جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۶
دولت روحانی چگونه اصلاح طلبان را فریب داد؟

بهره برداری از خاتمی و جهانگیری در ایام انتخابات و سپس چرخش فریبکارانه!

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 572914
باید قبل از اینکه خیلی دیر شود حساب خود را از دولت فعلی سوا کرده و وارد باتلاق‌های سیاسی دوسر باخت نشوند. درواقع وفاداری سیاسی و وابستگی عاطفی یکجانبه و دلهره ناشی از جدایی نباید باعث شود که اصلاح طلبان تطهیر کننده و توجیه گر سیاست‌های غیرشفاف و غیر مردمی اعتدالیون و یا همان اصولگرایان زیرک و جاه طلب شوند
بهره برداری از خاتمی و جهانگیری در ایام انتخابات و سپس چرخش فریبکارانه!
گروه سیاسی جهان نيوز: یک روزنامه اصلاح طلب معتقد است که روحانی نهایت بهره برداری از خاتمی و جهانگیری در ایام انتخابات را کرد و دولت بعد از برنده شدن چرخش فریبکارانه داشته است.

به گزارش جهان نيوز، روزنامه بهار طی گزارشی با عنوان "روحانی و مردان بعد از انتخابات! " نوشته است: "با دقت در شواهد و جزئیات عملکرد دولت دوم روحانی به راحتی می‌توان چرخش استراتژیک این دولت را رصد کرد.این تغییرات هم در سطح الویت ها، افراد به کار گرفته شده و هم در برنامه‌های سیاسی و اقتصادی پیش رو قابل مشاهده است. روحانی که در انتخابات اخیر در شرایط سخت و پیچیده ایی قرار داشت حداکثر بهره برداری را از کارت افرادی همچون اسحاق جهانگیری، سید اصلاحات و سایر اصلاح طلبان محبوب‌ و مردمی هزینه کرد. به نحوی که مردم به اعتبار چنین نام هایی به روحانی اعتماد کرده و با اکراه و‌تردید دوباره او را به ریاست جمهوری برگزیدند."

روزنامه بهار در ادامه دولت روحانی را به چرخش فریبکارانه متهم می کند و می نویسد: با این اوصاف انتظار می‌رفت که بعد از انتخاب شدن مجدد و طیب خاطر دولت به واسطه رفع دلهره انتخاباتی، از طرف دولت وفای به عهد صورت گرفته و همان سیاست‌های خوش آب و‌رنگی که به مردم فروخته شده بود بصورت مضاعف‌تری در جامعه تسری یابد ولی در یک چرخش فریبکارانه نه تنها عقبگردی فاحش در مواضع دولت صورت پذیرفت، بلکه ابتکار عمل نیز به مردانی سپرده شد که در ایام سخت انتخاباتی در هاله ایی محو و پنهان قرار داشتند.

این گزارش در ادامه تصریح می کند: البته سیاستمداران همواره تبحر خاصی در تظاهر و متقاعد کردن مردم داشته و سعی می‌کنند که شرایط را همانگونه که به نفع شان است به مردم بقبولانند. ولی قطعا این صحنه‌سازی‌ها و هیاهوها لزوما توسط جامعه پذیرفته نشده و بسرعت موجب از بین رفتن اعتماد عمومی خواهد شد، علی‌الخصوص که اعتماد مردم به روحانی از ابتدا نیز مشروط و شکننده بوده است. از طرفی اتحاد اصلاح طلبان با روحانی نیز یک امر استراتژیک و مصلحت آمیز بوده و اینها لزوما مواضع واحدی ندارند.

 روزنامه بهار در ادامه نیز می افزاید: به نظر می‌رسد که در این سقوط آزاد اعتماد عمومی نسبت به اعتدالیون و یا همان اصولگرایان بزک شده، لازم است اصلاح طلبان حساب خود را به مرور از این طیف سوا کرده و خود را قربانی سیاست‌های غیرشفاف این متحد سابق ننمایند.آنچه مسلم است طیف اعتدالی در دور بعدی انتخاباتی و بنا بر انصاف و مرام سیاسی مفروض نه تنها عرصه را برای اصلاح طلبان نخواهند گشود بلکه اوضاع را برای آنها پیچیده‌تر نیز خواهند کرد.

این روزنامه اصلاح طلب در پایان نیز تصریح می کند: " نقش پررنگ‌تر محمود واعظی‌ها و اعتدالیون متمایل به اصولگرایان به هیچ وجه اتفاقی و تصادفی نیست، بلکه یک تاکتیک کاملا حساب شده است که حداکثر نقش اصلاح طلبان در این تاکتیک بیش از یک سیاهی لشکر تضعیف شده و منفعل نیست.مردم به سرعت متوجه چنین بازی‌های سیاسی شده و احتمالا در مراحل آتی به ندرت به چنین رویه هایی تن خواهند داد. لذا آن دسته از سیاستمدارانی که هنوز اصلی‌ترین سرمایه خویش را در لایه‌های اجتماعی قشر متوسط و تحصیلکرده دنبال می‌کنند باید قبل از اینکه خیلی دیر شود حساب خود را از دولت فعلی سوا کرده و وارد باتلاق‌های سیاسی دوسر باخت نشوند. درواقع وفاداری سیاسی و وابستگی عاطفی یکجانبه و دلهره ناشی از جدایی نباید باعث شود که اصلاح طلبان تطهیر کننده و توجیه گر سیاست‌های غیرشفاف و غیر مردمی اعتدالیون و یا همان اصولگرایان زیرک و جاه طلب شوند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
با این اوصاف اعتدالگرایان هم می توانند ادعا کنند که اصلاح طلبان از حالا برای رهایی از رحم اجاره ای نقش منتقد را بازی می کنند تا در انتخابات بعدی دست بالا را بگیرند و بازی را برای خودشان دو سر برد ککند
سرور
Iran, Islamic Republic of
چی شد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
دارد این شیخ قامت تدبیر ... بر افاضات او بگو تکبیر
چون ز تحریم آمده است به کار ... خرده بر عیبجوئیش تو مگیر
بشکسته کلید زنگاری ... دور او را گرفته موج خمیر
چون ندارد امور را در دست ... جای آن نطق می کند اکسیر
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان را فریب داد؟؟؟؟
برنامه شون 5 ساله همینه که کشور به اضمحلال برسه
افساد طلبان هدفشون نابودی بخش زیادی از مردمه
Iran, Islamic Republic of
این بیشتر شبیه یک جوک بی مزه بود!
Iran, Islamic Republic of
همواره منتقد روحانی بوده ام اما اتفاقا اصلاح طلبان در ائتلاف با روحانی بر بخش های مختلف دولت و البته مجلس تسلط یافتند و از هم اکنون با بیان دروغی بزرگ به نام مخالفت با روحانی یا احمدی نژاد می خواهند مظلوم نمایی کنند تا هم مسئولیت ناکامی ها را نپذیرند و هم خود را برای انتخابات های پیش رو ناجی ملت معرفی کنند.قطعا حلقه اصلی و اطاق فکر جریان اصلاح طلبان با انقلاب اسلامی فاصله زیادی دارد و در صورت بدست گرفتن دولت و مجلس گامهای اساسی در فروش استقلال ایران به غرب برخواهند داشت....در جهت استحاله انقلاب حرکت کرده و اصلاح طلبان شتابان این راه را خواهند رفت هر چند خیل عظیم نیروهای انقلاب و مردم مدافع استقلال ایران در صورت لزوم با همه توان علاقه مندان به غرب را از قدرت به زیر خواهند کشید.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
یعنی تو هم داری میگی که حسن روحانی با ... یکی نیست...خجات اور شده سایتتان.
Iran, Islamic Republic of
مشکل از روحانی یا اصلاحات نیست. مشکل از همان کانون قدرتیست که نه با روحانی همراه است و نه با اصلاحات. آن کانون قدرت اصلا اجازه انجام کارهایی که به نام آنها تمام نشود را نخواهند داد. اگر برجام توسط آنها انجام می شد الان این همه مخالفت و سنگ اندازی وجود نداشت . در بسیاری از موارد که ما مخالفتهای شدید ویا موانع بزرگ را می بینیم علت این بوده که کانون قدرت نمی خواهد بگذارد کارها به نام غیر خودشان تمام شود.
Iran, Islamic Republic of
خیلی دچار توهم توطئه هستی دوست عزیز
البته نسیم تفکر توطئه گرانه اصلاحاتچی ها به هر کی بخوره کمترین عوارضش هم احتمالا همین هم هست
Iran, Islamic Republic of
بهتر است می گفتید اعتدالیون و یا عمدتا همان اصلاح طلبان بزک نشده . تزهایتان را تا انجایی که جامعه کشش داشت پیاده کردید . موفق که نشدید و وعده هایتان یکبار دیگر توزرد از آب درآمد ،حالا افتادیددنبال القای تز "کی بود کی بود من نبودم "؟ ؟اتفاق شما دارید ار روحانی استفاده ابزاری می کنید . اقای روحانی کجا اصولگراست ؟ او که هرچه توانست باشما راه امد . نکند می خواستید تاجزاده بشود معاون اول ؟
فکر نکنید که از خیلی از اصولگرایان سیاسی همچین دل خوشی داشته باشم . اصولگرای اصلاح طلب واقعی رهبری نظام است و افرادی چون حاج قاسم سلیمانی .
پناه برخدا از اینهمه مکر و دورویی این تندروهای مدعی که ناشیانه ادای مظلوم ها را در می اورند.
Iran, Islamic Republic of
اونجاشو خیلی خوب اومدی اعتدالیون یا اصلاح طلب های بزک نشده
محمد
Iran, Islamic Republic of
... که مثلا اعتدالی بود این بلاهارو سر مملکت آورد اختلاس و رانت و خسارت و عدم مدیریت و ... حالا ببینین اصلاح طلب های تندرو چه بر سر اقتصاد و عزت مملکت میاوردند میشدیم در حد افغانستان و جیبوتی
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
آیا کسی که درتیم مدیریتیش بیش از 75% وزیران و مدیرانش اصلاح طلبند و مابقی مسقلین ومعتدلین؛ شخصی که یار غار هاشمی و خاتمیه، چنین کسی میتونه اصولگرا باشه؟!!! ولی حالاکه با تیم ژنرالهای بازنشته دولت هاشمی و دولت خاتمی نتونسته در مسابقه اقتصادی و ایجاد اشتغال کاری انجام بده و حسابی دستش برا مردم رو شده، اصلاح طلبهای رفیق نیمه راه، میخوان در این پایان بازی لباس اصولگراها به او بپوشونن ، تا باخت فضاحت بار روحانی رو به نام اصولگراها ثبت کنن؛ و دوباره سال 1400و جنگولک بازی دیگری برای مردم.
عمار
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات مدیون دولت فعلی است چراکه آنها نزد مردم مقبولیتی نداشتند. به لطف دولت بسیاری از اصحاب فتنه واصلاحات که خود را به کلی مردود میدیدند.اکنون صاحب منصب شده اند .ودر تمامی دستگاههای دولتی وعمومی کشور متاسفانه رخنه کرده اند .حال که جان گرفته اند معترض کسانی هستند که آنها را به نوایی رسانده اند.آنها همیشه نمک خورده ونمکدان شکسته اند.
رد انها در فتنه های 78،و88میتوان به وضوح دید که نمک نظام را خوردند ونمکدان شکستند .وخوش رقصی برای دشمن نظام کردند.
دانا
Iran, Islamic Republic of
واقعا این سیاستمدارای مملکت ما بازیگرند چرا اینا رو بازیگر سینما نمی کنن اینجوری مشکل تماشاچی سینما حل می شه، مرد حسابی شما همونایی هستید که کیسه های رای هاشمی رو بردین مخفی کردین بعد که دیدین از طرف می تونید نفع ببرید و به قدرت بچسبید استفاده کردین، شما همونایی هستین که روحانی رو اصلا تو انتخابات نمی خواستید کاندید کنید دیدین چاره ای ندارین روحانی رو کاندید کردید جهانگیری رو کفیلش، بنده خدا حالا که دیدید یکی مثل لاریجانی با روحانی ائتلاف کرده و روحانی هم دیده که اگه با شما بمونه باید تاوان کارای برنامه ریزی شدتونو پس بده و باید مفاسد اقتصادیتونو جواب بده حالا می گید از هم برائت می کنیم جالبه طلاق تفاهمی دارید می گیرید می خواید عملکردتون رو به پای هم بنویسید ؟ هر چی باشه دیگه نمی تونید تقصیر این و اون بکنید، در هر صورت دعوای داخلیتون به ما ربطی نداره اگه بخواید مثل گذشته کارای عجیب و غریب بکنیدو با غربی ها بگردید و برنامه هاشون رو پیاده بکنید تا بگید ما که جز دولت نیستیم حساب پس بدیم از همین حالا پاسپورتاتون رو آماده کنید واسه پناهندگی
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
اینا همه ازسلسله فریبکاریهای این قومه چون میبینن دولت داره چی برسر کشورمیاره وروسیاه شدن میخوان برای دوربعدی هم مردم روگول بزنن والا همه باهم هستن ودارن انتقام شکستهاشون روازمردم میگیرن