کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابطحی: بی تعارف اشتباهی به انتظار خاتمی برای براندازی نشسته‌اید

حال گیری بی بی سی فارسی از اصلاحات ادامه دارد/ ماجرای گزارش بی بی سی با هشتگ #براندازم

4 بهمن 1396 ساعت 11:06

در حالیکه طی چند هفته اخیر برخی اصلاح طلبان تندرو از بی بی سی به علت گزارش های کم سابقه علیه اصلاح طلبان در ایام اغتشاشات گلایه و انتقاد کرده اند؛ اینبار بی بی سی فارسی حتی گزارشی علیه خود خاتمی نیز پخش کرده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: سخنان اخیر محمد خاتمی در دیدار اعضای انجمن مدرسین دانشگاه‌ها و تاکید وی بر مشخص کردن مرزهای اصلاحات با ضدانقلاب و براندازن و همچنین محکوم کردن اغتشاشاگران فتنه 96 سبب واکنش های در خارج از کشور نیز شده است.

به گزارش جهان نیوز، در حالیکه طی چند هفته اخیر برخی اصلاح طلبان تندرو از بی بی سی به علت گزارش های کم سابقه علیه اصلاح طلبان در ایام اغتشاشات گلایه و انتقاد کرده اند؛ اینبار بی بی سی فارسی حتی گزارشی علیه خود خاتمی نیز پخش کرده است.

بی بی سی طی گزارشی در اینباره نوشته است: گواکنش بی‌سابقه شهروندان ایرانی فعال در شبکه‌های اجتماعی در قالب هشتگ #براندازم به سخنان تازه محمد خاتمی، که از او به عنوان رهبر اصلاحات یاد می‌شود، نشانه روشن دیگری از تغییر جغرافیای سیاسی ایران و صف‌بندی‌های جدیدی است که آینده معادلات سیاسی ایران را رقم خواهد زد.شاید کمتر کسی در این نکته تردید داشته باشد که آقای خاتمی در دو دهه گذشته، محبوب‌ترین چهره جمهوری اسلامی در افکار عمومی داخل و خارج از کشور و مشی اصلاح‌طلبانه او، اصلی‌ترین گفتمان سیاسی این دوران بوده است، اما مجموعه تحولاتی که از اعتراضات سال ۱۳۸۸ شروع شد و در اعتراضات سال ۱۳۹۶ به اوج خود رسید، از پایان این تسلط خبر می‌دهد.

این گزارش می افزاید: "سخنان اخیر خاتمی نه تنها با استقبال و رضایت دست کم بخشی از مخاطبان و معترضان روبه‌رو نشد، بلکه آنان را به واکنشی تند و بی‌سابقه سوق داد.در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، هشتگی به نام #براندازم نزدیک به ۳۰ هزار بار توییت شد. محتوای این توییت‌ها انتقاد شدید از آقای خاتمی، تاکید بر برانداز بودن و مخالفت تمام‌عیار با هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرای جمهوری اسلامی بوده است. شاید هنوز نتوان شعارها علیه اصلاح‌طلبان و یا واکنش‌ها به سخنان آقای خاتمی را به کل جامعه یا اکثریت شهروندان تعمیم داد و گفت که این دیدگاه، در ایران امروز به تمامی تثبیت شده است، اما تقریبا با قطعیت می‌توان گفت که در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر تسلط نسبتا بی‌چون و چرای تفکر اصلاح‌طلبی در چارچوب جمهوری اسلامی در نزد افکار عمومی به‌ویژه جوانان مورد سوال قرار گرفته است."

*واکنش معاون دولت اصلاحات به گزارش  بی بی سی: بی تعارف اشتباهی به انتظار خاتمی برای براندازی نشسته‌اید
رییس دفتر رییس دولت اصلاحات در کانال تلگرامی خود انتقاداتی را نسبت به گزارش بی بی سی از هشتگ «من براندازم» در اعتراض به سخنان سید محمد خاتمی عنوان کرد.
به گزارش جهان نیوز، محمد علی ابطحی در یادداشت خود نوشت: هنوز وي پي ان را پاك نكردم. رفتم صفحه بي بي سي.از هشتگِ " من براندازم" در اعتراض به سخنان آقاي خاتمي گزارشي نوشته بودند.
خوب چرا؟ مگر تعارف داريم. خاتمي هيچوقت برانداز نبوده و اين ادعا را نداشته است.
آنهايي كه برانداز هستند، لازم نبود هشتگ عليه سخنان خاتمي راه بيندازند.
من بي تعارف تر و واقع بينانه تر بگويم.
كساني بپسندند يا نپسندند، بايد زودتر مي دانستند كه اصلاح طلبان با بيشترين هزينه هاي زندان و حصر و بايكوت و پرونده سازي كه در داخل كشور متحمل شده اند، قصد براندازي نظام جمهوري اسلامي را نداشته و ندارند.
به جاي دعوا، بفهميم كه اگر كساني به انتظار خاتمي براي براندازي نشسته بودند، اشتباهي منتظر بوده اند .
كاملا حق به جانب آنها است كه از اصلاح طلب ها گذر كنند ومسيرشان را جدا كنند.
همچنان كه باز هم هزينه حصر وزندان وممنوعيت تصوير و فحاشي ها را در داخل كشور خواهند داد و دست از نقد و راهنمايي و تلاش براي احقاق حقوق مردم بر نمي دارند.
اين البته به معناي تاييد نظام نيست. كسان زيادي هم هستند كه حتي با كليت نظام وانقلاب موافق نيستند، اما مشكلات براندازي وپس از آن را مي دانند.
 


کد مطلب: 585149

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/585149/حال-گیری-بی-سی-فارسی-اصلاحات-ادامه-ماجرای-گزارش-هشتگ-براندازم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com