پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۶۱

موج تحلیل ها درباره سخنان امروز رهبری/ضمیر اصلی سخنان رهبری بسیار شفاف است/ همه کسانی که می توانند مخاطب سخنان رهبری باشند

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 576865
ضمیر اصلی سخنان امروز رهبری شفاف تر از آن است که نیاز به فلش یا پیکان داشته باشد.هنوز بر سر دوراهی بازگشت و اصلاح یا اصرار بر پالایش هستیم و فرصت هنوز باقی است و تجربه گذشته چراغ امروز است
موج تحلیل ها درباره سخنان امروز رهبری/ضمیر اصلی سخنان رهبری بسیار شفاف است/ همه کسانی که می توانند مخاطب سخنان رهبری باشند
گروه سیاسی جهان نيوز: تنها لحظاتی پس از سخنان امروز رهبر معظم انقلابف تحلیلگران سیاسی به تشریح این اظهارات مهم پرداخته اند.

*ضمیر اصلی سخنان امروز رهبری شفاف است
به گزارش جهان نيوز، عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان نوشت: " ضمیر اصلی  سخنان  امروز رهبری  شفاف تر از آن است که نیاز به فلش یا پیکان داشته باشد.هنوز بر سر دوراهی بازگشت و اصلاح یا اصرار بر  پالایش هستیم و فرصت هنوز  باقی است و تجربه گذشته چراغ امروز است. این سخنان حجت را بر حزب اللهی های مردد و معتقد به انقلاب اسلامی تمام کرد.گر چه می دانیم در مخاطب اصلی از جهت منش و رفتار تاثیری نخواهد داشت.قبلا اینجا نوشتم که نظام یکپارچه است و در دام تجزیه وحمله نخواهد افتاد."
 
*حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است
عبدالمطهر محمدخانی نیز نوشته است: " برداشت اول: راهپیمایی ۹ دی هم اعتراض به رفتار سران فتنه بود و هم پاسخی به بی‌اخلاقی‌ها و جنجال‌سازی‌های رئیس‌جمهور وقت که از قضا این رفتارها تا همین روزها هم ادامه دارد. این برداشت موید تحلیل افرادی چون علی مطهری است که فتنه بزرگ که با تهمت تقلب آغاز و به براندازی و انقلاب رنگی رسیده بود را به دعوای دو کاندیدا و اشتباهات فردی و اخلاقی آقایان موسوی و احمدی‌نژاد تقلیل می‌دادند. تناقض این برداشت با روح کلی بیانات و نگاه رهبر حکیم انقلاب درباره فتنه_۸۸ روشن است.

اما برداشت دوم: جنس و ماهیت اقدامات این روزهای آقای احمدی‌نژاد و حلقه اطرافیان از  جنس همان رفتارهای سران داخلی فتنه ۸۸ است که مردم علیه آن در ۹ دی شوریدند و به ادامه حیات علنی آن خاتمه دادند.

برداشت دوم با رجوع به بقیه بخش‌های بیانات امروز رهبر انقلاب، حجیت بیشتری پیدا می‌کند. آنجا که تخریب غیر منصفانه‌ قوای قانونی کشور را «برای قدرت‌یابی» و «تکرار دقیق رفتار دشمن» و ناشی از «بی‌تقوایی» می‌دانند و آن را «تهمت و لجن پراکنیِ حرام» ارزیابی می‌کنند.

حال اگر این برداشت را بپذیریم، یعنی آقای احمدی‌نژاد و اطرافیانش در حال ارتکاب همان گناهی هستند که ۸ سال پیش، سران داخلی فتنه انجام داده بودند و یا حداقل در مسیر ارتکاب همان گناه بزرگ قرار گرفته‌اند: «بغی و براندازی»

با این نگاه، رهبر انقلاب امروز با اشاره به جنس هدف مردم در راهپیمایی ۹ دی سال ۸۸ به احمدی‌نژاد این هشدار را دادند که در مسیر ارتکاب به گناه بزرگ بغی قرار دارد و در صورت بروز چنین جرمی برخورد مشابه با آن صورت خواهد گرفت.
 
بغی را اگر تنها تلاش برای براندازی حکومت اسلامی از طریق ایجاد شورش و کاهش امنیت کشور بدانیم، گناهی است که شاید هنوز به سادگی نتوان آن را بر رفتار آقای احمدی‌نژاد منطبق کرد.

اما اگر سوءاستفاده از شرایط سخت اقتصادی کشور و تلاش برای برهم زدن امنیت روانی جامعه، به خصوص اقشار ضعیف و محروم را مقدمه‌سازی برای همان ناآرامی‌های اجتماعی و در نتیجه تخریب امنیت داخلی بدانیم شاید بتوان دلیل مشابهت‌سازی امروز رهبر انقلاب را فهمید. با این تحلیل نهی پشت بلندگو برای کاندیداتوری برای پرهیز از ایجاد دوقطبی در کشور را هم بخوبی می‌توان فهمید.

محمود احمدی‌نژاد و یاران در مسیر خطرناکی پا گذاشته‌اند و عاقبت این مسیر برای هر فرد با هر جایگاه و سابقه‌ای حتی رئیس‌جمهور سابق، تفاوتی نخواهد کرد. چرا که میزان حال فعلی افراد است و «حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است»

* سخنی با هواداران دکتر احمدی نژاد
امیرحسین ثابتی نیز طی یادداشتی با عنوان "سخنی با هواداران دکتر احمدی نژاد" نوشته است:طبیعتا شما هم سخنان امروز رهبر معظم انقلاب درباره اقدامات اخیر دکتر احمدی نژاد را خوانده و شنیده اید. خلاصه و مختصر؛ اگر هنوز هم حامی احمدی نژاد هستید اشکالی ندارد. طرفداری از هر کسی حق طبیعی هر انسانی است و البته عواقب آن هم بر عهده اوست. کما اینکه امروز ابوالحسن بنی صدر، هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و ... هم طرفداران خاص خودشان را دارند، اما صادق باشید و حمایت تان از احمدی نژاد را منتسب به حرفها و شعارهایی مانند «مالک اشتر علی»، «یاور رهبر» و ... نکنید.برای خیلی ها همچون بنده از اردیبهشت 1390 و با خانه نشینی او «قطعی» شد که جناب دکتر احمدی نژاد با تمام خدمات و مجاهدت های بی نظیرش، دچار تغییر و تحولات بنیادین شده و اعتقاد و التزامی به ولایت فقیه و ولی فقیه ندارد. شما نیز اگر همچنان تا همین امروز حمایت تان از احمدی نژاد به خاطر تصورات نادرستی مانند «انقلابی ماندن» و «اطاعت او از رهبری» بود، با سخنان امروز رهبر معظم انقلاب این توجیه نیز دیگر اعتباری ندارد و اگر هم معتقدید احمدی نژاد همچنان قابل دفاع و حمایت است اشکالی ندارد، فاصله او با گفتمان انقلاب و رهبری و ... را بفهمید و با صداقت و تاکید بر این فاصله، از او حمایت کنید اما درک کنید همانقدر که شعار در خط امام بودن اصلاح طلبان مضحک است، در خط رهبری بودن و انقلابی ماندن دکتر احمدی نژاد نیز مایه تفریح و سرگرمی است!"

*همه حرف با احمدی‌نژاد نیست
حسین مهدی تبار نیز نوشت:
۱/ نکته اول حرف رهبری این بود که کاستی‌های نظام به گردن همین مسئولینیه که پس از اتمام مسئولیت ( یا حتی حین انجام وظیفه ) ژست اپوزیسیون نظام می‌گیرند! نظام و فعالیت‌های نظام مگر چیزی جز فعالیت‌های همین مسیولینه؟

‏۲/علی‌رغم این‌که احتمالا مخاطب «اصلی» سخنان رهبری احمدی نژاد بود اما همه حرف با احمدی‌نژاد نیست. هاشمی، خاتمی و روحانی هم علی رغم این‌که باید پاسخ‌گو باشند ژست اپوزیسیون می‌گیرند.

‏۳/ نکته دوم این‌که رهبری بر خلاف القای احتمالی کج‌فهم ها یا مغرضین، راه نقد رو نبست. بلکه نقد صحیح رو نقد ۱-مسئولانه ۲- دقیق ۳- منطقی ۴- به دور از هوای نفس دونستند و اون رو «واجب» هم اعلام کردند. در مقابل اما لجن پراکنی، دروغگویی و سیاه‌نمایی رو «حرام» دونستند.

‏۴/این بخش علاوه بر انتقاد مستقیم به احمدی‌نژاد و جریان مویوم به عدالت‌خواه، که به جای نقد صحیح علیه قوه قضاییه سیاه نمایی میکنند و به تعبیر رهبری، همه رو‌با یک چوب می‌رونند، هشداری به ما منتقدین دولت هم بود تا حواسمون جمع باشه خدایی نکرده درگیر هوای نفس نشیم.
 
*تعیین شاخص برای مسئولان گذشته، حال و آینده توسط رهبری
مالک شریعتی فعال سابق دانشجویی و کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی به تحلیل سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور پرداخت:
«رهبرانقلاب ضمن هشدار جدی به یک مخاطب خاص، برای همه مسوولان گذشته، حال و آینده کشور ملاک و شاخص تعیین کردند.

واکنش رهبرانقلاب به اتفاقات مهم جاری کشور همواره در مقام روشنگری و خیرخواهی برای مردم و اصلاح گری و اتمام حجت برای مسوولان بوده است اما در بیان رسمی و علنی ایشان به دو صورت مطرح شده است؛ گاهی در خلال یک سخنرانی به صورت ظریف به موضوع مدنظرشان اشاره ای کرده و عبور می کنند تا هم مخاطب خاص مطلب را بگیرد و هم نشانه ای برای آینده بماند؛ اینجاست که انتظار می رود نویسندگان، خواص و اهل نظر به تبیین مطلب بپردازند.

اما گاهی نه، موضوع بسیار حیاتی و مهم است و یا اشاره های گذشته نتوانسته تاثیر خود را بگذارد و جامعه آنچنان دچار حیرت شده است که ناچار خود ایشان در یک سخنرانی فقط حول آن موضوع خاص صحبت کرده و آنچنان دقیق ابعاد و حواشی موضوع را شخصا تبیین می کنند که جای هیچ شک و شبهه ای باقی نمی ماند و اساسا دیگر نیاز به ورود تحلیلگران برای باز کردن و تبیین مساله نیست.

سخنان امروز رهبرانقلاب دقیقا از نوع دوم است؛ جامع و رافع همه نیازهای مسوولان و مردم؛ هم برای مخاطب خاص هم برای مخاطبین عام؛ هم برای دوست شفاف است هم برای دشمن؛ بی نیاز از تحلیل و احیانا اضافه کردن جزئیات دیگر به آن.

اما یک ویژگی کلیدی مشترک که در همه سخنرانی ها، نامه ها و پیامهای تبیینی رهبر حکیم انقلاب وجود دارد و باید بدان اشاره کرد آن است که آن موضوع خاص محملی می شود برای بیان معیار و شاخص؛ رهبری امام جامعه است و زمانی که برای نقد یک انحراف یا تبیین یک موضوع به خطابه می نشیند ملاک و میزان را از دل موضوع بیرون می کشد و به دست مخاطب می دهد تا یکبار برای همیشه تکلیف خود را در موارد مشابه بداند و بشناسد.
جملات کلیدی سخنرانی امروز را مرور کنیم: «ناامیدکردن مردم بی تقوایی است»/ «مسوولان گذشته و حال حق اپوزسیون شدن ندارند»/ «انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است»/ «نقد واجب و لجن پراکنی حرام است»/ «9 دی پاسخ ملت به این بازی ها بود»/ «ملاک حال فعلی افراد است و کسی ضمانت شده نیست» / «قاضی و مدیر سالم و ناسالم هردو هست و حق نداریم همه را به یک چوب برانیم». با اینکه همه دانستند شان نزول و مخاطب خاص همه این عبارات کیست، اما تک تک آنها از ویژگی معیار و شاخص بودن برای حال و آینده انقلاب برخوردار است.

*این معرکه گیران تُهی مایه!

محمد ایمانی نوشت: ضعیف ترین افراد کسانی هستند که شهامت پذیرفتن مسئولیت رفتار خود را ندارند و با گرفتن ژستی اپوزیسیون مایانه، فرافکنی می کنند. روانشناسان، مسئولیت پذیری را نشانه بلوغ واقعی و قوت شخصیت فرد می دانند. برعکس، فرافکنی را حمل بر ضعف و بی ثباتی روحی  و تُهی بودن شخصیت می کنند. سیاستمداران به طریق اولی، باید مسئولیت پذیر باشند اما برخی از آنها -با گرایش های مختلف و گاه ضد هم- به بلوغ لازم نرسیده اند، هر چند که تا بخواهید غرور و لجاجت دارند.

بیانات امروز رهبر انقلاب که آمیزه ای از روشنگری و نهیب را به همراه داشت، ناظر به همین عدم بلوغ در برخی مدیران فعلی و قبلی است که در ادوار مختلف موجب شده به وسوسه اپوزیسیون بازی و قدرت اندوزی از این طریق تن بدهند و ناکارآمدی های و قصور خود را پای دیگران یا نظام بنویسند. خروجی این مسئولیت گریزی و رفتار دور از بلوغ و انصاف، بازی سیاه با افکار عمومی و کشاندن کشوربه کام بی ثباتی است؛ چیزی که اوج خسارت آن را در سال 88 دیدیم.

در حقیقت دشمن، از همین گارد باز برخی سیاستمداران، نفوذ کرد و شبیخون زد. بی تردید کسانی چون موسوی، خاتمی، هاشمی، احمدی نژاد ، روحانی و برخی اطرافیان آنها با وجود سالها منصب نشینی و مدیریت، به تناوب در این حریم حرام (رفتار غیر مسئولانه و دشمن شاد کن) وارد شده و کشور را دچار صدمات بزرگ کرده اند. آنها گاه با هم گلاویز شده و بر تشت بی آبرویی یکدیگر نواخته و گاه با هم ساخته و ائتلاف های نوشته و نانوشته راه انداخته اند. بعضا نه دوستی هایشان برای خدا و مردم بوده و نه دشمنی هایشان.

قبیل آنها می توانند برای هم نوشابه باز کنند یا به وقتش شیشه نوشابه سر هم بشکنند! اما حق ندارند رفاقت و عداوت های ناحق خود را درون زندگی و مغازه مردم برگزار کنند و شیشه بشکنند و لات بازی در آورند. این کاری بود که در فتنه انجام شد و دشمنِ کمین کرده بر موج آن سوار شد. معرکه گیران یکی دو سال اخیر هم از این قاعده مستثنا نیستند. شاید لا بلای روشنگری امروز رهبر انقلاب و استناد معظم له این هشدار مستتر باشد که همان ملتِ آفریننده حماسه نه دی، می تواند عناصر مسئولیت نشناس و کارچاق کن دشمن را ادب کند.

به یاد داشته باشیم در قیام الهی 9 دی، هم رای دهندگان به احمدی نژاد بودند و هم رای دهندگان به موسوی؛ چون مسئله فراتر از انتخابات بود. امروز نیز قاعده همین است و اگر 9 دی دیگری اقتضا کند، هیزم کشان و سواری دهندگان به فتنه - نقاب فریبنده عدالت بر صورتشان باشد یا اصلاحات و اعتدال و ... - خواهند دید که باز هم قریب به اتفاق مردم، بالاتفاق پای کار انقلابند، فارغ از اینکه در انتخاب خدمتگزار، به عمرو  رای داده باشند یا زید و بکر. بنی صدر عبرت مهمی در این باره است؛ چه برای دولت منفعل و موتلف با فتنه گران و چه برای حلقه انحرافی انقلابی نما.

*«احمدی‌نژادی‌ها»؛ یک گام جلوتر از «نقطه جوش»
امین فرج الهی هم نوشت: هر جریان سیاسی دوسطح دارد. یک«معتقدین و بازیگران اصلی سیاسی» که دارند برای آنچه درست می‌دانند مبارزه می‌کنند. یک بدنه که «دلبستگان مردمی‌اش» هستند که به هر دلیلی با آن همراه شده‌اند. وقتی تنش و تشنجهای آن جریان با جریان رقیب یا جریان حاکم به اوج  و اصطلاحا به «نقطه جوش» رسید، کار به مرزبندی و انتخاب می‌رسد. یعنی آن جریان ناگزیر از انتخاب صریح بنی دو مساله می‌شود. باید انتخاب کند کدام سمت ایستاده است. گاهی بین «مردم و دشمن»، گاهی «انقلاب و آمریکا»، گاهی «خودی و غیر خودی» و گاهی «اعتراض قانونی و اردوکشی خیابانی»

اگر سران و بازیگران اصلی مثل خیلی وقتها بر سر «لجاجت» بیفتند و بخواهند در این نقطه جوش هم مثل مراحل قبلی رفتار کنند، به «عبور» می‌رسند. گاهی با عبور از «نظام» و «رهبری»، به «ضد انقلاب» پیوند میخورند و گاهی با عبور از «انتخابات» و «سیاست‌ورزی» به «قهر سیاسی» یا «اغتشاش خیابانی». برخی از موضع «اصلاح‌طلبی» عبور می‌کنند، برخی از موضع «عدالت‌طلبی» و برخی دیگر از موضع «ایدئولوژیک».

اینها یک طرف ماجراست. مهم «بدنه ی مردمی» دلبسته به هر جریان سیاسی هستند. هواداران احمدی‌نژاد 96 با هواداران سازمان مجاهدین خلق و بنی‌صدر 60 خیلی فاصله دارند. همانطور که با هواداران میرحسین و کروبی 88 فاصله دارند. بعد از به «نقطه جوش» رسیدن تضادهای منافقین و بنی صدر با جمهوری اسلامی، جامعه به «بدنه مردمی» آنها فرصت داد، فرصت فکر کردن، تامل کردن و اقدام کردن، تا به جای «عبور از جمهوری اسلامی» مثل سرانشان، توقف کنند. همانطور که در طول هشت‌ماه فتنه 88 همین اتفاق افتاد و کم‌کم جمعیت 23 خرداد خطش را از سران و دشمنان انقلاب جدا کرد و تهش همان آشوبگرهای عاشورا کف خیابان ماندند.

درست است که جریان احمدی‌نژاد با انقلاب و رهبری به «نقطه جوش»رسیده، اما اشتباه است که آنقدر شماتت‌آمیز بدنه را نواخت که کار به بن‌بست برسد. اگر با فوران کینه‌ و لج و لجبازیهای توییتری و تلگرامی، بدنه را به سمت «عبور» هل بدهیم در اشتباه هستیم. حساب اکثریت و بدنه‌ی«احمدی‌نژادی‌ها»با اقلیت تشکیلات اطراف«احمدی‌نژاد»جداست. بگذاریم بدنه فکر کند و تصمیم بگیرد. الان که در « نقطه جوش» هستیم، وقت توقف و تفکر است. سخنان امروز رهبری «فرصت» است برای جدایی بچه‌های حزب‌اللهی دلبسته به احمدی‌نژاد که از سر دغدغه های مقدسی مثل عدالت‌طلبی و فسادستیزی و انتقاد درون ساختاری، با جریان احمدی‌نژاد همراه بوده‌اند. «عبور» اقلیتی از احمدی‌نژادی‌ها از رهبری، که در توییتر و تلگرام بزرگنمایی می‌شود نباید فضا را بر بدنه‌ تنگ کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
این چند روز شما همینجور بی محابا به دکتر احمدی نژاد تاختید
M.sh
Iran, Islamic Republic of
بس کنید دیگه. اگه واقعا تابع رهبری عزیز هستین، انروز حجت رو تمام کردند. الان فرق شماها با اونهایی که از موسوی وکروبی وخاتمی دفاع میکنند چیه!؟ هیچ کدومتون نمیخواین باور کنید که طرف مقابل از راه ولایت دور شده. بیدار شین. البته اگه خودتونو به خواب نزده باشید.
Canada
خدا را شکر که رهبر معظم چنین واضح حق مطلب را ادا نمودند و قوه قضائیه را نه تنها بی نقص و معادل نظام نخواندند بلکه از آن نیز انتقاد هم کردند والا عده ای هنوز فکر میکردند که کوچکترین انتقاد از این قوه در حکم محاربه با خداست.
البته هنوز هم برخی دیر فهم ها حمایت رهبری از قوه قضائیه را بمنزله تائید ...تلقی می کنند که امیدوارم خداوند تبارک و تعالی هدایتشان کند.
سقا
Iran, Islamic Republic of
خبری از دوستداران اقای احمدی نژاد نیست ،قبلا که حمله ی دسته جمعی به جهان نیوز داشتن وهر کسی نظری مخالف اونها داشت متهم به ولایت معاشی واصول سوار ی بود!!!!!!!!

آش رو اینقدر اقای احمدی نژاد شور کردتا حضرت آقا علنا موضع گیری کردن وتکلیف همه رو هم البته روشن کردن .
بین مطالبه ی حق ونقد منصفانه تا به فرموده ی آقا نقش اپوزیسیون رو گرفتن زمین تا اسمون فرق وجود داره امید واریم حرف های حضرت اقا اتمام حجتی باشه برای احمدی نژاد وهوادارنش.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز آخه تو این کشورمسئولی را نام ببرید که ولایت مدار باشد و حرف مفت نزند؟
علی
Iran, Islamic Republic of
خواص هستند که برای دنیا و زرق و برقهای ان دست به هر کاری می زنند وگرنه مردم عادی که این روزها چوب ندانم کاری این نادانها را می خورد وقت و فرصت این دودوزه بازیها را ندارند
Iran, Islamic Republic of
مردم عادی چوب “ندانم“ + “کاری“ های خودشان را میخورند و لاغیر
مردم میتوانند عادی باشند ولی کارها و انتخابهایشان را دانسته انجام دهند که بتوانند پای آن با افتخار و بدون لجاجت باستند البته طبق فرمایشات قبلی امام خامنه ای هرگاه متوجه اشتباه (و یا تغییرات) شدیم باید آنرا اصلاح نماییم.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

همه باید مطیع و تابع رهبری باشیم.
حسین
Netherlands
مقدمتا :متاسفانه حتی کسانی که از مالیات امت ارتزاق می کنند و گه گاه در پشت این و آن مخفی می شوند ، متوجه این نکته نیستند که اگر خطری این نظام مقدس را تهدید کند اولین قربانی خوشان هستند.
مقام رهبری چه از نظر قانونی .چه از نظر امتحانات و نتایج هفتاد سال گذشته و چه فرهنگی که در فرهنگ ما موی سپید مقام است مقامی پدرانه دارند. اشاره فرمودند به کار های عقب افتاده ووو
تنها یک نمونه : تهمت و لجن پراکنیِ حرام سخنرانی آقای اژه ای را یکبار گوش کنید ، تطابق ها روشن می شود.
نتیجه: این چند کلمه با هدف همگانی بودن سخنان رهبر است و شامل همه می شود. اگر بخواهیم به این سخنان جهت دهیم از انصاف خارج ، و دودش بچشم همه می رود و هرکه بالا تر نشیند ، استخوانش سخت تر خواهد شکست. این حقیر تنها به اسلام راضی ام و طرف هیچ گروهی نیستم و طبق فرمایش قرآن کریم: فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُم بَيْنَهُمْ زُبُرًا ۖ كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ.
اگر مسئولین قبیله ای عمل نکنند ، چرا باید در مصدری که نمی توانند بنشینند و خواب مصادر بالاتر ببینند؟ بیایم نتایج را ملاک کنیم و بدور از حزب بازیهای رایج تعقل و عمل کنیم.
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا
Iran, Islamic Republic of
سؤال از حسين آقا خجسته !
روزی چند ساعت جون داداش در فضای مجازی ول چرخ میزنی ؟!
Iran, Islamic Republic of
حسين آقا لطفاً شفاف صحبت كنيد. شما (فكر كن يك درصد) احتمال ميدهي كه منظور رهبر معظم، از سخنراني ديروز، آقاي محسني اژه اي بوده؟ سخنراني ايشان يك پازل است كه بايد همه قطعاتش رو كنار هم بگذاري تا متوجه بشي "منظور اصلي" سخنراني چه كسي است هر چند كه مخاطب اين سخنراني، منحصر به آن شخص هم نباشد. حالا يكبار ديگر قطعات اين پازل را با هم ميچينيم:
قطعه اول: متأسفانه "برخی افراد بی تقوا در داخل" با "متهم کردن افراد و دستگاهها" ... همان کار دشمن را انجام می دهند.
قطعه دوم: این افراد بجای آنکه سیاست خود را «دینی» کنند، برای رسیدن به اهداف پَست و حقیر سیاسی، دین خود را با سیاسی کاری همراه کرده اند.
قطعه سوم: کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند.
قطعه چهارم: باید از خدمات سپاسگزاری شود و صدمات هم مورد نقد منصفانه و مسئولانه و عاقلانه قرار گیرند نه نقد همراه با فحاشی و تهمت، چراکه نقد و نقدپذیری واجب است اما تهمت و لجن پراکنی حرام است.
قطعه پنجم: اینکه فردی مکرر، دستگاهها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هر کودکی می تواند با یک سنگ، شیشه ای را بشکند، هنر آن است که انسان خدا را در نظر داشته باشد و منطقی حرف بزند و از سخن گفتن برای هوای نفس و جهات شخصی و دستیابی به قدرت پرهیز کند.
قطعه ششم: البته دستگاه قضایی ما بدون ایراد نیست و بنده از اشکالات قوه قضاییه و قوه مجریه بی اطلاع نیستم اما باید نقاط مثبت و منفی را در کنار هم دید و نباید همه را با یک چوب راند.
قطعه هفتم: (از همه مهمتر:) انقلابی گری کار سختی است زیرا پایبندی و تدین لازم دارد و "نمی شود که انسان در یک دهه همه‌کاره کشور باشد" و در دهه بعد، "تبدیل به مخالف‌خوان کشور شود".
قطعه هشتم: «میزان حال فعلی افراد است» همه باید مراقب باشیم زیرا هیچکس ضمانت درست‌ماندن تا لحظه مرگ را ندارد.
خب حسين آقا، پازلمون تكميل شد. لطفاً يه بار ديگه اين هشت تيكه پازل رو كنار هم بذارين، بعد يه خورده عقب وايسين، ببينين اين شكلي كه در اومده شكل كيه! ?
ياعلي
حسین
Netherlands
دوست عزیزم ، علی نگهدار شما
جمله در مورد فرد خاصی نبود همچنان که جمله رهبر انقلاب متوجه کسی نبود. مسلمان که گناه بی لذت نمی کند و تنها اوست که از راز سینه ها آگاه است، لذا آگاهانه ضمیر خوانی نمی کنم. جمله بر خلاف مفسر فوق پیشنهاد مقایسه می دهد. یعنی تهمت ، دروغ تضعیف نظام با کلام ( جسارتا در عمل را هم خودم اضافه می کنم) اینها همه گناه است و باید در مقابل همه اینها پاسخ گو بود.
یکم- اتهامی در مجلس زده شد با مدرک. من و شما که صاحبان انقلابیم از جریان بررسی آن پرونده بیخبریم و این اشتباه بود و هست چه با مخفی کاری ایجاد ظن می شود و آن غیر شرعی است.
دوم-مگر در مورد فرجام از ایشان سئول نشد؟ ایشان هم مخالف خود را اعلام کردند و در نهایت فرمودند که خودتان می دانید. آنها هم در بیست دقیقه امور را به اینجا کشیدند که بجای پاسخگوئی ، امروز بحث را به اینجا کشاندند. اگر برادران ولایت مدار بودند چرا چنان کردند و چنین می کنند؟
سوم- مقایسه کنید گفتمان رئیس جمهور فعلی را با این فرمایش.
عزیزم پیرم و از خرداد چهل و دو فعال. توان نوشتن بیشتر ندارم .دقت کن شاید تصویر دیگر را هم ببینید.
برای سلامت شما دعا می می کنم و زحمتی که کشیدید متشکرم و قدر دان. کاش افتخار آشنائی با شما را داشتم.
شاید با دعا شما هدایت شوم به اذن الله
Iran, Islamic Republic of
سلام مجدد خدمت حسين آقاي بزرگوار
شما به بنده فرموديد "دقت كن، شايد تصوير ديگري را هم ببينيد" اما يك سوالي اينجا به ذهن متبادر مي شود كه مگر شما ميدانيد من تصوير چه كسي را دراين پازل ديده ام؟! من فقط گفتم تصويري كه از كنار هم گذاشتن قطعات اين پازل ايجاد مي شود خيلي به آن شخصي كه شما از وي نام برديد شبيه نيست. همين. اما نوشته شما نشان مي دهد كه شما هم قيافه آن فرد را تشخيص داده ايد و متوجه شده ايد كه من هم احتمالاً تصوير چه كسي را ديده ام. جمله دقيق آقا (طبق سايت رهبري): "نمیشود هر حرفی را انسان به‌خاطر میل دل خودش بزند. انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است؛ انقلابی‌نمایی [یعنی] آدم جوری عمل کند که کأنّه ما [انقلابی هستیم]؛ انقلابی‌گری کار سختی است؛ پابندی لازم دارد، تدیّن لازم دارد. نمیشود که انسان یک دهه همه‌کاره‌ی کشور باشد، بعد یک دهه‌ی بعدی تبدیل بشود به مخالف‌خوان کشور؛ این که نمیشود" خب اون كي بوده كه در دهه پيش همه كاره مملكت بوده، انقلابي نمايي هم مي كرده و هارت و پورت انقلابي هم داشته، بعد حالا داره مخالف خوني مي كنه و عليه "قوه قضاييه و قوه مجريه" (كه طبق گفته آقا بدون اشكال هم نيستن) لجن پراكني مي كنه؟ روحاني در دهه قبل همه كاره مملكت بوده؟ اژه اي الان داره عليه قوه قضاييه و دستگاههاي مملكت مخالف خواني ميكنه؟ هاشمي رفسنجاني داره اين كارو مي كنه؟ صادق لاريجاني؟ علي مطهري؟ موسوي؟ كروبي؟ بني صدر؟ من كه آخرش نفهميدم منظور آقا كيه؟ شما بفرمايين حسين آقا، ما در محضر شما تلمذ مي كنيم.
حسین
Netherlands
با سلام و عرض ادب ، ارادت خالصانه شما به رهبر انقلاب و جدیت شما در امر انقلاب اسلامی ستودنی است. فیلمی از ورود غواصان به آب ، در همین خبرگزای موجود است. این خلوص و این پشتکار هر گز نا امید نمی شود.
دوست عزیز همین یکی دو روزه در جائی نوشتم که زمان استفده از فنون ادبی نیست و اگر طنز یا کنایه یا رمز گونی و امثال آن را در میدان جنگ استفاده کنیم ، عاقبت خوبی را نمی شود پیش بینی کرد ، لذا باید صریح گفت دستورات باید روشن و مستقیم و نحوی اجرای آن مرتبا در مد نظر تا در صورت خطا ، مسئول باز خواست شود.
بار ها راجع به اولویتها و "میزان" نوشتم. اگر مردم را آموزش دهیم تا با ایجاد خوف از جنگ به پای صندق نیایند بلکه بر اساس نتایج ( تاکتیک شناخته شده شیطان که دیگر بزرگ هم نیست در چندی دهه گذشته). در دنیا ، حقوق یا دستگاه قضا لغتنامه خود را دارد و یک لغت در پزشگی و مهندسی یا تجارت... محتوای متفاوتی دارد. اظهارات آقای اژهای برازنده مسئول حقوقی نبود و از آن بد تر توسط دیگران تکرار شد. شهید بزرگی می نویسد اگر از عقیده خوبی بد دفاع کنید تخریب کرده اید. فراموش نکنیم که در دوران انباشته شده پرونده ها ایشان هم مسئول بوده اند و نمی بایت بجای توضح ، احتمالا برای انحراف افکار موضوع را به صحنه دیگر کشیدند.
جماعتی خدمت رهبر رسیدند برای ارشاد فرمود مخالفم چشمم اب نمی خوره ، اما خودتان می دانید. این بنظر این حقیر یعنی مسئولیت شماست و دخالت در آن صلاح نست. دیدیم که صلاح نبود اما رفتند و در بیست دقیقه دست و پای موضوع را جمع کردند.
ایشان اشاره به دشمن شناسی کرد ، دشمن بشریت بیش از چهار صد و پنجاه معاهده را با بومیان(سرخپوستان) یکطرفه نقض کرده. حدود صد سال است که پورتوریکو را اشغال ، اما بر خلاف قراردادهای بین المللی مسئولیتهای خود را انجام نمی دهد و این آقای ترامپ بعد از طوفان چند هفته پیش مستقیما گفت خودتان بکنید. لذا قبول کنیم که مسئولین خالص نیستند و زحمت شناسائی دشمن را بخود ندادند و نمی توانند قبول کنند که چیزی که پیر در خشت خام می بیند ، جوان در آینه نمی بیند.
چه کسی در جهت اقتصاد مقاومتی برداشته ، اگر نه تکلیفش چیست؟ موضوع آتش به اختیار چرا مطرح شد؟
آقایان موسوی و گروبی و بسیاری دیگر اگر در تعادل فکری بودند کار های مهمتری می کردند. هر کشتی گیری در سن حدود سی سال باز نشته است و اوج بلوغ ریاضی در حدود چهل است ، چطور می توان قبول کرد که یک خانواده ( دیروز یکی و امروز دیگری) همه نابغه و در سنین بالا می توانند روزی بیست ساعت کار کنند. اگر عقب هستیم باید بیشتر کار کنیم. مسئولی ملیونان ها پرونده عقب افتاده دارد و این موضوع امروز نیست. شاید بهتر بود خدمت امام دست بوس می شد و مشکلات را توضیح می داد و اضافه می کرد که یا باید در حل این کمک بشود و یا نشستن در آن مقام غصب است و اما هم پاسخ مناصب را می داد.( کشتی گیر را از متن سخنرانی آقای موسوی در آن سالها بی حاصل نخست وزیری ایشان انتخاب کردم). آقای موسوی و بسیار دیگر در انقلاب و قبل آن کاره ای نبودند و ظهور کردند و اینک خود را صاحب انقلاب می دانند.
پیرم ، خسته شدم ، نتیجه:
میزان و مدل ارائه شد ، حالا بیائید بببینید چه کسانی در این چهار چوب هستند و یا نیستند و در موار دیگر فرمود خودتان می دانید.
راه کار:
بنده فقط رهبر را قبول دارم و پیشنهاد می کنم دور این پیر که شاید بیش ار هفتاد سال برای اسلام زحمت کشیده جمع شویم. نتایج ایشان در دوران قبل از انقلاب و تا بحال بی نظیر است. این چاپلوسی نیست. فیلمهای ماهای اول انقلاب را ببیند ، ارتشی در کار نبود اما ایشان با دو یا سه گروهان دویست یا سیصد نفره در ردیف های سه نفره ( تا آن زمان نه نفره بود) می ایستاد و سان می دید. بقیه همه در تلاش امور دیگر بودند ، حالا نگاه کنید به نیروهای نظامی ایران اسلامی ، پس ایشان در خشت خام چیزهائی را میدید.
در مورد رئیس جمهور سابق ، مسلمانان سه قوه ایشان را گوشه اطاق گیر انداخته اند. از روز اول دولت یازدهم و صندوق خالی و ایشان سکوت کرد... اگر چه از ایشان انتظار بیشتری میرفت اما تحت فشار این سالها از ابتدای دولت دهم درد ایشان قابل درک است. پاسخ من به ایشان این استکه ما نیروهای توانا بسیار داریم و ایشان و روسای فعلی سه قوه عقب کشیده و استعفا دهند. اگر نکنند که تصور نمی کنم هیچ یک بکنند ، طبق روش حضرت سلیمان (س) مادر شناخته می شود.
این حقیر ننگ روزگار و روزها گذشته جز لفی خسر تعریف دیگری ندارد. هیچ صیادی در جوی حقیر که بگودالی می ریزد مروارید صید نخواهد کرد. مفهوم تلمذ بسیار بسیار بزرگتر از این حرفهاست. تلاش در جهت خرد جمعی است.
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
حسین آقا باز هم سلام، ما چه کوتاه صحبت کنیم چه طولانی، چه جوان باشیم، چه پیر، چه دشمنان بشریت به گفته شما 450 معاهده با سرخپوستان را نقض کرده باشند یا نه، چه برجام در 20 دقیقه تصویب شده باشد یا نه، در اینکه رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی به چه کسی اشاره کردند تفاوتی ایجاد نمی شود ولی ظاهراً شما (و میلیونها نفر مانند شما) قصد ندارید با برخی حقایق روبرو شوید و برای فرار از واقعیت از دین و قرآن و پیغمبر و رهبری هم مایه میگذارید. مثلاً گفته میشود حالا که رهبری از شخص خاصی نام نبردند ما چه حقی داریم سخنان ایشان را تأویل کنیم و فرد مشخصی را مصداق آن بدانیم. (البته وقتی آقای اژه ای را نام میبریم یهو یادمان می رود که قرار بود از مصداق سخن رهبری نام نبریم) بگذریم. اجازه دهید بنده کمی در این قضیه به شما کمک کنم. خوشبختانه موارد دیگری هم هست که رهبری نام کسی را نبرده اند از جمله موارد ذیل:
خطبه دوم نمازجمعه 29 شهريور 87 اعلام موضع كنند: "يك نفر پيدا مي‌شود درباره مردمي كه در اسرائيل زندگي مي‌كنند يك اظهار نظر مي‌كند، البته اين اظهار نظر، اظهار نظر غلطي است. اينكه گفته شود ما با مردم اسرائيل هم مثل مردم ديگر دنيا دوستيم اين حرف درستي نيست، حرف غيرمنطقي است" و در ادامه باز هم تأكيد كردند "خوب اين حرف خطايي بود، حرف درستي نبود"
(به نظر شما آن "یک نفر" در سخنان آقا چه کسی است؟)
سخنرانی 28 بهمن 1391: "در این ماجرا متأسفانه رئیس یک قوه به استناد یک اتهام ثابت نشده و حتی مطرح نشده در دادگاه، دو قوه دیگر یعنی مجلس و قوه قضاییه را متهم ساخت که کاری بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود. این رفتار، حقوق اساسی مردم را نیز تضییع کرد چرا که زندگی در «آرامش و امنیت روانی و اخلاقی»، جزو حقوق اساسی ملت است."رهبر انقلاب در ادامه تأکید کردند: "بنده فعلاً نصیحت می کنم."
(خوشبختانه اینبار نیز رهبر معظم "اسم" کسی را نیاوردند)
4 مهر 1395 در ابتدای درس خارج فقه: " خوب بله، یک نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به‌ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی‌دانیم ما شما شرکت کنید. این را گفتیم، خوب یک چیز عادی است. انسان بایستی آن چیزی را که می‌بیند و می‌فهمد و فکر می‌کند که به‌نفع برادر مؤمنش است باید به او بگوید دیگر. ما هم اوضاع کشور را خوب، غالباً بیشتر از اغلب افراد آشنا هستیم. آدم‌ها هم، به‌خصوص آدم‌هایی که صدها جلسه با ما نشستند و برخاستند بیشتر و بهتر از دیگران می‌شناسیم. با ملاحظه‌ی حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر توی این مقوله وارد شدید این دوقطبی در کشور ایجاد می‌شود. دوقطبی در کشور مضرّ است به حال کشور. من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید. بله، این چیز خیلی مهمی که نیست. این یک چیز خیلی طبیعی است، خیلی ساده است. بله، ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خوب، حالا این مایه‌ی اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خوب، حالا این هم پشت بلندگو."
(همانگونه که مشخص است رهبر معظم باز هم از کسی نام نبردند)
حسین آقا باز هم بعنوان فرزند شما عرض می کنم چه شما پیر باشید چه جوان، چه سرخپوستها قتل عام شده باشند چه نشده باشند، چه برجام در بیست دقیقه تصویب شده باشد چه بیست ساعت، چه سوراخ لایه اوزن گشاد شده باشد چه تنگ، حضرت آقا، در بخشی از این سخنرانی، (که قطعات آن را در کامنتهای قبلی عرض کردم) رفتار "فرد مشخصی" را مورد انتقاد قرار دادند. فکر میکنید آن فرد چه کسی است؟
والسلام علی من اتبع الهدی
حسین
Netherlands
السلام علیکم و رحمه الله برکاته
در پیام قبل تلاش شد که اسلام عملی را از اولین و مهمترین منبع یعنی قرآن کریم را در امور روزانه در حد بضاعت بسط دهم( میزان). مطالعه و تهیه پاسخ در حد شما یکی دو روز زمان می برد. در این مدت از شما خواهش می کنم که در مورد دو نام اندکی جستجو کنید. یکی ویدو آقای عباسی که بسیار علمی ( تخقیق در علوم غیر دقیقه بسیار مشکلتر است و مثلا تعصبات فردی نتایج را کدر می کند) و منظم مسئله ای را مطرح کردن. نتوانستم آدرس مورد نظر را بیابم. دیگری آقای منصور نظری با چندین شاهد و نمونه در حضور آقای اژه ای حدودا ده دقیقه فهرست کردند( بیتم آذر امسال دانشگاه شریف) .
یکی از مشکلات عدم تسلط بر امور مدیریت است. در روسیه آزادی شد با ترغیب رژیم مخالفش. مردم هم کوکا نوشیدند و باد گلو کردند . روسیه بسرعت مقام جهانی خود را از دست داد و وضع مردم هم بدتر شد. تا اینکه ترگیب پوتین و نخست وزیرش از راهرسیدند و اندک اندک مقام جهانی بازگشته ( داخلی را نمی دانیم). نتیجه برای مردمی که نمی دانند همان مدیریت را اررئه کنیم که مردم دانا؟؟؟ نمونه اتفاقات مشهد. مردم اعتراض دارند حق دارن یا خیر ، برخورد ما صحیح است ؟ چگونه از نفوذی ها جلوگیری کنیم...؟ در لابلای مردم یکی شعار شاه میده یکی شعار لبنان... معلوم که نفوذی داریم ، هم چنان که در تیم هسته اای. روشن استکه نفوذی از این فرصت بی نظیر مردم احساساتی که عقلشان در عمل نیست استفاده می کند. اما اگر ناراضی نساخته بودیم ، فرصت نفوذ در این یک مورد هم مسدود بود. منتظرم.
والسلام علی من اتبع الهدی
حسین
Netherlands
سلام علیکم
تنها یک اشاره. ولایت مداری یعنی حرف شنوی ( ولى براى كسى كه اطاعت نشود تدبيرى نيست خطبه بیست هفت ترجمه استاد حسین انصاریان). ولایت می فرماید دشمن شناسی. ولایت مدار به تاریخ دشمن مراجعه می کند و از قرار با بومیان گرفته تا با گورباچف تا همین تجربه جدید همه غیر قابل اعتماد بودند طرف را اثبات می کند. (ولى براى كسى كه اطاعت نشود تدبيرى نيست.). اعتماد به کری در جهت عکس نتایج تاریخی است و این جریان محکی بود جهت خلوص ولاتیت مداری و بهمین علت ذکر شد.
عزت شما دوست عزیز همه روزه لبشتر تا دیداری دیگر به اذن الله
حسین
Netherlands
محمد ایمانی
...بی تردید کسانی چون موسوی، خاتمی، هاشمی، احمدی نژاد ، روحانی و برخی اطرافیان آنها با وجود سالها منصب نشینی و مدیریت، به تناوب در این حریم حرام (رفتار غیر مسئولانه و دشمن شاد کن)
آیا دشمن شاد کردن از بیست دقیقه بهتر می شود؟ برادر شما از همه نامبردی اما یک قبیله را از رقم اندختی . زاستی چرا؟ اگر در مملکت هشتاد ملیونی پانزده ملیون پرونده روی میز کسی باشد این دشمن را افسرده می کند؟
یوسفی
ما مطیع رهبری هستیم ولی از ظلم ها و تخریب های احزاب چپ و راست سیاسی به آقای محمود احمدی نژاد نمی گذریم و صحبت های آقای خامنه ی نیز به این احزاب سیاسی مرفه طلب بود که این بازی را تمام کنید و منصفانه و عاقلانه نسبت به عملکرد دولت های گذشته برخورد کنید و در ضمن از خدمات آنها سپاسگذاری نمائید نه اینکه دائما به ریاست جمهوری های گذشته انگ ضد ولایت فقیه زده شود و تمام زحمات این عزیزان را بر باد ببرید.
Iran, Islamic Republic of
دم خروس نمايان شد
شماها مقام معظم رهبری را تاکنون منافقانه امام خامنه ای می ناميديد حالا که سخنان معظم له بر وفق مذاقتان نبود شدند آقای خامنه ای؟!!
حسین
Netherlands
تصدق شما:
-مگر دعوا بر سر اسم و لقب است؟
-قرآن کریم می فرماید که تنها خدا از راز سینه ها آگاه است. شما دوست مومن من ، ان شاءالله ، چگونه می توانی نیت ایشان را به از کفار بدتر نسبت بدهی؟
ان شاءالله این جسارت را خواهید بخشید
یا حق
Iran, Islamic Republic of
نه ما اراتمندانه، امام خامنه ای مینامیدیم و جانمان، فدای امام خامنه ای است، تا آخرین قطره خون. البته، به آنجا نمیکشد و دشمنان امام خامنه ای هستند که به آخرین قطره میرسند.
تا از حرص بمیرد دشمن امام خامنه ای
بلند صلوات
حسین
Netherlands
پاسخ به امین فرج :
تحلیل بسیار خوبی بود اما.... از رئیس جهور سابق انتظار می رفت کلاس بالا تری از مادر آقامهدی ارائه کند ( اگر چه در این مورد هم چنین نیست که می نویسم و ایشان هرگز نخواست که ""بریزید تو خیابونا"" بلکه آگاهانه اغراق می کنم برای اشاره و بیدار کردن رئیس جمهور موفقمان) ، اما ایشان را در کنار موسوی ها نام بردن شاید حتی ظلم باشد ، چه آقای نخست وزیری در دوران مسئولیت هم راندمانی نداشت.
در مورد هشت ماه فرصت فکر کردن ، دیدید که ده سال هم از آن گذشت اما دریغ از انصاف هیهات از قبول اشتباه.
"...جدایی بچه‌های حزب‌اللهی دلبسته به احمدی‌نژاد که از سر دغدغه های مقدسی مثل عدالت‌طلبی و فسادستیزی و انتقاد درون ساختاری..."
اولا کلمه دلبسته مشکل آفرین شده. چه این جوانان حزب الهی از روی سلامت و با اطلاعاتی که موجود است ظلم و فساد را می بینند و با آن مخالفند.می بینند که فردی از آبروی خود و آینده سیاسی خود گذشته برای دفاع از انقلاب اسلامی ، چه همه می بینیم که فساد بسرعت نظام را از داخل می جود و هم می بینند که فرد مورد اعتمادشان در مجلس اخطار کرد تا مجبور شد بگوید ، اما نتیجه آن افشا گری جه بود ؟ تعقیب خطاکار یا دشمنی با افشاگر؟ حدود چهار سال همه مشکلات را گردن دولتهای نهم و دهم انداختند و در سال گذشتته همم هم چنین (زلزله در غرب و تخریب خانه های مهر...). از یک سود سکوت کرده بدون نتیجه ، اخطار داده بدون نتیجه ، افشار گرده و مراجعه به مقامات ووو گربه ایست در گوشه ای بتله افتاده. اگر چه از او انتظار بیشتری داشتتم.
یا حق و دیگر هیچ
Iran, Islamic Republic of
امید است ک زین پس نقد های منصفانه توسط افراد آگاه صورت پذیرد و رسانه های عزیز در پرتو فرمایشات آقا این نقد ها را بازتاب دهند
سرور
Iran, Islamic Republic of
این افراد آگاه ظاهرا نان خور طایفه ... هستند اغلب.
Iran, Islamic Republic of
نهیب رهبری معظم انقلاب به همه کسانی بود که در گذشته و حال در کشور دارای قدرت بوده و هستند و متاسفانه نقش اوپوزیسیون را بازی میکنند. مسلما کسانی که الان قدرت را در دست دارند و به بهانه های مختلف حرفهای دشمن شادکن میزنند، بیش از دیگران مستحق سرزنش هستند. یکبار دیگر به سخنان مشمئزکننده همین چندروز قبل در مورد «شنود» توجه کنید!
Indonesia
داریم کم کم به این نتیجه می رسیم در این کشور تنها باید قوه مجریه ار نقد کرد و به آنها اتهام بست و اگر هر اتهامکی به مسئولان فعلی و قبلی قوه مجریه بزنیم نه سیاه نمایی است نه لجن پراکنی و نه مستوری و نه مستی
Iran, Islamic Republic of
دیگر حکم احمدی نژاد معلوم شد آقا کاملا و عینا احمدی نژاد رو خطاب قرار داده. ولایت مدار ها حسابشان را از او جدا کنند.
هومن
Iran, Islamic Republic of
ما شش ساله که حسابمون رو ازش جد کردیم
خیلی واسه ما سخت بود که احمدی نژادی که پرچمدار عدالت بود به این روز بیفته ولی به این روز افتاد
ان شاالله با جداکردن هوشمندانه ی حسابمان از احمدی نژاد، خداوند بهتر از او را به ما عنایت کند، به حق محمد (ص) و آل محمد (ص).
Iran, Islamic Republic of
اره با فتاح تا هزار و چهارصد و پونصد
ایرج
United States
بهتر از او گیر نمی آید
United States
هر چه رهبری بگوید همان است و احمدی نژاد هم باید تابع باشد
محمد
Iran, Islamic Republic of
بنده به احمدی نژاد رای دادم رای هم جمع کردم. پشیمان از رای هم نیستم چون اقتضای شرایط وزمان بود ولی امروز با فرمایشات ولی امر مسلمین بقدر ذره ای دیگر برایش ارزش قائل نیستم مگر آنکه آنقدر شهامت داشته باشد در محضر خدا وملت ورهبر م توبه کند، مگر آنکه یکبار برای همیشه دست از این رفتارهای زشت، پوپولیستی، بچگانه، برداشته وبه اشتباه بودن غده سرطانی کنار دستش اعتراف کند، مگر هزینه های نظام وایثارگران وروحانیت ومتدینین را جبران کند، مگر بگوید غلط بود وغلط کردم . هرچند در قوه قضاییه خطا باشد، ولی غلط می کند آنکه بخواهد منتخب ولی فقیه رامورد اهانت قراردهد واز مردم ومشکلات وفضا سواستفاده کند، اگر احمدی نژاد به دامن انقلاب بر نگردد روز قیامت قطعا جلویش را خواهم گرفت همانطور که شهدا یقه اش را از بابت بیعت شکنی خواهند گرفت، خدارا شکر نظامی داریم ودرراس نظام ومکتبمان جایگاه مقدس ولایت ووجود شریف رهبری آگاه، بیدار، منصف وعدالت محور که با شهامت جلوی هر جریان تفرقه اندازی را می گیرند، شجاعانه حتی فردی که روزی تایید وتقویت کرده اند نیز نهیب می زنند وکارشان را حرام وبی تقوایی اعلام می کنند، این یعنی با هیچکس عقد اخوت بسته نشده، این یعنی شیوه وطریقت امام عصر عجل الله تعالی فرجه که با احدی تعارف ندارند در اوج مهربانی ولطف ، درس بگیریم ودرس بگیرند مسئولین، هرکه در رود زلال انقلاب خس وخاشاک شد محکوم به دور ریختن است. جریان رود ومسیر حرکت توفنده آن تغییر نخواهد کرد بلکه اشیای زائد از جلوی آب کنار زده خواهند شد، حجت بر دوستداران احمدی نژاد که از سر دلبستگی به انقلاب ونظام وامید به عدالت خواهی طرفدار وهواخواهش بودند تمام شد، دیگر اگر فردی نامی ببرد از سر هوارخواهی باید به تقوایش، اعتقاداتش ، دینش، ولایتمداریش شک کند، اینها از ابتلائات وجریانات آخر الز مان است پناه برخدا از شر شیطان وسوسه گر
Canada
محمد جان
اولا این که من به فلانی رای دادم و الآن پشیمونم قدیمی شده و مال دهه هشتاده نه امروز .
ثانیا رفتار پوپولیستی حرف جنابعالی و امثالکم است. لذا اگر واقعا به این حرف خودت اعتقاد داری این توئی که باید از پوپول بودن خودت در همین وبسایت توبه کنی.
ثالثا خود ولی فقیه از خدمات همه مسئولین تشکر مردند و صدمات برخی دیگر را گوشزد کردند.
رابعا خودت اگه مطلبی را که عجولانه نوشته ای بخونی پی به هجو بودن آن میبری.
حقی
United States
اهانت به احمدی نژادهم ممنوع است و نباید توهین کرد بماند که کار او هم مورد قبول نیست و ولایتمداری او شدیدا خدشه دار شده است.
ایرج
United States
احمدی نژاد حرف حق می زند و دیگران بجای پاسخ منطقی به او بد و بیراه می گویند .البته احمدینژاد هم زرنگی های سیاسی خاص خودشو داره که ....
محمدمهدی
Iran, Islamic Republic of
فرضا احمدی نژاد شمر و واجب القتل ... اگر شمر در صحرای کربلا سوالی به ظاهر منطقی می پرسید امام حسین منطقی جواب می دادند تا لااقل در نزد خدا تکلیفی نداشته باشند. احمدی نژاد حرف هایی زد که هنوز جواب منطقی بهش داده نشده ...
Iran, Islamic Republic of
دم شما گرم برادر
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد در قلب ماست، ما تا آخر با احمدی نژاد هستیم
حسین
Iran, Islamic Republic of
ولو جلوی امام عادل جامعه و علی زمان بایستد؟ به نظر می رسد امام واقعی شما آقای احمدی نژاد است نه حجت شرعی! همان طور که دیگرانی امامشان هاشمی بود و یا خاتمی و یا...
M.sh
Iran, Islamic Republic of
پس شما ادم پرست هستین نه حق پرست!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
نه اشتباه نکن اگر در خط رهبری حرکت کند مخلصش هستیم واگر در میدان دشمن بازی کند وبرای کشور هزینه درس کنه در مقابلش می ایستیم
Iran, Islamic Republic of
از نوع حرفتان کاملاً آشکار است که شما طرفدار احمدی نژاد نیست اجیر شده اید که اختلاف افکنی کنید تا با القای زیاد بودن طرفداران احمدی نژاد، تشدید اختلافات داخلی دامن زده شود و مردم از نظام و کشورشان ناامید شود. مطمئن باشید این مردم روز به روز آگاهتر شده و منافقین و خیانتکاران را از پیش رو بر خواهند داشت.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت زدم
مهدی رضایی
Iran, Islamic Republic of
پس شما یک براندازی هستی که پدر نداشتی چون فتنه گران قلع و قمع شدند و حالا که احمدی نژاد به سراشیب سقوط افتاده او را پدرت سیاسی خودت میدوی و حتی حاضر برای این فرد در مقابل رهبری وابسته متاسفانه برای تو و برای او که به زباله دان تاریخ خواهی رفت البته او می ماند اما تو از یادها خواهی رفت
منتظر
Iran, Islamic Republic of
گل بود به سبزه نیز آراسته گشت
قبل از فرمایشات آقا تنها متهم ایران دکتر عزیز بود حالا هم که همه بصیران وفهیمان اصولگرا طبق معمول تمام فرمایشات ایشان را متهم اصلی، احمدی نژاد فهمیدند خدا بدادمان برسد !
اما فهم ما از فرمایشات آقا چیزی بغیر از فهم شماست .در این کشور دونفر را انقلابی ودردمند واقعی دین وانقلاب میدانیم
۱سیدالامام خامنه ای بدون قید و شرط
۲دکتر محمود احمدی نژاد را / او رادوست داریم وهمه کسانیرا که او را دوست دارند ودشمن میداریم همه دشمنانش را وتحریف کنندگان کلامش را اما به شرطها و شروطها و آن ولایتمدار بودن اوست که اگر نباشد ما را با او کاری نیست.
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد پرچمدار واقعی عدالت و عدالت خواهیست اگر در راه رهبری باشد؟!
اگر به مصلحت باشد ، همیشه احمدی نژاد قربانی شده این هم روش، اگر در راه رهبری باشد؟!
اما ظالمانی که در دستگاه های مختلف کشور همچون مار چنبره زده اند بدانند ، فعلاً به مصلحت است که بتازید، اما دور نیست روزی که با فرج حضرت ، همگی تان سلاخی خواهید شد/ و اگر بازهم احمدی نژاد در صف یاران امام باشد؟!
همچنان احمدی نژادی ام با افتخار اگر در زاه رهبری باشد؟!
به کوری چشم دشمنان از بی بی سی گرفته تا جهان نیوز، رهسپاریم با ولایت تا شهادت / و بازهم اگر احمدی نژادهمراه ما با ولایت و فرمانده ای رهبرمان باشد؟!
Iran, Islamic Republic of
فقط رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار واقعی عدالت و عدالت خواهیست و در مسیر امام عصر ارواحنا فداه قدم برمی‌دارد،
و از کسانی همچون احمدی نژادکه گرگی هستند در لباس میش هیچ باکی ندارد و تا سرنگونی همه حاکمان و مستبدان عالم ذره ای عقب نخواهد نشست
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هر چه دارد از جمهوری اسلامی دارد
نه او و نه هیچ کس دیگری نباید خیال آلترناتیو بودن نظام را داشته باشند
از این گردنه ها نظام گذر خواهد کرد، خوشا به حال آن کسی که در انتهای خط بی آبرو نباشد.
احمدی نژاد فقط یک راه دارد باید برگردد و عذرخواهی کند
Iran, Islamic Republic of
داداش من می خوام حرف امیر حسین ثابتی رو گوش کنم شمارا به خیر و مارا به سلامت .....احمدی نژاد را ... است
Iran, Islamic Republic of
نهیب حضرت اقا هم شما را از لجن پراکنی باز نداشته.
سرور
Iran, Islamic Republic of
این پرفسورها که نام بردید را ناسا ندزدد یک وقتی؟!
United States
اقشاری از ملت سالهاست که از امثال شما عبور کرده!
عدالتخواه
United States
به نظرم احمدی نژاد نه تنها از عدالت که از انقلابیت هم خارج شده است.
Iran, Islamic Republic of
مخالفان ولایتمدار احمدی نژاد چرا با فیلتر شکن نظر دادن؟
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
با سلام ... دکتر احمدی نزاد به عنوان تنها منتقد واقعی دولت روحانی در چهار سال اول ریاست جمهوری روحانی تکلیفش را به حق ادا کرد ، و اما در این دوره هم لباسی بر تن کرده است که شهید بهشتی در مقطعی همین لباس را به دستور روح الله بر تن کرده بود ... برنده بازی جدید احمدی نژاد بدون شک رهبری و بازنده آن دولت روحانی است ، نگران احمدی نژاد هم نباشید اصلا اون مهم نیست اون سربازیه که بارها وظیفشو به نحو احسنت انجام داده اینبار هم وظیفشو انجام میده ... هشدارهای پیاپی احمدی نژاد به ...که خود را دست راست رهبری نشان میدهند در آینده بیشتر معلوم خواهد کرد چه کسانی به واقع فداییان رهبر خویش بوده اند ...
دقت بفرمایید با آغاز این دوره ریاست جمهوری اشرافی روحانی امروز منتقد دولت مستقیما شخص رهبری است در تمام سخنرانی ها رهبری شخصا عمل میکنند و انتقاد های مصلحتی ایشان به احمدی نژاد موج انتقادهای شدید تری را بلافاصله نثار جان ریس چمهور کنونی میکنند ،
تا امثال احمدی نژادها هستند هیچ آسیبی به رهبر ما در عرصه سیاست نخواهد رسید ...
ولله اگر ...ها فقط یک دوره رییس جمهور شوند پس از پایان دوره ریاست جمهوریشان تا ابد به آغوش گرم خانه شان پناه میبرند و سیاست را به خدای خویش میسپارند اما چرا امثال احمدی نژاد ها هرگز از این مبارزه ها دست نمیکشند و به زندگی راحت و بی دردسر بازنشستگی پس از ریاست جمهوری پناه نمیبرند مگر ... پس از نمایندگی مجلس حرفی میزند ؟ اصلا براش مهمه روحانی داره چیکار میکنه با رهبرش ؟ داره چیکار میکنه با کشورش ؟!!
مهم نیست که احمدی نژاد در این چهار ساله به چه سرنوشتی دچار میشه مهم اینه که هست تا رهبرش ، رهبر باشه ، آقا باشه ، هم برا اون هم برای همه ما .
حسين
Iran, Islamic Republic of
خدا همه رو هدايت كنه.
باور كنين فكرشم نمي كردم اينجور تحليلي از صحبت‌هاي شفاف رهبري بيرون بياد. جل الخالق و المخلوق!!!!
یکی
Iran, Islamic Republic of
عزیز ترمز کن .رسما داری حضرت آقا رو متهم میکنی به اینکه احمدی نژاد را کرده سپر خود . این تحلیل مسخره و بچه گانه دیگه چیه . بابا شرم کنید هر تهمتی رو دلتون میخاد به آقا میچسبونید . دنیا محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید.
محمود
Iran, Islamic Republic of
یکی از افرادی که مرتبا در حال سیاه نمایی همین آقای زاکانی و همفکرانش با سایت های منتسب هستند
منتظر
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز!
سوره مومنون را قراءت کرده اید:
قد افلح المومنون.............،تا الذین هم باماناتهم وعهدهم راعون....
آیا نظرات مخاطبان شما امانتی نیستند که به شما سپرده میشوند؟باکدام مجوز نظرا ت را تغییر داده وبر اساس دیدگاه خودتان نمایش میدهید؟
آیا اینکه در نظر بنده نام احمدی نژاد در کنار نام امام خامنه ای قرار گرفته ، کاری برخلاف مطالح نظام وولایتمدارانبصیر بود یا ساکتین فتنه ۸۸ وپرز مدارا؟!
آیا اگر شما گروه خوارج مسلک که بعداز فتنه ۸۸در دام برنامه ریزی پرز وهاشمی افتادید وبا حیله آن دو ملعون احمدی نژاد را منحرف وخارج از مدار ولایت قرار دادید ،همه ملت را مانند خود میپندارید که بشرطها وشروطها در نظر بنده اضافه کردید؟،
شما خیانت در امانت کردید واین کار نشاندهنده این معنی است که ولایت ولایت کردن شما لقه لقه زبانی بیش نیست .قبل از ولایتمداری ،دینمداری است وخیانت در امانت شما دون شان دیانت است!
بنده هیچگاه در ولایتمداری احمدی نژاد شک نداشته ام که شرطبرایش قرار دهم !شک وشبه ،شرط وشروط می آور!
در ضمن دوست داشتن برای دوستانشان ودشمن داشتن برای دشمنانشان وتحریف کنندگان کلامشان،یعنی امام خامنه ای واحمدی نژاد!
خداوندا یاریمان کن که در زمان ما وبا عمل ما کسی به جرم بصیر بودن سربه دار نشود.
احمد مراد زاده
Iran, Islamic Republic of
آقای منتظر
با سلام فکر نمی کردم روزی متحجران را ببینم و بیشتر مصادیق تحجر را در تاریخ انقلاب و اسلام دیده خوانده و شنیده بودم اما مثل شما را هرگز به علی زمان می زند و مخالفت می کند و بر خلاف نظر ولی زمان ثبت نام می کند و بر خلاف نظر ولی زمان منحرفان را در دفتر خود ارزش گذاری می کند و کسانی هم مثل شما پیدا می شوند که قربان صدقه اش می روند بالاخره طلحه و زبیر زمانها هم باید در کنارشان متحجران و خوارج زمان و خشکه مغزهایی باید باشند تا مظلومیت علی را فریاد بزنند / احمدی نژاد در دوره ایی درخشید و خوش ذرخشید اما صندلی قدرت کورش کرد و او را به زباله دان تاریخ سیاست انقلاب اسلامی فرستاد اما به این امر ایرادی نیست تعجب انجاست که امثال شما در دو راهی ولایت و انحراف گیر کرده اید و برای اینکه خود را راحت کنید احمدی نژاد دوره خوشش را در ذهن در کنار رهبر می گذارید و می گویید در کنار همند بابا بابا خود رهبری می فرمایند کسانی که یک دهه قدرت دستشان بود حق رفتار اپوزیسیونی ندارند و این ظاهرا نه برای خود انان که پیامی برای ما بوده است که افراد را بشناسیم و جدا کنیم . این اصرار شما دو حالت بیشتر ندارد یا مزد بگیر منحرفان شده اید و برای حقوقتان تلاش می کنید یا افکارتان ساده انگارانه و ساده لوحانه در دان تحجر مدرن امروزی گیر کرده است/ ظاهرا نمی بینید که وقتی رهبر او را از بکار گرفتن مشایی در معاون اولی منع کرد با وقاحت تمام او را در دفترش بکار گرفت این امر نشانه ولایتمداری اوست در نظر شما پس اگر این باشد باید بر هواداران احمدینژاد زار زار گریست / همانگونه که گفتم دوره ای درخشید و تمام شد . موسوی هم زمانی درخشید و خاموش شد و قس علی هذا... .