پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳۲
نجفی دقیقا در شهرداری چه می‌کند؟

توقف پروژه‌های مهم و حیاتی شهری؟!/ اجرای پروژه جدید هم پیشکش، ولی چرا شهر را تعطیل کرده اید؟

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 591314
کاملا واضح است که محمدعلی نجفی جاده صاف کن عده ای از اصلاح طلبان تندرو و برخی از دولتمردان جهت تخریب تمامی داشته ها و دستاوردهای مدیریت سابق شهری شده تا پس از 12 سال اتهام زنی رسانه ای از منابع و امکانات شهرداری تهران برای ادامه تخریب ها استفاده کنند و به اصطلاح به اتهام زنی های قبلی جنبه رسمی هم داده شود.
توقف پروژه‌های مهم و حیاتی شهری؟!/ اجرای پروژه جدید هم پیشکش، ولی چرا شهر را تعطیل کرده اید؟
گروه سیاسی جهان نيوز: روزی اولی که برای ارائه برنامه اش به شورای شهر رفت گفت که ردای سیاست را از امروز بیرون می آورد و فقط کار و خدمات رسانی را برای تهران مدنظر قرار خواهد داد ولی 7 ماه گذشت و مشخص شد که ردای سیاست بسیار خوش دوخت برای تن شهردار تهران دوخته شده است.

به گزارش جهان نيوز، روزهای سرد زمستان 1396 در حالی به سرعت رو به پایان هستند که شهردار تهران همچنان یخ مدیریتش آب نشده و بسیاری نمی توانند قضاوت کنند که این مدیر 67 ساله چه چیزی در چنته دارد. ولی ورای این برداشت خوشبینانه رویدادها و تحولات همین چند ماه مشخص می کند که نجفی برای 4 سال وارد بهشت نشده و نحوه مدیریت و عملکرد وی برخلاف تمامی هیمنه و تبلیغاتی بود که برای این مدیر در شورای شهر و رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت صورت گرفت.

نه تنها کارشناسان بلکه شهروندان در زلزله و برف به نقطه ضعف های مدیریت نجفی پی بردند اما بسیاری از موضوعات ریشه ای و اصلی در پشت این مسائل جنجالی تا حدودی پنهان مانده اند. تعطیل شدن پروژه های شهری و کند شدن بسیاری از طرح های نیمه تمام نشان از آن دارد که برخلاف برنامه شهردار تهران برای ایجاد پویایی و شکوفایی در پایتخت، نه روحی در کالبد شهر دمیده شد و نه پروژه ای جدید برای ثبت در تاریخ شهرداری تهران در دوره محمدعلی نجفی آغاز شده است.

با عبور از دوماه نخست از مدیریت نجفی و تقسیم پست ها در میان اصلاح طلبان و حامیان دولت در شهرداری، نجفی کارویژه سیاسی و ماموریت اصلی خود را در شهرداری برای تخریب مدیریت سابق و سیاه نمایی تمام علیه دستاوردهای مدیریت سابق جهت تخریب اصولگرایان آغاز کرد. وی اذعان کرد که 50 هزار ساعت کاری برای تهیه گزارش 500 صحفه ای صرف کرده است. این گزارش که کاملا از محتوای آن مشخص بود تنها برای تخریب علیه قالیباف تنظیم شده، حرف جدیدی جز اتهامات بی اساس و بی سند در خود ندارد.

یکی از مواردی که با واکنش شدید نیروی انتظامی مواجه شد، بحث قرادادی بود که به گفته نجفی میان یکی از بخش های نیروی انتظامی و شهرداری ثبت شده و پول آن نیز در انتخابات هزینه شده بود. موضوعی که با شکایت نیروی انتظامی باعث عقب نشینی نجفی و در اصل عذرخواهی غیررسمی وی بابت این اتهام شد و در نهایت نیز پس از این ماجرا نیروی انتظامی شکایت خود را پس گرفت.

به هرحال مشخص است که تیم محمدعلی نجفی برای هر هفته یک سوژه جهت تخریب و سیاه نمایی دارد تا در سایه چنین پروژه هایی، عملکرد ضعیف خود را پنهان سازند و فرار رو به جلو را بر قرار و کار استوار سازند. حامیان شهردار نیز در همپوشانی و ضریب دادن به اتهام زنی ها، هر روز گفتگو یا گزارشی را بر این حجم اتهامات بی اساس بدون توضیح یا ارائه سندی اضافه می کنند. در این راستا ناآگاهی و عدم شناخت دقیق حامیان شهردار از سازوکارهای شهرداری برای توجیه و ضریب بخشیدن به اظهارات نجفی، چنان واضح است که نیازی به توضیح ندارد.

در چنین شرایطی است که برای نمونه خط 7 متروی تهران در یک اقدام کاملا سیاسی تعطیل می شود و افتتاح مجدد آن نیز برای تاریخ های مختلف پاس داده می شود. در زمانی شهردار و معاونانش اواخر اسفند امسال را زمان افتتاح مجدد خط 7 اعلام می کنند ولی در اظهارات جدید اواخر اردیبهشت سا ل 97 و کاملا مشخص است در زمانی نزدیک شدن به آن تاریخ نیز زمان جدیدی را به بهانه عدم تامین منابع مالی، مطرح خواهند کرد. خط 6 متروی تهران قرار بود تا پایان سال بنابر گفته های مدیران سابق شهری افتتاح شود ولی بخاطر ضعف عملکرد مدیریت جدید به تابستان سال بعد موکول شده است. پروژه های مثل تونل آرش و اسفندیار، بزرگراه شوشتری و ... متوقف مانده اند و پیشرفت گذشته دیگر مشاهده نمی شود. براساس برخی از گزارشات پیمانکاران به خاطر سیاست های متناقض شهردار جدید و عدم ایجاد اطمینان کاری از بسیاری از پروژه ها خارج شده اند.

در برف اخیر که باعث مشکلات اساسی در خدمات رسانی شد، براساس شنیده ها تعدیل نیروهای خدماتی باعث شد تا حجم مشکلات و معضلات در زمان بارش روی هم تلنبار شوند و نیروهای موجود نیز توانایی پوشش دادن و رسیدگی همزمان به کلیه مسائل برف را نداشتند. آنچه مشخص است شهردار جدید نه تنها پروژه های مهم و حیاتی شهری را متوقف ساخته حتی نتوانسته کلنگ پروژه ای جدید را بزند.

کاملا واضح است که محمدعلی نجفی جاده صاف کن عده ای از اصلاح طلبان تندرو و برخی از دولتمردان جهت تخریب تمامی داشته ها و دستاوردهای مدیریت سابق شهری شده تا پس از 12 سال اتهام زنی رسانه ای از منابع و امکانات شهرداری تهران برای ادامه تخریب ها استفاده کنند و به اصطلاح به اتهام زنی های قبلی جنبه رسمی هم داده شود. اما این گونه رفتارها و اقدامات در حالیست که شهر تهران تعطیل شده، نحوه خدمات رسانی در بخش های مختلف با مطلوبیت به مراتب پایین تر نسبت به قبل در حال انجام است و رویکردهای پولی سازی کامل تهران نیز درحال مستولی شدن بر این شهر هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جهان فقط و فقط خودت گلی و همه ...
Iran, Islamic Republic of
قالیباف نیوز .
Iran, Islamic Republic of
این همه نجفی نیوز داریم که برای کار نکرده نجفی ،کف سوت میزنند.
Iran, Islamic Republic of
شما که توان و دانشش رو داری بشو نجفی نیوز و جواب جهان رو بده
مسعودی
Romania
وضع دولت و شهرداری عینه همه!
پروژه ها، دلار و...
هنرمندان جمعند!!؟
و عجب عاقبتی!
حضرات هنوز نتوانستند از چاهی که در کودتای اقتصادی سال۹۰ برای محمود کندند تا پیروز انتخابات۹۲شوند و بعد از پیروزی خودشان توش افتادند درآیند.
چاه مکن بهر کسی...
Iran, Islamic Republic of
اگر میتونی جواب حرف جهان رو بگو ، شعار نده
Iran, Islamic Republic of
چشم نخوری خاطر خواهات حسودن ... عمریه تو خط فقط تو بودن
می دزدنت میبرنت آلاسکا ... هیچکی مثلت، برف و نکرده رسوا
چاکرتن مخلصتن دور و ور ... یه حلقه دود دیگه باز بده در
تپیده قلب مترو با قلب تو ... دربند و شمرون همه هم درد تو
می لرزی؟! پس مثل یه مرغ طوفان ... دماغت و بالا بکش بالامجان
حق و حقوق جدیدی آوری ... روسیاهی رو از ذغال ها بردی
وعده بهتر شدن و کی میدی ... گمون من وقت گل نی میدی
وعده بهتر شدن و کی میدی ... گمون من وقت گل نی میدی
Iran, Islamic Republic of
منظورتون از توقف کدام پروژه است؟
یعنی از بین بردن شاهراه های فساد کار کمی در تهران است؟
سیستمی که غرق در فساد است باید ریشه ای درمان شود و ایشان تاکنون در این جهت خوب حرکت کرده است
یعنی در 4 ماه هیچ بزرگراهی ساخته نشده؟
دنبال چه هستین؟
Iran, Islamic Republic of
خخخخع عزیز جان! میگم چطوری کسانی که نفری دومیلیارد داده اند تا وارد لیست شوند ،میخواهند ریشه را حل کنند؟! بیشتر به نظر میرسه شاهراههای جبران هزینه های انتخاباتیه که داره ترسیم.....................
Iran, Islamic Republic of
این حرفها چیه؟
مطمئنا چنین چیزی بود اژه ای بعنوان نفر اول وارد میدان می شد و تا حا هزاران نفر در زندان بودند
Iran, Islamic Republic of
،هول نشو دوست عزیز ،ما میدانیم حداکثر توان این بیماران قلبی وکمردردی ،رفتن به کیش موقع الودگی هوا و""غافلگیری ""برای سی سانت برفیست که هواشناسی از ده روز قبلش اعلامش کرده بود.اصولا کسی از این ""فقط دهانهای فعال "" توقعی نداره که تو اینقدر هول شدی.برو کمی یوگا کن حالت جا بیاد.
Iran, Islamic Republic of
منتظر باشید تا شاهراه های فساد از بین برود.ما هم با شما منتظریم
Iran, Islamic Republic of
چرا خدمات آقای قالیباف دیده نمیشه?واقعا مگه چند نفر تو مملکت ما مثل ایشون نتیجه داشتن?فقط یک تحقیق ساده از مدیریت ایشون در سمت های مختلف انجام بدید تا متعجب بشید.باور کنید من خودم با اینک تفکر نزدیک ب اصلاح طلبی دارم از این همه موفقیت تعجب کردم،یک بار عینک سیاسی تون رو بردارید و اینکار رو انجام بدید.خدمات ایشون در ردیف عملکرد های بین المللی مقایسه میشدن.لطفا حرف کسی رو ک پشت یک موقعیت بزرگ قرار گرفته ب راحتی باور نکنید
Iran, Islamic Republic of
نه اگر شما ساکن تهران باشی میفهمی هیچ بزرگراهی در این چهار ماه ساخته نشده. چقدر خوبه که این شاهراه های فساد مدنظر شما که سیستم قضایی هم ازش خبر نداره! این همه عمران و خدمت رسانی ازش در میاد
Iran, Islamic Republic of
اره دقیقا همینه امروز سوار مترو میخاستم بشم ی درش باز مونده بود. تو مسیری که میرم میام چندتا پله برقی هست که 90 درصدشون از کار افتادن. هر ماه ی ایستگاه مترو افتتاح میشد الان دیگه خبری نیست
Iran, Islamic Republic of
چون در ایام فتنه 88 شهر در دستان قالیباف بود!
Iran, Islamic Republic of
اگه دنبال پشیمون کردن مردم هستین نتیجه فقط شرکت نکردن اونهاست
چرا امید مردمو دارین به بیراهه میکشونین
Iran, Islamic Republic of
اگه مردم با این روشنگریها پشیمان میشدند ،بعد از 39سال خیابانها رو با حضورشون در 22بهمن پر نمیکردند.ناکارامدی رو نمیشه با این حرفها از مردم قایم کرد.
Iran, Islamic Republic of
اینها کر و کورند و نمیبینند
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام این اصلاح طلبان فقط ... طلبکار هستند
United States
...
Iran, Islamic Republic of
وقتي تهرانيها خودشون اطلاح طلبها رو انتخاب مي كنند نتيجه اش ميشه اين . حيف قالي باف نبود كه تو اين ده سال اين همه خدمت به مردم تهران كرد .حالا قدردانش باشند .
علی
Iran, Islamic Republic of
این مسئولان تا مملکت را به ورطه نابودی نکشیده اند هر چه زودتر از هر پست و مقامی که دارند برکنار نکنید فردا دیر است این تذکر را داشته باشید
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
متا سفم برای اونایی که به اینها رای دادن برای خودم متاسفم ...
Iran, Islamic Republic of
فعلا مثل دولت به گذشته فکر میکنند
Iran, Islamic Republic of
همون خوب شد قالیباف رفت از دست جماعت قدر نشناس راحت شد
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب نجفی به ریش ما می خندی؟
Iran, Islamic Republic of
شهردار اصولگرا قریب 50 هزار میلیارد تومن بدهی به جای گذاشته.مثل دولت اصولگرا.طرحهایی هم که در حال اجرا بوده نه طرح توجیهی دارد نه زمان بندی نه بودجه بندی.اگر آقای نجفی هم می خواست همان انحراف را ادامه دهد چند سال دیگر باید کل بودجه دولت را به شهرداری تهران بدهند تا بدهیهایش را پرداخت کند.عاقلانه این بود که جلوی برخی پروژه ها گرفته بشه.البته جلوی برخی فسادها و رانتها هم گرفته شد.دلیل فریاد افراطیون هم همینه.
Iran, Islamic Republic of
رو چ حسابی این چیزایی ک فرمودی رو باور کنیم?رو این حساب ک آقای نجفی در هر ارگانی ک تا حالا بودن بسیار موفق و اون ارگان بدور از فساد بوده?!یا اینکه با شهردار قبل هیچ خصومتی ندارن پس دلیلی نداره دروغ بگه!!!
Iran, Islamic Republic of
کنتور که نداره....
Iran, Islamic Republic of
تهرانی ها رای داده اند و حتما فکر اینجاهایش را هم کرده بودند !!؟؟ مبارکشان !!!
Iran, Islamic Republic of
یک مشت تنبل پرمدعا، وقتش رسیده که مردم این ها رو از صحنه سیاست دور بندازن، بسه دیگه خسته شدیم از بس 30 - 40ساله قیافه اینارو میبینیم کِی میخواید ااین کشور و انقلابش رو ول کنید شماها؟ طرف از اول انقلاب وارد مسئولیت شده عین چسب چوب چسبیده ول هم نمیکنه