جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۶۸
از زیر سوال بردن خبرگان تا آدرس غلط درباره فتنه‌های بعد از انقلاب

چرا حجاریان این روزها همانند ایام فتنه ۷۸ و ۸۸ قلم می زند؟

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 585014
سال ٧٨ دانشجويان معترض مورد ضرب و شتم قرار گرفتند كه علاوه بر مجموعه خسارت‌ها و آسيب‌ها، افرادي كور و مجروح و كشته شدند. سال ٨٨ به سوي مردم معترض تيراندازي شد و... اما در سال ٩٦ نيروي پيشين، در مقايسه با عملكرد گذشته‌اش، ضعيف‌ ظاهر شد به اين معنا كه هر چه اعتراضات تندتر شد، سركوب كمتر شد.
چرا حجاریان این روزها همانند ایام فتنه ۷۸ و ۸۸ قلم می زند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: حجاریان این روزها به دلایلی که شاید چندان آشکار هم نباشد روند جدیدی را آغاز کرده که بخش جدی آن، ارائه تحلیل های عجیبی است که مستقیما عملکرد نظام را در مواجه با فتنه های بزرگ پس از انقلاب مورد هدف قرار داده است.

به گزارش جهان نيوز، او این روزها بیش از هر زمانی دیگر همانند روزهای فتنه 78 و 88 قلم می زند و تحلیل ارائه می کند. همچنانکه حجاریان چند روز قبل، همزمان با داغ شدن فیلم های که در باره نوع انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری تشکیک وارد می کرد، طی مقاله ای اساس وجودی مجلس خبرگان و همچنین نحوه انتخاب اعضای آن را زیر سؤال برد.

«سعید حجاریان» از ایدئولوگ های جریان اصلاحات در در بخشی از مقاله‌ مذکور – با عنوان «شبهه عَبائیه»- با زیر سؤال بردن نهاد خبرگان رهبری، فلسفه وجودی این مجلس را در واقع نسخه برداری از حکم فقهی انتخاب مرجع تقلید توسط سائل - با استناد به رجوع به اهل خبره، در صورت نداشتن قدرت تشخیص - تفسیر و تصریح کرد: «به دلیل آنکه در زمان تدوین قانون اساسی، اساساً بحث‌های مربوط به حقوق طبیعی بالمره از ذهن مبارک آقایان به دور بوده است، آنان نتوانسته‌اند رابطه قراردادی میان دولت و ملت را تنظیم کنند و به همین جهت، مردم به خبرگان حواله داده شده‌اند که وظیفه‌شان کشف شرایط رهبری در فردی خاص است. این رفع تکلیف سرآغاز مشکلات شد.»

وی در یادداشت اخیر خود نیز به موضوع فتنه های 78، 88 و 96 پرداخته و با تحلیل های عیجب و دادن آدرس غلط تلاش می کند که عملکرد نظام به خصوص در فتنه 78 و 88 را عملکردی خشونت طلب و به همراه سرکوب قهرآمیز معترضین معرفی کند.

حجاریان در ادامه فتنه 78 را یک مطالبه دانشجویی دانسته که با خشونت سرکوب شده و همچنین فتنه 88 را نیز مطالبات مردمی دانسته که جوابشان را با تیراندازی پاسخ دادند. وی نوشته است: " در اين دو دهه با چند رخداد مواجه شده‌ايم؛ تيرماه ١٣٧٨، خردادماه ١٣٨٨ و دي‌ماه ١٣٩٦. رخداد نخست، ايده مشخص و سازمان مركزي داشت و دانشجويان مطالبه خود را به صورت سياسي، هدفمند و بدون خشونت پي گرفتند و دولت نيز خواسته‌شان را سركوب كرد. در رخداد دوم مردم ذيل راهپيمايي سكوت، راي خود، يعني خواسته سياسي‌شان را مطالبه كردند و زماني شعارها فراتر رفت كه با معترضان برخوردهاي قهري صورت گرفت. اما رخداد سوم جامع بود و يكباره شعله گرفت و شعارهاي معترضان حول تماميت نظام مي‌گشت. با بررسي اين سه رخداد و نحوه مواجهه حاكميت، مي‌توان از تغيير و شايد تعديل واكنش‌ها در سال ٩٦ سخن گفت. سال ٧٨ دانشجويان معترض مورد ضرب و شتم قرار گرفتند كه علاوه بر مجموعه خسارت‌ها و آسيب‌ها، افرادي كور و مجروح و كشته شدند. سال ٨٨ به سوي مردم معترض تيراندازي شد و... اما در سال ٩٦ نيروي پيشين، در مقايسه با عملكرد گذشته‌اش، ضعيف‌ ظاهر شد به اين معنا كه هر چه اعتراضات تندتر شد، سركوب كمتر شد."

وی در ادامه نیز تصریح می کند: " لنين در تشريح وضعيت انقلابي معطوف به سقوط حكومت‌ها از شرايطي سخن مي‌گويد كه «پاييني‌ها نخواهند و بالايي‌ها نتوانند» يعني زماني كه همزمان دو بحران مشروعيت و هژموني پديد آيد. او به گفته‌ خود تكمله‌اي مي‌زند و مي‌گويد بايد آلترناتيوي هم موجود باشد. وضعيت كنوني آن است كه بالايي‌ها‌ مي‌توانند، بعضي پاييني‌ها نمي‌خواهند و آلترناتيوي هم موجود نيست؛ يعني دو ضلع از سه ضلع مثلث لنين وجود ندارد. با اين تعريف لنين به سه رخداد پيشين بازگرديم؛ سال ٧٨ معترضان از نظام عبور نكردند، خودسرها و لباس‌شخصي‌ها و نوپو آمدند و زدند. يعني بالايي (با اتكا به نيروي غيررسمي) توانست؛ در آن سال آلترناتيو هم موضوعيت نداشت. سال ٨٨، پايين به ساختار پايبند بود، ولي حاكميت (با ترديد) با همه توان خود به صحنه آمد هر چند در نهايت از عده‌اي به ‌دليل وقايع كهريزك و... دلجويي شد. اين‌ نوبت نيز بالايي توانست و آلترناتيو موضوعيت نداشت چنانكه مهندس موسوي گفت من همراه مردم‌ هستم و نه رهبر آنها. سال ٩٦، پايين (البته بخشي از آنها) از حكومت عبور كردند، اما بالايي‌ها با وجود وسعت كار و قوت نيروي نظامي در شهرستان با تمام قوا به ماجرا ورود نكردند؛ اين‌بار بالايي (با ترديد) نخواست و آلترناتيوي هم موجود نبود و در انتها شرايط به وضع طبيعي خود بازگشت."

وی در پایان نیز نتیجه گیری قابل تاملی از استدلال های خود کرده و نوشته است: " دستاورد اعتراضات اخير، تعليق شعار «عبور از روحاني» نزد جناح راست بود. چرا كه آنها به‌صورت غريزي نتيجه گرفتند، بديلي در مقابل روحاني ندارند و بايد به هر روش او را حفظ كنند چون دريافتند با معادله‌اي‌ چند مجهولي مواجهند. جناح راست شاهد بود كه در برخورد با اين اعتراضات چهار عمل اصلي به كار گرفته شد؛ بعضي را جمع (بازداشت)، بعضي را ضرب (كتك)، بعضي را تفريق (تفرقه انداختن) و بعضي ديگر را تقسيم (تفكيك معترضان به معيشتي‌هاي بر حق و سياسي‌هاي ناحق) كردند اما بنياد اعتراضات همچنان پابرجا ماند."

این در حالیست که حجاریان در دور اول دولت روحانی تقریبا تلاش کرد از مواضع سال 78 و 88 خود در رسانه ها حداقل به صورت علنی فاصله بگیرد اما چرا این روزها اینگونه بی پروا قلم می زند؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام
خر داغ کردند و این بنده خدا هوس کباب کرده
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
حرفهای بعد زمین گیر شدن فتنه 88 این آقا نشان میداد که از اینکه کاملا لو رفته اند و ممکن است به عنوان برانداز مجازت سختی شوند بسیار نگران است اما آرام آرام تحولات نشان داد که فتتنه گران نه تنها مجازات نشدند بلکه یکی پس از دیگری مدال میگیرند و تقدیر میشوند! خب به نظر شما چرا نباید ایشان به مواضع قبلش و حتی تند تر از آن بازگردد؟
کافیست یک مقایسه ساده میان رفتار اردوغان با کودتای 3-4 روزه در ترکیه و رفتار نظام درمقابل کودتای تمام عیار فتنه گران در سال 88 بیاندازید همه چیز مشخص میشود...
Iran, Islamic Republic of
این آقا که به خودشم رحم نکرد و طرح ترور خودش توسط سعید عسگر رو کشید حالا چی شده دو باره دست به قلم شده!؟
کاش یه بار دیگه نقشه ترور خودشو میکشید راحت میشدیم از دستش
البته میتونه به جاش بازی نهنگ آبی رو انجام بده!!
راستی میدونید سعید عسگر چرا آزاد شد؟
میدونید تو فتنه 88 کجا بود؟
میدونید الان کجاس...؟
راجع بهش مطالعه کنید تا ببینید اینا چه موجوداتی هستن...
Iran, Islamic Republic of
خودت بگو ببينم چه خبره ما كه از پشت پرده ها خبر نداريم
Iran, Islamic Republic of
پشت پرده نیست
یه سرچ کنی روشن میشی
البته من چون اینا رو از قدیم میشناختم بیشتر در جریانم
سرور
Iran, Islamic Republic of
سعید حجاریان و سعیدعسکر و اکبر خوشکوش هر سه سال ۸۸ در ستاد موسوی بودند در گوگل هم راحت قابل سرچ است.عجیب نیست؟!
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا شفا بده
Iran, Islamic Republic of
... زدی یا و...؟!!!!
سلام صبح بخیر
Iran, Islamic Republic of
چون احساس امنیت میکند!
اساسا کشور عجیبی داریم!
دادستان آمریکا به اتهام مماشات با تخلف انتخاباتی ترامپ بازجویی میشود!
اینجا کسی با تخلفات گسترده و بیسابقه انتخاباتی که داد رهبری و مردم را درآورد برخورد نمیکند که هیچ!
حتی کشور جولانگاه جواسیس شده باز دستگاههای مسئول منفعلند!!؟
الان وظیفه رسانه های ارزشی و انقلابی سنگین است
فشار خون
Iran, Islamic Republic of
اولا آن آمریکاست و جنایتکار و ما ایران گل وبلبل هستیم !
دوما جاسوسی در ایران البته برای مقام مذاکره کننده ما افتخار و مدال می گیرند و در غرب است که محاکمه می شوند.
البته قبلا با جاسوس در ایران برخورد شدید می شد یادش بخیر آن ایام گذشت !!!
مرگ بر ایران فروشان و مرگ بر منافقان داخل کشور
و درود خدا بر هوشیارانی که فشار خون گرفته اند
صابر
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا زمانی از سربازان گمنام امام زمان بودند و خیال میکردند برای امام زمان کار میکنند . بعدا فهمید خر داغ میکنند . شد جدای از سازمان و معلم شد . زمانی خیال کرد برای ازادی و دمکراسی باید قیام کرد جوانی پیدا شد با گلوله زد به دهنش ه فه شو خودتان بیدارمان ردید ما همچنان خفته بودیم . او که زد شد قهرمان جدای استاد را در دانشگاه گرفت فهمید خر داغ میکردند . بعد چندسالی حالش به شد ونجات یافت از مرگ دوران طلایی غارت وچپاول مملکت در دولت به اصطلاح پاک شروع شد . دوباره ایشان به خواب رفتند که اصم نجاه سکوت مایه رستگاری است . بعد از 8 سال دوباره هوای تازه ای دمید که بلی میشود امیدوار بود که ازادی وامنیت وارامش به کشور بازگشته حالا میشود دوباره صدا کرد که ما هم زنده ایم و نفس میکشیم اما ....... بهانه گرانی و تخم مرغ و سود های باد اورده موسسات غیر مجاز که از ربا هم گذشته بودند فوق تخصص ربا بودند کم شدند از مشهد الرضا به بهانه شکست یاران با وفای انقلاب البته به اصطلاح خودشان در انتخابات شروع به اعتراض بر علیه دولت کردند اما نمیدانستند که این مرتبه خر داغ میکنند انهم چه داغ کردنی ... دیگرنمیشود . جع و تفریق و ضرب وتقسیم کرد فورا خوجوش ملت بیرون ریختند و دشمنان را ناکام گذاشتند ودوستان تازه فهمیدند که یک من ماست چه قدر کره دارد و ایشان باز به هوای ایام جوانی سر صحبت را باز کردند ولی اینبار به هوای کباب نیامدند امدند تا واقع داغ شوند و برای همیشه ساکت بمانند و ان را خدای میداند واین چرندیات هم پایان یافتنی نیست . هرکس خر خویش را در این مملکت داغ میکند ولذتش را میبرد
ابوذر غ
Iran, Islamic Republic of
صابر سلام در قدیم مردم چون خیلی فقیر بودن وگوشت نبود برای مثال گفته شد خر داغ کردن
الان بگو آقا زاده را داغ کردن چون هم فربه است و دود زیادی ایجاد می کند
Iran, Islamic Republic of
لطفا فرمایش حکیمانه را قبل از ارسال یکبار دوره کنید و غلطهای املایی را بگیرید و غلطهای معنایی بگذارید ما بگیریم
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا در دوره اصلاحات کمی هندونه زیر بغلش گذاشتند باورش شد. الان اگر گاه کنید این نظریه پرداز فشار از پایین چانه زنی از بالا(خداوکیل چه ادبیاتی هم داره) کارش بازگشت به نظرات لنین است که در شوروی سابق و روسیه فعلی به تاریخ سپرده شد. سه بار کوشش ایشان بعنوان نظریه پرداز در 78 و 88 و96 و اصحاب خشونتش به گند کشیده شد .همه نوع هتاکی کردند و شکستند و البته کتک هم خوردند که کمشان بود و خودش هم کمی طعم تحریکاتش را چشید. بالاخره یا باید گذشته اش را انکار کند که یعنی سلامت و عمرش را به فا داده و یا باید هنوز مثل توده ای ها راجع به حقانیت تروتسکی یا استالین دچار تشکیک شود که دومی را انتخاب کرده. بگذارید بسراید
uعلی بالا
Iran, Islamic Republic of
نفرین بر این مردم زنده کش مرده پرست . مردم لایق حاکمان خویش هستند . بقول قران اکثرهم لایعقلون
Iran, Islamic Republic of
و نیز چون باز آب داره سربالا میره!
sdmn
Iran, Islamic Republic of
فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذهَبُ جُفاءً
Iran, Islamic Republic of
نظرات ایشان کاملا به روز است ولی با افکار افراطیون رانت خوار و جیره خوار وکمک اختلاس گر جور در نمی آید پس بهترین این است که حرفهای ایشان را تحریف کنند و جور دیگری القا نمایند
Iran, Islamic Republic of
یعنی با نظرات خودش جور در نمیاد؟ یا با نظرات اصلاح طلبان دولت؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا کاری به دسته بندی های سیاسی ندارم اما انصافا بعد از بیش 15 سال اشنایی با نظرات ایشون هیچ وقت نتونستم ایشون رو تئوریسین ببینم این تحلیلشون که بسیار آبکی بود.
Iran, Islamic Republic of
حیف اونهمه پول و هزینه که خاتمی گذاشت تا از آمریکا تیم جراح بیارن او را جراحی کنن. سالهاست زبون و قلم منفورش رو مملکت و نظام باز کرده و هیچکس هم بهش هیچی نمیگه.
Iran, Islamic Republic of
اگه قابل هدایته انشالله خدا هدایتش کنه و اگه نیست انشاالله خدا رسوا و سپس با خفت نابودش کنه
نسرین
Iran, Islamic Republic of
چرا؟
چون دیده روحانی تمام اندوخته های اجتماعی شان را نابود کرده
داره میزه زیر میز مملکت از سر ناچاری و عصبانیت
Iran, Islamic Republic of
دیر از خواب بیدار شده
ملت از 84 از اصلاح طلبان به عنوان یک جزب و مرام مملکت داری عبور کردند.
Iran, Islamic Republic of
بازم از جانب مردم حرف زدي؟ مردم كه نظرشونو واضح و صريح تو انتخابات 92 و 96 اعلام كردن
Iran, Islamic Republic of
یاد سعید عسگر ضارب حجاریان افتادم که گفته بود
قرار بود با یه نقشه برنامه ریزی شده حجاریان که عضو شورای شهر تهرانه ترور بشه و بندازن گردن بسیج و درواقع اینو پیراهن عثمان کنن برا اقدامات بعدی یعنی با هماهنگی با اسلحه کمری بهش شلیک بشه اما نه جوری که آسیب جدی ببینه که از دستش در میره و گلوله به گردنش میخوره و حجاریان بعدش قدرت تکلم رو تقریباً از دست میده
کسی که با همچین نقشه ی کثیفی میخاد خون هزاران شهید پامال کنه چه انتظاری میشه داشت
Iran, Islamic Republic of
این تیر و ترکش ها هم احتمالاً بر میگرده به مغزش میخوره
آنچه از این لفظ پراکنی جناب حجاریان می توان فهیمید این است که اولا تفکرات جنابشان به دلیل آنکه کاملا برگرفته از مبانی غربی است که با آن قصد فرمول نویسی برای رخدادهای فرهنگی اجتماعی سیاسی ایران دارد به دلیل ناهمخوانی دو دیدگاه در جهان بینی طرفین یعنی یکی بشر خود بنیاد بر آمده از الفبای فکری غرب ودیگری بشری که در عالم خدا کنش گر است هر چند خطا هم ممکن است داشته باشد لذا این صغرا های قضیایی که ایشان به کبرای فکری خود وصل میکند نتیجه و برایندی که گویای وضعیت اجتماعی سیاسی ایران باشد نیست.ثانیا آقایان اگر این همه درد روشنفکری دارند بگویند چرا ام القرای فکریشان یعنی آمریکا چرا این همه در منجلاب خود ساخته بشر اومانیستی دست وپا می زند این همه گرسنه این همه جنایت این هم کشته توسط پلیس آمریکا که آمار 800 تا 10000 را بیان می کنند از همه مهم تر ترامپ برایند سرمایه انسانی بشر اومانیسم در آخرین ایستگاه خود بنیاد ترامپ است آیا منظور شما این است که مدل حکومتی داشته باشیم که خروجی آن ترامپ باشد؟؟؟؟؟!!!!!!
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
حجاریان رو اینقدر بزرگ نکنید اختلال شخصیت بیشتری پیدا میکنه.... یه سری... به خورد اصلاح طلبان میده بقیه فکر میکنن مغز متفکره...
Iran, Islamic Republic of
گردوی حجاریان برا اونا مغزه
برا ما پوکه
جهود العلماء
در بخش دیگری از همین مقاله می گوید: اعتراضات اجتماعی خاصیتی شبیه امواج دریا دارند یعنی وقتی به ساحل می رسند موقتا"عقب می نشینند و دفعه بعد با شدت بیشتر به ساحل روی می آورند! ظاهرا" این قسمت مهم از مقاله ایشان به مصلحت نبوده تا نقل شود!
میلاد
Iran, Islamic Republic of
کورخوندی مردم فهیم وبا بصیرت ایران اسلامی شما خوارج ها را خوب می شناسند هر سه تا تاریخی که گفتی نشانه عینی یکیش خودت هستی همه ترفندهایی بلد بودید بکار گرفتید حتی حمایت بی دریغ امریکاانگلیس اسراییل منافق را نام نبردم چون خودتان منافق هستید هم پشت سرتان بود برای بر اندازی نظام از شعارتان معلوم بود شعار 78 برعلیه ولایت فقیه شعار 88 تقلب بهانه است اصل نظام نشانه است . شعار96 نه اسلام نه قرآن (جانم )جانتان فدای ایران .فدای امام بشم گفته بود دشمنان ما از احمق ها هستند
احسنت به میلاد خان
خدا ریشه همه مخالفان انقلاب و ولایت را ریشه کن کند
Iran, Islamic Republic of
مردم بصير و انقلابي ايران در انتخابات 92 و 96 حرف آخر را زدند و بصير بودن خود را به همه جهان نشان دادند
محمد
Italy
باید گفت حجاریان وامثالهم کی باشند که بخواهند برای ایران ورهبری مشکل درست کنند فقط وفقط این عملکر ناشایست برخی از روحانیت ماست که باعث دوری مردم از نظام شده!!!
میلاد
Iran, Islamic Republic of
صدا وسیما بودجه می گیرد برای تبلیقات چرند وپرند نکنه شما هم بودجه می گیرید عکس های چرند خانم های بد حجاب را تبلیغ می کنید .از شما بعید است
خدادر قرآن میفرماید دشمنان شما از احمقها هستند چیزی که مسلم است اما پادوها وجاده صاف کن های انهادر داخل از احمقترین ها هسنتد چون تنها ترین ها هستند که همچنان بدلیل توهمات وافکار لبیرالی ومادی توبه می شکنند وبه همان مسیر قهقرایی با شیب تند بسوی جهنم گام بر میدارند وبه نوعی مرکبشان بسوی دوزخ ترمز بریده واحتیاج به وسوسه خناسان ندارند چرا خود خناس اکبرند
نرگس بانو
خوب معلومه. چون اين دولت به اصطلاح اعتدال هماه دولت اصلاحات است در يك ماسك جديد...............
تمام حركات اين آقا وهم حزبي هايش تلاش براي مبرا نشان داد اعمال خودشان در نارضايتي و گله مندي مردم است . مردم به اين همه بي عدالتي و تبعيض كه در اين دولت مي بينند معترض هستند .
چرا آقاي حجاريان در درباره حقوق هاي نجومي در باره اختلاس 13 هزار ميلياردي در باره تبرئه قاچاق كالا هم حزبي هايش در باره فساد اقتصادي برادران مسئولين بالاي مملكت درباره بيكاري جوانان تحصيلكرده در باره استفاده از نيروي هاي بازنشسته وچند شغله و دو تابعيتي با وجود اين همه نيروي بيكار سكوت مرگبار مي كند .
پس مردم اعتراض به حق اقتصادي دارند نه با نظام . اگر راست مي گوييد براي رفع مشكلات مردم كوشش كنيد نه فرافكني و گناه را به گردن ديگران امداختن و با طرح مسائلي كه در جامعه التهاب درست شود و اعتراضات و حق حقوق مردم را به حاشيه كشاندن/.
سید مهدی موسوی
Iran, Islamic Republic of
معمولا این قبیل افراد نون به نرخ روز می‌خورند.
United States
از دکتر حجاریان اینگونه خرده افاضات بعید نیست . ایشان استاد جنگ روانی و از مجریان براندازی نرم به شکل مراکز و بنیادهای امریکایی و انگلیسی است و امروز اگر امریکا و یا بریتانیای منحوس بخواهند در ایران غلطی کنند دیگر از مهره های سوخته و بدنامی مثل زاهدی و شعبان بی مخ و ارتشبد نصیری و...استفاده نمی کنند بلکه از اقایانی مثل دکتر حجاریان / دکتر سروش / مهندس تاجزاده / دکتر سریع القلم / مهندس بهزاد نبوی / و دکتر تاجیک و شبکه ها و حلقه های اسلام سکولار و... استفاده می کنند .
Iran, Islamic Republic of
فتنه تویی با این قلم منحوست
اسماعیلی
بنده خدا سنش بالارفته ... خدا عاقبت بخیری بده زحمت نظام را زیاد می کند
علی
Iran, Islamic Republic of
این روزها همه بر علیه انقلاب اسلامی فعال شده اند و مصاحبه مکنند از مخلباف در خارج از کشور و تاج زاده جواب می دهد و همه مملکت را در جواب دادنش به لجن می کشد . بهزاد نبوی مصاحبه می نمایید و این هم از مصاحبه حجاریان ....... !!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
شیطان گام به گام هدف خود را در افراد آدمی دنبال می کند جوری که خود آنان هم نفهمند و می پندارند که در حال کار نیک اند. یحسبون انهم یحسنون صنعا
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
این صحبت های حجاریان رو بذارید کنار صحبتهای دیروز بهزاد نبوی، جالب میشه
گودرزی
سلام راستی چه شده که باید دانشمندانی چون شهید بهشتی ،استاد مطهری ، شهید رجایی و باهنر زیر خاک روند و بیسوادن سیاسی نوکر صفت چشم به دست کفار بجای هم افزایی به فکر تخریب ذهن جوانان ما باشند ؟ایشان اگر راست می گوید فردی معرفی نماید که از نظرات مختلف سیاسی ، مذهبی ، مدیریتی به اندازه یک دهم مقام معظم رهبری مد ظله العالی آگاهی داشته باشد . اینان جز اشرافگری و تفکر لیبرال غربی چه می فهمند اسلام چیست یا مدیریت یک کشور مسلمان چگونه است ؟ بنده بعنوان یک بیسواد سیاسی حاضرم با ایشان در رسانه ها مناظره و قضاتی از خودشان حضور داشته باشد اگر محکوم شد دیگر سخن نگوید و اگر بنده محکوم شدم مرید او خواهم شد .
Iran, Islamic Republic of
...
فقط حرفهای مفت!
هم 88 و هم 96 این خود مردم بودند که فتنه را جمع کردند!
گودرزی
سلام رسانه ها اگر بدنبال پیشرفت کشور هستند سخن هر فردی را ثبت و تکثیر نکنند ببینند محتوا چقدر آسیب ها و چالش ها را کم می کند سپس منتشر نمایند . شکستن شیشه و یا فحاشی و تخریب از هر دیوانه ای بر می اید ولی ساختن و ایجاد وحدت در مقابل دشمنان تا دندان مسلح بی رحم از نخبگان و آگاهان بر می آید . لذا خبرنگاران با هوش نیاز نیست به سخن هر نادان ساسی و وابسته به بیگانگان توجه نمایند.
علی‌رضا
Iran, Islamic Republic of
تو‌کشور‌هرچی‌هرکی دلش‌هر‌کاری میخواد‌میکنه‌ مثل ایشون ،،، بعد‌میگن نظام آزادی نمی‌ده‌
ایران مهد آزادی هستش اگه تو آمریکا کسی اینطوری به سردمداران می‌تاخت معلوم نبود چه بلائی سرش میاوردند
مجید
Iran, Islamic Republic of
بعضی از این افراد با ملت بازی و تفریح می کنند حرف می زنند توهین می کنند و موقع انتخابات چنان موج ایجاد می کنند مردم بعد انتخابات نمی دانند به کی را ی دادند ما مردم شدیم تفریحات یک مشت افراد معلو م احال .....
دانا
Iran, Islamic Republic of
آقای حجاریان شما و دوستاتون این روزا خیلی خسته شدید یه کم استراحت بکنید زحمت دادن به جای خواندن کتاب های غربی و تئوریزه کردن جامعه اسلامی به روش غربی که وقت خودتون و رفقاتون رو هم می گیره یه کم برید تو میدون ببینید چه خبره؟ چرا سال 96 برعکس سال های قبل یه هفته ای همه چیز تموم شده چرا مردم سریع خودشون رو از اغتشاش گرا جدا کردن؟ شما به اتفاق رسانه هایی مثل بی بی سی می خواید مساله اخیر رو به گردن نظام بیندازید ولی رهبر که مثل شاه نیست مرتب نخست وزیر عوض کنه تو حکومت جمهوری اسلامی رهبر به رای مردم احترام می ذاره و می ذاره اونها خودشون تجربه عملشون رو ببینن و در جمهوری اسلامی وظیفه دولته که پاسخگوی اقتصاد باشه ، کتاب هایی که می خونید اشتباهی برای حکومت سلطنتی و حکومت امپریالیستی و امثالهمه که فردگراست، در هر صورت فنی که عوامل خارجی این دفعه در کشور ما زدند بدلش رو هم دیدن که یه نمونه اش استفاده از سلاح خود غربی ها یعنی فضای مجازی برای آگاهی مردم بود تنها توصیه ما به شما اینه که وای به روزی که امضاهایی که به ملکه انگلیس داده شده رونمایی بشه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقی این مطلب و این سایت را دیدم.
نشستم و از سر کنجکاوی کامنت ها را خواندم.
چه کامنت های قوی و چه کامنت گذاران با سواد و اندیشمند وفرهیخته ای!!!!
بگذریم که سبک نگارش و ادبیات کامنت ها نشان می دهد که کل نظرات تراوش فکری و قلم بیش از یک یا دونفر نیست.(گفتم فکر و قلم!!!!از هردو پوزش می طلبم)
شاید هم چند نفر باشند اما حوصله سرزدن به جاهای دیگر و گوش دادن به حرف های دیگر را ندارند .
چه کاریه وقتی صدا وسیما هست و این وبگاه و نمونه های مشابه آن وقت تلف کنند و به حرف های دیگر هم گوش بدهند.
از کامنت ها چنین فهمیدم که حتی یک نفرشان هم به خود زحمت نداده و متن را نخوانده است ؛ فقط به تیتر اکتفا کرده و طبق روش مالوف فحش خودرا داده اند.
البته چیزهای خنده دار هم بود که موجب انبساط خاطر شد.مثلآ این که این بابا خودش ؛ خودش را ترور کرده بوده...
بگذریم.
البته انتظار ندارم این کامنت منتشر شوداما گفتم بگویم شاید حداقل گردانندگان این سایت در باره خوانندگان و مریدان خود یک کمی هم فکر کنند.خیلی هم فکر کردن لازم نیست.
یکبار دیگر کامنت های طرفدارانشان را بخوانند.همین.
Iran, Islamic Republic of
شما اتفاقی از کسی پول که نگرفتی
اتفاقی اتفاقی چه اتفاقایی که نمیوفته
Iran, Islamic Republic of
خودت چی
یهویی اتفاقی سابقه ی گذاشتن همچین کامنتایی نداری که ؟؟؟ البته اتفاقی ها
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
سلام این آقایی که خود را عقل کل می داند و می گوید نظر دهندگان یک دو نفر بیشتر نیستند و متن را نخوانده اند بداند که عاقلان را به یک اشاره و ایمیل های ارسال کنندگان رابررسی نماید بعد نظر بدهد مردم حق و باطل را خوب می شناسند لذا دشمنان آزادی و استقلال همواره در صحنه های حساس خود را نشان داده اند آزموده را آزمودن خطاست
خودشیفته
Iran, Islamic Republic of
باسلام .حالا همه مثل شما اندیشمند نیستند که.امثال شما دانشمند فرهیخته در کشور کمیاب هست.خدا شما را برای اصلاحطلبها و برای حجاریان حفظ کند.ماها سوادمان بیشتر از این نمیکشد.شما به بزرگی خودتان عفو بفرمایید.شما باید با سایتهای فخیمه اصلاحطلب و آمد نیوز و اینها در ارتباط باشید.بالاخره هرچی باشه اونا خارج دیده هستن.باغربیها بیشتر نشست وبرخاست داشتند.ولی مانه .همانطور که رئیستان هم گفت بیسوادهای بی شناسنامه هستیم که در صف رفتن به جهنم نشسته ایم.حالا لازم بود این بیسوادی مارا به رخمون بکشی.خیلی شما نامردین.خدا هیچکه مارا دوست نداره
مرگ بر منافق درود بر حقیقت.
احمد
Iran, Islamic Republic of
یاد صحبتهای سیدمحمد حسینی افتادم که از توده حامیانش درایران می خواست بسیجی ها و خانواده هایشان را بکشند و بعد گفت این دستور است که برای ما آمده !!! حجاریان هم که از عوامل داخلی وابسته به غرب است دستورآمده و اینها همگی درصدد ایجاد یک فتنه جدید هستند پس باید امت حزب الله پشت سر امام امت به هوش باشد.
Iran, Islamic Republic of
جالبه همشون تو یه سیاق صحبت میکنن
و این حرف شما رو تایید میکنه
واعجبا
Iran, Islamic Republic of
ما کارشناس تشخیص خط دیده بودیم کارشناس رنگ .کارشناس ....ولی کارشناس تشخیص کامنت دیگه خیلی عجیبه.بابا کین این اصلاحطلبا؟ همش استعداد وهوش خالین.ذره ای دور ریز ندارند!!!!!!.دوباره بگین خ ات م ی مستجاب الدعوه نیست!!!!!!!
یزدی
Iran, Islamic Republic of
خداوند لعنت کند سران فتنه را
اگر جولان نداده بودند الان دم تکان نمی دادند
Iran, Islamic Republic of
این فرد را زیادی بزرگش نکنید به اندازه پشیزی مردم برای او ارزش قاءل نیستن
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی مار پیر میشه قورباغه ابو عطا می خونه مملکتی که حساب و کتاب نداره این خائن باید ازادانه دهنش را باز کند و کثافت از درونش بیرون اید
جاوید
فتنه را پایانی نیست مارهای خوش خط و خال فتنه هر روز به رنگی در می آیند
Iran, Islamic Republic of
این اقا روزی معاون وزیر اطلاعات بودند
یادتان باشد
یعنی تقریبا امنیتی ترین فرد
ودارای اطلاعات سری
پس حرفی اگر می زنند
۱_هدفی دارند ۲-درافکار عمومی دنبال شکل دهی و سامان دهی هستند۳-پس طرح و برنامه ای دارند۴_دنبال هدف دراز مدتی هست۵_البته حرفهای لفافه ایشان هرکسی درک نمی کند۶-کدهای که ایشان می دهد فقط درسطوح بالا قابل رمز گشایی است۷_اقای حجاریان دارای شخصیت فوق العاده پیچیده هستند!!!!!!