سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۷
۹۹
خاتمی در بیانیه جدید خود به جای پاسخگویی طلبکار شد

آقای خاتمی کمی هم درباره نقش خود در حمایت از راهبردهای سیاست خارجه و اقتصادی دولت روحانی با مردم سخن بگویید/ چرا پشت صحنه با تمام توان از استمرار وضعیت موجود حمایت می کنید؟

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 582681
در حالیکه خاتمی چند روز قبل در مقام رئیس مجمع روحانیون مبارز آشوب ها و اعتراضات را محکوم و منتسب به ضدانقلاب کرده، در بیانیه ای جدید قصد دارد تا شکاف ذهنیتی ایجاد شده در پایگاه اجتماعی را ترمیم سازد و خود را در نقش مدعی و طلبکار نظام و حکومت قرار داده است
آقای خاتمی کمی هم درباره نقش خود در حمایت از راهبردهای سیاست خارجه و اقتصادی دولت روحانی با مردم سخن بگویید/ چرا پشت صحنه با تمام توان از استمرار وضعیت موجود حمایت می کنید؟
گروه سیاسی جهان نيوز، مجتبی غفاری: در حالیکه نیروهای امنیتی و انتظامی توانستند با تدبیر بی نظیر خود آشوب ها را مدیریت و کنترل کنند، اینک مدعیان پیدا شده اند که به جای پاسخگویی مواضع طلبکارانه می گیرند و خود را خیر نظام نشان می دهند.

به گزارش جهان نيوز، محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در بیانیه ای به موضوع حوادث اخیر ایران پرداخته و در آن به نوعی از پاسخگوی دولت و حامیانش سلب مسئولیت کرده است:« در چندین شهر کشور تظاهراتی صورت گرفت، در فضایی که کمبودها و نارسایی‌ها در عرصه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و طبیعی فراوان است و انتظارهایی که نوعاً به حق است، ولی برآوردن آنها بخشی بیرون از قدرت مسؤولان و بخش دیگر ناشی از ضعف‌های ساختاری و رفتاری و سیاست‌ها و رویکردهایی است که همه دستگاهها باید سهم خود را در قصور و تقصیر بپذیرند.»

وی در این بیانیه هیچ نامی از دولت و دولتمردان نبرده و از علت اصلی اعتراضات اقتصادی به راحتی عبور کرده و حکومت را مخاطب قرارداده و می نویسد:« حکومت باید بیش از هر بخش دیگری از جامعه ایفای مسؤولیت و نقش کند. باید از تنگناها و بحران‌ها با تدبیر گذر و مسیر حل و فصل بنیادین مسائل جامعه را هموار کرد.»

اما خاتمی در حالی در بیانیه اخیر خود توصیه های برای توجه به مطالبات مردم به دستگاه های مسئول داشته که خود از کسانی است که در بوجود آمدن شرایط موجود اقتصادی نقش مستقیم با حمایت بی چون و چرا از راهبردهای اقتصادی و سیاسی دولت داشته است. خاتمی همواره از کسانی بود که تمام قد از برجام و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از طریق گفتگو با کشورهای قدرتمند غربی و گره زدن به دستان دولتمردان آمریکایی حمایت کرده بود. تلخ تر آنکه، اینک که ضعف ها و ناتوانی دولت روحانی در عدم برآورده کردن مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم و اشتباه بودن روش های این دولت برای حل مشکلات بر بسیاری روشن شده باز هم خاتمی  است که در پشت صحنه  از اصلاح طلبان خواسته از دولت روحانی و در اصل ادامه وضعیت موجود حمایت تمام عیار داشته باشند!

رئیس دولت اصلاحات در نهایت خواهان آن شده که گفتگوی ملی برای عبور از بحران در نظر گرفته شود:« باید راه گفت‌وگو و تعامل گشوده شود و عرصه بیان مطالبه‌ها و حتی اعتراض‌های قانونی باز شود و نخبگان و مردم چون گذشته نسبت به امنیت کشور و ثبات آن که شرط لازم برای توسعه پایدار و همه جانبه و تحقق آزادی و عدالت و اسقرار مردم سالاری است هوشیار باشند»

این در حالیست که بیشتر امور اجرایی کشور در دست دولت مورد حمایت اصلاح طلبان است. اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی توانسته اند کرسی های بسیاری را نصیب خود کنند و در برخی از کلانشهرهای کشور نیز اعضای شورای شهر اصلاح طلب هستند و به تبع آن نیز شهردار منتخب از این جریان است.

خاتمی در حالی خود را مدعی جلوه می دهد و به نوعی دولت و اصلاح طلبان را به عنوان مطالبه گر قالب می سازد که در 5 سال گذشته بسیاری از مطالبات برخواسته از مردم به خاطر شعارها و وعده هایی بوده که حسن روحانی و اصلاح طلبان در مجلس و شوراها مطرح کرده بودند. اینک باید پس از اینهمه مدت این طیف پاسخگوی وعده ها و تحقق یا عدم عملی شدن آنها باشد، خود را به عنوان اپوزیسیون داخلی در مقابل دستگاه های دیگر قرار داده  است.

رئیس دولت اصلاحات یکی از بانیان اصلی ورود دولتمردان به پاستور است و سیاست های همین دولت بوده که در 5 سال گذشته علی رغم هیاهوهای بسیار پیرامون برجام و طرح هایی چون نظام سلامت، مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی را دامن زده است.

در یکسال گذشته حجم اعتراضات معیشتی و اقتصادی اقشار کم درآمد و کارگران بسیار بالا بوده ولی گوش شنوایی برای آنها وجود نداشت. با این حال سواستفاده ضدانقلاب از اعتراضات اخیر و تبدیل آنها به آشوب ها، فضای تنفسی را برای دولت  ایجاد کرد که خود را از مظان اتهام خارج کند و خود و حامیانش در نقش مطالبه گر و مدعی ظاهر شوند.

حجم مشکلات و مدیریت غیراصولی دولت در حوزه های اقتصادی تا به آن حد بالا  است که برخی از فعالین اصلاح طلب را نیز ناچار به اعتراف به آن کرده است. عبدالله ناصری اخیرا در گفتگویی به آن اذعان داشته وعنوان کرده : «به نظر من الان حوزه اقتصادی آقای روحانی بسیار به هم ریخته است... به نظر من آقای روحانی قدری در حوزه فراگیری و مشاوره‌پذیری حوزه اقتصادی موفق و رضایتمند عمل نکرد.»

به نظر می رسد اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی سیاستی را پیگیری می کنند تا دامنه نارضایتی ها اقتصادی و معیشتی را به زمین دستگاه ها ونهادهایی غیر از دولت بیاندازند و با تبرئه دولت به گونه ای از مسئولیت خود نیز در بر روی کار آوردن حسن روحانی بگریزند.

اصلاح طلبان در هفته های اخیر همچنین با حجم انبوهی از انتقادات بابت سیاست کج دار و مریز خود در مقابل آشوب ها روبه رو بوده اند و احساس کردند که حجم وسیعی از اقشار خاکستری و پایگاه اجتماعی آنها ریزش داشته است.

اما در حالیکه خاتمی چند روز قبل در مقام رئیس مجمع روحانیون مبارز آشوب ها و اعتراضات را محکوم و منتسب به ضدانقلاب کرده، در بیانیه ای جدید قصد دارد تا شکاف ذهنیتی ایجاد شده در پایگاه اجتماعی را ترمیم سازد و خود را در نقش مدعی و طلبکار نظام و حکومت قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به سردبیرتون بگید دوتاعکس جدید از خاتمی بزنه
حالمون به هم خورد
Iran, Islamic Republic of
آره منم از این خاتمی حالم به هم میخوره
Iran, Islamic Republic of
تو که همیشه حالت همینجوریه مشکل از خاتمی نیست مشکل خودته
Iran, Islamic Republic of
حالت باید از فتنه گری کسی بهم بخوره که 800 میلیارد دلار ثروت کشور رو به باد داد
با فتنه گرد یاران انقلاب را حاشیه نشین کرد
با ایجاد فساد در رحمت خدا را بست
Iran, Islamic Republic of
منم فکر می کنم بهتره عکس شطرنجی یا عکسهای زشتش رو بزارید!
از همون مدل عکسهایی که مثل خبرگزاری های اصلاح طلب می گردین برای احمدی نژاد پیدا می کنید.
دکتر طالقانی؛ مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
مسافرت‌های خارجی سید محمد خاتمی، در فاصله سالهای 84 الی 88 در شرایطی که او دیگر هیچ‌گونه مسئولیت اجرایی نداشت؛ آن هم به کشورهای غربی و کشورهایی که وابسته به بلوک غرب بودند و در سیاست خارجی خود، ایران را دشمن قلمداد می‌کردند، بسیار معنا دار بود. این مسافرت‌ها نشان می‌داد که جبهه‌ی دوم خرداد، برای تحولات آینده‌ی ایران و بویژه در انتخابات پیش رو، حساب ویژه‌ای برای ظرفیت‌های خارجی در نظر گرفته است تا با کمک دشمنان انقلاب اسلامی، به اهدافش دست یابد.
از جمله این مسافرت‌ها، سفر به مصر و دیدار با مقامات بلند پایه‌ی مصری بود، درحالی که بین ایران و مصر، روابط دیپلماتیک وجود نداشت و ایران، حسنی مبارک و رژیم او را به دلیل سازش با رژیم صهیونیستی و خیانت به آرمان مردم فلسطین، نکوهش می‌کرد. متأسفانه از آن رو که مذاکرات خاتمی با مقامات مصری و سپس شاه عربستان، گمانه زنی های فراوانی را پدید آورد؛ از جمله کمک مالی شاه عربستان به اصلاح طلبان برای انتخابات 88.
ـ بعدها پس از دستگیری کیان تاجبخش؛ نماینده‌ی بنیاد آمریکایی سوروس در ایران؛ که به دلیل تلاش برای انجام کودتای مخملی دستگیر و محاکمه شد، وی در دفاعیه خود، رسماً اعلام کرد که سید محمد خاتمی، در سال 1385 در نیویورک، با جورج سوروس؛ رئیس این تشکیلات، دیدار کرده است. عین جملات کیان تاجبخش چنین است: « اگر یکی از اولین نمونه‌های براندازی را سفر عطریان‌فر به بنیاد سوروس، قبل از سال 1376 بدانیم، می توان نهایت آن را ملاقات مستقیم سید محمد خاتمی با سوروس در نیویورک، در سال 1385 دانست که این یک ارتباط مستمر بود و ادامه داشت.»
نیروهای اطلاعات ایران در سال 86 دریافتند که بنیاد سوروس، از مرکز آمریکایی ویلسون که هاله اسفندیاری، مدیر بخش خاورمیانه‌ای آن بود، حمایت مالی و فکری کرده است تا براندازی نرم را در ایران به اجرا درآورند. لذا هاله اسفندیاری که برای تماس با عناصر ضد انقلاب و دیدار با برخی از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب، به ایران سفر کرده بود، دستگیر شد و در بازجویی ها، اطلاعات گرانبهایی را در خصوص نحوه‌ی فعالیت بنیاد سوروس در ایران، در اختیار وزارت اطلاعات گذاشت و از جمله گفت که کیان تاجبخش، مدیر و نماینده‌ی بنیاد سوروس در ایران است. لذا تاجبخش نیز دستگیر شد و او نیز پرده از بسیاری از مسائل برداشت و علاوه بر دیدار خاتمی با جرج سوروس، تصریح کرد که شخصاً مقدمات ملاقات بسیاری از شخصیت‌های سیاسی اصلاح طلب را با جرج سوروس در آمریکا فراهم آورده است.
ـ پس از افشای این اخبار، دفتر سید محمد خاتمی، شتابزده با انتشار اطلاعیه‌ای، هرگونه تماس بین خاتمی و جرج سوروس آمریکایی را تکذیب کرد و کمی بعد از آن نیز دفتر جورج سوروس، اعلام نمود که آقای سوروس، هیچ‌گونه ملاقاتی با خاتمی نداشته است؛‌ اما یکی از روزنامه‌های داخلی بلافاصله اعلام کرد که: « ما تمامی اسناد درباره جزئیات دیدار جرج سوروس با سید محمد خاتمی را در اختیار داریم و آن را در موقع مقتضی منتشر خواهیم کرد.» این مسائل فقط واجد این پیام برای اصلاح طلبان بود که اطلاعات مربوط به ملاقات خاتمی با مدیر شبکه کودتاهای مخملی جهان لو رفته و نظام به راحتی می تواند با استناد به این اطلاعات، خاتمی را در انتخابات آتی، رد صلاحیت کند.
ـ گرچه اسناد ملاقات سال 1385 خاتمی و جرج سوروس، هرگز منتشر نشد، اما خود جرج سوروس، یک‌سال بعد از انتخابات مزبور، در 11 سپتامبر 2009 (سال 1389)، در مراسمی که به مناسبت هشتمین سالگرد حوادث 11 سپتامبر در هتل ترامپ اینترنشنال نیویورک برگزار شد، سخنرانی کرد و در آن سخنرانی، جزئیات ملاقات سال 1385 خود با سید محمد خاتمی را توضیح داد و در واقع برملا کرد که تکذیبیه‌ی خودش و خاتمی درباره‌ی این ملاقات، دروغ بوده است.
وی در این سخنرانی گفت: « یکی از بهترین جلساتی که من در ارتباط با پیشبرد دموکراسی در جهان اسلام؛ بویژه ایران داشتم، ملاقاتم با سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران، در سال 2006 بود.» !! وی افزود: « خاتمی در این دیدار به من گفت که با حکومت مذهبی نمی توان به دموکراسی دست یافت.» او هم‌چنین گفت: « در این جلسه به خاتمی گفتم که جوانان ایران؛ به عنوان بخش بزرگی از جمعیت ایرانیان، مشتاق تغییری اساسی در حکومت هستند که حاصل آن، جامعه‌ای آزادتر باشد. من به او یادآور شدم که گرچه تعداد بسیاری از شهروندان سرخورده‌ی ایرانی، در انتخابات آینده، از تغییرات اساسی در ساختار ایران حمایت خواهند کرد؛ اما آنان هنوز فاقد گروه‌های سازماندهی شده، برای پشتیبانی از یک انقلاب هستند.» !!
سوروس هم‌چنین گفت: « خاتمی در این دیدار به من گفت که تعارض موجود بین ساختار حقیقی و ساختار حقوقی در ایران، مهمترین مانع برای پیشرفت و توسعه روابط ایران با غرب است و دموکراسی، با ساختار کنونی حکومت مذهبی که در رأس آن یک رهبر مذهبی حکمرانی می کند، به دست نخواهد آمد.»
وی اضافه کرد: « خاتمی در این جلسه به من گفت که کلید قفل بسته شده‌ی سیاست در ایران، تنها و تنها، فشارهای اجتماعی و کمپین های وابسته به جنبش دانشجویی، کارگری و زنان است که باید خواسته‌های گروهی و شعار تغییر را از درون دفاتر دربسته ی خود و NGO ها، به سطح معابر عمومی منتقل کنند.» !!
سوروس در ادامه گفت: «من مجدداً در سی و هشتمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد داووس در ژانویه 2007 (1386 )، با خاتمی ملاقات کردم؛ اما متوجه شدم که دغدغه‌های او پس از یک‌سال، رادیکال تر شده است؛ تا آنجا که وی ناچار شد بدلیل برخی مشکلات سیاسی، اجلاس داووس را نیمه کاره به مقصد تهران، ترک کند.»
این سخنرانی سوروس در سال 1389 (یکسال بعد از انتخابات سال 88)، انعکاس وسیعی در مطبوعات داخلی داشت و در واقع به حیات سیاسی سید محمد خاتمی در جمهوری اسلامی ایران خاتمه داد.
- علاوه بر اعترافات کیان تاجبخش که همراهی و همکاری فتنه گران با بنیاد سوروس و طرح مدون بنیاد مزبور را برای اغتشاشات و براندازی برملا کرد، جین شارپ نیز که در تمام دوره‌ی انتخابات و سپس اغتشاشات، پیام می‌داد و نحوه‌ی عمل فتنه‌گران را تعیین می‌کرد، دلیل روشنی بر تئوریزه شدن اغتشاشات در بنیاد سوروس می‌باشد.
Iran, Islamic Republic of
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

اللهم الشغل الظالمین بالظالمین

اللهم انصرنا علی الظالمین و المفسدین و المنافقین و الکافرین و.......
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
به کانالهای مجازی و سایتهاشون هم نگاه کنی
رای دهنده های پشیمون که هیچ
حتی حامیانش هم سرخورده شدن از این تناقضات و حمایت کورکورانه از دولت روحانی
Iran, Islamic Republic of
كدوم پشيمونى پسر خوب ؟! دست از حمايتهامون از دولت بر نميداريم ، البته اين به معناى اون نيست كه هيچ انتقادى به دولت و شخص روحانى وارد نيست ،
Iran, Islamic Republic of
انشالله که در ثواب کارهاش از جمله حقوقهای نجومی هم خوب شریک شی.
Iran, Islamic Republic of
دولت تایید شورای نگهبان و تنفیذ مبارک اقا رو داره و مورد تایید ۲۴ میلیون نفر
Iran, Islamic Republic of
خودشان میدانند الان بعد ۶ماه اگر انتخابات شود زیر ۱۰میلیون هستند
واقعا مردم را برای رای فریب دادند
Iran, Islamic Republic of
حقوق نجومی حل شد فعلا دارن فسادهای شهردار شکست خورده انتخابات رو نشون می دن ببینیم قوه قضائیه چه میکنه
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم. حقوق نجومی کجا حل شد؟ کی محاکمه شد؟ شهردار سابق چه جرمی کرده؟ چرا این همه دروغ افسادطلب؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی اجازه نمی ده انتقادی بهش وارد بشه دوست عزیز مگه بز دلی که ازش انتقاد کنی یا بی شناسنامه یا عصر حجری یا بی سواد یا عقب مونده یا ترسو یا ...یا...یا ... یا...یا...یا...یا...یا...یا...یا...یا...یا...یا...یا...یا...یا...یا...بقیه اش طلبت
Iran, Islamic Republic of
اینا سالهاست دارن انتخاباتو میبازن بزار یکم دلشون خوش باشه
Iran, Islamic Republic of
(
كدوم پشيمونى پسر خوب ؟! دست از حمايتهامون از دولت بر نميداريم )
تو همين احمقى بمون و تكون نخور مبادا جاتو كسى بگيره جيگر
باسلام خدمت دوستان ماهرچی بدبختی داریم مال این اصلاح طلبان است که با شعارهای توخالی و دهن پرکن همه ما رو نابود کردند اگر بررسی کنید کشور اکثرا در این چهل سال دست اصلاح طلبان بود و به گند کشیدند
Iran, Islamic Republic of
مهم نظر مردمه که نظرشونو تو انتخابات به روشنی بیان کردن شما هم میتونی تا انتخابات بعدی صبر کنی شاید نوبتتون برسه
Iran, Islamic Republic of
مهم، نظر خدا، است. که از آن نظر، شما دشمنان خدا، و شقی هستید.
ضمنا هدف ما، پیشبرد جمهوری اسلامی است که به کوری چشم دشمنان، این کار را میکنیم. خاتمی و خاتمی ها، زباد آمده اند و رفته اند. شما به بازی مشغول باشید.
Iran, Islamic Republic of
شایدم شما شقی و دشمن خدا باشین؟ از کجا اینقد مطمئن از طرف خدا حرف میزنی؟ خیال میکنی کی هستیین؟ این توهم نابودتون کرد
Iran, Islamic Republic of
توهم شما دارید که فکر میکنید به حرف خدا، عمل نکنید، چیزی تون نمیشه و خدا، فراموش میکنه. البته اگر به خدا، اعتقاد داشته باشید.
نگران ما هم نباش. ما موظفیم به دستورات دین و حق، عمل کنیم. هرچه بیشتر به امر خدا، عمل کنیم، به خدا، نزدیک تریم.
اما کسانیکه از یک آدم فتنه گری مثل خاتمی که ضدانقلاب ها را دور خودش جمع کرده دفاع میکنند، باطل مطلق هستند. لشگر یزید زمان، شما ضد انقلاب ها هستید. نه ما.
Iran, Islamic Republic of
توهم یعنی اینکه خودتو حق بدونی و مخالفاتو باطل
Iran, Islamic Republic of
نه چنین چیزی توهم نیست. ما معیار داریم برای حق و باطل. وقتی فتنه گرید و ضد اسلام، وقتی دوست آمریکایید، وقتی از دشمن میترسید، وقتی از اجرای احکام الهی سرباز، میزنید، وقتی به فساد اعتراض نمیکنید و میگید مدیر باید خوب بخوره و خوب بپوشه، شک نکن باطلید.
مرگ بر آمریکا و انگلیس و صهیونیست
مرگ بر منافق
Iran, Islamic Republic of
معیار که دست شما نیست که خودتونو معیار حق و باطل میدونین
Iran, Islamic Republic of
چرا معیار دست ما است. دست همه است. معیار عقل و شرع هست که دست همه است. مغلطه هم نکن که الان همه میدونن افسادطلبان، چه جریانی اند.
Iran, Islamic Republic of
موافقم به جز ۸ سال احمدی نژاد کشور دستشون بوده ژست اپوزیسیون هم میگیرن
Iran, Islamic Republic of
واقعا آلزایمر شایع شده است.خاتمی با ""تَکرار میکنم"" کردنهاش ،در واقع نشان داد که به قول حجاریان زندگی در این رحم اجاره ای را به زندگی ازادانه ترجیح میدهد.برای شریک شدن در غنیمتش پا به کاره ولی برای به عهده گرفتن مسئولیت وعواقب کارهای این دولت ،بازی اپوزیسیون نمائی برای روحانی درمیاره! صد رحمت به حزب باد!
اصلاح طلبان یا افسادطلبان؟
Iran, Islamic Republic of
در دوره اصلاحات از سال 76 تا 84، انواع توهین ها به دین مبین اسلام و حتی خدا، شد. یکی از آن توهین ها، این جمله بود که "حتی میشود علیه خدا، راهپیمایی کرد."
علت این اتفاقات، باز گذاشتن دست روزنامه ها توسط وزارت ارشاد بود.
"الان هم، روحانی میگوید اگر امام دوازدهم هم ظهور کرد، می شود نقد کرد. از پیامبر، بالاتر که نداریم که برخی از ایشان میپرسیدند این وحی است یا حرف شما." یعنی پیامبر را نیز، قابل نقد میداند!!!
در همین دوره روحانی، یکی از روزنامه های اصلاحات، ولایت حضرت امیرالمؤمنین را، یک روز قبل از عید غدیر خم، زیر سؤال برد!
با این تفاسیر، آیا جریان اصلاحات، یک جریان سیاسی معمولی و درون نظام است یا یک جریان برنامه ریزی شده برای؟
پانوشت: مطالعه کتاب "8 سال بحران آفرینی اصلاح طلبان در ایران"، توصیه میشود. این کتاب را از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی یا انتشارات کیهان، از خیابان انقلاب، میتدانید تهیه بفرمایید. آدرس دقیق را در اینترنت، جستجوی فرمایید.
Iran, Islamic Republic of
شما با همون کیهان خوش باش ولی نظر مردم چیز دیگه ایه که بارها و بارها تو صندوق رای اعلام کردن
Iran, Islamic Republic of
با نظر هیچ کسی، خیانت های خاتمی و افسادطلبان، پاک نخواهد شد. خدا، شما فاسدان را از بین ببرد.
Iran, Islamic Republic of
نظر اکثریت مردم مهمه از کی تا حالا اقلیت برا اکثریت تصمیم میگیره؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان با اینهمه نقش آفرینی در فتنه 88 وبا وجود مدارک بسیار فقط ممنوع تصویر شده چرا مدعی نباشد نمی دانم چرا مدعی العموم پیگیر نیست مسبب این همه خون های ریخته شده کیست
Iran, Islamic Republic of
فتنه کار کسی بود که اکنون برای عده ای زیاد روشن شده ولی هنوز ظاهرا عده ای بصیرت ندارند
Iran, Islamic Republic of
درسته دیگه .فتنه رو همین خاتمی با پولی که از ملک عبدلله گرفته بود درست کرد.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا محاکمه اش نمیکنین؟
Iran, Islamic Republic of
چون نجات طرفداران فریب خورده خاتمی ولو یک نفر، از مرده خاتمی، برایمان مهم تر است. دین ما، اینست.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد اگر فتنه نمی کرد چه می کرد؟!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دوای درد فقط یک محاکمه علنی و آزاد از همه طرفهای درگیر سال 88 است و الا تا ابد ابهامات باقی خواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
اولا فتنه 88
ثانیا مردم ابهامی ندارند. تو ابهام داری، مشکل از توست.
ثالثامحاکمه فتنه گران، همان تابستان 88 انجام شد. همه به جرم شان، اعتراف کردند. اعترافاتشان هم، همان اعمالشان بود که با هم، تطبیق داشت و چیز اضافه ای نبود.
خوش اومدی
Iran, Islamic Republic of
اون شوی تلویزیونی که اسمش محاکمه آزاد و علنی نیست
Iran, Islamic Republic of
خواستم ثابت کنم دروغ میگید که تقاضای دادگاه میکنید که کردم. معلوم شد دادگاه های بعدی رو هم قبول ندارید و دروغ میگید که دنبال دادگاهید!
چرا اون اسمش محاکمه بود. پخش تلویزیونی هم شو نیست. پخش تلویزیونیه. خیلی خوب و عادلانه هم بود.
اعترافات دوستان فتنه گرت هم، عین مستنداتی بود که ازتون جمع آوری شده بود. هیچ چیز اضافه ای نداشت. بدو برو پیش بی بی سیت
Iran, Islamic Republic of
اگه حرفات مورد قبول مردم بود الان یکی دیگه رییس جمهور بود . مردم به اون شوی تلویزیونی فقط خندیدن
Iran, Islamic Republic of
معنی محاکمه آزاد و علنی رو اگه نمیدونی مربوط به خودته ولی اون شوی تلویزیونی فقط به درد خنده میخورد
Iran, Islamic Republic of
ممنوع التصویریش هم برای بازار گرمیه! پیگیری کنی میبینی پیشنهاد ممنوع التصویری از اتاق فکر خود اصلاحات اومده بیرون.
اینجوری راه هر گونه نقد و انتقاد به خاتمی را بستن
یزدی
Iran, Islamic Republic of
خداوند همه سران فتنه را مرگ بدهد
Iran, Islamic Republic of
خداوند شما را و جناب زاکانی را به ترتیب : شفای عاجل و کمکی عقل ، ذره ای انصاف عطا کند
Iran, Islamic Republic of
شما به جای دعا برای آقای زاکانی، جواب بده:
چرا خاتمی، با جورج سوروس، نظریه پرداز انقلاب های مخملی ملاقات کرد؟
چرا دستورالعمل های جین شارپ برای انقلاب مخملی در فتنه 88، یکی یکی اجرا شد؟
چرا خاتمی پس از انتخاباتی 85 درصدی، درخواست رفراندوم غیرقانونی کرد؟!
چه تضمینی وجود داشت در حالیکه رأی قبلی شورای نگهبان را قبول نکردند، رأی رفراندوم را قبول کنند؟!
چرا مهاجرانی وزیر ارشاد دوره اصلاحات از کشور گریخت؟
در دوره اصلاحات، به جز فروش نفت، چه فعالیتی چه تصمیمی چه راهبردی برای خروج از اقتصاد نفتی در نظر گرفته شد تا امروز، به این فشارهای اقتصادی نفتی نرسیم؟!
چرا در حالیکه دولت ها، تمام امکانات اجرایی و بیش از 90 درصد نیروهای حاکمیتی را در اختیار دارند، خاتمی طی لایحه دوقلوها، درخواست افزایش اختیارات رییس جمهور و کاهش اختیارات رهبری را کرد؟
در وزارت کشور دوره اصلاحات، چه خبر بود که فتنه تیر 78، تحصن دشمن شادکن نمایندگان مجلس ششم، رخ داد؟! وزارت اطلاعات دولت اصلاحات، چه ارتباطی با قتل های زنجیره ای داشت؟! چه کاره بود؟ کجای قصه بود؟!
چرا در دوره اصلاحات، دانشگاه ها به جای علم آفرینی، محل جنگ بود؟ چند نفر در آن دوره، با حرکت های سیاسی، پناهندگی گرفتند؟!
پلمپ تأسیسات هسته ای در دوره اصلاحات، به ترتیب چه ضرباتی به صنعت تولید برق، صنعت پزشکی و درمانی از جمله رادیولوژی، حیثیت ملی، و انگیزه علمی جوانان زد؟ چه فایده ای داشت؟
طرح گفتگوی تمدن ها، کدامیک از مستکبرین را عاقل کرد؟ آیا آمریکا، ایران را در همان دوره، محور شرارت ننامید؟!
جرا تولید فیلم های ارزشی دفاع مقدس، تاریخی، حماسی، و ملی همچون فیلم های ضد قاچاق که تا قبل از دولت اصلاحات رونق فراوان داشت، به یکباره، جای خود را به فطلم های عشقی مثلثی و در نهایت تنوع طلبی های خیانت آمیز داد؟ چه ارتباطی بین سینمای خصوصی با وزارت ارشاد مهاجرانی بود؟
جرا نشر روزنامه های زرد در دوره اصلاحات، مجاز شد و گسترش یافت؟!
احزابی چون مشارکت که سند قانون اساسی پس از جمهوری اسلامی تدوین کرده بودند، در کجای نظارت های وزارت کشور بودند؟ چرا خاتمی به احزاب خصوصی، یارانه میداد؟! آیا یارانه به احزاب، میتواند همچون رشوه، جناح ها را مدیریت کند؟!
چرا احمدی نژاد، یارانه احزاب را برداشت و به ملت بازگرداند؟!
در دوره خاتمی، سهم تولید ناخالص غیر نفتی به کل، چقدر رشد کرد؟ از ابتدا تا انتها.
حوزه و دانشگاه به عنوان مغز متفکر کشور، چقدر دچار تحولات بنیادین شدند؟!
اصلا سهم دولت خاتمی از اسناد تحول بنیادین در اقتصاد، صنعت، نظام اداری، نظام سلامت، جنبش علمی و نرم افزاری، اصل 44 قانون اساسی، حقوق شهروندی،
Iran, Islamic Republic of
همه این دیدارها فقط و فقط ساخته و پرداخته فتنه گران اصلی بود
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
کدام دیدار برادر؟
اصلاح طلبان یا افسادطلبان؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا سهم دولت خاتمی در تدوین اسناد بنیادین اقتصاد، صنعت، تحول نظام اداری، نظام تحول بهداشت، جنبش علمی و نرم افزاری، اصل 44 قانون اساسی، جنبش فرهنگی و مقابله با ناتوی فرهنگی، سبک زندگی اسلامی-ایرانی، و...، چند سند است؟! جایگاه آن سندها امروز کجاست؟!
و... .
آیا خاتمی، ایرانیست؟! آیا مسلمان است؟! آیا پاسخگوست؟!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اینها خود فروخته غرب هستند خداوند مزدشان را بدهد
Iran, Islamic Republic of
شماها خود فروخته کجا هستین
Iran, Islamic Republic of
مگه همه مثل افسادطلبان، باید خودفروخته باشن؟
بهانه این مؤمنان، بهشت است.
Iran, Islamic Republic of
مومن که به دیگران توهین نمیکمه
روسیه
Iran, Islamic Republic of
جهان دست از فتنه گری بردار
بجای ایجاد فتنه از حمایتت از امالفسادی بگو که بیش از 800 میلیارد ثروت کشور را به باد داد
از ام الفسادی بگو که با ایجاد فتنه یاران انقلاب را به حاشیه راند
از ام الفسادی بگو که ایجاد فساد و تباهی در کشور کرد و تا امروز و حداقل صد سال دیگر با آن درگیریم
Iran, Islamic Republic of
نترس و بگو هشتصد سال دوستتون که گفته بود هشت قرن روحانی هم که هر جا کم میاره می انداز ه گردن دولت قبل
Iran, Islamic Republic of

هر ان چه اراده یک ملت است
Iran, Islamic Republic of
بله اراده ملت نه اراده رحمانی فضلی ...
Iran, Islamic Republic of
اراده ملت در پای صندوقهای رای در 92 و 96 به اثبات رسید
Iran, Islamic Republic of
اراده ملت؟ نظام؟
اراده ملت را چه کسی حاکم کرد؟! این نظام. همین خاتمی در فتنه 88، به جنگ نظام و اراده ملت رفت.
این ها، گرگی در لباس میشند.
Iran, Islamic Republic of
سلام؛
به نظر می رسه درد مردمی که هنوز حامی خاتمی اند؛ فشار اقتصادی،دزدی، اختلاس،بیکاری،گرانی وازدواج نیست بلکه حاضرند زیربار این مشکلات به بشوند ولی دردشان دوا شود. دردشان اینه؛ می خواهند "لخت بیایند بیرون"
Iran, Islamic Republic of
حزبی که نخبگانش لیسانس حقوق غذایی!!!!! دارن مثل خانم رهنما از این بهتر نمیشه! کارگری برا این جماعت انقدر زور داره که توجیه پیوستن اون جوان به کومله میتونه باشه
میلاد
Iran, Islamic Republic of
خاتمی جز سران فتنه است وممنوع تصویر تعجب می کنم از سر دبیر
امین
Iran, Islamic Republic of
شاید فتنه شماها باشین؟ چگونه باید ثابت کرد چه کسی فتنه گر است؟ جز با تشکیل یک دادگاه علنی و آزاد تا ابد این دعواها ادامه خواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر، کسیست که فتنه میکنه. ما فتنه نکردیم که فتنه گر باشیم!
برای شناخت فتنه، دادگاه لازم نیست! بصیرت میخواهد. بصیرت هم، تقوا. تا وقتی تقوا و خداترسی، نداشته باشید، حقیقت را نخواهید فهمید.
Iran, Islamic Republic of
حالا کی فتنه میکنه؟ شما میگی اونا و اونام میگن شما فقط یک محاکمه آزاد و علنی راه حله
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم مشکل مملکت تندرویهای شماست چرا نمیزارید آب خوش از گلوی مردم پایین بره این راه شما فقطو فقط نابودی مملکته
Iran, Islamic Republic of
اولا الان آب ناخوش هم از گلوی ملت پایین نمیره.
ثانیا مگه اینجا آمریکاست که منافقینی مثل خاتمی، راحت بگردند و هر غلطی بکنند؟!
ثالثا، مشکل مملکت، مؤمنین نیستند. آن ها، افتخار کشورند. مشکل، کندروی و ضدیت شما، با اسلام است.
خدا، ریشه تان را از روی زمین بکند.
Iran, Islamic Republic of
و حتما هم شما نمونه کامل مومنین و اسلام ناب هستی؟ این توهم نابودتان کرد خو حق پنداری تا کجا؟
Iran, Islamic Republic of
من خودم رو نگفتم. ان شاء الله باشم. اما افتخارم اینست که به کفر، افتخار نمیکنم. شکر خدا
بنده، مؤمنین را گفتم که مسلما دار و دسته خاتمی که کشف حجاب میکنند و با کفش نماز میخوانند و مختلط در همایش ها میرقصند، مؤمن نیستند.
Iran, Islamic Republic of
منم خودتو نگفتم اون قوم وقبیله ای که ازشون تعریف میکنی منظورمه
Iran, Islamic Republic of
اونا، قوم مؤمنینند و شما قوم فاسد.
نشونه اش، تبعیت ما از ولی فقیه اون انسان پاک و مجاهد، و تبعیت شما از هاشمی و خاتمی، فتنه گران ضد جمهوری اسلامی است.
البته از دین مداری طرفداران دو طرف هم میشه فهمید کدوم طرف حقه، کدوم باطل.
Iran, Islamic Republic of
شاید شما قوم فاسد باشین و اونا مومن؟ چجوری اینقد راحت قضاوت میکنی
Iran, Islamic Republic of
ملاک قرآن و حضرت رسول الله و اهل بیت، دستوراتی دارند که بر اساس آن ها، به راحتی میشه فهمید چه قومی مؤمن و چه قومی فاسق هست.
خاتمی و مدیران نجومی بگیرش، بیت المال دزد هستن و تشخیصش کار سختی نیست.
Iran, Islamic Republic of
شاید طبق ملاک قران شماها فاسد و اونا مومن باشن چجوری اینقد از خودت مطمئنی. هیچ وقت با اطمینان نگو فقط خدا میدونه
Iran, Islamic Republic of
نه ما هم میدونیم. اگه نتونیم بدونیم، اصلا نمیتونیم راه حق رو از باطل تشخیص بدیم. به خاطر همین، خدا، به ما ملاک داده.
بازم میگم.فتنه گران سبز و بنفش به اعتراف خودشون، اهل خدا و پیغمبر نیستن و لذا، باطل مطلقند.
Iran, Islamic Republic of
ملاک خداوند فقط دست شما نیست این ملاک رو همه میدونن طرف مقابل هم میتونه این ادعای شما رو بکنه پس هیچوقت خودتو حق مطلق و طرف مقابل رو کفر مطلق ندون که بی شک همه مشکل داریم
Iran, Islamic Republic of
نه اتفافا طرفداران خاتمی مشکل دارن. چون خودشون هم هیچ موقع، ملاک های خدا را، قبول ندارن. نمونه اش حجاب. نمونه دیگه اش مبارزه با کفار. بعدیش احترام به حضرات معصومین. بعدیش اطاعت از ولایت فقیه. بعدیش دفاع از فلسطین. بعدیش عزت ملی و عزت مؤمنین. بعدیش عدم اتهام زدن به مؤمنین. بعدیش عدم اسراف مسؤولین. بعدیش ساده زیستی و نشنستن تو خونه 50 میلیاردی! بعدیش هنر اسلامی. بعدیش فتنه گری و اغتشاش!
شما کدوم یک از این ملاک ها رو در حرف یا عمل قبول دارید؟ خاتمی؟ افسادطلبان؟
جمع کن مغلطه ها رو. اون کسانی که افسادطلبان منافق رو نشناسن، باید به حالشون گریست. نیاز نیست مردم رو بیشتر از این جهنمی کنید.
Iran, Islamic Republic of
اتفاق خاتمی و دار و دسته باطلش، هیچ ادعایی رو ملاک های خدا، نداره و نمیتونه چنین ادعایی بکنه. چون در تمام خیانت های سال های پس از انقلاب، دست اصلاح طلبان تا کتف تو ...
Iran, Islamic Republic of
خداوند هدایتت کنه برادر
دیگرقسم دوروغ نخور
Iran, Islamic Republic of
نابودی مملکت راه افساد طلب هاست هرموقع ا حساس خطر کنند می ریزند خیابون آشوب می کنندماشین ومسجد وپرچم آتیش می زنند ومرد م بیگناه را به خاک وخون می کشند
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
برای شناخت بیشتر خاتمی مار موذی کتاب "سودای سکولاریسم" را بخوانید
Iran, Islamic Republic of
طرفداران جریان افسادطلب، اهل مطالعه نیستند. اون ها بیشتر، بی بی سی و من و تو نگاه میکنند و به هاشمی و خاتمی، به چشم یک بت معصوم، مینگرند.
البته اگر مطالعه کنند هم، چشم و گوش و زبانشون هم برای حق، بسته است. ولی ممنون از معرفی کتاب
Iran, Islamic Republic of
ایول برادران مطالعه گر احسنت برادر
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم چرا خلع لباس نمی شود و بعد اعدام با این جنایت ها و خیانت هایی که در سال 88 در حق مردم و کشور انجام داد. باید بفرستندش ترکیه تا آن ها حکم کودتاچی ها را در موردش اجرا کنند. در مملکت ما ظاهرا هر کسی بدترین جنایت و خیانت را کرد و...بود کاریش ندارند.
Iran, Islamic Republic of
جرات محاکمه ندارین اونوقت دم از اعدام میزنین؟ حرفت واسه خنده خوبه
Iran, Islamic Republic of
محاکمه کردیم. کور بودی؟! تابستان 88، حزب مشارکت و مجاهدین تخته شد؟ دوستان فتنه گرت یکی یکی اعتراف کردند. پته فتنه رو ریختند رو آب؟ گفتن تقلب، اسم رمز فتنه بود؟ تلویزیون هم پخش کرد؟ بعدش گفتید نه این دادگاه رو هم مثل انتخابات قبول نداریم؟ کلا هرچیزی خلاف نظرتون میشد میگفتید تقلبه؟!
سخنرانی موسوی قبل از پایان رأی گیری که گفت بنده برنده قطعی انتخابات با نسبت بالای آراء هستم و فیلمش هم پخش شد هم تقلب بود؟!
دیدی جرأت محاکمه داریم، اما شما بهونه میارید! برو. برو دنبال فتنه گریت. خوش اومدی. اینجا کسی گول نمیخوره
Iran, Islamic Republic of
هیچ گاه توان برگزاری یک دادگاه آزاد و علنی رو ندارین
Iran, Islamic Republic of
آدم های بزدل، مزور، ترسو و دورو...

در هنگامه ی آشوب از ترس پنهان میشن و بعد از جمع شدن آن ژست مصلح اجتماعی و حمایت میگیرند که یک موقع منفعتی از دست ندند.

چقدر تهوع آورند کسانی که مملکت را به رکود و نابودی کشوندند در داخل و در خارج تئوریهاشون موجب شده که حتی بحرین ایران را تهدید نظامی کنه و با دادن همه چیز، هیچ چیز بدست بیارن و بعد بر صندلی طلب کاری هم بشینند.

این ها مثل همیشه هیچ اشتباه و تقصیر و مشکلی ندارند، یا دولت قبله! یا حکومته یا مردم بی سواد و بی شناسنامه و این آقایون اقدسیه و قیطریه و نیاورون نشین همگی منورالفکرهایی هستند که زحمت! هدایت این پاپتی ها! افتاده بر دوششون و حتی موقعی که پاپتی ها اعتراض کنند بهشون یا مثل دولت خاتمی در سکوت خبری سرکوب و کشته میشن ( اسلامشهر و مشهد ) یا اینکه مثل دولت فعلی که چیزی را نمیشه دیگه پنهان کرد عده ای مزدوران همیشه آمادشون را میفرستن داخل جمعیت بدبخت که از صدقع سری دولت اینان محتاج زمین و زمان شدند تا حکومت را وادار به عقب نشینی که اگر به عملکرد ما اعتراض کنید کل ایران را به اتیش میکشیم.
Iran, Islamic Republic of
درسته که الان اصلاح طلبان مجلس و دولت را در دست دارند ولی عده ای از این اشخاص معتقدند رئیس جمهور هیچ کاره است و قدرت ندارد. باید قوانین فیزیک و شیمی و کائنات را به او بدهی باز اظهار ضعف می کند میگوید من هیچ کاره ام. رهبر انقلاب در این خصوص گفتند همین که بودجه مملکت دست شماست، کم چیزی نیست...
Iran, Islamic Republic of
بله رهبری فرمودند کارهای بزرگی که امیر کبیر انجام داد فقط در سه سال اتفاق افتاد.

روحانی و کابینه فرتوت سالمندانش عرضه کار و حتی فکر کردن هم ندارند.
فشل های وارفته!
به فرمایش امام معصوم علیه السلام، کسی که مسئولیتی را بپذیرد که از عهده آن برنمی آید حرام است در آن جایگاه بنشیند.

کابینه تنبلها، کابینه غیرشرعی است.
مجید
Iran, Islamic Republic of
خیانت های این شخص بر کسی پوشیده نیست بر رسیدن به قدرت دست به هر جنایتی می زنند ......
كشور با توطئه و دسيسه چهار ضلع صهيونيسم ، وهابيت ،ارتجاع منطقه واستكبار مواجه است كه خواهان نابودي و ازبين رفتن ايران هستند و مترصد اين هستند كه از كاه كوه بسازند و كوچك ترين اعتراض اجتماعي را تبديل به چالش براي نظام بكنند و اگر مردم اعتراض به حقي براي ايفاي نياز مندي هاي اوليه خود دارند سو استفاده نموده و بر موج آن سوار شده و اهداف خود را عملي نماييد. .
مسئولين كشور بجاي اينكه در فكر دغدغه هاي معيشتي و اشتغال و مسكن جوانان باشند درس عبرت از قضايا نمي گيرند حتي در زماني كه مردم زير اوار زلزله هستند در فكر تسويه حساب سياسي با رفبا هستند .در جلساتي كه انسان فكر مي كند (مديران اقتصادي كشور ) براي تدبير و ارائه راهكار رفع مشكل اقتصادي مردم است مي بيني موضوع مي شود انتقاد از پيامبر و ائمه كه موجب چالش در كشور شده و تاييد و تكذيب كردنها كه شروع مي شود .و انرژي و وقت كشور صرف ان مي شود . همه مي گويند مطالبات مردم حق است (كه حق است )ولي چه قدمي براي اين مطالبات برداشته مي شود . هر روز شاهد اخبار اختلاس ها و رانت هاي اقتصادي و حقوق هاي نجومي هستيم چه بر خوردي با آنها مي شود كه موجب آرامش جامعه گردد . اگر قوه قضائيه مي خواهد با انها برخورد نمايد چه هجمه به آن وارد مي شود .ميليون ها جوان تحصيل كرده كه با خون دل درس خواند ه اند ول ول مي گردند ولي از ان ور مي بنيم بچه هاي مسئولين ،نيرو هاي بازنشسته دو تابعيتي ها و چند شغله ها مشغول كارند . بجاي اينكه حقوق بگيراني كه حقوقشان به اندازه حق تلفن و اوقات فراغت نجومي بگيران نيست ب به وضع انها رسيدگي شودمي فر مايند اگر كسي حقوقش
كمه استعفا بده . با ارائه آمار دروغ كه نمي شود كشور را اداره كرد .
مردم از اين همه تبعيض و سياست بازي مسئولين خسته شده اند به اجاي اينها با اتحاد و همدلي در راه خدمت به كشور و مردم تلاش شود و اگر انقاداي هم به همديگر داريد انتقاد سازنده و در جهن رفع ضعف ها باشد
ali
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه طیف مخالف...هنوز نتوستند و مطمئنا نمی تونند در حد و اندازه ... به جامعه معرفی کنندبنابراین فقط بلدند اباطیل ببافند و دچار یک مالخولیای ذهنی شدند وهرچه حاج حسین می گوید بلغور می کنند ولی نمی دونم چرا تاالان هیچ سندی ارائه ندادند هشت سال دوره اصولگرایان را با هشت سال دوره سید محبوب از همه منظر اقتصادی فرهنگی سیاسی و اجتماعی قیاس بکنید و وجدان خودتان راقاضی بکنید حالا بشین حکم صادرکن
اسم ندارم
Iran, Islamic Republic of
عجب مردم ساده لوحی هستیم بابا پدرش میگه غرب زده اس / عملش میگه غرب زده اس/ رفتارش میگه بر اندازه/ سابقه اش میگه ممنوع التصویره/و....
حالا یک عده مواجب بگیر شدند قربان صدقه گوی پشت و جلوی این آدم اگه پولی میدهند بگید تا ما هم کاسب بشیم . می دونم که وضع اصلاح طلبان خوبه و خوب پول و دلار عربی و غربی را خرج می کنند مگه ما بد می خوریم . مگه ما شکم نداریم .
Iran, Islamic Republic of
همون بهتر که اسم نداری