سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۲۱۹
ناگفته های جدید از حواشی سیاسی خانواده هاشمی رفسنجانی

روزی که عفت مرعشی با آیت الله برخورد تند کرد/ جزییات تازه از نحوه بازگشت مهدی هاشمی به ایران و مخالفت آیت الله هاشمی/ ماجرای شاهدی که هاشمی به دادگاه فرستاد و به خاطر فائزه زندانی شد

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 581488
هنگامی که آیت‌ا... وارد محیط منزل شدند با برخورد تند خانم مرعشی مواجه شدند که: «پیرمرد چرا سکوت کرده‌ای و حرف نمی‌زنی؟ مگر می‌ترسی؟
روزی که عفت مرعشی با آیت الله برخورد تند کرد/ جزییات تازه از نحوه بازگشت مهدی هاشمی به ایران و مخالفت آیت الله هاشمی/ ماجرای شاهدی که هاشمی به دادگاه فرستاد و به خاطر فائزه زندانی شد
گروه سیاسی جهان نيوز: سیدمحمود علیزاده طباطبایی در فضای جامعه و در میان رسانه ها به عنوان وکیل خانواده آیت الله هاشمی و محرم اسرار این خانواده به شمار می آید.

وی طی گفتگویی به نحوه بازگشت مهدی هاشمی به ایران و مخالفت آیت هاشمی با بازگشتش و همچنین ماجرای زندانی شدنش به جرم شهادت دورغ، در دادگاه فائزه هاشمی، توضیحاتی داده است.

به گزارش جهان نيوز در ذیل بخش های از گفتگوی این فرد نزدیک به خانواده هاشمی با روزنامه اصلاح طلب آرمان را می خوانید:

*از چه زمانی با خانواده آیت‌ا... هاشمی مراودات بیشتری پیدا کردید؟
با مهدی هاشمی نیز در سال‌های بعد آشنا شدم. پس از کناررفتن تیمسار صدیق از فرماندهی نیروهای هوایی و حضور تیمسار ستاری در این نیرو، مهدی هاشمی رفت و آمد بیشتری در مقر فرماندهی پیدا کرد. دلیل این مسأله نیز این بود که مهدی از رابطه صمیمی با تیمسار ستاری برخوردار بود و به همین دلیل زیاد به آنجا رفت و آمد می‌کرد. مهدی هاشمی حتی در این مدت آموزش خلبانی و پرواز دید و در نهایت نیز به مرحله خلبانی رسید. با این وجود اولین ارتباط من با خانواده آیت‌ا... هاشمی سال1376 و در موضوع پرونده حمله به آقای عبدا... نوری و عطاءا... مهاجرانی در نماز جمعه بود. در این اتفاق من شاهد ماجرا بودم و از نزدیک جزئیات حادثه را مشاهده کرده بودم. در این ماجرا یکی از سرداران نیروی انتظامی فرماندهی حمله به آقای نوری و مهاجرانی را برعهده داشتند. من گزارش این حمله را به شورای عالی امنیت ملی داده بودم و فائزه هاشمی نیز این خبر را در روزنامه «زن» منتشر کرده بودند. در این خبر فائزه هاشمی نام سردار نیروی انتظامی که آمریت حمله را برعهده داشته بود ذکر کرده بودند و به همین دلیل نیز آن سردار از ایشان شکایت کرده بودند. به همین دلیل فائزه خانم با من تماس گرفتند و گفتند که از ایشان به این دلیل شکایت شده و من نام شما را به عنوان شاهد ماجرا در پرونده ذکر کرده‌ام و از شما می‌خواهم که در دادگاه حاضر شوید و در این زمینه شهادت بدهید. من تا آن زمان با فائزه خانم آشنایی نداشتم و تنها نام ایشان را شنیده بودم. من در پاسخ به درخواست فائزه خانم به صورت قاطع جواب منفی دادم و گفتم به دلیل اینکه از پیامدهای ماجرا آگاهی دارم به هیچ عنوان حاضر نیستم چنین شهادتی در دادگاه بدهم. فائزه خانم از پاسخ من خیلی ناراحت شدند و پس از خداحافظی گوشی را قطع کردند. پس از مدتی آقای محسن که سابقه آشنایی با بنده داشتند با من تماس گرفتند. من در پاسخ به ایشان گفتم که من گزارش کامل خودم را درباره این موضوع به شورای عالی امنیت ملی ارائه کرده‌ام و شما می‌توانید اطلاعات لازم را از آنجا اخذ کنید. با این وجود آقا محسن به من گفتند که آیت‌ا... هاشمی می‌خواهند شما را ببینند. به همین دلیل نیز قراری گذاشته شد و من خدمت آیت‌ا... هاشمی رسیدم و در این ملاقات ماجرا را به صورت کامل برای ایشان تشریح کردم. آیت‌ا... هاشمی حالت تأسف به خود گرفتند و عنوان کردند: «من به عنوان فرمانده جنگ فرماندهان دو تا سه رده پائین‌تر از خود را می‌شناختم اما این آقایان که امروز مدعی من شده‌اند را نمی‌شناسم. این افراد با فائزه مشکل ندارند، بلکه مشکل اصلیشان با من است. ایشان به من گفتند که شما بروید به رئیس دادگاه بگویید که این دادگاه تشکیل نشود و شما را نیز به عنوان شاهد نخواهند. با این وجود اگر شما را احضار کردند شما تمام ماجرا را در دادگاه بازگو کن. با وجود اینکه من می‌دانم در نهایت شما را مجازات خواهند کرد و به زندان خواهند انداخت. من خطاب به آیت‌ا... هاشمی عنوان کردم که برای شما هرکاری حاضر هستم انجام بدهم. ایشان به من گفتند که چرا برای من؟ و بلکه برای انقلاب و نظام این کار را انجام بدهید. آیت‌ا... هاشمی به من گفتند من شما را جدا از نظام و انقلاب نمی‌دانم. در نهایت نیز بنده براساس پیش‌بینی آیت‌ا... هاشمی به جرم شهادت کذب متهم شناخته شدم و مدتی را در زندان گذراندم.

*چه شد که مهدی هاشمی به کشور بازگشت؟ آیت‌ا... هاشمی در این زمینه چه نقشی داشتند؟
آیت‌ا... هاشمی به من گفتند که نظر برخی از بزرگان و نزدیکان این است که مهدی به کشور بازنگردد. بنده برای ارائه پاره‌ای از توضحیات درباره پرونده مهدی با دفتر آیت‌ا... هاشمی تماس گرفتم و وقت ملاقات خواستم که ایشان با من در منزل قرار ملاقات گذاشتند. هنگامی که من وارد منزل آیت‌ا... هاشمی شدم از کوچکی و سادگی منزل شوکه شدم. این در حالی بود که شایعات زیادی درباره شیوه زندگی خانواده آیت‌ا... هاشمی وجود داشت و برخی مغرضان نیز به این شایعات دامن می‌زدند. در منزل ایشان یک سالن بزرگ وجود داشت و مبل‌هایی در این سالن وجود داشت که متعلق به سال‌ها قبل بود. در کنار این سالن یک اتاق کوچک وجود داشت که برای ملاقات‌های ایشان بود و در کنار این اتاق نیز یک اتاق خصوصی ایشان وجود داشت. این وضعیت طبقه پائین بود و در طبقه بالا نیز دو اتاق خواب وجود داشت. حتی فرشی که در محل زندگی ایشان وجود داشت بیش از 30 سال از عمر آن می‌گذشت و بسیار ساده بود. منزل آیت‌ا... هاشمی در حدود300 متر بود که از منزل بنده کوچکتر بود. در این لحظه بود که مظلومیت آیت‌ا... هاشمی برای من مسجل شد و من به دروغ‌گویی‌ها و شایعه‌پراکنی‌هایی که پیرامون زندگی و خانواده ایشان وجود داشت پی بردم. غذای ایشان نیز بسیار ساده بود که یا خانم مرعشی یا دختران آیت‌ا... برای ایشان تهیه می‌کردند.

*دراین جلسه چه مسائلی را با آیت‌ا... هاشمی مطرح کردید؟
من در این جلسه به آیت‌ا... هاشمی گفتم که هیچ سند و مدرک قوی‌ای وجود ندارد. البته در این مقطع زمانی من چندین بار با مهدی هاشمی در دوبی قرار ملاقات گذاشتم و به صورت حضوری با وی درباره جزئیات پرونده و روند دادرسی صحبت کردم. جمع‌بندی این شرایط به شکلی رقم خورد که به صلاح است که مهدی هاشمی به کشور بازگردد. آیت‌ا... هاشمی به من گفتند که برخی از بزرگان به من گفته‌اند که اگر مهدی به کشور بازنگردد بهتر است و ایشان نیز در ابتدا مخالف بازگشت مهدی به کشور بودند. در این مقطع زمانی بنده را خواستند و گفتند که نظر برخی از بزرگان نظام این است که بهتر است مهدی به کشور باز نگردد و شما دارید آیت‌ا... هاشمی را تحریک می‌کنید که به مهدی بگوید که به کشور بازگردد. من به ایشان گفتم این‌طور نیست و در دادگاه تبرئه خواهد شد. در نهایت نیز نظر آیت‌ا... هاشمی تغییر کرد و به مهدی پیام داده شد که نظر پدر شما این است که به کشور برگردید. مهدی نیز راغب بود که به کشور بازگردد تا سرنوشت پرونده هرچه زودتر مشخص شود. در نهایت نیز مهدی به کشور بازگشت و مابقی اتفاقات رخ داد.

*آیا خاطره‌ای منتشر نشده از خانواده آیت‌ا... هاشمی دارید؟
بله؛ در یک مقطع زمانی که مهدی و فائزه در زندان بودند و فشار زیادی روی خانواده آیت‌ا... هاشمی وجود داشت هنگامی که آیت‌ا... وارد محیط منزل شدند با برخورد تند خانم مرعشی مواجه شدند که: «پیرمرد چرا سکوت کرده‌ای و حرف نمی‌زنی؟ مگر می‌ترسی؟ تو در جوانی از کسی ترس نداشتی؛ چه شده که امروز سکوت کرده‌ای و حرف نمی‌زنی؟» آیت‌ا... هاشمی ‌با خونسردی به خانم مرعشی گفتند که شما تشریف ببرید طبقه بالا و تلاش کردند که خانم مرعشی را آرام کنند. پس از مدتی آیت‌ا... هاشمی وضعیت حضرت علی(ع) را در چنین شرایطی برای خانم مرعشی مثال زدند. آیت‌ا... هاشمی نیز خطاب به خانم مرعشی عنوان کردند که از من نخواهید حرف بزنم، چرا که ممکن است نظام و انقلاب به خطر بیفتد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه هاشمی را...مرد بزرگی بود و شماهارا خووووب شناخته بود !
Iran, Islamic Republic of
این معیارها برای اینجاست، باید دید شب اول قبر که همه چیز بالعین و العیان و الحقیقت روشن میشه، از این توهمات هم میبافید
حسین
Netherlands
...أُولَـٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ...
قبلا هم نوشتم : بعضی برای سد جوع شکار می کنند و می درند ، بعضی منتظر می نشنند تا دیگری بمیرد تا از آن لاشه سد جوع کنند ، بعضی قبور را سوراخ و از ان ...
حالا باید دید این من ننگ روزگار از کدام گروه است. چرا باید مردگان را مرتبا بر دار آویخت؟
پیرو کدام ترجمان شعر سعدی هستیم:
تن آدمی شریف است ، بجان آدمیت نهمین لباس زیباست نشان آدمیت
تن آدمی شریف است ؟ بجان آدمیت؟ نه : همین لباس زیباست نشان آدمیت.
عزت همه زیاد
م
Romania
خب ادیب محترم کدوم شاعر بود ک میگفت....مرده ان است ک نامش به نکویی نبرند
Iran, Islamic Republic of
جمعت حاضر در مراسم تشیع جنازه مرحوم هاشمی
مخالفین هاشمی را بدجور عصبانی کردبود
Iran, Islamic Republic of
خخخخخع اون جمعیت امسال کجا بودند؟!
Iran, Islamic Republic of
مگه امسالم تشییع جنازه بود؟
Iran, Islamic Republic of
حالا حالاها پیرهن ..... را بر دار میکنن، خونخواهی خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
کجا می خواستی باشند؟
Iran, Islamic Republic of
کدام جمعیت ؟! حداکثر 10 هزار نفر آمده بودند .
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
از آدم کور انتظار نمیره جمعیت چند میلیونی رو اصلا نبینه و حتی بگه کو جمعیت! برو چشماتو عمل کن و البته قبلش چشم دلت رو باز کن!
Iran, Islamic Republic of
کور شمائید که فتنه 88 و مفاسد اقتصادی و امنیتی مهدی هاشمی و ساندویچ خوردن فائزه هاشمی و ملاقات وی با بهائیان را دیدید و از اینها کورکورانه حمایت می کنید.
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
کور خود شما و دوستان نا اهل تون هستین که جمعیت میلیونی رو ده هزار نفر می بینید.از بس منحرفید و دل هاتون از نفرت و کینه داعشی پر شده
Iran, Islamic Republic of
اگه جمعیت مملو دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف ده هزار نفر میشه باشه قبول و اگر نه به خودت بیا برار تا دیر نشده
Iran, Islamic Republic of
اون جمعیت میلیونی عصابینشون کرد ولی عصانیت اصلی به خاطر شکستیه که از هاشمی خوردن چون هاشمی لقمه آماده رو از گلوشون کشید بیرون
بجستان
Iran, Islamic Republic of
هرجا آقامون باشه ما هم هستبم .
محسن
Iran, Islamic Republic of
به همین دلیل بد جوری آتیش گرفتن وقتی دیدند چند میلیون انسان عاشق اومدند پای پیکر آن مرد بزرگ و جالب این که اکثر اون جمعیت انسان های فرهیخته و تحصیل کرده و آگاه به مسایل جامعه بودند.
United Arab Emirates
ان بخاطر فرمایش رهبر بود نه اقای ایت...
Iran, Islamic Republic of
پس معلومه هاشمی برای رهبر عزیز بوده
Iran, Islamic Republic of
جمعیت زیادی دور غاصبین خلافت بود ولی دور امام علی فقط پنج نفر بود به همراه حضرت فاطمه حق همیشه کمتر از باطله ولی عاقبت پیروز میشه
Iran, Islamic Republic of
تشییع جنازه ... در زمان حضرت رسول(ص)هم خیلی شلوغ بود
Iran, Islamic Republic of
برادر میشه بگی اون مرد بزرگ و اون ایت الله کجا فوت کرد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنی شما و همفکرات کجا جون میدین؟ هر کس تقدیری داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هر کسی در جایی از دنیا میره من و تو به این فکر باشیم ...
هرچي ميكشيم از دست همين انسانهاي فرهيخته!!! و آگاه؟؟!! به مسائل جامعه ميكشيم.خدا نسلشون رو گم كنه كه آبروي هرچي فرهيخته است را لجن مال كرده اند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
عوام های جامعه همیشه تاریخ و سر نوشت یک کشور رو عوض می کنند با داد و فریاد و هوچی گری و انگ زدن بله این حقیقته.
م
Romania
اره تازه شعارشون هم ک میگفتند این همه لشکر امده ب عشق رهبر امده
Iran, Islamic Republic of
دلیل نمیشه و اکثرهم لایشعرون
Iran, Islamic Republic of
مگه هاشمی غاصب خلافت بود؟ هاشمی هیچ کاره بود و حتی نتونست از حقش در مورد رد صلاحیت شدن خودشم دفاع کنه بله این جمعیت میلیونی
بد جوری بعضی ها رو عصبانی کرده بود
Iran, Islamic Republic of
فقط شعور نزد شمایان است و بس همونطور که حق هم نزد شماست بهشت هم نزد شماست همه خوبیهای عالم دست شماست. خلاصه عجایب خلقتی هستین
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
داستان مرگ و مردن هاشمی خ... وتشییع جنازه او و نماز حضرت رسول(ص) بر پیکر او میماند. تاریخ صدر اسلام را حتما مطالعه نمائیم تا روزگار پرالتهاب و گردو غبار کنونی گولمان نزند.انشاالله
قمی زاده
Iran, Islamic Republic of
چه آسون به خودت جرات میدی شخص غیر معصوم رو با معصوم آن هم پیامبر خدا مقایسه کنی.
تو اصلا چی از تاریخ می دونی!
همین قیاس باطل و مجرمانه تو دلیل بر نفهمی و جهل توست. برو آگاه شو و بعد اظهار فضل کن یزدی زاده!
هوتن
Iran, Islamic Republic of
سالهاست که برادرا خودشونو با معصومین مقایسه میکنن و خودشون جای امام علی علیه السلام میزارن و مخالفاشونو طلحه و زبیر مینامن هیچ اعتراضی نداشتن حالا چی شده که معترض شدین؟
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم جناب قمی زاده در مورد همفکراشونم این نگرانی رو داشته باشن چون اونا سالهاست که این مقایسه رو دارن به نفع خودشون انجام میدن
Iran, Islamic Republic of
شما بهتره اول به فکر شب اول قبر خودت باشی بعد بری سراغ دیگران و اونایی که به خودشان فکر نکنند و اونوقت به سراغ دیگران برن بد جایگاهی در انتظارشونه
Iran, Islamic Republic of
روح ابر مرد ایران سردار و فرمانده جنگ و سردار سازندگی حضرت آیت الله هاشمی شاد
Iran, Islamic Republic of
کدام معیار ؟ معیار های علیزاده طباطبائی ؟!
اینکه خانه 300 متری را کوچک و محقر بدانی و زندگی در چنین خانه ای را نشان مظلومیت بدانی ؟!

جالبه بعضی ها حتی حاضرند بعد از رحلت آقای هاشمی هم دین و دنیای خود را زیر پا بگذارند برای .......!
خالا خوبه آمار و اطلاعات دیگر املاک و خانه های مسکونی آقای هاشمی از جمله ملک بزرگ دزاشیب و......وجود دارد و کسی هم در این زمینه متعرض آقای هاشمی نشده اما پروژه مظلوم نمائی علیزاده طباطبائی جدآ مشمئز کننده است ! خانه 300 متری و خیلی بالاتر را محقر بدانی نشان مظلومیت !!
صادق ذوالفقاری شاهینشهر
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂😂😂😂😂😂😂 آره ما مردم هم خووووووب این بابا رو میشناختیم.خوووووببببب.مخصوصا سال هشتادوهشت شناختمون کامل کامل شد
Iran, Islamic Republic of
هاشمی آنچنان ضربه ای به تمامیت خواهان وارد کرد که کاخ آمالشان فرو ریخت و هیهات که این ضربه هاشمی را فراموش کنند و تا جان در بدن دارند کینه هاشمی هم همراهشان خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
هاشمی خودش تمامیت خواه بود و هرگز نتوانست پا روی نفس خود بگذارد .
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله مانند دوقلوهای بهم چسبیده با هم محشور شوید!
Iran, Islamic Republic of
انشا الله شما هم با دشمنان هاشمی محشور شین
Iran, Islamic Republic of
ما هم خیلی خوب آیت الله را شناخته بودیم ........! خیلی بیشتر و بهتر از شماها.......!!
Iran, Islamic Republic of
يارو ياور و همسنگر روزهاي سخت قبل از انقلاب و بازوي تواناي امام در سمت هاي مختلف در بعد از انقلاب مرحوم آيت الله هاشمي
Iran, Islamic Republic of
کروبی هم همین القب را داشت البته زبیر ابن عوام هم مهیمطور
هومن
Iran, Islamic Republic of
هاشمی خیلی به امام علی شباهت داشت.
فقط در جهت معکوسش.
Iran, Islamic Republic of
از كجا ميدوني در جهت معكوس بود برادر هومن؟ حتما معيارش دست شما برادراست؟ بس كن برادر هومن
Iran, Islamic Republic of
معیار این است که علی علیه السلام خودش را برای اعتلای حق شهدی کردوبقیه حق را برای اعتلای خود شهید کردند.
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا میدونی که حق را برای خود شهید کرد؟ اصلا حق را میشناسی؟ مشکل شما خود حق پنداریه تا از این توهم بیرون نیاین همه رو جز خودتون باطل میدونین
Iran, Islamic Republic of
هاشمی قهرمان راهت ادامه دارد
آره شيخ جان!!! آسوده بخواب كه دست پرودگانت ...
هوتن
Iran, Islamic Republic of
هومن! خیلی منحرفی برو آدم شو!
Iran, Islamic Republic of
به روباه گفتند شاهدت کو گفت دمم
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
یک انسان مسلمان که از دنیا رفته این نسبت نا روا رو میدی.
Iran, Islamic Republic of
خدا انسان دروغ گو را لعنت کند.
Iran, Islamic Republic of
خدا انسان دروغ گو را لعنت کند.
Iran, Islamic Republic of
خدا انسان دروغ گو را لعنت کند.
هومن
Iran, Islamic Republic of
یکی از شباهت های امام علی و هاشمی بهرمانی توجه کنید.

زمانی امام علی (ع) خبر دار شد یکی از دختران ایشان، النگویی را از مسوول بیت المال گرفته است. مسوول را احضار کرد و از او پرس و جو نمود. مسوول گفت که دختر شما، این النگو را تصرف نکرده، بلکه تنها برای یک روز به عاریت گرفته است. امام علی دخترش را احضار نمود. دخترشان گفت که من این را تنها برای یک روز به عاریت گرفته بودم. علی پس از دریافت النگو فرمود به والله اگر غیر از این ثابت شده بود، دست تو را قطع می کردم.

زمانی فرزند هاشمی، مهدی، پس از جرم های متعدد مالی، اقتصادی و امنیتی به خارج از کشور متواری شد. در جلسه ی پرسش و پاسخ از هاشمی راجع به او پرسیدند. پدر گفت: مهدی را فرستاده ام خارج از کشور که دکترا بخواند.

بنابر این امام علی و هاشمی خیلی به یکدیگر شباهت داشتند. به نظر شما شباهت نداشتند؟
Iran, Islamic Republic of
اقا هومن ظاهرا بدجوری کینه از هاشمی دارند
ازعناصر ویا وابستگان کودتای نوژه
منافقین وکتک خوردگان انقلاب هستند
هومن
Iran, Islamic Republic of
اجازه دهید مقایسه ی دیگری از امام علی (ع) و مرحوم هاشمی بهرمانی انجام دهیم تا به اشتراکات ایشان بیشتر پی ببریم. حالا اگر حلال زادگانی - فرضی - هم در این جا و آن جا باشند که حب علی (ع) را ناشی از کودتای نوژه بدانند، ایرادی ندارد و آنان را به روان شناسان، روانکاوان و روان درمانگران حاذق ارجاع می دهیم و خودمان را در حد پاسخگویی به آنان متوقف نمی کنیم که دوای مشکل آنان، نزد ما نیست و نزد دیگران است.

در صلح حدیبیه، سهیل بن عمرو نزد پیامبر آمد و گفت صلحنامه ای بنویسیم. پیامبر(ص) موافقت فرمود. نبی(ص) به علی(ع) فرمود بنویس این قراردادیست بین محمد(ص) رسول خدا و ساکنین مکه. سهیل بن عمرو گفت که اگر تو را به نبوت قبول داشتیم که با تو نمی جنگیدیم. پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به علی(روحی له الفداه) فرمود عبارت رسول خدا را از عهدنامه محو کن. علی فرمود: به خدا سوگند رسالت تو را محو نمی کنم. رسول خدا فرمود که دیگران به ایشان مکان عبارت "رسول الله" در نامه را نشان دادند و خودش با دست خودش آن را پاک نمودند.


خاطرات حجه الاسلام ری شهری:
آقای هاشمی رفسنجانی در نخستین روزهای سال ۷۶ برای حضور در اجلاس فوق‏‌العاده کنفرانس اسلامی به پاکستان رفت و در خلال آن، ملاقاتی بین ایشان و امیر عبداﷲ ولی‏عهد سعودی صورت گرفت. چندی بعد، متن گفت‌وگوی آنها درباره حج و مراسم برائت به دست من رسید که تأسف‏‌آور بود. آن متن از این قرار بود:

در این ملاقات، آقای هاشمی رفسنجانی مطالبی را در رابطه با مراسم برائت مطرح کرد که انتظار نمی‏‌رفت و توقّع این بود که سخنان ایشان هماهنگ با نظرات مقام معظّم رهبری باشد. لذا در یادداشت‏‌هایم نوشته‌‏ام: « مطالب ایشان در رابطه به مسائل برائت، قابل مقایسه با سخنان رهبری نبود. با مراجعه به نوار جلسه می‌‏توان دریافت که تفاوت از کجا تا به کجاست.»

امیر عبداﷲ: این رئیس مجموعه حجّاج که گذاشته‌‏اید، چرا این را گذاشتید؟ فردی را بگذارید که تحت امر شما باشد. برای ما بس است؛ بس است که درد بکشیم؛ درد آنچه که قبلاً اتّفاق افتاد. غیرمسلمانان به ما نیش‏خند می‌‏زنند. برای ما این دیگر بس است. هم‏چنان که یکی از برادران ایرانی به من گفته است، برائت می‏‌تواند در صحرا بیان شود، در اروپا مطرح شود...

آقای هاشمی رفسنجانی: ما برای این هم یک راه‏‌حلّ روشنی داریم که تفاهم کنیم. هیچ نگرانی برای ما و شما نباشد.

امیر عبداﷲ:‏ می‏‌خواهم مطلبی بگویم، اگرچه مربوط به زمان شاه است. این نمایان‏گر این است که مردم ایران، مسلمان هستند. البتّه تنها ملّتی که با نظم برای حج می‏‌آیند، ایرانیان هستند. می‏‌دانند کجا می‌‏آیند، کجا می‏‌روند، عرفات، منا، بهترین جاها را در اختیار داشتند. ما هم اینها را از آن ملّت ایران می‏‌دانیم. تعداد آدم‏‌هایشان را پیش‏‌بینی می‌‏کنیم.

آقای هاشمی رفسنجانی: می‏‌توانیم با شما قراری بگذاریم که حلّ نهایی شود. امسال حج شروع شده است. من قبلاً هم با وزیر خارجه صحبت کرده بودم. مثلاً اگر مسجدی در هر جای مکّه ـ حتّی کوچک باشد ـ تعداد آدم‏‌های‏شان را پیش‏‌بینی کنیم.

امیر عبداﷲ: چرا مثل گذشته حج نکنند؟ مگر قبلی‏‌ها مسلمان نبودند؟

آقای هاشمی رفسنجانی: از زمانی که حکومت اسلامی بود، این‏طور شد. ما حل می‏‌کنیم که شما مشکل نداشته باشید.

امیر عبداﷲ: خداوند از روزی که ملّت ایران را خلق کرد، مسلمان خلق کرد.

آقای هاشمی رفسنجانی: قبلاً آن‌جا شاه حاکم بود. یک خیمه‌‏ای که پانصد یا هزار نفر جا بگیرد...

امیر عبداﷲ: مکان خودشان در بعثه.

آقای هاشمی رفسنجانی: ما قبول می‏‌کنیم. شما با من قرار بگذارید. در همان بعثه که بلندگو نداشته باشد، بدون اعلام. ما می‏‌گوییم همان‏‌هایی که در بعثه هستند، مثلاً می‏‌گوییم یک ساعت یا نیم ساعت، فقط دعایی بخوانند و بیایند بیرون. خبرش را هم به هیچ روزنامه‏‌ای در عربستان ندهند. در ایران پخش می‏‌شود که در بعثه تعدادی جمع شدند و مراسم...

امیر عبداﷲ: ... این نیازی به بلندگو ندارد. خدا صدای مورچه را هم می‏‌شنود.

آقای هاشمی رفسنجانی: این مصداق یک اقدامی است که ... شما هم راحت می‏‌شوید، ما هم همین‏طور.

امیر عبداﷲ: از آدم خیرخواه جز خیر چیزی برنمی‏‌آید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این تهمت های نا روا که نشانه یک شخص بیمار و روانیه هیچ اثر مثبتی نداره و فقط باعث میشه مردم بفهمند که دشمنان هاشمی چه اندازه خطرناک و بد ذاتند
هومن
Iran, Islamic Republic of
متن یاد شده عینا به نقل از کتاب خاطرات حجه الاسلام ری شهری است و هیچ گونه دخل و تصرفی در خاطره انجام نشده است. علاقه مندان می توانند در فضای وب جستجو نمایند تا به سرعت به جلد 5 کتاب خاطره ها نوشته ی حجت الاسلام ری شهری ارجاع داده شوند.



اونقدر نسبت به شيخ اكبر تعصب بيجا داري كه حاضر نيستي به هيچ وجه قبول كني مسيري كه او رفت و طرزفكري كه او داشت ,غلط بود .
محسن
Iran, Islamic Republic of
تعصب به شیخ اکبر تعصب به شخص او نیست بلکه تعصب به فکر و روش اوست. وجود منحرفین و متعصبین جاهلی چون شما که دل های پر از کینه دارین باعث خسارت های جبران نا پذیر به کشور میشه شما مسئول رفتار زشت تون هستین.
هوتن
Iran, Islamic Republic of
برادر هومن شما چرا امام علی علیه السلام رو یا خودتون و همفکراتون مقایسه نمیکنین تا ببینیم چند مردج حلاجین؟ کسانیکه از خود غافل و به دیگران مشغولن بد جایگاهی دارند
Iran, Islamic Republic of
اونی که برای منافقین دل سوزوند ، ساندویچ خور معروف سال88است .
Iran, Islamic Republic of
برادر هومن توجه کن عزیزم . هاشمی زنده است چون نهضت زنده است یعنی زنده بودن هاشمی به زنده بودن نهضته پس تا وقتی نهضت زنده است هاشمی هم زنده است
Iran, Islamic Republic of
هاشمی فوت کردو تمام شد اما نهضت ادامه دارد .
Iran, Islamic Republic of
بدخواهان بانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
Iran, Islamic Republic of
برادر هومن خواهش کردیم یه مقایسه ای هم از خودتون با امام علی علیه السلام داشته باشین منتظریم ببینیم چه نسبتی بین شما و امام علی وجود داره و شما چجور به خودت اجازه میدی زندگی دیگرانو با اون امام مهربون مقایسه کنی
هومن
Iran, Islamic Republic of
ری شهری ادامه می دهد:
گفتنی است من خود را مقیّد به اجرای نظرات مقام معظّم رهبری می‏‌دانستم، هرچند دشوار بود. در واقع عدم برگزاری مراسم برائت موجب آسایش و آرامش من می‌‏شد، امّا عملکرد من در این زمینه کاملاً اعتقادی بود. اصرار من بر انجام این مراسم، ریشه در این عقیده داشت.

روز ۲۴ فروردین (ششم ذی‌حجّه) هنگام پایین آمدن از پله‌‏ها در ساختمان بعثه، آقای نوری شاهرودی را دیدم. ایشان گفت رئیس دفتر وزیر کشور سعودی طیّ تماس تلفنی، پیغامی را از طرف امیرنایف برای این‌جانب ارسال کرده است. متن پیام از این قرار بود:

برگزاری مراسم برائت به کلّی در مکّه یا هر جای دیگر ممنوع است و چنانچه اقدام به این کار شود، به صورت جدّی از آن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

من در مقابل این پیغام، پاسخ خاصّی ندادم، امّا از سخنان آقای سفیر متوجّه شدم که انتظار دارد توافق آقای هاشمی رفسنجانی با امیر عبداﷲ در پاکستان مبنی بر انجام مراسم برائت در داخل ساختمان بعثه با حضور جمع اندکی از زائران به اجرا در آید، زیرا در این صورت سعودی‏‌ها نیز مخالفتی با این مراسم نخواهند داشت.

حقیقت این است که من آن توافق را ذلّت‌‏بار می‏‌دانستم، زیرا سعودی‏‌ها از ابتدا هم مشکلی با برگزاری مراسم برائت به این صورت نداشتند و بنا بر این برای اجرای چنین مراسمی اساساً نیازی به مذاکره و توافق با مقامات عربستان نبود.

در این حال اصرار آقای نوری شاهرودی بر اجرای آن توافق، مرا عصبانی کرد و در همان حال گفتم:

در این‌جا تصمیم‌‏گیری با بنده است. چرا شما بر اجرای آن توافق، اصرار می‌‏کنید؟ به جای این، بهتر است در مذاکره با سعودی‏‌ها با قاطعیّت صحبت کنید. برگزاری مراسم برائت در داخل بعثه، حرفی است که سعودی‏‌ها از ابتدا می‏‌گفتند و دیگر نیازی به توافق جدیدی در این باره وجود نداشت. در مذاکره می‌‏بایست امتیازی برای ما اخذ می‌‏شد، نه این‌که با همان چیزی که از ابتدا مورد نظر عربستان بود، موافقت شود.
Iran, Islamic Republic of
به برادرا حق میدم از هاشمی عصبانی باشن چون همونجور که بهتر میدونین همه جیز آماده بود تا کشور بیفته دستتون بعد از رد صلاحیت هاشمی دیگه فکر میکردین کار تمومه ولی درایت و شجاعت هاشمی همه نقشه هاتونو نقش بر آب کرد و از آن به بعد در همه انتخابات هر کسی رو که هاشمی تایید کرد و هر لیستی که هاشمی گفت براحتی رای میورد حتی خود هاشمی در خبرگان نفر اول تهران شد و محسن هاشمی هم در شوراها نفر اول تهران شدند. این درد چنان عذابتون میده که تا ابد فراموشش نمیکنن و حق دارین ناله و فریاد کنین بهتون حق میدم به درو دیوار بزنین هر چی ناله کنین از دردتونه دردی که تموم شدنی نیست.
Iran, Islamic Republic of
الان میبینیم کشور دست شماست چه گل و بلبلی شده
Iran, Islamic Republic of
بالاخره هاشمی زنده است یا مرده؟ جواب بی ارتباط نده
یک جانباز
Iran, Islamic Republic of
هومن بد بخت خسر الدنیا و الاخره! همه می دانند که هاشمی تنها شخصیتی بود که خانواده اش رو فدای این کشور کرد. زبان درازی و بی ادبی و بی تربیتی توی جاهل هیچ گزندی به اعتبار آن شخصیت وارد نمی کنه
هاشمي خانواده اش را فداي قدرت طلبي و حرص آز دنيوي خودش كرد...
Iran, Islamic Republic of
از شرافت و درستی هاشمی همین بس که با وجود اینکه استوانه انقلاب بود و همان زمان هم ریس مجلس خبرگان و ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریس جمهور سابق کشور ، اما تنها شخصیتی بود که در همان زمان دو فرزندش به زندان افتادند و هیچ گاه سخنی نگفت . شما هم که مدعی ارزشها و همیشه خود عمار پندارید ، اگر ریگی به کفش نداشتید فیلم محاکمه ی پسرش رو نشون می دادید ، تا مردم ادعاهاتون باور کنن .
Iran, Islamic Republic of
راستی چرا فیلم محاکمه رو نشون ندادین؟
علی
Iran, Islamic Republic of
حالا با درج چنین مطالبی می خواهید چه چیزی را ثابت کنید بگذارید ان مرحوم روحش اسوده باشد
Iran, Islamic Republic of
او گرفتار اعمالش می باشد.
Iran, Islamic Republic of
شما گرفتار چه می باشی برادر؟ حتما خود را حق مطلق میدانی و گرفتاری را برای دیگران میدانی؟ خوش باش برادر خوش باش
محسن
Iran, Islamic Republic of
او در نزد خدا ماجور است به فکر خودت باش که عاقبت به شری بیچاره بی حیا
Iran, Islamic Republic of
کاخ نشینان به بهشت نمی روند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
زهد فروشان متقلب به بهشت نمی روند.
Iran, Islamic Republic of
برادر هومن شما در مقایسه با امام علی علیه السلام خود را چگونه میبینی؟ آیا به اعمال خودت هم فکر میکنی؟ یا خودتو مصون از هر خطا و اشتباهی میدنوی مثل بقیه برادرا
حسن
Iran, Islamic Republic of
این هومن اصلا معلوم نیست کیه که بهش برادر میگی و گرنه یک مسلمان به خودش اجازه نمیده لجن پراکنی کنه.
حیف اسم برادر که به این شخص بی شعور خطاب می کنی
هومن
Iran, Islamic Republic of
... از متن پیام شما، میزان شعور شما کاملا مشخص است.
محسن
Iran, Islamic Republic of
شما شروع کنند این بی حیایی و بی شعوری بودی!
جواب کلوخ انداز سنگ است تو سنگ انداختی باید با گلوله توپ نابود بشی. شما و هم فکران تون آفتی برای کشور هستین.
هومن
Iran, Islamic Republic of
این نشان دهنده ی تفکرات تروریستی، دیکتاتوری و افراطی در زیر پوست هاشمی دوستی و اعتدال شماست. متاسفانه شما تمایل به حذف کسانی دارید که مستند صحبت می کنند .علاوه بر آن، شاخصه های ادب و فرهنگتان هم کاملا در همین کامنت منعکس شده است.
برایم همواره جالب بوده است که برخی تلاش می کنند امثال شما را بیانگر اعتدال نشان دهند. من هم معتقدم شخصیت واقعی شما همین چیزی است که نشان می دهید و باید به این دلیل، صادقانه از شما سپاسگزری کنم که تا حد زیادی زحمت کامنت گذاری بیشتر را از بنده کم می فرمایید.
به نظرم، خوانندگان کامنت ها تا همین جا می توانند قضاوت کنند که فریب هر معتدل نمایی را نخورند و ببینند در زیر پوسته ی این ادعا، چه گونه تفکراتی نهفته است.
باز هم از حسن2040 ، محسن ، هوتن و یک جانباز به دلایل یاد شده ممنونم و آرزو دارم در پاسخ به مستندات هر چه بیشتر کامنت بگذارند.
یک جانباز
Iran, Islamic Republic of
مشکل مخالفین هاشمی و کلا مخالفین دولت این که توهم حق انگاری دارند خیال می کنند نعوذ با لله جای معصوم نشسته اند و حق دارند برای جامعه نسخه بپیچند. این گروه آن اندازه در این توهمات فرو رفته اند که حتی ذره ای خطا در کار خودشون نمی بینند و با همان معیار ها مردم رو گوساله خس و خاشاک و اشغال می پندارند و به همین سادگی به جمعی زیادی از مردم کشور که با آرای آن ها مخالفند توهین می کنند. بله تمام مشکل از همین جا ناشی میشه و عقلای قوم هم ساکت نشتسته اند و حتی برای یک بار هم شده نمی روند بگویند بابا شما کجا و معصوم کجا چرا حتی یک بار هم به خودتون اجازه نمیدین دیگران بیان و به طور صریح شما رو نقد کنند و معایب شما را بازگو کنند. پس کجا است حلقه مشاوران امین عاقل!
هومن
Iran, Islamic Republic of
مستند صحبت کردن، انسان های حقیر و فرومایه را عصبانی می کند و این عصبانیت در کلام آنان نمود می یابد. انسان با شعور، حقیقت مستند را می پذیرد و انسان متعالی، حقیقت مستند را در جهت حرکت رو به بهبودش به کار می گیرد. انسان های فرومایه نیز از هر فرومایه ی شبیه به خودشان بتی می سازند و به ستایش و پرستش او مشغول می شوند. از این رو حالت شخصیتی حسن 2040 قابل درک است ، از او انتظاری جز آن چه نوشته نمی رود و او در عدم کنترل دهان و قلم خویش معذور است.
هوتن
Iran, Islamic Republic of
این هومن همون برادر اصغر خودمونه حالا چرا اسمشو عوض نکرده نمیدونم
هومن
Iran, Islamic Republic of
برادر، خواهر یا غیره به نام هوتن. شخصیت شما هم همانند شخصیت حسن 2040 است.
هومن
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز. می شود لطف کنی و کامنت چند ثانیه قبل مرا در پاسخ به هوتن بازنشر نکنی. ممنونم.
هوتن
Iran, Islamic Republic of
هومن جان یه مقایسه ای هم از زندگی خودتون با زندگی امام علی علیه السلام بزارین تا ببینین کجای کارین و آیا حق اعتراص به دیگرانو دارین یا خودتون مقدمترین
محبی
Iran, Islamic Republic of
راست میگه آقا هومن تو که زندگی دیگرانو با زندگی امام علی علیه السلام مقایسه کنی چرا زندگی خودتو مقایسه نمیکنی؟ یه ضرب المثل قدیمی میگه یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران بسم الله یه مقایسه ای بکن ببینیم کجای کاری
Iran, Islamic Republic of
هومن سکوت نکن جواب بده
هومن
Iran, Islamic Republic of
صحبت شما خنده دار و به شدت مضحک ، سطحی و عوام فریبانه ، و بسیار شبیه صحبت های کامنت گذارانی به نام های هوتن، جانباز و دیگران است. ما ادعایی در مورد خودمان نداریم و البته تا حد امکان تلاش خود را کرده ایم، ولی این اکبر بهرمانی بوده که هشت سال رییس مجلس، هشت سال رییس جمهور و بیست سال رییس مجمع تشخیص بوده است. چون خود او در مقام حاکم اسلامی بوده، و نیز خودش، خود را با امام علی مقایسه نموده است، می توان رفتار او را با امام علی مقایسه نمود. برایم جای تعجب است که این را خود شیخ اکبر بهرمانی گفته، و شما ناسزایش را به دیگران می دهید!
شخصی که زمانی رییس جمهور اسلامی بوده است، فرزندش به خاطر فساد اقتصادی، فساد مالی ، و موارد امنیتی دستگیر شده است، خود آن شخص در جایگاه رییس مجمع تشخیص کشور اسلامی از او حمایت کرده و در هنگامی که حرفی برای دفاع از آن مفسد نداشته، حالت خود را به سکوت امام علی (ع) تشبیه کرده است. سکوت امام علی(ع) در مساله ی خلافت بود، مگر امام علی العیاذبالله به خاطر فساد مالی فرزندش سکوت کرده بود که اکبر بهرمانی خود را به ایشان تشبیه کرده است؟
محبی
Iran, Islamic Republic of
هومن جان اصلا سوال سطحی و مضحک و عوامفریبانه نبود یلکه واقعیته, ما اول باید مشکل خودمونو حل کنیم بعد به اشکالات دیگران بپردازیم من اصلا سوالم شخصی نیست سوال مربوط به طیفیه که شما ازشون طرفداری میکنی سوال مربوط به گروهیه که شما دوسشون داری. در باره طیف مخالف هاشمی چرا هیچ نظری نمیدی چرا اونا رو با امام علی علیه السلام مقایسه نمیکنی اگه دو طرفو مقایسه کردی میشه بهت حق داد ولی وقتی فقط به یه سمت غش میکنی با عرض پوزش حرفت قابل قبول نیست حالا دوباره ازت خواهش میکنم از زندگی مخالفان هاشمی هم چیزی بگو و اونارم مقایسه بکن. منتظریم برادر هومن
هومن
Iran, Islamic Republic of
شخصی که زمانی رییس جمهور اسلامی بوده است، فرزندش به خاطر فساد اقتصادی، فساد مالی ، و موارد امنیتی دستگیر شده است، خود آن شخص در جایگاه رییس مجمع تشخیص کشور اسلامی از او حمایت کرده و در هنگامی که حرفی برای دفاع از آن مفسد نداشته، حالت خود را به سکوت امام علی (ع) تشبیه کرده است. سکوت امام علی(ع) در مساله ی خلافت بود، مگر امام علی العیاذبالله به خاطر فساد مالی فرزندش سکوت کرده بود؟
هومن
Iran, Islamic Republic of
طیف مورد علاقه ی من که از آن ها تا کنون طرفداری کرده ام، عبارت از یک پیامبر، و سیزده معصوم دیگر است. من با کمال افتخار از این طیف طرفداری می کنم، و متاسفانه هر چه گشتم، خلافی در زندگی آنان ندیدم که بخواهم در جواب کامنت شما بگذارم.
اکبر بهرمانی، سکوت خود را در قضیه ی فرزند مفسدش، به سکوت یکی از آن چهارده نفر طیفی که من به آن ها ارادت دارم تشبیه کرده است. اما سکوت امام علی(ع) در مساله ی خلافت بود، مگر امام علی العیاذبالله به خاطر فساد مالی فرزندش سکوت کرده بود که اکبر بهرمانی خود را به ایشان تشبیه کرده است؟
منتظر پاسخ شما هم نیستم. چون پاسخ آن، واضح است.
محبی
Iran, Islamic Republic of
یعنی پیامبر و معصومین سلام الله علیهما شدند هم طیف شما؟ یعنی آن بزرگوران شدند جناح مخالف هاشمی؟ واقعا خودتونو اینجوری میبین؟ آخه برادرا این توهم رو تا کجا میخواین ادامه بدین؟ به خدا قسم هیچ گروه و دسته ای قابل مقایسه با معصومین نیست به خود بیاین برادرا. در ضمن چون جواب حرفاتو میدونستی منتظر نبودی جوابمو ببینی ولی مردم باید بیشتر این تفکرو بشناسن که الحمد لله شناختن و در انتخاباتهای اخیر نشان دادند چه فکر میکنند.
Iran, Islamic Republic of
بازهم از برادر هومن میخوام به حاشیه نره و در باره راه و مرام هم جناحی هاش یه مقایسه بکنه ببینه تا چه حد به راه مرام امام علی علیه السلام نزدیکن. و اول بره سراغ هم جناحیهاش و اونا رو مقایسه کنه بعد به هاشمی گیر بده
Iran, Islamic Republic of
محبی جان. توکلام هومن را تحریف می کنی تا شخص هدفت را از معرض حقیقت دور کنی. تحریف کلام، عملی شیطانی و از روش های شیطان است. چرا تابحال تو هاشمی را نقد نکرده ای؟ چرا او را بت می کنی؟ چون او در این اواخر با جمهوری اسلامی زاویه پیدا کرده بود می خواهی از او یک بت مقدس بسازی؟ چرا به کسانی که تاکنون از هاشمی بت ساخته اند کمک کرده ای تا خود را به جایی برساند که کارهای فاسدش را به امام علی تشبیه کند؟ هومن گفته مرید چهارده معصوم و شیعه است، بسیار خو، اگر تو هم مانند او هستی، باید مانند او از سکوت مفسدانه ی هاشمی ناخرسند باشی! نشان بده که تو هم مانند او هستی، البته اگر واقعا در دلت چنین چیزی را حس می کنی. لا اقل یک بار در کامنتت به طور صریح هاشمی را محکوم می کردی، و سپس از هومن می خواستی پرونده ی دیگری را باز کند!
مگر برای تو هاشمی از امام علی مهم تر است؟ اگر نیست، تو هم مانند هومنی، و اگر هست پس چرا لفاظی می کنی و خودت را همانند یک مومن نگران نشان می دهی و سعی می کنی صحبت او را به انحراف ببری؟
هومن از مقایسه ی دروغی که خود هاشمی انجام داده است، با ذکر سند انتقاد می کند. او این کار را انجام داده است و در این کار موفق بوده است. اگر تو خودت رفیق باز نیستی، چرا هومن در نقد هاشمی پیشگام شده است؟ او که کاملا مستند صحبت کرده است و هر بار کسی خواسته وی را با حیله گری از بیانش باز دارد، با رعایت حرمت و با سند، کارش را ادامه داده است! اگر تو رفیق باز و باند باز نیستی، تو هاشمی را نقد کن تا انگ باند بازی به خودت نچسبد! اگر هم نمی کنی، پز مومن دلسوز فراجناحی را نگیر که این ژشت به تو نمی آید، همانطور که به هاشمی هم نمی آمد...
صادق ذوالفقاری شاهین شهر
Iran, Islamic Republic of
خب مشکل اینجاست ک آسوده نمیشه.چون این بابا و خیلی از مسئولین دیگه حق الناسها گردنشونه دوست عزیز..
Iran, Islamic Republic of
راه هاشمی ادامه دارد و این یعنی زنده بودن و همین باعث نگرانی بعضی ها شده
Iran, Islamic Republic of
راه شیطان هزاران سال است که ادامه دارد، این دلیل برحق او نیست
هوتن
Iran, Islamic Republic of
باز که متوهم شدی برادر از کی تا حالا معیار شناخت شیطان هم دست شماهاست قبلا میدونستم معیار حق و باطل دست شماست و قسیم النار و الجنه هم هستین ولی نمیدونستم شیطان رو هم شما تشخیص میدین این خود بزرگ بینی نابودتون میکنه
Iran, Islamic Republic of
افسوس که خناسان و بدخواهان ملت ایران این مرد بزرگ را رنجاندند و هنوز از وی کینه بدل دارند. انقلابی تر و دلسوزتر از هاشمی ندیدم
Iran, Islamic Republic of
یاد خاطره اون کارگردان افتادم که ایشون رو با شهید بهشتی مقایسه کرده بود بعد گفت این زاییده تخیل من بوده
Iran, Islamic Republic of
بدخواهان بدانند هاشمي زنده است چون نهضت زنده است
بهار ایرانی
برای دریافت درست از شخصیت پنهان آقای هاشمی؛1-به خاطراتشان مراجعه کنید...2-به فایل های صوتی واسنادی از دفتر مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پس از آمدن مهدی هاشمی به هئیت مدیره با حضور شخص هاشمی،جاسبی ومهدی و....که پس از انتخابات88 که برخی به بیرون داده شده مراجعه کنید .البته این هئیت قبل از انتخابات88 تعدادی از اسناد وفایل عا را در اطراف اتوبان های تهران سوزاندند.(اسناد شامل: معاملات نفتی وشرکت های پتروشیمی و... که هیچ ربطی به موضوعیت دانشگاه نداشته و.... وفایل ها شامل برنامه ریزی آقایان برای زمین زدن رئیس جمهور وقت وضربه زدن با تنها قرار دادن رهبری و نظام...)اینقدر هم از غربت وامصیبتا مغروق در استخر فرح دم نزنید لطفا" تا زمانی اطلاعاتی دقیق ندارید...
بیژن
الان نهضت زنده است و هاشمی مرد.باید این اواخر عمری حواسش را جمع می کرد!قابل توجه حسن روحانی!حواست را جمع کن که تو انگشت کوچک هاشمی هم نمیشوی!
Iran, Islamic Republic of
اولا الان افکار هاشمی در دولت ساری و جاریه پس هاشمی زنده است. دوما الان داری از هاشمی حرف میزنی یعنی هاشمی زنده است . و سوما حرف بنیانگزار چمهوری اسلامی رو فراموش نکن و یه تابلو کن بزار جلوی چشات تا فراموشت نشه که "بدخواهان بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است"
Iran, Islamic Republic of
همون افکار ساری وجاری پدر کشورو دراورده
از زنده نگه داشتن هاشمی معلومه تو هم در کاسه مهدی و فائزه خوردی و آن را لیسه زدی
هوتن
Iran, Islamic Republic of
قیاس به نفس کردن بیشتر آبروی خودتو میبره برادر
Iran, Islamic Republic of
الان هم افکار هاشمی در دولت ساری وجاریه چون:
میگویند میشود پیامبر را نقد کرد
هیچکس حق انتقاد از دولت رو نداره
خوی اشرافیت درهیات دولت موج میزند
قراردادهای محرمانه با بیگانگان رواج دارد
استراتژی باج دادن به دشمن و دیپلماسی التماس یک راهبرده
فاصله طبقاتی روز به روز بین مردم و اشراف بیشتر میشه
بیکاری پدر جوانها رو در آورده و..................
Iran, Islamic Republic of
سعدیا مرد نکونان نمیرد هرگز قابل توجه برادر بیزن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نکونام نبود .
Iran, Islamic Republic of
مردم باید تشخیص بدن نه شما و مردم با رای به کاندیدای مورد نظر هاشمی در 92 و 96 نظرشان را به روشنی بیان کردند
کور شدید که گندهایی که به مملکت زده نمی بینید!صم بکم ...........وبیشتر بدان این انتخابات پر از شبهه بود!ولی ما مثل شما فتنه گران نریختیم به خیابون
Iran, Islamic Republic of
پس چرا کاندید دست نشانده ،نه اسم رفسنجانی رو در مراسم تحلیف اورد ونه در کنگره اش که قرار بود سخنرانی کنه ! سخنرانی کرد!
Iran, Islamic Republic of
یکم صبر میکردی میدی که روحانی در مراسم سالگرد هاشمی در مدرسه عالی شهید مطهری شرکت کرد
Iran, Islamic Republic of
برادر هومن چرا جواب نميدي؟ سوال اين بود شما كه زندگي ديگران را با امام علي (ع) مقايسه ميكني آيا زندگي خودت را هم ميتواني مقايسه كني؟ به نظرت سرنوشت كسي كه به ديگران مشغول و خود را فراموش كند چيست
از دفاع شما از هاشمی معلومه ته کاسه مهدی و فائزه را لیسه زدی!بدبخت دینت را به دنیایت فروخته ای!نامه بدون سلام والسلام هاشمی به رهبرعزیز در فتنه 88را کور بودی که ندیدی؟
اصغر
Iran, Islamic Republic of
خیال میکنی همه مثل خودتن قرار نیست همه رو با خودت مقایسه کنی با این کلمات خودتو لو میدی یکم به خودت بیا
Iran, Islamic Republic of
راه هاشمی ادامه داره و این یعنی زنده بودن. برادر بیزن زنده بودن به جسم نیست که میگی هاشمی مرده
روح هاشمی قبل از جسمش مرد!در نامه بدون سلام و السلامش به رهبری عزیز به خاطر فتنه 88 وتعصب زن و بچه اش مشخص کرد که روحش قبل از جسمش مرد!فقط بصیرت میخواد که شما متاسفانه ندارید!سرتان رامثل کبگ زیر برف کرده اید
مراد
Iran, Islamic Republic of
مردم باید تشخیص بدن نه شما و مردم با رای به کاندیدای مورد نظر هاشمی در 92 و 96 نظرشان را به روشنی بیان کردند و زنده بودن نام و یاد هر فرد مهمتر از زنده بودن جسم خاکیه .
Iran, Islamic Republic of
بدخواهان بدانند
بدخواهان بدانند
بدخواهان بدانند
هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز این همه کینه ودشمنی از هاشمی ؟!!
هاشمی همیشه مصالح کشور .مردم وانقلاب برهمه چیز ترجیح میدادند
این همه تحقیر؛ توهین وتهمت به شخص هاشمی زده شد
ولی حاضر نشدند اسرار کشور ونظام را افشاء وان را به خطر بیاندازد
هاشمی مرد بزرگی بود کشور را از خیلی بحرانها عبوردهند
وامام هم به همین دلیل نظر وعنایت واعتماد ویژه ای به هاشمی داشتند
توصیه میکنم جهان نیوز هم کینه وعقده اش را کم کند
حال اینکه از دنیا رفتند
Iran, Islamic Republic of
توهین هایی که به هاشمی شد از جانب اصلاح طلبان بود.
و متاسفانه هاشمی به پشتوانه همانها در سال 88 به نظام ظلم کرد و از ادعای تقلب پشتیبانی نمود. از آن موقع حساب هاشمی از ولایتمداران که قبلا پشتیبانش بودند جدا شد و در دامن آلوده به خیانت اصلاح طلبان غربزده افتاد.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی عالم به زمان وسیاستمدار قابل احترام بود
دنیاراخوب میشناختند
خیرخواه مملکت وکشور بودند
عقده ای نبودند
وزحمات بسیاری کشیدند
بی احترامی به هاشمی عمل زشت وکار احمقانه است
البته اشتباهانی هم مثل بقیه انسانها داشتند
بی احترامی به بزرگان عاقبت خوبی ندارد
Iran, Islamic Republic of
وقتی توی سریال میکائیل میگفت آقا خان یه پیرمرد محترم بازنشسته پولدار بود همه یاد رفسنجانی می افتادند
Iran, Islamic Republic of
ديگه چي يادت ميومد
Iran, Islamic Republic of
الان باید تو قبر جواب بده
Iran, Islamic Republic of
تو که از قبرو قیامت مردم آگاهی داری آیا از قبرو قیامت خودتم چیزی میدونی؟
Iran, Islamic Republic of
اینا فقط دیگرانو میبینن و چشاشون روی خودشون بسته است
مظفر
Iran, Islamic Republic of
ولی نگفتی دیگه چی یادت اومد
Iran, Islamic Republic of
هاشمی اگر کمی سیاست میدانست هرگز نمیگفت دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک ها !
حسن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
توی خاندان هاشمی به جز دخترش فاطمه خانم بقیه مشگل دارند و فقط دنبال حاشیه هستند .
Iran, Islamic Republic of
منزل آیت‌ا... هاشمی در حدود300 متر بود که از منزل بنده کوچکتر بود.??????
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
... باید گفت امام به جهت حفاظت جان آقای هاشمی منزلی را که به نام منزل آقای هاشمی معروفه ولی برای خودش نیست را تهیه کردند و البته منزل سیصد متره ولی ساده است نه کاخ و در ضمن ملک این بزرگوار نیست.
علاوه باید فراموش نکنیم خیلی از بی بضاعت های قم در زمان قدیم از طرف هاشمی زمین دار شدند اون هم مفتی و مجانی
Iran, Islamic Republic of
پس اون ملک ده میلیاردی که وثیقه گذاشت تا مهدیجانش رو ازاد کنه ،مال من بود؟!
اگه مختصري در احوالات هاشمي در زمان قبل از انقلاب جستجو كني , متوجه مي شوي كه اون زمينهاي قم هم ارث باباي هاشمي نبود بلكه فردي به بنام آقاي توليت كه متولي اوقاف آن زمان در قم بود به يكي از روحانيون قم پيشنهاد مي دهد كه بيا و 300 قطعه اززمينهاي فلان منطقه را بردار و هرطور صلاح ميدوني استفاده كن كه آن شخص قبول نميكنه اما هاشمي كه در اون جلسه بوده ,ميگه زمينها رو من برمي دارم و اينگونه ميشه كه شيخ اكبر صاحب تعداد زيادي از قطعات زمين در قم ميشه.!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد پل صراطتت برسه اقای وکیل .
Iran, Islamic Republic of
بازم توهم زدي برادر؟ شما اول به فكر پل صراط خودت باش بعد برو سراغ ديگران
Iran, Islamic Republic of
خیالت راحت.اول به فکر پل صراط خودم هستم.ولی مسلمان ،باید مسلمان دیگر را نصیحت کند.حالا چرا دردت اومده ؟!
Iran, Islamic Republic of
اگه بیاد پل بودی واعتقادی به ان داشتی که اینجور بی محابا به دیگران نمی پریدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ،من حداقل از سال88 سایتهای موافق ومخالف رفسنجانی رو دنبال میکنم .،سخنان ایشان را در زمان حیاتشان دنبال کرده ام ودر ضمن مطالعه روی کتب تحلیلی زمان جنگ هم داشته ام.وبراورد من این است.
Iran, Islamic Republic of
کسی که به پل صراط دیگران مشغوله بدون شک از پل صراط خودش غافله اگه به فکر خودت بودی هیچ وقت به دیگران نمی پرداختی حالا خود دانی
قاسم اباذری
با سلام بنده تمایل دارم در مورد مصاحبه آقای وکیل با خود شان بحث کنم
Iran, Islamic Republic of
خیلی باحالی دمت گرم
ناشناس
آقای طباطبایی اگه به خودت زحمت بدی و کتاب راز قطعنامه رو بخونی میفهمی که آقای هاشمی از همون اوایل انقلاب درخانه مجلل وبا بهترین امکانات زندگی میکرد وروزی هم که فوت شدن کجا بودن،هاشمی یکی از ثروتمندترین افراد این نظام بوده حالا منظور شما از مظلوم جلوه دادن ایشون چیه خدا میدونه وبس
Iran, Islamic Republic of
این خاطره هم مثل خاطره همان فیلمساز ، تخیلی نبود ؟؟ اگر آقای رفسنجانی بخاطر نظام و اسلام سکوت کردند خوب بخاطر همان نظام و اسلام به مهدی میگفتند بازگردد نه اینکه مخالفت کنند .
ح
شیر همیشه یه شیر است پاچه خواری به ..... میرسه
Iran, Islamic Republic of
«منزل آیت‌ا... هاشمی در حدود300 متر بود و در این لحظه بود که مظلومیت آیت‌ا... هاشمی برای من مسجل شد»
بمیرم از مظلومیت آیت الله به خاطر خانه 300 متری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نه تو رو خدا نمیر حیفه که بمیری و مردم از افاضاتت محروم بشن منحرف بیچاره.
منزلی که هاشمی در جماران سکونت داشت به دستور امام برای ایشان تهیه شده بود و منزل مال خودش نبود.
Iran, Islamic Republic of
«منزل آیت‌ا... هاشمی در حدود300 متر بود و در این لحظه بود که مظلومیت آیت‌ا... هاشمی برای من مسجل شد»
بمیرم از مظلومیت آیت الله به خاطر خانه 300 متری
Iran, Islamic Republic of
میگن تو بدنش رادیو اکتیو بوده وقت مرگش. اینم تقصیر احمدی نژاده. اصلا چرا احمدی نژاد که هشت سال رییس جمهور بود اون استخر رو خراب نکرد که هاشمی بره اونجا بمیره؟
طرف خودش و بچه هاش میگن ما از قبل از انقلاب شاهانه زندگی کردیم نمیتونیم ساده زیست باشیم خودش با ساده زیستی مخالف بود اونوقت وکیل میگه زندگیش خیلی ساده بود خونه ش 300متر بود.تازه اگر 300متر م باشه خیلیه.تو فیلم تبلیغاتیش درختای تو حیاتش مثل سعد آباد بود.
Iran, Islamic Republic of
با سلام؛
یک سئوال؟
رفسنجانی کی آیت الله شد؟
یک سئوال دیگه؟
کدام یک از نشانه های الهی به عنوان آیت الهی(نشانه الهی) در اوبود؟
وسئوال آخر؟
چرا از آیت الله العظمی کروبی(البته نقل قول از کواکبیان در روزنامه مردمسالاری)و نشانه های او چیزی نمی گویید؟
حصرت امام «ره » فرمودند اگه دشمنان ازما تعریف کردند باید ناراحت باشیم نه اینکه از ما عصبانی باشنئد .
Iran, Islamic Republic of
همانگونه که زاکانی دکتر شدند ایشان هم ایت الله شدند
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی متخصص پزشکی هسته ای هستند داداش من.
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران هاشمی را به خوبی می شناختند ایشان حجت الاسلام بودند و هرگز به مقام آیت اللهی نرسیدند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها یک شبه شدند ایت الله
Iran, Islamic Republic of
ببخش که بدون اجازه شما آیت الله شدن اگه میدونستن باید از قوم شما اجازه بگیرن برای آیت الله شدن حتما این کارو میکردن. ضمنا اگه کسی عضو مجلس خبرگان و نایب رییس و رییس مجلس خبرگان باشه ولی مجتهد نباشه اونوقت باید به همه چیز شک کرد
Iran, Islamic Republic of
سال گذشته رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت برای آن مرحوم فرمودند حجت الاسلام شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی .
Iran, Islamic Republic of
الهی بمیرم همش 300 متر مربع خونه نبوده که
Iran, Islamic Republic of
مراقب قلب مهربونت باش برادر میترسم پس بیفتی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز زمان را پشت و پیش پوشیدی مشکل کشور اینه ؟؟؟ یه تحقیق در مورد اختلاس نکر دی!!!! میری در مواردی که حواس مردمو پرت میکنه مطلب میذاری نکنه با اختلاس گرا........خدا میدونه
Iran, Islamic Republic of
مقایسه حضرت علی علیه السلام با هاشمی اشتباه است اول اینکه حضرت علی امام معصوم بود عاری از گناه واشتباه و حتی حاضر شد به خاطر اسلام 25 سال سکوت و خانه نشینی کند ودر آخر در محراب منبر به شهادت رسید درمورد بیت المال به هیچ وجه من الوجوه به هیچکس باج نداد حتی به برادر خود عقیل
هاشمی آدم معمولی بود که حتی آیت اله هم نبود در فتنه 88 با دشمنان انقلاب همپیمان شد وبه بیگانگان درمورد تحریم بیشتر ایران نامه نگاری کرد
در مقابل ولی فقیه ایستاد و نامه بدون سلام فرستاد واز آغاز فتنه خبر داد
فرزندان واقوام کم از بیت الملل نخوردند و کم به انقلاب ضربه نزدند مهدی وفائزه با فتنه گران وبهئیان منافقین
ودر آخر در استخر فرح جان به جان آفرین تسلیم کرد
Iran, Islamic Republic of
مخالفین هاشمی همه اش استخر خصوصی دارند
لباس انقلاب به تن کردند ولی باانقلاب هیچ میانه ای ندارند
ازهاشمی وانقلاب سیلی خوردند
دیدند با لباس گرگ کاری از پیش نمی برند لباس میش به تن کردند
Iran, Islamic Republic of
اگه میدونستی خودت کجا جون میدی هی استخر استخر نمیکردی
شاید در استخر هویدا
Iran, Islamic Republic of
هرجا باشه تو استخر فرح نیست.
مظفر
Iran, Islamic Republic of
از کجا میدونی؟ بازم توهم وصل به غیب بودنو زدی؟
انصار
Iran, Islamic Republic of
من در يك دهه اخير هرچه از ايشان مي ديدم وميشنيدم ياد عمروعاص و معاويه ميافتادم.
علي الخصوص خاطره نويسيهاشون منو ياد روايت سازي هاي يكي مي اندازه.
از صوت پسرش كه درخواست تحريم هرچه بيشتر ايران را داشتند كه نگو
علی
Iran, Islamic Republic of
عمر عاص خودتی دیو صفت!
Iran, Islamic Republic of
وقتی این توهین ها و اهانت ها نسبت به هاشمی میشه خیلی راخت میشه به داغی که هاشمی رو دل اینا گذاشته پی برد و هر چی فریاد این برادرا بالاتر میره عظمت ضربه هاشمی بیشتر معلوم میشه. در ضمن اهانت نشانه ضعف شخصیت اهانت کننده است و با هر اهانتی بیشتر به خودشون و همفکراشون ضربه میزنن. پس بزار با این اوهام خوش باشن
Iran, Islamic Republic of
ضربه هاشمی به این قوم ویرانگر بود واقعا تیز هوشی هاشمی بی نظیره نتیجه یک عمر زحمت برادران با ذکاوت این ابر مرد دود هوا شد
Iran, Islamic Republic of
عجب روزگاری است مردن و بعد از آن ؟؟!! هزار بار جهنمی باشی و صدها کلک و حقه سوا ر کرده باشی ؟ باز متملقان برای خودشان اردشان را سوآر میکنند > کاری به اقای هاشمی و امثالهم ندارم !! از خودم میگویم ! ابوالزوجه ای داشتیم عمرش را بخشید بشما و در 95 سالگی یهوئی نفسش بند امد و تا بخود آمدیم عزرائیل لاکردار را مشاهده کردیم که از درب اتاق زد بیرون و گیوه هایش را ورکشید و پا گذاشت بفرار و به آنی غیب شد تا بدست ما نیفتد تا روزگارش را ذغالی کنیم !!این بنده خدا در زمان جوانی و غرور عجیب بهره خواری میکرد و در کسب و کار مراعات خدا و پیغمبررا کمتر میفرمود !؟/ خدا بگذرد از تقصیرات همه ما !! اما بشنوید از منبری و مداحی که جیبشان را مملو از اسکناس کرده بودند و سبیلشان را چرب ؟؟ و چنان مرثییه ای بر پا کردند و از محسنات ایشان فرمودند که چه خیری بوده و چقدر یتییم و بینوا را بدون اینکه کسی متوجه شود تغذیه و تازه با کلاس اکابر او را فاضل و ادیب توانمند هم قلمداد کردند و..و. بطوریکه بنده در یک آن ؟؟ تصور کردم در ختم دیگری و اشتباها اینجا حضور یافته و قدری چشمهایم را مالیدن و سری تکان دادم دیدم خوب هوش هستم و عقل بجا؟/ اما از دست این متملقین دروغگو بهشت ساز جهنم نابود کن ؟؟؟ داستانهائی میشنود که دود از کله اش بلند میشود !! خدا بیامرزد امثل هاشمی را که مزیر خدمت و مرید اسلام و مفید مردم و ملت بوده اند و وعده ما باایشان در بعد از پل صراط و جنب چشمه کوثر و در جوار شتر گلوی قجرها ؟؟؟ این چه رسمی اسست تازتده است طرف ؟؟؟؟ انا تا عمر را تحویل شماها دهد شروع میکنند ؟/ خانه اش کوچولو بود ؟؟ حاجی بهش گفت پیرمرد ؟ مهدی را میگفت نیاید ؟ زیر پیراهنش چهارده تا سوراخ داششت و شورتش هم ننه دوز بود و.. ای خدا ما را از اینهمه تملق و متملق نجات بده گه گمراهمان کرده اند !!
هوتن
Iran, Islamic Republic of
بالاخره شما از مال و اموال ابوازوجه بهره بردی یا نه؟ چند بار سر سفره ابوالزوجه شکمی از عزا درآوردی؟ تاثیر اون غذاها روت چی بوده؟ در مورد خودت فکر کردی یا تو هم مثل باقی برادرا فقط دیگرانو میبینی
Iran, Islamic Republic of
راستی تا حالا ابوالزوجه رو تو خواب دیدی
United States
این سادگی زندگی آقای هاشمی با آنچه تابحال در رسانه های اصولگرا خوانده ایم ، تفاوت از زمین تا آسمان است واقعا کدامیک را باید قبول کنیم.؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
خانواده هاشمی اسرار فراوانی دارد که گاهی انقدر این اسرار زیاد می شو که از گوشه ای سر ریز می شود
ماجرای هواپیماهای مصری و شرکت هواپیمایی ماهان نمونه ای از آنها است
راستش آقای هاشمی در دوره صدارتش تعداد زیادی بادمجان دور قابچین ساختند که اینها همه ریزه خوار خوان هاشمی بودند و البته اکنون دارند شکر ولی نعمت بجا می آورند از این قماش بسیار هستند
چون آقای هاشمی یک خصوصیتی داشت از عهد خان و خان زادگی و البته خودش خان نبود و خصلت خانها را بسیار دوست می داشت و صله دادن به مجیز گویان برایش شیرین بود
برای همین هم هست که می بینید عمده مجیز گویان از همین قماش صله گیران هستند
البته هاشمی در انقلاب خدمات بزرگی کرد که قابل تقدیر و ستایش است
ولی تغییرات وزاویه گرفتن ایت الله از مسیر اصلی انقلاب تمام درخششها را زیر سوال برد
محسن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تنها شخصیتی که روی صداقتش ماند هاشمی بود اون بزرگوار ذره ای نفاق تو دلش نبود و با هیچ کسی هم کینه نداشت
Iran, Islamic Republic of
کینه اش در فتنه 88 و بعد آن نسبت به دکتر احمدی نژاد کاملا" مشهود بود.
Iran, Islamic Republic of
خداوند در دنيا و عقبا از مروجين ليبراليسم و فساد اداري در جامعه اسلامي نگذرد و آنها را به عذاب عليم عقوبت كند
Iran, Islamic Republic of
الهی آمین .
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
اگر به نظر شما 300 متر کوچک است پس خانه های 45 و 50 متر از نظر شما چیست عدالت هاشمی
بجستان
Iran, Islamic Republic of
روباه رو گفتن شاهد ببار گفت دمم!!...
بجستانی شماره 2
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
روح فرمانده کل قوای خمینی کبیر حضرت آیت الله هاشمی که در جنگ مقابل شرق و غرب عالم فرماندهی سپاهیان اسلام را به عهده داشت شاد
Iran, Islamic Republic of
کتاب راز قطعنامه 598د رو بخون بعد خودت رو در این ثواب! شریک کن.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
کتاب خودت بخون ما که اون دوران رو با تمام وجود و از نزدیک حس کردیم نیازی به خواندن کتاب نداریم
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این کتاب مستند از کسانیست که ان زمان در جنگ شرکت داشتند.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که آن دوران را با گوشت و پوست خود لمس کرده اند نیازی به این کتاب ندارند
محسن
Iran, Islamic Republic of
الان معلوم شد روباه کیه نفهم بی حیا!
محقق
Iran, Islamic Republic of
توجه بفرمایید: این آقای وکیل در دادگاه به "جرم" شهادت و ادعای کذب محکوم شده اما با زیرکی گفته است به "اتهام" شهادت کذب در زندان بوده. اشکال، در سیستم قضایی کشور است که یک دروغگوی محکوم شده در دادگاه به جرم دروغگویی، پروانه وکالتش باطل نمیشود، و سالها با همان روش مألوف خود در همان دستگاه قضایی که حکم محکومیت و حبسش صادر شده، به کار خود ادامه میدهد، به ریش همه میخندد، همه را به سخره میگیرد و مدعی همه هم میشود و البته، مجیزگوی استخدام کنندگانش. وضع مالی و ثروت فراوان این وکیل خاندان هاشمی را هم هرکس به راحتی میتواند از نزدیک مشاهده کند. همافر ساده ای که اول انقلاب به نان شبش محتاج بود، به برکت رانت و روابط ناشی از همکاری نه چندان مهم در مقابله با کودتای نوژه و خیلی چیزهای دیگر، درآمدهای میلیاردی انشاءالله حلال دارد. و الان ثروتش خیلی بیشتر از بیست سال پیش شده که وقتی 300متر از ویلای آقای هاشمی را در جماران دید، دلش به حال او سوخت و آن را از خانه خودش کوچکتر پنداشت.
عباس
United Kingdom
به جاي رفسنجاني برين پيگير مرگ سي شهروند در كشتي در حال سوختن باشيد .
كاش كمي هم به دنبال حقوق مردم باشيد نه اغراض سياسي!
Iran, Islamic Republic of
جهان این خانواده خودشون خیلی کم خودشون و مطرح میکنن شما هم هی ازشون مطلب بذارید روزنامه آرمان هم که انگار روزنامه خانوادگی هاشمیِ
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی از داشتن این فرزندان خلافکار و صد البته خانم مرعشی سرش داد بزند و انتظار انجام کار خلاف قانون داشته باشد بایدم سکته کنند .
dasa
Iran, Islamic Republic of
....از قیاسش خنده آمده خلق را...
حضرت علی .. هاشمی رفسنجانی ؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اکبر هاشمی فوت کرد و تموم شد . اما یک عده وابسته بی خودی دارند زور می زنند که بگویند هاشمی چنان و چنین بود! اینها فقط انگل ها و تفاله هایی هستند که از قبال هاشمی به نون و اب از طریق غارت اموال مردم و رانت رسیده اند. لیکن مرور زمان و تاریخ خودش همه اینها رو به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد .
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی راه و یاد هاشمی ادامه داره یعنی هاشمی زنده است پس بی جهت خودتونو اذیت نکنین که هاشمی مرد و تموم شد چون پیر جماران خمینی بزرگ فرمودند بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده است چون راهش ادامه دارد
Iran, Islamic Republic of
مشکل ادامه راهش نیست که ! مشکل خود راهشه که به ...ختم میشه!
Iran, Islamic Republic of
یکی به این وکیل خاندان اکبر بگه تو به اندازه ...دکتر احمدی نژاد هم به حساب نمی ایی .
هوتن
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده و پایدار است چون راهش ادامه دارد راهی به سوی سعادت ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
روح یار دیرین امام و رهبری آیت الله هاشمی شاد
Iran, Islamic Republic of
کسانی که اعتقاد به مبانی اسلام ناب بدون تساحل وتسامح دارند و الگوهای نابی چون پیامبر و امام علی (ع) مشعل راه نجات انهاست .باید گفت در خانه اگر کس است یک حرف بس است که ارتباط با وهابی و بهایی و سرویسهای جاسوسی مثل انگلستان کافی نیست برای تشخیص و اظهار نظر در ضمن دوستان اول باید طرفین یک مبنایی را قبول داشته باشند بعد وارد کل کل و بحث شد تعدادی مبنای اظهاراتشان عقاید و بدیهات است عده ای هم خودشان بهتر میدونن که حقیت چیست ولی نمی خوان از خواب بیدار بشن مگه زوره؟ پس بی خودی تلاش نکیین از اول خلقت بشر تا به امروز همینجور بوده نمونه های تاریخی بسیاری مثل صفین احد کربلا و ملک ری بوده واین داستان ادامه داره اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
روح امام خمینی و یاران باوفایش شاد
Iran, Islamic Republic of
بد خواهان بدانند هاشمي زنده است
Iran, Islamic Republic of
...