شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۴۹

دلیل برتری هاشمی بر خاتمی/ ماجرای بغض و کینه روحانی از آیت الله هاشمی

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 580252
روحانی روی آقای هاشمی بغض و کینه دارد که اسم او را نمی‌برد. چون خیلی خوشش نمی‌آید که هاشمی در مقابل او ظاهر شود
دلیل برتری هاشمی بر خاتمی/ ماجرای بغض و کینه روحانی از آیت الله هاشمی
گروه سیاسی جهان نيوز: اکبر ترکان معتقد است که در پیگیری امور و اشراف بر موضوعات کشور آیت الله هاشمی برتری جدی بر امثال خاتمی و احمدی نژاد داشته است.

به گزارش جهان نيوز، ترکان معتقد است:" اولين ويژگي قابل توجه در مديريت ايشان در دوران رياست‌جمهوري اين بود كه كار خود را بلد بود. يعني مي‌دانست كه رييس‌جمهور بايد چه كاري انجام دهد. انتظارات اصلي خود از هر وزارتخانه‌اي را نيز مشخص كرده بود. هم در زماني كه وزير دفاع بودم و هم در زماني كه وزير راه بودم، بطور منظم پيگير محورهايي بودند كه از من انتظار داشتند؛ فلذا خودش هم به ارقام، اعداد و اطلاعات آن حوزه مسلط بود. اين طور نبود كه در حد كليات رهنمودي را بفرمايند و عبور كنند."

*دلیل برتری هاشمی بر خاتمی
اما وی در پاسخ به این سوال که پيگيري‌هاي مستمر و تسلط و اشراف بر از ویزگی های است که از هر رئیس جمهوری انتظار می رود  بنابراین به نظر شما آقاي هاشمي در اين امر با ديگر مسئولين تفاوت ويژه‌اي داشتند؟، می گوید: خيلي متفاوت بودند. من در ملاقات‌هاي ايشان با سران ساير كشورها شركت داشته‌ام. وقتي با روساي جمهور ديگر كشورها هم ملاقات مي‌كردند از رييس‌جمهور كشور دوست يا همسايه‌ سوالاتي در مورد ميزان توليد گندم يا توليدات مواد غذايي و... مي‌پرسيدند. وقتي اين سوالات را طرح يا مي‌پرسيدند كه انواع مصارف ارزي‌ شما چيست؛ آنها نمي‌دانستند و بعضا مي‌گفتند كه ما وارد اين مسائل نشده‌ايم. آقاي هاشمي اما تمام اينها را مي‌دانست و بسيار هم مسلط بود. به آمار و ارقام به صورت غيرعادي مسلط بود. من او را فقط با ساير روساي جمهور خودمان كه اتفاقا خدمت همه آنها كار كرده‌ام، مقايسه نمي‌كنم. اولين انتصاب من در دولت آقاي مهندس موسوي بود. كار كردم. با آقايان هاشمي، خاتمي و احمدي‌نژاد هم كار كردم. تسلط آقاي هاشمي فقط در مقايسه با مسئولين ديگر كشور خودمان فوق‌العاده نبود بلكه در مقايسه با روساي جمهور ساير كشورها نيز ديدم كه آنها به امور اجرايي، اطلاعات و ارقام اقتصاد كلان كشور به اندازه آقاي هاشمي اشراف ندارند."

*ماجرای بغض روحانی به هاشمی و سکوت خاتمی در برابر تخریب کنندگان آیت الله هاشمی
زیباکلام معتقد است: روحانی نسبت به هاشمی بغض و کینه دارد؛خیلی خوشش نمی آید که هاشمی در مقابل او ظاهر شود.

*روحانی نسبت به هاشمی بغض و کینه دارد؛خیلی خوشش نمی آید که هاشمی در مقابل او ظاهر شود
زیباکلام چندی قبل در گفتگویی مطبوعاتی اظهار داشت: "روحانی روی آقای هاشمی بغض و کینه دارد که اسم او را نمی‌برد. چون خیلی خوشش نمی‌آید که هاشمی در مقابل او ظاهر شود و دیگران بگویند اگر این نبود، تو رای نمی‌آوردی یا خاتمی اگر نبود شما معلوم نبود دو میلیون و 400 هزار رای هم بیاوری، چه برسد به 24 میلیون."

*خاتمی اگر مخالف تخریب هاشمی بود، نباید سکوت می‌کرد
وی می افزاید:" می‌توان این گلایه را از آقای خاتمی، عبدا... نوری و موسوی‌لاری داشت که شما اگر موافق این سخنان و مواضع تندروهای اصلاحات نبودید چرا مخالفت نمی‌کردید؟ و سکوت شما آزاردهنده بود.
این افراد باید بیشتر برای مرحوم هاشمی ایستادگی می‌کردند و از جریان تندروی درون جبهه اصلاحات می‌خواستند که این حملات و هجمه‌ها را به ایشان نداشته باشند."
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
نعوذ بالله .خدا هم این افراد را نمی شناسد چه می رسد ما مردم .......
Iran, Islamic Republic of
روحاني خاتمي و مرحوم هاشمي همه در دل مردم جاي دارند و هيچ فرقي بين اين بزرگواران نيست
Iran, Islamic Republic of
در دل کدام مردم جای دارند ؟!!
Iran, Islamic Republic of
روح الله الموسوي الخميني: "بد خواهان هاشمی بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است."

لطفا به كلمه بد خواهان دقت كنيد
Iran, Islamic Republic of
یعنی همه چیز رفسنجانی مدیون نهضت است.نهضت چیزی مدیون ایشان نیست.
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال فعلی افراد است امام خمینی ره
Iran, Islamic Republic of
وقتي حضرت امام از شخصي تعريف ميكند و اين اعتماد و اطمينان را تا پايان عمر مباركشان نسبت به آن شخص حفظ ميكنند و حتي فرماندهي كل قوا كه مهمترين منصب حكومتي است به آن شخص ميسپارند معلوم ميشود آن جملاتي كه شما آورديد مربوط به آن شخص نميشود. مراقب باشيد با اين كلمات دل خود را راضي نكنيد
Iran, Islamic Republic of
روح امام و یاران با وفایش شاد
صدرا
Iran, Islamic Republic of
روح الله الموسوي الخمینی:میزان حال فعلی افراد است....
Iran, Islamic Republic of
اشتباهى مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
فعلا که مردم رودل کردند!
Iran, Islamic Republic of
مراقب رودلت باش عزيزك
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز جان بازم تشکر بابت عکس زیبا و نورانی سید ...
Iran, Islamic Republic of
بازم ممنون جهان جان بابت عکس منور و زیبای سید خندان
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
البته در دل های منافقان
Iran, Islamic Republic of
دلبندم از طرف خدا و مردم حرف نزن لطفا حد خودتو بدون
Iran, Islamic Republic of
"بد خواهان هاشمی بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است."

بد خواهان تفکر
Iran, Islamic Republic of
در حالیکه ما در حال جنگ و دعوا با خودمون هستیم کشورهلی عربی دشمن ایران مثل عربستان و مصر از خوسحالی دارن سقط میشن خواننده مصری شعبان عبدالرحیم ترانه ای در رابطه با ربیع ایران خونده و تا تونسته به ایران فحاشی کرده اونا بخاطر اغتشاشات دو هفته اخیر ایران و اینکه ایران هم داره به وضع سوریه و لیبی تبدیل میشه خوشحالن جهان خواهشا منتشر کن و از این ترانه ضد ایرانی هم خبر بذار قبلتر هم خوانندگان بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس ترانه ای رو علیه قطر خونده بودن نادانها فکر میکنن ایرانم مثل قطر که هرچی بخوان بهش ببندن بیشتر حرف این ترانه هم اینه که شما میلیشا فرستادید به کشورهای عربی درصورتیکه ایران به درخواست دولت و ارتش عراق و سوریه نیرو فرستاد عراق و سوریه و در کنار ارتشهای عراق و سوریه با تروریستها میجنگه اما مصر به درخواست رئیس جمهور سابق یمن (منصور هادی) که دوبار به خواست عربستان استعفا داد به یمن حمله میکنن و با ارتش یمن میجنگن
Iran, Islamic Republic of
در خصوص مرد هزاره سوم که هاله ای ازنور او را احاطه کرده بود و امام جمعه موقت تهران درخطبه نماز جمعه در رثای(رسای ) او خطبه خواند و اصول گرایان برای نزدیکی او با امام زمان بشکن می زدند هم مطالبی بیان کنید.
چه کسی پشت سر فتنه جدید بود!!
آغاز گر فتنه جدید چه کسانی بودند!!
سخنان فرمانده محترم سپاه در خصوص چه کسی بود!!
Iran, Islamic Republic of
فتنه جدید ،پشتش هر کس که باشد ،تطهیر کننده فتنه گران 88 نیست.
تطهیر کردن دروغ گفتن به مردم وخاطره سازی به روز ،با بدشدن کسانیکه زمانی خوب بودند وبعد به جاده خاکی زدند ،امکان پذیر نیست.
طلحه وزبیر شدن ،تطهیرکننده معاویه وعمروعاص نیست.
Iran, Islamic Republic of
فتنه و اغتشاش اخير در هم شكست و فتنه گران نتوانستند هيچ گزندي به دولت بزنند
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ! فتنه که زیر سر خود...................
Iran, Islamic Republic of
حتما هم بچه بسیجی ها و مذهبی ها سنگ دولت رو به سینه زدند و فتنه رو جمع کردند!!! بی منطقی تا کجا !! سال ۸۸ اغتشاشات کجا بودی ؟
حسین
Netherlands
با احترام به نظر جنابعالی
این احتمال هم وجود دارد که فتنه ای در کار نبود. مردم از این اوضاع( ربا بانکی ، بیکاری ، فساد ، اشراف گرائی ، قبیله گرائی ، رسوخ جاسوسان ،کودکان کار ، گور خواب ، باز گشائی سفارت انگل یس ، سفر وزیر خارجه انگل یس...خلاصه بی لیاقتان سه قوه) خسته شدند و فریاد زدند ( در این بین شاید از همان ناکسانی که دانشمندان را ترور کردند هم از فرصت سوء استفاده و خساراتی را تحمیل کردند). حالا طبق روال این سالها بجای توجه به خواسته های قانونی مردم و انجام وظیفه ، با این کلمه (فتنه) بازی می کنند تا دهان مردم بسته و جریانها بهمان راه برود که می رفت.
البته:
اسرار ازل را نه تو دانی و نه من وین خط مقرمط نه تو خوانی ونه من

(مُ قَ مَ) [ ع . ] ۱ - (اِمف .) تنگ و باریک نوشته شده . ۲ - (اِ.) نوعی خط که در آن کلمات ریز و باریک و نزدیک هم نویسند.(فرهنگ فارسی معین)
در اين حوادث اخير در اصل هم فتنه اي از اول در كار نبودبلكه تعدادي مزدور آموزش ديده خائن كه توسط سرويسهاي جاسوسي غربي ,عبري يا عربي براي اينگونه مواقع تربيت شده اند , همچون انگل از بستر اعتراضات بحق مردم رنجديده از بي عدالتيها و گرانيها سوءاستفاده كرده و همان كاري را كردند كه حضرات بي تدبير دولت شيخ حسن ميخواستند.يعني مسير به حق انتقادات و اعتراضات ملت را منحرف كردند تا مسئله اصلي و مشكل واقعي ملت يعني درد گراني بازار و اختلاس و بي عدالتي حاكم بر دولت و منسوبين دولتي به مسئله دست چندم تبديل شده و به فراموشي سپرده شود.
Iran, Islamic Republic of
باشه برادر حسين ولي در مورد آتش زدن پرچم كشور چه گونه فكر كنيم
حسین
Netherlands
عرض شد. یا نا کسانند و اگر چنین نباشند جاهلانند.
امام اول شیعیان می فرماید در دو حالت مردانگی شناخته می شود : در غضب و شهوت. بنا بفهم خود عرض می کنم که در این دو حالت عقل از کار می افتد و اعمال ناشایستی انجام می شود که در حالت عادی غیر قابل تصور است
تصور کنید که مثلا جوانی خام و بی تجربه و با بهره هوشی کم در یک حالت خاص اشتباهی به این بزرگی را مرتکب شد، بخصوص که کلمه طیبه ای بر روی پرچم پر افتخار ما هست که گناه را بزرکتر می کند. اما بهر حال قضاوت در مورد این فرد از راه دور غیر ممکن است. اگر اشتباه نکنم تولستوی می نویسد که در هر جنایتی همه شهروندان شریک اند. این هم نکته دارد و قابل توجه است. این امور اخیر را شاید بر اساس علت و معلول نگاه باید کرد. مولوی می فرماید : زیر دمب خر کسی خاری نهد خر نداند دفع آن بر می جهد
لذا اگر اشرافیت گرائی نباشد اعتراض به آن هم بنحو چشمگیر گاهش می یابد یا فساد یا بهره بانکی.
بیتردید این حرکتی غیر قابل قبولی بود که تا بحال رخ نداده بود و شایسته هر گونه سرزنش است اما نباید با این تک حرکتها ، خطوط غلط مسئولین را بفراموشی سپرد.
با تشکر بی حد از توجه جنابعالی.
Iran, Islamic Republic of
فتنه اخیر نتیجه رویکرد غلط دولت در بودجه 97 و اعلام افزایش نرخ بنزین و آب و برق و گاز و عوارض خروج از کشور و قطع یارانه ها و غیره بود.
Iran, Islamic Republic of
کسانی پشتش بودند که به مردم طلبکار از سیستم بانکی توجه نکردند که شاید بتوانند در مدیریت کشور سهم بزرگ بگیرند و برجامهای 2 و 3 و منطقه ای و ... برپا کنند ولی به لطف خدا حساب دستشون در رفت و برای همیشه از محاسبات سیاسی بعدی حذف شدند.
ولی
Iran, Islamic Republic of
خاطرات هاشمی شاهکار هاشمی است ؟چرا به ثبت آن در کتاب گینس اقدام نمی شود؟سیاست مداری که 40سال روزانه خاطرات نوشته است؟
Iran, Islamic Republic of
ببین چقدر اوقات فراغت داشته که هر روز خاطره می نوشته است !
Iran, Islamic Republic of
جناب ترکان بفرمایند دستاورد 8 سال ریاست جمهوری حجت الاسلام هاشمی چی بود ؟!
تورم 50 درصدی و چندین برابر شدن نرخ دلار و مسکن و بنزین و تاسیس مدارس غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد و ارابه مرگ پراید و پذیرش دائمی NPT و افزایش فاصله طبقاتی و فقر و شکل گرفتن یک طبقه فوق سرمایه دار با استفاده از رانت در جامعه نتیجه عملکرد آن مرحوم بود.
Iran, Islamic Republic of
"مخالفان هاشمي بدانند هاشمي زنده است چون نهضت زنده است" (مخالفان هاشمي بدانند) لطفا اين كلمه فراموش نشود
Iran, Islamic Republic of
افرین به این پشتکار که هرجا میرسی همین کامنت رو میزاری!
Iran, Islamic Republic of
مهمترين شاهكار هاشمي بيرون كشيدن كشور از دهان كساني بود كه در حال قبضه كردن قدرت بودند
Iran, Islamic Republic of
ههههههه بابا قدرت ارث پدری ایشان و ایران قسمتی از باغ پسته شون بود .توراست میگی!
Germany
نه بابا جون ! بخشى از قدرت ارث پدرى يه مشت كوتوله فرهنگى و قسمتى از باغ پسته شون در اطراف ورامينه كه قبلاً سندش در لندن به اسمشون خورده ! باقيمونده اش هم ارث پدرى يه مشت تكفيرى تندروست كه به بهانه طرفدارى از نظام و .. دست به هر جنايتى مى زنند و صاحبان اصلى اين انقلاب و نظام را آدم حساب نميكنند.
Iran, Islamic Republic of
ایشان خودش سردسته باند ثروت و قدرت بود.
بهار ایرانی
همه اینا در کنار دکتر احمدی نژاد واقعا" واقعا" نمی خواهم بگویه کوچک یا حقیر بلکه ناچیزند....بهترین شاهد آمار مستند از عملکرد همه دولت های بعد از انقلاب با دولت دکتر احمدی نژاد است...اگه انصاف را رعایت کنید بروید علمی ومستند بررسی کنید....بزودی بهار می آید...
Iran, Islamic Republic of
فقط شش سال اول.بعدش شد لنگه همینها.
Iran, Islamic Republic of
به مقاله هم از ماجرای بغض و کینه جهان نیوزیها از یار صدیق امام و رهبری، هاشمی عزیز بذاری کار تمومه. خخخخخخ
چراغی را که ایزد برفروزد
هرآنکس پف کند ریشش بسوزد

حب هاشمی با حب خمینی پیوند خورده.
خودتون رو بیشتر از این اذیت نکنید. می گید نه رای مردم رو ببینید
Iran, Islamic Republic of
"بد خواهان هاشمی بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است."
Iran, Islamic Republic of
مییبینم مردم چقدر امسال یادش بودند.حتی روحانی هم براش وقت نگذاشت.
Iran, Islamic Republic of
اگر از انصاف خارج نشویم شخصیتا مرحوم هاشمی رفسنجانی چه در زمان امام راحل و مقام رهبری نظیر نداشته است و بر اساس تجربیاتش و در بطن حکومت بودند اطلا عات و انتقادات بسیاری هم به نحوه کشوذ داری و حکومت داشته اند که تا حدودی هم درست و صحیح بوده است ، مگر کسی که جانشین فرمانده کل قوا در جنگ بوده سالیان سال دست راست امام خمینی بوده و سالها ریاست مجلس شورا ی اسلامی و خبرگان رهبری و مجمع را داشته نباید نظراتش و انتقاداتش را به همه اعلام کند !!!
ایشان حالا که بین مردم ایران نیست ولی اگر بدون اغراق خاطراتش را بخوانید خواهید دید که چه استوانه و ستونی این خیمه گاه کشور را از دست داده است که نظیرش دیگر نیست ! رهبری هم یار صدیقش را با همه بحث ها و حدیث ها از دست داده است چون نظیرش را دیگر ندارد !
جناب روحانی که همه وجود سیاسی و مطرح شدنش را مدیون ایشان است هم باید بداند که بدون مرحوم هاشمی عددی نبوده و نیست در 4 سال اول دورانش که ار وجود ایشان نهایت بهره را برد ولی در 4 سال دوم و فوت ایشان پشت به همه چیز کرده است و خودش را مستقل قلم داد میکند ضحی خیال باطل همه مردم می دانند که اگر حمایت مرحوم هاشمی نبود رای ایشان به 10 میلیون هم نمی رسید لذا قدر شناسی خدا شناسی است هنوز دیر نشده است :
اقای روحانی به وعده های خود عمل کن
// // قول هایی که دادی رفع بیکاری /رفع تورم /اشتغال جوانان/ رفع گرانی / نان مردم بی بضاعت / سیر کردن شکم پا برهنگان / مشکل مسکن / و.......صدها وعده که یکی از انها تاکنون انجام نشده است !!!!!!!!!عمل کن که اگر باز وعده بدهی دیگر فرصتی نخواهی داشت این ملت جواب دندان شکنی به جنابتان خواهند داد به حول القوه الهی علی برکت الله
United States
وای بحالت جهان اگر از امروز به توصیه های مقام معظم رهبری گوش نکنی و همچنان بر طبل تفرقه بکوبی
Iran, Islamic Republic of
ترکان همون بزباش معروفه؟
بنده خدا زیادی پیر شده خیلی کنترل بر حرفهاش نداره
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
بعنوان مخالف اقای خاتمی معتقدم که دردولت ایشان اشرافی گری واختلاس وفشاراقتصادی برطبقه ضعیف ازدولت روحانی کمتروپاکدست تر
Iran, Islamic Republic of
عشق احمدیه که بدون پشتوانه هیچ مافیای قدرت و ثروت رای بالای بیست میلیونی داره