شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱۲
روایت یکی از نزدیکان سابق هاشمی پیرامون دولت روحانی

وضعیت عجیب و قابل تامل برخی وزرا/ وزیرانی که تمایل به ماندن ندارند و به زور روحانی ماندند/ ماجرای طرح های که قابلیت اجرا ندارد ولی به روحانی می گویند اعلام کن!

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 590763
آقای روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 جلسه‌اي با اصلاح طلبان برگزار کرد. من در آن جلسه درباره دو موضوع به آقای روحانی هشدار دادم و متاسفانه هر دو درست از آب در آمد.
وضعیت عجیب و قابل تامل برخی وزرا/ وزیرانی که تمایل به ماندن ندارند و به زور روحانی ماندند/ ماجرای طرح های که قابلیت اجرا ندارد ولی به روحانی می گویند اعلام کن!
گروه سیاسی جهان نيوز: قدرت علیخانی را به عنوان یکی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی در سالهای اخیر می شناسند، روحانی اصلاح طلبی که از حامیان حسن روحانی در انتخابات های گذشته بوده و اینک از وضعیت عجیب وزرای دولت تدبیر و امید سخن گفته است.

به گزارش جهان نيوز، علیخانی معتقد است که برخي مديران ارشد دولت با مردم رو راست نبوده‌اند و برخي هم فاقد انگيزه لازم براي پيگيري جدي امور هستند.

در ذیل بخش های از گفتگوی این چهره اصلاح طلب و حامی حسن روحانی را با آرمان می خوانید:

7 ماه از آغاز به كار دولت يازدهم مي‌گذرد. عملكرد دولت را در اين مدت چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال96 نزدیک به24میلیون به آقای روحانی رأی داده‌اند. این در حالی است که به نظر من آقای روحانی هنوز موفق نشده پاسخ مناسب و متناسب با اين آرا را به جامعه بدهد و اميدوارم زمان نگذرد. 24 میلیون، رأی قابل توجهی است. آقای روحانی مي‌توانست و مي‌تواند با اين پشتوانه قوي از جامعه و پايگاه اجتماعي خود براي حل مشكلاتي كه كشور و دولت با آن مواجه است، كمك بگيرد. اما متاسفانه نه تنها اين اتفاق نيفتاده، بلكه برخي مديران ارشد دولت با مردم رو راست نبوده‌اند و برخي هم فاقد انگيزه لازم براي پيگيري جدي امور هستند. برخي وزرا به‌دليل اينكه دنبال دردسر نبودند - مثلا پرهيز از مواجهه با مجلس يا نهادهاي نظارتي و قضايي- اساسا نمي‌خواستند در دولت باشند و رئيس جمهور آنها را به زور در دولت نگه داشت. مشخص است وزيري كه اينگونه در كابينه مي‌ماند، عملكردش و حتي نوع برخوردش با مردم و حتي حاميان دولت متفاوت مي‌شود و بيشتر منتظر پايان دوره است تا يك اقدام اساسي و ماندگار. سوال مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که درست است که برخی از این وزرا به جریان حامي دولت نزدیک هستند اما در کشور «قحط الرجال» كه نيست، مي توان افراد پر انگيزه، جسور و جوان‌تر را به كار دعوت كرد. نكته ديگر توصيه‌اي است كه به آقاي رئيس جمهور دارم و آن اين است كه برخي اقدامات و گزارشات وزرا را به‌شكل دقيق‌تري بررسي نمايند. از اين نظر كه اگر برخي طرح هايي كه آقايان در جهت خدمت‌رساني ارائه مي‌كنند، عملي است، ابتدا اجرا و سپس خبرش را به رئيس جمهور براي اعلام بدهند، نه اينكه از رئيس جمهور براي اعلام برخي طرح‌ها كه قابليت اجراي كامل ندارد، هزينه كنند.

چرا آقای روحانی به حضور وزرایی که علاقه‌ای به حضور در دولت ندارند، اصرار و پافشاری می‌کند؟
اگر این سوال از ایشان پرسیده شود به احتمال زیاد ایشان عنوان خواهند کرد که این افراد کارشناس و خبره کار بوده‌اند و به همین دلیل دولت از آنها استفاده کرده است. به هر حال آقای روحانی در این زمینه استدلال خاص خود را خواهد داشت. با این وجود بنده به عنوان یک فعال سیاسی و فردی که سه دوره در مجلس حضور داشتم چنین استدلالی را نمی‌پذیرم. برخی از وزرایی که از مجلس شورای اسلامی آرای خوبی هم کسب کردند فاقد کارآیی لازم هستند. بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل نارضايتي‌های اخیر فاصله مسئولان از مردم و بی‌مهری نسبت به آنها بوده است.

ارتباط دولت با جامعه و حاميانش را همچنان ضعيف مي‌دانيد؟
ارتباط با مردم صرفا به معني گفت‌وگوی يك طرفه نيست. به عنوان مثال آقای روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر خود حرف جدیدی برای مردم نداشت و دو هفته پس از آن نيز در نشست خبری عمدتا همان مواضع قبلی را تکرار کردند. شايد اغلب کارشناسان سیاسی و رسانه‌ای با این سخن بنده هم عقیده باشند که هیچ ضرورتی برای برگزاری نشست خبری مجدد آقای روحانی وجود نداشت. در ارتباط با حاميان نيز دولت آقای روحانی همچنان نتوانسته ارتباط منسجم و تاثیرگذاری با حاميانش و جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا برقرار كند.

منشأ این عدم ارتباط را باید در دولت جست‌وجو کرد و یا در بین جریان‌های حامی دولت؟
منشأ این عدم ارتباط را باید در دولت جست‌وجو کرد. آقای روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 جلسه‌اي با اصلاح طلبان برگزار کرد. من در آن جلسه درباره دو موضوع به آقای روحانی هشدار دادم و متاسفانه هر دو درست از آب در آمد. در شرایط کنونی رئیس دولت اصلاحات، بزرگان جریان اصلاحات و تشکل‌هایی مانند مجمع روحانیون مبارز از آقای روحانی حمایت می‌کنند. با این وجود رویکرد دولت در این زمینه سوال برانگیز است و به نظر مي‌رسد رويكرد دفتر آقای روحانی كه در گذشته عدم تمایل برای ارتباط با جریان حامی آقای روحانی با دولت بوده هنوز تغيير نكرده است و برخي هم مدعي نقل قول‌هايي هستند كه گفته شده اصلاح‌طلبان نقشی در پیروزی آقای روحانی در انتخابات نداشته‌اند، بلکه جریان اعتدال‌گرا بوده كه با حمايت از آقای روحانی، ایشان را به ریاست جمهوری رسانده است كه اميدوارم اين نقل قول‌ها صحيح نباشد. به نظر من آقاي واعظی بايد رويه غلطي را كه در گذشته وجود داشت تغيير دهد و راه را براي ديدارها، انتقادات و مشورت‌هاي جریان‌هاي اصلاح‌طلب و اصولگرا با آقای روحانی باز كنند كه اين بزرگترين خدمت به دولت است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر مردم به شاخصه های مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب برای انتخاب رئیس جمهور بیشت رتوجه کرده بودند ، ... اینهمه گرفتاری و بدبختی رو برای خود نمیخریدن.
Iran, Islamic Republic of
لجاجت و توهم خود عاقل پندارینتیجه ای جز پشیمانیم نداره

...
حمید
Iran, Islamic Republic of
آخه درکجای تاریخ دیدین شخصی با تفکر اشرافی، برا قشر مردم کار بکنه؟
درکجای دنیا انسانهای متکبر برای قشر ضعیف تلاش کردن؟
در کجای جهان دیده شده انسانهای بی درد به درد مردم برسن؟
علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت کجا اشراف زاده زیر پاشو نگاه می کنه ببینه کی به کیه.
Iran, Islamic Republic of
انشالله که سرپل صراط شما هم به صورت مطلق در اجر کارهای این دولت شریک شوید.شما که یکی دو روزه روحانی رو نشناختید ،یک عمر از نزدیک با او آشنا بودید ....
حالا كه متوجه شده ايد مردم مي دانند كه شما و دولتتان هيچ كاري براي بهبود وضعيت زندگي و معيشت و اينده فرزندانشان انجام نداده ايد و به جاي خدمت بي منت براي آنها در فكر گرفتن پست و سياست بازي و انهام به رقيب و تخريب كارهاي بزرگ ديگران هستيد باز هم داريد سياست بكار مي بريد و خود را از روحاني جدا نشان مي دهيد
امین
Iran, Islamic Republic of
مصداق بارز نان به نرخ روز خور. انسان وقتی نیتش خالص نباشد همین می شود یک روز از روحانی که در بورس است حمایت می کند و روز دیگر که مردم از او ناامید هستند خود را کنار می کشد در حالی که این روحانی همان روحانی 92 است و هیچ تغییری ندارد. بعضی ها عمری در حوزه درس خوانده اند اما کلمه ای از سخنان امیر المومنین را درک نکرده اند و مردم عادی یک روز هم در حوزه درس نخوانده اند اما خیلی از رفتارهایشان منطبق بر راه ائمه است.
محمدباقر
Iran, Islamic Republic of
دوموضوع چی بوده نگفتی؟درصورتی موضوعات اشتباه دراین دولت زیاد است،
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام >در قران کریم خدای سبحان توصفت را برای وارثان زمین مطرح میکند.یکی عبودیت ودوم صلاحیت داشتن ،وامروز ما شاهدیم کسانیکه فرسنگها با راه و مرام و ارمان امام فاصله دارند در مسندها قرار گرفته اند و هیچ انگیزه ای هم برای خدمت ندارند چون صلاحیت بودن در این جایگاه را ندارن ،اما این مجلس هم که برچنین هیئت دولتی نظارت دارد ؟!.
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله کسانی که روحانی را انتخاب کرده اند در دنیا و آخرت با همو محشور گردند.آمین یا رب العلمین
Iran, Islamic Republic of
هنوز بعد از 7 ماهی که از این دولت گذشته یه نفر طرفدار روحانی پیدا نکردم که واقعا دلیل عاقلانه و منطقی واسه رای دادن به این بابا داشته باشه

به رای مردم احترام میذارم، مثل نانجیب های 88 وحشی گری نمیکنم ...
عبدا....
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالى
خدا وكيلى آدم رو راستتر وصادقتر از اين بنده خدا
در بين هواداران رئيس جمهور وجود نداشت كه ايشان اظهار نظر كنند؟ ايشان وفرزندان ارجمندشان!!
داراى سوابق درخشانى هستند ونياز ى از سوى آنان
حالا كه همه چيز براى همه روشن و اظهر من الشمس شده نيست ، دير از خواب بيدار شده ايد!!
آشيييييييخ قدرتتتتتتتت!!! آسوده بخواب كه ديگران
بيييييييدارند!!!!!. والسلام