کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسیح مهاجری:

بی سوادها معنای نامه بی سلام ۸۸ هاشمی را نمی دانند/ هاشمی مثل امام خمینی نامه نوشت/ خانم آقای هاشمی از ایشان همیشه انقلابی‌تر بود

20 دی 1396 ساعت 17:32

ایشان می‌گفتند من همیشه منتظر هستم که خودشان خبر کنند. یعنی خود رهبری به دفترشان می‌گفتند به آقای هاشمی بگویید فرداشب بیایند. معمولا هم مغرب می‌رفتند و با هم شام می‌خوردند و جلسه داشتند. بنابراین من نتیجه می‌گیرم که ایشان نسبت به رهبری هیچ‌وقت جز حمایت و محبت روش دیگری نداشت.


گروه سیاست جهان نیوز: مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی تفسیر عجیبی از نامه بی سلام آیت الله هاشمی در سال 88 که کارشناسان آن نامه را یکی از عوامل تسریع و تشدید فتنه 88 می دانند، ارائه کرده است.

به گزارش جهان نیوز، وی درباره نامه هاشمی به مقام معظم رهبری در سال ٨٨ گفته است: «خیلی‌ها بعد از آن اشاراتی غلط کردند و به‌خاطر بی‌سوادی کسانی بود که نمی‌دانستند که اصلا سلام جز نامه نیست. امام نامه‌های زیادی داشتند که من از صحیفه امام آنها را درآوردم و در روزنامه منتشر کردم که مثلا امام به فلان آیت‌الله‌العظمی یا فلان رئیس‌جمهور نامه نوشتند و سلام ندادند، حتی خود این آقایان مسئولین فعلی که نامه نوشتند به امام و سلام اولش نیست، در گذشته نامه‌هایی که از علمای بزرگ ما هست و در کتاب‌های تاریخ هم هست، با «به عرض عالی می‌رساند» شروع می‌شود. اصلا سلام ندارد. آدم‌های بی‌سواد، مغرض و عوام این مسائل را مطرح کردند و یک عده هم که نمی‌دانند چه خبر است، اینها را باور کردند."

مهاجری درباره عفت مرعشی هم گفته است: «من گاهی شاهد بودم که آقای هاشمی بعضی جاها با نصیحت یا حتی گاهی با یک مقدار تندی می‌خواستند خانم مرعشی را کنترل کنند ولی خانم آقای هاشمی از ایشان همیشه انقلابی‌تر بود و شاید یکی از عوامل انقلابی‌بودن آقای هاشمی هم خانمش بود که هنوز هم همین روحیه را دارد...»

او درباره دیدارهای مقام ‌معظم ‌رهبری و مرحوم هاشمی هم گفته: «آقای هاشمی جلسات خصوصی با رهبری داشتند و این‌طور هم نبود که اقدام‌کننده برای رفتن به این دیدار آقای هاشمی باشند. ایشان می‌گفتند من همیشه منتظر هستم که خودشان خبر کنند. یعنی خود رهبری به دفترشان می‌گفتند به آقای هاشمی بگویید فرداشب بیایند. معمولا هم مغرب می‌رفتند و با هم شام می‌خوردند و جلسه داشتند. بنابراین من نتیجه می‌گیرم که ایشان نسبت به رهبری هیچ‌وقت جز حمایت و محبت روش دیگری نداشت. جلسات خصوصی داشتند البته سال‌های بعد از  ریاست‌جمهوری هر دو هفته یک بار بود، بعد کم کم ماهی یک بار و بعد کم‌کم دو ماهی یک‌بار شد. کم شد اما قطع نشد.»
 


کد مطلب: 580653

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/580653/بی-سوادها-معنای-نامه-سلام-۸۸-هاشمی-نمی-دانند-مثل-امام-خمینی-نوشت-خانم-آقای-ایشان-همیشه-انقلابی-تر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com