کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشریح شرایط ورود زنان به ورزشگاه توسط مطهری

سرویس بهداشتی جدا و بدن ورزشکاران مرد پوشیده باشد

22 آذر 1396 ساعت 14:43

علی مطهری درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها به «شهروند» گفته است: «به نظر می‌آید که اگر برای مسابقات فوتبال جایگاه مخصوصی برای زنان در نظر گرفته شود، درِ ورود و خروج زنان و مردان از یکدیگر جدا باشد و سرویس‌های بهداشتی جدا برای زنان و مردان در نظر گرفته شود و د رورزش‌هایی که بدن ورزشکاران مرد پوشیده باشد، به نظر می‌رسد اشکال شرعی وجود نداشته باشد. هرچند نظر قطعی در این زمینه را مراجع و علما می‌دهند.»


گروه سیاسی جهان نیوز: از دولت سیدمحمد خاتمی گرفته تا دولت‌های نهم و دهم و حالا دولت تدبیر و امید همواره مساله حضور زنان در ورزشگاه های ورزشی مطرح بوده و البته نگاه های سیاست زده به این مساله خود تبدیل به چالشی در اینباره شده است.

حتی زمانی که محمود احمدی‌نژاد نخستین ‌سال ریاست‌جمهوری‌اش را پشت سر می‌گذاشت، تصمیم گرفت موضوع ممنوعیت ورود زنان ایرانی به استادیوم‌های ورزشی را مورد توجه قرار دهد. به‌طوری‌که او در آغاز‌ سال ۱۳۸۵ با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان تربیت‌بدنی خواستار فراهم کردن امکانات حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد، اما این نامه با اظهارنظرهای متفاوتی در میان مسئولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه و درنهایت با مخالفت بعضی از علما و مراجع، از دستور کار رئیس دولت نهم خارج شد و احمدی‌نژاد هم عطای ورود زنان به ورزشگاه‌ها را به لقایش بخشید.

در همین حال، علی مطهری درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها  به «شهروند» گفته است: «به نظر می‌آید که اگر برای مسابقات فوتبال جایگاه مخصوصی برای زنان در نظر گرفته شود، درِ ورود و خروج زنان و مردان از یکدیگر جدا باشد و سرویس‌های بهداشتی جدا برای زنان و مردان در نظر گرفته شود و د رورزش‌هایی که بدن ورزشکاران مرد پوشیده باشد، به نظر می‌رسد اشکال شرعی وجود نداشته باشد. هرچند نظر قطعی در این زمینه را مراجع و علما می‌دهند.»

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر لازم باشد، حاضر است با مراجع در این زمینه مذاکره کند، ادامه می‌دهد: «اگر اعضای فراکسیون زنان از من این درخواست را داشته باشند حاضر هستم این کار را انجام بدهم.»

همچنین بهروز نعمتی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با «شهروند» با بیان این‌که ما باید شرایط حضور زنان در مجموعه‌های مختلف ورزشی را فراهم کنیم، گفت: «حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیازمند یک‌سری اقدامات جدی فرهنگی است. ما باید قبول کنیم که زنان سال‌هاست که در ورزشگاه‌ها نبوده‌اند و همین موضوع نیازمند کارهای فرهنگی است و بسترسازی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد.»او ادامه می‌دهد: «موضوع ورود زنان به ورزشگاه فقط دست وزیر ورزش نیست و در کمیته‌های مختلف، شورای تأمین و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه نظر دارند. بسترسازی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها اقدامی جدی است که حتما باید موردنظر مسئولان مرتبط با این موضوع قرار بگیرد.


کد مطلب: 572893

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/572893/سرویس-بهداشتی-جدا-بدن-ورزشکاران-مرد-پوشیده-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com