کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلیل برتری هاشمی بر خاتمی/ ماجرای بغض و کینه روحانی از آیت الله هاشمی

19 دی 1396 ساعت 8:53

روحانی روی آقای هاشمی بغض و کینه دارد که اسم او را نمی‌برد. چون خیلی خوشش نمی‌آید که هاشمی در مقابل او ظاهر شود


گروه سیاسی جهان نیوز: اکبر ترکان معتقد است که در پیگیری امور و اشراف بر موضوعات کشور آیت الله هاشمی برتری جدی بر امثال خاتمی و احمدی نژاد داشته است.

به گزارش جهان نیوز، ترکان معتقد است:" اولين ويژگي قابل توجه در مديريت ايشان در دوران رياست‌جمهوري اين بود كه كار خود را بلد بود. يعني مي‌دانست كه رييس‌جمهور بايد چه كاري انجام دهد. انتظارات اصلي خود از هر وزارتخانه‌اي را نيز مشخص كرده بود. هم در زماني كه وزير دفاع بودم و هم در زماني كه وزير راه بودم، بطور منظم پيگير محورهايي بودند كه از من انتظار داشتند؛ فلذا خودش هم به ارقام، اعداد و اطلاعات آن حوزه مسلط بود. اين طور نبود كه در حد كليات رهنمودي را بفرمايند و عبور كنند."

*دلیل برتری هاشمی بر خاتمی
اما وی در پاسخ به این سوال که پيگيري‌هاي مستمر و تسلط و اشراف بر از ویزگی های است که از هر رئیس جمهوری انتظار می رود  بنابراین به نظر شما آقاي هاشمي در اين امر با ديگر مسئولين تفاوت ويژه‌اي داشتند؟، می گوید: خيلي متفاوت بودند. من در ملاقات‌هاي ايشان با سران ساير كشورها شركت داشته‌ام. وقتي با روساي جمهور ديگر كشورها هم ملاقات مي‌كردند از رييس‌جمهور كشور دوست يا همسايه‌ سوالاتي در مورد ميزان توليد گندم يا توليدات مواد غذايي و... مي‌پرسيدند. وقتي اين سوالات را طرح يا مي‌پرسيدند كه انواع مصارف ارزي‌ شما چيست؛ آنها نمي‌دانستند و بعضا مي‌گفتند كه ما وارد اين مسائل نشده‌ايم. آقاي هاشمي اما تمام اينها را مي‌دانست و بسيار هم مسلط بود. به آمار و ارقام به صورت غيرعادي مسلط بود. من او را فقط با ساير روساي جمهور خودمان كه اتفاقا خدمت همه آنها كار كرده‌ام، مقايسه نمي‌كنم. اولين انتصاب من در دولت آقاي مهندس موسوي بود. كار كردم. با آقايان هاشمي، خاتمي و احمدي‌نژاد هم كار كردم. تسلط آقاي هاشمي فقط در مقايسه با مسئولين ديگر كشور خودمان فوق‌العاده نبود بلكه در مقايسه با روساي جمهور ساير كشورها نيز ديدم كه آنها به امور اجرايي، اطلاعات و ارقام اقتصاد كلان كشور به اندازه آقاي هاشمي اشراف ندارند."

*ماجرای بغض روحانی به هاشمی و سکوت خاتمی در برابر تخریب کنندگان آیت الله هاشمی
زیباکلام معتقد است: روحانی نسبت به هاشمی بغض و کینه دارد؛خیلی خوشش نمی آید که هاشمی در مقابل او ظاهر شود.

*روحانی نسبت به هاشمی بغض و کینه دارد؛خیلی خوشش نمی آید که هاشمی در مقابل او ظاهر شود
زیباکلام چندی قبل در گفتگویی مطبوعاتی اظهار داشت: "روحانی روی آقای هاشمی بغض و کینه دارد که اسم او را نمی‌برد. چون خیلی خوشش نمی‌آید که هاشمی در مقابل او ظاهر شود و دیگران بگویند اگر این نبود، تو رای نمی‌آوردی یا خاتمی اگر نبود شما معلوم نبود دو میلیون و 400 هزار رای هم بیاوری، چه برسد به 24 میلیون."

*خاتمی اگر مخالف تخریب هاشمی بود، نباید سکوت می‌کرد
وی می افزاید:" می‌توان این گلایه را از آقای خاتمی، عبدا... نوری و موسوی‌لاری داشت که شما اگر موافق این سخنان و مواضع تندروهای اصلاحات نبودید چرا مخالفت نمی‌کردید؟ و سکوت شما آزاردهنده بود.
این افراد باید بیشتر برای مرحوم هاشمی ایستادگی می‌کردند و از جریان تندروی درون جبهه اصلاحات می‌خواستند که این حملات و هجمه‌ها را به ایشان نداشته باشند."
 


کد مطلب: 580252

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/580252/دلیل-برتری-هاشمی-خاتمی-ماجرای-بغض-کینه-روحانی-آیت-الله

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com