کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صداوسیمایی که هم معاند نظام است و هم در اغتشاشات دست دارد

20 دی 1396 ساعت 11:27

رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب امروز تلاش کردند یکبار دیگر تخریب علیه صدا وسیما را شتاب بیشتری بدهند. همچنان که از گزارش های روزنامه های اصلاح طلب برمی آید صدا و سیمایی که در اختیار جهانگیری نباشد هم معاند نظام است و هم در اغتشاشات دست دارد!


گروه سیاسی جهان نیوز: جهانگيري روز گذشته در مراسم بزرگداشت هاشمي‌رفسنجاني در ميان سخنان خود انتقادي به اين رسانه كه بودجه آن را دولت افزايش داده كرد و گفت: «این ایام من به عنوان یکی از مسئولان کشور با وجود اینکه بسیاری از دوستان توصیه می‌کردند صحبت نکنم، به صداوسیما اعلام کردم می‌خواهم با مردم حرف بزنم اما این رسانه بهانه‌های مختلفی از جمله مسائل فنی را مطرح کرد و این زمان به من اختصاص داده نشد.»

به گزارش جهان نیوز، مدير شبکه يک سيما در واکنش به سخنان معاون‌اول رئيس‌جمهور مبني بر اينکه صداوسيما به او فرصت صحبت با مردم را نداد، گفت: «شنبه‌شب برنامه «نگاه يک» به درخواست جناب آقاي جهانگيري به او اختصاص پيدا کرد، اما در آخرين ساعات معاون‌اول رئيس‌جمهور در برنامه حضور پيدا نکرد و ما مجبور شديم «نگاه يک» اين هفته را از جدول پخش حذف کنيم. چگونگي درخواست دفتر معاون‌اول رئيس‌جمهور و مذاکراتي که در اين زمينه صورت گرفته است مشخص و شفاف است و در صورت نياز بيان خواهد شد». عليرضا برازش، با بيان اينکه آغوش صداوسيما همواره براي ميزباني دولتمردان و مسئولان اجرائي کشور باز بوده و هست، عنوان کرد: «از ابتداي امسال تاکنون مسئولان دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم بيش از دو هزار ساعت در پربيننده‌ترين ساعات ميهمان برنامه‌هاي سازمان صداوسيما بوده‌اند و اين روند همچنان ادامه دارد. سازمان صداوسيما همين امروز هم آماده است در هر ساعت و برنامه‌اي که آقاي معاون اول رئيس‌جمهور بخواهد، ميزبان وي باشد.

باوجود این توضیحات رسانه های زنجیره ای اصلاح امروز تلاش کردند یکبار دیگر تخریب علیه صدا وسیما را شتاب بیشتری بدهند. همچناکه از گزارش های روزنامه های اصلاح طلب برمی آید این است که صدا و سیمای که در اختیار جهانگیری نباشد هم معاند نظام است و هم در اغتشاشات دست دارد!

* پارازيت روي ارتباط با جمهور
روزنامه قانون طی گزارشی با عنوان "پارازيت روي ارتباط با جمهور"در اینباره نوشت: به نظر مي‌رسد اختلاف نظر مسئولان با روساي صداوسيما سبب لغو شدن سخنراني‌ها مي‌شود! اين اعلام خبرها و تكذيب‌ها جز اينكه با افكار عمومي بازي كند نتيجه ديگري ندارد و مسئولان بايد به نوعي سخن بگويند كه اعتماد عمومي به مسئولان و اظهارات آن‌ها از بين نرود. در اين ميان برخي معتقدند كه تفاوت محتواي سخنان مسئولان با خط‌قرمزهايي كه صاحبان صداوسيما براي خود ترسيم كرده‌اند سبب مي‌شود تا مسئولان از ترس سانسور شدن بيانات‌شان قيد سخنراني را بزنند. اميدواريم سازمان صداوسيما با وجود هزينه‌هاي فراواني كه براي آن مي‌شود به رويكردهاي نوين توجه داشته باشد و با عنايت به بازخوردهايي كه از جامعه مي‌گيرد، منش و روش اطلاع‌رساني خود را تغيير دهد تا بيشتر از اين در ميان مردم اعتبار خود را از دست ندهد.
 

 
 
*صدا و سیمای معاند و مرتبط با اغتشاشگران
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز طی یادداشتی در روزنامه اصلاح طلب وقایع اتفاقیه درباره صداو سیما دست به سیاه نمایی زده و نوشته است: "اینکه صداوسیما از حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور برای صحبت‌کردن با مردم ممانعت به عمل آورده است، به همان اندازه که عجیب و شگفت‌انگیز است، به همان مقدار با باورهای عمومی درباره این نهاد هماهنگی دارد. متاسفانه عملکرد این نهاد عمومی در برهه‌های مختلف به قدری بد و تاسف‌آور بوده که کمتر کسی است که از رفتارهای این‌چنینی متعجب شود. اصولا صداوسیما اساس کار را طوری قرار داده که انگار قرار است با دولت‌هایی که به‌لحاظ سیاسی با آنها در یک مسیر قرار ندارد، رفتاری اپوزیسیونی داشته باشد. همه به خاطر دارند که در روزهایی که سید محمد خاتمی رییس‌جمهور بود، وضع بسیار بدتر از امروز بود. در آن زمان صداوسیما علنا شبیه گروهی عمل می‌کرد که هیچ فرقی با معاندین نظام نداشت."

این فعال اصلاح طلب در ادامه نیز پا رافراتر گذاشته و اغتشاشات را هم به عملکرد صد و سیما ربط داده و می نویسد: "اینکه ادعا می‌شود که شبکه مجازی باعث شده تا مردم در شهرهای مختلف به خیابان‌ها بریزند، ‌نشانگر بی‌اعتمادی مطلق جامعه به صدا‌و‌سیمایی بود که با هدف همراهی با مردم و در راستای اهداف ملی، بودجه مشخصی را دریافت می‌کند. ای کاش آقایان یک‌بار برای همیشه به این فکر کنند که عملکردشان مخصوصا از دوم خرداد 76 به‌بعد چه ضررهایی به ماهیت این دستگاه وارد کرده و همچنین چه هزینه‌هایی را به منافع نظام، کشور و البته ملت تحمیل کرده است. در پایان باید تاسف خورد که کمتر کسی امید دارد که این روش بسیار غلط اصلاح شود و مشاهدات این دو دهه اخیر نشان می‌دهد که قرار بر این است تا در بر همین پاشنه بچرخد و در نتیجه مخالفان نظام به‌راحتی این امکان را پیدا می‌کنند تا با بهره‌گیری از رسانه‌هایی که در اختیارشان است، منویات خود را به ذهن ایرانی‌ها تزریق کنند."


کد مطلب: 580708

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/580708/صداوسیمایی-هم-معاند-نظام-اغتشاشات-دست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com