پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۱۷۲
اظهارات خواندنی تهیه کننده فیلم انتخاباتی سال ۸۴ آیت الله هاشمی

ماجرای دخالت های مهدی هاشمی در فیلم تبلیغاتی پدر/ خاطره معروف هاشمي از "آسیاب به نوبت" شهید بهشتي طراحی چه کسی بود؟!/ هاشمی چگونه حاضر به بازیگری در یک فیلم تبلیغاتی شد؟

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۵
کد مطلب: 580209
در طول ساخت فيلم از جايي به بعد کم‌کم شکي که از طرف پسر ايشان، نسبت به کار وجود داشت بروز کرد. جلسه‌اي گذاشتند و من را دعوت کردند که آقا چه کار مي‌کنيد؟ اين چطور فيلمي است؟ او گفت مثلا فلان کانديدا رفته کنار بويينگ عکس انداخته است.
ماجرای دخالت های مهدی هاشمی در فیلم تبلیغاتی پدر/ خاطره معروف هاشمي از "آسیاب به نوبت" شهید بهشتي طراحی چه کسی بود؟!/  هاشمی چگونه حاضر به بازیگری در یک فیلم تبلیغاتی شد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: فیلم تبلیغاتی سال 84 ریاست جمهوری آیت الله هاشمی یکی از جنجالی ترین فیلم های تبلیغاتی ریاست جمهوری در سالهای گذشته است.

به گزارش جهان نيوز، این در حالیست که در آن فیلم تبلیغاتی آیت الله هاشمی در اقدامی عجیب حاضر به بازیگری در جلوی دوربین شد و حتی نوشته ای بسیار عاطفی را با همانند یک صداپیشه مجرب قرائت کرد.

یکی از تاثیر گذارترین نریشن‌های آن فیلم تبلیغاتی خاطره وی از آیت الله بهشتی بود که به منظور نشان دادن اوج مظلومیت آیت الله هاشمی و ساختگی و تهمت بودن انتقادات زیادی بود که در جامعه آن روز از هاشمی وجود داشت، در فیلم مذکور به صورت ویژه ای جای گذاری شده بود.

آیت الله هاشمی در آن فیلم سراسر تبلیغاتی گفته بود: "چرا نیت ها را به سنگ تهمت می زنیم. ایرانی مسلمان که نباید این باشد. روزی در جمع یاران به بهشتی گفتم این تهمت های تلخ آزارت نمی دهد؟ نگاهم کرد و گفت: این آسیاب به نوبت است، نوبت تو هم خواهد رسید! چقدر این روزها بی شما سخت می گذرد دوستان! من تا نیمه راه آمده ام مشیت این بود که بمانم تا نوبت به من برسد. تا در سنگ زیر و بالای آسیاب صدای شکستن های خود را بشنوم و بچشم ."

اما اینک پس از سالها تهیه کننده فیلم تبلیغاتی آیت الله هاشمی در انتخابات سال 84 می گوید که خاطره هاشمي از بهشتي که با هدف استفاده ابزاری و تبلیغاتی نقل شده، زاييده ذهن او بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که "در بخش‌هايي از فيلم خاطره‌هايي از زبان آقاي هاشمي گفته مي‌شود، خاطره‌اي که از شهيد بهشتي نقل مي‌کنند هم بخشي از ساختار فيلم بود؟" گفته است:"خاطره شهيد بهشتي زاييده ذهن من است. فکر کردم فضاي اتهامي که آقاي هاشمي با آن درگير بودند را چطور بيان کنم و اين بخش به خاطرم رسيد."

این در حالیست که آیت الله هاشمی دو سال پس از فتنه 88 در پیامی به کنگره بزرگداشت شهیدبهشتی همین خاطره را که محمدی گفته زاییده ذهن او بوده را دوباره تکرار می کند.

هاشمی در آن پیام به کنگره بزرگذاشت آیت الله هاشمی گفته بود: "تمام لحظه‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب، سرشار از خاطرات تلخ و شیرین با ایشان است، اما خاطره‌ای را به یاد می‌آورم که روزی به ایشان گفتم: سید با این همه توهین و تهمت چه می‌کنی؟ هنوز آن لبخند معنادار و نگاه نافذش را با تمام وجود حس می‌کنم که با دست بر دوشم زد و گفت: آسیاب به نوبت!"

به گزارش جهان نيوز، در ذیل بخش های از گفتگوی منوچهر محمدي با روزنامه شرق، درباره شيوه و مراحل ساخت فيلم انتخاباتی سال 84 و همچنين نحوه حضور هاشمي‌رفسنجاني در آن را بازگو مي‌کند:

بد نيست صحبت را از اينجا شروع کنيم؛ در انتخابات سال ٨٤، فضاي سياسي کشور به گونه‌اي بود که اصلاح‌طلبان نامزدهاي خود را داشتند که اتفاقا آيت‌الله هاشمي جزء آنها نبود. چطور شما به‌سمت ساخت فيلم تبليغاتي ايشان رفتيد؟
بله. با توجه به اينکه ما در سال ٧٦ فيلم انتخاباتي آقاي خاتمي را ساخته بوديم، طبعا بين دوستاني که جزء مشاوران ايشان بودند و دوستاني که به اصلاح‌طلبي مشهور هستند، شناختی نسبي از من وجود داشت. زمانش خاطرم نيست، اما روزي بود که براي انجام کاري به بنياد فارابي رفته بودم، با من تماس گرفتند که دوستان گروه مشاوران و گروه راهبردي اصلاح‌طلب، مي‌خواهند بنده را ببينند. طبيعتا حدس زدم که موضوع چيست و سعي کردم به‌نوعي طفره بروم، اما دوستان اصرار کردند. در نهايت قرار شد ناهاري باهم بخوريم و ديدار کوتاهي داشته باشيم. در آن جلسه شروع کردند با مقدمه طولاني از اين صحبت کردند که تصميم بر اين است آقاي مصطفي معين به عنوان کانديداي رياست‌‌جمهوري اصلاح‌طلبان معرفي شود. من آدمي هستم که راحت حرفم را مي‌زنم و وابستگي سياسي به هيچ يک از جناح‌ها به معني تعريف‌شده‌اش ندارم، آدم سياست‌مدار يا اهل سياست به معني متداول کلمه هم نيستم، ولي بايد نکته‌اي از شرايط آن زمان براي ثبت در تاريخ بگويم. تصميم اشتباه اين دوستان در آن زمان مملکت را به عقيده من سال‌ها عقب برد. جدا از اثراتی کلي که در حوزه مسائل سياسي، اجتماعي و اقتصادي داشت، سقوط مباني اخلاقي که با آمدن احمدي‌نژاد و فرهنگي که او با خودش آورد، از آسيب‌هايي بود که سال‌ها گريبان ما را خواهد گرفت. از اينجا به شرايط انتخابات سال ٨٤ برمي‌گردم؛ در آن جلسه به دوستان اصلاح‌طلب متذکر شدم که يک اشتباه استراتژيک و کلي انجام مي‌دهيد و من به‌عنوان يک آدم اهل رسانه مي‌گويم با وجود اينکه آقاي معين بسيار انسان خوب و نازنيني هستند، اما اساسا ايشان شرايط رياست جمهوري را ندارد. حتي تعبيري به کار بردم که کمي تلخ و گزنده بود، گفتم شما از سر لجبازي با آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني اين کار را انجام مي‌دهيد. در‌حالي‌که اگر بخواهيم با مفاهيم علم سياست نگاه کنيم منطقي است که در اين شرايط آقاي هاشمي به لحاظ پيشينه، سابقه و جايگاهش رأي بياورند. متأسفانه دوستان در آن جلسه با ادبياتي درباره ايشان صحبت کردند که از نظر من ادبيات عقلاني نبود و بيشتر احساسي بود و حس کردم ناشي از يک‌جور لجبازي سياسي باشد. به‌هر‌صورت سعي کردم به‌زعم خودم مطالب را به دوستان بگويم اما خب آنها تصميم‌شان را گرفته بودند. بنده بعد از ساعاتي بحث و گفت‌وگو صراحتا گفتم فيلمي براي آنها نخواهم ساخت و علاقه‌اي هم به انجامش ندارم. ضمن اينکه وقتي ما به‌عنوان فيلم‌ساز قصد انجام کاري داريم، طبعا بايد با آن سوژه ارتباط حسي و عاطفي هم برقرار کنيم و باورش داشته باشيم که بتوانيم آن را به ديگران بباورانيم. آن جلسه با مخالفت من تمام شد اما از طرف آقايان به اين شکل که حالا شما باز هم فکر کنيد خاتمه يافت. البته اين را اضافه کنم، بعد از اينکه انتخابات رياست‌جمهوري به دور دوم کشيده شد، جمعي از همان دوستان را که در آن جلسه حضور داشتند، در خيابان وليعصر ديدم که چهارپايه‌اي گذاشته بودند و تبليغ آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را مي‌کردند که اين موضوع دست‌کم براي من به‌عنوان يک تجربه سياسي خيلي تلخ بود. خاطرم هست ١٠، ١٥ روز بعد از آن جلسه بود که پسر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با من تماس گرفت که مي‌خواهد من را ببيند که باز هم حدس زدم موضوع چيست.

‌پس پيشنهاد ساخت فيلم از سوي خانواده آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني مطرح شد.
بله؛ پسر ايشان تماس گرفت و خواست جلسه‌اي داشته باشيم. گفتند با افراد مختلفي صحبت کرديم، اما ترجيح ما اين است که فيلم تبليغاتي را شما کار کنيد.

‌دليلش را هم گفتند؟
احساسم اين بود که به دلیل سوابق و کارهايي که انجام داده بودم و نوع شناختي که به مسائل اجتماعي و فرهنگي در حد بضاعت خودم داشتم، اين پيشنهاد را كردند، شايد هم به گوششان رسيده بود من در آن جلسه چه حرف‌هايي زده‌ام. براي ساخت فيلم ابراز تمايل کردم. حسي غريزي من را به ساخت فيلم تشويق کرد. به‌عنوان يک شهروند درباره برخي سياست‌هاي مرحوم هاشمي نقدهاي شخصي خودم را داشتم، ولي به‌هر‌حال نسل ما نسلي بود که انقلاب را با هاشمي شناخت. يادم نمي‌رود خطبه‌هاي نمازجمعه ايشان از شلوغ‌ترين خطبه‌هاي نمازجمعه در دانشگاه تهران بود. ايشان خطيب توانايي بودند، خيلي خوب مسائل را تشريح مي‌کردند و در بسياري از موقعيت‌هاي کليدي جنگ و انقلاب حضور داشتند. در حقيقت علاقه‌اي از سوی من به ايشان وجود داشت.

‌پيشنهاد ساخت فيلم از طرف کدام پسر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني مطرح شد؟
مهدي؛ اساسا در فرايند آن انتخابات فقط مهدي هاشمي حضور پررنگ، جدي و جلوي‌صحنه‌ای داشت. طبعا ايشان هم با گروهي از مشاوران و همکاران کار مي‌کرد. اولين چيزي که به ايشان گفتم، اين بود که من هاشمي‌ای را که دوست دارم مي‌سازم. بي‌تعارف بگويم براي اولين‌بار دوست داشتم خود آقاي هاشمي را ياد آقاي هاشمي بياورم. واقعا به‌عنوان فيلم تبليغاتي به اين ماجرا نگاه نمي‌کردم.

‌پس در حقيقت قصد داشتيد يک فيلم براي شخص ايشان بسازيد.
بله و البته در ابعادي هم ياد مردم بیندازم که آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني واقعي چه‌کسي مي‌تواند باشد. آن زمان، يعني در سال ٨٤، فکر کردم شايد اگر برخي از اين حواشي کنار برود و به‌اصطلاح فرصت دوباره‌ديدن فراهم شود، مرحوم هاشمي نیز مي‌تواند در برخي مسائل نسبت به خودش بازنگري داشته باشد. عجيب بود که موافقت کردند. آنها پرسيدند چه شرايطي بايد فراهم شود؟ گفتم اتفاقا کار عجيب‌و‌غريبي قرار نيست صورت بگيرد؛ مي‌خواهم يک فيلم ساده از آقاي هاشمي بسازم.

‌از ابتدا در ذهن شما بود که آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در فيلم حضور داشته باشند؟
درباره شاکله اصلي فيلم فکر کردم، اينکه چطور بايد ساخته شود. بنابراين عناصر اصلي فيلم را روي کاغذ آوردم، اما طبعا من فقط تهيه‌کننده کار بودم و براي کارگرداني فيلم از آقاي کمال تبريزي خواهش کردم بيايند که پذيرفتند. قرار ما هم اين شد که فيلم ساده و جذابي را روايت کنيم.

‌اتفاقا باقي کانديداها در انتخابات سال ٨٤ فيلم‌هايي ساختند که سادگي فيلم شما را نداشت.
بله، اما من قصد داشتم يک فيلم ساده که ارتباط عاطفي، حسي و دلي با مخاطبش برقرار کند براي آقاي هاشمي بسازيم. براي اين فيلم سناريويي نداشتيم؛ قصد داشتيم يک‌سري پلان از ايشان بگيريم، اصطلاحا در کار سينما به آن «شات‌ليست» مي‌گويند که لزوما هيچ نوع ارتباط معنايي با همديگر نبايد داشته باشند؛ مثلا جزء شات‌ليست‌هاي من اين بود که به آقاي تبريزي گفتم يک سکانس از آقاي هاشمي با همسرشان داشته باشيم، اما اينکه حس خروجي بعد از نريشن، صدا، موسيقي و کلام چه شود براي خودم هم به‌وضوح مشخص نبود، اما قصدم از اين پلان اين بود که از نگاه شخص آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، جايگاه زن را نشان بدهم. در اين فيلم نخستين‌بار بود که آقاي هاشمي را با همسرشان مي‌بينيم. بنابراين اين تصوير، هم تازگي داشت و هم مفهومي را که مدنظرمان بود، مي‌رساند، البته يک اصل کلي ديگري هم داشتم و آن اين بود که کسي در اين فيلم خيلي حرف نزند و فکر کردم حتما آقاي هاشمي در فيلم باشد که مانند يک بند تسبيح اين بخش‌هاي مختلف را به هم مرتبط کند. با توجه به مشغله‌هايی که ايشان داشتند، چيزي حدود يک هفته تا ١٠ روز فيلم‌برداري ادامه داشت.

‌ايشان چطور قبول کردند که در فيلم بازي کنند؟
البته بازي‌کردن به آن شکل معمول وجود نداشت؛ مثلا آقاي هاشمي يک اتاق مطالعه داشتند و از ايشان خواهش کرديم، روزنامه‌ها را ببينند و از سر بي‌حوصلگي بخوانند. به کمال تبريزي گفتم اين روزنامه‌خواندن از سر بي‌حوصلگي و يک‌جور تلخکامانه باشد. اگر يادتان باشد در آن پلان آقاي هاشمي درباره سقوط اخلاق عمومي صحبت مي‌کند، بنابراين شاکله اصلي فيلم اين بود. انصافا آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني هم همراهي کردند. ما چندروزي در خانه ايشان کار کرديم و از اتفاقات جالبي که بعد از پخش فيلم با آن مواجه شدم، اين بود که ما را متهم کردند که کاخ هاشمي‌رفسنجاني را کوخ نشان داده‌ايم، هرچه قسم مي‌خورديم در خانه آقاي هاشمي، تلويزيون هماني بود که در فيلم وجود داشت يا آشپزخانه همان بود که ديديد، برخي باور نمي‌کردند، اما من و کمال تبريزي دوست داشتيم اين فيلم دلي را بسازيم.

‌البته قطعا در اين بين حس اعتمادي هم بين شما و مرحوم هاشمي وجود داشته که توانستيد اين‌گونه فيلم را بسازيد.
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از اوايل انقلاب ما را مي‌شناخت. اتفاقات زيادي باعث به‌وجودآمدن اين حس اعتماد شد که بخشي از آن پيشينه فيلم‌سازي ما بود.

‌يک‌بار هم ايشان در نماز جمعه از فيلم «بازمانده» که شما تهيه‌کننده آن هستيد، اسم بردند.
البته صحبت از اين موضوع کمي گفت‌وگو را به حاشيه مي‌برد، اما خوب است کمي در موردش صحبت کنيم. وقتي فيلم «بازمانده» را ساختيم، توقيف شد و به‌خاطر ساده‌انگاري و يک تفکر خام‌دستانه، دوستان اجازه حضور فيلم در جشنواره را ندادند.
حتي خاطرم هست يکي از دوستاني که در حال حاضر جزء سران اصلاح‌طلب است و آن زمان در صداوسيما مسئوليتي داشت، عبارت توهين‌آميزي درباره فيلم «بازمانده» به کار برد. در آن زمان به واسطه دوستي اين امکان فراهم شد که آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني فيلم را ببينند. من، زنده‌ياد سيف‌الله داد و آقاي عزت‌الله ضرغامي، معاون سينمايي وقت در آن جلسه حضور داشتيم. اين را هم اضافه کنم که مرحوم هاشمي بسيار احساساتي بودند و خاطرم هست در طول نمايش فيلم «بازمانده» گريه مي‌کردند و متأثر شدند. بعد از ديدن فيلم هم اظهار لطف کردند، دست به قبايشان بردند و يک سکه به آقاي سيف‌الله داد، دادند. خاطرم هست آقاي ضرغامي هم به ايشان گفتند اگر بودجه در اختيار ما گذاشته شود، سالي پنج تا «بازمانده» مي‌سازيم. مرحوم هاشمي‌رفسنجاني آن‌قدر مردانگي داشت که هفته بعد در نماز جمعه در مورد فيلم «بازمانده» صحبت کردند، چون مي‌دانست وزارت ارشاد فيلم را توقيف کرده است. ايشان يک عبارتي به کار بردند که بسيار شجاعانه بود و از همان جا مسير اکران فيلم هم باز شد. مي‌دانيد که مرحوم هاشمي‌رفسنجاني در مورد فلسطين صاحب‌نظر بودند و کتاب نوشته‌اند، ايشان در جايي گفتند همه کارهاي من در مورد فلسطين يک طرف و اين فيلم هم يک طرف. به‌هرحال همه اينها باعث ايجاد اين حس اعتماد بين من و ايشان شد. البته در چهره پسر ايشان مي‌خواندم که لزوما اين اعتماد صددرصد نيست که طبيعي هم بود، به هر حال خروجي کار بايد ديده مي‌شد.
‌نکته‌اي که در اين فيلم تبليغاتي وجود داشت اين بود که مرحوم هاشمي در همه جاي فيلم به صورت رسمي حضور نداشتند و مردم بيشتر از زندگي شخصي ايشان باخبر شدند. البته مرحوم هاشمي جزء معدود سياست‌مداران ايراني هستند که مردم حتي همسر و فرزندان او را به اسم کوچک مي‌شناسند. همين خيلي کمک کرد که وقتي مرحوم هاشمي را در يک فضاي غيررسمي ببينيم، باورش کنيم.
به عقيده من به چنين آثاري نبايد به شکل کارهاي فرمايشي نگاه کرد، يا کاري که بابتش قرار است دستمزدي گرفته شود. در واقع در مورد زندگي ايشان سعي کرديم همه چيز را به همان شکلي که هست نشان دهيم. البته چند پلان آرشيوي هم داشتيم، مثل صحنه بازديد از کارخانه که آن پلان در رابطه با بحث سازندگي و اقتصاد و پيوندش با موسيقي و هنر است. يا زماني که ايشان در فيلم، فوتبال تماشا مي‌کند مي‌شد خيلي خشک و رسمي نظر آقاي هاشمي را درباره ورزش پرسيد، اما او را در موقعيتي گذاشتيم که مفهوم به شکل ديگري بيان شود. جمله‌اي که با برد تيم فوتبال ايران در فيلم بود، به اين شکل بيان شد که چه راحت مي‌شود لبخند روي لبان يک ملت آورد.

‌در ساخت فيلم به مشکل خاصي برنخورديد؟
در طول ساخت فيلم از جايي به بعد کم‌کم شکي که از طرف پسر ايشان، نسبت به کار وجود داشت بروز کرد. جلسه‌اي گذاشتند و من را دعوت کردند که آقا چه کار مي‌کنيد؟ اين چطور فيلمي است؟ او گفت مثلا فلان کانديدا رفته کنار بويينگ عکس انداخته است. پيدا بود اين شک تمام‌شدني نيست و به هر صورت نگران بودند و به آنها حق مي‌دادم. خواستند فيلم را ببينند اما اجازه ندادم. ايشان اصرار داشت از صحنه‌هاي باشکوه‌تر تصويربرداري شود اما ما نمي‌خواستيم. در نهايت بحث ما بالا گرفت و به جايي رسيد که به ايشان گفتم به شما ارتباطي ندارد و مي‌توانيد با گروهي ديگر کار کنيد و در نهايت عذر ايشان را خواستم که از دفتر تشريف ببرند. من اجازه ندادم در طول ساخت فيلم دخالتي داشته باشند. مهدي هاشمي هم خوشبختانه تحمل کردند و ماجرا تمام شد. زماني که شروع به مونتاژ فيلم کرديم، فقط يک‌سري صحنه‌هاي بي‌ربط به هم داشتيم، معتقد بودم چيزي که مي‌تواند به اين فيلم شکل دهد، نريشن و گفتاري است که بار معنايي به فيلم خواهد داد. به نظرم رسيد با پسر آقاي هاشمي صحبت کنم و ببينم از نظر او چه کسي براي نوشتن نريشن فيلم مناسب‌تر است. جلسه‌اي گذاشتيم و به اين جمع‌بندي رسيديم که آقاي «محمد قوچاني» متن را بنويسد.

‌محمد قوچاني روزنامه‌نگار؟
بله. من با قلم ايشان آشنا بودم و مي‌دانستم که قلم توانايي در حيطه ژورناليسم دارند. فيلم را به او نشان ندادم اما حال و هواي فيلم را تعريف کردم. آقاي قوچاني پذيرفت و سه، چهار روزي وقت خواست. بعد از آن مطلبي آماده کرد و براي من فرستاد. خواندم و ديدم آن حس و حالي که لازمه فيلم هست را ندارد، مطلب قشنگي بود اما انگار روي فيلم نمي‌نشست. سعي کردم بار ديگر با او صحبت کنم و بيشتر توضيح بدهم که چه چيزي مي‌خواهم، آقاي قوچاني هم آن زمان درگير انتخابات بود و گفت چيزي نوشته که از دستش برمي‌آمده است. بعد از آن قرار شد آقاي فيروزان، داماد امام موسي صدر زحمت متن را بکشند. من او را از اوايل انقلاب مي‌شناختم و قلم توانايي دارند. جلسه‌اي با ايشان گذاشتيم، آقاي فيروزان بعد از دو جلسه گفتند نمي‌توانند بنويسند. نفر سومي که پيشنهاد شد آقاي قاسم‌زاده، داماد مرحوم آيت‌الله اردبيلي بودند. ايشان هم متني نوشتند ولي باز احساس کرديم که مناسب کار نيست و درماندگي شديدي در آن زمان بابت نوشتن متن داشتيم.

‌در زمان نگارش متن، تدوين فيلم تمام شده بود؟
نه. در حال تکميل‌شدن بود چون فيلم بايد ٢٨ دقيقه مي‌بود و فشرده‌کردن همه موارد کار سختي بود. در نهايت به پيشنهاد کمال تبريزي قرار شد گفتار متن را خودم بنويسم. به دليل سال‌ها حضور در صداوسيما با اين مقوله بيگانه نبودم و گفتار متن زياد نوشته‌ام، از نريشن فيلم مستند گرفته تا تحليل و گزارش و خبر و به قول معروف همه جور کار کردم. اما اين موضوع احساس مسئوليت زيادي داشت. در همان دوران يک روز صبح به دفتر آمدم و با علم به اينکه گزينه ديگري براي نگارش متن نيست، قلم را روي کاغذ گذاشتم و پاراگراف به پاراگراف نوشتم. سه يا چهار پاراگراف نوشتم که کمال تبريزي هم آمد و خواست کارش را در مونتاژ شروع کند. پيشنهاد دادم متني که نوشته شده را با تصوير تطبيق دهد و اگر نتيجه مثبت بود ادامه بدهم. رفت و بعد از مدتي آمد، بسيار خوشحال بود و بالاخره متن هماني شد که مدنظرمان بود. در آن شرايط البته به دنبال يک اسم براي فيلم هم بودم. خيلي فکر کردم و به اين نتيجه رسيدم که شايد بهتر است از حافظ کمک بگيريم. در نهايت نام فيلم شد «در دل لعل» که از اين بيت گرفته شده بود: «جاي آن است که خون موج زند در دل لعل-زين تغابن که خزف مي‌شکند بازارش» طبعا کمي اسم براي نام‌گذاري يک فيلم اين‌چنيني غريب بود ولي احساس مي‌کردم خيلي به فيلم مي‌نشيند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روح هاشمی شاد که زودتر از خیلی ها این روزهای رییس دولت نهم و دهم و حامیانش را پیش بینی کرد.کسی نظری درباره بصیرت نداره؟
Iran, Islamic Republic of
ملت هميشه قدر دان هاشمي و همه خدمتگزاران به دين مقدس و اين آب و خاك بودند و با آن تشييع ميليوني به بد خواهان ثابت كردند هاشمي را مثل جان دوست داشته و خواهند داشت
Iran, Islamic Republic of
هاشمي هيچگاه فراموش نميشود مردم خدمتگزاران را فراموش نخواهند كرد
Iran, Islamic Republic of
وصد البته قدرت طلبانی که خون شهدا رو برای قدرت زیرپا گذاشتند را هم فراموش نخواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
مردم خائنین و مفسدان اقتصادی را هم فراموش نخواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
اگه به استقبال مردم است که الانم هرجا احمدی نژاد میره مردم دور وبرش هستند ومیزان استقبال از روحانی هم معرف حضورتون هست.
Iran, Islamic Republic of
بیچاره هاشمی اکثرا نه بخاطر حب او نه به خاطر لعن او آمده بودند.
یه عده بخاطر اغراض سیاسی آمده بودند ویه عده مثل ما بخاطر جلوگیری از چیره شدن جو ضد انقلاب آمده بودند ویه عده هم بخاطر نماز خواندن آقابرپیکر هاشمی آمده بودندویه عده هم بخاطرعلاقه به او وخاطرات انقلاب باهاشمی آمده بودند...همه این موارد وموارد دیگر باعث شد تشییع جنازه آن شلوغ شود...
Iran, Islamic Republic of
خدا شکر حداقل اعتراف کردی جمعیت زیادی برای تشییع اومده بود آخه اون برادرمون که کلا تکذیب میکرد میگفت ده هزار تا بیشتر نبودند بازم به انصافت که حد اقل جمعیتو تکذیب نکردی حالا ترکیب جمعیتو میزارم برا بعد
Iran, Islamic Republic of
جمعیت میلیونی کجا بود ؟! حداکثر 10 هزار نفر در تشییع جنازه آمده بودند .
هومن
Iran, Islamic Republic of
باب بذار خوش باشه شما بگو هشت میلیارد اومده بودن
" همه ی هشت میلیارد نفر روی کره ی زمین آن روز در یک خیابان تهران آمده بودند تا با یار دیرین و صدیق خود وداعی سوزناک کنند ... "
بذار این ها هم با این بابا که یک روز فحش عالم رو بهش می دادن امروز به جای امام خمینی می گذارنش خوش باشن
اون بنده ی خدا باید نگران می بود که چنین سمپات هایی داره.
می گن یک روز به سقراط گفتن فلانی از تو تعریف کرد، سقراط زد زیر گریه. بهش گفتن ما بهت می گیم تعریف شدی، تو گریه می کنی؟ سقراط که انسانی حکیم شناخته می شد، گفت باید ببینم چه اشتباهی کرده ام که چون آن فردی از من تعریف کرده است...
Iran, Islamic Republic of
برادر هومن سلام علیکم باشه قبول که ده هزار نفر بیشتر نبودند اگه شما میگی جمعیتی مملوی که در دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف دانشگاه برای تشییع هاشمی آمده بودند فقط ده هزار نفر میشه قبول ولی به شرطی که همین تعدادو برای طرفداران خودتونم تخمین بزنین و تمام راهیماییها را هم ده هزار نفر تخمین بزندی
Iran, Islamic Republic of
هومن گفت هشت میلیارد تا بودن شما میگی ده هزارتا
هاشمی عصاره ی خلقت بشر و مجتمع تمام نیکی ها بود
اگر هاشمی نبود اسلام نبود
پیروزی انقلاب، آزاد سازی جنوب لبنان، پیروزی در نبرد سی و سه روزه، هدایت باطنی امام خمینی در انقلاب، جبران کسری بودجه، اختراع برق، اختراع موبایل، رو شدن چهره ی اصلی منحرفان و احمدی نژاد نفوذی و موذی، کشف الکترون، پیروزی مسلمانان در جنگ بدر، اختراع باروت، کشف آتش، شکافتن رود نیل و بسیاری از موارد گفته و ناگفته در طول تاریخ توسط آیت الله هاشمی انجام شد که بسیاری از این موارد به مصلحت انقلاب مسکوت ماند.
Iran, Islamic Republic of
کار ندارم برادر هومن چی گفت بگه ده هزار صدهزار صد میلیون یا صد میلیارد مهم نیست هومن چی میگه مهم اینه که دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف مملو از جمعیتی بود که برای تشییع آیت الله هاشمی اومده بودند
علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما . مغز کلام را گفتی
حسین
Netherlands
دوستان و برادران و خواهران مسلمان
چرا باید هر گفته گوئی به کشمکش ختم بشه؟
با این حساب هرگز ترازو بمیان نمی آید و از گذشته درسی گرفته نمی شود و فردا هم با همین خطاها خواهد گذشت.
لطفا بفکر فردا باشیم
یا حق
Iran, Islamic Republic of
روح فرمانده كل قواي امام خميني رياست مجلس دوران امام خميني رياست جمهور دوران سازندگي و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه زحمات طافت فرسايي براي سربلندي نظام مقدس مان كشيدند شاد
Iran, Islamic Republic of
برو کتاب رازقطعنامه ۵۹۸ رو بخون بعد خودت رو در ثواب رفسنجانی شریک کن.
Iran, Islamic Republic of
شما برو بخون برادر ما اون ايامو با پوست و گوشتمون حس كرديم و فرماندهي كل قواي امام خميني بدون نظر امام امت هيچ كاري نميكرد
Iran, Islamic Republic of
پيروزي با دستان خالي در همه انتخابات بعد از 88 براي آيت الله هاشمي مزه اي ديگر داشت كه خداوند متعال اين شيريني را بعد از آن سختيها نصيب ايشان كرد و مردم هم با تشييع ميليوني اين بزرگ مرد دين خود را كامل ادا كردند روحش شاد
Iran, Islamic Republic of
سایتها وروزنامه های زنجیری +تلوزیونهای ماهوارهای وعده ای نونخورِ ایشون رو در دستان ایشان ، ازقلم انداختی.
Iran, Islamic Republic of
خخخخع ثواب خدمات روحانی برای عاقبت به خیری اون دنیا کافیه.انشالله ثوابش لحظه به لحظه نوش جون حاج آقا بشه.
Iran, Islamic Republic of
هاشمی بعد از سال 76 تا آخر عمر در اکثر انتخابات ها شکست خورد.
Iran, Islamic Republic of
اگه راس میگی چرا تو 84 با تجهیز همه قوا از آن مرد یک لاقبا شکست خورد شکست خوردنی؟!!
دوست عزيز! براي اين جماعتي كه اينگونه از هاشمي و هاشميسم! دم ميزنند و پس از مردنش , به اين غليظي قربون صدقه اش مي روند,اصلا" اين چيزا مهم نيست كه كه امثال هاشمي چه انحرافاتي را در كشور بنا گذاشتن و نظام مقدس جمهوري اسلامي در اثر اشتباهات و كجرويها و كج فهميماي آنها دچار چه معضلات و بدبختيهايي شده وميشود! براي اينها فقط اين مهمه كه از امثال شيخ اكبر هاشمي پيراهن عثماني درست كرده و در مقابل ولايت فقيه و رهبر بصير و صبور و عزيز انقلاب قرار بدن و بهانه اي براي پنجه كشيدن بر چهره انقلاب داشته باشن. و الا مرده و زنده هاشمي براي اين جماعت هيچ ارزش خاص ديگه اي نداشته و نداره.
هومن
Iran, Islamic Republic of
با این توصیفات شما، نظر من اینه که هاشمی فرمانده امام بوده و نه برعکس. با این توصیفات شما، امام سربازی مطیع برای هاشمی بود.
Iran, Islamic Republic of
شما مختاری هر جور دوست داری فکر کن ولی هاشمی فرمانده کل قوای خمینی کبیر و از یاران و همراهان امام امت در دوران سخت مبارزه در قبل از انقلاب و در بعد از انقلاب و در طول جنگ تحمیلی بود
Iran, Islamic Republic of
هیچکس کینه وعناد ورزی رو با تببین عقلی اشتباه نمیکنه.شش سال اول دولت احمدی نژاد ،شکننده حلقه قدرت طلبانی بود که هیچکس رو به جمع خودشون راه نمیدادند.بعد از شش سال هم تبانی اشکار اطرافیان رفسنجانی ،منجمله برادر جهانگیری در دادن وام وگرفتن امتیاز با اطرافیان احمدی نژاد بر کسی پوشیده نیست ودلیل سقوط احمدی نژاد شد.
هومن
Iran, Islamic Republic of
اگر لجاجت های هاشمی با رییس دولت نهم و دهم نبود، شاید وضعیت آن رییس امروز این طور نمی شد.
هومن
Iran, Islamic Republic of
تقریبا در سرنوشت تمام افراد رده اولی که از خط انقلاب منحرف شده اند، هاشمی نقش کاتالیزور سقوط را ایفا کرده است. منتظری را او - بر خلاف نظر صریح امام در گفتگوی دونفره شان- قایم مقام کرد و منتظری سقوط کرد، موسوی را او حمایت کرد و موسوی سقوط کرد، احمدی نژاد را او به مرز لجاجت کشاند و احمدی نژاد هم سقوط کرد.
Iran, Islamic Republic of
خدا بیدارت کنه از خلق خدا کاری بر نمیاد
Iran, Islamic Republic of
خدا لجاجت وتعصب را از شما برداره.
Iran, Islamic Republic of
باید بهشون حق بدین چون با ضربه ای که از هاشمی خوردن تمام نقشه ها و آرزوهاشون نقش برآب شد
Iran, Islamic Republic of
آقای 1637
آن که ضربه خورد، نظام بود که بازیچه ی آن مرحوم قرار گرفت.
Iran, Islamic Republic of
مشکل شماها اینه که خودتونو کل نظام میدونین. نه برادر اونیکه که ضربه خورد شماها بودین چون کل مملکتو مال خودتون میخواستین و هاشمی از دهنتون کشید بیرون
Iran, Islamic Republic of
رفسنجانی و بصیرت؟! احمدی‌نژاد دقیقا داره راهی رو میره که قبلا حاجی خاطره به تهش رسیده؛ سقوط از جایگاه پشتیبانی از ولی فقیه به ضد ولایت فقیه شدن، از انقلابیگری به ضد انقلاب شدن و آخرشم از دلبستگی انقلابی مردم تا بدرقه ویژه ملت انقلابی برای جلوگیری از فتنه اذناب غارتگر آیت‌اللهِ بازیگرتون
Iran, Islamic Republic of
هر کس حق انتقاد از دکتر احمدی نژاد را داشت هاشمی چنین حقی نداشت زیرا در سالهای 68 تا 76 مردم را در زیر بار تورم 50 درصدی و فقر و بیکاری و مشکلات معیشتی و اقتصادی خورد کرد بدون اینکه حتی یک ریال یارانه به کسی پرداخت نماید.
Germany
آره روحش مورد بخشش الهی که دولت اصلاحات و افراد خائن در آن را که همه جوره بر انقلاب و ولایت فقیه و مردم مستضعف و.... ستم کردند و خیانت کردند فراموش کرد(((((البته اگر سهوی فراموش کرده باشه)))))
Iran, Islamic Republic of
کینه جهان نیوز وجریان انحرافی ازهاشمی تمامی ندارد
هاشمی از دنیا رفت
مردم هم درتشیع جنازه اش سنگ تمام گذاشتند وپاسخ خیلی هارا دادند
لازم نبودبرایشان فیلم تبلیغاتی درست کنن عملکردچنددهه کافی بود
Iran, Islamic Republic of
واقعا هم ! ایجاد طبقه نوکیسه وآشکارا تبلیغ مانور تجمل از تریبون نماز جمعه برای ایشان کافی بود.
هومن
Iran, Islamic Republic of
درست متوجه نشدم، زاییده ی ذهن کارگردان بوده ولی خود هاشمی گفته؟!!!
Iran, Islamic Republic of
رفسنجانی بازیگر نقش نوشته شده بوده دیگه.
هومن
Iran, Islamic Republic of
اگه اینی که 1057 گفته باشه وضع خیلی فاجعه است
خوب این بابا می تونسته چیزای دیگه رو هم دروغ گفته باشه
ووو...!!!
هومن
Iran, Islamic Republic of
نقل قول دروغ اکبر بهرمانی از شهید بهشتی! این یک بمب تمام عیار است!

بنا بر این صحت و سقم بسیاری از نقل قول های او از امام و دیگران هم زیر سوال می رود کما این که در مورد دانشگاه آزاد، نقل قول او از رهبری تکذیب شد.

تمام کتب خاطرات او هم زیر سوال رفت، چون آن ها نیز می توانند تراوش ذهنی اشخاص و نه واقعیت ها باشند...

به نظر من، هر چه مرحوم اکبر بهرمانی از اول انقلاب دست داده بود یک طرف، این رسوایی هم یک طرف...
Iran, Islamic Republic of
آقای مغرض و حضرات جهان نیوزی :
اولا هاشمی تنها سیاست مداری بود که تمام فعالیت ها و اتفاقات روزانه اش را می نوشت و حتی به نوع غذایی که می خورد هم اشاره می کرد. مگر امور و مسائلی که محرمانه تلقی می شد. که حتما آن گونه مسائل رو هم ثبت و ضبط کرده است. حالا این که آن نوشته ها کجاست و در اختیار چه کسی ، خدا می داند .
در ثانی این نقل قول هاشمی سال 84 گفته شده ، چرا تا سال 95 که هاشمی زنده بود آقای منوچهر محمدی یک بار نگفت که اون خاطره زاییده ی ذهن من بوده است. دیگر آن که امروز پنجشنبه آقای محمدی در جوابیه ای برای روزنامه شرق دوباره اذعان کرده که آن خاطره و صحبت آقای هاشمی با مرحوم شهید بهشتی ، صحت داشته ولی من به عنوان تهیه کننده ی فیلم تبلیغاتی آقای هاشمی ، به لحاظ اثر گذاری بیشتر در فیلم ، با ادبیات خاص سینماگران ، در فیلم آن را گنجانده ام .
رضا
Iran, Islamic Republic of
برادر يا خواهر گرامى ، جناب يا سركار هومن !
اينقدر زمام عقل ناقص خود را دست تكفيرى ها نده كه خود خداوند هم ميداند كه هم نقل قول هاشمى از رهبرى حقيقت داشت و هم نقل قول او از سيد الشهداى انقلاب ! اما چه ميتوان كرد با اين زمانه بى وفا و چرب و شيرين دنيا كه نه تنها فيلم سازان و فيلم بازان روزگار را كه زاهدان و عابدان هشتاد نود ساله را هم مى فريبد ! حال اضافه كن به چرب و شيرين دنيا مقوله جذاب قدرت را كه .... العاقل يكفيه الاشاره !
هومن
Iran, Islamic Republic of
برادر، یا خواهر، یا غیره ی عزیز با نام کامنتی رضا. خود کارگردان گفته من این حرف دروغ را به او یاد دادم و سپس او نیز دروغ را گفت. این یک اعتراف است، یک تحلیل نیست. کمی تامل بفرمایید! فقط کمی! بیشتر تکفیری های امروزه طرفدار نمای آن مرحوم، یعنی اکبر بهرمانی، دارای همین احساسات تکفیری هستند، از این رو زمانی حتی خود آن مرحوم را قاتل قتل های زنجیره ای، و زمانی دیگر، معمار انقلاب و مراد امام خمینی نامیدند که امام تنها به خاطر عشق به گل روی او انقلاب خود را آغاز کرد و در تمام مسیر قبل و بعد انقلاب، این امام اکبر بهرمانی بود که رهبر انقلاب بود نه روح الله موسوی خمینی.در حالت خوش بینانه، به نظرم روح لطیف شما برادر، خواهر یا غیره ، اجازه نمی دهد دلبستگی لطیف و حساس خود را به آن مرد رها کنید. می ترسم برخی تکفیری های بت تراش از ایشان ، اعلام وجود کنند و از احساسات لطیف شما سوء استفاده شود. برای ما حتی آن استفاده ی ابزاری که داعش از احساسات برخی زنان کرد و آنان را به لسم جهاد نکاح به سوریه کشاند دردآور بود، چه برسد به شما برادر، خواهر یا غیره ی عزیز.
هومن
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم یا غیره به اسم کامنتی رضا. شما گفتید چرب و شیرین دنیا،گارگردان را فریفته و او به هاشمی بهرمانی در مورد دروغگویی اش بهتان زده است. بد نیست مطلع شوید که واقعا چرب و شیرین دنیا اثر کرد و امروز 21/10/96 کارگردان فوق حرف خود را به گونه ای محترمانه و فنی پس گرفت و آیت الله بهرمانی را به گونه ای ضایع تبرءه نمود!
حق با شما بود و باید دانست که چرب و شیرین خانواده ی بهرمانی و باند آنان، با کیفیت ترین چرب و شیرین ایران است،
البته امیدواریم کار در حد همین چرب و شیرین بهرمانیان بوده باشد و به رعد و برق نکشیده باشد.
Iran, Islamic Republic of
ایا قانل هاشمی پیدا ومعرفی خواهد شد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
توهم توطئه تون منو کشته.جوان 14 ساله که نبوده داداش من.
هومن
Iran, Islamic Republic of
اکبر گنجی می گفت هاشمی رفسنجانی خودش عالیجناب سرخپوش و فرمانهده ی قتل های زنجیره ایه.
Iran, Islamic Republic of
بالاخره حرفاي گنجي براتون حجته يا نه؟ نميشه كه يه جاشو قبول كنين يه جاشو نه
Iran, Islamic Republic of
عزیزم منظور گفتن حرفهای کسانی بود که قبلا حاجیتون رو قاتل معرفی میکردند وامروزه براش اشک میریزند.ما روی سخن اینا حساب از نکردیم.
Iran, Islamic Republic of
بالاخره حرفشو قبول کنیم یا نه
Iran, Islamic Republic of
آقای 1638
قبول کن قبول کن
Iran, Islamic Republic of
پس شما هم بقیه حرفاشو باید قبول کنی چون نمیتونی یومن ببعض و یکفر ببعض باشی
Iran, Islamic Republic of
در آستانه ی سال نوی خورشیدی و جمشیدی، خوشبختانه فتوای جدید مریدان آیت الله اکبر بهرمانی هم از راه رسید:
اکبر گنجی همانند قرآن است.
یا به همه ی او ایمان آورید یا کافر شوید. نمی شود نومن ببعض اکبر گنجی و نکفر ببعض اکبر گنجی باشید و الا از پل صراط اصلاح طلبان در این دنیا نمی گذرید و آن ها می آیند سطل هایتان را آتش می زنند.
Iran, Islamic Republic of
عزيز دل چرا خودتو به نشنيدن ميزني اين يه حرف كلي مربوط به همه ميشه نميشه حرفايي كه يك شخص زده اونهايي كه به نفعمونه قبول كنيم و اونايي كه به ضررمونه قبول نكنيم اين دوگانگي قابل قبول نيست و حالا شما چرا به قرآن ربطش ميدي خدا آگاهه
Iran, Islamic Republic of
دوگانگی از شخص خود شماست که مرجع خبریتان در مقتول بودن هاشمی، همان اصلاح طلبانی اند که بیست سال پیش خود هاشمی را قاتل می نامیدند. خوش بین باشیم، مشکلتان جهل و فریب خوردگیست. اصلاح طلبان همواره روی شما و امثال شما حساب کرده اند.
با این حال اگر به حالت یگانه ای دست یافتید اطلاع دهید.
Iran, Islamic Republic of
بازم خودتو به نشنیدن زدی و یه چیزایی میگی که خودتم معنیشو نمیفهمی دوگانگی یعنی چی چی داری میگی اخوی؟ حرف خیلی ساده است چرا خودتو میپیچونی؟ اینکه نمیشه حرفای یه فردو اونجاش که به نفعمون هست قبول کنیم و اونجاش که به ضررمون هست قبول نکنیم حرف خیلی مشکلی نیست. یکم تفکر
هومن
Iran, Islamic Republic of
دوگانگی از شماست که هاشمی را هم قاتل و هم مقتول و هم مظلوم می دانید.
اگر به یگانگی دست یافتید اطلاع دهید.
Iran, Islamic Republic of
هاشمی را هم قاتل میدانیم هم مقتول؟ این حرفو از کجا درآوردی برادر هومن؟ بازم یه چیزی پروندی عجیب قومی هستین بی نظیرین نمومنه ندارین برادر هومن چیزی نگو موجب خنده مردم بشی حالا خود دانی
هومن
Iran, Islamic Republic of
به هرحال، این اصلاح طلبان بودند که هاشمی را در سال 77 قاتل و در سال 95 مقتول جلوه دادند. تو به نیمی از ادعای اصلاح طلبان در مقتول نامیدن هاشمی ایمان داری، در حالی که نیمه ی دیگر ادعای اصلاح طلبان را در مورد قاتل بودن هاشمی تکذیب می کنی. برو و تکلیف خودت را با خودت مشخص کن.
منتظر هستم.
Iran, Islamic Republic of
قاتلش استخر فرح پهلوی بود
Iran, Islamic Republic of
و قاتل شما كيست؟ اندكي تفكر
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر استخر فرح نیست.
Iran, Islamic Republic of
از کجا میدونی؟ بازم توهم وصل به غیب بودن زدی برادر
Iran, Islamic Republic of
مصداق فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا خود خود شما هستی ...
Iran, Islamic Republic of
شایدم شما باشی؟ نمیدونم چرا سعی میکنی خودتو وصل به غیب بدونی من نمیدونم این توهمو تا کجا میخوای ادامه بدی
United Kingdom
قاتل او اب استخر فرح بود
Iran, Islamic Republic of
و قاتل شما؟ الله اعلم
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
بعد از مرگ کسی چون دفاع نمی کند . تمام این مطالب هم زایده ذهن ناقص شماست . من کم سواد بی تجربه مرز نشین میدانم که اینها جنگ قدرت است تو باسواد مایتخت نشین مدعی علم سیاست اگر ندانی واقعا احمقی . اینها درد مردم نیست شماهم مزدور زندگانی خویش هستید فقط از خدا بترسید .
Iran, Islamic Republic of
کم سواد بی تجربه حق اظهار نظر ندارد
علیکمال
اگر ایشان بخواهد الان فیلمی از هاشمی بسازد،‌آیا اشاره به دفتر کار ایشان که کاخ سعدآباد هست می‌کند؟ آیا از مرگش در استخر خصوصی فرح هم می‌نویسد؟ آیا ....
متولد 37
Iran, Islamic Republic of
بنده دقیقا یادم هست که کسی که ادعای آیت الله بودن و یار امام بودن می کرد دقیقا هنرپیشگی کرد و نقش بازی کرد. آن قدر تصنعی بود که هر بچه ای می فهمید. آن روز که آن فیلم را دیدم بسیار ناراحت شدم که چگونه شخصی در لباس رسول خدا (ص) و با آن منبرهایی که برای مردم می رفت و با این سوابق برای دو روز دنیا حاضر است تن به این کارها بدهد و می خواهد الگو هم باشد و مردم تدینشان قوی هم شود. وقتی پیشنماز غوز (قوز)کند، پس نماز ....کند. واقعا عبرت آموز است و خودم را تکان داد که مواظب باش از ولی فقیه جدا نشوی که عاقبتش این است. خداوند عاقبت ما را ختم بخیر کند.
Iran, Islamic Republic of
هاشمي نمرده و نميميرد چون امام مهرباني ها خميني عزيز در باره اش فرمود: بدخواهان بدانند هاشمي زنده است چون نهضت زنده است
Iran, Islamic Republic of
همین دیگه، زنده بودن رفسنجانی دلیل زنده بودن نهضت نیست.
Iran, Islamic Republic of
برادر جان هيچوقت كلمه اول اين جمله امام رو فراموش نكن و اون كلمه اينه مخالفان هاشمي بدانند و اگر اون كلمه رو فراموش نكردي معني بقيه جمله برات قابل درك ميشه " مخالفان هاشمي بداند هاشمي زنده است چون نهضت زنده است"
هومن
Iran, Islamic Republic of
این جمله رو مبتدا و خبر کن، میشه : "چون نهضت زنده است، هاشمی زنده است"
به عبارت دیگر، هاشمی منهای نهضت، هاشمی غیر انقلابی، یک مرده ی متحرک است.
هومن
Iran, Islamic Republic of
هاشمی در آن زمان ظاهرا بخشی از نهضت بود، بدین سان ، در صورت صحیح بودن عین جمله، منظور امام از مخالفان هاشمی، مخالفان نهضت ، مانند گروه نهضت آزادی و ملی گرایان بوده است. والا خود ایشان در قضیه ی ادامه ی جنگ مخالف هاشمی بوده اند ( و یا بهتر بگوییم هاشمی مخالف نظر امام رفتار کرد) و حتی امام چند بار به طور غیر مستقیم به او و نیز به مجمع عقلا - که هم اکنون شناخته ترین چهره شان سر کار است - تشر تاریخی زد.
Iran, Islamic Republic of
مخافان رفسنجانی در ان زمان همین اصلاح طلبان نان به نرخ روز خور ، بودند که بهش لقب عالیجناب سرخپوش دادند وبعد چون قافیه قدرت رو باختند ،شدند مریدش/
Iran, Islamic Republic of
"بد خواهان هاشمی بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است."
سیداحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم آن امام عزیز سلام الله علیه در وصیتنامه شان فرمود ممکن است ازشخصی تعریف کرده باشم واز سالوس او غفلت کرده باشم. ملاک حال فعلی افراد میباشد.
Iran, Islamic Republic of
برادر سيد احمد عزيز سلام عليكم. وقتي حضرت امام از شخصي تعريف ميكند و اين اعتماد و اطمينان را تا پايان عمر مباركشان نسبت به آن شخص حفظ ميكنند و حتي فرماندهي كل قوا كه مهمترين منصب حكومتي است به آن شخص ميسپارند معلوم ميشود آن جملاتي كه شما آورديد مربوط به آن شخص نميشود. مراقب باشيد با اين كلمات دل خود را راضي نكنيد
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا نفهمیدی که رفسنجانی بعد از امام زنده بود وامام هم این حرف را در وصیتنامه شان مرقوم فرمودند ،یعنی برای بعد از خودشان.
Iran, Islamic Republic of
امام در زمان حیاتشان از افرادی تعریف کردن ولی بعدا از این تعریف خودشان برگشتند. این چه ربطی به هاشمی داره که تا آخرین لحظات امام در کنار امام بودند و مهمترین منصب یعنی فرماندهی کل قوا را هم به او بسپارند. بس کنید برادرا این توجیهات هیچ راه مفری براتون باقی نمیزاره بیخود دلتونو خوش نکنید
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها مثبت دادم.
گلشن
Iran, Islamic Republic of
همان امام عزیز برای جلوگیری از فریب ما در آینده،فرمودند"ملاک حال فعلی افراد است" و می دانید که از زمان فرمانده کل قوا بودن هاشمی(سال67) تا تقابلش با انقلاب و رهبری معزز(فتنه سال 88) 21سال فاصله بود.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا! سخنان امام راحل سلام الله علیه همه حکیمانه بود و وقتی ایشان از نهضت جدا شد و آرمان های امام وشهدا را فراموش کرد همان موقع مرد.
ستوده
Iran, Islamic Republic of
زمانی پیامبر ص طلحه را طلحه الخیر و زبیر را سیف الاسلام نامید . آیا در زمان علی ع این دو مقابل حضرتش در صف جمل قرار نگرفتند ؟ ضمنا همین حضرت امامی که شما گزینشی به فرمایشش استناد میکنی ملاک را حال فعلی افراد میداند .
Iran, Islamic Republic of
مرده است و در استخر فرح هم مرده است و میزان هم حال فعلی افراد است.
گلشن
Iran, Islamic Republic of
اما الان واضح و غیر قابل کتمان است که هاشمی مرده است ولی" نهضت زنده است"و انشاءالله تا ظهور امام عصر ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
يكي از بزرگترين پيروزيهاي هاشمي پيروزي با دستان خالي بعد از رد صلاحيت در سال 92 بود و در تمام انتخابات از هر فرد يا ليستي كه حمايت ميكرد براحتي راي مي آورد و خودش نيز در صدر انتخاب مردم در مجلس خبرگان قرار گرفت اين بيشترين ضربه را به مخالفان هاشمي زد چو آماده در دست گرفتن كشور به طور كامل شده بودند كه تمام آرزويشان بر باد رفت
Iran, Islamic Republic of
دستان خالی ؟مزاح میفرمائید یا شکسته نفسی ؟ غیر از خیل روزنامه ها وسایتهای زنجیری ،بی بی سی وتلویزیونهای ماهواره ای هو در نقش اکوی ایشان عمل میکردند ودر نهایت هم با دوپینگ ""100روزه درستش میکنم"" ناپلئونی با 260000رای طرف بالا اومد.سال 96 هم علاوه بر اینها ،دستان پرتوان مهندس اعظم ! رحمانی فضلی به کمک امد.
در ضمن چرا رئیس خبرگان نشد؟!
تيزبين
Iran, Islamic Republic of
وقتي كسي رد صلاحيت ميشود و حتي نميتواند از خود دفاع كند يعني دستان خالي و قتي كسي كه امام جمعه بود و ديگر نتواند خطبه بخواند يعني دستان خالي وقتي كسي از تريبونهاي مختلف تخريب بشود و نتواند از خود دفاع كند يعني دستان خالي. بله برادر كسي كه در زمان مبارك حضرت امام همه كاره بود ولي حالا از خود هم نميتواند دفاع كند يعني دستان خالي. حالا با اين دستان خالي پيروزي در همه انتخابات بعدي مزه اي ديگر داشت كه خداوند متعال اين شيريني را بعد از آن سختيها نصيب ايشان كرد و مردم هم با تشييع ميليوني اين بزرگ مرد دين خود را كامل ادا كردند روحش شاد
Iran, Islamic Republic of
متن سوزناکی بود .ولی در زمان امروز میشود به راحتی با دیدن اصل سخنان واستحاله تدریجی این سخنان به مرور زمان ،با استفاده از ارشیوها واینترنت،دید کیه که راست میگه وکیه که میبافه تا هر جور شده قبیله شو حفظ کنه وکاری به حق ندارد.
Iran, Islamic Republic of
سوزناک نبود یک واقعیت کوچک از زندگی ابرمردی بود که امام در وصفش فرمودند: بد خواهان هاشمی بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
Iran, Islamic Republic of
دست خالیتون این همه سایت ورزونامه وتلویزیونهای ماهواره ایست !دست پرتون لابد وصل کردن سوزن کنترل به مغز تک تک افراده !
Iran, Islamic Republic of
این سایتها و تلویزیونهای ماهواره ای برای ما و اکثریت مردم قابل دسترسی نیست حالا شما چجوری اونا رو تماشا میکردی و اونا چجوری از هاشمی دفاع میکردن بهتره خودت جواب بدی.
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم تيز بين واقعا حال كردم خدا بهت خير بده
Iran, Islamic Republic of
تیزبین جوک میگه هاشمی بعد از سال 76 در اکثریت انتخابات ها بازنده بود.
Iran, Islamic Republic of
آخرین انتخاباتی که هاشمی در آن شرکت کرد انتخابات مجلس خبرگان بود و هاشمی نفر اول انتخابات تهران شد و در ضمن در همه انتخابات بعد از 88 هر فرد یا لیستی که هاشمی از آن دفاع کرد رای آورد
Iran, Islamic Republic of
در تشییع جنازه ایشان حداکثر 10 هزار نفر حضور داشتند و خبری از جمعیت میلیونی نبود.
Iran, Islamic Republic of
باشه گلم شما راست ميگي
Iran, Islamic Republic of
پهلوانان نميميرند هاشمي زنده است
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر پهلوان بمانند نمیمیرند . پهلوانان در استخر فرح میمیرند .
Iran, Islamic Republic of
پهلوان ؟!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
يل عالم سياست و فرمانده بزرگ جنگ كه همزمان هم با شرق جنگيد و هم با غرب و هم ارتجاع منطقه يار و ياور خميني عزيز حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني
Iran, Islamic Republic of
من یک خواهشی دارم اگر می خواهند روح مرحوم هاشمی بیشتر از این در آن دنیا عذاب نکشد بگذارند مردم ایشان را به خاطر داشت چنین فرزندانی فراموش کنند و هر روز برایش حمد و سوره نخوانند
Iran, Islamic Republic of
هاشمي زنده است چون نهضت زنده است قهرمانان نمي مبرند
Iran, Islamic Republic of
قهرمانانی در به باد دادن همه چیز !
Iran, Islamic Republic of
مخصوصا بر باد دادن تمام آرزوهاي مخالفينش مخالفيني كه در آرزوي قبضه كردن قدرت بودند
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اونی که حسرتش قدرته ،به هر بازی دست میزنه ،حتی خلق خاطره دروغ!
Iran, Islamic Republic of
بزرگ سياستمدار ايران زمين آيت الله هاشمي روحت شاد
Iran, Islamic Republic of
سیلستمدار خوب وبد داریم ها !
Iran, Islamic Republic of
تشخيصش با مردمه نه با شما
Iran, Islamic Republic of
دقیقا.برای همینه که میگیم نباید با خاطره سازی مردم رو سرکار گذاشت.
Iran, Islamic Republic of
مردم سر کار نمیرن چون واقعیتو خوب تشخیص میدن و با رای دادن به لیستی که هاشمی میگفت بد خواهان هاشمی را انگشت به لب کردند
Iran, Islamic Republic of
آن مرحوم اگر اندکی سیاست میدانست هرگز نمیگفت دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک ها !
Iran, Islamic Republic of
مسائل دنیای امروز و فردا باید با گفتگو و مذاکره حل شود ولی از نظر دفاعی هم باید همیشه آماده باشیم
Iran, Islamic Republic of
خوب هدف شما چیست ؟ اصول گرایان در عمر پربرکت حضرت ایت الله هاشمی رفسنجاانی نسبت به ایشان کینه و حسد داشتند و چشم دیدن ایشان که نفر اول ا تقلاب بودند را نداشتند حال بعد از ارتحال ملکوتی ایشان خاطره سازی می کنند و اراجیفی از قول فلان کس نقل می کنند
فقط بدانید که هاشمی کماکان زنده است چون انقلاب اسلامی زنده است
ضمنا مقداری از فتنه جدید که توسط اصول گرایان شروع شد صحبت بفرمائید که بلاخره چه شد!! کی بود !!کی بود!! من نبودم
آن مقام سابق دخیل در این قضیه چه کسی است !!!
Iran, Islamic Republic of
لقب عالیجناب سرخ پوش رو اصلاح طلبان به ایشان کادو دادند .الزایمر هم بد دردیه .
Iran, Islamic Republic of
فتنه جدید دلیل اقتصادی داشت که با بی تدبیری دولت در کنترل نکردن تورم و اعلام افزایش نرخ بنزین و آب و برق و گاز و عوارض خروجی و مالیات و قطع یارانه ها و غیره ایجاد شد و ربطی به اصولگرایان نداشت .
Iran, Islamic Republic of
شرم آوره که این اقا چون خودش فکر میکرده رفسنجانی خوبه ،با خاطره دروغ بستن به شهید بهشتی وفیلم سینمائی درست کردن ، سعی در حقنه کردن این موضوع به مردم داشته است اونوقت خودش رو هم محق میدونه !.واقعا اینها آخرت رو اینقدر دور میبینند؟؟
فرهنگ لغت واقعی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب=موجودی که فقط حرف میزند ،انهم فقط درحد له کردن رقیب به هر قیمت ،نه موضوعی دیگر وبه هرحال برای بقایش آویزان کسانیست که در دلش ازشون متنفره..به وقتش دروغهای شاخدار هم سرهم میکند.موجود رقت انگیزیست
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر....انشالله نوبت دمهای فتنه هم به زودی زود برسد.
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر اصلی کسی نبود غیر از کسی که شما از او حمایت کردید و کشور را به نابودی کشاندید
Iran, Islamic Republic of
خخخخع عزیزم! میبینم روحانی دست پخت رفسنجانی ؛چه گلی به سر کشور زده ! لااقل ادعائی کن که نمونه به روزش در دسترس نباشه.
نظر نخست وزير اسرائيل هم در اين موردبا شماها يكيه!
Iran, Islamic Republic of
"مخالفان هاشمي بدانند هاشمي زنده است چون نهضت زنده است" (مخالفان هاشمي بدانند) لطفا اين كلمه فراموش نشود
Iran, Islamic Republic of
موافقان هاشمی هم بدانند ملاک حال فعلی افراد است
Iran, Islamic Republic of
هاشمی مرد و به پایان رسید اما نهضت هنوز زنده است .
Iran, Islamic Republic of
دست بردارید از این کارهای کثیف
فتنه نکنید و از خدا بترسید
از حمایتتان از احمدی نژاد چه عایدتتان شد غیر از افول کشور و نابودی منابع کشور
Iran, Islamic Republic of
ما از ولایت پشتیبانی میکنیم ،نه از افراد.هر کس با ولایت بود ،با او هستیم وبه محض زاویه پیدا کردن ،ازش دوری میکنیم.مثل شما حق رو معادل افراد نمیدانیم.افراد رو با حق میسنجیم.
Iran, Islamic Republic of
نابودی منابع کشور یعنی خسارت 50 میلیارد دلاری کرسنت یعنی صادرات گاز مجانی به ترکیه و نروژ یعنی پرداخت حقوق های نجومی به مدیران کم بازده یعنی نابود کردن صنعت 30 میلیارد دلاری هسته ای ایران در مقابل تقریبا"هیچ !
هدایت
Iran, Islamic Republic of

آخه چقدر از شخصیت آیت الله هاشمی میترسید که پس از رحلتش هم دارید تخریبش میکنید!!!!
Iran, Islamic Republic of
به این میگن روشنگری.چون یه عده خودشون رو پشت قدیس نمائی از ایشان قایم کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
از گمراه شدن امثال شما و آمدن شما به کف خیابان و تهمت تقلب به نظام زدن و هزینه های سنگین برای کشور و نظام درست کردن و... می ترسیم.
Iran, Islamic Republic of
آخی چقدرهم وحشتناکه !!!
هومن
Iran, Islamic Republic of
هدایت جان. کسی از آن که اسمش را بردی نمی ترسد. او چیزی جز دوروی نداشت که کسی از او بترسد، اهل خانه ی خودش هم از او حساب نمی بردند.
فهم انسان از نهادینه شدن نفاق در جامعه می ترسد.
از این می ترسد که صاحبان نفاق به الگوهای جامعه تبدیل شوند.
پس از پیامبر این اتفاق رخ داد و پنجاه سال بعد حسین را به مسلخ بردند. ما اکنون چهل سال است که انقلاب کرده ایم و حدود سی سال است که خمینیمان را از دست داده ایم. شاید تنها یکی- دو دهه زمان برای جلوگیری از ایجاد کربلای خود را داشته باشیم.
این که یک شخص پوک و توخالی و حتی دامن زننده به برخی انحرافات اجتماعی به عنوان رفرنس معرفی شدن خطرناک است. خود آن فرد، برای زن و بچه اش هم ترس نداشت و حتی دخترش هم از او فرمان نمی برد که بخواهد برای مردان ایرانی ترس بیافریند.
توجه کن.
Iran, Islamic Republic of
رحمت بی انتهای خداوند بر ایت الله هاشمی
Iran, Islamic Republic of
مدالي كه امام خميني بر گردن هاشمي انداخت عمق اعتماد و اعتماد امام را به هاشمي نشان ميدهد "هاشمي زنده است چون نهضت زده است"
Iran, Islamic Republic of
نقض غرض کردی که.رفسنجانی زنده بودنش رو مدیون نهضته، نه برعکس.یعنی هر چی داره از انقلاب ونهضت داره.
Iran, Islamic Republic of
اين يعني وصل بودن هاشمي به نهضت چون هاشمي و نهضت از هم جدا نيستند حالا چرا برادران چپكي معنا ميكنند الله اعلم
Iran, Islamic Republic of
وصل شدن اصل به فرع رو نمیبینی.اصل نهضته ورفسنجانی از فرع.فرع از اصل تغذیه شده است.یعنی اگر نهضت نبود ُرفسنجانی هم نبود.
Iran, Islamic Republic of
درود بر امامي كه هيچگاه ياران باوفايش را فراموش نميكرد و جمله اي در باره هاشمي بكار برد كه تا ابد ماندگار شد. "مخالفان هاشمي بدانند هاشمي زنده است چون نهضت زنده است" (مخالفان هاشمي بدانند) لطفا اين كلمه فراموش نشود
Iran, Islamic Republic of
درود بر امامی که در وصینامه خود ،فرمود :من در گذشته از افرادی تمجید نموده ام ُولی ""ملاک حال فعلی افراد است""
پيامبر خدا حضرت محمد صلي الله عليه وآله كه انساني معصوم و فارغ از هرگونه خطا و غفلت و اشتباه بود , در برهه اي از حيات مباركشان , زبير را شمشير برنده اسلام لقب دادند و طلحه را طلحةالخير خواندند.اما بعد از رحلت آن حضرت, در زمان حكومت مولا علي عليه السلام با مشاهده اوج عدالت ورزي و سختگيريهاي امام علي در خصوص مفتخوري و غارتگري خواص و صاحب منصبان , همين زبير و طلحه با جمع آوري لشكر و نيرو و جلو انداختن عائشه همسر پيامبر اسلام (ص) جنگ جمل را بر عليه مولا علي (ع) براه انداخته و باعث بر زمين ريخته شدن خون هزاران مسلمان شدند.
آيا اگر پيامبر دوباره به دنيا بر ميگشت و اين انحراف و كجروي و فساداين دونفر را مشاهده مي فرمود,بازهم همان نظر را در مورد اينها داشت؟؟ !!
پس الكي روي برخي القاب و عناويني كه بنيانگذار كبير انقلاب حضرت روح الله (ره) در مقطع خاصي از انقلاب به برخي افراد منجمله همين آقاي شيخ اكبر هاشمي دادند ,مانور ندهيدچرا كه خودشخص امام كه شماها به آن فرمايش ايشان استناد مي كنيد,فرمودندكه " ملاك حال فعلي افراد است" و در وصيتنامه شان هم نوشته اند كه من در طول سالهاي پس از انقلاب ممكن است از بعض اشخاص تعريف و تمجيدي كرده باشم و از نفاق و انحراف او بي اطلاع بوده يا غفلت كرده باشم.ملاك,حال فعلي افراد است.
Iran, Islamic Republic of
وقتي حضرت امام از هاشمی تعریف ميكند و اين اعتماد و اطمينان را تا پايان عمر مباركشان نسبت به هاشمی حفظ ميكنند و حتي فرماندهي كل قوا كه مهمترين منصب حكومتي است به هاشمی ميسپارند معلوم ميشود آن جملاتي كه شما آورديد مربوط به هاشمی نميشود.
Iran, Islamic Republic of
ایشان حجت الاسلام بودند نه آیت الله .
Iran, Islamic Republic of
یعنی آیت الله و حجت الاسلام را شماها باید تایید کنین؟ عجیب قومی هستین شماها
Iran, Islamic Republic of
جهان بی جهان هاشمی عزیز را رها کن
تبلیغات مسموم شما باعث رای چند میلیونی و بی نظیر محسن هاشمی شد
واقعیت را بپذیرید. نبرد با واقعیت یعنی جنگ با روشنایی
دم از امام می زنید اما دانسته یا ندانسته به امام در گزینش یاران و معتمدانش توهین می کنید
یار بی نفاق خمینی کبیر، هاشمی عزیز.
Iran, Islamic Republic of
همون رائهائی که حاضر نشدند مطابق قانون ده درصدش رو بازشماری کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
هاشمی در جریان فتنه 88 از آرمانهای امام(ره) و انقلاب فاصله گرفت و در زمین دشمن بازی کرد و نظام را تا لبه پرتگاه برد.
Iran, Islamic Republic of
...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
هاشمی لازم نبود این روزای احمدی نژاد رو ببینه او مشکلش با احمدی نژاد شخصی بود و الا احمدی نژاد امروز خیلی هم به هاشم یو تیمش نزدیکه!! ..اون بلایی که با حزب کثیف کارگزران بر سر این کشور آورده بتونه جوابش ر او ن دنیا بده از سرش هم زیاده..یه مشته مسئول لیبرال گردن کلفت که هیچ جور نمیشه از صحنه حذفشون کرد عمده سرمایه کشور بینشون رد و بد لمیشه ..فکر کردید عامل این گرونیا کین؟ همین ب یهنرهای مفت خور..
Iran, Islamic Republic of
نتیجه فیلم شما هم که روشن شد!!
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
حالا سواای همه مسایل حزبی وسیاسی فکرنمیکنید که حجت الاسلام هاشمی روزیادی بزرگ میکنیم؟ انصافا جایگاه دانشمندان هسته ای وپزشکی مادرکشوربزرگتره یانه؟ والبته روح تشریفاتی وبزرگ بینانه خاندان هاشمی برکسی پوشیده نیست چون اخیرانیزپسرارشدایشان که البته ازسایرین معقول تروالبته سیاست مدارتره دربرنامه دستخط صراحتامیگه دیگه ازماها بزرگترزیادشدن ومادیگه ازیزرگانیستیم وایااین سخن قدری متکبرانه نیست؟
Iran, Islamic Republic of
خمینی کبیر: بد خواهان بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
Iran, Islamic Republic of
هاشمی آنچنان داغی بر دل آنهایی که میخواستند قدرت را قبضه کنند گذاشت که تا ابد این درد را فراموش نمیکنند
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان نيوز ! دقت كرديد اخيراً چقدر بى شخصيت و هرهرى مذهب شده ايد ؟! گيرم هاشمى را، خاتمى را، ناطق نورى را و و و و و را بى آبرو و هتك حيثيت كرديد و به خواهش دلتان رسيديد ! بعدش چه ؟! همه ياران و شاگردان و حتى فرزندان جسمى و معنوى امام خمينى را هم كه قبلاً كوبيده و بى عصمت كرده ايد ، و از اين ببعد هم همين رويه خدا پسندانه را در پيش خواهيد گرفت ، آن وقت آيا از انقلاب و نظام چيزى باقى خواهد ماند ؟! قبول ميكنيد همين روش شما دستاويزى خواهد شد براى جناح مقابل يا منتقدان تان ؟! با اين خليفه كشى شتابناكى كه در اين خراب شده رسم كرديد ببينيد به خوانندگان خود چه طور مجوز فحاشى و لمپنيسم را داده ايد ؟! آن وقت انقلابى را كه اين گونه از پيشتازانش هتك آبرو كرده ايد به خيالتان ماندنى است ؟! يا ميتوان براى آن و نظام بر آمده از آن قداستى قائل شد ؟! بخدا سوگند دوستى شما با نظام، انقلاب و رهبرى آن مصداق دوستى خاله خرسه است كه خودتان هم اجمالاً آنقدر فهم داريد كه تصديقش كنيد ؛ با ديدن اين مواضع و اقدامات مخرب شما ناچارم كه به تندروى هاى خانه براندازانه شما جماعت تفكيرى بدبين شده و احتمال قوى بدم كه چه بسا در خدمت سرويسهاى بيگانه باشيد و با اسم دفاع از نظام و رهبرى چنان ضربه اى به انقلاب و بنيانگذار و سيستم بر آمده از آن بزنيد كه در نوع خود بى نظير باشد اميدوارم در صورتيكه نا آگاهانه مرتكب چنين قبايحى ميشويد هر چه زودتر هدايت و در غير اينصورت خود خداوند كفايت كند شما را.
Iran, Islamic Republic of
البته من هم معتقدم تنها راه نجات كشور اتحاد و همدليه نيروهاي انقلابه كه اگه اين دو دستگي ادامه پيدا كنه كساني به ما مسلط خواهند شد كه هيچكداممان را قبول ندارند. اگر از تاريخ درس نگيريم سرنوشتمان تلخ خواهد شد
United Kingdom
خداوند مزدمخلصین را شهادت قرار میدهد
Iran, Islamic Republic of
من شهادت در چلوکبابی را بیشتر از شهادت در استخر دوست می دارم.
Iran, Islamic Republic of
چون جز شکمت چیزی نمیبنی و واقعا خدا میدونه کجا میمیری
انصار
Iran, Islamic Republic of
خمینی کبیر: بد خواهان بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
جالب اينه كه مخاطب جمله امام ره همين موافقان فعلي است
يعني اگر نبود زاويه گيري مرحوم هاشمي با انقلاب و امام هنوز شما مخالف ايشون و مخاطب جمله امام بوديد.
Iran, Islamic Republic of
همه پیام ها را خواندم اخر شک کردم هاشمی هنوز زنده است اگر کسی اطلاع دارد به ایل وتبار هاشمی خبر بدهند تا سریع کنگره بزر گداشت را تعطیل کنند
Iran, Islamic Republic of
شما غیرازاین جمله چیز دیگری بلد نیستی بگویی .مگر درباره ی منتظری نفرمودند حاصل عمر من بود ولی بااین حال اورا عزل کرد .آیا این هاشمی نبود که دستور امام امت را درباره پخش اعترافات مهدی هاشمی مانع شد .یاخودش گفت من جام زهر به امام چشاندم‌ درباره قطعنامه۵۹۸ ویا ماجرای مک فارلین کی اورا دعوت کرده بود با کلید و کیک و اسلحه آمده بود .وکلید کذایی بعدهای با اجازه هاشمی دست روحانی افتاد ویا مذکرات هسته ای با این همه خسارت محض مسببش کی بود ودیدار روحانی با جاسوس اسراییلی همه این ها از گور چه کسی بر میخواست .ووو وبعد از دفاع مقدس تا به امروز تفکر خانه برانداز هاشمی ومرفعین بی درد را او در دولت اسلامی او پایه گذارش بود . ومستضعفین را له کردن از زمان او شروع شد .واگر خاطراتش را بخوانی می فهمی این امیر کبیر ! زمان چقدر به فکر مردم بوده .خاطرات زلزله در تهران را می گویم که پیشگوی چینی گفته بود در تهران زلزله می شود وایشان در روز تاسوعای حسینی وشب عاشورای حسینی به سد لتیان باخانواده می روند آنهم با بالگرد خود وخاگواده اش را می خواهد نجات دهد واما گور پدر مردم اگر مردند بجهنم همان که روحانی بعدا مردم را به آن حواله داد وشما نان به نرخ روز خورها هرفردی تا موقعی با انقلاب باشد از نظر شما می شود قاتل زنجیره ای و عالی جناب سرخپوش یا گربه نره همینکه علیه انقلاب بشود برای شما می شود آیت الله عظمی یا امیرکبیر ویا او نبود با وجود امر ولی فقیه باز پشتیبان فتنه گران شد وعاقبت چه شد معتخر شد که در استخر فرح پهلوی جان بدهد و تمام افتخارت او شد این اللهم عواقب امورنا خیرا
توحید
Iran, Islamic Republic of
بابامردمومن!!می دونستی و چیزی نمی گفتی نکنه اون خاطراتی که به قول شما "یک روزدرخلوت امام به من گفت که ..."ازاین خاطرات ساختگی باشه.یااون گریه هاتون؟؟؟؟ولی درهرحال زحمات زیادکشیدید خدارحمتتون کنه بنی آدم خطا می کنه
Iran, Islamic Republic of
اه فرح پهلوی اکبر رو گرفت چون راضی نبود توی کاخ و استخرش کسی برود و هاشمی هر روز توی کاخ فرح بود و همانجا هم مرد .
Iran, Islamic Republic of
نگران مرگ خودت باش که معلوم نیست تو چه جایی جون میدی