پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۷
بازخوانی یک شب تاریخی

ماجرای گفت‌و‌گوی سید احمد با آیت الله خامنه‌ای در شب رحلت امام (ره)/ باید قبول کنید!

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 581722
حاج احمد آقا رو کرد به آقای خامنه ای و گفت: ببینید آقای خامنه ای!ما که نمی توانیم انقلابمان را به دست نامحرمان بدهیم. حالا هم حضرت امام دارند رحلت می کنند و ما نمی توانیم بعد از این همه تلاش و کوشش، انقلابمان را که خود امام بنیانگذار آن بوده اند، به راحتی از دست بدهیم.
ماجرای گفت‌و‌گوی سید احمد با آیت الله خامنه‌ای در شب رحلت امام (ره)/ باید قبول کنید!
گروه سیاسی جهان نيوز: در بخشی از خاطرات آقای حسین سلیمانی که از محافظان نزدیک حضرت امام(ره) بوده، آمده است:

لحظاتی بود که آقایان اطباء، فوت امام را قطعی کرده و گفته بودند که امیدی به نجات امام نیست، مگر اینکه خدا فرجی عنایت کند. آقایان رسما وارد این بحث شدند که بعد از امام چه باید کرد؟ حاج احمد آقا رو کرد به آقای خامنه ای و گفت: «ببینید آقای خامنه ای! ما که نمی توانیم انقلابمان را به دست نامحرمان بدهیم. حالا هم حضرت امام دارند رحلت می کنند و ما نمی توانیم بعد از این همه تلاش و کوشش، انقلابمان را که خود امام بنیانگذار آن بوده اند، به راحتی از دست بدهیم. شما هم خودتان می دانید که حضرت امام روی شما برای رهبری نظر داشتند و به صراحت هم به من و هم به خود شما چند بار این مطلب را فرمودند. ما جز شما کسی را برای رهبری این جامعه نداریم. باید به نظر امام عمل شود.»

در این حال آقای خامنه ای جابه‌جا شدند و گفتند: «خیر، خیر من قبول نمی کنم. شما این حرف را نزنید. این مسئولیت سنگین است. این فرمایش را نکنید. من از عهده این مسئولیت بر نمی آیم و قبول نمی کنم.»

حاج احمد آقا اصرار کردند که شما باید قبول کنید و خبرگان هم رای خواهند داد. بعد از این صحبت رو کردند به بنده{حسین سلیمانی} و گفتند بروید به اعضای مجلس خبرگان بگویید به اینجا بیایند.
 





 
منبع: کتاب خاطرات حاج حسین سلیمانی، صفحات 106 و 107
انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
چقدر در حق سیداحمد ظلم شد
بزرگترين ظلم درحق آسيد احمد را بزرگترين فرزند ايشان يعني سيدحسن خميني مرتكب شدند. حسن خميني با تقليد از منش وسيره و طرز فكرسياسي بسيار غلط امثال شيخ اكبرهاشمي و محمد خاتمي , بيش از همه در حق حضرت روح ا لله و فرزند برومند و با وفايش سيد احمد رحمةالله عليهما ظلم نموده و مي كند.
اعتبارخودش راکم می کند
شاهین
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه سید احمد را
به فرزندانش وصیت و سفارش مقام معظم رهبری را نموده بود. ولی افسوس که پسران نوح...
میلاد
Iran, Islamic Republic of
رحمت خدابر روح پاک مطهرحاج سیداحمدخمینی شجاع ولایتمدار انقلابی
United States
سيد احمد خالى ؟! شرم نميكنى جهان ؟! ادبت كجا رفته بد بخت ؟!
سید
Iran, Islamic Republic of
حالت خوبه اخوی؟ فکر کنم بلغم بهت غلبه کرده!