پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۱۵۷
حسن روحانی زیر تیغ نقد علمای برجسته کشور

توییت های آیت الله مصباح اندازه یک توپ اثر کرد + تصاویر

واکنش آیت‌الله مکارم‌شیرازی به سخنان اخیر روحانی
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 582937
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومین گفت: صرف‌نظر از اینکه محتوای کلام دقیقاً چه بوده است، معصومین خط قرمز ما هستند.کار اصلی خود را در رفع گرانی،اشتغال و فضای مجازی سالم خلاصه کنید
توییت های آیت الله مصباح اندازه یک توپ اثر کرد + تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: اظهارت حسن روحانی در باب "نقد معصومین" برای وی دردساز شده و با وجود تکذیبه های عجولانه همچنان مورد نقد جامعه مذهبی و روحانیون برجسته کشوری قرار دارد.

به گزارش جهان نيوز، در همین زمینه آیت‌الله مصباح یزدی در توییتر خود نوشت: می‌گویند مردم می‎توانند بر امام معصوم هم خرده بگیرند، انتقاد کنند و در جایی فرمانش را اطاعت نکنند. این مطالب را نه در پشت کوه قاف که در پایتخت جمهوری اسلامی ایران گفته‎اند! با وجود اینان، امام زمان چقدر باید خون دل بخورد؟!

او در توییت دیگری هم نوشت: اگر بخواهد شمشیر بکشد بلافاصله خواهند گفت: خشونت از هر کسی که باشد محکوم است. تعصبات را کنار بگذارید و به بحث و گفتگوی منطقی روی بیاورید.

همین چند خط کافی بود تا امروز روزنامه آرمان، روزنامه خانواده هاشمی تیتر یک خود را اینگونه  منتشر کند: " مصباح يزدي،روحاني را به توپ بست"!

 
جالب تر آنکه این روزنامه در متن گزارش تییتر یک خود غیر از انتشار همین توییت ها توضیحات و تحلیل دیگری هم به اظهارات علامه مصباح اضافه نکرده و ظاهرا خود توییت ها آنقدر اثر داشته که اندازه یک "توپ" صدا کرده است!

*واکنش آیت‌الله مکارم‌شیرازی به سخنان اخیر روحانی
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومین گفت: صرف‌نظر از اینکه محتوای کلام دقیقاً چه بوده است، معصومین خط قرمز ما هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومین گفت: گفت‌وگوهای زیادی در این هفته در رابطه با سخن یکی از مسئولان بود که بعداً بخشی از سخنان او تکذیب شد، نامه‌های بسیاری به دفتر رسید که چرا سکوت کرده‌اید و سخنی نمی‌گویید.

وی با بیان اینکه صرف‌نظر از اینکه محتوای کلام دقیقاً چه بوده اما معصومین خط قرمز ما هستند، تصریح کرد: معصوم بودن آن‌ها از خطا و گناه از مسلمات مذهب ماست. چه ضرورتی دارد مطلبی را بیان می‌کنید، به زمان معصومین اشاره می‌کنید کار به خط قرمز نداشته باشید  در این موقع که نیاز شدید به و حدت داریم سخنانی گفته می‌شود که جامعه را ملتهب می‌کند.
 

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: چه‌کار به وضع معصومین و زمان آن‌ها دارید که دردسر برای خود درست  می‌کنید، من قبلاً گفته‌ام تضعیف قوای سه‌گانه صلاح جامعه نیست اما گاهی خودشان برای خود مشکل درست می‌کنند، این‌گونه مسائل سبب شده این‌گونه باور درست کنند که از مشکلات اصلی، ذهن جامعه را دور کنند و به مسائل حاشیه‌ای ببرند.

وی تأکید کرد: شما کار اصلی خود را در سه چیز خلاصه کنید جلوگیری از گرانی، تولید کار برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده و سوم در دسترس قرار دادن یک فضای مجازی سالم برای مردم.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر سالم‌سازی فضای مجازی گفت: این فضای مجازی فعلی که رفع مانع از آن شد به‌یقین تمام اختیارات آن در دست آمریکا و صهیونیست‌هاست و به همه اجازه دادند که به آن وارد شوند اما به‌صورت یک نوکر بی‌اختیار، آیا در شأن یک ملت پرافتخار هست که نوکر بی‌اختیار آن‌ها باشد؟

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر یک‌بار دیگر این فضای مجازی سبب اغتشاش شود مردم شما را نخواهند بخشید، خاطرنشان کرد: در یک بیان دیگر نیز گفته‌اند در عصر ما چرا شهید مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها نیستند، اما عرض می‌کنیم که این شخصیت‌ها در زمان ما نیز هستند و در هنگامی‌که حجاب خاک برکشیدند می‌گوییم چه شخصیت‌هایی از دست دادیم. باید دست‌به‌دست هم دهیم ان‌شالله جلوی خطرات گرفته شود، شرایط اجازه التهاب در جامعه را نمی‌دهد و باید هوشیار و آگاه باشیم.
 

 
تذکر 24 نماینده به روحانی درباره نقد امام زمان (عج)
تعداد 24 نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند: شما باید به دنبال حل مشکل بیکاری و جلوگیری از تحریم‌های آمریکا باشید نه اینکه به نقد امامان معصوم مشغول باشید و تقاضامندیم از برنامه‌های ماکیاولی پرهیز شود.

حجت‌ الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان به اتفاق 23 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور عنوان کردند که در شرایط کنونی رکود اقتصادی شما باید اقدام جدی برای رفع بیکاری و رفع معضل آب،‌ رشد تولید ملی و فقرزدایی کنید. شما باید از تحریم‌های جدید آمریکا و برجام جلوگیری کنید نه اینکه به نقد امامان معصوم مشغول باشید.

در این تذکر آمده است: آقای رئیس جمهور شما گفتید همه باید مورد نقد قرار گیرند و این موضوع استثنا ندارد و تمام مسئولین قابل نقد‌ند،‌اما ما در کشور معصوم نداریم حالا یک وقت امام دوازدهم ظهور کرد آنوقت هم می‌شود نقد کرد.

این تذکر می افزاید: آقای روحانی تقاضامندیم از برنامه‌های ماکیاولی و حاشیه‌سازی و بازی با اعتقادات مردم متدین پرهیز شود، شما خوب می‌دانید  اساس انقلاب اسلامی ما براساس اعتقادات اسلامی قرآنی و عترت بنا شده است.
 

 
آیت الله ممدوحی: سخنان روحانی در جواز نقد پیامبر و امام زمان(عج) از روی ناآگاهی است
آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در مورد نقد پیغمبر(ص) و امام زمان(عج) گفت: گمان می کنم این ناآگاهی است و گرنه شاید هدفی هم نداشته باشد ولی ناآگاه است.

آیت الله ممدوحی در پاسخ به سوال جهان نيوز مبنی بر این که سند دینی و شرعی این صحبت ها چیست، افزود: این حرف ها غلط است اگر پیغمبر قابل نقد باشد اصلا معصوم نیست اگر معصوم نباشد واجب الاتباع نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این حرف ها در زمان پیغمبر(ص) چه کسانی می زدند، اظهار داشت: کسانی بودند که الحاد داشتند و قرآن در مزمت آنها خیلی حرف زده است. اینها می آمدند آزار و اذیت می کردند و انتقادهای غلط می کردند آنها چه ربطی دارد به این که پیغمبر قابل انتقاد باشد پیغمبر قابل انتقاد باشد معصوم نیست اگر معصوم نباشد که پیغمبر نیست.

آیت الله ممدوحی تاکید کرد: نزدیک 20 جلد کتاب از شیعه داریم و حدود 16 جلد کتاب اربعه داریم که همه به روایات معصومین است و همچنین یک صد هزار کتاب داریم مگر می شود این ها را انکار کرد.
 

 
آیت‌الله شب‌زنده‌دار: معلوم می‌شود در حوزه درست درستان را نخوانده‌اید و آدم بی‌سواد این حرف‌ها را می‌زند
آیت‌الله شیخ مهدی شب‌زنده‌دار استاد دروس عالی حوزه علمیه و عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره وارد بودن انتقاد به پیامبر(ص) و امام زمان(عج) گفت آدم بی‌سواد این حرف‌ها را می‌زند.

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: قبل از شروع در بحث، این نکته را عرض می‌کنم که گاهی در کلمات بعضی از بزرگان حکومت ما کلماتی گفته می‌شود که قابل تحمل برای جامعه شیعه و حوزه علمیه نیست. ما نسبت به عقاید شیعه با هیچ کس رودربایستی نداریم و انقلاب ما برای این است که این ارزش‌ها گسترش و قوام پیدا کند. این که گفته می‌شود معصوم و امام هم قابل نقد هستند، اگر مقصود گوینده این باشد که افرادی نقد می‌‌کردند و معصومین به آن‌ها اجازه می‌دادند، این بلااشکال است. اما نقد امروز به‌معنای این است که کسی اشتباه دارد و اگر کسی اشتباهش را به او گفت او باید بپذیرد.

لازم به ذکر است، که دفتر رییس جمهور در واکنش به برخی حاشیه سازی های کذب پیرامون سخنرانی رییس جمهور در دیدار وزیر و مسوولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن تکذیب انتساب این جمله به رییس جمهور که "امام زمان (عج) هم قابل نقد است"، تاکید کرد: باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین (ع) از مسلمات قطعی تشیع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن ! اگه مسلمون باشه
Iran, Islamic Republic of
کاشکی هم این علما کمی هم دلشون برای مردم و آخرت مردم میسوخت که بانکها با فتوای اینان اینچنین پول ربا از مردم میگیرند
والله تا آنجا كه ما خبر داريم و بارها هم از رسانه ها اعلام شده,تعدادزيادي از مراجع و روحانيون شناخته شده حوزه ها كتبا" و شفاها" رابطه سود وزيان به شكل فعلي را در بانكها عين ربا دانسته و حرام اعلام كرده اند اما كو گوش شنوا؟؟!
همين حضراتي كه مردم با كلي سوت و كف و به به و چه چه ,سرنوشت مملكت را به دستشان سپرده و مي سپريم بايد اين منكرات عظيم را جدي مي گرفتند كه عين خيالشون هم نيست. چون اكثر اينها يا تحصليكرده در انگليس و كانادا وآمريكا و فرانسه اند يا در دانشگاههاي ايران ,دروسي كه پاس كرده اند بيشترشان ترجمه شده علوم انساني و اقتصادي غربيست كه مبتني بر نظام سرمايه داري وليبراليستي است.
Iran, Islamic Republic of
فرمایش شما درست است ولی این علمایی که شما میفرماید حکومتی نیستند و حرفشان برشی ندارد اگر راست میگویند جرا تذکر میدهند باید فتوا صادر کنند نه فقط هر از چند گاهی تذکری خشکو خالی بدهند
Iran, Islamic Republic of
آیت الله مکارم شیرازی هم بحث روحانی در مورد انتقاد از معصومین را محکوم کردند شما که تا دیروز می گفتید اگه حرف روحانی اشتباهه چرا مراجع نظر نمی دن حالا که آیت الله مکارم نظر دادند چی میگید دست از تعصب بردارید لطفا
Iran, Islamic Republic of
غربزده! حکومتی یعنی چه!!!یعنی زمان حضرت علی (ع) هم علمای حکومتی و غیر حکومتی داشتیم؟! این که عالمی به حکومت حضرت یا حکومت اسلامی فعلی که مغضوب امریکا و غرب و کفار است وابسته باشد از نظر شما ...ها فحش است و منفی و....؟! نمردیم و آن چه در تاریخ خواندیم را با چشم دیدیم. بر شماها باید حجاج ها و پهلوی ها و صدام ها باید حاکم باشند.
Iran, Islamic Republic of
همه ما نظام و کشور را دوست داریم و برای بوجود آمدنش زحمت کشیده و حتی خون هم داده ایم شبها نخوابیده و روزها از گرمایی هوا شکایت نکرده ایم زن و بچه هایمان را از بسیاری از امکانات محروم کردهایم تا کشور سر پا بیستد منظور از حکومتی و غیر حکومتی استقلال علما است که به برکت ولایت پا برجاست مردم دوست دارند که علما نگهبان حقوق آنها باشند برای مبارزه با فقر و تنگدستی راهکار ا راعه دهند که قابلیت اجرا داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
علما اکثرا فتوا دادند این نوع نظالم بانکداری ما ربوی هست. ولی کو گوش شنوا. تو سالی که گذشت. آیت الله جوادی آملی. نوری همدانی. مکارم و آیت الله حائری شیرازی رضوان الله تعالی بارها تاکید بر ربوی بودن سیستم پولی و بانکی ما داشتند. ولی کو گوش شنوا. هم بانک ها از همان سیستم قبلی استفاده می کنند و هم مردم با علم به ربوی بودن سیستم بانک ها وام می گیرند. نتیجه ی این عمل هم میشه خشکسالی و وقوع زلزله های مکرر و هزار جور بدبختی مادی و معنوی دیگر.
Iran, Islamic Republic of
خشک سالی را که دانشمندان در 70 سال پیش به ایران و ایرانیها اعلن کرده بودند که ایران در منطقه خشکسالی قرار دارد و باید سیاستهای دقیق برای ان بر نامه ریزی کرد و کشاورزی باید جمع شود و ایران صنعتی گردد
Iran, Islamic Republic of
70 سال پیش، نگفتن پیش بینی میکنیم 70 سال بعد خشکسالی بیاد، چون چنین چیزی ممکن نیست. پیش بینی هواشناسی نهایت یک سال.
70 سال پیش منظورشون این بوده که طبق محاسبات، ایران منطقه خشک محسوب میشه.
اما اینکه امسال ناگهان اینطوری بشه، این بی علت نیست.
Iran, Islamic Republic of
نه قربونت برم همون هفتاد سال پیش پیشبینی کردند که ایران باید یک کشور صنعتی بشود و کشاورزی برای ایران کار درستی نیست و انقلاب سفید هم در همین راستا برنامه ریزی شد گرفتن زمینها از دست خوانینن بزرگ و دادن ان به خوردن کشاورزان تا زیر بناهای صنعتی کشور آماده شود و کار هم درست داشت پیش میرفت که انقلاب شد و سیاستها عوض شد و شعار هر آنکه دندان دهد نان دهد حاکم شد و آبها را با آوردند موتور پمپ های بزرگ از اعماق زمین بیرون کشیدند و هی اینکار را با قویتر کردن موتور پمپ ها انجام دادند تا به نشست های فاجعه بار زمین رسیدیم و نشانه های آن در این چند ساله برای ما مشهود تر میشود
Iran, Islamic Republic of
زمین مردم را غلط کردن از مردم گرفتن. مگه ارث باباشون بوده دزدهای بی وجدان. لعنت خدا، بر محمدرضاشاه و رضاقلدر احمق.
در مورد کشاورزی، شما یا ناآگاهی، یا مغرض.
نمیدونی چرا گفتن ایران مناسب کشاورزی نیست؟! تا ایران در صنعت غذا که صنعتی حیاتی و استراتژیکه، وابسته آمریکا بشه و در واقع، خلع سلاح بشه. چون در شرایط بحرانی، دستگاه خط تولید رو نمیشه خورد، ولی گندم رو میشه خورد!
پس آمریکا غلط اضافی کرد که برای کشاورزی ایران که 70 ساله سرپاست، نقشه کشید.
یه نکته علمی هم بهت بگم:
اون چیزی که میگه 70 سال قبل، پیش بینی کردن ایران باید صنعتی بشه نه کشاورزی، به این فرایند نمیگن پیش بینی! میگن برنامه ریزی! باید بگی 70 سال پیش، برنامه ریزی کردن. ولی یه پیش بینی میندازی تنگ جمله ات که بگی هان! ببین 70 سال پیش چقدر خوشفکر بودن!
الان من بخوام بگم ایران باید تا 50 سال آینده، یک کشور دانش بنیان بشه باید بگیم چی؟! بله بگیم برنامه ریزی کرده. نه پیش بینی!
بازم لعنت بر روح دو شاه خیانتکار محمدرضای بی بند وبار قاچاقجی و رضای ضد محرم زمین خوار
حسین
Netherlands
""نمیدونی چرا گفتن ایران مناسب کشاورزی نیست؟! تا ایران در صنعت غذا که صنعتی حیاتی و استراتژیکه، وابسته آمریکا بشه و در واقع، خلع سلاح بشه. چون در شرایط بحرانی، دستگاه خط تولید رو نمیشه خورد، ولی گندم رو میشه خورد!""
فرمایش شما بسیار معقول می نماید. تنوع آب و هوا بحدی استکه همه چیز ممکن است. و تکنولوژی نخوردنی در خدمت کشاورزی و دام پروری .... باید باشد.
انتقاد را از خود شروع کنم ، همت و علاقه و اهمیت کار های طولانی را هنوز درک نکرده ام. اگر چه آن پیر مرد در کتابهای قدیمی می گفت که: ما می کاریم تا دیگران بخورند" اما هنوز نیاموخته ایم.
وقتی حرکتی نیست ، برکتی نیست.
یا حق
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
حسین آقا سلام مجدد از شما که سنی ازتان گذشته و با تجربه هستید و کامنت هایتان نشان از پختگی شما می دهد انتظار می رود که توطئه بعضی ها را زود متوجه و خنثی کنید نه که خودتان هم در دام آنها بیفتید ببینید موضوع اصل این مقاله چیست آنوقت یک عده ای از کامنت دوم آمدند و بحث حاشیه ای بانکداری و ربا را و بعد بحث خشکسالی و بحث احمدی نژاد و... را پیش کشیدند تا بحث اصلی فراموش شود متاسفانه دوستان نیز به دنبال بحث انحرافی کشیده شدند بحث اصلی پاسخ علما به صحبت اشتباه آقای روحانی در مورد انتقاد در برابرپیامبر و معصومین بود و حتی آیتالله مکارم نیز به این بحث ورود و محکوم نمودند و تعدادی با زیرکی بحث اصلی را به حاشیه بردند
Iran, Islamic Republic of
نه آقای هاشمی، مخالفم.
ما، جواب روحانی را دادیم. اما وقتی عده ای از شاه خیانتکار دفاع میکنند، به هردو موضوع پرداختیم.
"در پناه خدا. یا علی"
حسین
Netherlands
سلام علیکم جناب هاشمی تصدق شما ، منت می گذارید.
فرمودید :... دوستان نیز به دنبال بحث انحرافی کشیده شدند...
دوست عزیزم ، تمام این حرفها از جانب رئیس قوه اجرائی انحرافی نیست؟ بحثهائی که اگر ضرورتی داشته باشد ، باید در حوزه ها و دانشگاه ها مطرح شود. لذا با فرمایش شما موافقم که این بحثها انحرافی است ، اما مردم هم دلشان پر است و دنبال هر فرصتی که بتوانند مخالفشان را با "ربا" اعلام کنند. دست آخر بحثهای قوه اجرائی مگر می تواند بجز از این موارد اجرائی جامعه اسلامی باشد ؟
ان شاءالله ارشادات شما ادامه یابد.
التماس دعای خیر
Iran, Islamic Republic of
شما فقط در شعار گفتن مرگ بر امریکا میگوید ولی درعمل فقط به نفع دشمنان این کشور عمل میکنید
Iran, Islamic Republic of
متشکرم

یا حق
Iran, Islamic Republic of
شما هم چیتون به آمریکا گره خورده و ایران را قبول ندارید نان تان را تو ظرف آمریکا میزنید میخورید آنقدر امریکا آمریکا نکن
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
در کشور عربستان برنامه ریزی کردند و در تولید گندم و چند محصول دیگرخودکفا شدند. کشورمااز عربستان بیشتر آب داره
Iran, Islamic Republic of
مثبت اشتباهي
حذف کشاورزی دقیقا همان توطئه وابسته کردن ایران است که توسط دشمن دنبال میشود
Iran, Islamic Republic of
بانک ها، زیر نظر بانک مرکزی هستند که از رییس جمهور دستور میگیرند. ...
ضمنا، مردم خودشان این رییس جمهور را خواستند. هر چه هست، انتخاب خود مردم است.
ثالثا، شما راجع به موضوع صحبت کن اگر مغرض نیستی و حرفی در چنته داری!
Iran, Islamic Republic of
مردم ربسی جمهور های قبلی را هم خودشان انتخاب کرده بودند مهم این است که هیچکدام از انها برای خروج از این مشکل راه حلی ندارند
Iran, Islamic Republic of
علما خیلی وقته که دارن داد میزنن ولی وقتی مردم خودشون رو زدن به خواب و به دولتی رای میدن ...
Iran, Islamic Republic of
شما بفرمایید در طول این نزدبک به 40 سال کدام دولت مورد تایید شماست و سیستم بانکداریش با این سیستم فرق دارد همگی مثل هم عمل میکنند و در امدشان از راه ربا و نزول خواری است
Iran, Islamic Republic of
جو نده
Iran, Islamic Republic of
تاکتیک عوض کردن موضوع تو خون بعضی هاست موضوع الان سخنرانی ریس جمهور است
فرافکنی ممنوع
Iran, Islamic Republic of
مرحوم آیت الله حائری شیرازی و آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی و آیت الله مصباح یزدی و سایرین همش درحال گفتن این هستند که نظام بانکی ربوی است و غیراسلامی حتی آیت الله جوادی آملی بخاطر این موضوع روی منبر گریه کردند ولی چه میشه کرد که اقتصاد خوانده های لیبرال که بانک مرکزی و اقتصاد دستشونه میگن به مراجع مربوط نیست
Iran, Islamic Republic of
رمگر ایشان هم تویت دارند وحتما با فیلتر شکن وارد آن میشوند ....
پس فکر میکنی توئیت مال ضد انقلاب و ضد معصومینه؟؟؟؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوستان متاسفانه حواستون جمع نیست البته ببخشید. طرفداران روحانی تا دیروز می گفتن که اگر حرف روحانی توهین به امام زمان و معصومه چرا مراجع چیزی نمی گن حالا که آیت الله مکارم هم در این بحث وارد شد دیگه حرفی ندارن بزنن بحث را عوض می کنن و حاشیه میرن ودر مورد بانکداری و ربا صحبت می کنن لطفا بحث اصلی را دنبال کنید بحث راجع به صحبت روحانی در مورد نقد امام زمان و پیامبره که آیت الله مکارم هم محکوم کردند خدا مراجع ما را حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
آفرین آقای هاشمی که حواست جمعه اینها بحث را دارن منحرف می کنن
Iran, Islamic Republic of
بله شما درست میگید فقر و فساد و فحشا و بیکاری و اختلاس و رانت خواری در کشور مهم نیست مهم بیانات یک شخص روحانی که از قضا رییس جمهور مردم کشور هم هست است
Iran, Islamic Republic of
اولا الان خبر راجع سخنان خلاف دین همون رییس جنهور منتخب مردم است. کسی که مصونیت دایمی ندارد. گارانتی مادام العنر نیست. همین ملت هم، چک سفید امضاء به کسی نداده!
تانیا، طبق فرمایش گهربار جناب روحانی، نقد آزاد است. شما که طرفدارشی، چرا اینقدر دگمی و رأی مردم را مانع انتقاد کردن میکنی؟!
از طرفداران مغلطه گر افسادطلب، زمین هم می نالد.
وای که اگر یک فرد مورد پسند مردم می آمد، میدید افسادطلبان، چه رأیی داشتند!
نواب
Iran, Islamic Republic of
برا اونایی که منفی زدن
همونایی هستن که زمان صدر اسلام سکوت کردند تا خانه وحی را آتش زدند
ننگ بر شما
روح الله
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از سایر حضرات آیات و مراجع تقلید معظم هم انتظار موضع گیری داریم .
که خدای ناکرده شاعبه ای بوجود نیاید که آنها مرجع حکومتی و دولتی هستند .
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بله دوست عزیز مراجع همانطور که آیت الله مکارم هم فرمودند به خاطر حفظ وحدت جامعه فوری وارد این مباحث نمی شوند و الا همانطور که آیت الله مکارم وردو کردند بقیه مراجع هم مخالف این حرف روحانی هستند
Iran, Islamic Republic of
"تذکر 24 نماینده به روحانی درباره نقد امام زمان (عج)"

24 نفر از 290 نفر !!!!!

تبریک به ملت ایران با این انتخابهای فله ای و از سر شکم

(بعد مینالیم میگیم چرا وضعیت مملکت درست نمیشه)
Iran, Islamic Republic of
آفرین
نظام هیچ مشکلی نداره
ما تو انتخابامون دقت نمی کنیم و ملاکهای الهی رو در نظر نمی گیریم
از اول انقلاب حدود 3000 نفر نماینده و رئیس جمهور انتخاب کردیم
چند درصد از این تعداد انتخاب درست بودن ؟
Iran, Islamic Republic of
پس ایشون از فیلترشکن استفاده میکنن
یعنی به قوانین جمهوری اسلامی احترام نمی گذارن
یعنی به نوعی میشه گفت تخطی می کنن
Iran, Islamic Republic of
اگر ایت الله شب زنده دار به حق میفرمایند که روحانی درس حوزه ای اش را خوب نخوانده، چرا اجتهاد اورا برای انتخابات خبرگان تایید کرده؟
اگر شورای نگهبان در موضوع صلاحیت کاندیدای حوزه انتخابیه اصفهان حتی بعداز انتخاب هم ورود میکند و مانع حضور او در مجلس میشود و وقتی برای عدم ورود یک عضو اقلیت دینی در شورای شهریزد مهر تایید خود برقانون مسبوق انتخابات شوراهای اسلامی راهم پس میگیرد تا خلاف شرعی صورت نگیرد، چرا با وجود اذعان عضو فقیه شورای نگهبان مبنی بر اینکه روحانی درس حوزه را خوب نخوانده حاضر نیست صلاحیت علمی(اجتهاد) اورا مورد تجدید نظر قرار دهد؟
Iran, Islamic Republic of
آیت الله شب زنده دار، تأیید کرده؟!
Iran, Islamic Republic of
طرفداران روحانی حالا که آیت الله مکارم هم حرف روحانی را در مورد انتقاد از پیامبر محکوم کرد حالا چی میگین
Iran, Islamic Republic of
۲سوال؟
۱. اساتیددینی: نقاد باید خودش برتری داشته باشد آیا برتر از معصوم(ع) داریم؟
۲. نماینده مجلس: برخی می‌گویند می‌توان امام زمان را نقد کرد پس چرا سؤال از رئیس‌جمهور اعلام وصول نمیشود؟
فرافکنی
تزویر
Iran, Islamic Republic of
...
خداوندااقای مصباح را برای حفاظت از اسلام نگاه دار
خداوندعلمای وارسته را حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
صرفنظر از اینکه روحانی چه گفته
اما مصباح حق ندارد برای ملت .انقلاب دلسوزی کند
چرا اساسا نه تنها انقلابی نبود ونیستند بلکه ادم رندیست
حضرت امام هیچ اعتمادی به مصباح نداشتند ومصباح را خطرناک برای اسلام وانقلاب میدانستند
پس از رحلت امام با تغییر چهره شدند سوپر انقلاب!!!
وضربات مهلکی به ارمانهای امام ونقلاب وارد ساختند
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال افراد هست بله آنزمان حضرت امام ایشان را قبول نداشتند و همه را از نزدیک شدن به ایشان نهی میکردند ولی ملاک حال افراد است
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
کی گفته حضرت امام آیت الله مصباح یزدی را قبول نداشته دو نفری با هم می برید و می دوزید . آیت الله مکارم هم حرف روحانی را محکوم کردند و فرمودند شما فقط سه چیز را پیگیری کنید ۱-حل مشکل گرانی ۲-ایجاد شغل برای مردم ۳-ایجا فضای مجازی سالم برای جوانان که الان اختیارش دست دشمنان است
Iran, Islamic Republic of
بهتر است اتفاقات آخر دهه پنجاه و دهه شصت را کمی بی تعصب مرو کنید تا دیدگاه حضرت امام برایتان شفاف شود
منیبی
عجیبه امام ایشون را قبول نداشتند و بودجه موسسه ایشون را می دادند؟؟؟
اقای مصباح با اصرار امام مراکز اموزشی ایجاد کردند
Iran, Islamic Republic of
کلام رهبری در مورد آیت الله مصباح: بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم كه ايشان در كشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم – خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممكن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا.

رهبر معظم انقلاب تصريح كردند: اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي كلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از بركات ايشان استفاده نمايند. خداوند كسان ايشان را، آقازاده‌هاي ايشان، همسر محترم، عروس‌ها و دامادها همه را مشمول لطف و هدايت خودش قرار دهد.
Iran, Islamic Republic of
دروغ نگویید.
محوم کردن حرف روحانی توسط آیت الله مکارم
Iran, Islamic Republic of
در مورد آیت الله مکارم شیرازی چی میگید ایشان هم حرف روحانی را محکوم کرد که گفته پیامبر را هم نقد می کردند آیت الله مکارم مرجع تقلید شیعیان جهان هستند خدا ایشان را حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
امام فرمود هرچه به من نسبت می دهند باید با سند خطی یا صدا و سیما باشد
بی زحمت سند این نظر امام ( ایشان را قبول نداشتند و برای اسلام و انقلاب خطرناک می دانستند ) را همین جا لطف کن
والا حرف مفتی است که امثال سعید ..... مطرح کردند تا این عالم که مقام معظم رهبری ایشان را عقبه تئوریک نظام خواندند را از میدان بدر کنند
حرف بی سند باد هواست سند رو کن
Iran, Islamic Republic of
این جماعت کی سند دادند؟!
در قضیه عروسی دختر قالیباف، در ادعای تقلب، یا در قضیه امضای کری تضمین است؟! کدومش سند یا ادله عقلانی داشت؟!
مردم هنوز نمیدونن گرفتار فضای مجازی شدن و در تور افسادطلبان گرفتار شدن.
دعا میکنیم که روزی بفهمند چه کسانی در تلگرام، اذهانشان را مدیریت میکردند و در فضای مجازی، مشغول تقسیم بیت المال و افزایش متراژ خانه بودند.
مینابی
بر اونجای آدم دروغگو . بی ادب تو برو سابقه مبارزاتی ایشون را بخون و حرف یک مشت احمق را نشخوار نکن
این حرف را از کجا درآوردی؟ نکنه در هودج نور به تو الهام شد؟
Iran, Islamic Republic of
کسی که نقد معصومین را مجاز می داند !!! ملحد و کافر است و اگر امام(ره) در قید حیات بود همانند سلمان رشدی مرتد به اعدام محکوم می شد.
Iran, Islamic Republic of
داداش خيلي آتيشت تنده ولي متنو درست نخوندي. من دوباره مينويسم:
"آیت‌الله شیخ مهدی شب‌زنده‌دار استاد دروس عالی حوزه علمیه و عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ابتدای صحبت‌هایش گفت: قبل از شروع در بحث، این نکته را عرض می‌کنم که گاهی در کلمات بعضی از بزرگان حکومت ما کلماتی گفته می‌شود که قابل تحمل برای جامعه شیعه و حوزه علمیه نیست. این که گفته می‌شود معصوم و امام هم قابل نقد هستند، اگر مقصود گوینده این باشد که افرادی نقد می‌‌کردند و معصومین به آن‌ها اجازه می‌دادند، این بلااشکال است."!!!!!!!!!
خب آقا قربون دهنت، همينجا نگهش دار. روحاني هم همينو گفت ديگه. گفت "پيغمبرم «اجازه نقد ميداد». ديگه بالاتر از پيغمبر كه ما ديگه نداريم در تاريخ كه" پس نگفته پيامبر قابل نقد است. گفته "اجازه نقد ميداد" اين دوتا خيلي با هم فرق ميكنه. شما هم حالا ميگي "اگه منظور اين بوده كه بلااشكال است". تمومش كنين بريم سر كارو زندگيمون بابا.
Iran, Islamic Republic of
دری وری نگو ! کار رئیس جمهور مملکت ، جمع کردن شیرین کاری دلار و ارز و برجام باید باشه نه تئوری پردازی در نقد معصومین . برو بگیر بخواب بابا . آدم وقتی چیزی در عرصه اقتصاد برای رو کردن نداره ضرورتی نداره حرفهای پرت و پلا و کتابی یزنه در مورد نقد معصومین !
عالی بود. مخصوصا آقای مکارم غوغا کرده. آرمان جرات نکرده از آقای مکارم بگوید.
مندلی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چه کاری با این کارا دارد لباس برند انگلیسی تبلیغ کند .رزق و روزیش برسد .کثافت همه را گرفته .خانه از پای بست ویران است
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما واقعاً از دیدن تبلیغ برند لباس های انگلیسی حالم به هم خورد . متأسفم برای ما که بابت کسب پول هر کاری می کنیم حتی نصب پلاک کشور درجه چندمی دبی بر روی ماشینهایمان ....
Iran, Islamic Republic of
مندلی حرف را عوض نکن آیت الله مکارم حرف روحانی را محکوم کرد
الان یعنی متن خبر از یادمان برود دیگه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
منتظر
Iran, Islamic Republic of
اگر آقایان به وظایفشان در مورد روحانی درست عمل میکردند واولین باری که نسبت به معصومین جسارتبخرج داد ووقایع را تحریف کرد بشدت برخورد میکردند گستاخی او به اینجا نمیرسید که بجای زمینه سازی برای ظهور (براساس اصول انقلاب که امام رحمه الله علیه فرمودند)زمینه سازی برای نقد امام زمان فراهم آورد .
خوب هم که به جملات توجه کنیم مثل نوازش است تا توبیخ:"چکار به وضع معصومین وزمان آنها دارید که دردسر برای خود درست میکنید!!!!!!!!!!!!!!
ویا:گمان میکنم این ناآگاهی است شاید هدفی هم نداشته باشد ولی نا آگاه است !!!!!
احمدی نژاد اگر یازده روز خانه نشینی کند برای تفکر ،منحرف ،یهودی ،بی دینو..........در نهایت واجب القتل است اما روحانی اگر صلح امام حسن وقیام امام حسین رابرای برجام ذلت بار تحریف وامام زمان را برای تقدس زدایی از وجود مبارکشان قابل نقد بداند ،ناآگاه ودر خور پند ونصیحت برای به دردسر نیانداختن خود است !!!!!آیا این سخنان برای مواجه با خطاهای مکرر یک فرد به اصطلاح حقوقدان وحوزه ای کفایتگر است؟!
اغثنا یا غیاث المستغیثین.
Iran, Islamic Republic of
فقط حکومتی ها آنرا توهین میدانندولی بسیاری دیگر از علما آن را درست میدانند
Iran, Islamic Republic of
آیت الله مکارم شیرازی از مراجع بزرگ جهان اسلام هستند و البته حامی حکومت جمهوری اسلامی و ایشان آقای روحانی را نصیحت دلسوزانه کردند
سید مهدی کاظمینی
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم. این سخنان حضرت مکارم بیش از اینکه نکوهش باشد دلسوزی برای تحریف کننده بود! ... که دردسر برای خود درست میکنید!!!! یعنی مهم خودتی عزیزم ارزش تو بیشتر است!
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز خط قرمز آقای مصیاح احمدی نژاد و یارانش بود امروز شده امام معصوم
Iran, Islamic Republic of
مگه آقای مصباح تویتر داره؟ مگه فیلتر نیست؟ مگه رسانه آمریکایی نیست؟
Iran, Islamic Republic of
از همان روشی استفاده می کنه که ظریف داره به ترامپ فشار مجازی میاره تا پولامونو پس بگیره!
جوادی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
به قول شاعر قربون برم خدا را یک بام ودو هوا را
Iran, Islamic Republic of
آقای مصباح فکر می کنید امام زمان به خاطر احمدی نژاد شما چقدر خون دل خورد و هنوز هم می خورد؟
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد تا وقتی خوب بود ایشون ازش حمایت می کرد
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی احمدی نژاداز چه زمانی بد شد حتما از زمانی که فهمید دیگه نباید پول پخش کنه
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد مردی بود که ندای اللهم عجل الولیک الفرج را در سازمان ملل طنین انداز کرد و مایه افتخار امت اسلام بود.
هی بحث را به جاهای احمدی نژادی بکشید شاید ...
Iran, Islamic Republic of
احسنت به آقای مصباح
مقلد آیت الله مکارم شیرازی
Iran, Islamic Republic of
خدا آیت الله مکارم شیرازی را حفظ کند که واقعا از مرز های عقیدتی اسلام و مسلمانان محافظت می کنند ایشان صحبت های روحانی را خیلی جالب محکوم کردند
Iran, Islamic Republic of
چرا فقط صدای علما در موارد خاص درمیاد؟ چرا وقتی حق مظلوم پایمال میشه ما صدایی نمی شنویم؟ چرا وقتی مردم مورد ظلم قرار میگیرند کسی صداش درنمیاد؟
Iran, Islamic Republic of
نقد معصون، خلاف قرآن و عقل است. چون معصوم اشتباه نمیکند و اگر اشتباه کند، دیگر قابل اطمینان نیست. لذا الگو، باید معصوم و بدون اشکال باشد.
و اگر تصور کنیم خدا، الگو برایمان قرار نداده، خدا را، بی توجه فرض کرده ایم. و اگر تصور کنیم خدا، الگوی ناقص برایمان قرار داده، خدا را، غیر دانا فرض کرده ایم. که هر دو، کفر است.
اما آنچه برخی اشاره میکنند، اینست که حضرات معصومین، اجازه نظر دادن و احیانا نقد را میدادند. اما اجازه نقد به چه کسی؟ افراد لجوج عنود. آیا ما باید لجوج عنود باشیم؟!
پس نقد معصوم، خلاف قرآن و عقل است.
اجازه معصون به نقد، از تواضع و حکمت آنان و برای تخلیه فکر افراد عنود است.
Iran, Islamic Republic of
یادمه احمدی نژاد یه حرفایی میزد که یک صدم این موضع روحانی هم بوی کفر نمیداد
ولی فریاد وا اسلامای همین آقایان چه ها که نکرد
Iran, Islamic Republic of
نه کجا احمدی نژاد حرفایی میزد که حرفای روحانی یکصدم بوی کفرش رو نمیده؟!
کو بگو ببینم چه کفری گفته بود؟
یا شایدم شما و دوستات، مأمور به کارید در فضای مجازی ایران که بذر دروغ بپاشید. بگو ببینن تا مقایسه کنیم!
وانگهی، اصل مطلب، سخنان کفرآمیز روحانیست. نه آقای احمدی نژاد یا آیت الله مصباح. چرا به اصل مطلب اشاره نمیکنی؟! چرا جاده خاکی میزنی؟!
Iran, Islamic Republic of
برادر من چرا جوش آوردی؟
کسی نگفته سخنان احمدی نژاد کفر آمیز بود
به زعم نیت خوان ها که خیلی از حرفای او رو کفر امیز تفسیر میکردن ممکن بود بوی کفر بده
در حالی که دولت فعالی کاملا داره مدل 40 سال پیش رو اجرا میکنه چه در گفتار و چه در رفتار و علمای اعلام مواضع منفعل و دوستانه شون آدم رو نسبت به هر چیزی به شک می اندازه
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد یا هرشخص غیرروحانی هرحرفی بزنه مانند شخصی نیست که لباس روحانیت و پیامبرو تن کرده
عزیزدل این لباس و کسوت حرمت 1400 ساله داره!
به این تفاوت ها دقت کنید دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
خیلی ناراحت بودم که کسی در برابر روحانی چیزی نمی گوید حالا خیالم راحت شد
ما مردم عام در مقابل چنین رفتارهای منتظریم بزرگان سریعتر عکس العمل نشان دهند .
Iran, Islamic Republic of
شما به این می گویی عکس العمل مناسب مراجع به حرف های روحانی ؟؟؟؟اگر کس دیگری خارج از حلقه این حرف هارا زده بود چه راهپیمایی هایی راه نمی افتاد.وحکم ارتدادوجزای توهین به امام زمان .به نظرم آقایان با سیاست دارند به روحانی لطافت هم می بخشند که طوریش نشه یه وقت ودوپینگ کند برای توهین های بعدی ....وادادگی هم حدی داره ! توهین به امام زمان ومعصومین آرزوی وهابی هاست .
Iran, Islamic Republic of
اینکه مثل همیشه از کاه کوه می سازید قابل تقدیر است چرا که دشمنی دشمنان ثابت قدم خود نوعی دوستی است اما اینکه مصباح یزدی و آیت الله مکارم را فقط جز بزرگان حوزه علمیه می پندارید کمی بی انصافی است . اما حسن روحانی سعی دارد به تخته بزند تا در بشنود ولی گاهی وقتها تند می رود بعد البته جمعش می کند . این وسط حسین شریعتنداری و باقی دوستان که البته خودشان سرتاپا عیب هستند شروع می کنند به شانتاژ سرتاپا آلوده به اغراض سیاسی و تهی از تعلقات دینی و مذهبی ، والا حسین شریعتمداری که به عالم و آدم تهمت و توهین و افترا زده و صف طویلی از مردم سر پل صراط منتظر ایشان هستند تا حالش را جا بیاورند ، حمایتش از امام زمان موجب انبساط خاطر است یا شخصی مثل آقای مصباح که سعی داشت گوشه قبای حضرت ولی عصررا به ذلف احمدی نژاد گره بزند و حالا که کوس رسوایی معجزه هزاره سوم از بام افتاده به روی مبارکشان نمی آورند ،نگران احوال امام زمان باشند .
Iran, Islamic Republic of
مشتی حرف باطل رو بافتی به هم تا مردم یادشوت بره روحانی، به حضرات معصومین، توهین کرده، در ظهور، شک ایجاد کرده، عصمت معصومین را زیر سؤال برده
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هیچکس درباره صحبت های روحانی حرفی نزند(نقد نکند) چون روحانی نمی تواند کشور را اداره کند دنبال حاشیه سازی است که با این حرف ها مردم و سایر مسئولین را سرگرم کند بگذارید اینقدر حرف بزند تا خسته شود
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
نه دوست عزیز اتفاقا حالا که آیت الله مکارم هم وارد بحث شدند اینها کم آوردند و سعی می کنن بحث اصلی را منحرف کنند از اول کامنت ها را یک بار نگاه کن ببین چند بار بحث های فرعی پیش کشیدن متاسفانه بعصی دوستان هم حواسشون جمع نیست و به بحث های فرعی کشیده می شن بحث حرف غلط روحانی و محکوم کردن آن توسط آیت الله مکارم شیرازی خیلی مهم است
Iran, Islamic Republic of
امام فرمود روحانیون در کار اجرایی وارد نشود ایشان نمی تواند کار اجرایی بکند دنبال این بحث ها است
من فکر میکنم آقای روحانی و دولتش به دنبال ایجاد تنش در جامعه هستن تا ناتوانی خودشون رو پنهان کنن
Iran, Islamic Republic of
...
منتظر
Iran, Islamic Republic of
میدانستم نظرم را سانسور میکنید ولی نوشتم تا بدانید همه فریب تیترهای دروغ را نمخورند!

،کسانیکه اسلام را با افراد میبینند چه برسر دیانتشان میآید با این محافظه کاریها؟
م
Romania
دروود بر علامه مصباح میگن کفتار از شیر خیلی میترسه
Iran, Islamic Republic of
مصباح چند تا سیلی برای انقلاب خوردند؟؟
Iran, Islamic Republic of
مگه ملاک انقلابی بودن، سیلی خوردنه؟!
یک نفر در موضع علمی میجنگه، یک نفر در کف خیابان. انقلاب، به هردو نیاز داره.
وانگهی، شاید یک نفر از دسترس مأموران در بره و سیلی نخوره. یه نفر هنوز بیرون نیومده، سیلی بخوره. این خزعبلات رو کجا یادتون دادن که آیت الله مصباح رو بکوبید؟! چی شده اهل حرام شدید؟!
ثالثا، روحانی و ظریف، چند تا سیلی برای انقلاب خوردن؟ !!!
خدا، به تو و کسانی از مردم را که به علماء اسلام، توهین میکنند، عذاب دهد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من متن سخنرانی را گوش کردم رئیس جمهور گفتند در زمان امام زمان هم می توان انتقاد کرد توجه داشته باشید این با انتقاد از خود امام زمان روحی فداه متفاوت است
ضمناً مگر در زمان حکومت امیرالمومنین ایشان مردم را به امر به معروف و نهی از منکر حاکمان دعوت ننمودند ؟
لطفاً اگر اشتباه می کنم راهنمایی کنید .
Iran, Islamic Republic of
نتیجه رفتن قرآن بر نیزه بود!وعدالت علی تو تاریخ گم شد.وخاندان ابوسفیان یا همان شجره ملعونه سر کار آمد تا الان ...
Iran, Islamic Republic of
بله اشتباه میکنید. راهنمایی هم بکنیم، قبول نمیکنید. کما اینکه در این مدت، افراد بسیاری، راهنمایی کردند و مغلطه آقای روحانی را رد کردند. اما الان هنوز بر سر موضع خود هستید. ما که از علمای برجسته و حضرت علامه مصباح، بالاتر نیستیم.
این همه راهنمایی کردند و فقط، گناهانتون افزایش یافت. چون کج روی درحالیکه علم داری، گناهش بزرگتر از کج روی در نادانیست.
با این حال، راهنمایی میکنیم. نظر بعدی را بخوانید. خواهیم دید چقدر راهنمایی میخواستید.
Iran, Islamic Republic of
اگر جواب 2 سوال را بدهید بهتر راهنمایی می شوم تا با این لحن تند .
Iran, Islamic Republic of
جواب را دادم. جهان چاپ نکرده. ... با بسم الله الرحمن الرحیم
هادی
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم "ایشون میگن همه رو میشه نقد کرد ما توکشور معصوم نداریم ،همه قابل نقدند ،مگه اینکه امام زمان بیاد اون وقت هم میشه نقدکرد."چون در مورد نقد افراد و مسئولین صحبت میکرده اینجاهم به قرینه کلام به امام زمان تعلق میگیره .طبق دستور زبان فارسی. تازه میگه اگه امام زمان بیاد منظور همینه دیگه چون همه غیر معصومین را که گفتن حق نقد کردن دارن .اگه در مورد نقد در جامعه و جایگاه انتقاد صحبت میکرد حق با شما بود.
Iran, Islamic Republic of
قسمتی از مصاحبه منتشر شده از آیت الله سبحانی چند سال قبل

حضرت علی(ع) می‌گوید:
«فَ‌لا تَکُفُّوا عَن‌ مَقالَةٍ‌ بِحَق، اَو‌ مَشُورَةٍ‌ بِعَدلٍ، فَاِنی‌ لَستُ‌ فی‌ نَفسی‌ بَفوقِ‌ اَن‌ اُخِطیءَ، ولا آمَنُ‌ ذلِکَ‌ مِن‌ فِعلی‌ اِ‌لا‌ ان‌ یَکفِیَ‌ اللهُ‌ مِن‌ نَفسی‌ ما هُوَ‌ اَملَکُ‌ بِهِ‌ مِنی...؛ از گفتن‌ حق‌ یا رأی‌ زدن‌ در عدالت‌ باز نایستید که‌ من‌ نه‌ برتر از آنم‌ که‌ خطا کنم‌ و نه‌ در کار خویش‌ از خطا ایمنم، مگر اینکه‌ خدا مرا در کار نفس‌ کفایت‌ کند که‌ او از من‌ بر آن‌ تواناتر است.» می بینید که حضرت آنچنان سعه صدر دارد که می گوید خظاهای مرا به من گوشزد کنید. این امیر المومنین است که اینچنین می گوید.
مسلماً‌ امام(ع) به‌ حکم‌ آیة‌ تطهیر، از هر لغزشی‌ مصون‌ و معصوم‌ است‌ ولی‌ در عین‌ حال‌ در اینجا به فرهنگ انتقاد پذیری و‌ خطاپذیری‌ کارگزاران خود اشاره‌ می‌کند.

توجه نمودید برادر بزرگوارم
Iran, Islamic Republic of
ایشون چون از آینده خبر داشتن و می دانستند که چه بلایی به سر مسلمانان خواهد اومد، این صحبت رو میفرمودن ایشون می دونستن مردم با این سطح معرفت حکومت رو به دست معصوم نخواهند سپرد.وآمادگی پذیرش ولیاقت در آغوش کشیدن معصوم رو ندارن.برای همین هم توصیه فرمودن که در مقابل ظلم حاکمان ساکت ننشینند.
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

اما جواب بنده به شما در مورد سؤالتان

اولا، شما باید درست حرف روحانی را بشنوید. او گفته است از پیامبر بالاتر نداریم. فردی از پیامبر، پرسید این وحی است یا حرف خودتان؟ پیامبر فرمود، حرف خودم. آن فرد گفت، من قبول ندارم!
در این متن، هم به سعه صدر اشاره شده، هم به جسارت یک فرد جاهل. هر دو هم، به عنوان مثال آورده شده اند. پس ما به حکم عقل، باید هردو را، قبول کنیم. ضمنا توضیحی راجع به دومی نداده که منظورم، درستی کار آن فرد نیست. پس روحانی، جسارت یک فرد به معصوم را در کنار سعه صدر معصوم، رد نکرده. یعنی تأیید. گفتم این حکم عقل است. وگرنه یک نفر میتونه به جای رییس جمهور، توضیح اضافه بده.

ثانیا، روحانی خیلی ریز، گفته اگر سخنی از معصومین، وحی مستقیم نبود، قابل نقد است. در حالیکه فرقی نمیکند حضرات معصومین، از وحی بگویند یا از خود. وقتی ایمانت کامل، و عقلت کامل باشد، حرف خودت هم، مطابق خواست خدا، است. در واقع اگر ایمان و عقل ما هم کامل بود، حرف خودمان هم خلاف نبود.

ثالثا، در جایی روحانی میگوید اگر وقتی امام زمان ظهور کرد!!! سؤال: مگر در ظهور حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، شک و تردید است؟

رابعا، فرمودید حضرت امیرالمؤمنین، در خطبه نهج البلاغه، مردم را به امر به معروف و نهی از منکر، دعوت میفرمایند. بله این حرف حقیست. اما نتیجه این درخواست، دوتاست:
1. تکریم معصوم
2. نقد سایر حاکمان
حضرت امیرالمؤمنین، میفرمایند ما را، امر به معروف و نهی از منکر کنید. ایشان که معصوم هستند و خطایی ندارند و دیده هم نشد. اما بقیه حاکمان، در معرض خطایند. پس نتیجه این درخواست، اینست که مردم، نقدی بیهوده به معصوم، وارد نکنند، اما از بقیه، مطالبه کنند. که نتیجه اولش، همان تکریم معصوم است.

در تأیید بند چهارم، روش استدلال دیگری نیز هست.
اجازه معصوم به افراد طغیانگر و سعه صدر در برابر انتقاد آنان، برای این است که یک: آن ها را ارشاد کنند. دو: حرفی در پستو نماند و موجب شایعه سازی نشود.
این اجازه، برای افراد درست نیست. نباید آن افراد الگو باشند. به عبارتی وظیفه حضرات معصومین، صبر است و وظیفه مسلمین و مؤمنین، اطاعت محض.

خامسا، حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، درخواست گفتن حق از طرف مردم و عدم رفتاری مشابه رفتار با پادشاهان نیست. این ها که چیز بدی نیست؟ و اما به معنی مجوز نقد به معصومین، نیست.

سادسا، مگر حکومت فعلی، اجازه نقد نمیدهد؟! نقد شما به زادی های حکومت و نقد من به سواد علمی و دینی رییس جمهور کم سواد، در فضای یک سایت ملی، نقد نیست؟!

سابعا، چرا رییس جمهور، ادای اپوزیسیون را در می آورد؟! چه کسی باید فضا را برای اعتراض درست مردم به گرانی را،فراهم میکرد، اما نکرد تا اغتشاشگران منافق، فضا را در دست بگیرند؟ من یا وزارت کشور؟!

"والسلام. در پناه خدا"
Iran, Islamic Republic of
از شما بابت پاسختان متشکرم
Iran, Islamic Republic of
با احترام
در خصوص پاسخ شما به سوال 2 قانع نشدم بلکه توضیحات شما را تائید کننده مطلب خود می دانم
Iran, Islamic Republic of
جواب سؤال دوی شما را دادم.
بله امام، دعوت به امر به معروف و نهی از منکر فرمودند. ما هم، باید همین کار را بکنیم.
اما برای حکومت معصوم، معنایش این نیست که مؤمن هم، از معصوم انتقاد میکند. اما در بند اول گفتم که روحانی میگوید "آن فرد گفت من قبول ندارم" و این کار را، تأیید ضمنی کرده.
عرض کردم. حرف روحانی اینست. بی پرده در مقابل معصومین. حالا ممکنه بعضیا بخوان تفسیر اضافه کنن.
Iran, Islamic Republic of
حضرت علی(ع) می‌گوید:
«فَ‌لا تَکُفُّوا عَن‌ مَقالَةٍ‌ بِحَق، اَو‌ مَشُورَةٍ‌ بِعَدلٍ، فَاِنی‌ لَستُ‌ فی‌ نَفسی‌ بَفوقِ‌ اَن‌ اُخِطیءَ، ولا آمَنُ‌ ذلِکَ‌ مِن‌ فِعلی‌ اِ‌لا‌ ان‌ یَکفِیَ‌ اللهُ‌ مِن‌ نَفسی‌ ما هُوَ‌ اَملَکُ‌ بِهِ‌ مِنی...؛ از گفتن‌ حق‌ یا رأی‌ زدن‌ در عدالت‌ باز نایستید که‌ من‌ نه‌ برتر از آنم‌ که‌ خطا کنم‌ و نه‌ در کار خویش‌ از خطا ایمنم، مگر اینکه‌ خدا مرا در کار نفس‌ کفایت‌ کند که‌ او از من‌ بر آن‌ تواناتر است.» می بینید که حضرت آنچنان سعه صدر دارد که می گوید خظاهای مرا به من گوشزد کنید. این امیر المومنین است که اینچنین می گوید.
مسلماً‌ امام(ع) به‌ حکم‌ آیة‌ تطهیر، از هر لغزشی‌ مصون‌ و معصوم‌ است‌ ولی‌ در عین‌ حال‌ در اینجا به فرهنگ انتقاد پذیری و‌ خطاپذیری‌ کارگزاران خود اشاره‌ می‌کند.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز آقای روحانی اول می گوید ما در کشور معصوم نداریم به همه میشود انتقاد کرد این مقدمه را در ذهن ها ایجاد می کند بعد می گوید حالا امام زمان هم اگر وقتی در ایران ظهور کرد آنوقت هم می شود انتقاد کرد و چون قبلا گفته در کشور ما هیچ کس معصوم نیست و بعد ظهور را می گوید ذهن آمادگی دارد تا مسئله را تعمیم دهد و پس از آن می گوید از پیامبر بالاتر که نداریم در زمان پیامبر هم شخصی می آمد و می گفت اینکه گفتی از خدا بود یا از خودت اگر می گفت از خدا می گفت خب اگر می گفت از خودم می گفت من انتقاد دارم من قبول ندارم. این سخن ها پشت سر هم به شنونده القا می کند که صحبت های پیامبر آنچه غیر قرآن گفته قابل انتقاد است و اما این که می گوئی گفت در زمان امام زمان می شود انتقاد کرد نه از خود امام زمان . در زمان امام زمان از چه کسی می شود انتقاد کرد اگر از دولتمردان امام زمان باشد که دولتمردان ایشان خب معصوم نیستند لذا این گفتن ندارد که بگوییم از دولتمردان و کارگزاران حکومت مهدوی میشود انتقاد کرد خب همه قبول داریم که غیر معصوم مبرا از خطا نیست آقای روحانی کار افرادی را که به پیامبر می گفتند اگر حرف خودت هست انتقاد داریم بطور ضمنی تایید می کند و برای بیان نظراتش از آنها استفاده می کند در صورتی که پیامبر اگر معصوم باشد همه صحبت هایش یا وحی است یا مورد تایید خداوند است چون ما معتقدیم معصوم نه گناه می کند نه خطا در قول و فعل و تفکر دارد پس وقتی خطا ندارد قابل انتقاد نیست موفق باشید باز هم در خدمتم اگر قانع نشدید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
شهروند
من صحبت آیت الله ممدوحی را بیشتر تایید می کنم. روحانی ناآگاه است. عمامه پوشیده ولی هیچی از دین نمیدونه!!!!! ولی گاهی اوقات فکر میکنم که خدایا روحانی چرا مثل یه آدم جوان بی تجربه همیشه موضع میگیره. از سر بغض حرف میزنه وکم تحمله. آیا رجل سیاسی باید اینگونه کم حوصله باشه. خدانصیبمان کرده ، این 12 ساله رئیس جمهور باتدبیر و باحوصله ندیدیم البته این 4 سال را که پیش رو داریم را حساب نکردم که شاااید یه کم حوصله به خرج بده
Iran, Islamic Republic of
من هم میگم ممدوح اشتباه میکنه ونااگاه است
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
صرفنظر از اینکه منظور روحانی دقیقا از نقد به معصوم چه بوده است می توان نتیجه گرفت که با فضای ایجاد شده روحانی و مشاورانش به خواسته شان که کمرنگ کردن مطالبات مردم و ازبین بردن فضای اعتراضات بود رسیدند!
یک عنصرامنیتی رده بالا همچون روحانی ومشاورانش کاربلد جنگ روانی هستند و خوب پروژه ای طراحی و اجرا کردند
البته جای خوشحالی است که بعضی از علما دست ایشان را پس از یکهفته خواندند و ایشان را به کارجدی برای مردم دعوت کردند باشد تا باب اعتراض به ایشان برای مطالبات برحق مردم ازسوی مراجع بازشود
منتظر پروژه های دیگر این دولت باشید!
سید مهدی کاظمینی
Iran, Islamic Republic of
در زمان احمدی نژاد این حضرات در قم با هر اقدام و عملی همنوا با چپ وراست لوله توپ تخریب و تکفیر را به سمت احمدی نژاد و دولتش نشانه میرفتند و در هر رویداد چه به حق و چه ناحق اسلام را در خطر میدانستند و غیره و ذالک.
اما در برهه فعلی با وجود تحریفات و توهینهای مکرر شیخ بنفش به ساحت مقدس اسلام و مذهب حقه شیعه که خطر واقعی برای اسلام و شیعه است من جمله درس مذاکره از قیام عاشورا و غیره، نه تنها شاهد سکوت و انفعال همان حضرات هستیم بلکه در صورت اظهار نظر هم شاهد موضع گیری های خنثی و غیر موثر هستیم. کاملا واضح است دارند جانب دوستی و برخی منافع دیگر من جمله بودجه را حفظ میکنند.
علیهذا این حضرت که مسئولیت سنگین حراست از دین و اسلام را به واسطه پوشیدن لباس روحانیت بر گردن دارند باید از عقاب و عتاب شب اول قبر و یوم الحساب بترسند و اینقدر به نرخ روز رفتار نکنند.
من نوعی حرفم و اعتراضم هیچ جا شنیده نمیشه و هر چه قدر گلوی خود را پاره کنم اتفاقی نمیفتند تازه اتهاماتی چون ضد انقلاب و ضد نظام و... متوجهش می شود. اما حضرات که دستشان آن بالاها بند است باید اقدامی کنند و جلوی یاغی گری این شیخ را بگیرند که اگر نگیرند نهایتا امت حزب الله با غضب و تعصب دینی به نحو احسن خواهند گرفت. چون مردم سر هر چه کوتاه بیایند سر ائمه و امامان مطهر شیعه کوتاه نمی آیند. پس از آن یوم الله بترسید و تکانی بخورید! بدانید آن روز حرمت شما هم که درمقابل توهین به مقام ائمه سکوت کرده اید نادیده گرفته خواهد شد. والسلام من تبع الهدی و العاقبه للمتقین
درود بر علامه مصباح
United Kingdom
باسمه تعالی
انتقاد از پیغمبر توسط مسلمان و مومنان حیقی نبود. بلکه یک برنامه ی تنظیم شده از منافقین و ظاهر مسلمان و ملحد و یک مشت ادم احمق و فریب خورده از روی عمد برای ایذا و اذیت پیامبربود.
این بک چیزی و اینکه خدای نکرده رییس جمهور یک کشور اسلامی خود را همردیف ان معاندین قرار دهد و مدح نماید چیز دیگری.
این یا از نا اگاهی و بیسوادی شدید است و یا انطور که بنظر میرسد چون قدرت حل مشاکلی که دولت خودش ایجاد کرده را ندارد و مقام خود را در تزلزل میبیند قصد فرافکنی دارد انهم با کلامی مدلس. که اگر من، مقام خراب شده ام را ازدست دهم، اینگونه مشاکل ایجاد میکنم و ادرس غلط میدهم که اهای مردم بروید علیه دیگری اعتراض کنید نه من.
فرقی نمیکند کدام سناریو درست است.
دریکی قابلیت اینکه رییس جمهور یک ملت فهمیده ی اسلامی باشد را ندارد. مگر انکه ملت را نفهم تلقی کند.
در دیگری تدلیس و دسیسه بکار میبرد و چه بسا جاسوسان او را مشاوره میدهند. که این مکافات بیشتری برایش دارد.

ایشان بجای فرا فکتی میبایست.
۱- جلوی فساد را اول در دولت خود بگیرد انهم جدی نه حرفی. تا مردم ببینند نه فقط بشنوند.
۲-از زانت خواری جلو کیزی کند.
۳- جلو احتکار و اختلاص را بگیرد و گرانی را بشکند.
۴- بجای اجازه دزدی اگاهانه از بیت المال به انحا مختلف، بیت المال را برای مسلمین خرج کند و سفره مردم را زیبا کند.
۵- شغل و ایمتی شغلی ایجاد کند.
۶- جلوگیری از نفوذ جواسیس کند. و جاسوسان مشاور را شناسایی و اخراج کند.
۷- کمی هم اسلام را مطالعه کند.
۸- مثل مالک اشتر باشد نه طلحه و زبیر. چون در اولی در خط غلی است و در دومی در تجملات معاویه.
۹- اگر نمیتواند بهتر است با احترام برود واین نیز طبق کلام معصوم است و واجب.
والسلام علی من اتبع الهدی
و من الله توفیق.
فریاد
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
...
امیری
متاسفانه روحانی نشان داده است که تحمل انتقاد ندارد ودر برابر انتقادات با بر افروخته شدن چهره اش عنان اختیار از دست داده و الفاظی زشت را بخ افراد منتقد نسبت می دهد در این چند ساله از ترسو بز دل ورفتن به جهنم و ....و کلمان زشت تر از این همه کلماتی هستند که ریسس جمهور به منتقدان نسبت می دهد .ایشان در برابر کارمندانی که حقوق انها کم می باشد فرمودند هر کسی نمی خواهند برود.در حالی که ایشان معتقد به اخلتق مداری و دولتمردان سابق را افرادی غیر اخلاقی می دانستند عملکرد دولت نشان داد که متاسفانه حرف های ایشان بیشتر بوی تبلیغات می دهند.رییس جمهور همیشه برای فرار از پاسخ گویی سریعا میدان پاسخ گویی را ترک نموده و وارد فاز دیگری می شود .
ایشان برای پاسخ دادن به مطالبات مردمی میدان پاسخ گویی خود را به سمت انتقاد از ایت الله صدیقی بردند فردی که کمتر کسی را می توان پیدا نمود که به ایت الله بر چسب سیاسی کار بدهد.ایت الله کمتر وارد بازی های سیاسی می شود اما روحانی برای عوض نمودن میدان پاسخ گویی به ایشان حمله نمودند
اخلاق حکم می نمود در حالی که سال گذشته دولتتمردان و رسانه های همسو در قضیه پلاسکو زمین وزمان را به هم دوختند تا شهردار را مقصر قلم زاد کنند در مورد سانچی عملکرد بهتری داشته باشند.چرا دولت وزیر کار را به چین فرستاد ابا بهتر نبود وزیر نفت یا حداقل وزیر خارجه می رفت ضعف دولت در این مورد را حتی رسانه های همفکر دولت نیز گوش زد نمودند چگونه رییس جمهور در برابر یک کلمه که ایت الله صدیقی فرمودند علی رغم این که این کلمه هر گز توهینی متوجه کسی نمی کند عکس العمل نشان می دهد اما در برابر سوختن ملوانان ایرانی سکوتنمود ایا جان این افراد سبب نمی شد که حتی رییس جمهور شخصا به چین برود ایا نمی شد رییس جمهور حداقل تماس نلفنی با رییس جمهور چین داشته باشد ایا رییس جمهور نمی توانست با فشار ورایزنی با مقامات چینی مانع از تعطیای شلانه عملیات امداد شود 8 روزسانجی در اتش می سوخت و میلیون ها ایرانی منتظر امدتد بودند اما دولت مردان دنبال رفع فیلتر تلگرام وبازی های سیاسی بودند اقای ریس جمهور اخلاق فقط حرف زدن پشت تریبون نیست اخلاق عمل نمودنبه خوبی هاست به نظر می رسد روحا نی. عملکرد اخلاقی خود را دیگر وارد فاز های جدیدی نموده است همچون عبچر از خط قرمز امامان کسی چه می داند شاید مشاورانایشان برای فرار از عملکرد دولت در حادثه سانچی میزان میدان پاسخ گویی را به. انتقاد از امامان معصوم برده تا خودش از انتقاد در امان باشد
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز در تایید فرمایشات شما در سال۹۴ وقتی ۴۶۰نفر از زائران مظلوم ما در منا در مراسم حج مظلومانه با توطئه سعودی ها جان باختند روحانی در هواپیما در راه آمریکا و سازمان ملل بود که از ایران تلفنی با او تماس گرفتند ولی سفرش را کنسل نکرد در صورتی که در مسائل سیاسی رسم است اگر یک رئیس جمهور در سفر به کشوری متوجه شود که در کشورش اتفاقی افتاده و مثلا بیست سی نفر قربانی شده اند سفر را نیمه تمام می گذارند و برمی گردندولی روحانی درحمایت از جان ۴۶۰ زائر عکس العمل خاصی نشان نداد و حتی در سخنرانی سازمان ملل نیز آنطور که باید به این مسئله نپرداخت
Iran, Islamic Republic of
معلوم است کسانیکه قبله آمالشان آمریکا، الگویشان هاشمی رفسنجانی، هدفشان لذات دنیوی، حرف نقل و نباتشان دروغ، رزقشان حرام، و مراعات حدود دینی شان صفر باشد، از علامه مصباح یزدی، خوششان نیاید.
همیشه از این جماعت دنیتپرست مخالف فهم بوده اند. مگر حضرت رسول الله، حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، اهل بیت عصمت و طهارت، و سایر انبیاء الهی، مخالف نداشتند؟!
الان هم، از کسانیکه گوششان به شبکه بی بی سی و من و تو است، انتظاری نمیرود حرف اسلام شناسان را قبول کنند.
مؤمنان با توکل بر خدا و با قدرت، به جهاد ادامه دهند.
Iran, Islamic Republic of
استحاله طلبان مدعی اعتدال حرف های عامه پسند می زنند اما انتقاد از خود را برنمی تابند.برخورد ناشایست مدعی ممکن بودن نقد پیامبر و امام زمان را با منتقدین برجام بی خاصیت به یاد داریم.اصولا ورود به حوزه معصومین حرف و اقدامی مشکوک است
Iran, Islamic Republic of
24 از 290 نماینده یعنی چه...
درقضیه تشکر از سپاه بخاطر پرتاب موشک 90 نفر بیانیه را امضا نکردند
ودر بیانیه پایان داعش هم همینطور
و این مجلس بدترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی است و24نفر حامی امامان و بقیه حامی داعش وتکفیریها
Iran, Islamic Republic of
البته بعد از مجلس ششم بدترین است
Iran, Islamic Republic of
چرا به علمای محترم گزارش دروغ می دید ریس جمهور محترم کی به معصومین توهین کردند وجدانا در متن سخنان ریس جمهور کوچکترین توهین نعوذوبالله به معصومین وجود ندارد به خدا شما دارید مملکت رو به مسیری که مخملباف گفته می برید تورا قرآن بر اساس عقل رفتار کنید نه براساس خواسته های دشمنان شما دارید نقش داعش رو در یه لباس دیگه بازی می کنید
Iran, Islamic Republic of
با سلام؛
توپخانه دشمن به شدت در حال کوبیدن یاران بسیار نزدیک آقا خامنه ای (امثال آیت الله العظمی مصباح یزدی،جنتی،خاتمی و علم الهدی) است.
ببینیم در مردم طرف این توپخانه ایم؟!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این راهیست برای شناخت حقیقت. وقتی دشمن عنود، ضد انقلاب و سلطنت طلبان، و طرفداران داخلی رقص و لختی و عیاشی و بی بند و باری، بر ضد امام خمینی، امام خامنه ای، آیت الله مصباح، آیت الله علم الهدی، آیت الله جنتی، آیت الله خاتمی و... هستن، و طرفدار روحانی و هاشمی و خاتمی، عاقلان، به راحتی میفهمند کدام گروه، برای دشمن سود و کدامیک، ضرر دارد.
درود بر اسلام و انقلاب اسلامی
مرگ بر منافق
Iran, Islamic Republic of
مصیاح چه ربطی به امام وانقلاب دارد؟؟
به زور میخواهی در کنار امام قرار دهی
Iran, Islamic Republic of
ببخشید لقب مرجع تقلید شیعیان را چه کسی به مصباح داده ؛شما یا کس دیگری بیزحمت مشخص کنید؟
Iran, Islamic Republic of
مرجع تقلید اشاره به آیت الله مکارم است .. زود قضاوت نکنید!
Iran, Islamic Republic of
چه عجب واکنش قوی و مستدل آیت الله اراکی را نقل نکرده اید؟! ویدئوی آن هم در فضای مجازی منتشر شده است.
Iran, Islamic Republic of
درود بر آیت الله مصباح که همیشه به موقع عمل میکننند
زفره ای
Iran, Islamic Republic of
امروز در مجلس دو نامه منتشر شد یکی در دفاع از امام زمان که 24 امضا داشت ویکی در دفاع از اغتشاش گران و ازادی انها که 40 امضا داشت ایا امام زمان (ع) به این زودی ها خواهد امد
Iran, Islamic Republic of
خدا انشاالله آیت الله مصباح یزدی را برای انقلاب و اسلام حفظ کند . ایشان عالمی وارسته و صادق و بااخلاص است.
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقایان بروند دعای باران کنند اگر باران بارید هرجه گفتند درست است ....
ناصر
Iran, Islamic Republic of
تویتر برای آقای مصباح حلال (عدم فیلتر) برای ما حرام فیلتر مگر این تویتر آمریکائی صهیونیستی نیست ................. فکر کنند ببینند چگونه سر کارید و به نام دین ...........
Iran, Islamic Republic of
کاش این حضرات سیاسی کار نمی نمودند و بر ربای بانکی هم مردم رو به اغتشاش تو خیابانا دعوت می کردند و یا اومدنشون رو تایید می کردند
Iran, Islamic Republic of
بابا چرا متوجه سیاست روحانی نیستید خودش می داند حرفش غلط است اما این حرفها می زند حواس مردم علما منتقدین را از فجایع اقتصادی که به کشور وارد کرده پرت کند شماها کجای کارید؟
میلاد
Iran, Islamic Republic of
خداوند آیت الله مصباح را برای اسلام ناب محمدی حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
اگر زمان به عقب کشیده شود واین اقایون درکنار حضرت علی بودند بهتر از طلحه وزبیر نبودند چون دران زمان نیستند درخصوص ائمه قلو می کنند وکاسه داغتر از اش شده اند زندگی نامه اینها را مطالعه کنید اگر یک روزسابقه وحضور در دفاع مقدس داشتند نسبت به نظرشان صادقند وگر نه تنها از مردم هزینه می کنند
توکلی
Iran, Islamic Republic of
این که دفتر روحانی اطلاعیه داد و انتساب مطالب به او را تکذیب کرد و آن را منافی عصمت معصوم دانست عذر بدتر از گناه است زیرا پذیرفته اند که انتقاد به معصوم با عصمت جمع نمی شود و در نتجه سخنان روحانی به معنی انکار عصمت است. من آماده ام با استدلال اثبات کنم که با دلایل متقن انتقاد به معصومین نه تنها جایز بلکه گاهی واجب است و هیچ منافاتی با عصمت معصوم ندارد مثلا یک دلیل این است که معصوم مکلف است به ظاهر عمل کند و جز در موارد استثنایی بر اساس علم لدنی خود عمل نمی کند بر همین اساس گاهی برای این که حجت تمام شود و برای معصوم تکلیف آور باشد واجب است مؤمن به او انتقاد کند. عجیب است که در قضیه جنگ بدر که روحانی هم به آن اشاره کرد پیامبر اکرم بر اساس انتقاد مومنین محل پیشنهادی خود برای استقرار لشگر را عوض کرد ولی این منتقدین می گویند این کار منافقین بوده است. بررسی و تحلیل داستان موسی و خضر در قرآن کریم دلایل دیگر وجوب انتقاد به معصوم را به روشنی بیان می کند. البته شکی نیست کسی که حاضر نیست کوچکترین انتقاد به خود را بپذیرد وقتی از انتقاد به امام زمان سخن می گوید بر مبنای محکمی سخن نمی گوید و منافقانه فقط برای تأیید تخریبگران نظام اسلامی و نشاندن تخریب و تهمت به جای نقد سخن می گوید و به همین دلیل مجبور است به سرعت آن را تکذیب کند ولی علما و محققین نباید یک مطلب صحیح و دقیق را به بهانه این رفتار منافقانه دستمایه نزاع و جنجال قرار دهند و از تحلیل صحیح و منطقی آن خودداری کنند.
محمد
Italy
براستی ارائه بودجه دولت امسال صورت خیلیهارا نشان داد...
Iran, Islamic Republic of
.....