کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مولاوردی: پخش فیلم‌ جاسوسی سید‌امامی خلاف‌نظر امام‌(ره) است

چرا دولتی‌ها جاسوس بودن سید امامی را نمی‌خواهند بپذیرند؟ +تصاویر

5 اسفند 1396 ساعت 11:54

در پرونده سیامک نمازی و پدرش باقر هم هیچ کس خودکشی نکرد، آنجا هم «فقط»آن دومحکوم شدند! آنهم «فقط» به ده سال حبس! و کسی نپرسید آنها از دوره کارگزاران تا دوره روحانی در ایران کجاها بودند و عامل کدام سند های مهم و «تصمیم سازی»های کلان بودند!؟در مرکز تحقیقات استراتژیک فلان مجموعه مهم چه می کردند و با رئیس و معاون وقتش چه سر وسری داشتند!؟


گروه سیاسی جهان نیوز: در چند روز اخیر پس از اظهارات رسمی دستگاه قضایی درباره جاسوسی سیدامامی برخی از دولتمردان همچنان در اینباره تشکیک های را وارد می کنند.

شهیندخت مولاوردی در حاشیه نشست اخیر هیات دولت، در پاسخ به سوال خبرآنلاین که به سکوت دولت درباره پرونده سیدامامی اشاره داشت و می‌‌پرسید چرا دولتی که منشور حقوق شهروندی را تصویب کرده، در این زمینه سکوت اختیار کرده است؟ گفت: در این باره ابهاماتی وجود دارد. امیدواریم هرچه زودتر این ابهامات رفع و این اتفاق بیفتد؛ یعنی مستندات لازم ارائه شود.

او در پاسخ به این سئوال که آیا مستند صداوسیما راجع به جاسوسی کاووس سیدامامی را دیدید و به نظرتان برای مردم جاسوسی او محرز شد؟ نیز گفت: وقتی موضوعی به این مهمی مطرح می شود، باید افکارعمومی اقناع شود. بهتر بود صداوسیما مستنداتی دال بر جاسوسی وی را منتشر می‎کرد نه حواشی دیگر را؛ اما صداوسیماست دیگر، چه بگویم؟!
 


 
دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در واکنشی دیگر به اقدام صداوسیما در پخش تصاویر و فیلم‌های از زندگی یک فرد فوت شده که به جاسوسی متهم بوده است، به خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا هم گفته است: متاسفانه آن اقدام و مستندی که پخش شد،‌ صد در صد با فرمان هشت ماده‌ای امام و منشور حقوق شهروندی در مغایرت است. ما درخصوص مسائل این چینینی مجموعه‌ای از بحث‌ها را در هیات دولت داریم. تذکرها ارائه و پیگیری می‌شود ولی آنکه چقدر تاثیرگذار است، باید دید و منتظر ماند. متاسفانه این مسئله تبدیل به روال شده در حالی که این رویه باید عوض شوند.
 

 
البته دراینباره خانم مولاوردی تنها نبوده و فردی همانند آشنا که سوابق امنیتی بسیاری نیز در کارنامه خود دارد، در رزوهای گذشته درباره جاسوس موشکی دست به حاشیه سازی زد. همچنانکه در آخرین توییت خود در این رابطه نوشته است: قاعدتا نه استادان مأمورند و نه مأموران معذور!؛ او پیش از این نیز حتی درباره خودکشی جاسوس مذکور نیز توییت کرده بود: " نه جامعه شناسان دین خودکشی می کنند نه حامیان حیات وحش"

اما نهایتا حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، مستند 20:30 درباره جاسوسی سید امامی را به نظر سنجی گذاشت. وی در این نظرسنجی توئیتری از مخاطبان خواسته بود که در قامت حقوقدان این برنامه را بررسی کرده و اعلام کنند آیا پخش این مستند با قانون اساسی موافق بوده یا خیر. نتیجه این نظر سنجی را در ادامه می بینید.
 

 
با این وجود روزنامه های اصلاح طلب نیز به پخش مستند جاسوس مذکور اعتراض کرده بودند.روزنامه بهار در اینباره نوشته بود: " از فردی که سابقه چندین و چند سال حضور در دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان استاد و فعالیت مستمر در حوزه محیط زیست را داشته است بدون آنکه در دادگاهی اتهاماتش ثابت شود با نام و نشان کامل نام برده می‌شود در حالی که حتی اتهامات مطرح شده علیه کاوس سیدامامی هنوز در هیچ دادگاهی هم به اثبات نرسیده است سازمان سیاسی – رسانه‌ای صداوسیما و برخی رسانه‌های شناخته شده بدون توجه به مراحل قضایی و رعایت حداقلی از اصول اخلاقی سعی در مخدوش ساختن آبروی این فرد دارند. نکته تاسف بارتر این ماجرا آنجاست که امروز دیگر دست این فرد از دنیا کوتاه است و مطرح کردن چنین اتهاماتی از سوی ایده پردازان و برنامه سازان صداوسیما علیه فردی که دیگر امکان دفاع از خود را ندارد نشانگر بی توجهی به الفبای شرافت و انسانیت است.»
 

 
این روزنامه اصلاح طلب در ادامه در اقدامی عجیب پیشنهاد می دهد که مسئولان قضایی با سازندگان مستند علیه جاسوس موشکی برخورد کنند و می نویسد:«شاید از چنین رسانه هایی انتظاری نیست اما از دیگرانی که شاهد و ناظر این وضعیت هستند و همینطور مسئولان محترم دستگاه قضایی انتظار می‌رود که به موازات پیگیری پرونده مورد بحث درباره بازداشت برخی فعالان محیط زیست به اتهام «جاسوسی» برخورد لازم با عوامل پخش چینن فیلمی درباره مرحوم سیدامامی آن هم از رسانه عمومی کشور را در دستور کار خود قرار دهند»


 
*ماموریت مهم حامیان جاسوس‌ها
چند روز قبل حسین شمسیان عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان درخصوص علت حمایت برخی چهره ها و جریان ها از جاسوس‌ها در کانال تلگرامی خود نوشت: این روز ها حرف و نقل درباره مرگ«کاووس سید امامی» فراوان شده و تقریبا همه شده اند کارشناس امنیتی و قضایی!

حرفی نیست، اما آنچه امروز خیلی سر و صدا کرده ،هنوز کمتر است از آنچه سه سال قبل در کیهان درباره این به اصطلاح موسسه‌ غیر دولتی و شرکای داخلی و خارجی اش منتشر شد.

موسسه حیات وحش میراث پارسیان، مراد طاهباز ، دیوید لیلین آمریکایی و ... تنها برخی از اسامی مندرج در گزارش سه سال قبل کیهان بود. اما مهم نیست که اول چه کسی گفت! مهم بقیه ماجراست. مهم این است که با مرگ سید امامی، ماجرا به پایان می رسد یا نه!؟

 یادمان نرفته که در پرونده جاسوس هسته ای ، هیچکس خودکشی نکرد و مدتی بعد «فقط» دُرّی اصفهانی محکوم شد!آنهم «فقط»به پنج سال حبس!یعنی باید قبول کنیم که دری اصفهانی بدون هیچ شبکه ای تا آن سطح رسیده بود؟!

 در پرونده سیامک نمازی و پدرش باقر هم هیچ کس خودکشی نکرد، آنجا هم «فقط»آن دومحکوم شدند! آنهم «فقط» به ده سال حبس! و کسی نپرسید آنها از دوره کارگزاران تا دوره روحانی در ایران کجاها بودند و عامل کدام سند های مهم و «تصمیم سازی»های کلان بودند!؟در مرکز تحقیقات استراتژیک فلان مجموعه مهم  چه می کردند و با رئیس و معاون وقتش چه سر وسری داشتند!؟

همین ها را می‌توان در باره  حامیان و مرتبطان نزار زاکار ، جیسون رضائیان و ... پرسید و سئوال کرد که اصلا چه شد که جیسون رضائیان بعد از محکومیت به آمریکا رفت! چه کسانی دنبال مبادله نمازی ها بودند و چه کسی اجازه نداد!

 حالا در این پرونده برخلاف موارد قبلی ،طرف اصلی ماجرا خودکشی کرده است و ظاهرا راه هموار تر شده !آیا با این مرگ ،پرونده مختومه می شود!؟ آیا شبکه مهم و بلند پایه وی در برخی مراکز اجرایی و علمی کشور به حال خود رها می شود!؟

آیا سامانه تسهیل کننده گردش مالی  «موسسه حیات وحش میراث پارسیان» به تامین مالی دیگر جاسوس ها ادامه خواهد داد!؟ آیا آنها که نظرات سید امامی را در مدیریت ها و برنامه ریزی ها به سند تبدیل می کردند، در سیستم می مانند و به کارشان ادامه می دهند!؟

اینها سوالاتی به مراتب مهم تراست از ماجرای مرگ، اما ظاهرا شبکه حامی جاسوس ها (شامل برخی نمایندگان مجلس، زنحیره ای ها،برخی مشاوران آشنا با امور امنیتی،برخی دولتمردان و...) می کوشند با پررنگ کردن ماجرای خودکشی، اجازه طرح و مطالبه آنها را ندهند.

پ.ن: یک شِبه رسانه حامی شبکه نفوذ، در فرار به جلویی ناشیانه، به زعم خود کوشیده اسامی برخی مرتبطان را بسوزاند.


کد مطلب: 593691

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/593691/چرا-دولتی-ها-جاسوس-بودن-سید-امامی-نمی-خواهند-بپذیرند-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com