کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابراز نگرانی شدید از درخواست برای استعفای روحانی!

13 دی 1396 ساعت 10:27

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در یکصد و پنجاهمین روز از آغاز دولت دوازدهم در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار استعفای رئیس‌جمهور و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه اصلاح طلب آرمان که به رسانه خانواده هاشمی مشهور است، از درخواست چند دانشجو برای استعفای حسن روحانی به شدت ابراز نگرانی کرد!

به گزارش جهان نیوز، در حالیکه مطالبه استعفای حسن روحانی از طرف هیج جریان سیاسی نه دنبال می شود و نه تایید؛ ولی ابراز نگرانی از در خواست یک نشریه دانشجویی جالب توجه است.

روزنامه آرمان در اینباره نوشته است: "روحانی استعفا بدهد! این جمله در روزهای گذشته بارها به گوش رسید! اما مشخص نبود که از جانب چه شخص یا گروهی مطرح شده است. دلیلی هم که برای این درخواست ذکر شده بود، ادعای ناکارآمدی دولت در حل مشکلات اقتصادی و بیکاری و مسائلی از این قبیل است. در این بین مردم باید هوشیار باشند. آنها روزی ناکام شدند که حسن روحانی با مردم و معترضان درباره وضعیت کشور سخن گفت و اعتراض را حق مردم نامید. پس از اظهارات رئیس‌جمهور بود که اعتراضات در بسیاری مناطق کشور پایان یافت که همین موضوع بیانگر تداوم اعتماد به روحانی است.!"

اما اصل ماجرا از آنجا شروع شد که ماجرا از آنجا آغاز شد که یک نشریه دانشجویی نوشت:«جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در یکصد و پنجاهمین روز از آغاز دولت دوازدهم در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار استعفای رئیس‌جمهور و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. در این نامه دانشجویان با تاکید بر عدم تحقق عملی وعده‌ها و شعارهای رئیس‌جمهور و آشفتگی حاکم بر رویکردهای برنامه‌ریزی دولت روحانی، وی را در حل مشکلات واقعی مردم ناتوان ارزیابی کردند. در این نامه دانشجویان، لایحه بودجه ۹۷ را نشان‌دهنده جهتگیری نادرست برنامه‌ریزی اقتصادی دولت در سال آینده دانستند و حذف یارانه ۳۰‌میلیون نفر، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش مالیات و عوارض را موجب تورم و گرانی مضاعف و نتیجتا ایجاد نافرمانی مدنی و شورش اجتماعی در آینده دانستند و نسبت به عواقب آن هشدار دادند»

روزنامه آرمان در ادامه نیز سناریو استعفای روحانی را به طرفداران احمدی نژاد هم ربط می دهد و دلیل آن را نیز توییت کردن یکی از اعضای یک گروه می داند!

این روزنامه در اینباره می نویسد: "پرونده درخواست استعفا از روحانی ضلع سومی هم دارد. آنها تمایل زیادی دارند که روحانی و دولت او تضعیف شود که نشانه‌هایش هم زیاد است. آن اندازه ناشیانه به سمت نیل به هدفشان حرکت می‌کنند که نقشه‌های آنها پنهان نمی‌ماند و زود رو می‌شود. در دولت اول روحانی که حامیان احمدی‌نژاد در مجلس بودند هراز چندگاهی بر طبل استیضاح و برکناری وزرا می‌زدند و البته از طرح شایعات بی‌اساس از دولت یازدهم دریغ نداشتند. در دولت دوازدهم اما ابزار استیضاح وزرا را ندارند پس به انتشار اخبار فاقد صحت می‌پردازند و اخیرا هم در فضای مجازی بارها درخواست استعفای روحانی را مطرح می‌کنند. البته مشخص است آنها درصدد هستند تا پرونده‌های قضائی آنهایی فراموش شود که تا پیش از این حامی آنها بودند. احمدی‌نژادی‌ها در گروه‌های مجازی خود بحث استعفای روحانی را مطرح کردند. یکی از اعضای این گروه‌ها چنین به فضاسازی پرداخته است‌:«توئیت کنید: روحانی استعفا»!


کد مطلب: 578621

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/578621/ابراز-نگرانی-شدید-درخواست-استعفای-روحانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com