کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گیچ شدن روزنامه اصلاح طلب از رویکرد سعید جلیلی نسبت به دولت

12 دی 1396 ساعت 8:58

برای رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب که سیاست را تنها رسیدن به قدرت تفسیر می کنند و حتی حاضر به گفتن نکات مثبت درباره دولت مخالف خود در طول تمام این سالها نیستند، رویکردهای انقلابی برای کمک به دولت مخالف قابل فهم نخواهد بود.


گروه سیاسی جهان نیوز: سعید جلیلی از مدت ها پیش تاکید کرده بود، اگر مشکل مردم را بخاطر اینکه دولت دستمان نیست حل نکنیم، رذالت است.

وی در اینباره در توئیتر خود نوشت: «اگر امروز بتوانیم مشکلی از مشکلات مردم را حل کنیم اما چون دولت دستمان نیست این کار را نکنیم، این کار نه تنها خیانت بلکه رذالت است.»

به گزارش جهان نیوز، سعید جلیلی همچنین با اشاره به تجمعات اخیر در کشور در توئیتر خود نوشته است: «فتنه امروز، مردم را نسبت به آینده ناامید و دستاوردهای بزرگ و مثبت ۴۰سال را نفی می‌کند. اگر مسئولیت نداریم قرار نیست در نقش اپوزیسیون نظام حاضر شویم. انقلابی‌گری به معنای کمک به دولت برای رفع مشکلات در هر دوره از زمانی است که مسئولیت اداره کشور بر عهده ما نیست.»

این در حالیست که روزنامه آرمان در تحلیلی مغرضانه درباره این توییت قابل تامل سعید جلیلی آن را رویکرد جدید وی دانسته و تییتر زده است: رویکرد سعید جلیلی، سلام روحانی، بای بای احمدی‌نژاد !

روزنامه آرمان در اینباره می نویسد: از این توئیت می‌توان دو برداشت داشت نخست آنکه او به احمدی‌نژاد برای رفتارهای اخیرش کنایه زده است و از سوی دیگر می‌توان این گمانه را مطرح کرد که استراتژی رقابتی جلیلی جای خود را به‌همراهی با دولت داده است که البته اگر این گزینه صحیح باشد، دلیل آن را باید ناموفق‌بودن اجرای پروژه تضعیف دولت دانست. حمایت جلیلی از دولت به‌طور حتم به مذاق بسیاری از حامیانش خوش نخواهد آمد و تصور می‌شود برای حفظ آنها در آینده توضیحات بیشتری درباره این تغییر دهد!

البته انتظاری از روزنامه سیاست زده آرمان نیست که رویکرد جریان انقلابی را نسبت به منتقدین و تلاش همواره برای تقویت نظام حتی زمانی که دولت غیر انقلابی و غرب گرا در سرکار هست، را درک کند.

اما برای رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب که سیاست را تنها رسیدن به قدرت تفسیر  می کنند و حتی حاضر به گفتن نکات مثبت درباره دولت مخالف خود در طول تمام این سالها نیستند، رویکردهای انقلابی برای کمک به دولت مخالف قابل فهم نخواهد بود.

این در حالیست که یکی از اصولی ترین مبانی رویکرد انقلابی گری در میان جریان ارزشی کشور کمک به همه دولت ها بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب بوده و البته به شرطی که دولت نیز حاضر به همکاری و همفکری با جریان ارزشی برای حل مشکلات نظام باشد.

اما روزنامه آرمان در ادامه نیز می نویسد:" احمدی‌نژاد در سال 84 خودش را مهندس و استاد دانشگاه علم و صنعت معرفی کرد اما در تمام امور به اظهارنظر می‌پرداخت. جلیلی اما سعی کرد با قاب یک انقلابی پا به عرصه سیاست بگذارد. به تدریج به سمت موضوعات مدرن رفت که همان انرژی هسته‌ای بود. او در این عرصه هم سعی کرد معادلات بین‌المللی و مصوب را دراولویت دوم قرار دهد و در وهله اول پیوندی میان عقیده انقلابی‌گری و انرژی هسته‌ای ایجاد کند که این تلاش تنها برای طرف ایران دارای معنا بود و کشورهای اروپایی چندان از استراتژی او سر در نمی‌آوردند. دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و رئیس سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی البته کمی از احمدی‌نژاد جلوتر بود چرا که نه کاپشن، نشان شناسایی او بود و نه عادت داشت در مقابل دوربین چهره خود را به‌نحوی تنظیم کند که مصنوعی‌بودن آن عیان باشد یعنی این دو ویژگی احمدی‌نژاد را نداشت."
 


کد مطلب: 578265

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/578265/گیچ-شدن-روزنامه-اصلاح-طلب-رویکرد-سعید-جلیلی-نسبت-دولت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com