جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۴۵
داد روزنامه حامی دولت هم درآمد

استعفا که نمی‌دهید حداقل یک عذرخواهی معمولی کنید

باز هم «آخوندی»، باز هم «وزارت راه» و باز هم «عزای ملت ایران»
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 593133
روزنامه حامی دولت معتقد است که عباس آخوندی نه تنها معذرت خواهی و یا استعفا نمی کند بلکه ترجیح می دهد در این نوع حوادث سکوت کند و یکبار هم که در حوادث لب به سخن گشوده؛ در حادثه قطار مشهد به تبریز بود که وزیر راه گفت: «همه مسافران تحت پوشش بیمه‌اند و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست!»
استعفا که نمی‌دهید حداقل یک عذرخواهی معمولی کنید
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه آصلاح طب آرمان که از روزنامه های طرفدار دولت محسوب می شود، طی گزارشی نوشته است که پس از این همه حوادث تلخ در دوران وزارت عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی حداقل یک معذرت خواهی  از مردم بکند.

این روزنامه حامی دولت معتقد است که عباس آخوندی  نه تنها معذرت خواهی و یا استعفا نمی کند بلکه ترجیح می دهد در این نوع حوادث سکوت کند و یکبار هم که در حوادث لب به سخن گشوده؛ در حادثه قطار مشهد به تبریز بود که وزیر راه گفت: «همه مسافران تحت پوشش بیمه‌اند و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست!»

به گزاش جهان نيوز، در گزارش  این روزنامه اصلاح طلب امده است:
باز هم «آخوندی»، باز هم «وزارت راه» و باز هم «عزای ملت ایران». این بار هواپیما سقوط کرد و 66 مسافر و خدمه به گونه‌ای تلخ و دهشتناک از دنیا رفتند. مرداد 93 که هواپیمای تهران طبس دقایقی بعد از بلند شدن به علت خاموش شدن موتور سمت راست خود در ‏منطقه مسکونی شهرک آزادی به دیواره‌های سیمانی برخورد کرد و منفجر شد و در آن واقعه ۳۹ نفر جان باختند.‍ یا حتی پنجم آذر ۹۵ که دو قطار مسافربری در حوالی «ایستگاه هفت‌خوان» در محور سمنان-دامغان با هم برخورد کردند؛ در این ‏حادثه قطار سمنان به مشهد از پشت به قطار تبریز به مشهد که در همان ریل متوقف بود، برخورد کرد و ۴۷ نفر کشته و ۱۰۳ ‏نفر نیز مصدوم شدند. وجه اشتراک این حوادث و تعدادی دیگر از حوادث مشابه آن نشستن آخوندی بر کرسی وزارت راه بوده است. وزیری که استراتژی سکوت را به خوبی آموخته و یا اگر سخنی می‌گوید مرهمی بر داغ بازماندگان نیست؛ مانند همین سقوط هواپیمای atr72 که 66 نفر را به کام مرگ برد. با وجود حوادث متعدد و فشاری که به دولت از این زاویه وارد می‌شود، می‌توان وزیر راه را به استعفا توجه داد. فرصت مناسبی است که وزیر با آرامش به کارنامه‌ای نگاه کند که در آن از برخورد قطار گرفته تا واژگونی اتوبوس نخبه‌ها و سقوط قطار دیده می‌شود و برای خروج از این مسیر پرهزینه خود گامی به جلو بگذارد. تصمیم وزیر می‌تواند مستقل از تصمیم مجلس برای استیضاح باشد. او خود می‌تواند کار را تمام کند."

وزیر و ادعای کمک خلبان
وزیر پس از انتشار خبر خارج شدن هواپیما از رادار تاکید کرد که «هواپیمای ATR از ایمن‌ترین هواپیماهای کوتاه‌برد جهان است.» اما آنچه او گفت با آنچه کمک خلبان مرحوم شده هواپیما پیش از سفر در صفحه اینستاگرامش نوشت تفاوت داشت. مرحوم کاوه خلیلی نوشته بود: «بچه ها با ایرباس پرواز می‌کنند، مردان با بوئینگ پرواز می کنند، قهرمانان افسانه‌ای با ATR پرواز می‌کنند.»

عذرخواهی و کناره‌گیری
در تمام نقاط جهان مرسوم است که پس از حادثه‌ای مانند سقوط هواپیما یا غرق شدن کشتی و موارد مشابه مسئول مربوط علاوه بر عذرخواهی از سمت خود استعفا می‌دهد مانند وزیر حمل و نقل و رئیس راه آهن مصر در پی برخورد اتوبوس دانش آموزان مصری با قطار که منجر به مرگ 47 دانش آموز شد از سمت خود استعفا داد و بلافاصله مورد بازجویی قرار گرفت. یا وزیر آموزش و پرورش کویت که به دنبال مرگ یک دانش آموز در مدرسه استعفا کرد و گفت: «براساس تحمل مسئولیت سیاسی این حادثه، استعفای خود را ارائه کردم. وزارت آموزش و پرورش به بازسازی روحی دانش آموزان این مدرسه می‌پردازد. این موضوع از وظایف مستقیم وزارتخانه است.» در نمونه دیگری مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی کره، به دلیل ایجاد تاخیر در یکی از پروازهای این هواپیما، از سمت خود کناره‌گیری و به خاطر کارش به صورت عمومی عذرخواهی کرد و استعفاهای دیگر که مرهمی بر دل داغدیدگان است.

آخوندی و عذرخواهی
در زمان وزارت عباس آخوندی بر وزارت راه اتقاقات زیادی در این حوزه رخ داده است از جمله سانچی و سکوت آخوندی، سقوط هواپیمای مسافربری تهران طبس در منطقه مسکونی، قطار مشهد-تبریز و... موضوع مشترک این حوادث عدم عذرخواهی وزیر راه بوده است که کمترین اقدام مورد انتظار می‌توانست بوده باشد اما آخوندی سکوت را بر هر مولفه‌ دیگری ترجیح داد. در مورد آخر یعنی سقوط هواپیمای ART در 30 بهمن پس از اتمام جلسه اضطراری ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به دیدار این خانواده‌ها در یاسوج رفت و در این دیدارها از خانواده‌های جانباختگان این حادثه دلجویی کرد. یکبار دیگر هم آخوندی درباره این حوادث لب به سخن گشوده بود و آن هم در حادثه قطار مشهد به تبریز بود که وزیر راه گفت: «همه مسافران تحت پوشش بیمه‌اند و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست.»
این جملات آخوندی بر درد خانواده‌های داغداری که منتظر شنیدن یک عذرخواهی حداقلی از وزیر بودند اضافه کرد اما آخوندی حتی پس از سرازیر شدن موج انتقادات برای جملات حاضر به عذرخواهی نشد. «مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه یاسوج رادار تقرب ندارد، گفت: تنها ۵ فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، اصفهان، شیراز و مشهد به رادار تقرب مجهز هستند و در آینده نزدیک فرودگاه بندرعباس نیز به رادار تقرب تجهیز می‌شود.» مهابادی درباره نداشتن رادار می‌گوید: «ترافیک آن بالا نبود. در همه جای دنیا هم از جمله اروپا و آمریکا در مناطقی که ترافیک پایین است، رادار نصب نمی‌کنند. با این حال برنامه توسعه رادار را دنبال می‌کنیم. ما طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌های بین‌المللی چالش‌هایی در این خصوص داشته‌ایم.» نکته قابل تامل آنجاست که مهابادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با ابراز گلایه از صداوسیما در خصوص اطلاع‌رسانی سانحه گفت:«طی دو سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه یاسوج هزینه کرده‌ایم. ۶۰۰ متر طول باند این فرودگاه افزایش یافته و حدود ۱۱ مانع مهم پروازی را که می‌توانست ایمنی پروازها را تهدید کند، برچیدیم. حدود ۱۱۰۸ متر باندی که داشتیم و نمی‌توانستیم استفاده کنیم را آزاد کردیم و هم‌اکنون باند به ۳۲۰۰ متر افزایش یافته است.» اما حقیقتا گسترش فرودگاه بدون رادار پیشرفته چه افتخاری است؟‌ عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که این هواپیما چند سال در شیراز زمین‌گیر بوده است، گفت: «آنچه ما می‌دانیم این است که بعد از برجام توانستند قطعات هواپیما را خریداری کنند. منابع تعمیراتی موتور هواپیمای ATR محدود است. بنابراین هواپیما حدود شش سال زمین‌گیر بوده است.» آیا سفر با هواپیمایی که 6 سال زمین‌گیر بوده، منطقی و نشان از مدیریت مطلوب آخوندی دارد؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فکر کنم همه ما .....اینکه آخوندی استعفا دهد یا معدرت خواهی کند یا وکیل الدوله های مجلس ضعیف کنونی او را استیضاح کنند را به گور خواهیم برد ....از نظر این آقا همه چیز بجز شاهکارهای ایشون ((مزخرف )) هست
Iran, Islamic Republic of
دلواپسان عذر خواهی کنن
Iran, Islamic Republic of
تکرار کن عمو ببینه؟
Iran, Islamic Republic of
دل آرام ها آسوده باشند. اتفاقی که نیافتاده. همش تعدادی از هموطنان کشته شده اند. دل ارام ها راحت باشند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
این مجلس ضعیف ترین مجلس 40 ساله انقلاب حالم از این انفعال و گردن کج کردنشون در مقابل دولت بهم میخوره حواستون باشه انتخابات مجلس نزدیکه بیش از این گند نزنید به جایگاه مجس
Iran, Islamic Republic of
تا ببینیم لیست سید کیه
چشم رو چشامون
Iran, Islamic Republic of
دسته‌گل‌های آخوندی هیچگاه تمام نمی‌شود! فقط از جاده به قطار مسافربری، از قطار مسافربری به هواپیمای مسافربری و از هواپیمای مسافربری به قطار باری منتقل می‌شود...
Romania
مگه وزیر راه احمدی نژاد برای سقوط بالگرد سپاه که شهید کاظمی شهید شد سال ۸۴ و سقوط هواپیمای خبرنگاران سال ۸۴ و سقوط هواپیمای مسافربری عذرخواهی کرد که حالا توقع دارید آخوندی عذرخواهی کنه عقده خفه تون نکنه
Iran, Islamic Republic of
نه لازم نیست عذرخواهی کنه. بگو بازم به ملت فحاشی کنه.
دولت ومجلسی که با تقلب روی کار آمده و دنبال نابودی ایران و ایرانی است بهتر از عباس آخوندی بدنیا نمی آره.
محمد
Iran, Islamic Republic of
مدیرعامل اسمان یک ... است که شما را ول کرده اید.ایا یک نفر ... بود از هر چیزی مبراست ونباید پاسخگو باشد؟ آیا این عدالت است؟
بهرام
Iran, Islamic Republic of
چرا یک فرد غیر متخصص نظامی باید مدیر عامل یک شرکت هوایی شود.از شهید چمران پرسیده بودند تعهد مهم تر است یا تخصص ؟ وی گفته بود البته تعهد اما اگر کسی متعهد و متدین باشد اگر در کاری تخصص نداشته باشد انرا نمی پذیرد.گمی به این جمله شهید چمران فکر کنیم
Iran, Islamic Republic of
درست کفته چون اگر یک فرد غیر متخصص در کاری انرا بپذیرد خیانت است و ان فرد خائن
Iran, Islamic Republic of
چون او نور چشمی است
Iran, Islamic Republic of
البته اون علائی که از دلارامان گشته است !جواب عملکردش هم با همونها.
Iran, Islamic Republic of
چرا به مدیر عامل نظامی هواپیماییاسمان گفته شده صحبت نکند؟از چه کسی یا گروهی محافظت میشود
United States
چون نام ان نهاد نظامی به میان نیاید.نهادی که تمامی اقتصاد ایران در اختیار اوست
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اگه چند تا وزیر مثل اخوندی داشتیم تمام مشکلات حل میشد.!
خدا رحمت کند کشته شدگان سقوط هواپیما را . دیگر غصه مشکلات را نمی خورند.
Iran, Islamic Republic of
فکر نمی کنید که اگر معذرت خواهی بکنه چقدر از قیمت ویلای تریلیاردی اش در لواسان کم میشه و افت قیمتی پیدا میکنه ؟؟؟؟؟؟
سید نورالدین آل علی
United Kingdom
با عرض سلام و احترام ،
در خصوص اینکه وزیر استعفا نمی دهد !
در سالروز 29 بهمن طبق سنوات هر ساله مردم غیور آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت بستند.
در سخنان مقام معظم در در ارتباط با متفاوت بودن راهپیمائی امسال با دیگر سالها اشاره ائی مبنی بر اینکه :
"ایشان از وجود " آگاهی انقلابی و کمال سیاسی در ملت و توانائی آنها در تفکیک نظام انقلابی امت و امامت را با تشکیلات دیوانسالاری کشور جدا دانستند."
گفتند نه فقط قوه مجریه ، مقننه و قضائیه بلکه ممکن است از ایشان هم انتقاد داشته باشند.
مقام معظم رهبری می فرمایند " روی کار بودن < آدم های انقلابی > اما عوض شدن خط و راه انقلاب را به معنای ارتجاع دانستند.
ایشان «حرکت به سمت اشرافی‌گری»، «دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف» و «تکیه و اعتماد به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم» را نمونه‌های حرکت ارتجاعی خواندند .
همین نمونه میتواند الگوئی برای انتخاب مدیران باشد.
ویا بهتر عرض نمایم چراغ انتخاب مدیران درجه یک که بار وزارتخانه ها را بر عهده دارند را میتواند میتواند شاخص انتخاب آنها باشد.
کدام وزیر مسکن فقرا و نیاز مندان را مزخرف نامید؟
کدام وزیر در ویلای چند صد هزار متری زندگی می نماید؟
وضعیت قبل ،بعد و دوران مسئولیت در بنیاد مسکن ،تا امروز و پست های دولتی میتواند این امکانات را به او بدهد؟
کدام وزیر از انتخاب فامبل ها استفاده نموده است؟
کدام وزیر به خبرنگاران توهین و به آنها اهانت نمود؟
در تصدی کدام وزیر بیشترین سوانح هواپیما،قطار و ،کشتی و تصادفات بین جاده ائی اتفلق افتاد؟
در کدام دوره وزارت مسکن و شهر سازی آمار مستاجرین مجددا افزایش یافت؟
در کدام دوره قرار داد کیترینگ قطارها به دیگران واگذار گردی؟
در کدام دوره از تاریخ ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب درخواست خرید ابتدا 500 سپس 300 و در نهایت گفتند 118 هواپیما بسته شد؟
و ده ها سئوال دیگر که برای هر کدام از اینها وزیر باید از وزارتخانه استعفا میداد و برای همیشه از سیاست و اقتصاد خداحافظی می کرد.

با عرض احترام
Iran, Islamic Republic of
پول مفت داره میگیره چرا استعفا کنه
Iran, Islamic Republic of
وظیفه امثال جلیلی هست عذر خواهی کنن بابت سنگ اندازی
Iran, Islamic Republic of
رو که رو نیست ،سنگ پای قزوینه ! خوبه همین امروز مصاحبه جهانگیر منتشر شد که گفته :دولت در اقتصاد هر اراده‌اي کند مي‌تواند آن را عملياتي کند.عُرضه کار ندارید ،تقصیر کیه؟مگه نمیفرمودند که ""۱۰۰روزه درستش میکنم "".
Iran, Islamic Republic of
کدوم سنگ؟ خوب هر کاری دوست دارید که دارید می کنید. می فرمایید ما بخور بخور کنیم کسی هم حق اعتراض نداره؟
Iran, Islamic Republic of
بی اختیار یاد دختر مظلوم وزیر افتادم و دختر معصوم ذخیره نظام. ...
Iran, Islamic Republic of
مرکز پژوهشهای مجلس هفته قبل اعلام کرد که کارنامه آخوندی در اجرای برنامه هایش "کاملا هیچ "" است.! منتهی عادی شده که دولتمردان ولرم وخنثای اعتدال ، با کارنامه خالی به کارشون ادامه دهند!
Iran, Islamic Republic of
اینکه ایشان استعفا نمی دهند یا معذرت خواهی نمی کنند درست . شکی نیست .
ولی جهان نیوز این حرف استعفا و غیره از شماها بعیده . چند وقت پیش در یکی از این حوادث ( که البته من یادم نبست کدام حادثه بود فکر کنم مربوط به قطار تبریز بود ) یکی از مدیران استعفا داد همین شما نوشتید که این سوسول بازی ها چیه . این کارها مربوط به صهیونیست ها و امریکایی های خدانشناس است .
اگر من اشتباه می کنم به ارشیو خود نگاه کنید
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز اقای آخوندی برای چه عذر خواهی کنه سهم ناطق نوری به روحانی است داماد رسولی محلاتی است کسی جرات چپ نگاه کردن او را نداره و الا با ناطق نوری طرفه
Iran, Islamic Republic of
ماشالله در این سیستم همه با هم فامیلند ِیعنی همان 1000 فامیل معروف
نگران
Iran, Islamic Republic of
وزیر راه گفت: «همه مسافران تحت پوشش بیمه‌اند و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست.» !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ایشلن از خودش هم خیلی ممنون است چون خود را ژن خوب میداند
Iran, Islamic Republic of
آقای آحوندی در سه دوره ریاست جمهوری (هاشمی خاتمی روحانی) وزیر بوده چرا باید معذرت خواهی کنه مردم باید عذرخواهی کنند که چرا این قدر انتظار بیجا دارند ابن نوع هواپیما از اونایی که چندتا وزیر دولت رفتند استقبال هواپیما
Iran, Islamic Republic of
سنگ پای قزوین هم کم اورده است
Iran, Islamic Republic of
امروز اقای اخوندی افاضه کرده اند که هواپیمای سقوط کرده دارای فن اوری قدیمی نبوده بلکه کاملا مدرن بوده است
Iran, Islamic Republic of
راست گفته هواپیما فن آوریش قدیمی نبود تو اون شرایط جوی نباید پرواز میکرد دو روز هواپیماها و هلی کوپترهای امدادی زور زدن تا رسیدن به لاشه هواپیما بخاطر شرایط بد جوی بخاطر شرایط جوی باید اون پرواز لغو میشد
Iran, Islamic Republic of
اقای اخوندک. ایا واقعا شما حتی یک لحظه هم دلت نلرزید.یعنی اینقدر دلت سیاه شده؟
Germany
خارج شدن قطار باری نیشابور از ریل را در همین سایت بخوانید.
کشته های بعدی حادثه قطار در راهند؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر خواهشمند است نظریه خود را با کلمات مناسب تری تنظیم و ارسال نمایید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
استعفا یا استیضاح
سورنا
Iran, Islamic Republic of
مديرعامل اسمان است كه بايد پاسخگو باشد و شما او را كه مقصر اصلي است عامدانه فراموش كرديد برادر علايي عرزشي ...
Iran, Islamic Republic of
برادر علائی در فتنه 88 طرف همین اخوندی اینا رو گرفت.الزایمر داری سرچ کن.همه تا اخر خط نمی مانند وبرای مثلا یه مدیر عاملی بی ارزش.........
Iran, Islamic Republic of
همه جا در اختیار نظامیان است و تاوانش را مردم با جانشان باید بدهند
Iran, Islamic Republic of
اخه او یک نظامی نور چشمی است
مجید
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان و مردم به التماس افتا د ه اند
Iran, Islamic Republic of
پشتش گرمه کی معذرت خواهی کرده که این دفعه بکنه!
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
درهمه جای دنیا حداقل کارمندان ومدیران دولتی حتی وزرا ازترس برکناری ومواخذه یخورده حیامیکنن ولی نمیدونم چی شده درکشورما دیگه حتی ابایی ازمواخذه وبرخورد ندارن نمونش همین اخوندی...؟؟واقعا متاسفم