شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۴۰

ماجرای جایگزینی یکی از نزدیکان خاتمی به جای نجفی چیست؟/ نژادبهرام: تقصیر قالیباف بود که از ۴صبح تا ۱۱ شب کار می‌کرد/ قرار نيست شهردار كار اجرايي انجام دهد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 592951
كلانشهر تهران، «مدير» مي‌خواهد. درست مثل مدل مديريتي «نجفي». قرار نيست شهردار تهران كارهاي اجرايي انجام دهد، قرار نيست بلافاصله بعد از وقوع حادثه‌اي كوچك، شهردار تهران شال و كلاه كند و به محل حادثه برود. اگر اينچنين بود پس چرا مدير و معاون انتخاب كرده است؟
ماجرای جایگزینی یکی از نزدیکان خاتمی به جای نجفی چیست؟/ نژادبهرام: تقصیر قالیباف بود که از ۴صبح تا ۱۱ شب کار می‌کرد/ قرار نيست شهردار كار اجرايي انجام دهد
گروه سیاسی جهان نيوز: يك هفته‌اي است شايعاتي پيرامون شهردار تهران در شبكه‌هاي اجتماعي و محافل خصوصي به گوش مي‌رسد كه حكايت از استعفاي «محمدعلي نجفي» و جايگزيني يكي از اصلاح‌طلبان نزديك به «سيد محمد خاتمي» دارد.

اين شايعات وقتي قوت گرفت كه موضوع استعفاي محمدعلي نجفي از حزب كارگزاران سازندگي مطرح شد و در تحليل آن يكي از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب با كنايه آن را دوري از كارگزاران و نزديكي به «ديگران » توصيف كرد.

در همین حال در بخشی از گزارش روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز آمده است: تجربيات تاريخي چند دهه اخير كشور ما ثابت كرده كه بسياري از اخبار درگوشي و پشت‌پرده‌اي كه دهان به دهان مي‌چرخد يا از طريق فضاي مجازي منتشر مي‌شود، برخلاف اينكه از سوي مسوولان انكار مي‌شود، بعد از مدتي به حقيقت مي‌پيوندد! درست مصداق ضرب‌المثل معروف: تا نباشد چيزكي، مردم نگويند چيزها...!مخالفان نجفي كه پروژه خداحافظي او را از شهرداري كليد زده بودند با اين انتخاب شكست خوردند.

اما انتقادها نسبت به عملكرد نجفي در ٦ ماهه گذشته تنها به اين نهادها و ارگان‌ها محدود نمي‌شود. در مقابل اخباري به گوش مي‌رسد كه حكايت از برگزاري جلساتي درخصوص شهردار آينده تهران دارد. بنا بر اخبار غيررسمي، گويا حتي گزينه‌هايي نيز براي جايگزيني شهردار تهران پيشنهاد شده است.

زهرا بهرام نژاد: تقصیر قالیباف است
زهرا بهرام نژاد، عضو شورای شهر تهران نیز با رد شایعه  استعفای نجفی گفته است: البته نقدهايي به عملكرد نجفي وجود دارد. ولي ما مثل هميشه از مديري كه انتخاب كرده‌ايم حمايت مي‌كنيم و ايشان هم در بيشتر امور با ما مشورت مي‌كند.

اين عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران معتقد است كه اصولا رويكر اصلاح‌طلبان رويكردي حمايتي و در عين حال نقد منطقي و عادلانه است. اما از آنجايي‌كه مردم ١٢ سال با رويكرد شهردار پيشين خو گرفته‌اند، اقدامات كنوني شهردارتهران را پراشكال مي‌بينند: مدلي كه پيش از اين براي مديريت شهري ديده مي‌شد، مدلي بود مبتني برحمايت تام و همه‌جانبه و بي‌قيد و شرط از قاليباف. اما ما در عين حمايت خود از شهردار تهران انتقادهاي زيادي را هم به ايشان داشته‌ايم كه آنها را شفاف بيان كرده‌ايم.

وي همچنين ادامه داد: در كنار اين موضوع، آنچه تاكنون مديريت شهري در طول ١٢ سال انجام داده بود، سياستي مبتني بر «شو آف» بود. سياستي مبني براينكه شهردار تهران ٤ صبح از منزل بيرون مي‌آيد و ١١ شب به خانه برمي‌گردد يا روشي كه براساس آن شهردار به محض اينكه اتفاقي بيفتاد، برترك موتور مي‌پرد و خودش را به محل حادثه مي‌رساند. درحالي كه كلانشهر تهران، «مدير» مي‌خواهد. درست مثل مدل مديريتي «نجفي». قرار نيست شهردار تهران كارهاي اجرايي انجام دهد، قرار نيست بلافاصله بعد از وقوع حادثه‌اي كوچك، شهردار تهران شال و كلاه كند و به محل حادثه برود. اگر اينچنين بود پس چرا مدير و معاون انتخاب كرده است؟ همين‌ها مي‌تواند دلايلي باشد درمورد انتقادهايي كه امروز به شهردار تهران مطرح مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حرف رهبر امت حجت است که میفرماید کار باید جهادی و انقلابی باشد نه مثل این جماعت رفاه طلب که......
چرا تازمانی که آقای قالیباف شهردار تهران بودن این حرفها زده نمیشد و با یک موضع 180 درجه ای حرف از کم کاری بود
زمستون رفتنی، اما روسیاهی به ذغال میمونه
چه با بصیرت فرمودند پیر شکسته دل عاشقان که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
علی
Iran, Islamic Republic of
با همین طرز تفکر هست که پنج ساله ممکت رو به گند کشیدید بگید حال کار کردن نداریم فقط پول میخوااییم و قدرت لعنت بر شما که انقلاب و خون شهدا و امید مردم رو به سخره گرفتید .
Iran, Islamic Republic of
قبل از این ۵ سال کشور گلستان بود ؟
Iran, Islamic Republic of
گلستان نبود ولی گند هم نبود
Iran, Islamic Republic of
اینها نه مدیریت بلد هستن و نه توان کار اجرایی دارند فقط حقوق نجومی می گیرند و وقت تلف می کنند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مدیر از نزدیک در جریان مشکلات نباشه چطور میتونه نظارت داشته باشه?مگه شهر ربات ها هست ک بشه با رایانه یا یک سری قواعد مشخص اداره کرد?
ف
Iran, Islamic Republic of
بله خانوم فعلا حق با شماست ماداریم چوب بدبختیمونو از از امثال شما میخوریم که بر مسند تصمیم گیریها گذاردیم از ماست که بر ماست
خلایق هر چه لایق
Iran, Islamic Republic of
چقدر پیغمبر ص بابت مردم زمان عهد خودش و عدم ایمان و عدم تمکین امر دین در زندگی ، زحمت و ابتلا کشید و نهایتا خدا فرمود:
طه ! ما انزلنا عليک القرآن لتشقي
ما علي الرسول الا البلاغ
و ....
یعني مي فرمايد چرا خودت را به مشقت مي اندازي؟ تو تنها ابلاغ کن : " پيامبر وظيفه‏ اى جز رسانيدن پيام [الهى‏] ندارد؛ [و مسؤول اعمال شما نيست‏]." و بيش از اين خودت را اذيت نکن.
حالا هم حکایت همین است.
به جهنم سر تهران یا دیگر کلانشهر چه میآید...
خلایق هر چه لایق!
اونایی که دولت و مجلس و شورای شهر و ... اینجوری می خواهند ، بخواهند و گوارای وجودشان، اما حق ندارند بابت انتخاب غلط خود، دیگران را شماتت کنند.
Iran, Islamic Republic of
لااقل از کدخداتون یاد بگیرید >اونها در مواقع بحرانی ،حتی سفرهای خارج از کشورشون رو هم کنسل میکنند ویمان سر صحنه.
همه اين را به خوبي مي دانند طيف شما به ميز و قدرت چسبيدن را اولويت اول خود مي دانند . اگر غير از اين بود بجز چند مقطع ،اداره كشور دست شما ها بود الان وضع كشور اين نبود
مودی
یک سئوال دارم :
اگه پست شهرداری یک شهر پست اجرایی نیست پس میشه بفرمایید چه پستی اجراییه و چه پستی نظارتی و ستادی ؟؟؟
مردم تهران ببینید به چه کسانی رای دادین که هنوز فرق بین پست اجرایی و نظارتی و ستادی رو نمیدونن...
Iran, Islamic Republic of
کاش به شما راحت طلبها رای نمی دادم. فکر کردیم دارید راست می گید که قالیباف مدیر نالایقی است و اینکه شما بهتر از اون هم می تونید باشید.
دروغگوهای مردم فریب
فقط به فکر خودتون و تبلت و ماشین و مادیات و سیاست کاری هستید
از وقتی روی کار اومدید از توجه به مردم در مرام کاری شما خبری نیست

رای ما حرامتان باد.
Iran, Islamic Republic of
ناکارامدی قالیباف چی بود?آلودگی هوا،ترافیک،تراکم فروشی،شکستن درخت!
کدومش رو دارین حل میکنید?ما رو هم در جریان بذارید
Iran, Islamic Republic of
چقدر خوب است که همه ذربین روی کارهای آقای نجفی گذاشته اند و ایشان را داعم نقد میکنند اینجوری مطمن باشید کج روی کمتری انجام میشود و یا اصلا نمیشود
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
ما مطمئنیم که اصلاً و ابداً کجروی از ناحیه جناب آقای شهردار صورت نمی گیرد چون اساساً ایشان ... هیچ حرکتی ندارد که کجروی داشته باشد.
حالاکه معاونان هستندچراشهردارانتخاب میکنید
Iran, Islamic Republic of
از این جماعت اصلاحطلب کار در نمیاد. والسلام
Iran, Islamic Republic of
اینا همه درد،بی دردیه، اما خانم شورا یه روزی به خودت میایی که باید کاسه کوزه ت و جمع کنی بری ،اونوقت که برای این میز حاضری بمیری که انشالله همه تون به درک واصل می شین منتها با رهبرتون خاتمی...
یکی از شعارهای اصلاح طلبان شایسته شالاری است واینست انتخاب شایسته ،برای آنها کارمهم نیست بلکه سیاسی کردن شهرداری وانقلاب زدائی ودین زدائی از پایتخت ام القرای جهان اسلام در اولویت قرار دارد.
چقدر زوددوستان به غلطکردم افتادند حداقل می گذاشتند جوهر حکم جناب شهردار خشک می شد بعدا".راستی حکم صادر شده است برای عالی جناب؟
دولت خواب،شهردارخواب،وزیر خواب باز بگید در کشور رکورد هست فکر کنم همه اینها کار احمدی نژاده.
توحیدی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا میشه مدل مدیریت آقای نجفی رو توضیح بدید تا ماهم یاد بگیریم مدیریت رو
خانم شما همون بهتر که بشینی تو خونه بچه داریتو بکنی..................جای تاسف داره
درود بر قالیباف
درود بر تفکر جهادی وروحیه بسیجی
مسعود
Iran, Islamic Republic of
واقعاً افرین به شما با این طرز فکر
تو این چند سال اخیر بگو چرا ما پیشرفت نکردیم .
چون شما تو صحنه نبودید
به امید پیشرفت روز افزون
هیپ هیپ هورااااااااااااااااااااااااااااااا
مهدی
واقعا متاسفم برای این چنین مدیرایی...
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما با این جماعت همسو با این خانم همینه که تفکر انقلابی ندارند چراکه تفکر انقلابی شب و روز نمی شناسد و جانانه باید در موقع مناسب پای کار بود چه در صحنه میدانی ( عملیاتی ) و چه مدیریت ستادی
Iran, Islamic Republic of
یک فیلمیدر مورد واقعه ی 11سپتامبر دیده بودم ک بوش دست روی شونه ی یکی از امداد رسانی ها گذاشته بود و با بلندگو حرف میزد،حالا بر ترک موتور پریده بود یا با هلیکوپتر اومده بود رو نمیدونم.اما بهر حال خوبه خودتون هم اعتراف کردین که آقای قالیباف تو صحنه ی حوادث شخصا حضور داشت و این از نکات مثبت یک مدیره با هر نوع مدل مدیریتی در هر کجای دنیا
قالیباف 8 روز تمام روز آوارهای پلاسکو سر پا ایستاده بود باز میگفتن پس کو قالیباف؟اما حالا...مدیر باید مدیریت کنه ..مدیر باید سر صحنه نره.. وهزاران اراجیف دیگه
طلبه
Iran, Islamic Republic of
خلایق هر چه لایق چشم بچه حزب اللهی کور که به شورای شهر بیان رای بدهند
Iran, Islamic Republic of
والله ما همه جور پدر سوختگی دیده بودیم الا اینکه به کسی رو که کار میکنه بگن شوآف انجام میده و کسی که مهمترین کارش فرستادن دسته گل برای اعضای شورای شهر جهت شرمنده کردن اونا به بهانه فراموش شدن تاریخ تولدشه!!! بهش بگن مدیییییییر!!!!!!
k
سلام
این خانم بفرمایند تحصیلاتشون چیست؟ تا کنون در چه پست های اجرائی و .... بوده و چه تجربه ای دارند؟ لطفا بفرمایند با چه مبلغی وارد لیست شورا شده اند؟
Iran, Islamic Republic of
حاج خانوم حق با شما است. ما یک همسایه داشتیم که خانمش منزل رو مدیریت می کرد یعنی با بکار گرفتن معاون و مدیر(کلفت و نوکر) اداره می کرد. هیچی خانومی که شما باشی آقاهه بعد از چند ماهی طلاقش داد و تموم!!
Iran, Islamic Republic of
این شورا کاری غیر از انتقاد هم بلده?!
Iran, Islamic Republic of
آخر جریان اصلاحات همین گونه اظهار نظرهاست . هرچه مگذره متوجه میشند تو شورا شهر تهران چه خبره . این اظهارات برای مدیریت کلان شهری مثل تهران فاجعه است
ترنم
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید. نحوه مدیریتتون توجیه هم میخواد؟حیا کنید. به فرموده امام مسوولین باید مستخدمین مردم باشند. حالا که فقط دهن سرویس کن مردم شدند!!
Iran, Islamic Republic of
چشم حسود کور شما مدیرهای نازنین اداره کنید
به خدا ما که بخیل نیستیم فقط به مردم خدمت کنید
الکی عمرتون رو با سیاسی بازی به هدر ندید
خدا آقای قالیباف رو حفظ کنه واقعا کار کرد بلاخره هرکسی ضعف و قوتهایی داره ،شما قوتش رو یاد بگیرید و ضعفهاشو اصلاح کنید
این صندلی شما رو هم پیاده خواهد کرد دنبال کار و خدمت باشید فقط همین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه فساد و رشوه تمام بدنه شهرداری را فرا گرفته و باعث شده است مردم نسبت به نظام بدین شوند چون اکثر مردم با شهرداری مراوده دارند این رشوه و فساد را به پای نظام می نویسند 09124210478
Iran, Islamic Republic of
راه نجات از معضلات
کار جهادی است
ولاغیر.
Iran, Islamic Republic of
هه... اینا به کم کاری میگن مدیریت به تلاش و پشتکار میگن شو اف . حرومتون باشه زحمت های قالیباف
lplmn
Iran, Islamic Republic of
خانم عزیز برورغذای بچه ها ت را بده