کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش اصغر فرهادی به اقدام به قتل اغتشاشگران + عکس

20 دی 1396 ساعت 10:13

فرهادی پیش از این نیز طی یک نامه سرگشاده به رییس جمهور به این موضوع واکنش نشان داد و از وضعیت نامساعد اجتماعی انتقاد کرد و درباره شرایط کنونی کشور نکاتی را با شخص اول اجرایی کشور در میان گذاشت


گروه سیاسی جهان نیوز: اصغر فرهادی طی یادداشتی به اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور واکنش نشان داد و نوشت: " با تأثر و همدردی با خانواده‌های داغدار و همه آسیب‌دیدگان این اعتراضات و یاد نوجوان عزیز همشهری‌ام «آرمین صادقی» که این روز‌ها چشم‌های سرشار از میل به زندگی‌اش لحظه‌ای از نظرم دور نمی‌شود"

به گزارش جهان نیوز، آرمین صادقی همان "جوان ۱۳ساله‌" خمینی‌شهری در جریان اغتشاشات در محله جوی‌آباد این شهرستان جان خود را از دست داد. آرمین آن شب همراه با عموی خود برای صرف شام بیرون رفته بودند و در مسیر توقف کردند که به ضرب گلوله اغتشاشگران به قتل می رسد.

عموی آرمین صادقی که در آن حادثه تلخ همراه وی بوده با بیان اینکه عده‌ای سودجو در حال سوءاستفاده از مردم ما هستند گفت: اگر اعتراضی وجود دارد باید به روش درست آن اعلام شود و راهش این نیست که مردم را با چنین مسائل سنگینی روبه‌رو کنند.
 


 
وی با اشاره به خصوصیت‌های اخلاقی آرمین خاطرنشان کرد: آرمین 13 ساله‌ای که در کنار پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می‌کرد، همیشه نمازش را سروقت می‌خواند و بارها جانماز خود را مرتب می‌کرد، همیشه در حین نماز به مدت طولانی دعا می‌خواند.

در همین حال اصغر فرهادی در قسمتی دیگر از یادداشت خود نوشته است: "در روزهای گذشته عده‌ای از دوستان و هم‌وطنان، جویای نظر و واکنشم نسبت به اعتراضات رخ داده در کشور بودند.چندین بار دست به نوشتن بردم اما نوشته‌ها، متاثر از احساساتم، آن نبود که می‌خواستم. امروز سعی دارم به دور از احساسات در این‌باره بنویسم.این روز‌ها خبر‌ها و مطالب زیادى درباره اعتراضات در نقاط دور و نزدیک کشور شنیده و خوانده‌ایم. کلمه‌ای که در بسیاری از این نظرات و بحث‌ها استفاده کلیدی و مکرر شده «مطالبه» است؛ مطالبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی.بی‌اعتنایی به چرا‌ها و پرسش‌های انباشته‌شده در جامعه، برخلاف تصور کسانی که بالا‌ترین وظیفه‌شان پاسخگویی ا‌ست، حاصلش نه فراموشی و آرامش بلکه تحقیر اجتماعی‌ا‌ست و زخم ملتهب تحقیر، مهم‌ترین و قوی‌ترین عامل خشم. هیچ خشمی به اندازه خشم تحقیرشدگی ماندگار و عمیق نیست. به سکوت واداشتن، بازداشت و تهدید پرسشگران به معنای از میان رفتن پرسش‌ها نیست. پرسش‌ها باقی‌اند و در گوشه ذهن‌ها در حال تکثیر."

لازم به ذکر است، فرهادی پیش از این نیز طی یک نامه سرگشاده به رییس جمهور به این موضوع واکنش نشان داد و از وضعیت نامساعد اجتماعی انتقاد کرد و درباره شرایط کنونی کشور نکاتی را با شخص اول اجرایی کشور در میان گذاشت.


کد مطلب: 580662

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/580662/واکنش-اصغر-فرهادی-اقدام-قتل-اغتشاشگران-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com