سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۶۷
بهزاد نبوی مطرح کرد

ماجرای اعتراض شهید رجایی به غذاهای اعیانی هاشمی رفسنجانی/ هاشمی از اول انقلاب اهل کباب برگ و جوجه کباب بود!

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 582757
بعد از دوم خرداد برخوردهایی که در حق آقای هاشمی جفا می‌دانستم را اصلا قبول نداشتم و هیچ‌وقت همراه و همسو با آن برخوردها نبودم و از وقتی هم که از سال ٧٨ آمدم و مسئولیت جمع‌کردن مدیران مسئول روزنامه‌های اصلاح‌طلب را برعهده گرفتم، با تمام قوا تلاش کردم که دیگر نگذارم حتی یک کلمه از آن جور مطالب علیه آقای هاشمی در روزنامه‌ها طرح شود
ماجرای اعتراض شهید رجایی به غذاهای اعیانی هاشمی رفسنجانی/ هاشمی از اول انقلاب اهل کباب برگ و جوجه کباب بود!
گروه سیاسی جهان نيوز: بهزاد نبوی از چهره های قدیمی جریان چپ و موثرین جریان اصلاحات، اخیرا بخش های از خاطرات خود درباره آیت الله هاشمی را بیان کرده است.

به گزارش جهان نيوز، در ذیل بخش های از خاطرات وی درباره آیت الله هاشمی و سبک سیاسی و زندگی وی را می خوانید:

* اوایل انقلاب خیلی‌ها بودند که سعی می‌کردند خودشان را خیلی انقلابی‌تر از آنچه هستند، نشان دهند و جانماز آب بکشند اما آقای هاشمی جزء این دسته نبود بلکه همانی بود که می‌نمود. نمی‌خواست خودش را هیچ‌جوری عوض کند. با آقایان هاشمی، شهیدبهشتی و شهیدرجایی جلسات هفتگی منظم داشتیم. وقتی نوبت شهیدرجایی می‌شد، غذا از پادگان حفاظت می‌آوردند که بعضا ساچمه‌پلو یا قیمه‌پلو بود. خود شهیدرجایی هم کاملا همان بود؛ یعنی او هم جزء کسانی نبود که ریا کند. شهید بهشتی به احترام شهیدرجایی ساده‌تر از آنکه خودش هم بود، نشان می‌داد؛ نه اینکه بخواهد ریا کند ولی یک غذای معمولی و نسبتا قابل‌قبول می‌داد. ولی نوبت به آقای هاشمی که می‌رسید جوجه کباب، کباب برگ و کباب کوبیده می‌داد. البته الان همه‌جا این غذاها سرو می‌شود ولی دو، سه سال اول انقلاب این‌طوری نبود. مثلا جوجه‌کباب غذای اعیانی محسوب می‌شد. یادم می‌آید حتی از طرف شهید رجایی مورد انتقاد قرار می‌گرفت اما می‌گفت که من همین‌طوری هستم و غذای خوب می‌دهم. می‌خواهید بخورید، نمی‌خواهید هم نخورید. خیلی محکم یعنی  نمی‌خواست بگوید که من خیلی انقلابی‌ام و هر شب گرسنه می‌خوابم. 

* نکته منفی‌ای که در مورد آقای هاشمی گفته می‌شود و نقطه ابهام است، آغاز قتل‌های زنجیره‌ای در دوره آقای هاشمی است. تا آنجا که می‌دانم آقای هاشمی کوچک‌ترین نقش و دخالتی در این کار نداشتند. البته وزارت اطلاعات دخالت داشته ولی وزارت اطلاعات خیلی کارها کرد و زمان آقای خاتمی بود که فروهر و همسرش کشته شدند. بنابراین، این به آن معنا نیست که الزاما دولت می‌خواست. به یاد دارم که آقای هاشمی حتی اول ریاست‌جمهوری‌شان همان‌موقع که نخواستم مسئولیتی قبول کنم، به یکی از ارگان‌ها که اشاره کردند و گفتند که الان اطلاعات دست آنهاست (آنها به‌معنای مخالفان)، نشان می‌داد که ایشان با وجود اینکه رئیس‌جمهور است، نمی‌تواند روی اطلاعات قسم بخورد و اعمال نظر کافی کند. 

*دیدگاه آقای هاشمی معمولا به دیدگاه‌های دولت و وزرای هم‌فکر آقای موسوی نزدیک‌تر بود. آقای هاشمی و آقای مهندس موسوی بدون اینکه عضو هیچ‌کدام از این جناح‌ها باشند، ولی گرایش‌هایشان به آن طیفی که موسوم به طیف چپ بود، نزدیک‌تر بود. 

* بعد از دوم خرداد برخوردهایی که در حق آقای هاشمی جفا می‌دانستم را اصلا قبول نداشتم و هیچ‌وقت همراه و همسو با آن برخوردها نبودم و از وقتی هم که از سال ٧٨ آمدم و مسئولیت جمع‌کردن مدیران مسئول روزنامه‌های اصلاح‌طلب را برعهده گرفتم، با تمام قوا تلاش کردم که دیگر نگذارم حتی یک کلمه از آن جور مطالب علیه آقای هاشمی در روزنامه‌ها طرح شود. 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عمار
Iran, Islamic Republic of
آقا ما هم اهل کبابیم به شرط اینکه وسعمان برسد.ایشان وسعشان درحد کباب بوده برخلاف 50درصد جامعه.
پا برهنه
Iran, Islamic Republic of
اگر از مال خویش است وفقرا دورش نیستند خلافی نیست . ولی اگر از بیت المال است چه عرض کنم !
Iran, Islamic Republic of
خوب آن گریه های شبانه از خوف خداوند و ترس از عذاب قبر و مناجات های روح افزایی که از ایشان به یادگار مانده با نان خالی که نمی شد به دست بیاوری و نیازمند غذاهای مقوی مثل جوج و کباب بوده
در ضمن ایشان جوج را نمی خورده بلکه می زده
Iran, Islamic Republic of
منم میخوام رو این نکته تاکید کنم که جوج نمیخوردند بلکه میزنند

آن مرحوم هم جوج را همانند همه اقشار جامعه میزد (نمیخورد)

آیا این (برای اثبات مردمی بودن او) کافی نیست؟
Iran, Islamic Republic of
خدا نکشتت :)))))
کسب حلال، دلیل بر مصرف حرام نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
چرا اتفاقا خلافی است.
1. جلوی چشم مردم، باعث رنجش و آزار میشود.
2. نفس، راحت طلب شده و کار را شل میکند.
3. انسان بهانه گیر میشود. روزی بهانه کباب، روزی تفریح. چون نفس عادت کرده، بهانه گیر میشود.
4. روح به خوشگذرانی عادت کرده و در غیر این حالت، قلب قسی میشود.
5. غذای بیش از نیاز، اسراف است و مسرفین، برادران شیطان. البته گوشت نیاز بدن هست، اما نه به شکل شاهانه.
6. فرد را دنیاطلب میکند. اصولاً عشق به هر چیزی، انسان را وابسته آن میکند. ساده زیستی، باعث میشود فرد برود دنبال محبوب برتر. شکم پرستی باعث میشود انسان، حب دنیا پیدا کند.
7. خیلی ها گوشت میخورند. اما مانور تجمل نمیدهند.
8. ثابت شده بین میزان کار مسئولین و زندگی راحت و اشرافی، رابطه معکوس وجود دارد.
9. حضرات معصومین، اینگونه زندگی نمی کردند.
10. مضرات اقتصادی دارد. اصولاً خوراک زیاد حتی ویتامین زیاد، از بدن دفع شده و حیف میشود. چرا که مکانیسم بدن طوری طراحی شده که از یک کف دست نان و چند دانه خرما هم، مواد را میگیرد. با صرفه جویی در خورد و خوراک، میتوان پس انداز را برای خود یا کمک به دیگران استفاده کرد. در حالیکه برای مرفهین، چیزی نمی ماند که صدقه دهند!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مسئول اگر عین مردم نباشد خلاف است
Iran, Islamic Republic of
کاشکی ایشان کمی هم در مورد قرار داد الجزیره توضیح میداد
Iran, Islamic Republic of
مدیران نجومی بگیر و کم تحرک و شیشلیک خور هم از زمان دولت مرحوم هاشمی در بدنه نظام بوجود آمدند که امروز عامل مشکلات کشور هستند.
Iran, Islamic Republic of
سئالی برام پیش اومده که این هاشمی اصلا بین انقلابیون چه کار می کرده؟
این که هیچ شباهتی به اونا نداشته؟
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر مردی که همان بود که بود!
Iran, Islamic Republic of
درود بر او که زندگی اش، خلاف اسلام بود؟!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چراعوام فریبی می کنی منظور اقای نبوی این بود که اقای هاشمی اهل ریا نبود بلکه با توجه به وضعیت مالی خود پذیرایی می کرد متاسفانه ریا کاری ضربه ها شدیدی به نظام زد افرادی به مطهری که چرا جنین ماشین و یا چرا منزل ایشان در بالای شهراست ضربه زدند و یا دولت عدالت احمدی نزاد با در امد بی سابقه چه بر سر ملت اورد همه اینا برای قرت طلبی است اقای زاکانی اینطور نیست
Iran, Islamic Republic of
خاندان هاشمی به معنای تمام اشرافی هستن و بفکر مردم نیستن .
Iran, Islamic Republic of
پس معاویه هم اهل ریا نبوده؛ همان بوده که بوده. فکرش اشرافی بوده، اشرافی هم زندگی می کرده. چرا لعنش می کنیم. اگه اشرافی بود اما در سطح مردم زندگی میکرد؛ باید لعنش می کردیم. بدین ترتیب همه کسانی که دستشون به دهنشون می رسه، اما با مردم همراهی می کنند و زاهدانه زندگی می کنند، اونها محکومند!!!
Iran, Islamic Republic of
نکشه جونش
بتوچه مربوطه
نه شماها پیاز و نون جو می خورین
طلبه
Iran, Islamic Republic of
در روایات داریم حاکمان باید مثل طبقه پایین جامعه زندگی کنند
مغلطه فاحشی است که اهل زندگی اشرافی میشوند ومیگویند نمیخاهیم اهل ریا باشیم,خب در خفا هم ساده زیست باشیدتا ریا نشود
یا مسولیت را رها کنید و راحتر خرج کنید
حسین
Netherlands
خدا شما را برای اسلام حفظ کند. دعا می کنم که همینطور باقی بمانید و فریب زرق برق این دنیای بی اعتبار را نخورید.
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
اینکه اینجوری خوش بوده به خودش مربوطه ..مشکل اینه که هاشمی این روحیه شخصی رو به انقلاب تزریق کرد ..کارگزران همون هایی هستند که
هاشمی بوجوشون اورد و ارکان اقتصاد کشور رو بهشون داد در راسش وزارت نفت! امروز جوجه هاشون میگن من مدیری هستم که چنجه میخورم بدون چنجه هم نمیتونم کار کنم.
حسین
Netherlands
عزیزم ، اگر کسی کار می کرد که وضع این نبود. اگر کسی لیاقت داشت و وظایفش را کامل انجام داد و محدده مسئولیتش را ترقی میداد که کسی بخیل نیست. مشکل در ناتوانی اینان است. اون رای اعتماد دادنها در مجلس و این نتیجه قوه اجرائی.
پناه بر خدای متعال از این رنگ و آب این دنیای فانی
Iran, Islamic Republic of
فارغ از توانایی یا ناتوانی این دست از مدیرها (که عموما هم نا توان هستند) مساله ساده زیستی حاکمان جامعه جای خودش خیلی مهمه
Iran, Islamic Republic of
كاش كمي در مورد نقش خود در 7 تير و 8 شهريور مي گفت
Iran, Islamic Republic of
نگذارید توطعه 7 تیر و 8 شهریور فراموش شود
Iran, Islamic Republic of
دورود بر دوم خورداد و اسلاهات
Iran, Islamic Republic of
باید هم از هاشمی دفاع کنی ...
Iran, Islamic Republic of
منافقین از هم هستند
Iran, Islamic Republic of
الحمد لله اقای هاشمی در انقلاب پول دار نشدند ایشان از اول تمکن مالی داشتند وقبل از انقلاب به بسیاری از طلاب ومبارزین کمک مالی میکردند. ح
Iran, Islamic Republic of
پول دار بودند اما بعد از انقلاب مولتی میلیاردر شدند .
Iran, Islamic Republic of
مولتی نه! فولتی
Iran, Islamic Republic of
همین مال ... رو خوردید که مردم از هاشمی و امثال تو متنفر و بیزارند .
خوب بود قبل از اينكه از شيخ اكبر حمايت كني , اول مي رفتي يه جستجوي ساده در خصوص نحوه پول دارشدن هاشمي مي كردي و جريان دريافت حدود 300 قطعه زمين از زمينهاي وقفي شهر قم را در قبل از انقلاب از شخصي به نام توليت كه مسئول اوقاف در آن زمان بوده را مطالعه مي كردي ,بعد از متمول بودن مادرزادي ايشون دفاع مي كردي!!
Romania
ابوالفضل تولیت وثروت اولیه هاشمی حتما بخوانید. ...
حسینی
Iran, Islamic Republic of
بحث ریا دراینجا مطرح نیست وقتی کسی درجامعه اسلامی مسئولیت گرفت طبق فرمایش امیرمومنان باید سطح زندگی او حداقل درسطح عامه مردم باشد تا درد آنان را حس کند اگرغیر ازاین بود حضرت علی علیه السلام هم می توانست زندگی خیلی مرفه ای داشته باشد. اگر کسی نمی تواند اززندگی اشرافی دل بکند حق ندارد مسئولیت قبول کند وقطعا درپیشگاه عدل الهی باید پاسخ گو باشد
Iran, Islamic Republic of
مگه همین الآن بسیاری از سران حکومتی زندگی اشرافی ندارند ؟! خودتان به کنار چرا دیگران را گول میزنید ؟! مگر نشانه زندگی اشرافی فقط کباب و جوجه کبابه ؟! الآن بعضی از آقایون هستند که هزینه یک قلم از زندگی شون بالای سیصد-چهارصد ملیون تومنه ؟! فقط یک قلم ! توجه فرمودید ؟!
رضا
Iran, Islamic Republic of
این عوام فریبی ها و پدر س..،،، بازیها دیگه کهنه شده جناب زاکانی ! فقط برای نمونه عروسی دختر جناب سردار قالی باف مدیر جهادی رو مجسم کن !
Iran, Islamic Republic of
اون که دروغ بود
عروسی دختر قالیباف چی بود؟ چه خبر بود؟ چرا دروغ می بافی؟ جوجه کباب و باقالی پلو شام آن عروسی بود نه ریخت و پاشی داشت و نه اعیان بازی، یک عروسی در حد قشر متوسط مردم.
خجالت بکشید چرا اخبار دروغ را بی پروا پخش می کنید؟! اصلا بگو این عروسی در کدام تالار برگزار شد؟
Iran, Islamic Republic of
کاش غذای اعیانی بخورند
ولی با تصمیمات درست مملکت را از فقر،فساد،بیکاری،ازدواج،مسکن و اعتیاد نجات دهند
Iran, Islamic Republic of
غذای اعیانی می خورند و کار هم نمی کنند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
شهید بهشتی هم در قلهک زندگی میکردن و زمانی که مبل کالای لوکسی محسوب میشد ایشان در منزل مبل داشتن
Iran, Islamic Republic of
این نوع زندگی از شهید بهشتی (خدا بیامزدش البته) قابل قبول نیست

حضرت علی ع هم می تونست خیلی راحت ثروتمندانه زندگی کنه اما این کار رو نکردند و در حد فقرا زندگی کردند

مرفه بودن شایسته هیچ مدیری نیست
هادی
Germany
بحث « ریا» بحث کاملا انحرافی و یک نوعی مغالطه است که مرحوم آیت الله هاشمی برای ساکت کردن طرف مقابل خود بکار می گرفت .
بحث اساسی این است که کارگزاران یک نظام اسلامی « باید » با دردهای فقرای موجود در جامعه کاملا آشنا باشند والا ولایت آنان بر فقرای جامعه باطل است و در حکم ولایت طاغوت خواهد بود .
حضرت امیر المومنین (ع) « زهد» را بر کاگزارن حکومتی خود تکلیف کردند و از آنان بازخواست می کردند . امام خمینی(ره) نیز با اینکه از خانواده متمول بود ولی در مسند حکومت کاملا اصول «زهد» رآ مراعات می کردند.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
از شهادت شهیدبهشتی وشهیدرجایی هم بگو
Iran, Islamic Republic of
عجب قدرتی داره این هاشمی حتی پس از مرگش همچنان خار در چشم جهان هست
بوشناس
Iran, Islamic Republic of
با این منطق پس یزید و معاویه و ابوسفیان هم ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
فریاد
Germany
نه خودم جوجه کباب یا کباب برگ حرامه هر کی هر چی دوست داره بخوره خورده شما از زور ریا یه روز پاره میشین ما که میدانیم آنچه که شما فکر کارهای ملت نمیفمهد روزش رسید شما هم میفخمید که میفهمیم حالا آقای رفسنجانی آیا ریس جمهور و تشخیص مصلحت و انواع و اقسام ریاست ها را به درستی انجام داد یا نه اون یه بحث دیگه است ماهی هایی که از آب گل آلود میگرفتین ته کشیدن
آي كيو! در جامعه اسلامي , كسي كه داراي مسئوليت است و بخصوص مسئوليتهاي رده بالاي مملكتي ,با هر كس فرق ميكنه ,البته نه از لحاظ شخصيت انساني و برابري و عدالت بلكه از لحاظ سبك زندگي و طرز رفتار در ملأ عام. از منظر اسلام و قرآن و سيره پيامبر اسلام و امامان معصوم عليهم السلام , شخص مسئول بايد سطح زندگي و توقعات خود و خانواده اش را در حد طبقات ضعيف و متوسط به پائين جامعه نگهداردتا هم مردم به او اعتماد نمايند و هم خودش ,سختي و رنج نداري مردم ضعيف را درك كرده و انگيزه لازم براي تلاش و همت بيشتر در جهت رفع آن دردها و محروميتها را داشته باشد.
فریاد
Germany
خب شما آقا هر شب چون بزن یا کباب بعد دو ماه حالت ازش بهم میخوره حالا دو سه بار در هفته که بیشتر شد بعد ۵۰ که باید مریض قلبی و عروقی بشی اینها کی ملاک ارزش انسانهاست مگر توی سومالی زندگی میکنیم
اينكه در جامعه اسلامي ,شخص مسلمان, بخصوص كسي كه مسئوليت مهمي را بر عهده گرفته ,اهل ريا نباشه و همان چيزي باشه كه واقعا" هست, خيلي خوبه. اما همان ديني كه بر دوري از ريا و نفاق و رياكاري تأكيد فراوان دارد ,بر ساده زيستي و همرنگ بودن سطح زندگي و بريز و بپاش آن مسئول با طبقات ضعيف و يا حداقل ,متوسط جامعه اي كه به اواعتماد كرده و آن مسئوليت مهم را به اوسپرده اند هم تأكيد فراوان داشته و دارد.در آن دوراني كه بسياري از مردم توانايي و استطاعت تهيه غذاي خوب را نداشته و تعداد زيادي از مردم هم عليرغم تحمل آن همه سختي در جبهه هاي مختلف هم در حال نبرد با دشمنان بيروني و مزدوران داخليشان بوده و با چنگ ودندان و تحمل رنجهاي فراوان و تقديم بهترين عزيزانشان , به دنبال حفظ انقلاب و نهضتشان بوده اند, در چنين اوضاع و احوالي شخصي كه مسئوليت مهم هم داشته , حاضر به ساده زيستي و استفاده از يك وعده غذاي ساده در محل كار نبوده ,مطمئنا" چنين كسي حال وروز مردم محروم و رنج كشيده را نه در اوائل انقلاب و نه تا هنگام مرگش هم نفهميده.به همين دليل هم بود كه سلوك و رفتار و منش و طرز فكر هاشمي بيشتر به ليبرال مسلكهاي غربزده طرفدار نظام سرمايه داري و فئودالي شبيه بودو تنه به تنه درباريان در رژيمهاي سلطنتي و پادشاهي ميزد.!!
آنوقت اين آقاي افساد طلب از عدم رياكاري هاشمي و اينكه گفته من غير از جوجه كباب و كوبيده و امثالهم غذاي كم ارزشتري نمي خورم صحبت ميكنه و افتخار ميكنه به بي ريايي هاشمي!!!!
عجيبتر و تأسفبارتر از اين رفتارها دفاع برخي از اقشار مردم از اين خانواده است!!وهمين جماعت همواره بيشتر و پيشتر از ديگران به وضع كشور معترضند وبه زمين و زمان , فحش و بدو بيراه مي گويند.
Iran, Islamic Republic of
درود وصد درود . حرف حساب وحرف حق زدی بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
الان هم اون دنیا در حال کباب خوردن است
Iran, Islamic Republic of
البته کباب مفت از بیت المال جهنم .
جواد
Iran, Islamic Republic of
مااهل کبابیم وشرابیم وربابیم
افسوس که نه کباب است نه شرابست ونه رباب
Iran, Islamic Republic of
حاجی...برادر...اینا دیگه کینه هستشا....توجه می نمویید...اللهم اشف کل مریض...
اگه دین ندارید لااقل ازادمرد باشید...
با شماما جهان نیوز...اینور اونور و نگاه نکن.
Iran, Islamic Republic of
شما باید از هاشمی دفاع کنی برادر ...وخون شهید رجایی و یارانش ..
حمزه
جناب نبوی این شماها بودید که آغاز کننده بی احترامی ها را به مرحوم هاشمی استارت زدید. نبودید؟ انتخابات مجلس ششم هنوز یاد مردم نرفته که چه بلایی سر هاشمی نیاوردید ، قتلهای زنجیره ای چی؟ عالیجناب سرخپوش وخاکستری چی؟ شماها دوباره اومدید وهاشمی رو دور زدید ودر مقابل رهبری قرارش دادید و شدید حامی هاشمی وپشت سرش قایم شدید واز پشت خنجر بهش زدید که البته فرزندان هاشمی هم ندانسته وارد این بازی شماها شدند. بسه دیگه جناب نبوی ها بسه!!
بعد از حدود ۴۰ سال و انقلاب و جنگ و تحریم و مشکلات زیاد اجتماعی و اقتصادی ....... مهمترین خاطرات این آقا اینه که به غذای ۳۷-۳۶ سال کس دیگر ایراد وارد کنه؟ ..... اونهم کسی که از دنیا رفته-- حالا خوب بوده و یا بد بوده برای خودش بوده.....؟ آیا این جور آدمها نباید دیگر کنار بروند؟
گمنام
Iran, Islamic Republic of
نکته منفی‌ای که در مورد آقای هاشمی گفته می‌شود و نقطه ابهام است، آغاز قتل‌های زنجیره‌ای در دوره آقای هاشمی است. تا آنجا که می‌دانم آقای هاشمی کوچک‌ترین نقش و دخالتی در این کار نداشتند. البته وزارت اطلاعات دخالت داشته ولی وزارت اطلاعات خیلی کارها کرد و زمان آقای خاتمی بود که فروهر و همسرش کشته شدند....
وزارت اطلاعات زیر مجموعه دولت است و کاملا طبق دستوران بالا عمل میکند و اقدامات خودسرانه درون آن وجود نداشته و ندارد. اینکه بگویند اطلاعات خود تصمیم به ترور افراد گرفته دورغ بس بزرگ است! این ترورها کاملا طبق دستورات بود و فرد اول پشت این قضیه هم خود هاشمی است! اینها ثابت شده است منتها نمی شود همه ادله را به دلایل حفاظتی اینجا بیان کرد!
Indonesia
جالب است نفس اماره انسان را به بهانه دوری از ریا به سمتاین دنیا سوق می داده و می گوید من همین جوریم شما می خواهی بخور می خواهی نخور آن هم در منصب زمامدار جامعه راستی آقای نبوی آن چه امیرالمومنین ع در سیره خویش به عنوان زمامدار انجام داده و حتی به زمامدارانش توصیه نموده و ما از کودکی در منابر و کتب شنیده و خوانده ایم این بوده که زمامدار باید بااضعف الناس تطابق داشته باشد آقای هاشمی در خانه خود فارغ از زمامداری می توانسته هر چیزی بخورند و بیاشامند اما دستور حکومتی امام معصوم این است که در زمامداری باید اضعف الناس باشند و حتما هم باید این را به نمایش بگذارند یعنی جایی ندیده و نشنیده ایم که این امر را ریاکاری بنامند امام معصوم عثمان بن حنیف حکمران بصره را به خاطر حضور در یک مهمانی اشرافی سرزنش می کند یعنی امام اصرار داشته اند که زمامدار باید تعمد داشته باشد بر ساده زیستی و این امر را به بهانه ریا و اینکه من همینم که هستم ترک نکند و متاسفانه در دوران جمهوری اسلامی برخی افراد منبری و صاحب تریبون به اسم مقابله با ریا کاری کرده اند که هر کس ساده زیست تر باشد محکوم شود به ریاکاری و اشرافیگری تبدیل شود به صداقت این انحراف در سکوتو مماشات حوزه های علمیه انجام شده است در حالی که برای زمامدار فریضه است که ساده زیست باشد نمی خواهد باید برود بنشیند زندگی شخصی اش را بکند
Iran, Islamic Republic of
با همین جوجه کباب ها یار جمع میکردن دیگه
محسن 110
Iran, Islamic Republic of
به ضرس قاطع باید گفت سیاستمداری موج سوار بود که فقط به ماندن به هر قیمت می اندیشید!!
Iran, Islamic Republic of
غذای اصلی هاشمی (شاه میگو و خاویار درجه1) بود . گاهی بعنوان دسر کباب برگ و جوجه کباب می خورد .
Iran, Islamic Republic of
خرج که ازکیسه دولت بود . حاتم طایی شدن اسان بود