع مى‏شود، و چون سلطان ستم كند پايه‏هاى دولتش سست مى‏گردد (و دولتش از چشم مردم مى‏افتد)، و چون زكات داده نشود چهار پايان مى‏ميرند. حضرت رسول (ص) فرمود: هر گاه زمامدار ستم كند باران كم مى‏شود و هر گاه اهل ذمّه را فريب دهند و نيرنگ بازى كنند دشمنانشان بر آنان آشكار گردد و هر گاه كارهاى زشت و ناپسنديد آشكار شود زمين لرزه ايجاد شود و هر گاه امر بخوبى و معروف و پيشگيرى از محرّمات كم شود محرمات مباح شمرده شود همانا گناه بجاى ثواب و ثواب بجاى گناه قرار گيرد بعد انديشه كنند پس از فكر و انديشه پشيمانى و بازگشت است.
نهج الفصاحه - مجموعه كلمات قصار حضرت رسول (ص) صفحه ۱۹۷
Iran, Islamic Republic of
البته معنایش این نیست که تنها علت قطع بارش ، دروغ زمام دار است
یکی از علل آری

چه بسیار زمان هایی که زمام دارش ، نه شایسته زمام داری و نه عملکردش عادلانه بوده
اما مردمانی مسلمان در اوج پر بارشی بوده اند
زمان طاغوت را فراموش نمی کنیم
که در جاهایی چنان گندمها رشد می کردند
علوفه ها فراوان می شدند
و ...
حاکمیت بد بود
اما مومنان به راه ایمان و تقوی بودند

مشخصا اکنون دستگاههای فرهنگی و در صدرشان صدا و سیما بسیار بد عمل می کنند
اگر یک کار خوب ارائه دهند
در کنارش کارهای بدی که اثر آن را خنثی و مبدل به ضد می کند
علی رغم آن که رئیس صدا و سیما را رهبر انتخاب می کنند
اما نظارت قانونا به عهده قوای سه گانه است
نظارتی که دو ضلعش مدام در حال تغییر و تحول است
و ...
Germany
من به عنوان یک اصلاح طلب از این به بعد طرفدار دکتر احمدی نژاد هستم ، زیرا از گفتن حقیقت هیچ ترسی ندارد و ایشان نسبت به سال 88 واقعا فرق کرده و جبران مافات می کنند ... درود بر احمدی نژاد. مبارک باشه!!!
Iran, Islamic Republic of
مومنان هیچ نیازی به منافقان نون به نرخ روز خور ندارند چون دوستیشان دوستی خاله خرسه است برای نخریب است هدف و اصول و برنامه ندارند که بدانند هدف وسیله نامشروع را توجیه نمی کند کارشان گل آلود کردن و ماهی گرفتن است.
Iran, Islamic Republic of
شما به عنوان اصلاح طلب معلومه که طرفدار احمدی نژاد هستید چون احمدی نژاد از سال 90 به بعد روش اصلاح طلب ها رو پیش گرفته
Iran, Islamic Republic of
شما در اسم و رسم

پیشتاز بزرگترین دروغ ها هستید
افساد روشن را
به عنوان اصلاح جا زده و می زنید
ما ذره ای در نفاق شما و سردسته هایتان تردید نداریم

حقیقت بینی شما در تقابل با اسلام است
با حکم خداست
با ارزشهاست
با حجاب و عفافه
با جهاد و شهادته
با راه امام و رهبری است
با نشر فضایله
...
Iran, Islamic Republic of
شما فساد طلبا به خودتون نگيريد. چون انشاءا... احمدي نژاد بطور حقيقي بدنبال اصلاح امور هستند و در نامه به رهبري هم جز حرف دل مردم چيزي نگفتند. حالا فساد گراها و فسا طلب جماعت هرچه مي خواند بگند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی متوهمی جوجه خوارج
سامان
Iran, Islamic Republic of
جوجه خودتی بی بصیرت وقتی سال 92 کشور رو دو دستی دادین به اصلاح طلب ها فهمیدم این به ظاهر اصولگراها خیلی بی بصیرت هستن 6 نفر بودن یه روحانی رای اورد جرات داشتن 96 احمدی نژاد رو تایید صلاحیت می کردن می فهمیدن کی بین مردم محبوب است .
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز نظرات رو کامل منتشر کنید نه سانسور ...
Iran, Islamic Republic of
البته نظرات منطقی و بدون تهمت رو
Iran, Islamic Republic of
با این حساب؛ امثال جهان نیوز و سایر رسانه‌هایی که شبانه‌روزی و لاینقطع در عنوان یک و با اغماض در عنوان دومشان به احمدی نژاد فحاشی و توهین میفرمایند، ضدانقلاب و منافقند.
علی
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که من تو خبر های BBC دیدم همون لحن امثال شما اصول سوار ها بود برای تخریب و تخطئه ی احمدی نژاد
احمدی نژاد عمیقا درک میکنه انقلاب کامل از ریل خودش خارج شده
تا جایی که حضرت اقا هم صداشون از بی عدالتی حکومت در اومده
خودتون بررسی کنین چرا تحلیل های شما و BBC از یه روح برخورداره
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم این همه هوچی گری برای چیست.اقا مگرشما نماینده رهبری هستید که جواب نامه خاتمی درگذشته واحمدی نزاد رامیدهید.بعد پیشنهاد داده .اتفاقا در اکثرکشورهای دنیا وقتی مثلا مجلسی نا کارمد باشدمثل همین مجلس فعلی منحل می شود.ولی رسانه های ایران هم بدانند علت اقبال مردم به رسانه هایی مثل BBCبرای این است که انها نه تا خبر درست می زنند به یک خبر دروغ را به خورد مردم می دهند.اما در ایران از صدا وسیما گرفته تا بقیه رسانه ها تا مجبور نشوند خبر درست را نمی گویند.اگر منافع شان ایجاد کند می گویند.ان هم با تحریف.برای همین است که حداقل هفتاد درصد مردم خبرهای رسانه های ایران را قبول ندارند.به تعداد دیش های روی پشت بامها نگاه کنید تا ببینید چه خبراست.
Iran, Islamic Republic of
حمایت اصولگراهای تندرو چون علیرضا زاکانی از احمدی نژاد از صدتا بی بی سی بدتر بود
Iran, Islamic Republic of
احسنت عزیزم ! الآن امثال زاکانی طلبکار هم شدند ! میگن ملاک حال افراده ! دروغگو تر و دغل باز تر از این جماعت ندیدم ! ظاهراً به اسم اسلام و نظام اما باطناً بخاطر عطش سیری ناپذیر قدرت حاضرند صد تا احمدی نژاد رو نابود کنند ! خدا هدایتشون کنه
جههههانننن
Iran, Islamic Republic of
چرا نظات رو منتشر نمی کنی؟
نکنه شما هم با بی بی سی بستید؟
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا درود بر احمدی نژاد رو سانسور می کنید این نشانه برحق بودن احمدی نژاد و اشفتگی شما جماعت به نرخ روز نان خوررر
منتظر
Iran, Islamic Republic of
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند از فتنه ها نترسید که نفاق را مشخص میکند ودر حال حاضر ما به فرمایش گرانقدر آنحضرت بعداز فتنه 88و روند برخوردها با دکتر احمدی نژادرسیدیم.
دکتر هیچکاری نکرده باشه همینکه بی بی سی وولایتمدار کرده که جهان نیوز بهش استدلال میکنه براش کافیه .همینکه شمااصولگرایان واصلاح طلبان وبی بی سی وغیره همه باهم علیه دکترین حقانیت دکتر را بس است.
Iran, Islamic Republic of
به جای این تیترها که در مورده همه مسئولین در بی بی سی فارسی پر است . و طبیعی است بی بی سی فارسی برای آمریکایی ها که در ست نکرده اند برای ایرانی ها است و باید اخبار ایران در آن نمایش داده شود این چیزی ثابت نمی کند. اما شما چرا تحلیلش را نمی گذارید که خواستار محاکمه احمدی نژاد است و او را ضد انقلاب معرفی می کند ... بی بی سی انقلابی!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو
Iran, Islamic Republic of
هروقت ديديد دشمن از شما تعريف كرد در خود شك كنيد (امام خميني ره)
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز از کجا معلوم شما جاسوس نیستید . چرا که هر چند مدت یک بار رنگ عوض می کنید.
صابران
Iran, Islamic Republic of
هر چیزی تاریخ مصرفش تمام شد باید دور ریخته شود والا اطراف خودش را فاسد می کند.
تاریخ مصرف احمدی نژاد تاریخش پیش از موعد تمام شده و باید دور ریخته شود.
خدا حافظ احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
لطفا اول نظام را تعریف کنید.
وزیر ی قرارداد کرسنت را امضا کرد،
نظام محکوم است یا وزیر؟
وزیر ی دیگربرجام را زیر نظارت مستقیم و برادرانه! رییس جمهور امضا کرد.
نظام به کوتاهی در استیفای حقوق ملت متهم است یا وزیر و رییس جمهور؟
...
فردی شناخته شده تمام این موارد را برای رهبری محترم منعکس می کند آیا:
روبروی نظام ایستاده یا در جهت بهبود و رفع شبهه از نظام است؟
تحلیلگرمحترم نان به نرخ روز خوردن باعث بدنامی خواهد بود
نویسنده نظر بالا
Iran, Islamic Republic of
استاد اون قوه قضاییه را چرا نقطه گذاشتی؟ در نهایت ادب نوشته شده بود. نکند قرار نیست علت العلل مشکلات یعنی بیعدالتی جاهلانه را به روی خودمان نیاوریم؟
Iran, Islamic Republic of
حقته سانسور عمو جان ! تو که به دروغ برجام را که تحت هدایت و ارشاد رهبری منعقد شده به ظریف و روحانی منتسب میکنی باید هم حرفهاتو قیچی کنند! آره عزیزم !
Iran, Islamic Republic of
تنها راه نجات تهران اینکه گفتند دعاکنید باد بیاد
تنها راه نجات کاک محمود اینکه برایش دعاکنید باد نیاد
باد بیاد باد نیاد
خخخخخخخخخخخخخخه
United States
خوب هر کی بیاد تو خط ملت و وفادار به رهبر معظم انقلاب بشه مردم ازش خوششون میاد
Canada
شما قدرت رسانه و همينطور سابقه بى بى سى فارسى در جهت دادن به ذهن مخاطب را دست كم نگيريد. حداقل در رابطه با انقلاب ايران كه يك مثال عينى و مشهود بوده كاملا موفق بوده است. با توجه و دقت به اينكه ، در ان زمان فقط راديو بى بى سى فارسى در دسترس بود و با امروز كه با انفجار اطلاعات مصادف هستيم شرايط كاملا متفاوت بوده است.
Iran, Islamic Republic of
بی بی سی
کاره ای نیست

این ضعف های ما
بخصوص رسانه هامون
بالاخص صدا و سیما که

زمینه کار به امثال بی بی سی
داده
sdn
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد_احمدی نژاد به رهبر عزیز و انقلابی،
در حقیقت جایگاه قدرتمند ولایت را تشریح و آنرا به رخ شما کشید
United States
چه خوب که بی بی سی بداد شما و حامیان شما رسید!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه کردید

خدا دشمنان را احمق ...

البته عجیب نیست که
پروردگار حماقت آنها را
ابزار نصرت جبهه حق قرار دهد
مسعود
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد دیکتاتوری کوچک و متوهم!!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
حضرت امام خامنه ای ماهیت این فرد را می دانستند ایشان دراولین دیدار هیات دولت نهم خطاب به دولت وشخص رییس جمهور فرمودند ساده زیستی امر پسندیده ای است اما مراقب باشید ریا در دولت نهادینه نشود امروز روزیست که دیگر پرده ها کنار رفته وچهره مزورانه برخی برای همه عیان گردیده است.
Iran, Islamic Republic of
و درآخرین دیدار با دولت دهم، یکی از ویژگی های بارز رییس جمهور و دولت های نهم و دهم را ساده زیستی و نخواستن امتیازاتی که برای سران کشورها معمول استف معرفی کردند!
Iran, Islamic Republic of
نفهمی این ...بهاری به کنار
این... حامیشون رو چه کنیم؟؟؟

دنیا داره اپولو هوا می کنه، اینا دنبال بقایی ان
Iran, Islamic Republic of
داشتیم آپولو هوا می کردیم ، همون موقع که بقایی معاون رییس جمهور و رییس نهاد ریاست جمهوری و مسئول پول رسوندن به شبیه چنان پروژه هایی بود .
اما
خاله خرسک ها رفتند زیرعبای یه آقای استوانه ای، و تحت امر یک جهود ملعونی .
نتیجه این شد که آپولو پر(!)؛ حالا هم زیر پرونده ای که واسه بقایی درست کردن عین آهو(!) موندن که چه جوری ماله کشی کنن ...
Iran, Islamic Republic of
این تیتر امروز بی بی سی است . ببینید واقعا رهبری چنین منظوری داشته اگر بخواهید به بی بی سی استناد کنید کی سالم می ماند !!!!
🔸آیت‌الله خامنه‌ای: بارها گفته‌ام ضدانقلاب از اول چشمش به کارگرها بود
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
چرا عادت كرده ايم مشكلات داخلي خودمان را گردن ديگران بياندازيم؟
مگر تا بحال فكر ميكرديد بي بي سي و دولت انگليس بايد دلسوز ما باشد؟
چه دليلي دارد بي بي سي مشكلات داخلي ما را بزرگنمايي نكند؟
مشكل ما داخلي است كه بي بي سي فقط رسالت بزرگنمايي آنرا بعهده گرفته.
آيا بي بي سي به احمدي نژاد گفت جلوي در دادگاه آنگونه تند و مخالف صحبت كند؟
آيا بي بي سي به احمدي نژاد گفت به رهبري نامه سرتاسر تحكم بنويسد؟
آيا بي بي سي مسئول مشكلات اقتصادي و بيكاري و اعتياد و طلاق و هزار ويك مشكل ديگر است؟
اگر چنين است كه بايد به اصالت خودمان و اين انقلاب شك كنيم.
احمدي نژادي كه در سال 84 سوپر انقلابي دو آتشه و معجزه هزاره سوم و رافع تبعيض و كوبنده دشمنان و قهرمان ملتهاي مستضعف بود چكارش كرديد كه به يك مخالف خوان صد درصدي تبديل شده و حرفهاي اپوزيسيون آنطرف آب را با صداي بلندتر در داخل فرياد مبزند؟
اينكه ديگر خاتمي نبود كه به بهانه تساهل و تسامح و ليبرال بودن و ... رانديد.
اين احمدي نژاد است كه همه مجيز او را ميگفتيد.
Iran, Islamic Republic of
« چکارش کردید که ... » ؟!

احمدی نژاد رو نیروهای انقلابی خیلی باهاش همکاری کردند
خیلی انگ و منگ ها رو تحمل کردند
خیلی ...

اما او مثل خیلی از گذشتگانش بجای تامل در نصایح دوستانش
تیغ ناتحملی را برکشید
و یکی پس از دیگری را
از سر راه برداشت
تا آنجا که دولت داشت از نصاب می افتاد

احمدی نژاد خیلی پرتلاش ظاهر شد
اوج گرفت

اما
با دست خودش
پر و بالش را
شکست
و ...
سنوات آخر دولت ایشان چرا ...



سعه صدر
از ضرورات مدیریت است
حتی مدیریت کافرانه هم نمی تواند
بدون آن به کارش ادامه دهد
لذا فرمود
و من شرح بالکفر صدره

...



به هر حال ما دچار بن بست مدیر و فقدان آن نیستیم
نه خوش داریم
مدام به مذمت این آن مشغول باشیم
و نه نومید از پیدایش
چهره های خدمتگذار منهای ضعفهای گذشته
محسن
Iran, Islamic Republic of
جای بسی خوشوقتی است که شما هم دست به دامن بی بی سی شدید
آفتاب آمد دلیل آفتاب
Iran, Islamic Republic of
هر کی عاقبت به خیر از این دنیا بره واقعا خدا براش معجزه کرده انگار. از بس که دام جلوی پای انسان میگذارن. کلا طرف چپ کرده... وای به روز امثال من. یک سری که اولیا خدا از شهرت پرهیز میکنن شاید همینه. طرف دورش که شلوغ میشه هم خودش رو هلاک میکنه هم اونایی که دورش جمع شدن رو.
آریو سوئد
Iran, Islamic Republic of
ایران ما از طرف ۳ گروه سرمایه سالاران، روشنفکران(دانشگاهیان) و سیاسیون ضربه خورده. لذا مردم نباید گوش به حرفهای این سه گروه دهند. احمدی نژاد هم دانشگاهیست و هم سیاسی و او هم متاسفانه به جدول زد.
Iran, Islamic Republic of
تنها و بهترین راه اینه که کلام محلش نذارن. بی خیالش بشن. فکر کنن یه دیوانه داره یه چیزی میگه. او فقط میخواد بهش بها داده بشه.
ناشناس
United Arab Emirates
با سلام و عرض ادب : جناب آقای دکتر احمدی نژاد در 2 دوره ریاست جمهوری در عمل ثابت کرد همیم مسکن مهر اگر نبود ما الان باید صبح تا شب کار میکردیم فقط بتونیم اجاره خونه بدیم در صورتی که در دولتهای قبل اصلا کسی به فکر مردم ضعیف و مستاجر نبود درود فراوان به کسانی که راه خداوند را میروند : زنده باد احمدی نژاد
علی
Iran, Islamic Republic of
دکتر همیشه تیتر اول رسانه های بزرگ جهان بوده. بی بی سی فارسی که عددی نیست.....!!!! اون ممه رو لولو برد عزیزم. دکتر اصلا خودش سوژه است!!!!
Iran, Islamic Republic of
خواهشا انقدر مساله احمدی نژاد را بزرگ نکنید الان مساله مهم این است که به غوطه شرقی بپردازید که تروریست ها برای ایجاد سپر انسانی مردم سوریه را در داخل قفس کرده اند و انها را در برابر نیروهای مقاومت قرار میدهند و سیل هجمه ها و دروغ ها به سمت مقاومت و دولت سوریه قرار دارد و ما مشغول حاشیه سازی هایی شده ایم که خود دشمنان برای ما بوجود اوردند . مساله مهم دیگر مساله دراویش است که متاسفانه چند هفته پیش که جلوی زندان اوین تجمع کرده بودند سردسته های انان را ازاد کردند و الان اینگونه جری شدند و دست به شورش زدند چرا سران فتنه دراویش را ازاد کردند؟؟؟
صرفنظر از سوابق شخص، خداوکیلی حرفای محمودی تنها راه مسالمت امیز برون رفت از وضع موجوده
Iran, Islamic Republic of
خوب معلومه بی بی سی واذنابش دنبال بزرگ نمایی حرف وحرکت مخالفان نظام هستند نه موافقان
Iran, Islamic Republic of
جواب سوال مشخصه: با آغوشی باااااااز
Iran, Islamic Republic of
ببینید شما دوباره با کشیدن پای احمدی نژاد به میان قسط دارید مخاطب خودتان را زیاد کنید.خوشم می اید که شما هم قبول دارید...
صابر
Iran, Islamic Republic of
دکتر جون چه کردی با خودت !!
کاری کردی که دشمنان نظام از تو حمایت می کنند.
به خودت برگرد
Iran, Islamic Republic of
خوش بحال بی بی سی. اینها نتیجه ندانم کاری های خودمان است.
Iran, Islamic Republic of
تعداد زیاد کامنت بیانگر چیست؟ کمی بخود بیایید و تخریب نکنید.