کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلاح طلبان رسما خواستار استیضاح نجفی شدند/ مشروعیت و مقبولیت اصلاح طلبان به خاطر عملکرد نجفی در خطر است!

22 آذر 1396 ساعت 12:51

سخن این است که یک پایان تلخ بهتر از تلخی بی‌پایان برای روابط شورا و شهرداری می تواند باشد. شورا اگر معتقد به این است که شهردار تهران در پیشبرد برنامه‌هایش با شورا سر لجبازی دارد، می‌تواند او را استیضاح کند تا تلخی سکوت در برابر تخلفات و ناملايمتي را به جان نخرد و مشروعیت خود و آن جرياني كه از آن‌ها دفاع كرده است را در بین مردم حفظ کند


گروه سیاسی جهان نیوز: سیر نارضایتی برخی از فعالین اصلاح طلب به عملکرد شهردار تهران به نقطه ای رسیده که رسما خواستار استیضاح محمد علی نجفی شدند.

به گزارش جهان نیوز، روزنامه اصلاح طلب قانون طی گزارشی نوشته است: "از روزهای آغاز انتصابات در شهرداری تهران، تعداد زیادی از اعضای شورای شهر نسبت به نوع انتصابات در این مجموعه به‌خصوص به کارگیری نیروهای نزدیک به‌تفکر شهردار گذشته تهران انتقاداتی را به محمدعلي‌نجفي داشتند."

این گزارش تصریح می کند: "به نظر می رسد چالش اعضای شورای شهر تهران و شهردار کمی پیچیده تر از اين است که به نظر می رسد. اتفاقی که اگر از هم اکنون برایش تدبیری اندیشیده نشود، می‌تواند باعث بروز یأس و نا امیدی در بدنه رای این جماعت شورا شود. اعضای شورای شهر، نمایندگان تفکر مردم در بهشت هستند و باید قطب نمای خود را با مردم تنظیم کنند. "

این روزنامه نیر در ادامه خواستار استیضاح نجفی می شود و می نویسد: "سخن این است که یک پایان تلخ بهتر از تلخی بی‌پایان برای روابط شورا و شهرداری می تواند باشد. شورا اگر معتقد به این است که شهردار تهران در پیشبرد برنامه‌هایش با شورا سر لجبازی دارد، می‌تواند او را استیضاح کند تا تلخی سکوت در برابر تخلفات و ناملايمتي را به جان نخرد و مشروعیت خود و آن جرياني كه از آن‌ها دفاع كرده است را در بین مردم حفظ کند. مردم ديگر تاب و توان شنيدن گلايه‌ها و انتقادهاي درون‌گروهي را بعد از گذشت سال‌ها ندارند و مسئولان به‌جاي درگيري‌ها و تكذيب‌ها،دنبال خدمت به مردم باشند كه خير دنيا و آخرت‌شان در گروي اين رويكرد است."

در همین حال روزنامه آرمان نیز چند روز قبل هشدار داد که حوادث تلخ اولین دوره شورای شهر توسط اصلاح طلبان تکرار نشود.

در قسمتی از گزارش این روزنامه اصلاح طلب آمده است: خاطره شورای اول هنوز در اذهان وجود دارد؛ شورایی که به سبب اختلاف میان اعضای شورا و همچنین همراهی نکردن با شهردار به ناموفق‌ترین دوره شورای شهر تهران معروف شد. در آن برهه چالش‌های پررنگی میان اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر پدید آمد تا در نهایت الویری به عنوان شهردار تهران معرفی شد. این انتخاب در شرایطی صورت گفت که غلامحسین کرباسچی شهردار قبلی پایتخت در زندان بود. طبیعی است که در آن دوره رای همه اعضای بهشت به الویری نبود و تنها برای پایان دادن به اختلافات او را به عنوان شهردار پذیرفتند. اکنون هم باز شورای شهر در دست اصلاح‌طلبان است، بنابراین عملکرد نجفی می‌تواند نام شورای شهر پنجم را در کارنامه موفقیت‌های اصلاح‌طلبان ثبت کند و هم می‌تواند همانند شورای اول سبب آن شود که اعتماد به اصلاح‌طلبان در جامعه کمرنگ شود.
 


کد مطلب: 572834

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/572834/اصلاح-طلبان-رسما-خواستار-استیضاح-نجفی-شدند-مشروعیت-مقبولیت-خاطر-عملکرد-خطر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com