کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای جایگزینی یکی از نزدیکان خاتمی به جای نجفی چیست؟/ نژادبهرام: تقصیر قالیباف بود که از ۴صبح تا ۱۱ شب کار می‌کرد/ قرار نيست شهردار كار اجرايي انجام دهد

2 اسفند 1396 ساعت 10:02

كلانشهر تهران، «مدير» مي‌خواهد. درست مثل مدل مديريتي «نجفي». قرار نيست شهردار تهران كارهاي اجرايي انجام دهد، قرار نيست بلافاصله بعد از وقوع حادثه‌اي كوچك، شهردار تهران شال و كلاه كند و به محل حادثه برود. اگر اينچنين بود پس چرا مدير و معاون انتخاب كرده است؟


گروه سیاسی جهان نیوز: يك هفته‌اي است شايعاتي پيرامون شهردار تهران در شبكه‌هاي اجتماعي و محافل خصوصي به گوش مي‌رسد كه حكايت از استعفاي «محمدعلي نجفي» و جايگزيني يكي از اصلاح‌طلبان نزديك به «سيد محمد خاتمي» دارد.

اين شايعات وقتي قوت گرفت كه موضوع استعفاي محمدعلي نجفي از حزب كارگزاران سازندگي مطرح شد و در تحليل آن يكي از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب با كنايه آن را دوري از كارگزاران و نزديكي به «ديگران » توصيف كرد.

در همین حال در بخشی از گزارش روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز آمده است: تجربيات تاريخي چند دهه اخير كشور ما ثابت كرده كه بسياري از اخبار درگوشي و پشت‌پرده‌اي كه دهان به دهان مي‌چرخد يا از طريق فضاي مجازي منتشر مي‌شود، برخلاف اينكه از سوي مسوولان انكار مي‌شود، بعد از مدتي به حقيقت مي‌پيوندد! درست مصداق ضرب‌المثل معروف: تا نباشد چيزكي، مردم نگويند چيزها...!مخالفان نجفي كه پروژه خداحافظي او را از شهرداري كليد زده بودند با اين انتخاب شكست خوردند.

اما انتقادها نسبت به عملكرد نجفي در ٦ ماهه گذشته تنها به اين نهادها و ارگان‌ها محدود نمي‌شود. در مقابل اخباري به گوش مي‌رسد كه حكايت از برگزاري جلساتي درخصوص شهردار آينده تهران دارد. بنا بر اخبار غيررسمي، گويا حتي گزينه‌هايي نيز براي جايگزيني شهردار تهران پيشنهاد شده است.

زهرا بهرام نژاد: تقصیر قالیباف است
زهرا بهرام نژاد، عضو شورای شهر تهران نیز با رد شایعه  استعفای نجفی گفته است: البته نقدهايي به عملكرد نجفي وجود دارد. ولي ما مثل هميشه از مديري كه انتخاب كرده‌ايم حمايت مي‌كنيم و ايشان هم در بيشتر امور با ما مشورت مي‌كند.

اين عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران معتقد است كه اصولا رويكر اصلاح‌طلبان رويكردي حمايتي و در عين حال نقد منطقي و عادلانه است. اما از آنجايي‌كه مردم ١٢ سال با رويكرد شهردار پيشين خو گرفته‌اند، اقدامات كنوني شهردارتهران را پراشكال مي‌بينند: مدلي كه پيش از اين براي مديريت شهري ديده مي‌شد، مدلي بود مبتني برحمايت تام و همه‌جانبه و بي‌قيد و شرط از قاليباف. اما ما در عين حمايت خود از شهردار تهران انتقادهاي زيادي را هم به ايشان داشته‌ايم كه آنها را شفاف بيان كرده‌ايم.

وي همچنين ادامه داد: در كنار اين موضوع، آنچه تاكنون مديريت شهري در طول ١٢ سال انجام داده بود، سياستي مبتني بر «شو آف» بود. سياستي مبني براينكه شهردار تهران ٤ صبح از منزل بيرون مي‌آيد و ١١ شب به خانه برمي‌گردد يا روشي كه براساس آن شهردار به محض اينكه اتفاقي بيفتاد، برترك موتور مي‌پرد و خودش را به محل حادثه مي‌رساند. درحالي كه كلانشهر تهران، «مدير» مي‌خواهد. درست مثل مدل مديريتي «نجفي». قرار نيست شهردار تهران كارهاي اجرايي انجام دهد، قرار نيست بلافاصله بعد از وقوع حادثه‌اي كوچك، شهردار تهران شال و كلاه كند و به محل حادثه برود. اگر اينچنين بود پس چرا مدير و معاون انتخاب كرده است؟ همين‌ها مي‌تواند دلايلي باشد درمورد انتقادهايي كه امروز به شهردار تهران مطرح مي‌شود.


کد مطلب: 592951

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/592951/ماجرای-جایگزینی-یکی-نزدیکان-خاتمی-جای-نجفی-چیست-نژادبهرام-تقصیر-قالیباف-۴صبح-۱۱-شب-کار-می-کرد-قرار-شهردار-كار-اجرايي-انجام-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com